Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Primarul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156
nasty
RAR: un primar gospodar
Firuț-o dă cu copy/paste și în sfârșit ai putea avea ceva concret de făcut, nu târguri, iepurași, steluțe, cel mai lung cârnaț și cel mai mare mic.
tatabobu
Macar jumate, da' n-ai sa vezi.
dacis
Asta pentru ca primarii marilor orase sunt (in marea majoritate a cazurilor) mai intai politicieni si abia apoi administratori de urbe (primari). Bolojan este, si dupa mine, cel mai bun primar de oras de peste 100.000 de locuitori din Romania din 2000 incoace. Si pentru orasele de 50-100.000 au fost ori sunt primari foarte buni.
nasty
Adică Bolojan n-ar fi bun în București, că e prea mare orașul?
Dacă esți gospodar și dedicat locuitorilor e imposibil să nu faci mai mult decât politrucii corupți și incompetenți la orice, în afară de manipulare și propria imagine.
Dacă aveți răbdare și citiți lista cu ce FACE, nu program cai verzi pe pereți, veți vedea că este exact ce are nevoie și Bucureștiul. Dar câți au citit cap/coadă?
N-am glumit că un copy/paste ar face ca și Bucureștiul să aibă ceva concret în sfârșit.

Să nu uităm că în Romania au intrat 43 miliarde euro de la UE, se vede ceva în București?
Câte s-ar fi putut face cu bani europeni și nu s-au făcut? De la centură autostradă, piste de biciclete, modernizarea și restructurarea Radet și Elcen, vreo 100 de km de linii noi de metrou, spații verzi pe toate locurile virane și în jurul Bucureștiului, gropi de gunoi ecologice, renovarea tuturor clădirilor vechi, izolarea termică a tuturor blocurilor comuniste cu schimbarea culorilor lor cenușii, etc.
dacis
QUOTE(nasty @ 3 May 2018, 08:08)
Adică Bolojan n-ar fi bun în București, că e prea mare?
*

?????? blink.gif
dizzy
CNAIR începe demolarea imobilelor aflate pe traseul Pasajului Domnești
Autor: Denisa Miron, Colaborator
Publicat: 07:08
https://www.stiripesurse.ro/cnair-incepe-de...ti_1262982.html
pasaj domnesti
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) începe, joi, demolarea construcțiilor amplasate pe culoarul de expropriere aferent Pasajului Domnești. Pasajul, configurat sub formă de sens giratoriu suspendat, va fi construit la intersecția dintre Strada Prelungirea Ghencea-DJ602 și Centura București și are ca scop fluidizarea traficului rutier în zonă. Proiectul va costa peste 91 de milioane de lei, fără TVA, relateaza news.ro

Potrivit CNAIR în primă fază are loc demolarea construcțiilor amplasate pe culoarul de expropriere aferent Pasajului Domnești, aflate pe raza Unității Administrativ Teritoriale (UAT) Bragadiru, în conformitate cu autorizația de desființare nr. 331/25.04.2018.

Activitățile de demolare vor continua și pe raza localităților Clinceni, Domnești și în Sectorul 6 București, după obținerea autorizațiilor de desființare pentru construcțiile aflate pe viitorul amplasament al pasajului Domnești.

”Proprietarii construcțiilor au fost notificați încă de anul trecut că sunt supuși procedurii e expropriere, iar la începutul acestui an sumele cuvenite au fost depuse în conturile deschise la CEC, pe numele acestora, conform legii. În cazul în care anumiți proprietari vor refuza să părăsească imobilele, CNAIR S.A. se va vedea nevoită să apeleze la măsura legală a executării silite”, precizează CNAIR.

Potrivit companiei, astfel de situații ar duce, însă, la perturbarea construcției Pasajului Domnești, proiect de utilitate publică, destinat decongestionării traficului rutier pe centura Capitalei și pe ruta Prelungirea Ghencea-Domnești.

Pasajul suprateran de la Domnești, configurat sub formă de sens giratoriu suspendat, va fi construit la intersecția dintre Strada Prelungirea Ghencea-DJ602 și Centura București și are ca scop fluidizarea traficului rutier în zonă.

Construcția acestui pasaj, cu o lungime de 374 de metri, va costa peste 91 de milioane de lei, fără TVA și are ca termen de finalizare 24 de luni de la începerea lucrărilor.

