Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
argon
e o explicatie buna, dar si confirma ipoteza mea, ca vaselina asta compenseaza mansoanele proaste. In mod normal pe acolo nu circula aer, contactul propriuzis e izolat(sau ar trebui sa fie) fata de mediul ambiant.
G.R
Vrei neapărat să tragi concluzia că manșoanele sunt proaste. Așa se procedează. Am o motocicletă Yamaha la care este la fel. Contactele se protejează cu așa ceva împotriva coroziunii și punct. În mod normal de ce n-ar circula aer, că nici în vacuum nu e acel contact. Există termodilatația aerului, diferența de temperatură fiind foarte mare mai ales iarna, când blocul motor ajunge de la -15 sau -20 de grade la 80-100 de grade. Într-un mediu umed se poate produce și condens. Nu știu.
costyg
am un logan1,6i si am facut cu el 35.000km as dori sa cumpar bujii , din
fabrica a avut bujii cu 2 electrozi, am fost la Dacia si au spus ca dacia recomanda bujii cu un singur electrod ca s-a constatat ca cele cu 2 electrozi face autoaprindere si distruge sistemul ABS pretul era de 17 roni buc si un model si altul as dori sa stiu care sunt mai bune si daca au sau nu dreptate multumesc anticipat costy

27 Jan 2010, 20:51:
stie cineva daca exista diferenta intre bujie destinata la logan de 1.4 i si logan 1.6i si daca este care ar fi multumesc anticipat fratilor
mykissfm
nu inteleg ce treaba are sistemul abs de franare cu bujiile cu doi craci (electrod e unul singur) atunci cei care folosesc bujii cu 4 craci la ce sa se astepte? eu sunt la al doilea schimb si motorul merge bine +abs-ul la fel. biggrin.gif
G.R
Nu este diferență între bujiile pentru 1,4 și 1,6. În ceea ce privește autoaprinderea și electronica ABS-ului mi se pare aiurea, dar poate sunt alții care știu mai mult despre asta.
Pe 1,6 eu am Eyquem RFC 52 LZ (ambalate în cutii Renault Group) montate la 40000 km, dar mai mergeau cele vechi, fiindcă electrozii nu aveau uzură.
Din fabrică au venit cu Champion RC 87 YCL
costyg
ei au spus ce bujia facand autoaprindere produce un scurt circuit in instalatia electrica si atunci spun ei ca se strica grupul ABS


27 Jan 2010, 22:02:
oricum eu va multumesc mult pentru sfat


27 Jan 2010, 22:26:
in ceia ce priveste diferenta de la un motor 14i la unul de 16i am gasit aceiasi marca dar avind codul divers si aici am ramas in dubiu ( prog AUTODATA)
bobo77
QUOTE(G.R @ 27 Jan 2010, 20:34)
Nu este diferență între bujiile pentru 1,4 și 1,6.
*


Ca sa stai linistit iti mai spun si eu inca o data ca nu este nici o diferenta, la fel cum a spus si userul de mai sus.
IRONICK
QUOTE(G.R @ 27 Jan 2010, 20:34)
În ceea ce privește autoaprinderea și electronica
Cica au fost niste cazuri in care alea cu iridium au facut niste surprize electronicii.
dr_mKe
Ca veut dire quelles problemes ? blink.gif
tataiedaciotul
Probabil ca atunci cind discurile freaca fier pe fier cu plautele scot scantei...
IRONICK
QUOTE(tataiedaciotul @ 28 Jan 2010, 07:10)
Probabil ca atunci cind discurile freaca fier pe fier cu plautele scot scantei...
da, da de acolo wacko.gif
einstein1984
QUOTE(dr_mKe @ 28 Jan 2010, 02:05)
Ca veut dire quelles problemes ?  blink.gif
*


