Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
user123
Bune inovatii la cablul de acceleratie.... wink.gif sper sa fie sursa de inspiratie pt multi...asteptam cu totii feedback de la tine referitor la problema cat si eventuala rezolvare....multa bafta !
user123
QUOTE(IRONICK @ 11 Jan 2012, 23:32)
........ O sa incerca maine seara sa verific ceva, ca m-ai inebunit.  biggrin.gif
*




Noutati?...Ai descoperit ce are?
IRONICK
Da. O sa revin cu amanunte ...
user123
QUOTE(IRONICK @ 16 Jan 2012, 10:57)
Da. O sa revin cu amanunte ...
*



smile.gif ....prin urmare de la bujii sau de la altceva? la mine "rezista" fara probleme, nu se simt temperaturile de afara deloc ( consum mixt 7% sau chiar 8-9 in regim oras cu opriri dese si motor rece); multumit pe deplin de ele pana acum,mai departe este bonus si bineinteles test (o sa incerc sa le tin chiar 100 000 km, ce nam facut la nici o masina vreodata)
IRONICK
Nu, nu a fost de la bujii.
user123
[B]
QUOTE(IRONICK @ 31 Jan 2012, 11:56)
Nu, nu a fost de la bujiile Denso iridium...
*




Mi-am permis sa adaug blush.gif .....deci poti si tu spune ca Denso iridium rullz, nu? tongue.gif
tuneam
A auzit cineva de bujii denso K20TT? Se lauda(producatorul) ca sunt undeva intre cele de cupru si ce de iridium ca si performante. Le-am comandat ca trebui sa le schimb pe ale mele (NGK Iridium) cu care am mers 85000 km fara probleme de nici un fel. Momentan nu am bani de iridium(Denso, NGK)

Offtopic. Le-am comandat de un magazin online(polmot.ro - nu fac reclama). Ce e ciudat e ca sunt mult mai ieftine ca la alte magazine sau ebay. A mai lucrat cineva cu acest magazin?
vi_escu
Chiar pe pagina asta vorbea ursamajor de ele; a promis ca vine cu impresii dar s-a luat cu alte treburi...
Pretul nu este cu nimic ciudat, la altii e chiar mai ieftin.
tuneam
offtopic: Le-am comandat. Acum nu stiu ce sa fac... masina merge foarte bine cu cele care sunt acum, imi pare rau de ele smile.gif.

ontopic. La 1.6 16V, accesul la bujie e destul de precar. NU stiu cum sa curat un pic pe langa buji, ca s-a adunat multa mizerie. NU cred ca ar fi o pb daca ajunge in camera de ardere, numa sa nu ramana pe filetul bujiei, ca poate nu mai strange cum trebuie in chiuloasa.
IRONICK
se sufla cu aer

7 Mar 2012, 17:46:
Sau mai simplu, dar cu efecte mai slabe, cu un pai de racoritoare bagi aer cat te tin plamanii.
vi_escu
QUOTE(tuneam @ 7 Mar 2012, 17:34)
Acum nu stiu ce sa fac...
*


pai nu le schimba; si pe alea comandate le pastrezi.
cristio_79
QUOTE(IRONICK @ 7 Mar 2012, 17:37)
Sau mai simplu, dar cu efecte mai slabe, cu un pai de racoritoare bagi aer cat te tin plamanii.
*


Metoda folosita si de mine tongue.gif
Trebuie sa tii ochii inchisi sau sa folosesti niste ochelari, de protectie preferabil. Se poate baga o sarma sau ceva mai subtire in jurul bujiei pentru a elimina cat mai multe impuritati.
tuneam
Problema e ca nu prea ia pe unde sa bagi aer. NU prea e loc. POate doar daca se scoate capacul ala de plastic care e pe motor.
velceani
Salut,

cum am facut eu smile.gif)... am lipit cu scotch un furtunas subtire in continuarea furtunului la aspirator. Efect garantat smile.gif). Am tras toata mizeria cu el



