Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TCM Turbo - OBD Chiptuning
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Anunturi - Oferte Permanente
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
bogdan1978buc
Nici eu nu o sa mai rabd mult. Problema este ca nu stiu ce sa aleg: chip tuning, iar acesta va fi clar la Voinea ( nici nu ma intereseaza altii atata timp cat este laudat nu numai pe acest forum ) sau unichip http://www.dynotuning.ro/detalii.php?cod=Unichip&act=prod
Chiar daca unichipul este ceva mai scump pot sa-l scot din montaj, si gata.
Cert este ca-mi voi face tuning la motor smile.gif
MihaiS
Domnule Voinea,

Pentru Clio Bicorp 1.5 dCi 80CP se poate face si tuning pentru optimizarea consumului? Am citit pe site-ul TCM ca pentru unele modele se poate face.

Multumesc.
voinea
Buna dimineata,
prin chiptuning la 100CP se optimizeaza si consumul. El va fi putin mai jos decat ce este acum.
ECO tuning la acest motor nu am informatia sa se faca. Acel tuning (ECO) este bun doar pentru masini ce merg peste 50.000km/an. Unde un consum cu peste 1l/100km mai mic renteaza. Daca aveti alte intrebari nu ezitati sa le puneti.
UXE
@Voinea

Benzinarii cand pot sa-si faca si ei chiptuning?

si inca 2 intrebari ..sper sa nu va suparati..dar cei care stiu sunt bineveniti sa raspunda...

1. La RAR poti sa mergi cu "CHIPUL" ? sau tre sa il "scoti" ?
2. Ptr masina in leasing si in garantie ..cei care au chip pierd garantia la masina sau nu te lasa aia de la leasing sa o "chpuiesti"? ..intreb si eu rolleyes.gif
voinea
aparatura de citit/scris motoarele pe benzina a plecat spre TCM germania. Cel tarziu saptamana viitoare e la mine. O sa fac preturi bune pentru membrii forumului (am cativa ce asteapta de mult sa se poata face)

La RAR nu ai nici o problema softul modificat instalat in masina. Treci ITPul

La leasing nu le zici ca ai facut modificari la masina (nu le zici nici daca-ti schimbi rotile cu altele mai mari , desi ei sunt impotriva la modificari)
UXE
ok inca o intrebare .sper sa nu devin stresant

Am inteles ca masina trebuie sa aiba peste 5000km ..io am pana acum in jur de 1000 km ..sa zicem ca dupa ce fac 5000 km cati CP in plus ptr benzina la un motor ca al meu castig?

si garantia la masina ptr faptul ca se rescrie softul?
UXE
merge treaba cu tuningul? ce se mai aude? s-a mai bagat careva de pe forum ? vreun benzinar ceva?
Miker
@voinea cat mai asteptam pt OBD-ul de la Logan dCi ca daca mai stam mult dupa el incepe masina sa se dezmembreze biggrin.gif
voinea
am aparatura noua.
de azi pot tuna prin OBD de la renault

RENAULT DENSO DH5 29F400BB R/W Espace V6 3.0 DH5
Grand Espace V6 3.0 DH
Vel Satis 05 V6 3.0 DH5

RENAULT BOSCHEDC16 C3 29BL802CB R/W Espace 1.9 dCi EDC16 C3
Espace 2.2 dCi EDC16 C3
Kangoo 1.9 dCi EDC16 C3
Laguna 1.9 dCi EDC16 C3
Megane 1.9 dCi EDC16 C3
Scenic 1.9 dCi EDC16 C3
Scenic 1.9 dTi EDC16 C3
Trafic 1.9 dCi EDC16 C3

RENAULT SIRIUS 32 SIEMENS 29F200BB R/W Clio 1.4/1.6/2.0RS L 16v Siris 32
Megane 14/1.6/2.0 L 16v Siris 32
Scenic 14/1.6/2.0 L 16v Siris 32

RENAULT SIRIUS 34 SIEMENS 29F400BB R/W Clio 14/16 16v
Clio RS 2.0 16v 170CV
Megane 14/16 16v
Scenic 14/16 16v

RENAULT DELPHI JTD 29F200BB R/W Clio 1.5 Dci 65cv
Clio 1.5 Dci 82cv
Clio 1.5 Dci 101cv
Megane II 1.5 Dci 82cv
Megane II 1.5 Dci 101cv

