Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
dr_mKe
Masuratori de reprize, consum, etc ? Nu ca ma intereseaza neaparat, dar niste date concrete ar fi "interesante".
IRONICK
trage la fel, consuma la fel
dr_mKe
O difetenta de 1 secunda la o repriza pe 40 kmh diferenta de viteza nu cred ca o simti fara cronometru.
Mie mi-a scazut consumul cu bujiile astea fata de Eyquem, Denso, Bosch.
eurocristi
La motor de 1,6 tot codul asta de NGK merge? La ei in catalog pentru Renault 1.6 ei dau BKR5EZ cu gap de 0.8.Ma poate lumina cineva?
Urs
Am cerut la magazin bujii de origine pt 1.4 MPI si am primit cu un singur electrod. Cand le-am verificat pe cele de pe masina am vazut ca au 2 electrozi. E posibil sa fie o problema ca au un singur electrod ? Sau vor functiona la fel ca si celelalte ? Multumesc.
einstein1984
Nici o problema, o sa mearga perfect.
IRONICK
Astea sunt primele bujii montate pe Logan. Pe urma au trecut la modelul cu 2 electrozi, cu codul 168 in coada (nu imi mai amintesc restul codului).
Urs
Multumesc pentru raspunsuri, am 26.000 km, la 30.000 le schimb. Sanatate.
vi_escu
QUOTE(Urs @ 19 Aug 2009, 16:48)
Am cerut la magazin bujii de origine pt 1.4 MPI ....
*


Facute in Mexic! Ce treaba cu globalizarea asta!
marksman
Schimbat bujiile originale cu doi electrozi cu bujii NGK. N-am facut decat vreo 300 km. Desi bujiile astea nu-ti dau nici macar o fractiune de CP in plus, am remarcat urmatoarele: motorul merge mai "rotund" (tremuriciul schimbatorului la ralanti s-a redus considerabil), daca sunt in treapta a V-a la 50 km/h pot sa bag acceleratia in podea si masina nu "da in nas" si nici nu tremura (bonus: cu a/c pornit !) asa cum facea cu bujiile de origine, plus ca a scazut consumul cu ~0,2l/100km in conditiile in care stilul de condus e tot ala (adica tot cu 120-130km/h si a/c pornit ma deplasez).
Nu ma intereseaza reprizele ca nu am masina sport, si nu am remarcat sa "fuga" altfel decat pana acum, dar, in mod cert, comportamentul motorului s-a imbunatatit un pic. Mai vedem peste 30k km cand o sa le schimb.
Andy_ACS
@Illusi0n
1. ce cod au noile bujii?
2. te-ai gandit ca imbunatatirea in comportamentul motorului si consum s-ar datora si faptului ca bujiile NGK sun NOI iar cele originale pe care le-ai schimbat erau deja rulate/uzate/decalibrate?

Bafta!
IRONICK
Andy, lasa-i ca le place sa se imbete cu apa rece. Nu li se pare deloc ceva anormal cand compara cu o piesa veche.
dr_mKe
Comportamentul se mentine in timp, nu dispare in cateva mii de km wink.gif Asta refuzi matale sa intelegi.
marksman
QUOTE(Andy_ACS @ 24 Aug 2009, 10:50)
@Illusi0n
1. ce cod au noile bujii?
2. te-ai gandit ca imbunatatirea in comportamentul motorului si consum s-ar datora si faptului ca bujiile NGK sun NOI iar cele originale pe care le-ai schimbat erau deja rulate/uzate/decalibrate?

Bafta!
*


1. BKR6EZ
2. Da. La primul schimb de bujii (erau cu un singur electrod si am pus cu doi electrozi) n-am remarcat nicio schimbare in comportamentul motorului. Si atunci am schimbat si filtrele si oloiu'.

QUOTE(IRONICK @ 24 Aug 2009, 10:52)
Andy, lasa-i ca le place sa se imbete cu apa rece. Nu li se pare deloc ceva anormal cand compara cu o piesa veche.
*


Bujiile vechi erau in stare perfecta: ceramica era curata, nu erau afumate. Ca si cele de la primul schimb, cand "maimuta" de la service era surprinsa ca vreau sa le schimb. Dupa cum am scris si mai sus, la primul schimb de bujii n-am observat nicio schimbare de comportament al motorului. A, si consumul ala de 5,3 l-am facut cu bujiile originale, cu un electrod, cu care a venit masina din fabrica.


