Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfat achizitionare masina
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
volint
Smax si cmax sunt cam ca golanul emceve, nu le compara cu suv-uri, cel mult cu vreun crossover usor.

La partea batuta in cuie: ai timp pana la anul sa te dai la testdrive cu diverse modele/motorizari si poti lua o hotarare in baza experientelor.
axabrt
Facelift la Octavia o să fie in2017
MoneyTalks
Daca vrei un SUV, vezi si Toyota RAV4 hybrid. Nu iti va parea rau deloc de alegere.
axabrt
MAsinile de aici cum vi se par ? http://sixtnewkopelsh.autovit.ro/
e mai sigur cu astia sau de la samsar ?
volint
Pai ăia nu-s samsari?
MoneyTalks
Oops, greseala, se poate sterge blush.gif
axabrt
nu cred sa fie chiar samsari
Ofera ceva garantie (naiba stie ce acopera....) probabil nu mare lucru

Masinile sunt de la inchirieri. E intr adevar loterie sa cumperi o masina condusa de 500 de soferi diferiti. dar probabil multe din masinile aduse din germania sunt tot asa. Am dreptate sau nu ?
axabrt
e buna asta https://www.autovit.ro/anunt/ford-mondeo-ID7Gjyd3.html
ma duc dupa masa s-o vad.
Merita banii astia ?
MoneyTalks
Daca sint km reali atunci e ok. Fiind benzina sint sanse sa fie km reali. Vezi daca poti sa faci un drive test cu ea, iti faci o parere mai buna
neumann
QUOTE(volint @ 1 Oct 2016, 17:01)
Smax si cmax sunt cam ca golanul emceve, nu le compara cu suv-uri, cel mult cu vreun crossover usor.

La partea batuta in cuie: ai timp pana la anul sa te dai la testdrive cu diverse modele/motorizari si poti lua o hotarare in baza experientelor.
*



Avand in vedere ca smax e platforma mondeo si cmax e focus, ma intreb unde e asemanarea cu loganul. Intre cmax si kuga, as merge pe c-max. Masina mai stabila si mai incapatoare (varianta lunga), mai inalta decat focus dar o idee mai joasa decat kuga (vorbesc de suspensii evident). In principiu, Kuga bate Cmax in varianta 4x4 doar. De care nu ai nevoie in oras cu siguranta. Doar daca mergi pe munte iarna sau pe drumuri forestiere.
volint
Loool... Golanul e pesede si cemaxul e pixdede... smaxul e adus, asa ca nu intra la chiloțeală.

regula celor 3 "ef"...

@ axabrt... aia-mi trambitau acum ceva vreme despre "avertizor frana de mana" ca o dotare extranemaintalnita... i-as evita la vreo 50 km dupa ce m-au fwtut la icre sa 2 zile la rand ca testdrive-ul e pregatit... in alta locatie decat cea convenita la tel.
axabrt
are careva idee cand apare noua generatie toyota auris, si daca va mai avea motoare aspirate in oferta ?
Sau o sa fie ca Honda civic asta noua, doar cu turbo ?
cristic1982
Dar ce au motoarele turbo de nu iti plac? Ala de 1,5 de pe civic e bomba fata de ce conduci acum, in plus un turbo e mult mai usor de utilizat, nefiind nevoie sa stai mereu in ture pentru a avea acceleratii decente.
axabrt
O fi bomba și la preț...16000 cât e un auris 1.6 fata de 21000 cât e un civic 1,5 turbo înseamnă 5000 in plus. Și aia turbo va consuma mai mult, indiferent că ar avea cuplu mai de jos. De asemeni poate fi mai problematică. Am înțeles că turbina ar fi una micuță de la Mitsubishi... Honda n au atât bani pe R&d că Toyota. Asta i părerea mea.
Suzuki sunt făcute la unguri și calitativ (tablă și plastic) sub toyota.