Micra 1.5 D 65cv
Micra 1.5 D 82cv

RENAULT DELPHI JTD E4 ST10F280 R/W Clio 1.5 Dci 65cv E4
Clio 1.5 Dci 82cv E4
Clio 1.5 Dci 101cv E4
Megane II 1.5 Dci 82cv E4
Megane II 1.5 Dci 101cv E4
Modus 1.5 D 65cv E4

Micra 1.5 D 65cv E4
Micra 1.5 D 82cv E4

RENAULT MARELLI IAW5NR IBRIDA R/W Clio 12/14 16v
Clio RS 2.0 16v 160CV
Megane 12/14 16v
Scenic 12/14 16v

Ce inseamna asta. Modelele de mai sus se citesc si se scriu pin OBD.

Suplimentar sunt sigur ca merge si LOGAN benzina dar si diesel (am dreptate cand zic DELPHI JTD E4 ST10F280 de pe Modus este si cel de pe Logan ?? )


Preturile vor fi speciale pentru forumul reno.ro in continuare. Pastram si calitatea blush.gif
cri123
In continuare nu vad nici o posibilitate de a umbla la 2.0T de pe Laguna. Nu se poate face?
voinea
Laguna 2.0T 170CP are ecu SIEMENS FENIX 5
Nu il am in lista nici in acest moment sad.gif
UXE
@voinea

pe cand pentru clio 8v si pana la cati cai se castiga?
Miker
Fost vorbit vazut placut montat OBD pe 1.5 dCi LOGAN:
Impresii: nu cautati impresii negative ca nu sunt
-turatiile cresc mult mai repede
-fumul scos nu creste scoate la fel de mult
-turatiile pt consum scazute de la 2200 la 1800 (cuplu maxim)
-consumul identic in masura unui mers normal si a apasarii acceleratiei intr-un mod mai lent decat inainte (din cauza sporirii acceleratiei)
-Feeling beton
-masina trage mai bine acum cu aerul pronit + 2 pasageri decat inainte singur in masina cu aerul oprit smile.gif

INCA O NOTA DE 10 PT NEA VOINEA SA NE TRAIASCA

DECI Oficial nea Voinea face si Logan 1.5 dCi o modificare de la cer la pamant foarte sesizabila
ghetau dan
Salut,Voinea!
Inca ma mai gindesc la posibilitatea de a face tuning la motorul meu 2.0t
Te-am cntactat anul trecut prin octombrie,imediat dupa ce am ridicat masina,mai mult ca o curiozitate.De-a lungul timpului aceasta a mai palit putin intervenind alte aspecte.
Acum citeva zile fiind cu ceva probleme prin Bv,la service-ul de acolo am vorbit cu managerul general despre motorul meu si el mi-a spus ca este identic pina in cele mai mici detalii cu cel de pe Megane RS al lui.S-a mai mirat de dimensiunea intercoolerului- i s-a parut mai mare la 2.0t
Acum stiu ca mai e o varianta de 204cp pe varianta GT si te intreb:crezi ca merita din toate punctele de vedere(siguranta,fiabilitate) sa fac un asemenea demers? Nu ca n-ar fi suficienti calutii de acum,dar...parca n-ar strica.
Am vazut si raspunsul pentru Cristi,el mi-a spus neoficial ca sint dealeri care pot face pina la 204cp cu garantie.Deci se poate,dar de ce numai de ei?Au acees la ceva in plus?
Mentionez ca nu am de gind sa fac lucrul asta pentru a merge ca nebunul cu peste 230,ca si asa nu prea ai pe unde,dar pentru feeling eu zic ca merita,mai ales ca este un motor cu potential,fiind turbo.
Asteptam raspuns de la tine in masura in care poti sa faci ceva.
Sanatate si numai bine!
undemerg
Ohoooo!!! Sa ne traiasca, in sfarsit!

