Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MILF-a mea
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108
kum
Azi am iesit si io sa dau zapada, ca era sigura masina care mai era blocata in nameti. Era cam juma' de metru de zapada de-a lungu masinii (cum a trecut utilaju' si a dat-o), inalta tot de vreo juma' de metru. Inghetata, intarita si murdara... Am inceput voiniceste, din spatele masinii (pentru ca era mai putin de dat in spate) cu gandu' sa-i fac loc s-o scot cu spatele.
Am lopatat eu cu spor vreo 10 minute si am reusit sa degajez doar in spate. Aproximativ 15%-20% din treaba. Si cum ma uitam io asa cu jind ca mai am de munca la greu, vine un baiat la mine (era destul de marisor, peste 18 ani) si-mi zice:
- Nenea, ma lasati pe mine sa dau zapada asta? Ca am nevoie de niste bani si mi-e rusine sa-i cer pe degeaba.

Imi venea sa-l pup. Da' m-am aratat destul de rezervat...
- Da' pentru ce-ai nevoie de bani?
- Sa ajung acasa, ca-s de la tara si nu am bani de drum.
- De cati ai nevoie?
- 20 de ron?
- OK. Da-i bataie ca io ma duc s-aduc banii.


M-am dus in casa si am luat 30 de RON. In 10 minute era zapada data. I-am dat baiatului banu', ne-am strans mainile multumiti (io ca am scapat de hâit, el ca si-a luat mai mult decat spera) si ne-am vazut fiecare de-ale lui.

Respect pentru munca!

Am pornit si milfa cu ocazia asta si am lasat-o sa mearga vreo 10 minute, ca sa nu raman fara baterie pe frigu' asta.
l@u
QUOTE(kum @ 23 Jan 2016, 19:01)
Respect pentru munca!
Am pornit si milfa cu ocazia asta si am lasat-o sa mearga vreo 10 minute, ca sa nu raman fara baterie pe frigu' asta.
*



mad.gif da sa dai cu matura e rusine?

Decat sa o lasi pornita 10 min. , mai bine dadeai o tura de cartier.Nu este indicat mersul on gol, mai ales iarna.
mars
Lasa, ca e pe gaz, n-are nimica.
gabize
QUOTE(l@u @ 23 Jan 2016, 19:27)
Decat sa o lasi pornita 10 min. , mai bine dadeai o tura de cartier.Nu este indicat mersul on gol, mai ales iarna.
*


NU prea văd ce anume e greșit. Mituri știu că sunt pe tema asta, dar dovezi nu prea.
Iar o mașină cu geamurile "cristalizate" e destul de complicat de pus în funcțiune imediat. Puțină căldură din interior face minuni.
Cu gheață de 3-5 mm pe parbriz, la -16 grade nu prea poți pleca de pe loc imediat ce-ai pornit motorul.

Părerea mea!
kum
QUOTE(l@u @ 23 Jan 2016, 20:27)
Decat sa o lasi pornita 10 min. , mai bine dadeai o tura de cartier.Nu este indicat mersul on gol, mai ales iarna.
*



Nu obisnuiesc s-o las sa mearga in gol. De 2-3 ori pe an nu cre'ca-i mare bai.
Cand plec, nu stau deloc sa "o incalzesc", decat daca e de dat gheata de pe parbriz (ceea ce inseamna maxim 2- minute). Dar daca nu am avut de plecat nicaieri cu ea, doar nu eram tampit sa plec la o tura prin cartier si sa gasesc locul ocupat. Am scos-o de la locul ei (ca sa probez ca se poate) si apoi am bagat-o la loc si am lasat-o sa mearga de capu' ei.