cristic1982
Nu stiu de unde cumpara turbinele si nici cati bani dau pe dezvoltare, dar compari mere cu pere. Auris 1,6 aspirat il compari cu civic 1,0 turbo, nu cu 1,5 turbo, in plus vezi ce echipari compari, la civic fiind destul de complete echiparile. La consum te uiti in functie de cati km faci pe an, ca daca faci 10k km, n-are nici un sens sa te uiti la o diferenta de 1 l/100km.
ursul_bipolar
Tare faza cu turbina micuta! Am ras vreo 5 min.
axabrt
Pai chiar e o turbina micuță... Ce ai vrea sa fie cat aia de pe civic type r?
ursul_bipolar
FYI turbinele sunt dimensionate pt puterea pe care o ofera motorul +inca ceva unde acel ceva este limitat din soft. Dar nah noi stim mai bine, "prosti" rau aia de la honda ca n-au stiut ce turbina sa puna si ca n-au pus una mai mare, asa cam pt 400 de cai.
neumann
E buna intrebarea. Cam toate motoarele au 4 variante de turbine, si ma refer la dci sau tci de la renault, TSI de la folksvagin, fordul iarasi are puteri diferite pe motoare de aceeasi cilindree (parca vreo 3). Deci nu e din dimensiunea turbinei? Si cand zic dimensiune, o masor in volumul de aer pe care il poate baga in cilindrii, nu ma refer la lungime pe latime pe inaltime.
ursul_bipolar
A spune citez "turbina micuta" inseamna ca honda spune ca motorul ala de 180 de cai de fapt nu are 180 de cai pt ca turbina nu este in stare sa-l faca sa atinga puterea definita de constructor, pt ca este...micuta. Dimensiunea turbinei conteaza normal, intrebarea nu este buna, de fapt nu a fost o intrebare a fost o afirmatie "turbina micuta".
Sunt motoare care din 2l pot scoate 300CP sau 240CP, turbina diferita sau strangulata din soft. Dar in momentul cand constructorul spune ca are 180CP cu siguranta turbina montata pe masina face fata si poate ajuta motorul de ajunga la cei 180CP declarati.
axabrt
Citat ""It’s apparent however that the factory single-scroll MHI TD03 turbocharger is inadequate at performing much beyond the factory settings. For anyone looking to make more power, a bigger turbo is a requirement, but we’ve never shied away from that

Sursa http://dsportmag.com/the-tech/boosting-to-...ics-td03-turbo/

E micuță turbina sau nu?

Băieții ăia zic că da și parcă s ar pricepe. Așa că nu râdeți degeaba.
Prin turbina micuță am vrut sa zic ceea ce au zis alții și anume că e împinsă la potențialul maxim ,fără rezerve mari de a ajusta puterea cu softuri
ursul_bipolar
Aaa deci problema e ca nu putem mari puterea peste ce a declarat producatorul. Deci romanul vrea 180 de cai standard dar mai vrea si over boosting, am inteles, turbina este micuta si nu ne permite deci, e naspa. Apropo, scrie undeva in cartea masinii ca poti face over boosting? Rusine celor de la honda ca nu s-au gandit la nevoile romanasilor.

Si inca o chestiune:

To establish baseline power figures on the factory 10th-gen Civic, we strapped the car onto DSPORT’s Dynojet 424xLC2 Linx chassis dyno. With the car in third gear, the Civic laid down a healthy 187.39whp at 5,550 RPM and 182.97 lb-ft at 5,560 RPM. This was a surprise since Honda claims the stock power output to be 174 hp and 162 lb-ft of torque as tested with the CVT.

QED!

bmwh548
Turbina e exact cat trebuie pentru puterea declarata de producator. Asta spun si aia. Ca tu vrei sa scoti puteri de GT-R si turbina e prea mica pentru asta e alta poveste. O turbina mica poate fi mult mai "comoda" in utilizarea de zi cu zi, are nevoie de un volum de gaze mai mic decat una supradimensionata.
MyKe89
Dacă era mică turbina, nu scotea nici 150 CP (100 CP/L). Eu zic că e decentă. Vrei să faci modificări și ești limitat de turbină? Alta mai mare! Altfel, leagă-te de altceva. smile.gif
axabrt
Atât timp cât Ford scoate din 1 litru putere de 140 CP, pot să afirm că civic are turbină "micuță". Oricum ați da-o așa e.
ursul_bipolar
go for it! tuneza-l pe ala de 1l ca tine, are turbina mare, n-are treaba.
neumann
ford are jmecheria cu ecobustu, adica are un compresor mic acolo, care iti baga 140 cai, sau mai exact cuplu, da numa pentru vreo 10-15 secunde. Oricum e tare gaselnita, ca in 10-15 secunde de forja iti maresti viteza masinii cu peste 100 km/h asa ca foarte putin probabil sa ai nevoie de mai mult.
ursul_bipolar
Probabil ecobustu de 1l are vitezometrul pana la 300kmh de isi mareste viteza pt cateva sec cu peste 100km/h.
DannyY
QUOTE(MyKe89 @ 29 May 2017, 12:48)
Dacă era mică turbina, nu scotea nici 150 CP (100 CP/L). Eu zic că e decentă. Vrei să faci modificări și ești limitat de turbină? Alta mai mare! Altfel, leagă-te de altceva. smile.gif
*

