da, am inteles dar exista mai multe variante. eu pe asta am gasit-o...
IRONICK
16 Apr 2010, 08:22
QUOTE(YRX @ 16 Apr 2010, 07:19)
Ce mi-a sarit in ochi a fost configuratia electrodului central
Si Beru are o bujie asemanatoare.
YRX
16 Apr 2010, 08:33
E, ceva asemanator, numai ca electrodul central era de-a dreptul masiv. Sunt curios daca are cineva si cum merg. Am zis mai sus, scanteia ar avea un traseu arc de cerc si o lungime considerabila, cred ca sunt bunicele.
george_scala_2004
16 Apr 2010, 08:39
si bosch are seva similar: [attachmentid=1627613322] [attachmentid=1627613323] [attachmentid=1627613325]
citirea bujiilor bosch [attachmentid=1627613327]
au inclusiv cu 3 si cu 4 electrozi...
am gasit o imagine cu scinteia data de bosch w7dtc [attachmentid=1627613338]
tuneam
16 Apr 2010, 09:43
NU are cum sa fie scanteie intre toti electrozii. E facuta pentru comercial, in Photoshop.
argon
16 Apr 2010, 10:13
pe motorul de Logan nu are cum, dar in general are cum, aceste bujii nefiind destinate unei masini de familie low cost cu motoare in consecinta. Si asta e facuta in videoshop?
george_scala_2004
16 Apr 2010, 10:46
fir-ar sa fie de treaba... atit de mult m-ati zapacit cu bujiile de
cu toate ca bujiile de pe masina arata bine parca ma tenteaza sa incerc si altceva...
de exemplu bosch - fr7dp [attachmentid=1627613354] sau brisk - dr15ypp [attachmentid=1627613355]...
nu de alta da' as vrea sa vad cum merge si cu altceva decit cu eyquem-urile...
tuneam
16 Apr 2010, 11:09
QUOTE(argon @ 16 Apr 2010, 12:13)
pe motorul de Logan nu are cum, dar in general are cum, aceste bujii nefiind destinate unei masini de familie low cost cu motoare in consecinta. Si asta e facuta in videoshop?
O fi facuta in vre-un "videoshop", fizic, nu are cum sa existe mai multe scantei simultan. Se face scanteie doar de la alectrodul central la cel mai apropiat electrod de masa. S-a mai scrs mai sus: daca ai mai multi electrozi ce masa, avantajul e ca bujia tine mai mult - uzura elecrozilor de masa e mai mica(fiind mai multi).
einstein1984
16 Apr 2010, 11:12
QUOTE(YRX @ 16 Apr 2010, 07:19)
Avand drum pe la un magazin de piese, am vazut o bujie Renault (in ambalaj de origine) cu 3 electrozi de masa. Ce mi-a sarit in ochi a fost configuratia electrodului central, foarte gros in diametru si izolat complet in lateral. Suprafata plana a capului este pozitionata sub nivelul electrozilor, asa ca scanteia ar avea un traseu destul de ciudat, nu ca la bujiile standard multi-electrod, scanteia fiind mult mai expusa. Ala de la magazin a zis ca astea sunt noile bujii de prima echipare la Logan.
N-ai fi cerut si tu un cod. Ma rog, K7J produs ianuarie 2010 are bujii 7700500168 la 6,52 GBP si e ruda cu bujia motrio 8671004070 la 2,95 GBP. Poate bujiile de care zici tu sunt de 16V. Da argoane, la masinile mai scumpe si legile fizicii se schimba si curentul nu o ia pe calea cea mai scurta (cu rezistivitatea cea mai mica). Ia-l de mana pe fizicianul de bucatzel.
IRONICK
16 Apr 2010, 11:12
La mai multi electrozi si distantele sunt diferite.
argon
16 Apr 2010, 11:14
ba eu zic ca are cum, nu mai gandi din pct de vedere al Loganului cu aprinderea sa basic si chioara, sunt fel de fel de motoare cu aprinderi performante care mai de care.
YRX
16 Apr 2010, 14:18
QUOTE(einstein1984 @ 16 Apr 2010, 12:12)
N-ai fi cerut si tu un cod.
