Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MILF-a mea
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108
DragosP
E înnorat.
pishky
in laguna cu folii e innorat,
in ce fara folii e soare, eventual cu perdelute
argon
QUOTE(gabize @ 10 Aug 2014, 22:07)
Dar are parbriz atermic.
*



Parbriz, dar luneta si geamuri laterale? Si oricum parbrizul atermic daca-l are, e bine avut, daca n'are asa ramai, nu poti sa pui folie oricum.
cristio_79
E, nu poti. Se pune bine-merci.
Nu discutam de aspectul legal.
gabize
QUOTE(kum @ 10 Aug 2014, 23:43)
Mai nenea Gabize, ia urca-te matale in Laguna pe la ora 13:30 dupa ce a stat in soare. Cu folii si fara folii.
Apoi vino si scrie ce ai constatat.
*


Pot să-ți spun doar că am circulat și cu un ford fiesta cu geamuri și luneta fumurii din fabrică. Când erau afară peste 40 de grade și mașinile stăteau ore întregi în soare și în fiestă și în legumă era la fel de cald.
DragosP
Era la fel de cald, da' mai cald în legumă.
kum
Ma Gabi, tu te faci ca nu pricepi ce scriu. Io nu am zis nimic de circulat. Io am spus de situatia cand masina sta in soare si tu tre' sa pleci undeva pe la orele pranzului. Exact momentul cand deschizi usa sa te urci in ea si te loveste o caldura de cuptor.
Normal ca in mers, dupa cateva minute (mai putine de cand cu folia, mai multe inainte) se racoreste in masina si apoi nu ma e asa mare diferenta.
Asta e singurul motiv pentru care mi-am pus foliile. Inainte parcam masina la bero si ma mai urcam in ea seara, cand plecam. Nu simteam nevoia. Da' de cand bero-u' s-a mutat acasa, ma mai paleste sa plec in toiu' zilei pe unde mai am treaba si e jale mare.
DragosP
Părerea mea, dacă m-ar pasiona folia, e că ar avea avantaje și-n mers, așa cum zice și Argon: te mai apără de nește ir, uv, chestii.
corbex
Si in parcare nu-i lasa pe aurolaci sa observe ca ai uitat ceva pe bancheta.
dr_mKe
Argoane, de geamuri atermice ai auzit ? Parca Laguna aia poseda asa ceva din fabrica.
corbex
La o masina se mai incinge si tinicheaua, nu numai geamurile biggrin.gif
b06fcn
Dat fiind ca am plecat cu leguma in tarile calde, pot spune ca folia este super. Eram acum doua zile la frontiera intre Italia si Franta, in zona de munte, mergeam bara la bara pentru ca sosea nationala, sambata si turisti cacalau care ieseau sau intrau in schimb...Afara 23 de grade, racoare daca mergeam, soarele stralucea sus pe cer,mergeam cu geamul deschis si era OK. Cand m-am oprit in buson, am inceput sa simt ca ma ardeceva pe picior, ma batea soarele de fapt. Am inchis geamul, soarele batea la fel insa nu mai ardea. Prin parbriz insa, care e atermic si alea alea, se simtea al naibii de rau...Ieri in Spania, 35 de grade la umbra, cu clima in Leguma setata la 22-23 de grade era perfect. Sa vad azi, ca se anunta calduri si mai mari pe masura ce cobor spre sud...
hitman1234
pe fata esti ilegal, asa am patit si eu, ele vin usor inchise din fabrica, cu ce-ai mai pus te arunca in decor, deci cand vezi politia geamurile jos icon_mrgreen.gif (daca te tin macaralelele )

partea buna e ca : https://www.youtube.com/watch?feature=playe...bhe1IPyQQ#t=112

in special pe la brasov incolo tongue.gif

eu merg cu clima pe la 25 de grade, si fata de inainte acum se mai si opreste compresorul wub.gif
dr_mKe
Se cumuleaza cea a geamului cu folia. RAR are voie sa te verifice doar cu scula corespuzatoare, nu cu ''mostre comparatoare'', cum mai au obiceiul.
argon
QUOTE(dr_mKe @ 11 Aug 2014, 11:01)
Argoane, de geamuri atermice ai auzit ? Parca Laguna aia poseda asa ceva din fabrica.
*


Parbriz atermic au si unele Lagune, dar cu luneta si laterale ce facem? Nu toti isi permit Logan Prestij..
IRONICK
QUOTE(hitman1234 @ 11 Aug 2014, 10:07)