QUOTE(dr_mKe @ 24 Aug 2009, 10:59)
Comportamentul se mentine in timp, nu dispare in cateva mii de km 
*


Sa speram ca se mentine. Am si notat numarul de km la care le-am schimbat.
IRONICK
QUOTE(dr_mKe @ 24 Aug 2009, 11:59)
Asta refuzi matale sa intelegi
Asta ramane de vazut.
QUOTE(Illusi0n @ 24 Aug 2009, 12:07)
Bujiile vechi erau in stare perfecta: ceramica era curata, nu erau afumate
Nu stiu cate bujii ai vazut tu la motoare cu injectie, dar mai toate arata "intr-o stare perfecta".
marksman
QUOTE(IRONICK @ 24 Aug 2009, 11:16)
Asta ramane de vazut.Nu stiu cate bujii ai vazut tu la motoare cu injectie, dar mai toate arata "intr-o stare perfecta".
*



Pai am vazut si bujii cu ceramica decolorata, cu electrodul negru, cu ceramica neagra... Toate astea scoase de pe diverse Loganuri. E drept ca majoritatea erau taxi.
dr_mKe
In afara de un set de Denso cu ceramica care prezenta semne supraincalzire si la exterior pe care i l-am aratat lui Illusion, si alt set de Bosch cu ceramica crapata, toate au aratat "perfect".
Sistemul de injectie stie sa-si poarte de grija singur.
Mie consumul si performantele mi-au ramas idem pe durata de exploatare a bujiilor cu pricina, eu tin evidenta consumului la fiecare plin, reprizele le-am masurat pe acelasi tronson de drum, etc. Iridiumu-urile au ajuns in jur 1/3 (30.000) din durata de viata, consumul este la fel, performanta la fel, raspunsul de la ture joase la fel de bun.
Cu restul marcilor de bujii incercate nu s-a intamplat asta. Consumul a reinceput sa creasca dupa doar cateva mii de kilometri.
Chiar daca 200-300 ml pare putin, in 20-30 k km pe an se aduna o suma cu care mai cumperi un schimb de consumabile lejer, pe langa costul initial al bujiilor wink.gif
IRONICK
QUOTE(dr_mKe @ 24 Aug 2009, 12:52)
Cu restul marcilor de bujii incercate nu s-a intamplat asta. Consumul a reinceput sa creasca dupa doar cateva mii de kilometri
Sa nu faca asta si eu o sa recunosc ca sunt bune.
Solidu
Si ale mele la schimb pareau bune, dar erau mancati electrozii pe semirotund in jurul celui central. Asta nu se pune? Masina nu mai tragea bine, si consuma si mai mult. Sa fi fost de vina doar uleiul si filtru de aer sau si bujiile? Dupa revizie si-a revenit masina.
fl7
astazi am schimbat si eu la 30120 km cele vechi erau tot cu 2 electrozi pareau destul de bune.am platit circa 20 ron pe una ,reducere de la un magazin ,manopera la meridian 22 ron.
crising
Mi se pare mie sau e cam afumata bujia? O poza mai in lumina se poate?
marksman
QUOTE(Illusi0n @ 24 Aug 2009, 11:18)
Pai am vazut si bujii cu ceramica decolorata, cu electrodul negru, cu ceramica neagra... Toate astea scoase de pe diverse Loganuri. E drept ca majoritatea erau taxi.
*




QUOTE(dr_mKe @ 24 Aug 2009, 11:52)
In afara de un set de Denso cu ceramica care prezenta semne supraincalzire si la exterior pe care i l-am aratat lui Illusion, si alt set de Bosch cu ceramica crapata, toate au aratat "perfect".
[...]



Plus bujiile pe care mi le-a aratat dom' doctor.
IRONICK
m-am linistit
fl7
nu era lumina suficienta.o sa fac alta poza
IRONICK
Pune poze sa se vada macar asa ....

