user123
20 Jun 2011, 22:34
Si impiedica "scaparile" pe langa fisa ( electroizolanta- conform Beru )
sobolan
20 Jun 2011, 23:59
a mea nu e de la Beru...e ceva....no name
...da' merge !
Mai, de cand discutam de vaselina aia parca stabilisem ca trebuie sa fie "silicone free", ca sa nu strice cauciucul fiselor.
Cel putin asa se agita Dacia, a lor este fluorata.
cristio_79
21 Jun 2011, 12:38
Am intrebat de caracteristici pentru ca aud electricienii de la munca ca folosesc vaselina siliconica la diverse componente si poate le ceream ambalajul sa citesc utilizarile, eventual luam si vreo doua-trei dejte pentru mandea.
In alta ordine de idei, am vazut ca pe la magazinele de calculatoare se gasesc niste siringi cu vaselina pentru procesoare, vad ca unii spun ca ar merge.
madhorsefuzzy
21 Jun 2011, 13:13
Vezi ca la bujii rolul vaselinei este sa conduca curentul electric.
La procesoare acea vaselina NU conduce curentul electric.
"Ie vaseline si vaseline ..."
sobolan
21 Jun 2011, 21:57
iote de aia de procesor am pus si n-are nici pe naiba....si uite-asa o las pana schimb bujiile peste vreo 20k km....a mers asa asta iarna,merge ok si acum,nu intrerupe(cel putin deocamdata
)....macar nu se face condens acolo in zilele cu ploaie
LE curentul oricum e "condus" bine...contactul dintre fisa si bujie este destul de ferm !
vi_escu
21 Jun 2011, 23:39
QUOTE(madhorsefuzzy @ 21 Jun 2011, 13:13)
Vezi ca la bujii rolul vaselinei este sa conduca curentul electric.
Serios? Unde sa-l conduca?
Hai sa-ti arat despre ce vorbim.
HSBP ce exprimare la astia din poza de mai sus: "Demontati obligatoriu un cordon de unsoare ..."
tuneam
22 Jun 2011, 07:03
QUOTE(vi_escu @ 22 Jun 2011, 01:39)
Serios? Unde sa-l conduca?
Hai sa-ti arat despre ce vorbim.
vi_escu, scuze dar esti un pic pe langa. Vaselina aia se pune sa conduca curentul intre fisa si bujie, sa nu exista intruperi, contact imperfect sau umezeala.
Mai uite-te odata la poza. Se pune pe capatul mansonului sa nu intre umezeala la contactul dintre bujie si partea conductoare a fisei. Daca vazelina aia ar conduce, scanteia s-ar duce la masa in exteriorul bujiei.
IRONICK
22 Jun 2011, 08:14
Postare #766
QUOTE(beru.com)
Beru spark plug adapter grease ZKF 01 (far right), applied in a thin coat to the insulator, facilitates removing the plug, protects it against damage, and prevents the penetration of water and corrosion of the contact points.
The spark plug adapter grease (ZKF 01) from BERU provides effective prevention against repeated sticking. Apply a thin coat to the insulator while fitting the plugs. BERU spark plug adapter grease not only facilitates dismantling the plug, it also prevents the penetration of moisture and corrosion of the contact points.
[attachmentid=1627730982]
user123
22 Jun 2011, 08:26
QUOTE
beru.com
Spark plug connector grease (ZKF 001) helps avoid voltage flashovers
Problem: After replacing the spark plugs, misfiring occurs intermittently – across the entire speed range. This is caused by voltage flashovers on the spark plug neck, which in turn are down to leaking or embrittled spark plug connectors.