@Voinea:

Cat costa 1.5DCI-ul de pe logan? Daca fac rescriere si salvez datele initiale, cand e sa am probleme le pot rescrie astfel incat sa nu se vada la garantie? Ca stiu ca motorul are probleme si mi-e cam frica sa ma fac de o plata de 50 milioane din cauza motorinei, si ei sa-mi zica ca e din cauza upgrade-ului

@Miker:

Ai putea cumva sa ne intalnim candva pe undeva sa vad si eu cum merge? Dau de baut!
Si inca o intrebare: Ai sesizat vre-o diferenta de consum la viteza constanta ~130 - 140? Mie cam asta mi se pare o viteza buna de autostrada, doar ca imi haleste de nebuna 5.5-6 si nu-mi place, comparativ cu restul consumului, cand nu trec de 120 si imi ia cam 4.
UXE
@ voinea


avem si noi cei cu masini pe benzina vreo speranta pe viitor?
alx
@voinea: Moduc dci 80 cp,
1. cati cai castiga?
2. cat costa?
marksman
Am si eu niste intrebari pt. dl. Voinea.
1. Puteti face chiptuning pt. Logan 1.4 8V?
2. Daca da, care este castigul (cuplu, putere, acceleratie...) ?
3. Daca da, in ce sens este influentat consumul (creste/scade?) si cu cat?
4. Care este pretul acestei operatiuni?
voinea
@Illusi0n> undeva in jurul a 6-7 CP poti castiga la acest motor. Cuplul de la 235Nm la 272Nm. Pretul este de 150Euro
Consumul ramane similar. Motorul o sa mearga mai rotund. Operatiunea o facem prin remapare (port diagnoza)

UXE
si ce diferente sunt ptr clio 8v ? si la ce pret?
undemerg
@Voinea si pt. 1.5 DCI cat costa pana la urma?
@Miker - mersi, din pacate nu am fost la curent cu intalnirile, si oricum nu am fost in bucuresti. Poate alta data
voinea
Pret pentru membrii daciaclub.ro 250EURO . Primele 5 masini pret special chiar mai jos de acest 250.
voinea
am tunat azi prima Supernova 1.4 benzina motor E7J.
S-a facut tot prin port OBD. Castigul nu este extraordinar dar se simte.
Estimez un 6-7CP castigati si cam 12Nm castigati cu o repartizare mai buna in rpm.
Pretul membrilor daciaclub.ro este de 150EURO/ modificare (e valabil si la loganuri benzina)
Costy_clipcea
Salut

La un LOGAN 1.6MPI cati cai castig si Nm?Si cat ma costa?
voinea
Costy_clipcea> 10CP castigi, 14Nm . Cum am zis mai sus 150EURO.
UXE
si ptr clio 8v?
voinea
Clio 1.4 de la 98CP la 108CP , cuplu de la 105 la 117. Tot 150EURO si acolo
UXE
m-am referit la 1.4 8v adika 75 CP nu 1.4 16v 98Cp dar banuiesc ca tot cu 10 CP creste puterea si pretul 150EURO
voinea
yup. same price. poate doar 8CP la castig doar sad.gif
cornel_t
Pt un Megane 1,6 16v cam care ar fi cresterea?
voinea
atentie , megane 2 cu ECU sagem nu pot face. Doar Megane 1 cu ECU SIRIUS 32 SIEMENS , SIRIUS 34SIEMENS ,RENAULT MARELLI IAW5NR (asta pe langa toate dieselurile dupa 2000 fabricate inclusiv cele mai noi)
Costy_clipcea
QUOTE(voinea @ 25 Jul 2006, 13:56)
Costy_clipcea> 10CP castigi, 14Nm . Cum am zis mai sus 150EURO.
*


Cat dureaza sa faci operatia?
google
1-1,5 ore maxim.
marksman
Multumesc pentru raspunsurile prompte.

QUOTE(voinea @ 25 Jul 2006, 08:22)
Consumul ramane similar. Motorul o sa mearga mai rotund. Operatiunea o facem prin remapare (port diagnoza)
*



Similar, deci nu identic. Creste sau scade? (raspunsul nu influenteaza decizia mea, deoarece banuiesc ca similar inseamna +/- 0.5l. Sunt doar curios daca se poate face chiptuning pentru "moduri economice")

1. Aceasta modificare (sau modificari) pot fi detectate la o diagnoza pe testerul din service?
2. Se poate face operatiunea la Timisoara ?