DAca nu au 3000 de ohmi rezistenta interna, dau paraziti. In orice calculator de la ABS la cutie automata, creaza defecte false sau impiedica functionarea.
Insa rezistorul si materialul electrodului central sunt 2 chestii diferite.
mykissfm
pai atunci ce facem schimbam bujiile sau le lasam asa ,eu de exemplu am tot equiem cu 2 craci cu care a venit masina din fabrica am al doilea rind.
oricum mai merg cu astea vreo 5000km si apoi le schimb si am o intrebare pentru posesorii de 1,6 mpi ce marci de bujii se merita pe masinuta asta adica pe motorul asta k7m 710 by renault. sad.gif
mykissfm
am fost sa-mi i-au un nou set de bujii de data asta marca renault ,nu ca data trecuta equiem,culmea si astea au tot doua cracute .
cristio_79
Poate doar ambalajul este marca Renault, ca bujiile in nici un caz. S-ar putea sa ai o surpriza, adica sa fie aceeasi marca cu cele dinainte.
"Cracutele" alea se numesc electrozi.
djasu82
QUOTE(mykissfm @ 27 Jan 2010, 21:26)
nu inteleg ce treaba are sistemul abs de franare cu bujiile cu doi craci (electrod e unul singur) atunci cei care folosesc bujii cu 4 craci la ce sa se astepte? eu sunt la al doilea schimb si motorul merge bine +abs-ul la fel. biggrin.gif
*


Daca bujiile sunt calde si temperatura pe eletrodul central e foarte mare nu se mai raceste iar la admisia de combustibil se autoaprinde si poate apare un rateu detoata frumusetea. Ceva de genul asta am patit la un amic pe o vechei dacie 1300 tongue.gif
Fisele sa fie bune cu rezistenta de carbon cu valoare de 1-2K si camase dubla cum sunt cele siliconice si nu apar probleme de paraziti .
Vedeti ce coduri de bujii sunt recomandate motorului si totul e in regula a pai mai calcati si voi motorul pe coada pentru autocuratarea bujiilor.
mykissfm
hai sa ne lamurim bujiile sunt luate de la dacia cncd ,maraca renault made in france ,trodate pansonate cum vreti voi,astea sunt bujiile cu care loganul trebuia sa vina din fabrica in mod normal,dar fabrica e fabrica.
autoaprinderea in general vine de la benzina proasta cu cifra octanca necorespunzatoare sau aditivii pusii rau voit,asta e alta problema.folosesc cu incredere benzina petrom in general cea de 95 de cind am loganul si la ce am mai avut si inainte.

bujia are doi electrozi cel central = si cel care e reprezentat de cea ce spun multi in mai multe feluri un ocracuta cu doua, trei si patru cracute. smile.gif
YRX
"cracutele" tale se numesc electrozi de masa. Corecta ar fi denumirea de bujie cu 2 electrozi de masa.
einstein1984
Bujiile alea in ambalaj renault sunt Eyquem. Sau Beru daca preferi.
mykissfm
ar fi bine cind aveti timp sa treceti pe la cncd ,ca sa va lamuriti ,nici eu nu credeam ca ar exista bujii renault ,dar uite ca exista .
cristio_79
Cel care a postat exact inaintea ta cred ca stie mult mai bine cum sta treaba, chiar si decat cei de la cncd.
Pe toate piesele de origine, in cutii Renault, este stantat "Renault" sau exista sigla.
mykissfm
bujii le de care spun eu sunt marca renault cod 77 00 500 168 cineva mi-a spus ca nu sunt aceleasi cu eyquiem de vine in general loganul din fabrica si ca multi fac confuzia asta, sau poate o fac eu ma rog.
acum binenteles dupa cele voi pune o sa va spun daca exista diferente de functionare .