Honda a facut motoare aspirate de peste 100 CP/L (vezi motorul F20C - inca neegalat de nimeni, din cate stiu) wink.gif, asa ca unul cu turbina n-ar trebui sa puna probleme prea mari in obtinerea catorva martoage.
Cred ca vremea aspiratelor a apus. Pacat, dupa parerea mea "turbatele" consuma cel putin la fel de mult si in mod cert sunt mai putin fiabile. Si suna ca dracu'.

neumann
QUOTE(ursul_bipolar @ 29 May 2017, 14:37)
Probabil ecobustu de 1l are vitezometrul pana la 300kmh de isi mareste viteza pt cateva sec cu peste 100km/h.
*



0-100 in 11 secunde, asa scrie la carte, cred ca e posibil.
bion
Daca ai turbina mica sigur o sa isi gaseasca una mare.
E nasol sa prinzi turbina mare pe motorul tau😱
corbex
Daca n-ai motor mare, macar turbina.
neumann
Am vorbit cu cineva sa-mi vanda o turbina de-asta, numa sa mai scada un pic nivelul dunarii.
Sper sa fie suficient de mare sa acopere si mosorul.

axabrt
QUOTE(corbex @ 29 May 2017, 15:59)
Daca n-ai motor mare, macar turbina.
*


Corect. radmasa.gif uite cineva a înțeles în sfârșit ideea
bion
Pai altfel te lasa si cauta o turbina mare.
DragosP
Vorbești de lăsat în casa înșelatului...
kato
nu-i frumos sub centura Dragos.........
bygy007
io zic ca una dasta aduce o herghelie......
cristic1982
Dragos, ca un crestin curat, aplica invatamintele sfintilor parinti ai bor: cand e unul la pamant, mai dai si tu putin sa nu se mai scoale, astfel poate iese si de o inmormantare, pomana si parastas.
DragosP
Plm, da' pe moș Bion nu-l citiți mă? blink.gif
cristic1982
Pai la el ne asteptam la d-astea tongue.gif, dar de tine, ca un bun crestin ce te afli, aveam alta parere.
DragosP
Da' de unde ideea asta ca eu as fi bun crestin?
neumann
QUOTE(bygy007 @ 29 May 2017, 22:45)
io zic ca una dasta aduce o herghelie......
*



vax, turbine ca la portile de fier n-am mai vazut nicaieri in lumea asta
corbex
Nici Bion nu-i bun crestin, are bilet la cazanul 13. M-am uitat eu in dosare. Al lui Dragos e confidential, dar mai sapam.
neumann
QUOTE(corbex @ 30 May 2017, 10:38)
Nici Bion nu-i bun crestin, are bilet la cazanul 13. M-am uitat eu in dosare. Al lui Dragos e confidential, dar mai sapam.
*



Ce ma? N-ai acces la dosare BOR? Pai la varsta ta credeam ca ai cel putin 3 stele!
Pana si tata Puiu... nevarmaind
axabrt
Revenind...n-am deschis nici un topic la "jurnal auto" asa ca postez aici ca tot sunt in minivacanta si am timp...nu cred ca e o cea mai buna idee sa deschid jurnal...Eu fiind un sofer basic. adica nu stiu sa fac reparatii mici sau mari la masina si jurnalul meu ar fi foarte plictisitor probabil,

Actuala masina, astra H 1.4 benzina cumparata de noua in leasing. face anul acesta 12 ani. si 120.000 km.
dupa atata amar de vreme de folosinta cred ca i-a cam venit vremea.

Plusuri
- mecanica simpla, piese ieftine pe partea de directie, este un chilipir. in toti anii astia am schimbat 2 bielete de directie si 2 antirului
- tabla este inca impecabila,
- interiorul se prezinta rezonabil inca
- prezinta urme de folosinta normala, la kilometrii astia si rulata numai in oras (ploiesti) va avea nevoie in curand de amortizoare, placute frana, toate bieletele toba intermediara noua, 2 seturi de cauciucuri (vara/ iarna si un set de jante) chederele dintre usi s-au rupt.