3 May 2018, 09:10:
QUOTE(nasty @ 3 May 2018, 08:08)
Adică Bolojan n-ar fi bun în București, că e prea mare orașul?
Dacă esți gospodar și dedicat locuitorilor e imposibil să nu faci mai mult decât politrucii corupți și incompetenți la orice, în afară de manipulare și propria imagine.
Dacă aveți răbdare și citiți lista cu ce FACE, nu program cai verzi pe pereți, veți vedea că este exact ce are nevoie și Bucureștiul. Dar câți au citit cap/coadă?
N-am glumit că un copy/paste ar face ca și Bucureștiul să aibă ceva concret în sfârșit.

Să nu uităm că în Romania au intrat 43 miliarde euro de la UE, se vede ceva în București?
Câte s-ar fi putut face cu bani europeni și nu s-au făcut? De la centură autostradă, piste de biciclete, modernizarea și restructurarea Radet și Elcen, vreo 100 de km de linii noi de metrou, spații verzi pe toate locurile virane și în jurul Bucureștiului, gropi de gunoi ecologice, renovarea tuturor clădirilor vechi, izolarea termică a tuturor blocurilor comuniste cu schimbarea culorilor lor cenușii, etc.
*



Dar hai Nasty- Repartitor, hai sa analizam ce a facut dl. Ilie Bolojan:

Primăria Oradea va extinde linia de tramvai a orașului cu circa 7 km și va achiziționa 20 de tramvaie noi, a declarat primarul Ilie Boljan, în întâlnirea live HotNews.ro. Proiectele sunt în fază de licitație, tramvaiele urmând să fie achiziționate anul viitor, iar lucrările de extindere a infrastructurii - până în 2020. În ceea ce privește autobuzele electrice, municipalitatea nu va achiziționa acest tip de autovehicule, deoarece cele Euro 6 costă 200-250.000 de euro. ”Un autobuz electric se ridică la 450.000 de euro. Acumulatorul electric trebuie înlocuit din doi în doi ani și costă 200.000 de euro. Nu este bine să punem carul înaintea boilor, trebuie să adoptăm soluții la problemele noastre”, a declarat primarul.

Atentie, in faza de licitatie, adica nu sunt gata, nici macar incepute, sunt licitate, cam cum era acu vreo 4 ani PAsajul Piata Sudului.

Recapitulam: tramvaie +extindere traseu tramvai si autobuze DIESEL EURO 6. La Bucuresti s-a facut licitatie pentru 400 de autobuze noi DIESEL EURO6 . LA Oradea - Autobuze noi Diesel EURO 6 , la Bucuresti autobuze Diesel EURO 6 . Despre numarul lor : 400 Bucuresti versus 20 ( Vor fi aproximativ 20 de autobuze noi, in conditiile in care Oradea e cam 10% din Bucuresti ca populatie).
Pe Boljan il laudam, pe Firea o injuram pentru aceeasi decizie, dar nu e discriminare!

2) Subvenția la energie termică va fi eliminată treptat până în 2020.
DIn partea mea sa o scoata de tot.

3) Vom extinde linia de tramvai cu 7 km.

Nasty mai cere:

4) Piste biciclete:
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_...ti-ilfov-67.htm
Primăria Municipiului București a anunțat, sâmbătă seară, că a fost aprobat în Comisia Tehnico-Economică a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanta de 67 de kilometri, scrie News.ro. Valoarea lucrărilor este de 10 milioane de euro, iar realizarea pistelor va demara în acest an. Precizările vin după desfășurarea celei de-a 12-a ediții a Marșului Bicicliștilor, la care au participat câteva sute de persoane care au cerut "un oraș pentru oameni".

