Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
Reed
Daca intrebi la magazinele de piese auta, in 3 din 5 vei vedea ca iti pot aduce la comanda.
Mario_b
Am pus si eu bujii Bosch cod FR78.
Sunt SUper 4 cu 4 electrozi, merg foarte bine.
Aveam Champion cu 1 electrod inainte.
mario_vladys
QUOTE(mario_vladys @ 13 Sep 2007, 19:58)
scuzati MAREA intarziere dar.... am uitat pur si simplu ca trebuia sa mai scriu ceva aici.
Impresii dupa montarea bujiilor NGK:
1. Mecanicul din service: "ce-s astea?", "Bujii japoneze" "Pai nu sunt de origine..... " NU" O sa trec in carte ca ati pus bujii NGK" "OK treceti" "Dar de ce le puneti pe astea?" "Pai sunt mai bune... " "Imi ziceti si mie cum se comporta ca sunt curios?" "OK"
2. Impresiile mele: motorul merge mai rotund, mai silentios(asta e sigur nu e efect placebo, am facut comparatie cu un prieten care are EYQUEM) si, incredibil, dar, se pare ca trage mai bine in pante (asta dupa un drum de GRECIA si BULGARIA cand am urcat la METEORE cu a IV-a -cine stie cunoaste).
Punctul slab: Se pare, doar se pare, ca concuma mai mult cu vreo 0.3l/100
*




QUOTE(G.R @ 14 Sep 2007, 20:39)
Având în vedere că o bujie de calitate asigură o ardere mai bună, consumul trebuie să scadă. Faptul că este efect placebo este demonstrat chiar de către tine: crezând că mașina merge mai bine, apeși mai tare pe accelerație și a crescut consumul. Diferențele dintre bujie și bujie se pot măsura doar cu aparate, nefiind sesizabile pentru conducător.
*


Problema mare!
A inceput sa creasca mega-consumul loganelului spre giga-consum.....
O fi de la bujii?
De mers merge la fel de bine, fasneata, m-am facut cu un tip cu 1.6 pe 400 de m si l-am luat (fara laude)...
Are 12,8 consum urban in conditiile de iarna de acum, e normal?
Clasa de racire a bujiilor e mai mica, sa fie de la asta....
Astept pareri.
Multumesc
yO_
Mario_vladys, nu stiu ce sa iti spun, e normal ca sa creasca cu un litru-doi-trei consumul in perioada iernii. am avut si eu 11 si ceva.

Concluzia mea dupa ce am citit patru pagini despre bujiile cu 1, 2 sau 4 electrozi este ca nu pot sa trag nici o concluzie... habar nu mai am de care sa imi iau, parerile sau impresiile sunt impartite.

Ca sa imi dau si eu cu parerea, scaderea de consum nu cred ca poate proveni atat de la tipul de bujie cat de la faptul ca fiind nou-noute vor merge mai bine decat cele vechi.
D-FENS
Cred ca ar trebui luat in considerare ce recomanda producatorul,nu va mai aruncati la bujii scumpe.Acele bujii scumpe si cu n electrozi au fost fabricate pt masini care functioneaza cu combustibili mult superiori celor din Romania.Multa vreme am folosit la o Dacie Nova bujii cu 4 electrozi si pana la urma am renuntat la ele si la aruncatul banilor pe bujii scumpe.Pana la urma am cumparat ce scria in cartea masinii si totul a fost ok.
mario_vladys
Astea nu sunt cu n electrozi. Treaba e ca NGKurile sunt cu un singur electrod.... poate m-am pacalit, poate nu... Am resetat consumul, a mai venit caldura, s-a intors consumul in 8,8-8,9 pe vreo 550 de km prin oras...
Nu mai stiu ce sa zic... ma cam panicasem.
concurent
Fratilor, am platit in service 50 ron pe o bujie de origine pentru motor dci.
Cred ca m-au facut pe fata. Gresesc?

Trebuie sa caut mai bine preturile ca pana acum n-am gasit nimic.
danic
Nu stiu ce sa spun...dar un amic de al meu a dat 80 ron pe o bujie ...tot la dealer.....
CONDARU321
Salutare,
Se apropie si la mine cu pasi repezi revizia de 30k si trebuie sa schimb si bujiile,dar nu stiu de care sa pun,cu un electrod ,cu doi,bosh,champion....vreau unele ieftine si bune.
Imi spuneti si mie unde gasesc un magazin cu piese mai ieftine in Brasov,sau este cineva pe aici la care pot sa fac comanda sa mi le trimita prin posta?

