Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Primarul meu
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156
nasty
explică f bine de ce a câștigat Nicușor:
https://universul.net/o-victorie-istorica-l...klaus-iohannis/

“ Votul pentru Nicușor Dan a fost probabil cel mai informat dintre voturile acordate unui candidat la funcția de primar. Aici, marele merit este chiar al candidatului, care le-a oferit bucureștenilor, cu încăpățânare, un orizont generos de timp în care să-l cunoască. Mai mult de un deceniu, locuitorii Capitalei au avut ocazia să afle cam tot ce se poate afla despre un politician care cere votul
Odată cu victoria dreptei la alegerile locale din București și, mai precis, cu a acelui candidat și a acelor partide cu cea mai clară aplecare spre reforma politică și administrativă se încheie un ciclu negru de 12 ani. El a început cu Sorin Oprescu și, până la un moment dat, părea că nu se va mai încheia odată cu Gabriela Firea.


Votul pentru Nicușor Dan e printre puținele voturi aruncate în direcția unui candidat doar în disperare și după multe lămâi consumate în prealabil. De data asta, cine a vrut să voteze mai puțin cu gândul la apă caldă, trafic, poluare și mai mult cu gândul la a izgoni PSD-ul din București, a avut la dispoziție și o a doua variantă – Traian Băsescu.
Marele PSD poate deveni mic, așa cum, în ciuda icoanelor cu care s-a pozat prin biserici, și Gabriela Firea a fost asemuită, pe final de campanie, cu Elena Caușescu, nu cu Fecioara Maria.”
RDK
Un articol stupid, care lasă impresia că alegătorii au fost aceiași timp de 12 ani.
Fals, unii au murit, alții au căpătat drept de vot.
dizzy
Oda conducătorului iubit!
RDK
De când dl. primar ales a lansat fitilul cu nevoia de contracte cu firme private care să ajute primăria, începe să geamă internetul de vești bune.
Agrig
O ajuta cum? cu munca patriotica?
radmasa.gif
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 7 Oct 2020, 14:19)
Tocmai ce am fost pe la victoriei. Pista de bicilete e o treime din carosabil.... duce ea si o treime din trafic?


Ma vad nevoit sa repet. Pistele isi vor dovedi adevarata utilitate atunci cand vor exista in tot orasul, in special cand vor asigura o legatura intre periferie si centru. Nu trebuie sa ma crezi pe mine. Este suficient sa vezi ce se intampla de multi ani in Europa civilizata. Chiar crezi ca aia sunt idioti si au facut degeaba acele piste?

La fel, repet, pista nu este strict pentru bicicleta, pe ea se poate merge foarte bine si cu trotineta [clasica sau electrica], role, skatebioard, segway [sau cum s-o nimi soricaria aia], etc.

Astfel, avand in vedere cele de mai sus, degeaba insisti referitor strict la pista de biciclete de pe Calea Victoriei.

In final, sper sa imi fac timp sa ajung pe noua pista de la Piata Natiunile Unite pana in Grozavesti.


8 Oct 2020, 23:50:
QUOTE(nasty @ 8 Oct 2020, 15:40)
explică f bine de ce a câștigat Nicușor:
https://universul.net/o-victorie-istorica-l...klaus-iohannis/


Foarte tare articolul. Si mai tare este cum s-au activat fanii "luminii blonde".
einstein1984
ok, deci pana facem inca 30 de km de piste e inutila, recunosti si tu. Bun, macar sa nu o trecem la reusite inca.
DragosP
Nu e inutilă. Gâtuie cu succes Calea Victoriei.
Bicicleta galbena
QUOTE(gibonu @ 8 Oct 2020, 22:48)
sper sa imi fac timp sa ajung pe noua pista de la Piata Natiunile Unite pana in Grozavesti.
*


Am parcurs-o acum.o sapt sau doua, in weekend. Din pdv tehnic e ok-ish, dar nu multi soferi stiu de ea si sunt tentati sa mearga pe ea, mai ales.in zona din fata Operei unde se fac doua benzi din trei (atentie acolo, un GLK de BV accelerase chiar in spatele meu).