5) izolarea termică a tuturor blocurilor comuniste cu schimbarea culorilor lor cenușii, etc.
La ora asta cred ca sunt peste 75% din blocuri anvelopate. MAi frumoase, mai urate, mai inspirate, neinspirate dar sunt facute.

vercingetorix
QUOTE(dizzy @ 26 Apr 2018, 16:56)
Faci in toate orasele, comunele si satele de pana la 40 km statii ratb care sa vina pana in mijlocul orasului.
*


O adinca necunoastere a legii.
Cum sa cheltuie un primar bani publici intr-o localitate ce nu-i apartine dpdv administrativ-teritorial ?
Pai e delapidare clar, a si venit DNA-ul cu catusele dupa aia.
Ce usor vorbim...
Dar la fotbal, femei si agricultura se pricepe toata lumea. icon_mrgreen.gif
dizzy
Sunt convins ca autobuzele si treburile care ies din centrul Barcelonei si ajung in localitatile de la 30 km au un cadru legal pentru asta.
La fel si liniile preorasenesti de la noi.
Daca exista dorinta politica se face si cadrul legal.
Faci un protocol de cooperare Bucuresti-Ilfov sau de colaborare ca cica nu e aceeasi cehstie.
dacis
QUOTE(dizzy @ 3 May 2018, 09:55)
Sunt convins ca autobuzele si treburile care ies din centrul Barcelonei si ajung in localitatile de la 30 km au un cadru legal pentru asta.
*

Pentru stabilirea traseului, da, exista cadru legal. Si pentru amenajarea statiilor de trasport public in comun exista cadru legal. Atata doar ca aici legea zice clar: fiecare primarie amenajeaza statiile de pe teritoriul localitatii respective. Asa ca in Otopeni amenajeaza statiile Primaria Otopeni, nu PMB.
AR-18-MOS
QUOTE(RZV @ 3 May 2018, 10:46)
La Cluj, primaria a transformat regia locala de transport in companie de transport, si ca atare poate opera si pe raza comunelor asociate in zona metropolitana.
Deci se poate, daca se doreste. Si exista si solutii, si cadru legal, chiar si in Romania.
*


În Arad, tramvaiul circulă până la 30Km în afara orașului, deservind vreo 5-6 localități. Și asta de câțiva zeci de ani.
dacis
@RZV

Si la Iasi este la fel. Dar sunt si alte smecherii la mijloc.
ady77
Voi il contraziceti pe virginica? El doar da petarde.
vercingetorix
QUOTE(ady77 @ 3 May 2018, 12:05)
Voi il contraziceti pe virginica? El doar da petarde.
*


Colegul tau de suferinta tefelista zicea ca sa circule ratb prin tot Ilfovul.
Iar eu i-am spus ca asta inseamna incalcarea legii, punct.
Dacis a sesizat foarte bine speta.
A, ca se poate decreta zona metropolitana si se fac conventii, aia e alta discutie.
Asa ca sari la castana.

p.s. la arad si sibiu tramvaiul circula pe afara inca din perioada interbelica...
RZV
QUOTE(dacis @ 3 May 2018, 12:04)
@RZV

Si la Iasi este la fel. Dar sunt si alte smecherii la mijloc.
*



Mare smecherii ce sa zic, sa transforme regia in companie si sa creeze ascociatia metropolitana de transport (vezi mai jos, inca o data).

QUOTE(RZV @ 3 May 2018, 11:46)


Ce sa-ti spun? La noi cand e de facut ceva, brusc nimic nu e simplu si firesc ca incapabilii de politicieni nu-si asuma munca si interesul public. Culmea, administartorii publici nu isi asuma interesul public (cu putine exceptii, mentionate si pe aici, Cluj, Oradea, etc.)

dacis
QUOTE(RZV @ 3 May 2018, 12:31)
Mare smecherii ce sa zic, sa transforme regia in companie si sa creeze ascociatia metropolitana de transport (vezi mai jos, inca o data).
Ce sa-ti spun? La noi cand e de facut ceva, brusc nimic nu e simplu...
*

Daca ai sa te uiti cu atentie la procedurile urmate si la istoricul regiilor, ai sa vezi ca in peste 90% din cazuri regiile lasate sa moara au pasive financiar-contabile imense. De regula datorii la stat, dar si la unii fraieri privati. Cand a fost omorata regia de transport din Iasi, in urma ei au ramas datorii neplatite de aproape 200 de milioane de lei, din care peste 170 de milioane la bugetul de stat.
RZV
Lasati vrajeala domnu'. Cazul prezentat de mine a fost si este simplu. S-a transformat RATUC (Regia Autonoma de Transport Urban Calatori) in CTP (Compania de Transport Public) fara a lasa pe nimeni sa moara. Noua compania a preluat absolut tot patrimoniul precum si creantele si finantarile vechii regii.
Daca se doreste, e posibil. wink.gif

