Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Red Lancer 1.8
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
ursul_bipolar
Argoane iti recomand bob is the oil guy (da matale singur search) si vezi ce zic aia pe acolo. Nu ma asculta pe mine ca eu nu le am asa bine cum le au ei.
Banuiesc ca nu stii nimic despre uleiul asta, este? Zi-mi si mie este low ash sau low low ash sau normal ash? Asa ca ne destindem putin.

Si ca sa iti explic de ce scrie asta pe bidon, pt ca el contine o formula brevetata si ca sa nu iti spuna ca el contine o formula brevetata, ca multi nu stiu ce inseamna brevetata iti spune sub forma de reclama ce ai citat tu.
cj98czh
Eu stiu un lucru cert ... stiu masini trecute multisor de 400.000 km utilizand un banal Elf 5W40... fara nici o pretentie ... si stiu o gramada care pun cel mai bun si scump ulei dar nu ajung nici la 200.000 km cu masinile alea pe motiv ca le schimba ... dar au investit mai multi bani in uleiuri decat ala care a trecut de 400.000 km .... deci pana la urma cine este cunoscatorul ?

Cel mai bun ulei? Ala recomadat de producator schimbat la 10-15.000 km sau o data pe an + toate filtrele... si nu iti bati capul .... parerea mea ..
ursul_bipolar
De acord cu tine, asa este. Sunt cazuri si cazuri. Cazuri in care uleiul prost si-a spus cuvantul si masina a inceput sa pape ulei de la 100k sau cazuri in care a mers fara probleme cu un ulei slab/mediu. Pe mine nu ma intereseaza ca tin masina 200k sau 400k sau 10k. Cat timp este la mine vreau sa fiu sigur ca are parte de un ulei bun.
Am mai spus si repet, masina mea vede si 5000-6000 de ture sustinut cand drumul permite, serpentinele sunt abordate de multe ori in forta la fel cand drumul permite si nu sunt alti conducatori care pot fi jenati. Spun de seprepntine pt ca fac multe drumuri la munte. Vreau sa ma asigur ca uleiul face fata turatiilor sustinute. O fi placebo sau nu, nu ma intereseaza.
Apropo, uleiul recomandat de producator (OEM) este cam la acelasi pret cu asta dar conform fisei putin mai slab.
MuciX
Cred ca ce se incearca sa ti se spuna este ca nu este nicio problema ca vede 5-6k rpm daca folosesti uleiul "banal" recomandat de catre producator atat timp cat e schimbat corespunzator cu schema data in manual si uleiul nu este contrafacut.
Daca era 6k la un diesel, poate intelegeam nevoia de a merge la extreme in ceea ce priveste uleiul. Daca ma intrebi pe mine, pentru un benzinar modern, 6k rpm ar trebui sa fie ceva banal si daca nu e, atunci problema sigur nu e uleiul.
cj98czh
QUOTE(MuciX @ 6 Dec 2017, 15:29)
Cred ca ce se incearca sa ti se spuna este ca nu este nicio problema ca vede 5-6k rpm daca folosesti uleiul "banal" recomandat de catre producator atat timp cat e schimbat corespunzator cu schema data in manual
*



Da, asta vroiam sa spun si cred ca a inteles foarte bine ... dar mentionez ca nu sunt de acord cu ce se da mai nou la intervale de schimb ... chiar daca este dat de producator .. si anume la majoritatea vad interval de schimbare pentru RO de 30.000 km sau 2 ani ... cum am scris ... 15.000 km max. sau un an este suficient ...

Am ocazia sa vad destule motoare desfacute aduse de dincolo cu interval din asta mare de schimb de ulei si te crucesti ce depuneri au pe interior ... si nu de la mers subturaat ..
ursul_bipolar
Sunteti consienti ca asta este ulei cat se poate de normal cu cateva chestii in plus care minimizaza depunerile de cenusa in motor nu? Adica eu inteleg dorinta voastra de a spune ca nu e necesar sau ca merge si altceva dar daca asta versus ala OEM (de care am bagat cam 3 schimburi) este la acelasi pret dar putin mai bun, unde e problema?