Geamurile laterale oricum se sparg mai greu din motive de elasticitate chedere+usi. Filmul ala este marketing.
Squirrel
Cam ca la Audi…
IRONICK
Depinde de grosime sau tratamentul de insonorizare. Daca te uiti pe cantul geamului, unele modele au geamuri duble, cu folie intre ele.
Ideea este ca si la Logan se intampla acelasi lucru.
kum
QUOTE(hitman1234 @ 11 Aug 2014, 11:07)
pe fata esti ilegal, asa am patit si eu, ele vin usor inchise din fabrica, cu ce-ai mai pus te arunca in decor, deci cand vezi politia geamurile jos  icon_mrgreen.gif  (daca te tin macaralelele )

partea buna e ca : https://www.youtube.com/watch?feature=playe...bhe1IPyQQ#t=112

in special pe la brasov incolo  tongue.gif

eu merg cu clima pe la 25 de grade, si fata de inainte acum se mai si opreste compresorul  wub.gif
*



Iti dai seama ca daca e sa patesc vreo amenda ceva sunt calare pe patronachele de la firma si-i fwt cu amenda in cap pana se plateste singura, nu? Pen' ca am specificat de 23525325 de ori ca vreau exact ce este autorizat si legal. Am ceva hartii scrise de pe la el, sa le arat la militie daca ma intreaba de sanatate (asa mi-a zis cand mi le-a dat).
gabize
QUOTE(kum @ 11 Aug 2014, 14:13)
Am ceva hartii scrise de pe la el, sa le arat la militie daca ma intreaba de sanatate (asa mi-a zis cand mi le-a dat).
*


Irelevant.
Dacă la măsurătoare iese mai mult decât legal (și iese, fie vorba între noi, că jiamurili de legumă au tentă din fabrică), se pipi pe toate hârtiile lu' matale.

Cât despre avantajele foliei, strict d.p.d.v. termic vorbind, sunt de acord că aduc un plus. Eu spuneam doar că leguma e bine-merci și fără ele. Și dacă iei în calcul și dezavantajele (aspectul, cum e cazul doamnei lu' matale), orbecăitul noaptea la dat cu spatele, etc... mie-mi cam dă cu virgulă.

Da' dacă matali ejti mulțumit, să ti bucuri de ieli, că pi mini nu mă deranjiazâ. smile.gif tongue.gif
dr_mKe
Atata doar ca trebuie sa aiba ai cu ce sa ti le masoare blush.gif
DragosP
Cu aparatu.
UXE
La datul cu spatele nu sunt probleme. Se vede si seara, mai ales cu luminile de la marsarier. Eu am 75% pe spate si m-am obisnuit dupa cateva zile. Legal stiu ca pe fata ai voie 5% , atata am si eu. Eu cand le-am pus am zis ca vreau legal si mi s-a spus ca 5% ar fi maxim. De preferat ar fi sa vedem ce scrie la regulament , nu din vorbe.
cristio_79
Eu ma indoiesc ca politistii au aparatul respectiv. Ala il au cei de la RAR, deci trebuie sa fie un control mixt, politistii doar intocmesc PV-ul in urma constatarii celor de la RAR.
UXE
Din ce am citit pe rarom si pe politisti.ro cica nu ai voie deloc sa modifici transparenta geamurilor de pe fata. De fapt, pe rarom ni scrie nimic de folia de pe fata insa pe politisti.ro se specifica ca e ilegal.
AR-18-MOS
QUOTE(cristio_79 @ 11 Aug 2014, 19:52)
Eu ma indoiesc ca politistii au aparatul respectiv.
*


Nici nu au nevoie. Constata ca ceva nu e in regula cu geamul de pe fata, iti retin talonul si te trimit la RAR, sa verifice. Daca e OK, iti recuperezi talonul. Daca NU e in regula, iti rezolvi probleme si revii din nou la RAR.
Kum, nu zic asta cu rautate, sunt de parere ca e cea mai buna investitie pe langa GPL, dar exista si aspectul acesta.
kum
La logan am avut exact la fel si nu m-a oprit nimeni niciodata. Vad frecvent indivizi care au si pe fata foarte intunecate (la fel ca pe spate). Daca aia nu se streseaza, io de ce m-as stresa? Maximul pe care-l risc e sa ma duc sa ma cert cu patronache ala de la firma si sa mi le dea jos pe fata, dupa ce-l pizdui bine.
Important pentru mine e ca nu e o modificare care afecteaza pe vreo cineva (gen csenon AM), nu pun in pericol pe nimeni. Chiar o sa mai trag o fuga pe la astia sa-i mai intreb inca o data despre cat e de legala pe fata, ca ei mi-au spus ca 15% e maximul admis de lege.