Dar unora le place sa arunce, ca nu e simplu, nu e chiar asa, etc. Eterna scuza pentru a nu munci.
dizzy
Deci se poate si "se exista" sa faci transport public civilizat si in afara orasului tau.
dacis
QUOTE(RZV @ 3 May 2018, 13:37)
Dar unora le place sa arunce, ca nu e simplu, nu e chiar asa, etc. Eterna scuza pentru a nu munci.
*

Cu regret tin sa te informez ca nu este deloc asa. Mai precis, din informatiile mele, nu am cunostinta de nici o societate de transport (regie autonoma ori SC) din vreun oras de peste 100.000 de locuitori din Vechiul Regat care sa fie pe profit. Cazul Clujului este admirabil. Chiar m-am uitat mirat pe bilanturile din ultimii 10 ani (CTP + RATUC) si am vazut ca intr-un singur an au fst pe pierdere.

QUOTE(dizzy @ 3 May 2018, 17:53)
Deci se poate si "se exista" sa faci transport public civilizat si in afara orasului tau.
*

Evident, asta este o certitudine. Insa tine de managementul societatii de transport si, mai ales, de primaria care este actionar majoritar al societatii de transport.
einstein1984
Nu stiu cum sa-ti zic, dar daca transortul in comun face profit, e privat nu de stat. Ala de stat are preturi prea mari daca scoate profit.

3 May 2018, 18:54:
Nu stiu cum sa-ti zic, dar daca transortul in comun face profit, e privat nu de stat. Ala de stat are preturi prea mari daca scoate profit.
yoncv
Am înțeles din prima, nu trebuia să repeți!
bion
A repetat pentru el nu pentru tine slap.gif
tatabobu
QUOTE(vercingetorix @ 3 May 2018, 11:22)
Colegul tau de suferinta tefelista zicea ca sa circule ratb prin tot Ilfovul.
Iar eu i-am spus ca asta inseamna incalcarea legii, punct.

*



Dar vai! Oare RATB-ul este in culpa dintotdeauna?
nasty
Gheorghe Damian

oare ce proiecte există în București cu fonduri europene? Câți bani au atras până azi din exercițiul care se termină în 2020? Proiecte CONCRETE , finalizate, nu studii de fezabilitate și nu declarații de intenție ( gen modernizare Radet și autobuze electrice)

Cred că și Gheorghe Damian ar fi fost mai bun decât toți primarii de după 89 care nu prea i-a reprezentat pe bucuresteni.

Oricum primarii care mai fac câte ceva, nu prea sunt popularizați. Ba chiar Gheorghe Damian a fost dat afară din PSD , că pesemne accesarea fondurilor europene dă rău, nu sunt bani la la partid sau de la șefu', în plus cel mai grav e că nu se pot fura.
dizzy
https://www.facebook.com/WeNeedThisbyattn/v...04285220073351/

Un nou tip de semaforizare in intersectii!
nasty
Ffff interesant:

"PSD, ALDE si Primăria Municipiului București și-au făcut cel mai de preț cadou în aceste vremuri tulburi. Din ianuarie și până în decembrie, de la 8 dimineața, la 10 seara, orice protestatar poate fi amendat în baza unei “notificări prealabile”. Da, în fața acestor instituții, pe hârtie, sunt blocate protestele de câte 30 de oameni invizibili, dar hotărâți!

Lista organizațiilor care protestează acum, deși nu le vedem:

1. SRC Carrom în fața PSD (același ONG care anul trecut a “protestat” tot anul în fața PSD, PMB, ALDE și fântâni Universitate)

2. Liga Națională a Femeilor din Revoluția Decembrie 1989 în fața ALDE

3. Federația Națională Pentru Demnitatea Revoluționarilor Decembrie 1989 în fața PSD

Perioada notificării: 4 ianuarie – 23 decembrie 2018;"

Oare de ce nu ocupă și Piața Victoriei?