Nu e ulei racing, nu e racheta, e doar un ulei normal dupa parerea mea. Iar un ulei normal nu trebuie sa lase depuneri in motor iar pelicula de ulei trebuie sa se mentina la temperaturi inalte. Apropo de 6000-6500 de ture, sunt unii care la 4000 le tremura piciorul pe acceleratie dar sa mai ajunga la 6000 sustinut pe serpentine.
MuciX
Asta just. Ulei de 30k poate doar la o masina de serviciu. smile.gif
argon
QUOTE(ursul_bipolar @ 6 Dec 2017, 16:13)

Banuiesc ca nu stii nimic despre uleiul asta, este? Z
*




Nu stiu, dar nici nu-mi doresc sa aflu pentru ca mi se pare dubios o asemenea lauda proprie pe bidon.
MuciX
QUOTE(ursul_bipolar @ 6 Dec 2017, 15:36)
dar daca asta versus ala OEM (de care am bagat cam 3 schimburi) este la acelasi pret dar putin mai bun, unde e problema?
*


In timpul si efortul consumate pentru a gasi o alternativa la un lucru care este deja suficient, cu riscul de a gasi si alternative naspa, in goana dupa o imbunatatire cvasinemasurabila in exploatarea motorului.

QUOTE(ursul_bipolar @ 6 Dec 2017, 15:36)
sunt unii care la 4000 le tremura piciorul pe acceleratie dar sa mai ajunga la 6000 sustinut pe serpentine.
*


Asta nu tine de masina, tine de sofer. Poti fi comparat si tu cu ei, numai ca tu nu iti faci griji de rpm, iti faci de "depuneri".
Ai primit pana acum vreo indicatie clara ca uleiul OEM iti lasa depuneri in exces in motor?
Cati kmp faci tu intr-un an cu masina asta si cati dintre ei sunt frecus in oras la temperaturi sub-nominale?
Doar curios, nu trebuie sa imi raspunzi.
einstein1984
QUOTE(ursul_bipolar @ 2 Dec 2017, 19:50)
In 2015 luna iunie cand am luat spark-ul nu era in vigoare ca am inceput de la 0. Oare pot sa transfer acum 8-ul si la spark?
*


Pentru o polita deja emisa, faci o cerere si iti da restul de bani inapoi.
argon
QUOTE(ursul_bipolar @ 6 Dec 2017, 16:36)
Apropo de 6000-6500 de ture, sunt unii care la 4000 le tremura piciorul pe acceleratie dar sa mai ajunga la 6000 sustinut pe serpentine.
*



Mie imi tremura piciorul la 4000, de obicei sunt multumit pe serpentine de la 1750 pana la 3000, cu cei 400 nm. 4000 rpm doar de sarbatorile legale, peste niciodata ca nu are ce sa mai iasa din el, poate pistoanele.
ursul_bipolar
In timpul si efortul consumate pentru a gasi o alternativa la un lucru care este deja suficient, cu riscul de a gasi si alternative naspa, in goana dupa o imbunatatire cvasinemasurabila in exploatarea motorului.

A: Pentru ca imi place sa verific de fiecare data sa vad daca nu cumva exista ceva mai bun/fiabil in aceeasi bani sau peste - placere personala/hobiu.


Asta nu tine de masina, tine de sofer. Poti fi comparat si tu cu ei, numai ca tu nu iti faci griji de rpm, iti faci de "depuneri".


A: Asa este, imi fac griji pt "depuneri" de asta imi cumpar uleiul asta ca sa nu imi mai fac griji.

Ai primit pana acum vreo indicatie clara ca uleiul OEM iti lasa depuneri in exces in motor?

A: Nu.

Cati kmp faci tu intr-un an cu masina asta si cati dintre ei sunt frecus in oras la temperaturi sub-nominale?

A: 12k pe an din care in 50% din cazuri imi pun problema temperaturii exterioare f ridicate (50-60 de grade la nivelul asfaltului). Anul asta a fost o exceptie ca ma apropii de 20k de asta va urma si revizia (din 10k in 10k).

Doar curios, nu trebuie sa imi raspunzi.

A: Ti-am raspuns, nu este niciun secret, stiu foarte bine unde ma aflu smile.gif

@ argon

Nu stiu, dar nici nu-mi doresc sa aflu pentru ca mi se pare dubios o asemenea lauda proprie pe bidon.


A: Naspa, ce sa zic.