<span class='edit'>11 Aug 2014, 20:48:</span>
Ia ui' ce zic astia la ei pe site:

QUOTE
- autovehiculele trebuie echipate cu geamuri ce sunt omologate conform Regulamentului nr.43 CEE-ONU sau în conformitate cu Directiva 92/22 CEE cu modificările ulterioare, având transparență de min.75% pentru parbriz și min.70% pentru luneta și geamurile laterale;

- marca de omologare conform acestor reglementări, marca care trebuie să existe pe geamuri, atestă faptul că inițial acestea au avut transparență de min. 75% pentru parbriz și min. 70% pentru luneta și geamurile laterale.

- foliile de protecție aplicate pe geamuri trebuie să fie certificate și marcate corespunzător, iar aplicarea acestora este permisă numai în atelierele autorizate;

- geamurile laterale din spate și luneta nu sunt esențiale pentru vizibilitatea din interior, când autoturismul este echipat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele părți, însă în cazul în care acestea au o transparență modificată față de cea stabilită prin marcajul de omologare se urmărește că stratul aplicat ulterior să fie uniform și să nu creeze distorsiuni;

- modificarea transparenței geamurilor nu se înregistrează în cartea de identitate a autovehiculului, însă atelierele autorizate să efectueze operațiunea de aplicare a foliei colorate, trebuie să elibereze un document privind certificatul de conformitate și licența emisă de Organismul de Certificare Produse al Registrului Auto Român, iar la inspecția tehnică periodică se verifică eticheta ce conține marcă de omologare a geamului precum și gradul de transparentă.


Tot de la ei de pe site, daca descarc Lista produselor cu certificate de conformitate RAR-OCP în termen de valabilitate, gasesc chiar la prima pozitie urmatorul item:

Titularul certificatului Produsul certificat Certificat/Data Valabilitate
3M ROMANIA S.R.L.-BUCUREȘTI Folie auto 3M,tip CS5, 20, 35 și 50 și tip CR40, 70 și 90 4073/18.07.13 iulie 2015

In concluzie, avand acele documente despre care zice pe site, avand marcat corespunzator fiecare geam cu folie, avand 15% pe fata (deci asigura 85% vizibilitate), io cred ca sunt OK.
cristio_79
QUOTE(UXE @ 11 Aug 2014, 20:00)
Din ce am citit pe rarom si pe politisti.ro  cica nu ai voie deloc sa modifici transparenta geamurilor de pe fata. De fapt, pe rarom ni scrie nimic de folia de pe fata insa pe politisti.ro se specifica ca  e ilegal.
*


Scrie doar ca trebuie sa aiba transparenta de minim 70% pentru geamurile laterale. Daca din fabrica vin cu minim 75%, poti pune o folie aproape incolora (90-95% transparenta), eventual cu filtru UV.
Folii RAR
cdadan
QUOTE
La logan am avut exact la fel si nu m-a oprit nimeni niciodata.

Pe geamurile din fața si pe parbriz nu este permisa folia. S-a mai discutat. Ca este o modificare care te "afecteaza" doar pe tine, asta-i alta poveste.
kum
Referitor la faptul ca foliile pe geamurile fata sunt interzise, se poate si un link domnu' Danut? De parbriz nu intreb, ca mi se pare de bun simt sa nu pui folie pe el.

Nu de alta, da' din cate am cautat si am gasit io, nu zice nicaieri ca e interzisa folia pe geamurile laterale. Poate nu caut cum trebuie, zic...
Catalinmodena
QUOTE(AR-18-MOS @ 11 Aug 2014, 19:03)
Nici nu au nevoie. Constata ca ceva nu e in regula cu geamul de pe fata, iti retin talonul si te trimit la RAR, sa verifice. Daca e OK, iti recuperezi talonul. Daca NU e in regula, iti rezolvi probleme si revii din nou la RAR.
Kum, nu zic asta cu rautate, sunt de parere ca e cea mai buna investitie pe langa GPL, dar exista si aspectul acesta.
*