miki
Io am prins un gibon d-asta pe Maniu unde sint si bete d-alea de delimitare banda rezervata
Intrase p-acolo zicind ca e smecher
Cred ca a facut batatura de cit a dat in claxon... Singuruk efect a fost ca am incetinit la limita de echilibru biggrin.gif

QUOTE(DragosP @ 9 Oct 2020, 09:12)
Nu e inutilă. Gâtuie cu succes Calea Victoriei.
*



Eh... cum am zis: cu cit stau mi multi si mai mai mult in masini, cu atit se enerveaza si se gindec ca ar fi o idee sa incerce si altceva.
Deci e fooooarte buna pista aia
einstein1984
Eram pe Berzei cand s-a bagat un domn in etata intr-un G klasse pe pista aia... si tot insita sa avanseze desi era sa-mi ia oglinda. Om serios, de la brasov.
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 9 Oct 2020, 10:10)
ok, deci pana facem inca 30 de km de piste e inutila, recunosti si tu. Bun, macar sa nu o trecem la reusite inca.


Din pacate pentru tine, nu ai inteles nimic din ceea ce am spus mai sus.
Mai spun odata, cat se poate de clar: pista de pe Calea Victoriei este foarte utila insa ea singura nu poate rezolva problema pistelor de bicicleta in Bucuresti.

Isi va arata adevatata utilitate atunci cand va face parte dintr-o retea de cateva sute de km de piste la nivelul intregului oras.

Un inceput bun in acest sens pare ca este cuplarea cu pista de pe Splaiul Unirii.

QUOTE(DragosP @ 9 Oct 2020, 10:12)
Nu e inutilă. Gâtuie cu succes Calea Victoriei.


Ai dreptate. Sa le spui si danezilor sau olandezilor ca-s prosti, ca "isi gatuie" circulatia masinilor.

QUOTE(Bicicleta galbena @ 9 Oct 2020, 10:35)
Am parcurs-o acum.o sapt sau doua, in weekend. Din pdv tehnic e ok-ish, d


Am mers foarte putin pe ea zilele trecute, de la Izvor la Natiunile Unite.
Distanta a fost foarte scurta, nu imi dau seama exact cu se rezolva problema cu autobuzul, care, daca am inteles bine, merge pe aceiasi pista.
Eu m-am oprit la bordura ca sa fac o poza, moment in care am depasit de un Otokar. Soferul era foarte relaxat, chiar m-a salutat.

QUOTE(miki @ 9 Oct 2020, 10:41)
Io am prins un gibon d-asta pe Maniu unde sint si bete d-alea de delimitare banda rezervata
Intrase p-acolo zicind ca e smecher
Cred ca a facut batatura de cit  a dat in claxon... Singuruk efect a fost ca am incetinit la limita de echilibru  biggrin.gif


Foarte tare.

QUOTE(miki @ 9 Oct 2020, 10:41)
Eh... cum am zis: cu cit stau mi multi si mai mai mult in masini, cu atit se enerveaza si se gindec ca ar fi o idee sa incerce si altceva.
Deci e fooooarte buna pista aia


Corect, dar ca sa fie tentati sa incerce altceva au in primul rand nevoie de o retea bine gandita de piste de bicicleta care sa acopere tot orasul.
RDK
Deci facem un studiu de fezabilitate !
einstein1984
e utila ca enerveaza soferii, unul din obiectivele ciclistilor.

9 Oct 2020, 11:23:
Ca din punct de vedere eliberare trafic am stabilit ca nu e cazul.
maho
Unde nu-s piste de biciclete, cel mai eficient mod de a enerva soferii e sa mearga (biciclistii) pe mijlocul benzii.
DragosP
QUOTE(gibonu @ 9 Oct 2020, 10:32)
Ai dreptate. Sa le spui si danezilor sau olandezilor ca-s prosti, ca "isi gatuie" circulatia masinilor.
*