QUOTE(einstein1984 @ 6 Dec 2017, 16:50)
Pentru o polita deja emisa, faci o cerere si iti da restul de bani inapoi.
*



Multumesc mult! O sa fac rezolv problema acum cand o sa fac noua polita si o sa fac cerere si pt aia veche.
MuciX
QUOTE(ursul_bipolar @ 6 Dec 2017, 15:51)
A: Asa este, imi fac griji pt "depuneri" de asta imi cumpar uleiul asta ca sa nu imi mai fac griji.

Ai primit pana acum vreo indicatie clara ca uleiul OEM iti lasa depuneri in exces in motor?

A: Nu.
*


Mai citeste o data, dar mai lent de data asta. smile.gif
ursul_bipolar
De asta ce zici:

"Adica eu inteleg dorinta voastra de a spune ca nu e necesar sau ca merge si altceva dar daca asta versus ala OEM (de care am bagat cam 3 schimburi) este la acelasi pret dar putin mai bun, unde e problema?"

Tu ai citit mai sus cu atentie?
MuciX
Eu am citit, stai linistit.
If it ain't broke, don't fix it. My 2 cents.
argon
Nu am zis ca nu e bun uleiul, o fi bun, sa-l folosesti sanatos. Doar ca lauda de sine nu miroase a bine.
ursul_bipolar
Inteleg ce zici. Hai sa-ti mai dau un exemplu: [attachmentid=1628076929]
Suna cunoscut, se numeste reclama.
einstein1984
QUOTE(ursul_bipolar @ 6 Dec 2017, 16:36)
. Apropo de 6000-6500 de ture, sunt unii care la 4000 le tremura piciorul pe acceleratie dar sa mai ajunga la 6000 sustinut pe serpentine.
*


turatia e nimic daca nu e in sarcina, sa o turezi ca tembelu in 1a nu strica mare lucru.
ursul_bipolar
Pe serpentine, treapta 2 sau 3, nu in gol.
Sau in depasiri in forta de tiruri/camioane/etc.
bion
O lamurire. Ce inseamna A in postarile domnului bipolar?
MuciX
Answer. Adica un fel de raspuns. smile.gif
bucatzel
rAspuns.
sau Answer .
In afara de cazul in care-o fi Antwort.
Muttley
QUOTE(argon @ 6 Dec 2017, 16:08)
Cutting edge, oustanding, no 1, si alte auto laude , sunt cuvinte ce trebuie evitate pe un ulei ...
*


QUOTE(argon @ 6 Dec 2017, 16:43)
....... mi se pare dubios o asemenea lauda proprie pe bidon.
*


QUOTE(argon @ 6 Dec 2017, 17:03)
Doar ca lauda de sine nu miroase a bine.
*



radmasa.gif )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
argoneatza, ai scris de 3 ori EXACT ACELASI LUCRU!!! Nu esti adevarat!!! =)))

ursule, dai prea multe explicatii.
Hai, ca e clar ca te pricepi de 247 ori mai bine decat mine... Eu bag Sustina 0-50 si vara si iarna. In prospect, producatorul indica pentru troaca 5-30.
La mine, e loc de mai bine? Adica 5-40 ar fi mai ok vara decat 0-50? Sau sa pun 5-30 iarna?
Filingu' neargumentat imi spune ca-s okish cu 0-50 all-season, da' vreau si alte pareri.
Mersi!
bion
QUOTE(bucatzel @ 6 Dec 2017, 17:54)
rAspuns.
sau Answer .
In afara de cazul in care-o fi Antwort.
*


Pentru vorbitorii de romana: Raspuns.
Tx cool.gif
pishky
QUOTE(einstein1984 @ 6 Dec 2017, 15:50)
Pentru o polita deja emisa, faci o cerere si iti da restul de bani inapoi.
*



Studiu de caz
am bonus nustiucat la laguna (maximul de B ).
Achizitionat clio - pornit de la 0 (zero)
Pastrez (cel utin momentan) ambele masini,
Incepand cu polita 2 imi da bonusu de la laguna si la clio? (adica maximul?)
ursul_bipolar
QUOTE(Muttley @ 6 Dec 2017, 20:23)
radmasa.gif )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
argoneatza, ai scris de 3 ori EXACT ACELASI LUCRU!!! Nu esti adevarat!!! =)))

ursule, dai prea multe explicatii.
Hai, ca e clar ca te pricepi de 247 ori mai bine decat mine... Eu bag Sustina 0-50 si vara si iarna. In prospect, producatorul indica pentru troaca 5-30.
La mine, e loc de mai bine? Adica 5-40 ar fi mai ok vara decat 0-50? Sau sa pun 5-30 iarna?
Filingu' neargumentat imi spune ca-s okish cu 0-50 all-season, da' vreau si alte pareri.
Mersi!
*



