Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
Relu_GTT
loganul 1.4 ce fise are din fabrica ?
george_scala_2004
salut,

nu stiu la logan dar la solenza are...BERU ! si scrie pe ele, undeva, si RENAULT ! si sint legate la o bobina...BERU wink.gif
radlog
Relu,la mine a venit cu Beru,dar nu cred ca e o regula.Am mai vazut si alt model.
Relu_GTT
tot Beru am la Supernova si scrie si Renault pe ele
einstein1984
Pai Beru e propietarul lui Eyquem, care fac bujiile de origine pentru Renault (in afara de alea NGK iridium)
MARCI
Un sfat va rog: pt. motorizare 1.6 16v ce bujii recomandati dintre cele doua:
NGK BKR6EZ = 10RON sau Champion RC87YCL =12 RON(astea sunt cele originale asa am inteles de la cei care au mai schimbat)
Mentionez ca ambele sunt cu un electrod.Eu sincer sa fiu as schimba cele originale cu altceva.
MARCI
Nimeni,nimic? sad.gif
SorinXp
Cele originale au fost OK, ai avut probleme ceva?
Daca nu, cumpara tot originale.
cosmin_h1982
poti incerca si NGK (daca vrei ceva mai profesional)
surube
smile.gif Bujiile Champion nu mai sant ce au fost odata chiar daca firma are traditie de peste 80 ani ohmy.gif ...... mai bine cumpara Eyquem cu un electrod ... sant foarte foarte foarte bune rolleyes.gif sant facute intr o fabrica din Franta unde si nemtii de la firma Beru tot acolo produc bujiile ... concluzia e ca fabricuta aia chiar dispune de tehnologie blush.gif e un produs francezo_nemtesc wink.gif
MARCI
Merci de linkuri, dar pana la urma de care sa pun NGK sau Denso, care ar merge mai bine pe masina? Daca se poate o parere o parere avizata,din experienta proprie.
surube
biggrin.gif Sant forumisti care au inlocuit bujiile vechi cu NGK si le a crescut consumul de benzina nu pentru ca bujia ngk nu e buna ci pentru ca bujia nu are numarul de kohmi care trebuie pentru injectia de logan ..... eyquem e facuta special cu rezistenta interioara care trebuie wink.gif
MARCI
OK, o sa caut eyquem, , nu vreau consum mai mare laugh.gif . multumesc.
surube
smile.gif Uitati aici un tabel de coduri pentru toate masinile care merg cu renumitele bujii EYQUEM ( beru ) http://www.autopilot.dp.ua/catalog/eyquem.pdf ... vad ca da codul si pentru dacia duster rolleyes.gif
mikey_gtx
Eu am pus Bosch cu 4 electrozi de masa si nu am observat o diferenta de consum. Parca merge mai rotund. Cel putin teoretic, nu mai am ce umbla la bujii vreo 60.000km.
Recomand si bujiile facute de Beru.
Cineva a zis mai sus de fise: august 2006 tot fise Beru am.
costyg
mai fratilor rezolvati problema cu bujiile montind tipul celor care au fost pe motor din fabrica ,exemplu eu am avut eyquem si am inlocuit tot cu eyquem, si merg foarte bine(doi electrozi)
einstein1984
Eu astept sa monteze Ironikul UXT 1 si sa afle ca sunt tot bujii si a crescut la loc consumul dupa cateva mii de km. Dupa aia imi pun si eu.
IRONICK
Le monitorizez, stau foarte bine in cutiutele lor din birou. Din cand in cand le mai dau la o parte, ca am nevoie sa iau cate ceva din sertar. Consumul de vin a scazut.
Oricum de NGK sunt dezamagit.
ioonell
am schimbat azi bujiile am pus eyquiem cu un electrod.pe cele vechi scria renault,sa vad acum cum stau cu consumul cu cele vechi lua cam mult 10% mediu
user123
Salut , cu ceva timp in urma scriam aici in legatura cu NGK iridium .....azi masina are aprox 42 000 km facuti cu ele ; accelereaza un pic mai bine ( nu nemaipomenit - insa suficient cat sa se simta, reactioneaza un pic mai rapid) iar la consum cam la fel ......le-am demontat de pe masina sa vad cum se prezinta si cred ca sunt destul de ok ( atasez si poze , scuze pt calitate insa nu ma pasioneaza mobilele performante ; am obs ca la baza izolatorului incepe sa se formeze un mic lizereu maroniu- sper totusi sa nu scape gaze pe acolo icon_mrgreen.gif )



[attachmentid=1627608743]
IRONICK
Scaparile pe langa ceramica sunt ceva normal la NGK.