Interesant e că nimeni nu poate rezova un abuz și o mare măgărie:

"Cu toate acestea, am dat dovadă că pot fi dârză: în noaptea de revelion nu am băut alcool, cât să pot trimite, la ora 00:06 notificare de protest. Notificare la care am primit număr de înregistrare, deci ea există oficial la Primărie. Notificarea mea a fost refuzată pentru că cineva a depus înaintea mea, fix pentru același loc: în fața Primăriei Capitalei. Nu știm în ce zi a fost depusă cererea, pentru că, în mod bizar, pe bonul de la registratură al respectivei notificări nu există data depunerii (deși în cazul celorlalte bonuri data este menționată). Spun ei că a ajuns la cabinetul Secretariatului General pe 3.01.2018. Credeți că a fost depusă mai devreme de 00:06, 1 ianuarie?"

tatabobu
Ba e fix pe dos 04.gif

Tot ce trebuie sa faci e sa spui ca simpatizezi cu situatia SRC Carrom daca vrei sa protestezi in fata PSD-ului, LNFRD 1989 daca ai un dinte impotriva ALDE si tot asa, afli de la primarie cine are voie sa protesteze si in ce data.
DannyY
E primăreasa generăleasă a României, mă! O capacitate...
Ăla nu știa că-l cheama Iuliu, trebuia sa fie botezat Emil.
Bine ca nu l-au chemat pe Bogdan...

PSD - un partid de proști, inculți, imbecili, condus de un tractorist prost, incult, jigodie.
bion
Acu zic si eu . Pentru sudisti istoria cu Ardealu etc. e o mare necunoscuta. Daca nu e mici, vin , sarba, ceva de ciordeala insemneste ca nu e nimic. biggrin.gif
kog
Primarul meu e un BOU. S-a umplut primaria de "functionari" de stau si cate 2-3 la un birou. Daca ai nevoie de ceva hartie te plimba de la unul la altul pana iti vine sa ii strangi de gat.
Pe partea cealalta ai zice ca daca tot sunt atatia functionari se misca totusi ceva prin oras. Pe dracu. Nu au gasit o solutie pentru groapa de gunoi inchisa asa ca gunoiul e dus la Arad. Cateodata se ridica si la doua saptamani. La mine in "cartier" nu exista canalizare, 90% din gospodarii nu au acces la apa curenta, le cara pompierii apa cu cisterna, de transport in comun nici nu se pune problema. E atat de mult praf pe strazi incat masinile care stau parcate afara doua trei zile par abandonate. Curentul se intrerupe aproape zilnic asa cate o juma e secunda, fix cat sa imi aplaude tranzistorii din aparate si compresorul din frigider. Cu toate astea impozitele pretinse sunt cele de "oras".

In schimb Lipova are un pliant proaspat cu "obiective turistice" si de interes:
1. Cetatea Soimos - nici o investitie de la comunisti incoace - sta sa se darame
2. Muzeul Orasenesc - renovat acum 15 ani - nici macar zugravita fatada de atunci
3. Biserica Romaneasca - Sta sa se darame, cade tencuiala peste babe
4. Biblioteca Oraseneasca - Mutata de voluntari(inclusiv eu) acum mai bine de 10 ani intr-o cladire semi-renovata. Nu are bibliotecara, dar e un numar de telefon pe poarta unde poti suna.
5. Bazarul Turcesc - sta sa cada peste "magazine" - nici o investitie de la comunisti incoace
6. Manastirea Maria Radna - nu are nici o legatura cu orasul, a fost renovata cu bani de la episcopia catolica din Timisoara si cu fonduri obtinute tot de ei de la UE
7. Baile Lipova - intr-o stare deplorabila. Dupa furtuna de anul trecut nici macar nu au adunat copacii doborati. Tantarii formeaza roiuri dense punand pe fuga orice vizitator.

Acu am lucrat prin curte si cand sa ma spal pe maini am ramas cu sapunul. Nu e apa si nici nu se stie cand o sa vina. Intr-o zi o sa intru cu un par in primarie si bat tot ce prind in cale.
marksman
QUOTE(kog @ 23 May 2018, 13:33)
[...] Curentul se intrerupe aproape zilnic asa cate o juma e secunda, fix cat sa imi aplaude tranzistorii din aparate si compresorul din frigider. Cu toate astea impozitele pretinse sunt cele de "oras".
[...]
Acu am lucrat prin curte si cand sa ma spal pe maini am ramas cu sapunul. Nu e apa si nici nu se stie cand o sa vina. Intr-o zi o sa intru cu un par in primarie si bat tot ce prind in cale.
*