Eu as spune sa nu il schimbi. Citisem mai de mult si am gasit si link-ul cum ca in urma testelor pe o proba virgina de ulei, blackstone a ajuns la concluzia ca 0w 50 conform cu vascozitatea testata la 100 de grade se comporta cu un 0w 40 de fapt. Marginea la 0w 40 vara este destul de mare deci esti acoperit. 0 conteaza f mult iarna deci iar e bine. Posibil ca urmatorul schimb sa il fac si eu cu 0w 50.
Ramai la el ca acopera bine ambele anotimpuri.
Muttley
Anotimpurile astea de la noi acopera -30*/+40*. De aici problemuta.
ursul_bipolar
Exact. Mai jos de 0 nu poti merge. In testele pe care le fac rusii la temp lor de -35 -40 0w este fluid, curge. 40 sau 50 pt benzinar asigura teoretic protectia la mers sustinut cand afara sunt 40 poate chiar peste la un hths de cel putin 3.7. Eneos-ul are 3.85.
De ex redline-ul 0w 40 are un hths de 4 deci putin mai vascos.

These include a new synthetic base stock called WBase and a new sulfur-free anti-wear additive chemistry that promotes longer life of detergents, keeping your engine cleaner, longer.

At the heart of SUSTINA is the WBase technology. This new synthetic base oil is a Gas-to-Liquid Equivalent (GTLE), and was engineered to give the oil higher fluidity. Traditional synthetic base oils consist of hydrogen-carbon molecules which contain ring structures. These structures can often collide and intertwine with each other, slowing oil movement, especially at cold temperatures. WBase technology realigns the hydrogen-carbon chain into a structure that is more or less completely straight, allowing freer movement of the oil molecules and providing lower engine drag and improved fuel efficiency and power.

How does WBase compare to PAO? Like PAO, WBase is a high-performance synthetic base oil. In comparison, though, WBase has a higher Viscosity Index (VI) – when considering 4cSt base stocks, PAO has a VI of 124, while WBase has a VI of 140. This translates to higher stability across broader viscosity ranges, while requiring smaller amounts of VI Improver.

In addition to WBase, JX Nippon Oil and Energy has developed a new anti-wear additive chemistry. Most engine oils today utilize zinc, sulfur, and phosphorus in their anti-wear additives, but sulfur can negatively impact the cleanliness of an engine. This is because Sulfur, when exposed to oxygen, moisture, and heat, can form harmful acids that attack the detergents in the oil. Once all of the detergents are destroyed by the acids, the oil can no longer perform one of its primary functions – keeping dirt and contaminants in suspension. The industry-wide response to this is to have a high TBN in order to neutralize the acids, but this is only effective to a point.

Pistons used in testing to compare Sustina, GF-4, and GF-5 oils

The ZP additive chemistry found in SUSTINA provides superior anti-wear protection, but without the use of sulfur. By eliminating sulfur, the formation of harmful acids is greatly reduced and the need for a high TBN is diminished. Therefore, the detergents used in SUSTINA have a much longer life, up to twice as long as those found in other fuel-conserving ILSAC GF-4 and GF-5 licensed engine oils.
Muttley
Eu nu cred in intervalele astea largi de vascozitate.
Sau, altfel, de ce ai produce in aceeasi gama 0-30, 10-40 si 0-40, exemple date din burta? Nu e mai simplu sa te rezumi la 0-40, acoperitor fiind pentru toate situatiile?

Ok, deci 0-50 e de fapt in realitate 0-40.
Q: 5-40 ce e in realitate? Daca e tot 5-40, atunci mi-as lua dintr-asta pentru vara.
Astept A.
ursul_bipolar
Sunt mai multe standarde pt ca motoarele si aliajele din ele s-au dezvoltat in perioade diferite asa si cu uleiurile. 5w-40 conform fisei bate mai mult spre limita inferioara a lui 5 si este apropiat de un 0w-40. De altfel am observat ca iarna 5w 40 curge mai bine ca altele tot 5w 40.
Chiar daca iti iei 5w 40 pt vara vei obtine acelasi rezultat 40-ul de la sfarsit iti va oferi aceeasi protectie.