Ce spui tu aici se cheama nitel de abuz in serviciu.Adica nu te poate pune pe drumuri asa ca,ii pare lui ca ceva nu-i ok.
cdadan
QUOTE(kum @ 11 Aug 2014, 22:10)
se poate si un link
*


Nu mai stau sa caut, am cautat si eu la un moment dat pareri mai competente pe siteuri mai pricopsite. Trimite un meil la rar, poate primesti raspuns.
AR-18-MOS
QUOTE(Catalinmodena @ 11 Aug 2014, 22:24)
Ce spui tu aici se cheama nitel de abuz in serviciu.
*


Hai, serios? radmasa.gif
Ai habar care sunt elementele constitutive ale infractiunii de abuz in serviciu?
kum
QUOTE(cdadan @ 11 Aug 2014, 22:27)
Nu mai stau sa caut, am cautat si eu la un moment dat pareri mai competente pe siteuri mai pricopsite. Trimite un meil la rar, poate primesti raspuns.
*


Pai ce imeil sa trimit ma cand scrie negru pe alb la ei pe site? Vrei sa rada aia de mine ca nu stiu sa citesc? mad.gif
Da un click pe linku' ala de l-am pus, ca nu-ti cad deshtele! slap.gif
cdadan
Am cetit, dar acolo se vorbeste despre modificarea (legala) a transparentei la geamurile laterale din spate si luneta. Da geamurile din fata sau de parbriz, mucles.
Markos
QUOTE(kum @ 11 Aug 2014, 20:42)
avand 15% pe fata (deci asigura 85% vizibilitate), io cred ca sunt OK.
*


Dacă geamurile fără folie au minim 85% vizibilitate, ești ok, te încadrezi în 70%.

Da' nu cred asta.
kum
Ma Danut ma... Asa ma scoti din pepeni de n-ai idee. mad.gif
Mai pun o data tot continutul acelui link:
QUOTE
Care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplineasca foliile de protecție pentru geamuri?
În Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2132/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor - RNTR 7, sunt specificate condițiile de vizibilitate pe care trebuie să le îndeplinească un autovehicul ce circulă pe drumurile publice din România și anume: [...]

- autovehiculele trebuie echipate cu geamuri ce sunt omologate conform Regulamentului nr.43 CEE-ONU sau în conformitate cu Directiva 92/22 CEE cu modificările ulterioare, având transparență de min.75% pentru parbriz și min.70% pentru luneta și geamurile laterale;

- marca de omologare conform acestor reglementări, marca care trebuie să existe pe geamuri, atestă faptul că inițial acestea au avut transparență de min. 75% pentru parbriz și min. 70% pentru luneta și geamurile laterale.

- foliile de protecție aplicate pe geamuri trebuie să fie certificate și marcate corespunzător, iar aplicarea acestora este permisă numai în atelierele autorizate;


- geamurile laterale din spate și luneta nu sunt esențiale pentru vizibilitatea din interior, când autoturismul este echipat cu oglinzi retrovizoare exterioare pe ambele părți, însă în cazul în care acestea au o transparență modificată față de cea stabilită prin marcajul de omologare se urmărește că stratul aplicat ulterior să fie uniform și să nu creeze distorsiuni;

- modificarea transparenței geamurilor nu se înregistrează în cartea de identitate a autovehiculului, însă atelierele autorizate să efectueze operațiunea de aplicare a foliei colorate, trebuie să elibereze un document privind certificatul de conformitate și licența emisă de Organismul de Certificare Produse al Registrului Auto Român, iar la inspecția tehnică periodică se verifică eticheta ce conține marcă de omologare a geamului precum și gradul de transparentă.

Lista de ateliere autorizate o găsiți la sediile R.A.R. sau pe internet la adresa http://www.rarom.ro - Lista produselor cu certificate de conformitate RAR-OCP în termen de valabilitate


In afara de scrisu' rosu, io nu vad altceva care ar reglementa montarea de folii. Combinat bineinteles cu scrisu' albastru. Careeee, tradus si pentru tine, ar insemna asa: nu ai voie sa montezi folie pe giamuri daca aceasta folie afecteaza transparenta stabilita (recte min.75% pentru parbriz și min.70% pentru luneta și geamurile laterale).