Sunt pe drum deja!
Doar că poate le spun degeaba, ăia or fi având o rețea făcută cu cap spre folosul cetățeanului civilizat, nu doar spre folosul hipsterimii locale.
RDK
Ce repede uită lumea că acum 2 săptămâni eram mulțumiți doar cu niște apă caldă..
Acuma sute de km de piste de biciclete, finețuri etc. wub.gif
einstein1984
Sa luam copenhaga, cel mai bike friendly oras din lume aia au maxime istorice de 33 de grade (fata de 42 la bucuresti)si in medie 21 de zile cu zapada pe an fata de 31 in bucuresti (de minime nu mai zic, vremea e in general morderata ca e climat oceanic nu subtropical). Au 4600 de locuitori pe km patrat, bucurestiul are peste 8000... ca Ceausescu si blocurile. Deci au loc, au vreme cu mai putine extreme.
Nu neapart ce merge la ei merge si la noi.

9 Oct 2020, 12:10:
Apropo, stiati ca bcuurestiu ca populatiei e al 4 lea oras din UE si de departe printre cele mai dens populate (roma 2000locuitori pe km patrat si madrid spre 6000), doar parisul ne depaseste la 20 000 d elocuitori pe km patrat . aia se pare ca au si piste ciclabile serioase dar iarasi cu o clima mai permisiva ca a noastra.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_citie...hin_city_limits
Cocojambo
Aha, 31 de zile cu zapada in bucuresti ... sigur... poate acu' 30j de ani smile.gif)))
miki
QUOTE(DragosP @ 9 Oct 2020, 11:29)
..... ăia or fi având o rețea făcută cu cap spre folosul cetățeanului civilizat, nu doar spre folosul hipsterimii locale.
*


Pai reteaua aia nu se face intr-un atelier si la final se teleporteaza instant
Trebuie sa inceapa de undeva
DragosP
Normal, fix ca găina, din mijloc! Și să nu se termine niciodată.
miki
QUOTE(maho @ 9 Oct 2020, 11:28)
Unde nu-s piste de biciclete, cel mai eficient mod de a enerva soferii e sa mearga (biciclistii) pe mijlocul benzii.
*


Interzis de regulament, trebuie sa mergi pe dreapta.
dizzy
Pentru că dam exemple pe care nu le înțelegem, ajungem la concluzii incorecte.
Copenhaga are o suprafață de 90km pătrați. Populația e vreo 600.000.
Bucureștiul are o suprafață de vreo 230 km pătrați. Populația e vreo 2.000.000.
Vara mi se pare mult mai grea, cu maximele de peste 40 grade in realitate. Când e frig, mai pui un pulover, când e cald pui de o insolație.
Daca mergi in mijlocul verii, pe la ora 14-15-16 cu bicla prin Bucuresti, te simti ca prin desert.
einstein1984
QUOTE(Cocojambo @ 9 Oct 2020, 12:28)
Aha, 31 de zile cu zapada in bucuresti ... sigur... poate acu' 30j de ani smile.gif)))
*


e o medie din 89 incoace. si e cadere de zapada, nu zapada pe jos.

9 Oct 2020, 12:56:
QUOTE(miki @ 9 Oct 2020, 12:30)
Interzis de regulament, trebuie sa mergi pe dreapta.
*


si trecutul pe rosu sau travesatul strazii pe trecre ins a sunt interzise, nu prea al avzut politisti sa dea amenzi pentru astea, daramite pentru mers 2 cate 2 sau pe mijloc.

9 Oct 2020, 12:57:
QUOTE(miki @ 9 Oct 2020, 12:29)
Pai reteaua aia nu se face intr-un atelier si la final se teleporteaza instant
Trebuie sa inceapa de undeva
*


naturlich, dar nu faci 800 de m cand tu nu ai nici plan pentru restu....
dizzy
Au pornit de la pista pe Calea Victoriei, au ajuns pana jos la Splai si pe Splai, si inspre Nord au ajuns pana in Aviatiei cu pista de biciclete.
La fel, e pista si pana la Piata Alba Iulia si pana la Muncii.
Asa, ca unii prefera sa nu o vada, numai pentru ca e facuta sub "lumina blonda" sau sub Oprescu, e treaba lor. Ceac Noris are loc unde sa se desfasoare si sa faca treaba, nu-i nevoie sa-si aroge ce au facut altii.
Pentru mine e suficienta cata pista e, am gasit si varianta sa merg pe Stefan cel Mare, pacat ca s-a stricat vremea. #csf #ncsf
miki
Pai nu cred ca ND zice ca o s afac ce facura altii
Unii de p-aici (nu dau nume- dar pot spune ca au coada prehensila) poate tongue.gif
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 9 Oct 2020, 12:21)
e utila ca enerveaza soferii, unul din obiectivele ciclistilor.