Fisa lui 0w 50 are caracteristici de 50 la sfarsit, acum nu pot sa iti spun daca atunci a fost un caz izolat sau asa este in orice bidon de 0w 50.
IRONICK
0W50 se comporta excelent cand temp este mai mare de 30°C
Sau cand mergi doar in forja.
Pentru mers normal nu face mare lucru, din contra. Creste chiar si consumul, este prea vascos.
ursul_bipolar
La mersul normal nu il pui in valoare.

0w50 hths 4 (mai mare, mai vascos la cald)
5w40 hths 3.85
Kinematic viscosity 100 grade 0w50 17.3 (mai mare, mai bun la cald)
Kinematic viscosity 100 grade 5w40 13.3

Vascozitatea la cald a lui 50 este putin mai mare de aici si protectia mai buna fata de 40. Dar o pui in valoare doar daca afara e f cald si mergi f turat. Altfel un 40 este de ajuns. Conform cu ce zice blackstone dupa testare (15.5 cSt vs 17.3 cat este in specificatii) 50 la sustina bate spre 40.
Muttley
Gata, inteles, nu-mi mai bat capul. Sar'na!
IRONICK
Eu in japoneze chiar as pune ce zice cartea. Motoarele alea sunt facute sa funetioneze cu gradele alea, nu cu distante asa mari intre grade.
ursul_bipolar
In carte la mine sunt functie de temp. si variaza de la 0w 20 0w 30 si 40 pana la 5w 20 5w 30 5w 40.
Muttley
Iar la mine, marii connaisseuri reparatori de motoare merg cu 20-60, eu sunt un fel de fraierica cu 0 in fata. Cartea recomanda 5-30.
dandobre
Ursule, ai pregătit mașina de iarnă?
https://youtu.be/ASfXBtHbGjI
biggrin.gif
wolfin
Ala avea palmieri in curte.

Si

Am impresia ca ursu e in vacanta...
dandobre
Nu știam că e în vacanță....
Eu am pus clipul că sursă de inspirație, oricum bănuiesc că omu' e la curent cu "car cleaning guru" sleep.gif
wolfin
Cred ca e..sau o fi a scapat de vigilenta moderatorilor
AR-18-MOS
QUOTE(dandobre @ 15 Dec 2017, 19:15)
Ursule, ai pregătit mașina de iarnă?
https://youtu.be/ASfXBtHbGjI
biggrin.gif
*


Oameni cu prea mult timp liber.
Rablele mele, in pregatirea de iarna, au vazut o spalare profi + Gyeon WetCoat la exterior. Iar la interior, o curatare generala cu Meguiar's APC Plus, iar la final Protectant (Pro-X).
wolfin
Eu am dus o la perii ..la petrom blush.gif
b06fcn
Eu le-am pus lichid albastru de parbriz...si covorase de cauciuc in locul celor de mocheta...
dandobre
Și peturi in portbagaj tongue.gif
ursul_bipolar
QUOTE(dandobre @ 15 Dec 2017, 20:15)
Ursule, ai pregătit mașina de iarnă?


Frumos, mi-a placut maxim filmuletul. Am pregatit-o, nu la fel ca in filmulet dar este pregatita si aduna km ca am avut cateva drumuri mai lungi de facut cat am fost pus pe liber de "domnul moderator" r19 sau cum ii zice. Mi-ai dat o idee buna.

O sa fie un post mai lung, ar fi bine sa il cititi ca sa stiti cam cum se procedeaza pe forumul asta. O sa iau lucrurile in ordine cronologica ca povestea sa fie simpla. Nu imi place sa las lucrurile la voia intamplarii pentru ca meseria pe care o practic si caracterul nu ma lasa sa fac asta.

Eu eram interesat de achizia unui suv si chiar doream sa sprijin cumva economia din tara asta. Am intrebat pe topicul cu duster cate stele euroncap va avea. Am facut comparatie cu Vitara care este apropiata la pret si care a obtinut 5 stele. S-au simtit unii foarte atacati de toate astea (puteti vedea). Au inceput sa faca tot felul de comparatii sa spuna ca eu mi-am facut rate pt masina mea, ca lancer-ul nu a costat nici cat un logan nou. Paranoia ce sa mai, nimeni nu adusese in discutie subiectul Mitsubishi, implicit Lancer, probabil mania persecutiei isi spunea cuvantul. Le-am raspuns corect si civilizat, posturile se pot vedea.