Nu te mai baza pe astia din administratia locala. Pentru curent pune un releu de protectie pe toata casa, iar pentru apa de urgenta, ori fantana, ori colectezi apa de ploaie.
La mine la tara, ca de altfel peste tot in ultimul timp, au dat autorizatie de constructie pentru blocuri in cartiere de case. Nu la marginea cartierului, ci in mijlocul lui. Presiunea la apa scade seara atat de mult incat uneori centrala nu porneste pentru a face apa calda.
kog
Pot sa imi montez si panouri solare si baterii deep cycle si cate si mai cate, nu asta e ideea. Unii isi trimit masinile in spatiu, la noi nu se poate asigura apa curenta in secolul XXI. Bine, de putut s-ar putea, problema e incompetenta.
dacis
QUOTE(kog @ 23 May 2018, 14:33)
1.  Nu au gasit o solutie pentru groapa de gunoi inchisa asa ca gunoiul e dus la Arad. Cateodata se ridica si la doua saptamani.
2. La mine in "cartier" nu exista canalizare,
3. de transport in comun nici nu se pune problema.
4. Curentul se intrerupe aproape zilnic asa cate o juma e secunda
*

1. Nu au gasit ca nici nu exista. ALtfel si alta este solutia, dar procedurile-s complicate rau
2. Cat mare-i cartieru asta al tau?
3. ???
4. Alea-s celebrele intreruperi de 100-300 milisecunde; been there, done that; legal, nu ai nici o sansa pentru ca-s acoperiti complet de lege; dar nimeni nu te poate opri sa-i tracasezi pana clacheaza si, dupa caz, intaresc liniile, schimba stalpii, curata traseul de vegetatie... etc.

QUOTE(marksman @ 23 May 2018, 15:08)
La mine la tara, ca de altfel peste tot in ultimul timp, au dat autorizatie de constructie pentru blocuri in cartiere de case. Nu la marginea cartierului, ci in mijlocul lui. Presiunea la apa scade seara atat de mult incat uneori centrala nu porneste pentru a face apa calda.
*

Ce inseamna "la tara"? Si cu cine ai contract de furnizare? Operator regional sau un tiriplici de-asta local?
axabrt
Pentru întreruperile de curent trebuie Stabilizator cu ups și sinusoidala pura pentru aparatele mai scumpe gen centrala Așa ieși mai ieftin.
La frigider am ceva cu servomotor și delay programabil
In fiecare camera mai am cate un ups cu releu de 1000vac.
Și la mine pica odată pe săptămână.

Presiunea la apa e problema. Intre orele 17 -22 e pauza. Uda toți în gradina, zici că se îmbogățesc daca fac 5 kg de roșii în loc să le ia de la piata.
Partea nasoala e că am un filtru de 100 microni după apometru și vreo 3 robineți cu ventil care e știut că au cădere mare de presiune.. mă gândeam la un moment dat vara sa leg centrala pe direct in apometru că așa poate pornește.

kog
QUOTE(dacis @ 23 May 2018, 15:29)
1. Nu au gasit ca nici nu exista. ALtfel si alta este solutia, dar procedurile-s complicate rau
2. Cat mare-i cartieru asta al tau?
3. ???
4. Alea-s celebrele intreruperi de 100-300 milisecunde; been there, done that; legal, nu ai nici o sansa pentru ca-s acoperiti complet de lege; dar nimeni nu te poate opri sa-i tracasezi pana clacheaza si, dupa caz, intaresc liniile, schimba stalpii, curata traseul de vegetatie... etc.
Ce inseamna "la tara"? Si cu cine ai contract de furnizare? Operator regional sau un tiriplici de-asta local?
*


1. Groapa trebuia inchisa in 2012 si tot atunci ecologizat terenul si deschisa alta. Anul trecut s-a aprins cam pe vremea asta si a ars doua luni. Nu a fost inchisa cum trebuia. S-a acoperit cu niste pamant cat sa nu mai arda si aia a fost. De atunci taxa pentru gunoi s-a triplat, si in jurul orasului cresc mormane de gunoaie.
2. Are cam 400 de case.
3. Stii tu, autobuz/microbuz care sa faca legatura dintre capatul orasului cu centrul de vreo 2-3 ori pe zi.
4. Electricianul care mi-a mutat contorul electric mi-a povestit ca enelul stoarce reteaua de bani si ca nu investeste nici un leu in dezvoltare. Singurul lucru pe care il face e sa carpeasca, desi consumul pe gospodarie a crescut cu mult si reteaua facuta de comunisti nu mai face fata. La un moment dat o sa cada intreaga retea in cascada si atunci sa vezi bucurii.

