Si nu-ti cere dublu pe manopera cand vii cu piesele tale?
Andy_ACS
6 May 2010, 10:17
Ar trebui ca la dealer manopera sa nu difere. In mod normal fiecare operatie are o norma de timp. Sa zicem X ore de lucru. Pretul orei de manopera e acelasi, deci ar trebui sa fie aceeasi manopera. Totusi la noi nu ma mira nimic, asa ca ce teoretic ar trebui sa se intample s-ar punea sa nu se intample practic.
Bafta!
einstein1984
6 May 2010, 10:21
Pretul difera intre piese luate de la el si piese luate de la altii (se vede ca nu prea ai fost la o recpetie de concesionar). Timpul da, tot ala e, pretul insa nu.
george_scala_2004
6 May 2010, 10:21
asta cam asa este. ce zici de schimbatul celor doua tampoane de la coloana de evacuare ? treaba de 5 minute, hai 10, cu bagatul masinii in hala, potrivirea pe elevator, ridicare, cu mers la magazie, discutat cu magazionerul, venit inapoi, scos cele vechi, montat cele noi, coborit masina de pe elevator,scos masina in curte si...gata ! 1/2 ora pe factura si parca 20 sau 30 de lei cu tva, in timp ce bucatile de cauciuc costau...2 lei bucata !
mykissfm
6 May 2010, 20:43
QUOTE(einstein1984 @ 6 May 2010, 10:09)
Si nu-ti cere dublu pe manopera cand vii cu piesele tale?
imi calculeaza manopera la ora .de ex. la revizia de 45 000km ,facuta acum vreo luna si ceva m-a costat 200 ron ;schimbat placute,bujii renault ,schimbat lichid frina,schimbat ulei si filtre ,verificat una alta+laptop.ulei aral bid 4litri +filtre 150 ron ,filtre mann +bujiile renault 108ron. eu zic ca e bine.
einstein1984
7 May 2010, 08:23
Aha, tu platesti in ore, nu in lei. Am inteles. Si acum gata ca suntem off topic pe aici.
danutsb
7 May 2010, 19:41
Azi am schimbat...3 bujii (cu 2 "coarne"). De ce 3? ptr ca una avea un "corn" aproape lipit de electrod. Maine am sa o inlocuiesc, deci, mare atentie cand le cumparati, sa va uitati bine la ele, sa nu patiti ca mine. Am cerut bujii originale, scria Renault...Made in France, am intrebat-o pe doamna de acolo daca se regleaza la lera, ea raspunzandu-mi ca nu. Bine-neinteles ca nu m-am uitat la ele. Ma rog....
PS. sper ca nu are nimic pana maine ca o bujie e veche si celalate noi.
einstein1984
8 May 2010, 22:54
Pana maine nu, dar nu e bine sa mergi prea mult asa. Schimbat si eu azi bujiile cu 1 electrod de masa (cod cu 155, multumita chitrosilor de la Automarcus) cu Beru UXT 1. Mai era ceva alifie in fisa de bujie, paraziti pe medii nu da, raspunde mai bine la accleratie de la ture joase si astept weekendul viitor sa vad ce face consumul.
einstein1984
10 May 2010, 08:51
Cateva zeci de km mai tarziu, totul merge bine, fara defecte vazute pe CLIP la ABS . Se pare ca la K7 se tolereaza mai bine bujiile astea.
vi_escu
11 May 2010, 00:13
Am trecut pe bosch FR7LDC+ dupa doua randuri de eyquem RFC58LZ2E. Nu ca am fost nemultumit de ele dar pe astea le aveam de asta-vara si eram curios.
roland
12 May 2010, 08:09
Se discuta aici, la un moment dat, de vaselina siliconica (dielectrica, unsoare fluorata, diverse denumiri) care se pune la bujii. Din manual, am vazut ca se recomanda punerea pe marginea fisei. Acuma, scuzati nestiinta: - unde trebuie sa ajunga aceasta vaselina? in contact cu borna bujiei sau cu partea ceramica? - borna bujiei trebuie unsa? am vazut ca bujiile vechi aveau urme de unsoare pe borna, dar si pe partea ceramica
Niste lamuriri ar fi binevenite. Multumesc.
einstein1984
12 May 2010, 08:11
PE borna, la contactul electric. Cand scoti fisa/bobina se mai intinde si pe ceramica. L.E. A editat klaus de tot mai jos. Greseala mea, se aplica pe ceramica.
roland
12 May 2010, 08:26
multumesc. chiar la tine ma gandeam ca o sa raspunzi
george_scala_2004
12 May 2010, 08:37
QUOTE
Installation Information: Recommendation - When changing the spark plugs on vehicles with connector ignition coils, please replace the connector and use spark plug connector grease (ZKF 01 - Order No. 0 890 300 029) to fit the connector.
PE borna, la contactul electric. Cand scoti fisa/bobina se mai intinde si pe ceramica.
Citeste bre inainte sa raspunzi aiurea.