Am facut 2 report-uri la adresa unuia dintre ei (nu are rost sa il aduc in discutie) dar "domnul moderator" r19 nu s-a sinchisit de ele, citez:

"Am ignorat pana acum reporturile si v-am lasat sa discutati"

Pana cand individului din brasov i-am raspuns cu un fuck off + showfinger.gif pt ca tot batea campii aiurea. Stiam ce fac si ma asteptam la consecinte. M-am trezit cu contul blocat cred ca pt o saptamana. Contul a fost blocat total.

Probabil "domnul moderator" r19 nu stie ce scrie in regulament, ia sa vedem sa ii explicam si dumnealui cam ce scrie acolo, poate invata ceva:


2. Mesajele


a) Nu se incurajeaza sub nici o forma goana dupa post-uri. Nu se incurajeaza mesajele si interventiile fara un continut real si util forumului. Scrieti un mesaj doar daca aveti ceva de spus in legatura cu subiectul (topicul). Nu se admite devierea subiectului prin mesaje in afara de subiect (off topic).

c) Nu este permisa sub nici o forma folosirea unui limbaj necivilizat si/sau obscen, antisemit sau rasist.
e) Nu este permis atacul la persoana. Nu atacati persoanele ci ideile lor.

7. Sanctiuni


d) In cazul in care se observa o incalcare repetata a regulilor 2a, 2b, 2g, 2h si 2i, moderatorii vor avertiza public sau privat utilizatorul in cauza. La a treia avertizare pe aceeasi tema, moderatorul poate dispune blocarea temporara a abilitatii utilizatorului de a trimite mesaje noi.

e) In cazul incalcarii punctului 2c, 2d sau 2e moderatorii vor edita sau sterge imediat mesajul respectiv si il vor avertiza public sau privat pe utilizatorul care a postat mesajul. La a treia avertizare pe aceeasi tema, moderatorul poate dispune blocarea temporara a abilitatii utilizatorului de a trimite mesaje noi.

d) In cazul incalcarii punctului 2j, moderatorii vor sterge toate mesajele incriminate cu exceptia celui care este incadrat corespunzator si vor atentiona public sau privat autorul mesajului. La a treia avertizare pe aceeasi tema, moderatorul poate dispune blocarea temporara a abilitatii utilizatorului de a trimite mesaje noi.

f) In cazul incalcarii punctului 2k, moderatorii vor edita mesajul incriminat si vor atentiona public sau privat autorul mesajului. La a treia avertizare pe aceeasi tema, moderatorul poate dispune blocarea temporara a abilitatii utilizatorului de a trimite mesaje noi.

g) In cazul incalcarii punctului 3c sau 3d, moderatorii vor atentiona public pe utilizatorul in cauza si vor solicita pe privat editarea/stergerea materialelor incriminate in termen de 24 de ore. Refuzul de a se conforma acestei solicitari si/sau abaterile repetate de la regulile 3c sau 3d se sanctioneaza cu blocarea temporara sau definitiva a accesului la forum pentru persoana incriminata.

h) In cazul incalcarii punctului 2m sau 2p, moderatorii vor sterge imediat mesajul respectiv si il vor avertiza pubilic sau privat pe utilizatorul in cauza. La a doua abatere, se va bloca definitiv accesul la forum pentru persoana incriminata.


Da, ati citit bine, la a treia avertizare, eu nu am primit nici macar una si s-a trecut la blocarea contului.

"domnule moderator" r19, ati vazut ce scrie mai sus? Este din regulamentul pe care dvs trebuie sa il respectati. Va rog sa va suspendati contul, nu stiti sa va faceti meseria.

Dar sa va spun de ce s-a intamplat asa. Acum ceva vreme ne-am mai contrat noi pe idei diferite (civilizat spun eu), dar dansul a tinut mortis acum sa isi verse frustrarea sa sa imi blocheze contul desi eu facusem deja 2 report-uri. Sa va fie rusine domnule r19!
Cam asa merg lucrurile, in stilul comunist.