@axabrt Stiu si eu cum sa imi protejez echipamentele, dar sunt niste investitii suplimentare care nu ar trebui sa fie necesare in secolul asta. Daca eram prin 1972, undeva intr-un sat abia electrificat intelegeam. Asa ma duce cu gandul ca locuiesc undeva pe coasta Africii intr-un sat la care civilizatia ajunge cu vaporul.
dacis
QUOTE(kog @ 23 May 2018, 17:29)
1. tot atunci ecologizat terenul si deschisa alta
2. Are cam 400 de case.
3. Stii tu, autobuz/microbuz care sa faca legatura dintre capatul orasului cu centrul de vreo 2-3 ori pe zi.
4. Electricianul care mi-a mutat contorul electric mi-a povestit ca enelul stoarce reteaua de bani si ca nu investeste nici un leu in dezvoltare.
*


1. De ecologizat, da, de deschis alta, sigur nu. Cat platesti acum?
2. Nasol. Poate prin PNDL, ca prin POIM sunt mici sanse. Cine iti furnizeaza apa?
3. Nu ma prea pricep. Insa un grup de cetateni / primaria etc. pot cere o ruta de transport, probabil privata.
4. Asa fac toti operatorii. Insa aici este vorba de releele de protectie si de microintreruperi, pentru care Enelul este 100% acoperit. N-ai ce-i face, chiar daca ai dreptate. Cum ziceam, doar tracasarea / teroarea psihologica daca pot produce ceva rezultate. Calea legala sigur nu!
bion
Kog . Cu Muresul in fundu curtii mi-ar fi rusine sa ma plang de apa.
Intr-adevar Lipova arata ca un municipiu din Vaslui. blush.gif
kog
1. 40 de lei lunar.
2. Compania de apa Arad. Au un proiect de exindere pentru cartier apa + canal. Perioada de derulare 2014-2020. Inca nu am vazut nimic. Pe site-ul companiei de apa se laudau ca au semnat contractele in decembrie anul trecut. De atunci nici un semn.

@bion. Aveam in curte fantana de 11 metri. De cand au sapat in albia Muresului nu mai am strop de apa. Pe langa asta stau si pe partea cu M-tii Zarandului si nu am acces direct la apa
bion
La 11 meteri nu e potabila.
kog
Acum nu mai e de nici un fel...
dacis
QUOTE(kog @ 23 May 2018, 18:17)
1. 40 de lei lunar.
2. Compania de apa Arad. Au un proiect de exindere pentru cartier apa + canal. Perioada de derulare 2014-2020. Inca nu am vazut nimic. Pe site-ul companiei de apa se laudau ca au semnat contractele in decembrie anul trecut. De atunci nici un semn.
*

1. Orice pret intre 8 si 12 lei de persoana / luna este un pret corect
2. Si tu i-ai crezut? La ce stiu eu din zona asta (si cam stiu) baietii au semnat cel mult contractul de consultanta pe proiectul ”Sprijin pentru pregătirea aplicației de finanțare și a documentațiilor de atribuire ...". Pe romaneste, de obicei cam intr-un an consultantul trebuie sa scrie proiectul. Dupa asta urmeaza depunerea la MFE, discutii, corectii etc.. Adica inca ceva vreme in plus. La cum merg lucrurile in domeniu, presupunand ca strada ta apare in Master Plan cu apa si canalizare (nu e obligatoriu la nr. de case de care zici!), in intervalul cuprins intre 2021 si 2025 ai sa ai si tu canalizare. Branseaza-te la momentul ala, ca probabil se va realiza totul pe banii UE. Ulterior, pe banii tai. icon_mrgreen.gif

23 May 2018, 19:18:
Bai kog, m-am uitat oleaca (!) pe Master Planul de apa din judet de la voi... Bre, da e dezastru! Mai ales la apa uzata,
kog
Nu doar la apa uzata, ci si la lucrari de infrastructura, drumuri, poduri etc. Chestia e ca inafara de "cartierul" asta cam in tot orasul s-a reabilitat sau instalat anii trecuti reteaua de apa si canal. Partea asta de oras a fost uitata de toata lumea.
dacis
Sorry, la alte infrastructuri decat astea nu ma pricep. Io vad ca scrie asa: ca la Lipova nu exista statie de epurare functionala (!!!!) si ca pentru clusterul Lipova sunt luati in calcul 16,741 LE, din: Lipova, Radna, Soimos, Zăbrani, Chesint, Neudorf.