Asta a sunat cam naspa unsure.gif
gabize
Toate mașinile pe care le-am avut au mers "în gol", în lunile de iarnă, pe ger, 10-15 minute dimineața, pentru confortul meu. Nici una n-a avut de suferit.
l@u
QUOTE(gabize @ 23 Jan 2016, 20:24)

Cu gheață de 3-5 mm pe parbriz, la -16 grade nu prea poți pleca de pe loc imediat ce-ai pornit motorul.
Părerea mea!
*



Ba poti si inca cum.Eu prima data deschid masina, iau sculele din dreapta si curat geamurile.Pornesc si plec dupa min. 3-4 sec.Nici o masina ce a fost pe la mine nu a vazut motor incalzit inainte de a pleca.Dupa ce ca uleiul este marmelada, mai stai si la 800rpm.Ungere(cu) beton, uzura maxima.

EDIT: pentru confort se exista scaune incalzite si rezistenta electrica in bord. wink.gif
cdadan
N-au nici pe dracu', sa fim seriosi.
Ma distrează cei care nu dau drumul la căldură pana nu se incalzeste decent motorul. Aha ...
Si mai sunt cei care, de ex. la dizel, nu depăsesc doua mii de ture pana nu se incalzeste motorul. Inteleg ca nu-i indicat sa dai in ea ca surdu-n tobe cat e rece, da' nici chiar asa.

LE: sefu', marmelada aia se pupa mai bine cu motorul la relanti si mers in gol, fata de ture si sarcina. Astia scriu in carte sa pornesti si sa pleci pentru a reduce consumul si a salva delfinii, nu din a alta cauza.
gabize

@lau:
Poate ar fi timpul să treci de la ulei mineral la semi-sintetic. tongue.gif
l@u
Nu folosesc decat 505.01.
gabize
Lasă un bidon de ulei d-ăla afară peste noapte și vezi cât de marmeladă (nu!) se face.
l@u
Marmelada a fost ceva exagerat spus da nici fluiditatea de la plus10-15grd nu o are.
gabize
Până la urmă e un fer care tre' să-mi facă viața mai frumoasă.
Dacă ar fi să mă iau după "regulile" de bază în achiziția și exploatarea unui otomobil, aș circula cu rata.
l@u
Aveti gara pentru rata?Sau te referi la rata de la BCR,BRD,BT.......
gabize
Da.
l@u
10561582.gif
gabize
biggrin.gif
4x4
QUOTE(cdadan @ 23 Jan 2016, 20:37)
Ma distrează cei care nu dau drumul la căldură pana nu se incalzeste decent motorul
*



frustrat.gif
Markos
QUOTE(l@u @ 23 Jan 2016, 19:27)
Nu este indicat mersul on gol, mai ales iarna.
*


Legende urbane.
bucatzel
Eh, legende, motorul se incalzeste mai rapid in sarcina.
Tu cum te incalzesti ma iute, alergand pe loc, sau impingand camionul de citrice sa iasa din sant?

Sau daca vrea cineva sa fie extra piticar, poate sa stea sa numere cate rotatii s-au facut la relanti pana s-o ajuns la temperatura de regim, si cate daca-i dai cheie si-ai tulit-o.
mars
Eu plec instant, dar nu ma dau tare la ea pana nu se apropie acul de temperatura de 90 de grade, fie iarna, fie vara.
gabize
Dacă o ții în garaj, da. Însă dacă o parchezi seara, caroseria e caldă și ninge peste noapte, iar dimineață sunt temperaturi negative, cum procedezi?
DannyY
Pentru deschiderea portierelor înghețate exista ranga tongue.gif