--------------------------------------------------------------------------------
Solution: Before changing a spark plug (smooth or grooved), coat the spark plug neck sparingly with BERU special grease. Important: Always check the spark plug connector and, if required, replace. With regard to single and double-spark ignition coils with mounted plugs, in particular, it is advisable to replace the plugs along with the spark plugs – as the latter frequently become embrittled in the spark plug's sealing area and as a result start to leak
Adaugare la ce a spus colegul IRONICK- mai multe info
http://www.beru.com/products/ignition-tech...tips-on-fitting
madhorsefuzzy
22 Jun 2011, 09:42
Atunci inseamna ca m-am inselat.
Daca se pune pe ceramica nu are ce sa conduca.
Eu am avut impresia ca am gasit unsoare pe capul metalic, dar cred ca era de la atingerea la scoatere.
djasu82
3 Jul 2011, 13:51
QUOTE(IRONICK @ 15 Jun 2011, 09:11)
nu te tin mai mult de 2 ani ... se mareste rezistenta interna , am avut pe 1310.
radiantm
17 Jul 2011, 10:02
Am schimbat bujiile in reteaua Dacia zilele trecute ( piese de origine -fabricate in Mexic!!!)
Am mers cu cele vechi 32000 km si masina pornea la prima cheie ,
dar cred ca ajunge(in plus plec si in concediu cu masina...)
Pretul actual e de 94 RON (bujiile ,manopera ,tva)
Am gasit prin magazine si seturi de 4 bucati cu 21 RON , dar nu cred ca merita riscul...
tomageorgian
17 Jul 2011, 11:20
nu merita riscul de ce? ca se strica?
Pe mine m-au costa 10e la masina din semnatura, Bosch (Made in Germany) cu 4 electrozi. De schimbat le-am schimbat singur ca nu e mare smecherie.
bogdan178
19 Jul 2011, 20:52
sal
As vrea sa schimb bujiile care sunt renault 1 electrod ...masina merge excelent am facut cu aceste bujii pina acum 20.000 km...o singura chestie face ...din cand in cand nu o ia la sfert de cheie dar cred ca este din cauza mersului prin oras ...subturata.
As vrea sa va intreb trebuie sa folosesc neaparat vaselina ? sau le pot pune si fara ...din ce imi amintesc cind am facut schimbul la 33.000 km nu mi-au pus nimic cei din service .
Ce bujii imi recomandati in limita a 50-60 de ron ...
Am vazut niste bujii la Carrefour ...Brisk ...stiti ceva de ele sunt bune ?
Dupa schimbarea bujiilor multi au spus ca le-a scazut consumul ...este adevarat sau este poveste ?...eu am Logan ambiance si nu am calculator sofisticat ca la celelalte tipuri , nu imi da consumul.
bye
user123
19 Jul 2011, 21:13
QUOTE(bogdan178 @ 19 Jul 2011, 20:52)
sal
As vrea sa schimb bujiile care sunt renault 1 electrod ...masina merge excelent
Pe principiul lui Murphy - daca ceva merge bine , nul schimba- poti sa folosesti in continuare bujii renault .....daca porneste greu nu e neaparat de la bujii ( sa mai discutat pe aici , nu gasesc link)
Daca vrei altceva , in primul rand ( si cel mai important !!! ) ai grija de unde cumperi - adica sa nu fie contrafacut - altfel va consuma mai mult, va accelera un pic mai greu, "innegrit" evacuarea etc etc........
Personal din ce am experimentat pana acum , champion ( cele recomandate de producator sau chiar EON1) sau Beru ( UXT1 care le folosesc la un 16v ) mi sau parut bune ( dpdv al consumului Champion iti va lua cam cu 0.5 l mai mult ca Beru , beru au consumul apropiat de cele de fabrica - in fond eyquem e tot de-al lor ).....
bogdan178
19 Jul 2011, 21:28
sal
ma gandeam sa incerc Renault cu 2 electrozi .... pina acum tot ce am luat consumabile am luat din carrfour si din Vitan ... si s-au dovedit fiabile .