Lasa bre ca luni trebuie sa trec pe la ei sa-mi ridic ceva si fac si poze. Argon, bujii d'alea "star" sunt din gama celor cu gaura, cu electrod taiat si alte inventii care promiteau multe si au facut putine. Nu stiu ce intelegi tu prin aprindere performanta, ce-i lipseste aprinderii Logan-ului.
IRONICK
16 Apr 2010, 14:20
argon iar vorbeste sa nu adoarma
einstein1984
16 Apr 2010, 14:25
Vorbea de aprinderea daewoo, unde tin bujiile obisnuite 90 000km.
IRONICK
16 Apr 2010, 14:32
Tin pe naiba 90.000 in parametrii.
dr_mKe
16 Apr 2010, 14:38
Evident. Primul semn de degradare este cresterea usoara a consumului
IRONICK
16 Apr 2010, 14:46
Daca era doar atat ...
dr_mKe
16 Apr 2010, 14:49
Pai este mai dificil sa sesizezi si cresterea timpilor de repriza daca nu cronometrezi. Din experienta mea, primul "parametru" sesizabil este cresterea usoara a consumului.
IRONICK
16 Apr 2010, 14:52
Mersul neregulat, trepidatii, datul in nas, raspuns intarziat la turatii mici. Inca ma intreb de ce dracu nu am schimbat bujiile mai repede. Am schimbat chiar si un set de injectoare de cand am pus NGK-urile. S-a imbunatatit mersul, dar pe total tot nu functiona in parametrii motorul.
dr_mKe
16 Apr 2010, 14:59
Treaba cu NGK la tine ma nedumereste la fel de mult cum ma nedumereste treba cu parazitii de la mine, dupa ce am pus NGK, cu care nu mergea motorul regulat . . . In SN raspunsul la turatii mici era mult mai bun, consum scazuse usor, motorul torcea rotund. La fel si in Loganul 1.4 al lui Hitman, precum si un numar de alte Loganuri 1.4 si 1.6 Toate merg perfect si s-au plans si de o mica scadere de consum . . . La mine stau si ma intreb daca nu au legatura directa bobinele Beru cu intoleranta la iridium sau alte tipuri de bujie.
Totusi bujia este ingropata in ditamai bucata de aluminiu, motorul este legat la masa masinii. Cum pisici poate da asemenea paraziti incat sa buleasca modulul ABS nu pot pricepe.
einstein1984
16 Apr 2010, 15:04
LAsa, ca decat bobine denso sau sagem mai bine asa.
IRONICK
16 Apr 2010, 15:14
QUOTE(dr_mKe @ 16 Apr 2010, 15:59)
bobinele
Posibil si la mine sa aiba legatura cu aprinderea. Desi nu am fisuri/crapaturi in fise sau bobina.
einstein1984
16 Apr 2010, 15:17
Dar imbatranesc si ele. Poti face o proba cu unele mai noi? Fisele adica.
IRONICK
16 Apr 2010, 15:19
Ce sa mai fac proba, le schimb direct. Problema este cand ma apuca cheful de schimbari ... si trebuie sa fac rost si de vaselina.
Andy_ACS
16 Apr 2010, 15:27
QUOTE(dr_mKe @ 16 Apr 2010, 15:59)
[...] dupa ce am pus NGK . . . In SN raspunsul la turatii mici era mult mai bun, consum scazuse usor, motorul torcea rotund. La fel si in Loganul 1.4 al lui Hitman, precum si un numar de alte Loganuri 1.4 si 1.6 Toate merg perfect si s-au plans si de o mica scadere de consum . . .
Este vorba de bujiile 'minune' BKR6EZ? Cam cat costa bucata, daca sunt ieftine as lua si eu un set sa testez, desi ale mele au doar 15.000km (Eyquem RFC58LZ2E). Masina a venit cu Champion RC87YCL, care mergeau asemanator cu Eyquem-urile. Voi bujiile astea de duzina (nu ozn-uri gen iridium) cat le tineti? Producatorul zice 30.000km, eu le-am schimbat la 20-25.000km si la DSN si la LGN.
Edit am gasit pe net pretul la NGK BKR6EZ - 16 ron.