De pe beru: [attachmentid=1627621955]
De pe ebay: [attachmentid=1627621958]
QUOTE(beru.com)
Beru spark plug adapter grease ZKF 01 (far right), applied in a thin coat to the insulator, facilitates removing the plug, protects it against damage, and prevents the penetration of water and corrosion of the contact points.
The spark plug adapter grease (ZKF 01) from BERU provides effective prevention against repeated sticking. Apply a thin coat to the insulator while fitting the plugs. BERU spark plug adapter grease not only facilitates dismantling the plug, it also prevents the penetration of moisture and corrosion of the contact points.
roland
12 May 2010, 10:42
Deci, de fapt, se pune pe partea ceramica, nu pe borna! Corect?
IRONICK
12 May 2010, 10:51
[attachmentid=1627621993]
roland
12 May 2010, 11:01
Am vazut. Dar no, informatii contradictorii Merci.
vi_escu
12 May 2010, 11:43
QUOTE(roland @ 12 May 2010, 08:09)
Din manual, am vazut ca se recomanda punerea pe marginea fisei.
Si atunci de ce mai intrebi?
george_scala_2004
12 May 2010, 11:45
daca si manualul si producatorul zic atunci fa ca ei...
surube
12 May 2010, 18:44
Tare ciudata treaba asta .... vad ca pe saitu beru se recomanda fisele power cable ( albastre ) pentru dacia logan http://www.beru.com/english/produkte/produ...9&action=step04 ..... iar la magazin se gasesc fise din cablu negru cu inima de cupru ( copper cable ) ... adica din acelasi material ca fisele pentru mercedes
einstein1984
12 May 2010, 18:50
Poate pentru mercedesuri din 91, ca astea noi au fise din fibra de sticla cu grafit, adica cu rezistivitate mare.
djasu82
12 May 2010, 20:19
ce e prost ca fisele din carbon nu rezista in timp si le creste rezistenta interna iar energia aplicata bujiei devine foarte mica rezultate noxe mari consum mare si ancrasarea bujiilor.
IRONICK
14 May 2010, 10:15
Cica mi-am cumparat alifie pentru bujii. Inca nu a ajuns la mine, da va anunt cand soseste/cum arata.
george_scala_2004
14 May 2010, 10:17
bravo ! de unde ? cit costa "minunea" ?
einstein1984
14 May 2010, 10:31
QUOTE(djasu82 @ 12 May 2010, 21:19)
ce e prost ca fisele din carbon nu rezista in timp si le creste rezistenta interna iar energia aplicata bujiei devine foarte mica rezultate noxe mari consum mare si ancrasarea bujiilor.
Dar se mai si inlocuiesc.
GBi
14 May 2010, 12:40
QUOTE(IRONICK @ 14 May 2010, 11:15)
Cica mi-am cumparat alifie pentru bujii. Inca nu a ajuns la mine, da va anunt cand soseste/cum arata.
am cauta si eu dupa codul ala dar e cam scumpa alifia de la beru, 35 ron tubul ala mic ,
asteptam impresii de la tine dupa "masarea" bujiilor cu "alifia"
IRONICK
14 May 2010, 12:51
Eu o cumpar la jumatate de pret. Ce bine este sa ai prieteni in industria pieselor ... Impresii nu cred ca o sa am, nu o sa se schimbe mersul dupa alifie.
PS. Nu ma bagati in seama, doar ma laud.
tribunul
14 May 2010, 12:53
QUOTE(IRONICK @ 14 May 2010, 11:15)
Cica mi-am cumparat alifie pentru bujii. Inca nu a ajuns la mine, da va anunt cand soseste/cum arata.
Daca-ti mai ramane putin pe fundul tubului, sa n-o arunci.
YRX
14 May 2010, 13:36
Sa dai putin, sa ajunga la toata lumea ! Ia vezi tu la cunostintele tale de alifie culise etrieri, ca pe mine ma cunosc toate maimutele de la magazine.
IRONICK
14 May 2010, 14:04
Mai da ce sunt eu, mama ranitilor? Chiar daca se termina cumpar alifie de hemoroizi si umplu tubul la loc.
tribunul
14 May 2010, 14:15
Pai nu ung teava de esapament ....
djasu82
16 May 2010, 09:03
cica asa se probeaza sa vezi daca ai scurgeri de inalta
&playnext_from=TL&videos=Bc6dbsBWy3w&feature=grec
Andy_ACS
16 May 2010, 09:27
Foarte tare. Se da cu putina solutie de spalat geamuri in zona fiselor si daca apare vreo scanteie inseamna ca necesita inlocuire. Cine se baga se testeze?
Bafta!
dr_mKe
16 May 2010, 09:56
Sa nu mai aud de bujii !
einstein1984
17 May 2010, 16:13
Cu UXT 1 se pare ca a scazut consumul cu vreo 0,3 l la 100km. Insa doar conform metodei de la plin la plin, ca pe calculatorul de bord e identic. Mai investighez.