Nu aveau unele holograma aia de dacia ...dar nici cand am schimbat pompa de apa la service cu pompa lor si setul cumparat din vitan ....pompa nu avea holograma ...asa ca facaturi sunt peste tot.
Nu mai stiu ce bujii am avut din fabrica ...loganul meu e din 2005. stie cineva ?
Cu vaselina este obligatoriu ?
bye
bogdan178
21 Jul 2011, 22:22
Revin
La fata locului era leopardul ....adica am bujii renault ...retineti renault ...spun asta ca sunt uni care spun ca nu exista ...renault cu 2 craci
fisele .... Beru.
Am scos bujiile care aratau putin aurii ...ca; culoare fara depuneri ...ultima fiind doar putin mai afumata si cu o relativa depunere ... le-am curatat .... apoi le-am spalat cu niste alcool tehnic de 90 ....numai partea cu electrodul ...montat inapoi ....nici o diferenta ...poate doar in creierul meu ca ar trage altfel .
Am 20.000 km si cca 3 ani cu bujiile astea .... foarte multumit de ele....si de altfel ce toata masina care se comporta excelent atit cu piese de origine cit si cu piese de origine din vitan .....km parcursi 52.000 km
uitam ...si mecanicul si-a facut treaba ..aveam vaselina in capul bujiilor.
bye
zanzie
22 Jul 2011, 14:27
QUOTE(bogdan178 @ 21 Jul 2011, 23:22)
...montat inapoi ....nici o diferenta ...
Nici daca ai pune vaselina din aur nu ai simti vreo diferenta.
vi_escu
23 Jul 2011, 00:01
QUOTE(bogdan178 @ 21 Jul 2011, 22:22)
uitam ...si mecanicul si-a facut treaba ..aveam vaselina in capul bujiilor.
daca le-a uns in cap nu a facut o treaba prea buna, trebuia mai pe... gat
bogdan178
23 Jul 2011, 20:27
pe cap in gat le-a dat
Care dintre urmatoarele bujii sa le cumpar? Champion RC87YCL - 12,5Ron/buc sau Sinterom HR14LP21B - 10Ron/buc. Vreau sa ma tina 2ani si 20-30000km. Acestea se gasesc in magazinele de piese auto la mine in oras. Bujii de origine, cu doi electrozi se aduc doar la comanda si costa 22Ron/buc. Sinterom-ul sigur nu e contrafacut, Champion-ul mi se pare cam ieftin. Ambele sunt cu un singur electrod. Am avut tot timpul bujii de origine cu doi electrozi, schimbate la doi ani(16-22000km). Nu am avut probleme cu ele niciodata.
Iulikk
22 Aug 2011, 19:14
Ia-ti de origine, pe comanda. Daca magazinul se respecta, ar trebui sa le ai maxim a doua zi. Eu cand am luat bujiile, am facut comanda la ora 10 dimineata, iar la ora 16 erau la magazin.
kenuryos
30 Aug 2011, 11:29
1.6 8 valve din 2006 ; 77.000 km, ultima data schimbate bujiile la 30 k si vreau sa le schimb in curand. raspuns telefonic de la VC:
pentru masina dvs
- Champion RC 87 Y CL cu 1 electrod
- Eyquem RFN 58 LZ cu 1 electrod 0.95 ecart, +/- 0.05 mm
au zis sa folosesc musai bujii cu un electrod pentru ca altfel se poate strica nu stiu ce
si daca vreun dealer imi baga pe gat fortat bujii cu 2 sa revin la VC cu un tel
am intrebat despre NGK daca sunt ok si au spus ca alea sunt pe 1.6 16 valve deci sa nu pun.
bobo77
30 Aug 2011, 21:50
Eu cu 2 electrozi am, eu zic ca merge si la tine.
vi_escu
30 Aug 2011, 21:55
In timp ce motoarele K7M ies din uzina cu bujii renault cu doi electrozi de masa (de fapt RFC58LZ2E reetichetate) vocea clientului recomanda altceva. Foarte interesant....
sobolan
30 Aug 2011, 22:05
alea cu 2 electrozi sau 4 eyquiem sau cum dracu' s-or numi is degeaba....nu lucreaza bine decat pe 16v....
pe 1,4/1,6 pe 8v is bune Beru sau Bosch pe un electrod....cautati corespondenta lor in catalog,nu-mi amintesc tipul !