In sfarsit am schimbat si eu NGK-urile la ~15.000km.

[attachmentid=1627608852] [attachmentid=1627608853]

Relantiul nu mai este trepidant, nu mai sunt socuri in motor la acceleratie/frana de motor, la turatie scazuta pleaca mai bine/nu mai da in nas. Si asta s-a simt doar in 15km de cand le-am schimbat. Spre deosebire de NGK (dezamagit total), pe care cand le-am montat nu am simtit mare lucru fata de bujii de fabrica cu 2 electrozi.
user123
Azi ma cuprins nostalgia bujiilor vechi cu 2 electrozi- leam montat, insa in tr 5 nu mai trece de aprox 4300 ture ( drum drept , fara rampe sau pante)......in restul tr se comporta normal desi pierd considerabil pe turatii mari ( "urca lent")- singurul "plus" ar fi ca mi se pare ca isi atinge temp normala( 4 linii) mai rapid in oras ......am repus NGK iridium si vad ca sia revenit 090.gif


PS- pt cine mia trimis PM: imi pare rau insa nu am suficiente postari ca sa trimit pm; iti raspund aici insa: bujiile sunt luate de la auto kappa ( le poti gasi la orice magazin de piese de import) si anul trecut m-au costat vreo 2 mil setul....dupa parerea mea se merita ( avand in vedere ca pun in masina ulei de 2.8 mil sil schimb la 10 000 nu vad de ce nas pune bujii de 2 mil care merg la 40 000 destul de ok )
tuneam
De ce sa mergi doar 40000 cu bujii cu iridium? Dacia zice ca la Ph2 se schimba bujiile la 60000 si sunt normale, cu cupru. Merg fara probleme pana la 90000km. Mama lor de bujii, ca-s facute sa reziste nu sa fie "consumabile obisnuiete"
user123
Pe astea (cu iridiu) leam dat jos doar din curiozitate sa vad cum arata dupa 40 000 si sa fac o comparatie ( in mers ) cu cele standard - dupa experimentul de mai sus insa leam repus.....vreau sa le las pana la 90 000 si daca se mentin atunci inca un motiv in plus pt iridiu ( pt mine si 40 000 sunt suficienti )
Leo0608
merci user123, faza e ca unix trade nu avea, al padrino nici atat nu aduce, iar altii din targu vitan sau elspa de pe 4tuning ma puneau sa iau pe comanda ... nu am avut incredere sa dau bani inainte dupa care sa vad ca ei nu imi vor mai aduce piesele .... asa ca m-am lipsit de acele bujii. Eu la logan 1,6 8v am ngk-uri normale de duzina de 35mii km ... nu le-am dat jos inca sa le verific
as fi vrut sa trec pe bujii mai calitative
pacat ca nu se aduce bujii autolite racing in romania, ar fi meritat sa incerc vre-un set de bujii de la ei sa vad ce e de capul lor
user123
Ciudat ca in capitala se gasesc atat de greu......si eu sunt tot din sud insa leam gasit ( pe stock !!) la 3-4 magazine- am avut si eu NGK normale ( V-line ) mai demult pe un oltcit.....astea insa sunt foarte bune mai ales pe turatii mari - pana in 4000 nu cred ca se observa diferenta insa peste 4000 clar raspunde mai bine ........nu te arunca la "racing" pt ca sunt prea reci pt ce avem noi si le vei afuma- chiar si la astea cu iridiu ma uit un pic "stramb" ( pt mers in oras imi par un pic "reci") insa deocamdata sunt ok
Coci12
Daca tot veni vorba de bujii.......

imi spuse cineva ca e posibil ca o bujie sa nu dea scanteie in permanentza si datorita acestui fapt sa ajunga consumul masinii cu vreo 2 chiar 3 L peste consumul normal.....in special daca sunt bujiile din pozitiile 1 si/sau 4 sau 2 si/sau 3