Daca tu intelegi altceva, fii bun si explica-mi.
cdadan
Cu albastru sunt trecute reglementarile pentru geamurile din fabrica. Mai apoi scrie ca alea laterale din spate si luneta nu sunt esentiale daca ai oglinzi laterale si pot fi modificate in niste limite. Nu scrie nimic de alea din fata. Care va sa zica, alea si parbrizul au acelasi regim. blush.gif
kum
Te-ai chinuit putin... radmasa.gif
cdadan
Deloc.
Iulikk
QUOTE(kum @ 11 Aug 2014, 22:10)
Referitor la faptul ca foliile pe geamurile fata sunt interzise, se poate si un link domnu' Danut? De parbriz nu intreb, ca mi se pare de bun simt sa nu pui folie pe el.

Nu de alta, da' din cate am cautat si am gasit io, nu zice nicaieri ca e interzisa folia pe geamurile laterale. Poate nu caut cum trebuie, zic...
*



Din câte știu eu, pentru jamurili din față transparența minima este de 70%. Din fabrica, masinile (chiar si Solenza, care e o pseudo-masina) vin cu jamuri cu transparenta 73% minim (asa scrie si pe geam). Orice folie ai mai pune, cu siguranta transparența va scadea sub cei 70%.
hitman1234
QUOTE(IRONICK @ 11 Aug 2014, 11:41)
Geamurile laterale oricum se sparg mai greu din motive de elasticitate chedere+usi. Filmul ala este marketing.
*



Daca ziceti dvs..la brasov s-a spart de la o pietricica aruncata de copii..
Catalinmodena
QUOTE(AR-18-MOS @ 11 Aug 2014, 21:34)
Hai, serios? radmasa.gif
Ai habar care sunt elementele constitutive ale infractiunii de abuz in serviciu?
*


Stai linistit,ca altfel nu scriam.Nu-i ca un bec ce se aprinde sau nu.Bine,nici sa ai cea mai inchisa nuanta pe fata,ca bati la ochi.

Hitman,filmul ala nu-i deloc marketing,patit cineva la un Mondeo.Colegul vorbea de geamurile usilor !
yomarius
QUOTE(kum @ 11 Aug 2014, 13:13)
Pen' ca am specificat de 23525325 de ori ca vreau exact ce este autorizat si legal. Am ceva hartii scrise de pe la el, sa le arat la militie daca ma intreaba de sanatate (asa mi-a zis cand mi le-a dat).
*



Interesant. Eu cand am pus folie pe Megane era la coada un baiat cu o Astra G care voia folie si pe geamurile fata, iar nenea ala de la atelier i-a spus ca daca tine neaparat sa le aiba, ii pune fara probleme, dar fara acte si fara autorizatie nici pentru luneta si geamurile spate. Zicea el ca ca au fost cazuri in care au fost baieti d-astia cu folie pe fata prinsi in trafic, cu omologare pentru luneta si geamurile spate, iar aia de la RAR s-au dus peste firme si au retras autorizatii de functionare.

Eu unul n-am vazut pana acum masina cu folie pe geamurile fata si care sa aiba si autocolantele alea micute cu omologarea RAR.
dr_mKe
Eu am timbrele alea pe toate geamurile, inclusiv in fata, care-i in limita legala, masurata cu scula corespunzatoare.
Markos
Păi timbre îți poți pune, cu folia e mai nasol.
AR-18-MOS
QUOTE(Catalinmodena @ 12 Aug 2014, 14:29)
Stai linistit,ca altfel nu scriam.
*


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Se vede.
Hai sa-ti dau un hint, ca sa-l stii si tu cand o sa cresti baiat mare: pentru simplul fapt ca ai dreptul de a depunde contestatie impotriva PV de contraventie, nu se intrunesc conditiile de infaptuire a abuzului in serviciu. wink.gif
IRONICK
QUOTE(hitman1234 @ 12 Aug 2014, 10:57)
Daca ziceti dvs..la brasov s-a spart de la o pietricica aruncata de copii..
*

Incearca sa intelegi diferenta intre un geam de usa si un geam lipit de caroserie. Geamul lipit de caroserie are prindere rigida. Flexibilitatea data de adeziv este foarte mica.

Exact cum ti-a explicat si:

QUOTE(Catalinmodena @ 12 Aug 2014, 13:29)
Colegul vorbea de geamurile usilor !
*

b06fcn
Si atunci mie de ce mi s-a spart geamul de la usa de la o pietricica aruncata de o sararita?
cristio_79
Pentru ca a nimerit exact in punctul de rezistenta minima biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.