IRONICK
30 Aug 2011, 22:11
QUOTE(vi_escu @ 30 Aug 2011, 22:55)
In timp ce motoarele K7M ies din uzina cu bujii renault cu doi electrozi de masa vocea clientului recomanda altceva. Foarte interesant....
'neata ...
QUOTE(kenuryos @ 30 Aug 2011, 12:29)
1.6 8 valve din 2006 ; 77.000 km, ultima data schimbate bujiile la 30 k si vreau sa le schimb in curand. raspuns telefonic de la VC:
pentru masina dvs
- Champion RC 87 Y CL cu 1 electrod
- Eyquem RFN 58 LZ cu 1 electrod 0.95 ecart, +/- 0.05 mm
au zis sa folosesc musai bujii cu un electrod pentru ca altfel se poate strica nu stiu ce
si daca vreun dealer imi baga pe gat fortat bujii cu 2 sa revin la VC cu un tel
am intrebat despre NGK daca sunt ok si au spus ca alea sunt pe 1.6 16 valve deci sa nu pun.
Ieri am schimbat bujiile la 34,000km... Logan 1.6 8v, din aceeasi recolta ca si al tau(2006). Aveam cu 2 electrozi Eyquem RFC58LZ2E si am pus identice , rebranduite Renault(cele cu 168 in coada codului). Cei de la VC sunt idioti, ca de obicei..
vi_escu
30 Aug 2011, 23:45
QUOTE(sobolan @ 30 Aug 2011, 22:05)
alea cu 2 electrozi sau 4 eyquiem sau cum dracu' s-or numi is degeaba....nu lucreaza bine decat pe 16v....
pe 1,4/1,6 pe 8v is bune Beru sau Bosch pe un electrod....cautati corespondenta lor in catalog,nu-mi amintesc tipul !
Sa nu fie pe dos treaba.
sobolan
31 Aug 2011, 00:14
nu-i,eu nu-s la primul motor k7m...tu faci cum vrei,iti pui de care vrei !
Adica aia de la Eyquem habar n-au ce produc?
http://www.eyquem.com/ In configurator pentru Logan 1.6 mpi dau .. exact RFC 58 LZ2E. Iar pentru 1.6 16v recomanda RFN 58 LZ . Adica exact invers.
user123
31 Aug 2011, 11:21
QUOTE(PaulT @ 31 Aug 2011, 10:50)
In configurator pentru Logan 1.6 mpi dau .. exact RFC 58 LZ2E. Iar pentru 1.6 16v recomanda RFN 58 LZ
In plus la ce a spus colegul PaulT adaug inca o diferenta intre cele 2 tipuri de bujii ( intre RFC si RFN ) notabila : in timp ce RFC are doar electrodul central tip bimetal ( Cu+Ni ) iar ceilalti sunt din Ni , la RFN sunt toti tip bimetal ( Cu+Ni)......echiparea cu RFN sa pus mereu la top-ul de gama din cate am obs respectiv prestige ( deci 16v) insa si la ambition ( pe vremuri)- laureatul meu in 2004 a avut totusi initial RFN montat deci probabil ca nu exista un protocol bine stabilit....
vi_escu
31 Aug 2011, 11:28
QUOTE(PaulT @ 31 Aug 2011, 10:50)
Adica aia de la Eyquem habar n-au ce produc?
http://www.eyquem.com/ In configurator pentru Logan 1.6 mpi dau .. exact RFC 58 LZ2E. Iar pentru 1.6 16v recomanda RFN 58 LZ . Adica exact invers.