Bafta!
dr_mKe
16 Apr 2010, 15:32
Bujiile "conventionale" le schimbam cand constatam dupa 2-3 plinuri o crestere a consumului (fara gume de iarna, vreme rece instalata subit si asa mai departe).
Andy_ACS
16 Apr 2010, 15:51
Si cam la cati km constatai tu treaba asta? Eu desi am CB la masina nu am mai urmarit la fiecare plin/drum consumul, doar din cand in cand la 1000-2000km ma mai uit si vad ca s-a stabilizat la 6.8%. Inainte cand aveam DSN eram pasionat de calculat consumul, aveam si carnetel in care notam
Bafta!
daciafan
16 Apr 2010, 16:03
QUOTE(IRONICK @ 16 Apr 2010, 14:52)
...nu functiona in parametrii motorul.
corect ar fi "parametriiiiii" greu cu limba
dr_mKe
16 Apr 2010, 16:12
Spre exemplu, Bosch SuperPlus si Denso K20PRU incepeau sa aiba consum mai mare dupa 6-7000 km. NGK BKR6EZ mergeau cu acelasi consum si la 20.000 km, cand am pus BKR6EIX, adica iridiumurile, care la peste 50.000 km cand am vandut SN, functionau optim.
ursachemihai
16 Apr 2010, 18:55
cheia de bujii de la vechea dacie merge si pe bujiile de logan?
einstein1984
16 Apr 2010, 19:08
LA logan e cheie de 16.
ursachemihai
16 Apr 2010, 19:18
si la vechea dacie de cat era? ca nu mai stiu...
ioonell
16 Apr 2010, 19:29
la vechea dacie parca era de 19 la logan e de 16
YRX
19 Apr 2010, 16:08
Minunile Eyquem cu 3 electrozi, cred ca se vede despre ce vorbeam mai sus Pret - 19 lei / buc
Eu am avut la intoarcere 5,9, am prins bine dealurile pana la Harsova si am venit pe Urziceni (fara A2). Am mers mai usor.
cristio_79
19 Apr 2010, 21:14
IRONICK, pana la urma ce impresie ti-au lasat bujiile BERU ? Merita achizitia sau nu ? Sunt peste NGK si Eyquem sau diferenta nu este asa sesizabila ?
IRONICK
19 Apr 2010, 21:28
Dupa cum merge la mine motorul, mi se par la nivelul Eyquem. Inca nu m-am uitat sa vad ce valori am prin ecu, dar sunt mult mai bune decat NGK. Poate pe alte motoare merg mai bine, dar mie NGK mi s-au parut mediocre.
Andy_ACS
19 Apr 2010, 21:35
Interesant. Deci in opinia ta Beru~=Eyquen>NGK? Banuiesc ca e vorba de Eyquem RFC58LZ2E, NGK BKR6EZ, la Beru nu stiu codul.
Bafta!
IRONICK
19 Apr 2010, 21:43
QUOTE(Andy_ACS @ 19 Apr 2010, 22:35)
Deci in opinia ta Beru~=Eyquen>NGK?
Poate un pic mai bune. Nu stiu cum se comporta in timp si nici nu m-am uitat macar o data prin ecu sa vad ce gasesc pe acolo. Dar la cum merge motorul acum, eu sunt multumit.
dr_mKe
19 Apr 2010, 21:58
Totusi trebuie sa existe o explicatie logica pentru nazurile sistemelor de aprindere. La modul practic interferente nu ar trebui sa fie pentru ca bujia este ingropata in aluminiu, motorul in sine este legat la masa prin caroserie. Singura explicatie logica care-mi vine mie in minte (dupa sumarele mele cunostinte) este ca parazitarea se face prin legarea la masa
Totusi in SN merg splendid Noxele imi ies mult sub limita chiar si la ralanti cu motor semicald
IRONICK
19 Apr 2010, 22:00
Noxele ies bine cu aproape orice bujie.
dr_mKe
19 Apr 2010, 22:12
Sistemul stie sa-ti poarte singur de grija
Problema nu-i la nivel de bobine de inductie ? La mine cel putin ? Loganul de 1.4 al lui Hitman merge perfect cu NGK, sesizabil mai bine si are si consum usor scazut La el chiar nu-i placebo chestia. La fel nici la mine nu era, imi masor consumul mai mult de distractie, dar o fac riguros. La fel, SN cu bujii de origine noi pus langa al meu cu rulaj dublu, aceleasi gume, aceiasi benzina, in orice treapta raspuns mai slab. Dupa ce a trecut pe NGK mergeau la indigo.