Stiu. Inteleg sa inteleg invidia soferilor care stau in masina in blocaje de trafic iar amaratul de biciclist trece nonsalat pe langa el.

QUOTE(einstein1984 @ 9 Oct 2020, 12:21)
Ca din punct de vedere eliberare trafic am stabilit ca nu e cazul.


Asta probabil ai stabilit tu, in bula ta. Realitate este cu totul alta.

QUOTE(DragosP @ 9 Oct 2020, 12:29)
Doar că poate le spun degeaba, ăia or fi având o rețea făcută cu cap spre folosul cetățeanului civilizat, nu doar spre folosul hipsterimii locale.


Asa este, mersul pe bicicleta este hipstereala. Ne mai miram ca suntem cei mai prosti din UE?

QUOTE(DragosP @ 9 Oct 2020, 13:30)
Normal, fix ca găina, din mijloc! Și să nu se termine niciodată.


Pai si a cui este vina ca nu se mai termina constructia de piste? Nu cumva a minunatilor primari pe care i-a avut Bucurestiul in ultimii 30 de ani?
Sau o fi si aici vina biciclistilor hipsteristi?
RDK
Totuși.. 6100 de semnături pentru o petiție online, gestionată de 70 de ONG-uri, prin care se cere urgentarea adoptării unui normativ pentru piste nu e hipstereală, ci dezinteres major.
gibonu
QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2020, 13:31)
Pentru că dam exemple pe care nu le înțelegem, ajungem la concluzii incorecte.

Daca mergi in mijlocul verii, pe la ora 14-15-16 cu bicla prin Bucuresti, te simti ca prin desert.


Pai tocmai tu ai dat mai sus un exemplu pe care nu il intelegi drept pentru care ai ajuns la o concluzie incorecta.
Am mers vara in Bucuresti cu bicicleta la ora 14-15-16 si nu am murit. Nu spun ca este cea mai confortabila perioada din zi pentru mers cu bicicleta, dar nu este nici atat de extrem precum prezinti.

Merg intr-un ritm lejer pentru ca nu ma grabeste nimeni. Iar daca ar exista piste precum cea de la Calea Victoriei care sa asigure o oarecare distantare fata de masini ar fi si mai bine.

Chiar asta: doar de curiozitate, tu cat de des mergi cu bicicleta in Bucuresti? As aprecia un raspuns sincer. Mersi.
dizzy
Hai Gibi ca sunt si destui hipsteri printre biciclisti.
Am spus că merg pentru agrement.
Înregistrată pe aplicația telefonului am pe anul asta cam 700 km.
Dacă adaug si kilometri făcuți fara aplicatie, sa zic ca s-ar duce spre mia de km.
Dacă tu te simți bine pedaland la 40+ grade, felicitări.
Nu iti împărtășesc bucuria.
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 9 Oct 2020, 13:53)
naturlich, dar nu faci 800 de m cand tu nu ai nici plan pentru restu....


Si, a cui este vine ca nu exita niciun plan pentru restu'?
Nu cumva a "luminii blonde" pentru care conceptul de mobilitate urbana se reduce la a cere schimbare mersului trenurilor in orele de varf?
dizzy
Gibi, ia mai numără metri de pista, ca pe urma ii adaugi la Ceac Noris.
Din Aviației pana pe Splai plus Unirii- Pta Alba Iulia da zdravăn mai mult de 800m.
gibonu
QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2020, 14:51)
Au pornit de la pista pe Calea Victoriei, au ajuns pana jos la Splai si pe Splai, si inspre Nord  au ajuns pana in Aviatiei cu pista de biciclete.