Am incercat sa iau niste jante de pe olx,la Brasov m-am dus sa le vad intr o sambata. Respectivul care le vindea m-a lasat o ORA sa ma uit la ele, le-am intors eu pe toate partile. Zic: sunt OK, le iau. Dau 1000 Ron si plec.
Peste cateva saptamani cand le-am montat, baiatu de la vulcanizare ia o janta in mana si il vad ca se schimba la fata. Zice. Asta e sudata. Io. Aha! Shocked

Minusuri
- lantul de distributie face ca la diesel.
- motorul a inceput sa consume ulei. cam 2 litri intre schimburi
- farurile s-au matuit f urat ( sunt galbene)
- motorasul de la climatronic a ramas blocat pe rece. Iarna nu mai baga caldura deloc
- intr o vreme ploua in masina, se dezlipisera difuzoarele din usile din fata si intra apa pe acolo. Le-am lipit in service cu silicon de parbrize si gata.
-lipsa ESP. Venind de pe o alta masina cu ESP. acum 8 ani am intrat tare intr-o curba si m-am rasucit pe drum, intrand cu puntea spate intr-un cap de pod. Am reusit sa plec de acolo pe rotile ei, insa a trebuit sa pun alta punte. Traiasca CASCO
- Lipsa treapta a 6-a. Desi initial masina fusese cumparata pentru oras, in anii astia a aparut o naveta scurta pe langa Ploiesti 5km drum national. La 100 km pe ora am 3000 de rotatii intr-a 5-a si la 120 km am 4000 de rotatii. Foarte deranjant sunetul motorului. O fi de la toba sparta ? Nu cred.


Acestea fiind zise este momentul pentru o schimbare.
Masina o voi cumpara in primavara 2018 . dar am zis sa fac topicul d-acum sa fie facut, nu stiu cati dintre voi o sa raspundeti, asa ca sa fie mai din timp.
Buget maxim 17.000 , Neaparat benzina. motor minim 1.4
NEaparat clasa compacta. ( e mai ok pentru oras). As avea bani sa trec la ceva mai mare dar nu ma vad conducand zilnic asa ceva..,la firma avem Passat-uri din astea noi si l-am condus ocazional. Pur si simplu nu e ce imi trebuie mie.,,,

Va fi un avans de 7000, restul in leasing. Fiindca masina o voi tine tot ~10 ani eu zic ca e bine sa fie noua.
Din pacate am observat ca dupa 4 ani ma plictisesc de masina, asa ca oricat de fiabila ar fi tot nu prea conteaza.
Dar nu intodeauna ne permitem sa schimbam masina asa ca posibil sa o tin mai mult de 4 ani.


Dintre masinile enumerate voi incerca sa trec ce mi-a placut la fiecare

Dintre Astra K 1.4t 150 CP . manuala
EXTERIOR
- plusuri . imi place, mai putin usita de la benzina care mi se pare supradimensionata.
- minusuri - garda la sol si calitatea vopselei. jantele mi se par fragile
interior
- plusuri : scaune parca mai bune ca la H
- minusuri . cotiera e cam ciudata. plastic lucios
PARTE MECANICA
- plusuri : motorul un mare plus, cu un mic semn de intrebare asupra fiabilitatii
- minusuri. cutia de viteze manuala, cam sensibila dupa gusturile mele. Aia de pe H e mai strong. a rezistat cu succes la multe abuzuri. Parca amortizoarele sunt cam sensibile si ele. Puntea spate inca nu este indenpendenta si are solutia aia mai putin fericita.
Lipsa sistem de avertizare la coliziune in standard ?

Per total K mi-a lasat o impresie de masina mai fragila decat H.
Opel nu este un nume comparativ cu Toyota si faptul ca a fost cumparat de Peugeot nu mi se pare o treaba minunata.
Poate gresesc, va rog sa ma corectati...urmatoarea....

Auris 1.6 132 CP manuala, Safety Sense
EXTERIOR
- plusuri . imi place, mai putin spatele care pare supradimensionat usa de la portbagaj, e prea multa tabla ...
- minusuri - calitatea vopselei. j, garda la sol
interior
- plusuri : scaune mai bune ca la H
- minusuri . multe imbinari intre plastice la bord. ma astept la un concert de greieri acolo
- amplasare maneta tempomat intr-o pozitie curioasa sub volan la ora 5. Exact in genunchiul meu.

PARTE MECANICA
- plusuri : motorul de generatie veche aspirat. Probabil f fiabil, dar se mai merita in ziua de azi sa iei un motor doar fiindca e fiabil ?
Placerea de a conduce cred ca e mai importanta si aici Opelul castiga detasat.
suspensie independenta spate, Toyota Safety Sense in standard
- minusuri. habar nu am. probabil devalorizare mai mare decat OPEL.