[attachmentid=1627547606] [attachmentid=1627547607] [attachmentid=1627547608]
dr_mKe
Bujiile de pe Loganelul lui Illusion erau foarte curate, dar stranse in draci de idiotul care le-a montat acum cine stie cata vreme. Chiulasa se schimba o data cu bujiile, nu ? BKR6EZ la momentul schimbului cu BKR6EIX.
Bujiile de pe masina subsemnatului prezinta mici semne de supraincalzire, din cauza utilizarii. Iridium "natur" in chiulasa, la aprox 17.000 km de la montaj.

user posted imageuser posted image
bobo77
Mai intreb odata, ce legatura au bujiile cu scaderea consumului? ca nu mi-a raspuns nimeni pina acum...poate pricep si eu odata...
dr_mKe
Toate bujiile fac scanteie. Unele fac bine doar in "prima tinerete", altele nici cand sunt noi, iar altele isi pastreaza performanta toata durata de exploatare.
Scanteie mai mare inseamna ardere mai buna si consum ceva mai mic.
IRONICK
Alea arata mai rau decat unele de pe un motor "tunat".
dr_mKe
Te mai miri de ce nu ma tin Eyquem -urile ? Sau de ce pun 300V ?
bobo77
Parerea mea este ca bujiile nu pot influenta consumul, este doar placebo, ele ori isi fac treaba ori nu, aceasi parere o am si despre ulei.Oricum explicatia ta dr_mKe e de apreciat pentru efortul depus, in rest doar speculatii...
dr_mKe
Nu comentam nici bujia nici uleiul. Argumente tehnice despre cum influenteaza consumul uleiul si bujiile iti pot da altii mai avizati decat mine in domeniul asta. Realitatea-i ca astea 2 influenteaza in mod direct performanta si consumul.

The end
IRONICK
QUOTE(dr_mKe @ 25 Aug 2009, 23:08)
Realitatea-i ca astea 2 influenteaza in mod direct performanta si consumul
Imi este greu sa recunosc si sa am aceeasi parere ca doctorul, chiar foarte greu. Desi un reset de ecu este sanatate curata ...
einstein1984
Treaba mecanicului e sa stie ca astea 2 influeneteaza si consumul. Treaba inginerului e sa stie si de ce.
Bobo, poate o fi din cauza ca la sarcina mai mica ai cuplu mai mare cand bujiile sunt in mintile lor.
dr_mKe
Pai stii cum se zice un mar pe zi, pardon, un reset de ECU pe zi radmasa.gif tine dacotecul departe radmasa.gif
bobo77
Ce prosti ma si producatori astia de masini, nu aleg si ei un anumit tip de bujii sa zicem la logan(eventual sa intrebe si ei pe forumuri ca sunt o gramada de specialisti) care au performante mult mai bune pentru a influenta consumul, ca doar aveau de cistigat, dadeau valori mai mici in cartea tehnica a masinii referitoare la consum si implicit masina consuma mai putin...
dr_mKe
Renault alege ce-i mai ieftin pentru masini, motoarele turbo pe benzen sau 2.0 aspirat de pe Clio RS au bujii ca lumea pe ele.
Vezi ce pun Toyota, Honda, Subaru, VW si asa mai departe, marci care au alt renume vis a vis de calitate wink.gif
valerica1
tipul asta de injector e pe logan 1,4

of topic ieftin
user123
Am schimbat astazi bujiile ( originale renault , pe care leam folosit de aprox 80 000 de km cu schimburile de rigoare ) si am pus NGK iridium .....dupa 20 km facuti sunt foarte multumit -masina accelereaza vizibil mai usor,efectiv se simte diferenta, nu a devenit porsche RUF si nici chiar STI insa sunt cu mult peste cele originale ; consum nu am putut determina ( si nici nu ma prea intereseaza deocamdata , in general sunt extra multumit de cum imi consuma loganul comparativ cu celelalte) ..... nu am avut probleme deloc cu bujiile originale, leam schimbat pt ca am vrut si pt ca am putut ; sunt foarte multumit de rezultat si scriu aici pt cei care ezita sa cumpere asa ceva ( datorita pretului , sau se tem ca vor merge la fel ca cele originale ) - daca aveti bani luati-le ( sau orice pe iridium-denso de ex insa sunt mult mai scumpe) si veti fi multumiti....
Deasemenea am pus si unsoare din aceea cu fluor , am optat pt o unsoare de la BERU speciala pt fise ( cod ZKF 01 - costa putin ,aprox 30 lei ) deoarece la DACIA cand am cerut au ras de mine.......
madhorsefuzzy
Cat costa NGK iridium si cat costa Denso cu iridium?
user123
In sud NGK costa de la 54 lei bujia ( cat am dat eu de la auto kappa ) pana la 65 lei ( pretul cel mai mic a fost 54 ) .....DENSO nu am gasit sub 70 cu iridium
dr_mKe
Sa le folosesti sanatos tongue.gif
mau77mau
NGK recomanda pentru logan 1,4 benzina bujia standard: BKR6E

http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=660&lng=en&t=motorrad

bujia cu iridium de la NGK este :