Hai prima data sa vedem cati km de piste de biciclete functionale exista in Bucuresti.

La Politia Rutiera, oha date, ultima actualizare este din 115.05.2017:
https://bpr.politiaromana.ro/ro/sistematiza...entru-biciclete

Singura informatie pe tema asta am gasit-o pe pagina de Facebook al celor de la OPTAR (n-am facebook, insa era pus link-ul pe site-ul Green Peace):
https://www.facebook.com/notes/optarro/anal...96829073736862/

Conform linkului de mai sus, pe 10.08.2020 "In Bucuresti, exista astazi semnalizate ca piste pentru biciclete 16.64 km de trasee."

Cu 16,64 km vreti voi sa se vada ceva?
Am mai spus aici: pana nu vor exista sute de km de pista care sa lege periferia (Berceni, Militati, Pajura, Pantelimon, Titan, etc) de centru nu se va schimba nimic.
Majoritatea populatiei Bucurestiului sta in periferie nu pe calea Victoriei.

-------------------------------------------

Daca aveti alte cifre depsre pistele din Bucuresti, va rog sa nu ezitati.

9 Oct 2020, 18:57:
QUOTE(RDK @ 9 Oct 2020, 18:43)
Totuși.. 6100 de semnături pentru o petiție online, gestionată de 70 de ONG-uri, prin care se cere urgentarea adoptării unui normativ pentru piste nu e hipstereală, ci dezinteres major.


Petitiile online, in orice domeniu sunt zero barat. Idem sondajele facute inainte de alegeri.

Poti sa-mi dai un exemplu de schimbare reala realizata in urma unei petitii online?

dizzy
Nu stiu ce citesti tu, pe ce site-uri.
Probabil citezi, ca de obicei , numai ce iti convine.
Iti spun ca pe pistele alea am mers eu cu bicicleta.
Din Aviației- pana in Victoria, din Ficusului pe la Arcul de Triumf pe Kiseleff pana in Victoriei
De la Victoria pana la CCA si pana jos la Splai.
Am mers si pe jegul ala de pista de il împarți cu autobuzul, idee de rahat.
Am mers si pe bucata nou făcută Muncii - Alba Iulia.
Deci alea există.
Or mai fi dar daca nu am mers, nu zic de ele.
gibonu
QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2020, 18:44)
Hai Gibi ca sunt si destui hipsteri printre biciclisti.


Ca intre automobilisti n-or fi hipsteri.
Ca sa nu ma vorbesc de cocalari. Ca io burtosi cu ceafa lata si mancatori de seminte nu prea am vazut pe bicicleta.

QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2020, 18:44)
Am spus că merg pentru agrement.


Felicitari.
Insa cand vei merge zilnic cu bicicleta cu siguranta vei intelege utilitate sa in ideea de transport altenativ si mobilitate urbana.

QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2020, 18:44)
Dacă tu te simți bine pedaland la 40+ grade, felicitări.
Nu iti împărtășesc bucuria.


Nu-i vorba nici despre felcicitari nici despre impratasit bucuria.
Ideea este foarte simpla: organismul se adapteaza la mersul pe bicicleta, astfel incat situatiile de frig, cald, ploaie usoara, etc devin ceva normal.

Si mai simplu: cand te apuci de mers pe bicicleta, dupa multi ani de pauza, te doare curu' de la sa. Dupa ceva timp de mers, curu' se tabaceste si nu te mai doare. Simplu.

9 Oct 2020, 19:07:
QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2020, 19:01)
Iti spun ca pe pistele alea am mers eu cu bicicleta.
Din Aviației- pana in Victoria, din Ficusului pe la Arcul de Triumf pe Kiseleff pana in Victoriei
De la Victoria pana la CCA si pana jos la Splai.


Ok, astea exista. La cat de late sunt trotuarele pe Kiseleff si Aviatorilor era culmea prostiei sa nu existe.

QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2020, 19:01)
Am mers si pe jegul ala de pista de il împarți cu autobuzul, idee de rahat.


Nu stiu, am mers foarte putin. Revin cu impresii dupa ce ajung acolo.

QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2020, 19:01)
Am mers si pe bucata nou făcută Muncii - Alba Iulia.

Pe aici n-am fost. Cum este pista?
dizzy
Cunoscandu-ma ceva mai bine decat ma cunosti tu, pot sa iti garantez ca la 40-42 grade nu mi-a placut si nici nu o sa imi placa vreodata.
In jos n-ar fi problema, dar pe ploaie nu ies din cauza ca-s ochelarist.
La fel, nu cred ca ma vei vedea zilnic in trafic, jobul ma obliga la o oarecare tinuta incompatibila cu bicla.
Nu stiu de unde ai inteles ca sunt impotriva bicicletelor si benzilor de biciclete, daca ai fi fost atent ai fi citit ca le sustin. Doar ca nu reprezinta solutia universala.

Pista Alba Iulia- Muncii imi place - coborarile si urcarile pe trotuar sunt line,aderenta buna.
Cand am fost eu erau semigata, mai era nisip pe pista - deci prudenta este recomandata.
Misto era ca treceau prin terasele alea de fite, de riscaisaiei si o cafea in freza. smile.gif
bucatzel
QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2020, 18:08)
jobul ma obliga la o oarecare tinuta incompatibila cu bicla.
*


Slapi si maieu? icon_mrgreen.gif
gibonu
@dizzy
Nimanui nu cred ca-i place sa pedaleze la +40 de grade. Dar, pe de o parte, cate zile cu +40 de grade ai pe an in Bucuresti, ca doar nu suntem la Riad. Pe de alta parte, organismul se obisnuieste cu asta si ti se va parea ceva iesit din comun.
Basc in cap este obligatorie.

Despre ochelari nu comentez, inca nu port.

Despre tinuta: exista in RO directori de multinatioanale, oameni proveniti din Europa civilizata care nu au nicio problema sa mearga in costum pe bicicleta.
In plus, la multe firme (tot d-astea, venite din Europa civilizata) s-au amenajat dusuri pentru angajati, tocmai pentru a-i incuraja sa folosesca bicicleta.

Nu am spus ca pistele reprezinta solutia universala. Am spus doar ca sunt parte din solutie in conceptul de mobilitate urbana si transport alternativ.
Ca sa fie clar: nu spun ca maine daca apar cateva sute de km de piste Bucurestiul se tranforma in Copenhaga. Mai este de lucrat si la altele.
Insa cu aprox 20 km de piste in prezent nu facem mare lucru.

Pista care trece prin terasa deja mi se pare o problema. Sper sa ajung si io pe acolo sa sa revin cu detalii. Oricum, mersi pentru informare.
RDK
"cand te apuci de mers pe bicicleta, dupa multi ani de pauza, te doare curu' de la sa. Dupa ceva timp de mers, curu' se tabaceste si nu te mai doare."

unsure.gif
dizzy
QUOTE(bucatzel @ 9 Oct 2020, 18:19)
Slapi si maieu?  icon_mrgreen.gif
*


Nici chiar, că aia e ținută de melitian de Arad.

Pe cap, începând cu anul asta e cască. Am mai povestit că partenerul de bicla e fiu-miu și purtam amândoi cascuta.
Din partea mea sa meargă la costum pe bicla, eu nu vreau asta deși am și duș la serviciu.
Pentru mine ar fi utila bicla pentru mers la serviciu daca distanta ar fi maxim 5km, pista ar fi separata de șosea și nu ar fi așa mult praf.
Pe ploaie, daca ai ochelari e ca și cum ai avea ștergătoarele lipsa la mașina.
Aderenta e mai slabă, frânele mai proaste, te stropești ca 🐷 daca nu aripi.
maho
QUOTE(bucatzel @ 9 Oct 2020, 18:19)
Slapi si maieu?  icon_mrgreen.gif
*


Chiar, MOS-ul n-a mai dat p-aici dupa ce s-a facut bine.
unsure.gif
bion
QUOTE(bucatzel @ 9 Oct 2020, 18:19)
Slapi si maieu?  icon_mrgreen.gif
*