Sa trecem mai departe la alte "caractere" marete:

- masina mea a costat niste bani
- la fel si spark-ul a costat niste bani
- si pt ca tot va spuneam ca ma interesa un suv (eram dispus sa iau duster daca avea 5 stele), luni am dat avansul pentru Mitsubishi Eclipse Cross varianta Instyle+
- cine e interesat de dotari poate intra pe pagina oficiala, sunt acolo listate toate dotarile
- si pt ca probabil caracterele mici vor spune din nou ca eu mi-am facut rate si alte chestii cretine spun aici: costul total al masinii nu conteaza
- ETA: Aprilie 2018

Se udasera unii cu faptul ca duster-ul a obtinut 3 stele si ca astea valoreaza cat 100. Am dat un mail la euroncap care suna cam asa:

Dear EuroNcap,

I do have some very important questions regarding the testing procedures.

Question 1: Suppose that a car has obtained 5 stars in 2010. If the same car is tested today (using the new standards) it can obtain the same 5 stars rating? I'm interested only in adult occupant protection and child occupant protection.

Question2: If a car has obtained 3 stars in 2011 (adult occupant protection 74%) and a new version of this car is tested in 2017 and obtains 3 stars (adult occupant 71%) this meas that the manufacturer has improved the safety over the older model?


Raspuns (ca sa nu mai zic A ca se incurca unii pe aici):

Dear Bogdan

Thank you for your interest in Euro NCAP

It is very hard to compare the older ratings to the current ratings.

Over the course of the years the testing protocols have been adjusted.

To give you an idea:

In 2009 the rating scheme was adjusted to include a whiplash test and it reflects the protection offered to adult and child occupants as well as pedestrians and, for the first time, considers the safety potential of advanced driver assistance technologies such as electronic stability control.

In 2011 a car is eligible for ESC points only when it passes the criteria in this test.

In 2012 ESC becomes mandatory for all new cars sold in the EU.

In 2014 adding crash avoidance systems such as Autonomous Emergency Braking and Lane Keep Assist/Lane Departure Warning tests to the overall star rating.

In 2015 a new full width frontal test was introduced (This test places high demands on the restraint systems in front and rear seating positions. Strict limits are placed on the decelerations of the chest and on the degree of chest deflection and this, in turn, encourages manufacturers to fit more sophisticated restraints) and AEB pedestrian systems are tested.

In 2016 improvements were made to the protection of children in cars and the dual rating was introduced (a second rating for the car fitted with a ‘safety pack’ which may be offered as optional).

So the 2010 car would not have been tested to the new full width frontal test which was introduced as car structures have become stiffer.

One can argue that the newer model of a car obtaining the same star rating a few years later can be considered safer as the testing has become tougher HOWEVER Euro NCAP stresses that it is important to look at the overall rating, not just the scores in e.g. adult occupant.

Before 2009 Euro NCAP’s concern was that many manufacturers set out to achieve high scores for adult occupant protection to attract consumers, whilst compromising safety investment in other areas.

Euro NCAP’s mission is to improve the safety offered to all occupants and also to other road users.
Hope this is helpful.


Ca o concluzie, pana la sfarsitul saptamanii voi lua o decizie daca voi mai ramane pe acest forum sau nu, nu am dacia sau reno asa ca nu vad rostul, dupa parerea unora. Asa ceva eu nu pot tolera si nu pot fi coleg de forum cu astfel de personaje.
Daca voi ajunge la concluzia ca nu am ce cauta aici, topicul acesta va fi sters (el va continua pe forumul dedicat marcii).

O seara buna sa aveti.

PS: Ca sa evitam intrebari inutile gen ce inseamna A, ETA inseamna Estimated time arrival.
MuciX
doh.gif
:Intrebare editata:
1. :editat:!!!
2. :editat:!!!
3. Sa-l pedalezi sanatos, intreg de toate stelele si fara probleme.
4. :editat:
5. :editat:

P.S. Erau mai multe, dar am decis sa ti le scriu in privat.
wolfin
idem 3.
sofer7.gif
dandobre
Opulență domnule, mașină nouă, banu' jos, congratulations biggrin.gif
Sa o stăpâniți sănătoși o sa va urez când ajunge mașina, până atunci Sărbători fericite!!!!
Și doar atât am de spus, nu e iarba mai verde pe vreun alt forum, peste tot e la fel dry.gif
Bogladen
Frumoasa alegere. S-o alergi sanatos!
AndreiMR
Sa stapanesti sanatos Eclipse-ul! Si asteptare usoara, mai e ceva pana in aprilie. Nu prea va inteleg cum aveti rabdare cate 5-6 luni pentru o masina, eu unul sincer n-as putea smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.