Invers decat ce?
QUOTE(sobolan @ 30 Aug 2011, 23:05)
alea cu 2 electrozi sau 4 eyquiem sau cum dracu' s-or numi is degeaba....nu lucreaza bine decat pe 16v....
pe 1,4/1,6 pe 8v is bune Beru sau Bosch pe un electrod....cautati corespondenta lor in catalog,nu-mi amintesc tipul !
@vi_escu -Invers fata de postul acesta si exact cum ai spus si tu.
L.E. - Precizare - consider corecta recomandarea Eyquem... care corespunde si cu ce aveam pe masina...
vi_escu
31 Aug 2011, 13:22
A existat o legenda cum ca bujiile cu mai multi craci ar duce la defectarea nustiucui pe motoarele cu 16v. Lucru nedemonstrat dar preluat de dacia si bagat sub nas blondelor de la vocea clientului. Desigur, recomandarile producatorului (de bujii in cazul de fata) merita luate ca referinta.
kenuryos
31 Aug 2011, 20:48
habar nu am pe cine sa mai cred....pe aia de la vocea clientului care m-au sunat inapoi dupa vreo 10 minute de "documentare" sa dea raspunsul de l-am scris mai sus sau ce au zis dealerii unde am sunat de curiozitate:
- mavexim targoviste: pt masina dvs eyquem/renault cu 2 electrozi ! si app: 19 ron/bucata bujia, manopera 78 ron (
)) )
- auto nesti dacia berceni bucuresti : masina dvs vine echipata din fabrica cu bujii eyquem cu 2 electrozi - 24 ron/bujiA si montajul 45 ron,sau pe acolo
- adras buc : pt 1.6 8 valve cu 2 electrozi! la astia nu am intrebat pretu ca erau prea sictiriti
evident, pe catalog la eyquem codul recomandat pt 1.6.8v este RFC 58 LZ2E deci nu cum a zis VC.
pan la urma astea de mai sus cu 2e le cumpar la 79 ron/setul si montajul 24 ron la un service in tgv wendu asta,tare curios sunt ce bujii am acum, astea schimbate la 30 k la revizia de la la mavexim tgv dar am aruncat atunci cutia si am uitat cum le zice
masina are 78 k si merge ok.
vi_escu
31 Aug 2011, 21:56
Cu vocea clientului sta cam asa treaba: dai intr-un cui si faci pana; ei ti-au spus sa nu pui bujii cu doi craci.
Pai trage o fisa si vezi ce scrie le ele. Nu mai bine iti iei un set de bujii si o cheie?
Pune linistit cu 2 electrozi. Sau iei dupa codul Eyquem sau le gasesti branduite Renault si cu un part number cu 168 in coada... Eu le-am schimbatde doua zile. Aveam din fabrica cu 2 electrozi, de alea recomanda si Eyquem, de alea am pus. Am dat 17RON pe bucata si vreo 7 RON pe o cheie de bujii..
L.E. Acum am vazut cat e manopera...
Mare e gradina...
Iulikk
31 Aug 2011, 23:18
In reprezentanta costa 100 de lei schimbul de bujii (d-astea cu 2 craci).
Am schimbat fisele si bujiile cu produse cehesti
: fise Tesla T 930S (35 lei) si bujii Brisk DR17TC (3+1 electrozi, 45 lei setul).
Le-am schimbat la o zi diferenta (intai fisele, apoi bujiile)si cea mai mare imbunatatire am simtit-o dupa ce am schimbat fisele vechi (cele cu care a venit masina), la schimbarea bujiilor nu am mai simtit decat un mers ceva mai voios la turatii mici (sau poate e placebo...).