Masina pe care o detin este un Laurette 1.4 mpi din martie 2006, si nu stiu daca este 8V sau 16V. blink.gif
Marso
e 8v : )))
andypro
Eu am urmatoarea problema. Am fost la revizia de 2 ani si mi-au schimbat evident bujiile si evident cu bujii marca Renault (sau cel putin asa scrie pe ele). Din momentul acela motorul nu a mai mers rotund la relanti si a tras execrabil. Bineineles ca cei de la service nu au recunoscut asta cand am mers inapoi la ei. Asa ca m-am dus si mi-am cumparat bujii Bosch cu 4 electrozi (din astea aveau pe stoc la magazin si astea mi le-au recomandat ca fiind cele mai bune). Problema e ca la cateva zile dupa ce am pus Bosch mi s-a aprins martorul anti-poluare de la bord si a ramas asa aprins la fiecare pornire si pe toata durata functionarii motorului. M-am speriat sa nu fie ceva problema la catalizator si mi-am facut o programare la dacia service sa vad care e problema si am schimbat inapoi bujiile Bosch cu cele Renault (ca nu puteam sa ma duc in service cu Bosch... pierdeam garantia). Insa cum programarea era facuta peste vreo 4-5 zile am mers in continuare cu bujiile Renault si surpriza... dupa vreo 2-3 zile s-a stins martorul anti-poluare. Asa ca pe cand am ajuns in service nu mai era nici o problema (ei au zis ca martorul s-a aprins de la benzina proasta). Am mai mers cateva saptamani cu bujiile Renault neavand timp sa pun inapoi bujiile Bosch iar azi am pus inapoi bujiile Bosch si din nou dupa cativa km de mers cu Bosch s-a aprins martorul anti-poluare si sta aprins. Maine pun inapoi bujiile Renault. S-a mai confruntat cineva cu problema asta?
YRX
De la bujii nu pre cred ca ti se trage problema. Eu am Bosch Super 4 pe masina de aprox 20.000 de km si merg bine. Vezi sa nu fie ceva pe la fise, sa nu-ti faca contact o bujie. Asa s-ar explica si mersul neregulat al motorului si aprinderea martorului anti-poluare.
andypro
Mersul neregulat si lipsa de putere se intampla cu Bujiile Renault iar martorul se aprinde la bujiile Bosch. Dupa cum am scris in ultimul post am scos din nou bujiile Bosch dupa ce mi s-a aprins martorul anti poluare si le-am pus inapoi pe cele Renault. Dupa nici 10km martorul s-a stins. Are cineva idee de ce se intampla asta? Care ar putea fi explicatia?
YRX
Simptomele pe care le descrii tu sunt ceva mai "profunde", fiind greu de dat cu parerea pe forum. Ceva sigur este in neregula la motor. Bine ar fi sa faci totusi o diagnoza in service.
andypro
Am incercat. Mi-au zis ca nu e nimic in neregula. S-ar putea sa fie benzina proasta si mi-au recomandat sa bag aditiv. Asta se intampla acum vreo 4 plinuri. De atunci tot benzina proasta sa fi bagat? Mai ales ca alimentez numai de la OMV. Nu am incredere in cei din service-ul Dacia. Am vazut cum lucreaza si cat de mult ii preocupa problema omului. Mentionez ca daca pun bujiile Bosch, motorul merge impecabil (cu aceeasi benzina). Singura problema e ca se aprinde martorul ala la bord dupa cativa km de mers si nu se mai stinge pana nu le pun inapoi pe cele originale. Am scris pe forum in speranta ca poate s-a mai confruntat cineva cu problema asta si ar putea sa imi dea o explicatie. Eventual sa imi recomande alte bujii cu care motorul sa mearga bine si sa nu se aprinda matorul anti-poluare la bord.
YRX
Asta cu benzina e cam praf in ochi, ce-i drept... Si nici de la bujii nu pare a fi problema, dupa parerea mea.
Eventual descrie-ne cum arata bujiile (sunt negre, difera culoarea de la una la alta, este vreo bujie umeda etc.) atat la setul Bosch cat si la cel Renault (eventual daca difera si intre seturi culoarea si cantitatea de depuneri). Oricum, la diagnoza ar trebui sa aiba memorata vreo pana.
andypro
De aratat arata bine ambele. Nu au depuneri nici nu sunt umede. Doar ca cele Renault sunt cu 1 electrod si cele Bosch sunt cu 4 electrozi. Din cate am mai citit pe forum si am mai vorbit cu lume, multi se plang de bujiile Renault puse de service-urile Dacia la revizie in locul celor cu care a venit masina din fabrica. Toti se plang de acest mers neregulat al motorului si toti si le-au schimbat imediat dupa revizie cele Renault cu altele Bosch, NGK... etc. Insa pana acum nu am auzit sa se intample la nimeni ce se intampla la mine.
CONDARU321
Ce parere aveti despre:
Bujii BOSCH
Furnizor: BOSCH, codul 0 242 235 666
6,50 RON (7,74 RON)
Preturile sunt de importator, totusi!
daciafan
eu am optat pt EYQUEM cu 2 electrozi
dupa ce le montez revin cu impresii
CONDARU321
Cat te-au costat?
tuneam
QUOTE(crising @ 6 Sep 2007, 11:43)
La 1.6 16v stie cineva ce tip de bujii sunt? Cu 2 sau 4 electrozi? Poate un cod si preturi daca se stie!
*