(Logan 1.4) Va intreb daca e posibil ca o bujie (ex bujia 4) sa nu dea scanteie in anumite momente astfel avand loc o combustie cu randament scazut, cu mentiunea ca se simte cateodata cum ca masina nu mai "trage" si calc ceva mai mult pedala de acceleratie astfel ajungadu-se la un consum mai mare ( de consum sunt constient ca pedala provoaca acea crestere de cosum) ? Si in caz ca e posibil ca o bujie din pozitia 4 sa nu dea scanteie, care sunt simptomele masinii.......e posibil sa fie doar o pierdere a puterii de cuplu......dupa parerea mea ar trebui sa se "inece" motorul in timpul mersului, nu doar sa piarda din putere....... Acum 4 zile am avut o problema ce n-am mai intalnit-o pana acum in 3 ani de cand am masina.......- am plecat de acasa dimineatza (timp de mers ~ 35 de min) am parcat si dupa o ora cand am pornit din nou motorul a facut sunetul de automat ca si cum n-as fi avut benzina - cheia mentinuta cam 4-5 secunde - dupa care i-am pus contactul si am lasat-o pana la vreun minut dupa stingerea martorilor si a luat-o la juma de cheie ........si asta m-a facut sa ma gandesc la bujii........( si consumul de 13 L urban) blink.gif
(Logan 1.4 MPi - 91300 km ~ 3 ani - 60000 urbani - revizii toate la timp fara ultima)

Deci?
ioonell
schimba bujiile asa am patit si eu,le-am schimbat si acum consumul a revenit la normal
IRONICK
QUOTE(user123 @ 2 Apr 2010, 19:51)
sa fac o comparatie ( in mers ) cu cele standard
*
Diferenta este data si de adaptarile din ecu.
cristio_79
QUOTE(IRONICK @ 2 Apr 2010, 01:07)
Scaparile pe langa ceramica sunt ceva normal la NGK.

In sfarsit am schimbat si eu NGK-urile la ~15.000km.

Relantiul nu mai este trepidant, nu mai sunt socuri in motor la acceleratie/frana de motor, la turatie scazuta pleaca mai bine/nu mai da in nas. Si asta s-a simt doar in 15km de cand le-am schimbat. Spre deosebire de NGK (dezamagit total), pe care cand le-am montat nu am simtit mare lucru fata de bujii de fabrica cu 2 electrozi.
*


Pana la urma ai pus Beru UXT 1 cu 4 electrozi ?
dr_mKe
Eu unul am fost incantat de NGK. Iridiumurile la 50.000 km nu au urme de scapari de compresie si functioneaza excelent.
Beru UXT 1 montez eu zilele urmatoare si am senzatia ca n-o sa fiu la fel de incantat ca de NGK tongue.gif
IRONICK
[attachmentid=1627609327] [attachmentid=1627609328]

dap


QUOTE(dr_mKe @ 3 Apr 2010, 23:22)
Iridiumurile
Cand compari mere cu pere, normal ca sunt mai bune alea cu iridium. Scaparile alea sunt normale la NGK, poate ai fost mai norocos si nu ai avut la ale tale.
La mine s-a mancat un unu, ca trebuia sa imi soseasca 11. Data viitoare punem 11.
argon
cum le strangeti la 25 NM, cu cheia dinamometrica? mai era o metoda, bujiile noi se strang manual pana se poate, dupa cu cheia inca ~135 de grade, dar doar o data, eu asa le-am pus, dar cele ce le-ai dat jos odata ar fi bine cu cheia dinamometrica.
user123
Eu am un furtun siliconic de aprox 40 de cm ; introduc bujia intrun capat si o strang pana nu mai merge - apoi folosesc cheia de bujii ( maxim 90 grade ) ; furtunul ala ma ajutat mai ales la 16v unde bujiile sunt puse foarte incomod; mam documentat vis-a-vis de acea depunere maro pe bujie si se pare ca nu ar afecta mersul bujiei ( ei zic ca de fapt nici nu ar fi urme de scapare de compresie ci particule de ulei care nu sunt luate de curentii de aer care se formeaza in comp motor) - mai multe detalii in link de mai jos(sper sa mearga) ; oricum imi plac mult ngk pt ca se tureaza ca un aspirator .....si consumul pe masura evident icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif




http://www.ngkntk.co.uk/working/RunScript....\Pg174.asp




Sarbatori Fericite tuturor !!!
cristio_79
Hristos a Inviat !