Faza cu mofturile facute in Logan tine de paranormal deja NGK V-line sunt recunoscute ca bujii foarte bune. Poate ca-s tacanit, dar cel putin o data-n zi imi aduc aminte ca nu mai am NGK in motor
La urma urmei conteaza scanteia in toata ecuatia asta. Problemele de care te-ai plans cat timp ai avut NGK in motor, nu erau generate tot de parazitii incasati de partea electronica ?
einstein1984
20 Apr 2010, 07:48
Intrebat un coleg, zice ca sa ma feresc de bujiile cu multi electrozi de masa. se pare ca prajesc calculatoare ABS si pe 8 valve.
YRX
20 Apr 2010, 07:56
Si Dacia pune standard pe cele cu 2 electrozi pe masini, nu cred ca e vreo problema totusi. Ciudata comportarea la dr_mke, am folosit Bosch Super4 la toate masinile din dotare si n-au avut nimic, ba au mers foarte bine. Ia zi tu cate ceva de codul pe care ti l-am fotografiat, ce-i cu bujiile alea?
einstein1984
20 Apr 2010, 08:06
YRX, de alea cu 3 si 4 electrozi mi-e si mie frica, ca masina are 53000 km cu astea cu 2 electrozi. Aia din codul tau e facuta de Borg Warner Fr cica si este bujie de ........ Safrane!!!!!!!!!!!!!!
dr_mKe
20 Apr 2010, 08:19
Nu pot intelege ce se intampla cu bujiile si parazitii. De distrus bujii prin supraincalzire am distrus, dar incompatibilitati de genul asta nu am pomenit. Cel mai tare ma deranjeaza ca nu stiu precis cauza.
YRX
20 Apr 2010, 08:38
QUOTE(einstein1984 @ 20 Apr 2010, 09:06)
Aia din codul tau e facuta de Borg Warner Fr cica si este bujie de ........ Safrane!!!!!!!!!!!!!!
Aha, de unde dracu' le-o fi gasit ala la magazin? Safrane asta a avut vreun motor turbo? Configuratia electrodului central este foarte ciudata, n-am mai vazut niciodata un electrod atat de gros in diametru si izolat complet. Si nu pot sa le testez pe nici o masina, le am noi pe ale mele si Ironik e fericit cu Beru...poate le testeaza Bobo77 ca tot era pasionat de discutiile noastre... Doctore, eu tot stau si ma gandesc ca a fost vreo manevra gresita la montaj la tine, poate nu ti-a facut contact bine vreo alimentare de bujie, poate ai miscat vreo mufa de la senzori. Nu mai ai V-line alea? Mai incearca-le odata.
Safrane a avut un motor turbo f periculos la vremea lui... si electrodul ala ingropat mie unu-mi zice bujie f rece. Pe scurt, nu prea cred ca sunt de Logan.
george_scala_2004
20 Apr 2010, 09:17
C 42 LJS 3, C 52 LS 3X, C 62 LS 3X, C 72 LS 3X, C 82 LS 3X, FC 62 LS 3 (1), FC 62 LS 3X, FC 96 LS 3, RC 52 LZ 3EX, RC 58 LZ 3EX, RC 72 LJS 3, RFC 52 LS 3, RFC 58 LS 3, RFC 58 LZ 3EX, RFC 62 LS 3, RFC 62 LS 3X, RFC 62 LZ 3EX. astea sint modele de bujii cu 3 electrozi pe care le produce eyquem.
safrane a avut rfc 52 ls3, rfc 58 ls3 si rfc 62 ls3 pe motoarele 2, 2,2 si 3,0. [attachmentid=1627614912]
si da, einstein are dreptate ! sint mai "reci". [attachmentid=1627614914]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.