BKR6EIX - 235 ron setul de 4 bucati - made in japan, garantie, pe stoc

livrare gratis in Bucuresti

PS - pt 1,5 DCI bujia NGK recomandata este Y732J - 45 ron buc tva inclus pe stoc

0744.301.833
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 25 Aug 2009, 10:23)
Alea arata mai rau decat unele de pe un motor "tunat".
*


[attachmentid=1627548550] [attachmentid=1627548551]

[attachmentid=1627548552] [attachmentid=1627548553]

EL. soft pus de mine, ca sa ma laud si eu un pic
dr_mKe
Nu mai am sa-ti arat Denso K20PRU cu electrodul de masa partial topit, ceramica crapata, in cateva mii de km wink.gif
madhorsefuzzy
Probleme la injectie? Detonatii?
user123
Poate rezista mai bine bujii "racing" - de ex NGK - la astfel de mers.....ei zic ca la viteza mica insa are performanta proasta ; un bun compromis ar fi cele "projected type" care sunt asemanatoare cu o bujie standard (le recomanda pt masinile cu modif minime )- celelelalte 2 tipuri le recomanda pt masini modificate substantial (turbo si alte chestii ) si au performante slabe la viteza mica precum si durata scazuta......amintea cineva de bujii puse pe masini gen hothatch ( renault clio rs megane F1 seat cupra skoda RS ) astea sunt foarte asemanatoare cu cele racing- adica au electrodul central complet "ingropat " in bujie (gen semi surface discharge de la cele racing ) ......
Ma gandeam sa incerc la cealalta masina o bujie tip "projected type" insa mie greu ( ca sa fiu sincer - lene ) sa gasesc corespondent la racing pt cei trebuie loganului ( daca cineva a incercat si stie corespondent ii multumesc anticipat pt un eventual sfat biggrin.gif ) ........
Sursa mea de inspiratie o gasiti aici (sper sa mearga link )

http://www.ngksparkplugs.com/docs/racing_catalog.pdf
mau77mau
bujiile racing de la NGK sunt lucrate manual si costa fiecare minim 100 euro

in general nu au electrod (multi modifica din aceste motive cursa pistonului cu 2 mm pentru un castig de putere)

pe cutia lor este mentionat a nu se utiliza decat in conditii racing: turatie ridicata. astfel daca mergi cu turatie scazuta aceasta bujie mai mult va strica (fiabilitate, consum, pierderi putere)

am comercializat cateva astfel de bujii pentru cursele de motociclism de la noi dar numai cativa piloti romani merg intradevar la nivelul la care aceste bujii fac diferenta (cei care merg intr-o plaja de turatii foarte mica si foarte inalta)

penntru logan cu motor de fabrica din cate stiu eu nu exista bujie racing ngk recomandata
dr_mKe
@madhorsefuzzy: viteze ridicate de croaziera pe distante mari tongue.gif
4500 rpm turatie mentinuta constant cum ti se pare ? DENSO K20PRU s-au distrus dupa un drum de autostrada (asa presupun cel putin).
madhorsefuzzy
Bujiile de mai sus au stat pe masina mea 26.000Km pana martea asta.

4500rpm turatie mentinuta constant nu mi se pare ceva extraordinar.
Cu bujiile alea am mers constant pe autostrazi in Europa la 4000-4200 rpm. Poate s-or distruge la 4500rpm constant mai mult timp, gen ore. Asta nu am incercat.

Masina mea vede pe afara destul de des 5000-6000rpm. De ex. pe dealu' Negru imi place sa urc cu a 2-a sau a-3-a: 4500-5500rpm.

De asta nu mi se pare normal sa se crape la tine bujiile doar de la turatie. Acelasi tip de bujie care am avut-o si la mine pe masina.
Poate sunt eu mai norocos.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.