Cizme guma, boată, căciulă, blană oaie cu sigla psd biggrin.gif

<span class='edit'>10 Oct 2020, 22:47:</span>
QUOTE(maho @ 10 Oct 2020, 11:37)
Chiar, MOS-ul n-a mai dat p-aici dupa ce s-a facut bine.
unsure.gif
*


Si-a pierdut mirosul, ca gust nu avea laugh.gif
Lord Hades
Ieri parca fu sâmbătă ,daca nu ma înșel. Miracol, pasajul fartec pt cunoscători, sau un pod aflat în reparații de vrei 4 - 5 ani pentu necunoscători, era la prânz in plina forfota. Subsemnatul nu a văzut atâta popor la lucru cumulat de la debutul lucrării, cat am reusit sa numar ieri. O fi de vina schimbarea regimului?
maho
Cand se lucreaza SI dupa alegeri e de bine.
Anu' asta, de cate ori am mers la olteni am vazut ca se lucra la ocolitoarea Slatinei (drumul expres Craiova - Pitesti); ultima oara (acu' 3 saptamani, la dus) era intr-un stadiu in vizibil progres fata de asta-vara, dar surpriza a fost dupa 8 zile, la intoarcere, cand aparusera (in acelasi loc) in plus inca 3 piloni mari de pod, din beton, si se tasase un strat de piatra pe bucata de drum care inainte era de pamant.
Da, se lucreaza bine!
gibonu
Pentru cei care inca au impresia ca bicicleta este un vehicul strict recreativ, a carui unica menire este sa-l folosesti in parc de 3 ori pe an, cateva exemple din Europa civilizata despre cum au inteles ei sa foloseasca bicicleta.
Fotografiile de mai jos sunt facute de mine, nu sunt luate de pe Internet.

Asadar:

1. despre biciclete.

Lyon, martie 2018, bicicleta electrica pentru postasi. A se vedea cat poate cara comparativ cu postatul din Bucuresti care merge cu geanta pe umar.

[attachmentid=1628121422]

Nurnberg, iunie 2018. A se observa volumul marfurilor carate cu bicicleta. Pentru deplasari in interiorul orasului, cealalata modalitate ar fi fost duba de marfa sau pus pe masina si legat cu chingi.

[attachmentid=1628121423]

Berlin, septembrie 2019. Bicicleta electrica pentru carat marfa. Conform Google translate "zuladung'' inseamna "incarcatura utila". Adica se pot cara 250 km cu bicicleta electrica. Daca nu ma insel, cu un Logan se pot cara aproximativ 500 kg.

[attachmentid=1628121424]

Berlin, septembrie 2019. Bicicleta clasica [ne-electrica] condusa de o gagica de 45 de kile si nu de vreun Iron Man.

[attachmentid=1628121425]

2. despre parcarea bicicletelor in oras.

Lyon, martie 2018. "Cusca" din pozele de mai jos este amplasata in zona centrala o orasului. A se observa parcarea etajata pentru a castiga spatiu si dulapul pentru lasat diverse obiecte cum ar fi casca, geanta, etc.

[attachmentid=1628121426] [attachmentid=1628121427] [attachmentid=1628121428]

Regensburg, iunie 2018. Parcarea de biciclete de langa gara, duminica pe la ora 17:00.

[attachmentid=1628121429]

Nurnberg, iunie 2018. Una dintre parcarile pentru biciclete a garii centrale.

[attachmentid=1628121430]

Caen, iunie 2019. Parcare etajata din zona centrala a orasului.

[attachmentid=1628121431] [attachmentid=1628121432]

Frankfurt pe Oder, septembrie 2019. Parcarea de biciclete din fata garii, sambata la ora 08:00 dimineata.