IRONICK
17 May 2010, 16:16
Eu am extraurban de 5.5% si imbogatire 134. Inca nu stiu daca plasticul meu pus sa faca "positive preasure" pe admisie isi face treaba. Asta este un consum normal pentru un motor care merge in parametrii, bujiile ale care le-am avut inainte numai mers in paramentrii nu stiau.
eurocristi
17 May 2010, 17:07
Sa inteleg ca Beru UXT 1 se comporta o.k si pe un K7M? Oricum pe siteul oficial Beru sunt recomandate pentru Logan 1.4 si 1.6 8v.Pe de alta pa rte si pentru 1,6 16v sunt recomandate.Asa ca nu prea inteleg ce e chestia cu parazitii si probleme de ABS.Apropo,la asta din urma cum se manifesta problemele cauzate de bujii?
GBi
17 May 2010, 22:00
QUOTE(IRONICK @ 17 May 2010, 17:16)
Inca nu stiu daca plasticul meu pus sa faca "positive preasure" pe admisie isi face treaba.
ce ai pus pe admisie?
IRONICK
17 May 2010, 22:10
O bujie care sa faca minuni nu exista. Noi ne zbatem sa gasim una care sa sa faca motorul sa functioneze cat mai "sanatos". Eu am pus NGK, nu am fost deloc multumit, motorul mergea infect. In schimb la doc pe dsn mergeau bine. Sa zicem ca am luat eu teapa de unele contrafacute, desi sursa mea este de incredere. La doc pe 16v, cu Beru nu merge motorul. Poate a luat el unele contrafacute, sau pe 16v sunt "incompatibile". Ca exemplu eu am schimbat 3 randuri de Eyquem pana la NGK si toate au avut un mers sanatos al motorului, dar cu o imbogatire (un termen generalist din parametrii) maricica, care ajungea chiar si la 170 dupa ce trecea de aproape 15,000km. Adica ii crestea consumul, relanti neregulat, inceput de dat in nas, o usoara afumare a esapamentului, etc .. Eu doresc un mers cat mai normal pe o perioada cat mai mare. Nu vreau 100,000km, dar macar 30,000km sa functioneze in parametrii.
QUOTE(GBi @ 17 May 2010, 23:00)
ce ai pus pe admisie?
Plasticul asta care este pe gura tubulaturii de admisie:
[attachmentid=1627623694]
Ma intereseaza sa fie curent de aer pozitiv pe tubulatura. Ma rog, sa ajute admisia ca aerul sa nu fie tot timpul in depresiune. Un fel de tentativa de "ram-air intake" ... pentru cine vrea sa caute pe google
17 May 2010, 23:24: Plasticul ala pus pe Logan nu are loc. A trebuit sa decupez urechea de sus si coltul de jos pentru ca nu este loc de far.
argon
18 May 2010, 07:20
admisie d'aia am observat ca are Matizul by default
IRONICK
18 May 2010, 08:12
Pai pe acolo este singurul loc de admisie la aer, ca nu are grila superioara. Este doar un spatiu amarat intre capota si spoiler. La tine nici macar tentativa nu este.
argon
18 May 2010, 08:17
in mers se face curent pozitiv pe tubulatura, prea mult chiar tinand cont de rezonator si restrictor.
IRONICK
18 May 2010, 08:31
Hai bah ma lesi, daca nu ziceam eu mai sus, habar nu aveai. Cu ce ai masurat presiunea pe tubulatura? Cu coloana de apa? Sau ai avut un Magnehelic? Cat era la toata plaja de turatie inainte de filtru de aer si dupa?
argon
18 May 2010, 08:40
am dedus dupa palnia aia si amplasarea ei, aerul intra fortat in mers, fata de alte masini unde admisia de aer se face pasiv, ce e asa deosebit? La iesirea spre galerie din filtrul de aer are o obturatie mai mare de jumatate din sectiune, unii au scos-o.
tu cu ce ai masurat presiunea pe tubulatura?
mykissfm
18 May 2010, 11:02
intra aer fortat in mers ,dar nu asa in presiune mare si oricum pina ajunge la filtru de aer se mai "inmoaie" aerul in prima camera de aer sau opturatie cum ii zici tu. am matiz si cunosc problema.
argon
18 May 2010, 11:09
sunt 2 lucruri diferite, ala e rezonatorul, obturatia care de fapt se numeste restrictor, e la interiorul carcasei filtrului la iesire, ca o semiluna.
mykissfm
18 May 2010, 11:56
oricum capota motor aproape astupa gura aia prin care intra aerul.
djasu82
18 May 2010, 16:52
Eu am tras furtunul la sn tot in fata si parca se comporta mai bine fata de clasic cum era pasiv tragand aer pe langa baterie .. Obturatorul ala din filtru l-am astupat cu o bucata de plastic. Cel mai optim e sa dai gaura in capota pentru aer proaspat . Eu cu ngk -ul pe sn mere bine la doi colegi unu cu logranul de 1,4 si celalat 1,6 mere prost consum marit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.