Multumesc.
undemerg
revin si eu cu intrebarea de mai sus: daca rescriu datele initiale pe care in prealabil le-am salvat pe cd sau mai stiu eu unde, se mai observa in service interventia? sau pare totul bine si frumos, ca si cum nu s-ar fi umblat niciodata?
google
@Illusi0n

Citeste si tu tot topicul ca ai sa gasesti raspunsurile la intrebari.
Pt. Timisoara uite aici.
marksman
Multam, m-am lamurit.
ghetau dan
Voinea,la motorul 2.0T ai cum sa scoti limitarea pt tr 6?
In treptele 1-5 merge pina in 6200,in treapta 6 numai pina in 5000.
In tr6 am urmatoarele viteze/turatii:
180/4000
191/4250
202/4500
213/4750
224/5000.
Crezi ca daca ar fi posibil,motorul ar mai avea putere sa impinga viteza maxima mai sus?
voinea
2.0T nu il fac inca sad.gif
oricare din celelalte discutate mai sus nu ezitati sa ma contactati si o sa aveti surprize placute legate de puteri si preturi smile.gif ... mos craciun poate sosi mai repede prin TCMturbo smile.gif
voinea
da se poate si pe logan 1.4
Adrian78
@voinea
As avea si eu cateva intrebari la care nu am gasit raspunsul citind topicul (desi unele dintre ele s-au mai pus):

1. Se poate detecta chiptuningul in service-urile Dacia (in mod normal, la revizii sau alte verificari)?
2. Daca voi avea probleme grave cu motorul din investigatiile care se vor face se poate detecta ca am facut chiptuning (chiar si in eventualitatea in care am venit si a fost rescris soft-ul initial)?
3. De ce nu poate fi facut si sub 5.000 km? (am motorul 1.6 MPI - e acelasi nr. de km?)
4. Cei 9-10 CP in plus vor fi castigati la turatia de 5500 RPM sau se modifica aceasta turatie?
5. Aici e putin mai complicat: Sa zicem ca acum la turatia de cuplu maxim - 3000 RPM am aproximativ 110 km/h in treapta a 5-a. Dupa chiptuning 110 km/h ii voi avea la aceiasi turatie? Ce se va intampla cu consumul la viteza constanta de 110 km/h? Va scadea sau va ramane la fel?
6. Legat de consum ... presupunand ca nu incerc sa beneficiez de efectele chiptuningului, la un mers normal, se observa o scadere de consum la mersul urban, extra-urban sau mixt? Sau la toate?

P.S. La intrebarea nr. 1 o adaugare ... avand in vedere ca prin mana mecanicilor trec f. multe masini ... pana o introduc in service, stiind ca le place sa le dea talpa, nu poate sa li se para ceva suspect si sa faca ei vreun test?
DragosP
QUOTE(Adrian78 @ 30 Jul 2006, 02:42)
5.  Aici e putin mai complicat: Sa zicem ca acum la turatia de cuplu maxim - 3000 RPM am aproximativ 110 km/h in treapta a 5-a. Dupa chiptuning 110 km/h ii voi avea la aceiasi turatie?

Da' tu crezi că-ți face tuning prin OBD la cutia de viteze? blink.gif
Evident că vei avea aceeași turație! (dacă nu-ți patinează ambreiajul wink.gif )
Twinsen
A facut cineva chiptuning la Logan 1.6 ?
Impresii ceva ?
voinea
scuze de intarzieri dar sunt in vacanta plecat. Am pus mana pe un net si dau cateva raspunsuri

Twinsen> nu din forum momentan

Adrian78>
QUOTE
1. Se poate detecta chiptuningul in service-urile Dacia (in mod normal, la revizii sau alte verificari)?

Nu poate decat sa-l simta ca trage mai bine dar de verificat doar cu ECU trimis la uzina la acest motor.

QUOTE
2. Daca voi avea probleme grave cu motorul din investigatiile care se vor face se poate detecta ca am facut chiptuning (chiar si in eventualitatea in care am venit si a fost rescris soft-ul initial)?

se rescrie si nu raman urme.

QUOTE
3. De ce nu poate fi facut si sub 5.000 km? (am motorul 1.6 MPI - e acelasi nr. de km?)

E bine sa faci chip dupa rodaj. Poti sa faci si in perioada de rodaj dar e bine sa te abtii la talpi ca sa vezi cum e . Motorul e nou, piesele noi noute si e bine sa se lase. Crede-ma ca am vazut masina chipuita din "prostia" omului de la 1000km si uimitor... aceasta masina o forja la maxim si lua bataie pe treptele 1-2 de la masina identica dar nechiputia inca si cu 10.000 km la bord !! abia pe 3 la final recupera si trecea in fata. Am facut apoi chip si la a doua masina si diferentele erau izbitoare (desi softurile aveau cresteri similare). Deci rodajul pieselor este important sa existe.

QUOTE
4. Cei 9-10 CP in plus vor fi castigati la turatia de 5500 RPM sau se modifica aceasta turatie?