Salut.
Am un motor de 16, in 16 V. Nu am reusit sa localizez pozitia bujiilor....
Nu stiu cum se schimba. La DSN si la Logan in 8V se schimba fff usor.
einstein1984
[attachmentid=1627435743]
Deh, motor DOHC si bobine creion.
Poza te ajuta?
YRX
La 16V-ul de la MCV sunt Champion cu un electrod.
tuneam
QUOTE(einstein1984 @ 27 Feb 2008, 18:33)
[attachmentid=1627435743]
Deh, motor DOHC si bobine creion.
Poza te ajuta?
*



N-am inteles nimic din poza aia. Unde sunt situate exact bujiile si cum se scot? sunt sub acele bobine?
einstein, ai vre-un manual de 16.16V sau ceva asemanator? vorbim pe pm
einstein1984
Bujiile sunt intre arborii cu came si se afla exact sub bobine (accesibile de deasupra motorului). Nu-ti recomand sa le schimbi singur, caci sub bobina se pune o unsoare speciala (referinta Renault 8200168855). Manual am la dispozitie, dar nu e al meu ca sa-l dau si altora.
tuneam
Ok, multumesc.
Se merita ca la Prestige sa pun bujii NGK cu Iridium? BKR6EIX
einstein1984
Rau nu cred sa faca. Daca nu te deranjeaza pretul, poti sa pui. Au durata de viata mai mare.
madhorsefuzzy
Cum se stabileste durata de viata a unei bujii?
Adica cand stii ca e gata o bujie?

Producatorul zice 30.000Km la cele de origine. La celelate scrie pe ele? Sau iei tot 30.000Km?
daciafan
<span class='edit'>28 Feb 2008, 20:10:</span>
QUOTE(CONDARU321 @ 7 Feb 2008, 10:07)
Cat te-au costat?
*


60 ron
tuneam
Am cumparat Bujii NGK Iridium BKR6EIX cu 57.2 roni bucata. O sa le montez la prestige si va spun cum merg. Sper sa reusesc singur montajul..... Da aveti un manual sau un tutorial de cum se schimba bujiile le Prestige.... mi-ar fi de mare folos.
Mario_b
Adica dupa ce ai dat o caruta de bani pe bujii te zgarcesti la niste maruntis sa te duci sa ti le monteze la service?
Eu am dat 15 ron pe montat bujii la service autorizat Dacia.
daciafan
tuneam
apeleaza la un service
klaus
Bujiile la k4m
tuneam
Multumesc Klaus

Gata, am fost la Meridian si am schimabt bujii(NGK BKR6EIX iridium), ulei (castrol 5w40) si placute de frana(Ferodo FDB845). Primele impresii:
- parca motorul e mai silentios
- nici un fel de zgomot la franare.
- mi-a pus 4.4 L Ulei, dar la joja e cam 2-3 mm peste maxim!!!!!
- nu a pus nici un fel de solutie intre bobine si bujii!!!! desi l-am intrebat in mod special daca se pune.
tuneam
Competare mesaj anterior. Masina avea din fabrica Champion RC87YCL cu 1 electrod. O sa pun niste poze cu ele(la 25000 Km)
daciafan
QUOTE(tuneam @ 3 Mar 2008, 08:09)
Masina avea din fabrica Champion RC87YCL cu 1 electrod. O sa pun niste poze cu ele(la 25000 Km)
*



astept cu interes pozele
YRX
QUOTE(tuneam @ 1 Mar 2008, 09:06)
- nu a pus nici un fel de solutie intre bobine si bujii!!!! desi l-am intrebat in mod special daca se pune.
*



Pentru mecanici, in general (si pentru cei de la Dacia in special) respectarea intocmai a procedurii este fandoseala si nedemna de niste mari specialisti cum sunt ei. Vaselina la bujii sau orice altceva care nu se "vede" (de catre client) n-am vazut pe nimeni in service sa foloseasca.