Eu nu-mi dau seama care-i diferența între mers in gol si mers in sarcina, dpv al ungerii. De ce se unge mai bine motorul dacă ambreiajul e cuplat si rotile se învârt?
gabize
Din același motiv pentru care dacă faci mai puțin de 10000 km pe an cu mașina, e mai mult decât obligatoriu să-ți cumperi benzinară. wink.gif
M.C.
Egzact ! up.gif
Domne',cine stie cunoaste...... icon_mrgreen.gif
AR-18-MOS
Singura chestie pentru care producatorul recomanda sa pleci imdiat, sa nu stai sa se incalzeasca motorul, e din ratiuni ECO si green. Ma doare in cot.
Au fost situatii, atat vara cat si iarna cand am stationat si 1-2 ore cu motorul pornit pentru AC/aer cald. Rabla merge in continuare.
kum
nedumerire.gif
Acu' daca stau sa cuget, au fost si la mine cateva ocazii cand a trebuit s-o astept pe madam... in masina... vara... Si nu puteam sta in soare fara AC, deci motoru' mergea. Bine, de cele mai multe ori ma duceam s-o iau (de pe la birou sau de pe la unde se mai ducea, ca dansa nu serveste condus, cu toate ca are grija sa-si prelungeasca permisu' mad.gif ), deci motoru' deja era incalzit.
gabize
Clar, ai stricat motorul și roata de rezervă!
AR-18-MOS
Si-acu' stau cu atat mai mult cu cat litrul de GPL e 2,28 lei, iar litrul de motorina e 4,27 lei. Iar se zvarcoleste argon. sad.gif
ursul_bipolar
QUOTE(l@u @ 23 Jan 2016, 21:34)
Ba poti si inca cum.Eu prima data deschid masina, iau sculele din dreapta si curat geamurile.Pornesc si plec dupa min. 3-4 sec.Nici o masina ce a fost pe la mine nu a vazut motor incalzit inainte de a pleca.Dupa ce ca uleiul este marmelada, mai stai si la 800rpm.Ungere(cu) beton, uzura maxima.


Cand e ger afara se duce in 800 dupa mult timp de mers in gol cel putim 5 min, sta mult mai sus. Eu am facut testul cu 5w 40 si nu e deloc marmelada, la -18 curge bine.
marksman
QUOTE(AR-18-MOS @ 24 Jan 2016, 11:34)
[...] litrul de motorina e 4,27 lei. [...]
*


4,15 azi, Petrom-ul de pe Calea Torontalului.
pishky
QUOTE(cdadan @ 23 Jan 2016, 20:37)
N-au nici pe dracu', sa fim seriosi.
Ma distrează cei care nu dau drumul la căldură pana nu se incalzeste decent motorul. Aha ...
Si mai sunt cei care, de ex. la dizel, nu depăsesc doua mii de ture pana nu se incalzeste motorul. Inteleg ca nu-i indicat sa dai in ea ca surdu-n tobe cat e rece, da' nici chiar asa.

LE: sefu', marmelada aia se pupa mai bine cu motorul la relanti si mers in gol, fata de ture si sarcina. Astia scriu in carte sa pornesti si sa pleci pentru a reduce consumul si a salva delfinii, nu din a alta cauza.
*


da ma clujene, dar uite, vezi tu, nu toti cumpara masina la 30.000 km si o vand la 70.000,
sunt unii care au ajuns la 250.000+ si inca merge.
Si zilele astea a pornit la -12, -14 si a mers in gol cat am deszapezit / dezghetat / curatat geamurili, dupa care 2-3 km pana la job (da, nu mai fac 30 km pana la job), unde a zacut o gramada, si seara a pornit la aceleasi temperaturi, si a facut alti 2-3 km pana acasa.
In general motorul a functionat in regim de "bocna".
Ma gandesc sa fac o plimbare intr-o zi prin mamaia, asa, aiurea, sa se incarce bateria.
gabize
QUOTE(pishky @ 24 Jan 2016, 13:24)
Ma gandesc sa fac o plimbare intr-o zi prin mamaia, asa, aiurea, sa se incarce bateria.
*


La temperaturile astea tre' s-o faci până la Istria ca să se încarce cât de cât.
AR-18-MOS
QUOTE(marksman @ 24 Jan 2016, 13:24)
4,15 azi, Petrom-ul de pe Calea Torontalului.
*


up.gif
kum
QUOTE(pishky @ 24 Jan 2016, 14:24)
da ma clujene, dar uite, vezi tu, nu toti cumpara masina la 30.000 km si o vand la 70.000,
*


Circa 54000, daca e sa fim exacti. Cam atat avea milf-a cand am luat-o...
gabize
o dăduse 16000 km înapoi, să nu pară așa bătrână.
Markos
QUOTE(bucatzel @ 24 Jan 2016, 00:44)
Eh, legende, motorul se incalzeste mai rapid in sarcina.
*