Bujiile ca bujiile, dar de fise nu zice nimeni nimic ?
Eu am fise Beru pe masina, dar cand am vrut sa le caut dupa cod pe site-ul oficial, nu am gasit nimic. Stie cineva coduri pentru fisele Beru care se preteaza la motoarele 1.4 ?
user123
Salve , iata tot ce au cei de la Beru pt aprinderea de pe logan ( cam tot inclusiv acea unsoare de pus in capul fiselor - ff buna , la mine nu sa topit dupa mai bine de 40 000 km )- nu stiu daca merg pt solenza :



http://www.beru.com/english/produkte/produ...9&action=step04
argon
QUOTE(user123 @ 4 Apr 2010, 09:10)
Eu am un furtun siliconic de aprox 40 de cm ; introduc bujia intrun capat si o strang pana nu mai merge - apoi folosesc cheia de bujii  ( maxim 90 grade ) ;
*



rau faci, vezi pe ambalaj ca se strang la 135 de grade.
user123
Asa este , insa daca controlezi vizual dupa si nu are scapari pe langa- prefer sa o pornesc , sa merg putin si apoi daca este nevoie le mai strang .....mie groaza de stricat si apoi rectificat filet in chiulasa....
argon
nu strici nimic, cu conditia sa fie la prima strangere, daca le-ai scos si pui inapoi, nu mai e valabil.
Leo0608
pai si cum strangi cu mana fix la 135 grade, iti trebuie ceva forta in mana ca sa invarti cheia de bujii
argon detaliaza te rog, de ce daca le scoti sa te uiti la ele, dupa un timp, nu mai este valabl cu strangerea

am auzit de cazuri cand bujiile au fost stranse ff tare de niste mecanici la mana cred si cand a incercat cineva sa le desfaca s-a rupt niste bujii in chiulasa ..
argon
in primul rand o corectie, nu e vorba de 135 de grade, ci de 225 de grade max, in al doilea rand eu nu folosesc cheie clasica de bujii, d'aia de 14 lei in supermarchet, ci cap de tubulara special de bujii, care are si retinere, si se pune in manerul cu clicket, cu un prelungitor dupa caz. Mi-am cumparat capul acela de bujii cu 10 ron dupa ce am rupt 2 chei de bujii normale, o trusa de tubulare presupun ca are toata lumea la ce sa-l foloseasca.

Am gasit si o poza de cand mi-am schimbat eu bujiile, poate se intelege mai bine tipul de cheie ce-l folosesc la strangere si binenteles e vorba despre cazul 2, etansare cu saiba, nu con.[attachmentid=1627609429]

Am zis ca e valabil la prima strangere pentru ca daca le scoti e aplatizata saiba, si nu mai e valabila treaba cu 225 de grade.
Leo0608
am inteles acuma, foarte bine a fost argumentat raspunsul, din punctul meu de vedere
merci
MARCI
Am cumparat aceste bujii la sfatul lui Surube ,sper sa fie alegera corecta;multumesc.
einstein1984
Argoane, eu prefer sa le strang cum zice producatorul motorului, nu al bujiei. Si renault are o dinamometrica speciala de bujii (mare minune sa o foloseasca cineva).
george_scala_2004

[attachmentid=1627609728] [attachmentid=1627609729] [attachmentid=1627609730]
IRONICK
Stranse la mana nu am avut niciodata probleme. In alta ordine de ideii, cu beru mi-a revenit chiar si normal viteza de top speed la normal. De cand am pus ngk nu mai treceam de 165 pe bord neam. Deci m-am intors de unde am plecat, adica sunt la nivelul lui eyquem. Desi cred ca este mai sus.
mykissfm
unde se poate gasii unsoarea aia fluourata ,de se pune in cap la bujie sau ma rog in fisa.
caut in disperare si nu se gaseste,in schimb la dealer are asa ceva doar in service.
george_scala_2004
unsoare de etansare ?

sau

unsoare de blocare ?

akku polfett

QUOTE(IRONICK @ 18 Jan 2010, 00:39)


[attachmentid=1627609819]

http://www.autobrand.ro/produse/hb/Trucker+Trailer-Parts.pdf
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.