PS: ca idee de pret, un set de fise BERU e 145 lei iar in ambalaj Dacia acelasi set e 185 lei.
user123
19 Oct 2011, 18:30
Am schimbat astazi bujii la 2 dintre masini; UXT 1 de pe 16V ( ~22000 km ) a fost inlocuit cu EON1 ( Champion) iar vechile EON1 de pe 8V au fost inlocuite cu DENSO iridium (IK20).......dupa ceva timp ( si peste 100 .000 Km ) am revenit la iridium (primul testat fiind NGK) , sper sa se comporte mai bine ( mia placut cum sunt ambalate , au grija de marfa lor; in plus au cel mai subtire electrod central 0.4 mm) )....
Ca impresie generala UXT-1 (Beru) sunt o alternativa foarte buna, am fost multumit de ele, cred ca sunt cele mai stabile in timp de pana acum...atasez si poze....
MariusWsW
5 Nov 2011, 15:34
Sa va zic ce am aflat de la 2 (doi) ingineri dacia, care nu aveau legatura unul cu altul, din pitesti. Loganul 1.6 16v are o mica mare problema. Bobina de inductie da un impuls de 2 ori mai puternic si de aceea se folosesc bujii cu 1, maxim 2 capete. Am aflat de la unul dintre ei treaba asta si mi-a confirmat-o cel de al doilea. Bujiile cu 3 sau 4 capete, dau o scanteie in asa hal ca se intoarce impulsul electric pana in UCE injectie si il ia boala definitiv si irevoabil. S-au schimbat ( NU pe garantie) cateva calculatoare de injectie pe 16v si au descoperit ca pe toate, propitarii au pus bujii de mare putere. Asa ca mare grija!
marius80_eugen
8 Nov 2011, 11:36
Bujiile pot sa necesite un impuls mai puternic sau mai putin puternic , in functie de motor si de conditiile de functionare , dar ele sunt de fapt "consumatori" , in nici un caz nu dau impulsul inapoi , ca nu raman in scurt bujiile .
gabylzr
8 Nov 2011, 12:16
Iar te bagi pe sectiunea logan unde esti complet depasit , mai bine te-ai limita pe sectiunea de slz , problema cu bujiile la 1,6 16v este cunoscuta are dreptate MariusWsW .
MariusWsW
9 Nov 2011, 14:50
hai sa incerc sa ma fac inteles:
Dl marius80_eugen, ia matale 2 fire subtiri, de exemplu, litze, si baga-le in priza de 220, sau mai simplu la bateria masinii tale si fa scurt cu dansele, apoi vezi ce se intampla.
1. fac scanteie
2. se topesc evident daca sunt foarte subtiri
3. bateria si tabloul de sigurante n-au nimic
experimentul numarul 2
ia matale 2 fire groase sanatoase si fa acelasi lucru si vei observa:
1. suni intai la pompieri ca sa aiba timp sa vina. De salvare nu mai e nevoie, vin cei de la morga dupa pompieri.
2. fac scurt si fac scanteie
3. bateria matale ori bubuie ori o ia dracu
4. tabloul matale din casa se topeste( daca nu ai sigurante)
5. si la sfarsit faci impachetari in staniol daca mai apuci
Asta e povestea pe larg la bujiile cu 4 capete doar ca am facut o analogie. Si dumnealor cu acelasi lucru se ocupa. Artificii pt pomul de craciun echipat cu 2 axe cu came si 4 supape pe cilindru.
Capisci?
In concluzie, se intoarce sau nu impulsul (curentul) la sursa?
sper sa nu fie vreun destept sa faca astea pe-acasa, da?
so, don't try this at home!
QUOTE(MariusWsW @ 5 Nov 2011, 15:34)
propitarii au pus bujii de mare putere.
Ce inseamna "bujii de mare putere"?
MariusWsW
9 Nov 2011, 16:00
klaus, nu stiu ce inseamna "de mare putere" la ei. Din discutia cu ei am inteles ca bujiile cu 3 si 4 capete sunt "de mare putere". La astea s-au referit
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.