@Einstein1984
Daca stii, spune-ne te rog si ce fel de vaselina este aia (siliconica, grafitata etc.) ca poate o gasim in varianta "aftermarket" ca de la Dacia nu cred ca avem sanse.
tuneam
Poze cu bujiile care erau pe masina la 25000 Km motor k4m 690 1.5 16V.
[attachmentid=1627437200][attachmentid=1627437201][attachmentid=1627437202][atta
chmentid=1627437204]
daciafan
tuneam
multumim pentru poze
la ce valoare a ajuns distanta dintre electrozi dupa cei 25 000 km?
tuneam
n-am masurat. o sa masor, dar n-am lera..., cand fac rost, pun rezultate

Mie mi se par cam ... afumate bujiile. Voi ce credeti?
YRX
Mie mi se par OK. Acum depinde si pe unde ai mers mai mult (oras sau afara) porniri / opriri dese etc. Cat despre distanta intre electrozi, la mine cand le-am schimbat era intre 1-1.1 mm
einstein1984
YRX, e un unsoare fluorata daca-ti asta-ti zice ceva (mie nu). Habar nu am insa care e scopul ei pe acolo (izolator poate?).
YRX
Aha!... M-am prins ce face chestia aia.
De fapt se numeste vaselina dielectrica (dielectric grease), este siliconica si are trei scopuri principale:
-izoleaza de umezeala contactul intre fisa si bujie
-ajuta la montarea usoara (doar e vaselina, nu?)
-previne descarcarea accidentala la masa

Am gasit Molykote G5008
http://www.dowcorning.com/applications/sea...t.aspx?R=1055EN

si alta chestie care este rosie ca la 16V
http://www.automotiveconcepts.net/store/Al...duct_6068.html#
einstein1984
In nota tehnica e descrisa ca "unsoare fluorata". insa eticheta piesei cu referinta de mai sus (pe care o poti cumpara de la un dealer care o are in stoc) zice "silicon". Daca tu stii ce e, e perfect
Eu unul as schimba si bobinele daca sunt Sagem, ca sunt extrem de proaste si e aproape garantat ca vor face probleme. Cred ca exista si Nippondeso.
einstein1984
Vaselina respectiva este Fluostar 2l si este "silicone free elctric sealing grease".
YRX
Ok, deci este alt tip - fara silicon.
http://www.lubrilog.com/uk/seek.lubricant....esign&pro_id=37
La Logan am vazut 2 tipuri de unsoare (cel putin ca aspect). La 8V este una alba, iar la 16V este rosie/transparenta. Or fi diferite si ca continut?
bogdan_90
din pitesti de unde pot sa cumpar niste bujii si rog sa-mi recomandati si ceva anume pt 1,6 mpi. multam
andypro
Ma ajuta si pe mine cineva in legatura cu problema cu martorul anti-poluare care se aprinde si sta aprins dupa cativa km facuti cu alte bujii decat cele de origine? In afara de Bosch cu 4 electrozi am incercat acum si NGK cu 1 electrod. Se comporta la fel. Daca pun inapoi bujiile Renault dupa cativa km martorul se stinge si totul e ok.
einstein1984
Poate nu ai bujiile corecte pentru motorul tau.
andypro
Bujiile in cauza sunt cele care au fost mentionate in acest topic pentru motorul de 1.6 (K7M) si anume:

Bosch Super 4

QUOTE(YRX @ 9 May 2007, 14:28)
@ironik:
Da. Bosch Super 4 FR78X.

LE: Pret 70 RON setul de 4 buc de la Radacini (sunt Bosch Car Service).
*



si NGK BKR6E

QUOTE(daciafan @ 9 May 2007, 14:51)
bujii NGK recomandate pentru logan:

Logan (X90), 4cilindri, cilindree 1.4, putere 55kw, din 2005 - ..., tip motor K7J, distanta electrod 0,9mm, cod bujie BKR6E

pret NGK  Traditional spark plug  6962  BKR6E  $2.35

Logan (X90), 4cilindri, cilindree 1.6, putere 66kw, din 2005 - ..., tip motor K7M, distanta electrod 0,9mm, cod bujie BKR6E
daca le are careva dintre voi montate sa ne spuna si noua cum merg
*



si au fost verificate in baza de date la magazinul de piese auto cand le-am cumparat. Se potrivesc la Logan 1.6. Cu bujiile Bosch motorul merge impecabil si consumul e bun dar sta aprins martorul acela la bord. Cu bujiile Renault si NGK cu 1 electrod, motorul nu merge rotund la relanti, nu accelereaza/decelereaza lin ci smuceste de-a dreptu si consuma mai mult.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.