Per total Toyota Auris pare mai inchegata decat Astra k.

Alte masini . Parerile sunt absolut personale....

- Ford Focus, interior discutabil inclusiv varianta Titanium. O fi masina buna in rest, dar soferul sta in interior.... Nu mi-au placut scaunele cum erau construite cu sezutul imparit in 3 bucati de stofa cusute impreuna in bucati egale oarecum,.,, precum si faptul ca e ...Ford. La fiabilitate cred ca e sub Opel si mult sub Toyota..
Motorul de 1.5 cica consuma mai mult decat fostul 1.6. Normele astea de poluare., deh. Totusi discuounturile mari aplicate de dealer o fac o posibila candidata.

- Suzuki Vitara, e ok, dar per total este o masina low cost. un fel de duster. nu imi place solutia de protectie a diferentialului spate cu cosuletul ala metalic. si nici puntea spate clasica. , scaune cu sezut mic. lipsa cotiera in standard, multe solutii low cost.
- renaut megane. Nu imi plac farurile prelinse pe spoiler. In zona aia spoilerele se lovesc mereu in parcare.... nu imi place tableta aia din bord. i. nu imi plac extensiile stopurilor din spate (dunga aia rosie care se duce spre sigla centrala) .
- Skoda Octavia. faceliftul este cumplit.- alti idioti. nu mi place de nici o culoare. -E si cam scumpa. (20000) . Poate fi o optiune doar ca SH adusa din Germania si versiunea pre facelift cu motor 1.4 TSI. Am auzit de ceva probleme la motoarele 1.4 TSI, asa e ?
- Golf nu imi place ce au facut astia la facelift .. este supraevaluat si f scump. (peste 22000) ! multe probleme dupa cativa ani.
- Mazda3 nu trebuie luata in considerare. este prea exotica si prea inghesuita in spate. nici motoarele nu ma dau pe spate. partea din spate mi se pare discutabila. tabla si vopseaua sunt discutabile.
- Logan. Desi imi place exterior si chiar si interior (la banii aia ce poti sa zici) lipsa unui MOTOR pe benzina este f grava. Fiindca in acest moment nu au decat motoare penibile pe benzina,. eu nu pot cumpara Dacia. Probabil nu sunt singurul.
- Honda civic. Aia din vechea generatie hatchback nu imi plac locurile din spate relativ inexistente. Aia sendan nu imi place ca nu e hatckback, dar ma rog...
Pacat sedanul ar fi fost destul de aproape de luat in seama, dar fiind fabricat in turcia si iesind din productie s-a dus. Multitudinea de botoane si ecrane din interior era un pic obositaore. Iar Civic nou lansat e scump (22000) !


Imi plac nespus BMW seria 3 sau C class sau audi A6 Dar astea intra numai la second hand...mi-e frica sa iau asa ceva la 17000 de euro. Un SH ok dintre astea premium e mai scump, plus ca eu nu dispun de 17000 cash Si nu am bani sa intretin cum scrie la carte o asa masina, care va avea peste 150.000 km in momentul cumpararii. deci ramane noua.
Adrian Frigo
SHk9 în niciun caz,mai ales că ai ca$$caval la îndemână!
Loganul 1.5 dci nu-ți place?Am mers cu unul,merge excelent,demaraj și consum foarte bun!Dute la un drivetest,n-ai ce pierde. wink.gif
axabrt
Fac 10000 pe an. Mi e cam frica de diesel.
La muncă passat avem 1.6diesel. e cam leșinat. Dar alea merg 30000 pe an.
Am un coleg cu un Seat 2.0 170 cp. Mișto mașina dar volanta și injectoarele / turbina si dpf costă cat opelu meu de acum. Nu mulțumesc...
neumann
QUOTE
- motorasul de la climatronic a ramas blocat pe rece. Iarna nu mai baga caldura deloc


Oi fi io tampit ca am vrut clima manuala, decat sistemul ala cu 100001 parghii si role de plastic la care intra praf, frunze, etc si se tocesc dintii sau se blocheaza.


Recomand ford focus. Pentru punte spate independenta. Zic ca la dinamica, exista golf si focus. Si restul lumii..
axabrt
Corect focus are punte spate independenta dar și auris are.
Mă simt mai ok in auris. Focus e cam rudimentar interiorul...se vede cumva tușă americana. Dar voi merge sa iau și oferta lor totusi...poate intre timp până în 2018 apare noul model. Am văzut că noua fiesta a apărut deja și interiorul e din alt film
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.