[attachmentid=1628121433]

Leipzig, septembrie 2019. Parcarea de biciclete din fata garii

[attachmentid=1628121434]

In concluzie, avand in vedere cele de mai sus, mai are cineva dubii ca o retea de piste de biciclete este utila intr-un oras?
Retea de piste in cazul Bucurestiului = cateva sute de km de piste care sa ajunga in tot orasul si mai ales sa lege periferia de centrul.
DragosP
Eh, Europa civilizată!
dizzy
Foarte frumoase pozele siextrem de relevante
Totusi, as adauga cate ceva:
1) Postasii romani au biciclete; cu pedale, e adevarat, dar au. Problema cea mai mare la noi e ca se fura bicicletele in draci, nu ai curaj sa-ti lasi bicicleta pe strada decat daca te-ai saturat de ea.
2) Daca ai avea custile alea pentru biciclete - pun pariu ca aia avea inauntru oamenii strazii, pipi si caca pe jos, ace de la drogati, etc plus un loc foarte bun de aprovizionat cu piese de schimb de pe alte bicle sau biciclete intregi. Momentan, la noi poti sa ai rastel de bicle in fata firmei, daca ai paza si daca ai un lant gros si/sau U metalic. Totusi, acum e momentul sa le faca ND . Cate urmeaza sa faca in urmatorii 4 ani (12 ani)?
3) Ai avut curiozitatea sa cauti pe net ce cara cel din a 2-a poza? Iti spun eu, cara alte biciclete - deci omul probabil e angajat sau are afacere cu biciclete. Sarcina o fi vreo 4 bicle deci 80-100 kg cel mult?
4) Exista si pe la noi niste biciclete cu 3 roti care cara materiale reciclate - Recicleta ii zice.
5) Fata trage o taraba pe roti de cateva zeci de kg, 50-80-100, maxim. Chestia aia o impingi cu mana, nu e mare sfaraiala. Cand oi trage o remorca cu 250 kg pe ea, mai vorbim.

Orasele prezentate de tine:
Lyon: 500.000 locuitori - <50km^2 un fel de Focsani ca suprafata (daca datele WIkipedia sunt corecte) deci un oras cu suprafata mica
Nurnberg 500.000 186km^2 mai mic decat Galati ca suprafata
Regensburg : 135.000 locuitori 80 km^2, cat Targu Mures
alelalte sunt si mai mici
Deci niste orase micute, unde te poti folosi eficient de biciclete.
...
In parcarile alea vad un numar relativ mic de biciclete cam 70-80 in Leipzig si 20 in Frankfurt/Oder, vreo 100 in Nurnberg
Compara asta cu un traseu de genul Balta Alba - Militari - la cladirile alea de birouri.
Sigur, daca vrei, poti sa dai exemple de unii care fac 50 km dus/50 intors pe zi, dar genul asta de exemple nu prea se pot aplica zilnic si pentru mare masa de oameni. Pentru trasee de peste 7-10 km, bicicleta nu mai este asa de eficienta.
In aceleasi fotografii, vad si autoturisme, vad si autobuze si taxiuri, deci nemtii si francezii nu sunt atat de talibani ca tine.
Adica bicicleta isi are rolul ei in trafic, dar si masina si autobuzul, as adauga si tramvaiu si troleibuzul si metroul.
Pe de alta parte, nu inteleg de ce ii privesti asa cu scarba pe cei care folosesc bicicleta la agrement. Este mult mai probabil ca unul care foloseste bicla la agrement sa se hotarasca sa o ia si catre serviciu, fata de unul care nu o foloseste deloc.
einstein1984
Eu as zice sa comparam si ce acoperire si utilizare are transportul in comuna pana sa ajungem la biciclete. Sau altfel sa-ti dau exemple din beijing, oras populat si des in materie de biciclete.
dizzy
Am mai spus ca prin strainatate: nu am simtit nevoia de masina in oras, ba chiar te incurca.
Exista mijloace de transport, au un orar care se respecta. De exemplu in Viena, tramvaiul vine la 15-30 minute dar vine. Nu e ca tramvaiul 5 fantoma care se arata doar celor merituosi;
Unele orase au si transport public de noapte
Si in orice oras am fost, te poti oricand baza pe taxi, oricat de arab/negru/indian/esteuropean ar fi taximetristul. Nu m-a refuzat nici unul, ca el se retrage in Rahova, ca ma duce-n Pantelimon daca vreau, etc.
bion
Esti bashtan daca mergi la si de la job zilnic cu taxiul . rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.