La cati bani s-au pompat in Romania in sistemele de apa si canalizare, dupa mintea mea astia de la Arad pur si simplu nu si-au actualizat Master Planul pentru POIM si au ramas pe site cu ala din POS-Mediu. Ca altfel ceea ce citesc este halucinant. Numai Vaxluiul si Botosaniul din toate judetele Moldovei sunt cam la nivelul de care este vorba in Master Planul asta (Botosaniul chiar ceva mai bine). Numa ca la Vaxlui pana de curand nici n-a existat societate de apa ca operator regional, iar aia de la Bot'sheni au faliment vreo trei firme la foc automat.
kog
Statia de epurare e functionala din cate stiu. Astia stau prost si cu actualizarea datelor...

edit: Ultimele lucrari efectuate se pare ca au fost cele de la POS mediu, lucrari de calitate indoielnica incheiate cu greu in 2017. Deci lucrari in cadrul POIM nu exista.
dacis
Asta e clar. Nimeni din Romania nu a inceput efectiv lucrarile prin POIM. Daca la Arad au termen sfarsitul anului sa termine documentatia, mare minune sa inceapa efectiv ceva anul viitor. Eu as paria ca abia in 2020 incep. Cum ziceam, functie de context, receptia o fac intre 2021 (cazul superferict) si 2025 (daca iar se ajunge la fazari). Deci, rabdare si titiun! wink.gif
marksman
QUOTE(kog @ 23 May 2018, 14:54)
Pot sa imi montez si panouri solare si baterii deep cycle si cate si mai cate, nu asta e ideea. Unii isi trimit masinile in spatiu, la noi nu se poate asigura apa curenta in secolul XXI. Bine, de putut s-ar putea, problema e incompetenta.
*


N-as merge asa departe cu protectiile. Eu mi-am asigurat minimul necesar, tocmai pe ideea ca nu ma protejeaza administratia locala sau furnizorul de servicii.

QUOTE(axabrt @ 23 May 2018, 15:40)
Pentru întreruperile de curent trebuie Stabilizator cu ups și sinusoidala pura pentru aparatele mai scumpe gen centrala Așa ieși mai ieftin.
La frigider am ceva cu servomotor și delay programabil
In fiecare camera mai am cate un ups cu releu de 1000vac.
Și la mine pica odată pe săptămână.

Presiunea la apa e problema. Intre orele 17 -22 e pauza. Uda toți în gradina, zici că se îmbogățesc daca fac 5 kg de roșii în loc să le ia de la piata.
Partea nasoala e că am un filtru de 100 microni după apometru și vreo 3 robineți cu ventil care e știut că au cădere mare de presiune.. mă gândeam la un moment dat vara sa leg centrala pe direct in apometru că așa poate pornește.
*


Iar, prea multe protectii, prea multe griji. Referitor la udat, si eu ud gazonul dar am un puț pe care l-am forat special pentru asta.

23 May 2018, 21:19:
QUOTE(dacis @ 23 May 2018, 15:29)
[...]
Ce inseamna "la tara"? Si cu cine ai contract de furnizare? Operator regional sau un tiriplici de-asta local?
*


La sat. Contract cu firma primariei de comuna, care se ocupa de apa/canal. 4 lei/mc de apa, motiv pentru care mi-am forat puț ca sa am de unde uda gazonul. 10 mc de apa lunar e norma, factura n-am avut sub 60 de lei decat in concediu, cand am fost plecati de acasa.
DragosP
4llei/mc ți se pare mult??
Păi aici e 7 de cel puțin 3 ani
dacis
QUOTE(marksman @ 23 May 2018, 22:14)
4 lei/mc de apa
*

Daca e doar apa 4 lei, e un pret cam mare pentru un mic operator local. Daca este si canalul, e prea mic... Asteapta-te sa te inghita operatorul regional.

QUOTE(DragosP @ 24 May 2018, 06:14)
Păi aici e 7 de cel puțin 3 ani
*

Apa-i 4,39. Restu-i canalizarea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.