N-am negat acest aspect evident. Discuția era însă despre altceva - că-i cauzează mersul în gol.
cdadan
QUOTE(pishky @ 24 Jan 2016, 13:24)
da ma clujene, dar uite, vezi tu, nu toti cumpara masina la 30.000 km si o vand la 70.000,
*


Am tras de-o troaca tdi de la zero la 330 si n-a crăpat. Bine, in afara de ambreiaj, axa cu came si la urma turbina. Cu ele schimbate inca mai mergea mult si bine.
Alta troaca tdi am luat-o la 280 si-am lăsat-o la 320, inca merge fara probleme.
pishky
@ Kum - ma scuzatz pentru grava eroare in care ma aflu, promit ca incerc sa imi revizuiesc atitudinea in cel mai scurt timp posibil!
@Danutz - daca e troaca de munca e normal sa te doara oarecum la bascheti, alea sunt masini care tre sa munceasca / sa produca bani (mai multi decat cheltuie), un fel de masini pentru manageri ( hm smile.gif , in lizing)
+ tdi-urile se incalzesc de la uleiul pe care il consuma.
cdadan
Si cu alea personale la fel am procedat. Bonus, cand e frig mai tare, dau din prima drumul si la compresorul de clima.
Eu inteleg ca tre' sa ai grija de masina si culmea, cam am grija. Dar grija e una si obsesiile, mai putin fondate, alta.

Spune-mi dom'le, ce pateste daca o las sa se incalzeasca un pic? Asa, ca de la mester la calfa.
gabize
Mor lebedele din Alaska.
Laurentziu83
Motorul e ultima chestie care pica la o masina intretinuta corect. Nu-mi bat capul.

Acum, cand am treaba cu masina, ma sui in ea, o pornesc, pornesc dezaburirea si apoi incep sa curat zapada de pe ea. In 3-4 minute deja parbrizul e ud.

Daca era vreo problema cu mersul la relanti cu motorul rece, punea frantuzul un incalzitor de ulei in baie. Nu de alta, dar orice producator de masini stie ca nu poate sa controleze modul in care cineva utilizeaza o masina, decat in anumite marje, de aia a aparut si limitatorul de turatie.
MuciX
QUOTE(cdadan @ 24 Jan 2016, 22:10)
cand e frig mai tare, dau din prima drumul si la compresorul de clima.
*


si porneste? huh.gif
cdadan
Normal.
MuciX
Stiam ca nu porneste compresorul sub o anumita temperatura exterioara (-4C parca).
R19/16v
Temperatura aia e masurata la vaporizator, prin care trece aerul incalzit de calorifer.
MuciX
Stiu ca m-am panicat odata ca nu imi pornea si chiar tu mi-ai spus de chestia asta. Chiar daca e masurat acolo, ca temperatura aia sa sara de -4C, e nevoie sa functioneze ceva timp motorul, nu?
bmwh548
Depinde ce solutie a ales producătorul pentru incalzire.
pishky
Mno ma clujene, ce sa pateasca, nu pateste nimic.
Eu cred ca ii chiar ghini sa o lasi sa se incalzeasca oleac, dar oleac d-aia mai prelungita, ardeleneasca, nu iute cum ii pi la mall d`dova.
Adica, na, eu o pornesc, purced la deszapezit, daca are ghitza pi jam, dau drumul la dezaburire, daca nu - numa deszapezesc.
Cand termin cu curatenia, ma sui in dansa pi cel scaun ferbinte, dau drumul la dezaburire (daca nu am dat deja pentru a curata ghiata), spal oleac pambrizu` ca mai ramane niste omat marunt, si ies timid din parcare. Odata ajuns pe strasse, primele cateva sute de metri (presarati si cu ceva treceri de pietoni) merg mai timid asa, dupa care ma intind la drum (cat se poate dpdv legal).
mars
Tu n-ai leac... wink.gif.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.