djasu82
nuti poti da seama daca sunt ok sau nu tongue.gif doar in sarcina si la turatie mare si acolo doar sa masori timpi care o sa varieze de la producator la altu.
ursamajor
Am schimbat și eu ieri bujiile originale, la 45.000 km (da!) și arătau la fel de curate cum am văzut prin poze pe-aici, pe la alții. Am pus Brisk cu 3 electrozi. Trage foarte bine motorul cu ele și merge rotund la ralanti.
ursamajor
Și o poză cum au "ars". Și n-am niciun soft proprietar pe el, în afară de ăl original. biggrin.gif
IRONICK
dupa 45kkm orice bujie noua trage bine
ursamajor
Nu mă-ndoiesc că e așa. Oricum, le dau șanse acestor Brisk, fiindcă am folosit la vechea Dacie și niciodată nu m-au dezamăgit.
IRONICK
Eu regret ca am pus NKG, am ajuns la un consum de peste 7% extraurban, si asta la temperaturi pozitive. O sa imi caut alta marca sa testez, sau pun tot eyquem.
ursamajor
O să fac și eu un drum mai lung (relativ) de marți încolo. Voi verifica și eu consumul, o idee bună. smile.gif
radlog
Si la mine a crescut consumul cu ngk,chiar si acum cand s-a mai incalzit.Au cam 12000km. Ironick,despre beru ce parere ai?daca nu iti este cu suparare...sau poate stii alta marca buna
eurocristi
ursmajor,de unde ai cumparat bujiile Brisk?
In trecut am folosit si eu Brisk si am foat foarte multumit de ele.
ursamajor
Le-am luat de la Carrefour acum ceva vreme. smile.gif
eurocristi
Multumesc!
ursamajor
Cu plăcere. Sunt convins că le aduc și cei cu piese auto din import. smile.gif
YRX
Ma, va aude dr_mke ca ponegriti NGK-ul si o sa dati de naiba.... biggrin.gif
radlog
Nu e vorba ca ponegresc ngk-ul...este posibil ca bujiile astea sa nu fie originale.Le-am luat de la unix si vanzatorul mi-a dat si cutia in care vin ambalate cate 10 bucati,pe care scrie made in germany,iar pe cutia lor,ca si pe bujie scrie made in france.Oricum,la fel am patit si cu denso,dupa 11000km.Poate ca asta e viata lor.Acum nu mai stiu ce sa iau...ma gandesc la eyquem.idei? cineva?
surube
rolleyes.gif Cumpara bujii Beru UXT11 ( ultra x titan ) au garantie 150 mii km ... sant cele mai bune si au elctrodul din titan dar costa in jur de 45 lei bujia daca le comanzi in vitan si nu zici la aia ce masina ai ca nu o sa vrea sa ti dea neam wink.gif . Sant EXCEPTIONALE biggrin.gif .Codul bujiei este UXT11 .
ursamajor
Sunt sau sînt. Sânt nu există în lb. RO. Spor la cumpărat Beru!
radlog
Multumesc de sugestie,surube.Doar ca eu sunt din iasi si beru au doar la unix-cu 56 lei bucata ohmy.gif prea mult pentru mine.
IRONICK
QUOTE(surube @ 26 Feb 2010, 23:05)
costa in jur de 45 lei bujia daca le comanzi in vitan
In functie de modul cum se descurca fiecare, costa chiar si 30RON/buc. Destul de maricel adaosul pentru baietii aia din vitan.

UXT9 (la fel ca 11)

[attachmentid=1627599334]

UXT1

[attachmentid=1627599335]
YRX
Si pe care ti le-ai luat?
IRONICK
Momentan nu am luat nimic.
tuneam
poza aia e vrajeala(http://www.kauflux.de/index.htm?id=4b90d1bc20667029&action=ShowItem&_artnr=11161102&_list=qr.art&_listpos=2)... Nu sunt mai multe scantei intre electodul central si cel de masa.
IRONICK
user posted image

Modelul asta este de pe la UXT9 in sus.

tuneam, poate poza este facuta in laborator cu aprindere multi-scanteie?
tuneam
Da, e facuta in laborator, in Photoshop. - offtopic.

Ontopic
Care or fi mai bune acum? cele cu iridium sau cele cu titan?
IRONICK
Alea cu titan sunt mai ieftine, mult mai ieftine ...
YRX
Moama, ce scanteie bengoasa....E trucata imaginea, n-are cum sa faca chestia aia.
Da de ce are electrodu central ascutit?
ursamajor
QUOTE(ursamajor @ 25 Feb 2010, 15:41)
O să fac și eu un drum mai lung (relativ) de marți încolo. Voi verifica și eu consumul, o idee bună. smile.gif
*




Cca. 800 km parcurși (cam 500 km extraurban ar veni): Brăila-Buzău-Ploiești-DN1-Bușteni (loc cazare), fâțâit prin zonă + urcat la cota 1400 + drum Brașov, Râșnov, Bran și retur prin Întorsura Buzăului-Buzău-Brăila. Consum 6,3%. Eu zic că e mai mult decât mulțumitor. Viteza medie, cca. 55 km/h.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.