La aceasi turatie sunt.


QUOTE
5. Aici e putin mai complicat: Sa zicem ca acum la turatia de cuplu maxim - 3000 RPM am aproximativ 110 km/h in treapta a 5-a. Dupa chiptuning 110 km/h ii voi avea la aceiasi turatie? Ce se va intampla cu consumul la viteza constanta de 110 km/h? Va scadea sau va ramane la fel?


turatia vs viteza e din cutie. Tu vei avea cuplul mai jos putin dar la 3000rpm o sa ai aceasi viteza ca si acum (cu alta acceleratie te vei deplasa smile.gif )


QUOTE
6. Legat de consum ... presupunand ca nu incerc sa beneficiez de efectele chiptuningului, la un mers normal, se observa o scadere de consum la mersul urban, extra-urban sau mixt? Sau la toate?

prefer sa consider ca ramane similar consumul. Nu-ti imagina ca gata mergi cu -1 litru in oras la 100km . Poti sa spui ca ramane in schema iar tu simti masina mai bine decat inainte.

QUOTE
P.S. La intrebarea nr. 1 o adaugare ... avand in vedere ca prin mana mecanicilor trec f. multe masini ... pana o introduc in service, stiind ca le place sa le dea talpa, nu poate sa li se para ceva suspect si sa faca ei vreun test?


Ba da. Cunosc caz de scoatere din garantie a unei masini asa. Mecanicul ce testa avea masina identica (ce e drept vorbim de un diesel in acest exemplu unde 30CP la un 90CP initial se simt mult mai bine). Cand te decizi sa faci chiptuning trebuie sa accepti ca faci un lucru usor riscant pentru placerile personale in ale sofatului smile.gif

Eu va las si revin dupa 7 august in Bucuresti
Dumi
Pentru masina din semnatura care ar fi "cistigul" si cit costa?
Adrian78
@voinea
Multumesc ptr. raspunsuri. Am tot asteptat dar m-am gandit ca poate esti in concediu pe undeva.

Ma mananca ... vreau si eu ... banuiesc ca la 1.6 MPI nu se aplica treaba cu P.S.-ul meu din postul anterior ... pana o baga in service sper sa nu isi dea seama. Si mai sper sa nu am nici o problema cu masina. Asa ca mai am o intrebare: Dupa parerea ta cat insemna rodaj efectuat la motorul asta? Ma intereseaza parerea ta nu ce zice cartea ca aia stiu. Daca vrei poti sa trimiti raspunsul pe PM.

Multumesc.
ghetau dan
Mesaj pentru VOINEA

Am fost nevoit sa schimb UCH din cauza ca trapa de carburant nu se inchidea intotdeauna in modul miini libere.
La noul UCH s-a ivit o noua problema:nu mai temporiza plafonierele...
Am inteles ca aceste piese sint codate pe fiecare masina ,adica nu sint interschimbabile.Am intrebat daca la remapare pt cresterea performantelor(optimizare) apar pb,si mi s-a spus ca nu mai merge dupa aceea sa rescrii datele masinii fara sa "strici" calculatorul.
Intrebare:este adevarat su merge sa revii la setarile default???Asta fara probleme ulterioare...
Motorul este 2.0t,stiu ca inca nu se poate,dar asa...am intrebat.
Multumesc.
gonty
Am si eu o intrebare. Dupa chip-tunning la masina din semnatura, va trebui sa ma duc din nou pe la service-ul care mi-a instalat GPL pentru a sincroniza comp-ul de gaz cu noile setari? Sau comp-ul de gaz e asa de "destept" incat sa faca sincronizare automata?
voinea
Dumi> nu pot sa fac acel motor de pe Megane 2 sad.gif
Adrian78> am revenit din vacanta. De luni muncesc smile.gif
ghetau dan> ce insemana chiptuningul prin reprogramare: citim ECU => un fisier. Se modifica acesta, programam ECU cu noul fisier generat. Daca vrem sa revenim la setari de fabrica programam folosind fisierul initial citit. Vrem tuning iar programam fisierul acela tunat (deci nu altul de fiecare data). Deci nu e cum zic ei ca nu se mai poate face revenire la setarile de fabrica. 2.0T nu pot inca sad.gif
gonty> nu trebuie sa fie influenta intre setarile din ECU si cele din calculatorul de GPL.
Dumi
Dar se va putea in viitorul apropiat? Mersi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.