IRONICK
Nu toti au curent langa masina.
tuneam
Gata, au venit bujiile denso k20tt, aveau deja gap-up reglat pentru logan(0.95), masurat de mine cu lera.
Le-am montat. NU simt nici o diferenta fata de cele vechi cu NGK irdium bk6eix. Am atasat 2 poze cu cele schimbate care aveau 80000 km. Gap-ul acestora era la montaj 0.95 iar acum au intre 1 si 1.05mm. Se vede din poza o usoara uzura a electrodului de masa. Cred ca mai mergeau dupa reajustarea gap-uli inca 80000.
Leo0608
@tuneam, din poze pe ceramica,parca au lizereu cum spunea user23, mai bine ca le-ai schimbat
tuneam
@total, erau asa cu lizeru ala maroa de la 10000km. NGK zice ca nu e nici o problema.
Primele impresii dupa un durm mai lung(350km) cu k20tt(Bucuresti -Slanic Prahova - Bucuresti)
1. Consum sensibil mai mic. Undeva pe la 6.7. Mers sportiv. Cu cele vechi scoteam sigur 7.5
2. Parca e mai silentios un pic mototul
3.Porneste ceva mai repede(dar s-a si incalzit afara...)
4. Masina trage la fel de bine.
mykissfm
am luat din pitesti un set de origine ,cele cu 168 in coada,cu 16 lei bucata ,acu 20 000 km stau linistit.
vi_escu
@tuneam, de curiozitate, de la ce cilindru ai scos bujia aia ruginita?
tuneam
@vi_escu bujia aia ruginita a fost cam 40000 la cilindrul 4 si cam 40000 la cilindrul 2. Arata asa de la primi 10000. Am postat si atunci despre ea, dar parerile au fost ca e in regula, si cred ca asa si era.
vi_escu
am intrebat pentru ca si mie imi rugineste bujia de la cilindru 2; intra la "asa face toate" ? smile.gif
corbex
Posibil sa scape ceva compresie pe linga ea, supraincalzirea accelereaza procesul.
IRONICK
Nope, nu este de la compresie. Ajunge apa/umezeala acolo.
danutsb
Am decis sa-mi pun bujii Renault cu un singur electrod - 7700500155 (am marit gap-ul de la 0.8 la 0.9).

De la V.C. au raspuns: "serviciul tehnic DACIA va comunica ca aceste bujii nu sunt pentru motorul K7J", asa sa fie?
jondafy
nu stiu ce sa zic despre bujiile astea.
de o luna am un logan in primire si a trebuit sa-i fac revizia.

am comandat niste bujii NGK BKR6E si cand le-am pus pe motor facea foarte urat, le-am dat jos si m-am dus sa le schimb cu unele originale, le-am primit pe alea de la Renault in cutii albe cu scris gri (7700500155).

Ce pot spune despre astea e ca merge binisor motorul, dar nu se compara cu Sinterom-urile ce au fost inainte pe el. Prima oara cand am vazut Sinterom-urile am inceput sa rad si am zis in gand "cine mai pune Sinterom pe masina", dar pot spune ca desi alea erau uzate, motorul mergea mult mai finut, mai silentios si consuma mai putin.

Am doar 100Km cu alea Renault si ma gandesc deja sa pun Sinterom-urile vechi (curatate si reglate) inapoi.
O sa mai stau un pic cu astea Renault sa-si faca rodajul si sa vedem apoi cum merg.
danutsb
Ai reglat gap-ul la cele Renault?
jondafy
nu, nu am reglat, am zis ca daca sunt cele originale nu mai trebuiesc reglate
ursamajor
Azi, după lupte seculare (din iarna trecută), care au durat cam 10 minute, m-am învrednicit să schimb și eu vechile mele Brisk cu Denso K20TT. Vechile bujii s-au desfăcut surprinzător de ușor, semn că băieții de la Dacia service, unde le-am schimbat ultima dată, și-au făcut treaba. Montajul a fost simplu. Am utilizat spray cu aer comprimat, pentru a curăța mizeria (oh, Doamne, câtă era!) de deasupra vechii bujii. După curățare, a urmat demontarea, care, cum am zis, a fost foarte ușoară, apoi montarea bujiilor noi, pe rând. Am folosit cheia dinamometrică din dotare și cheie tubulară de bujii (strâns la 25 Nm), fiindcă de felul meu, am tendința de a strânge prea tare. Cu aceeași ocazie, am schimbat și fișele cu unele Tesla, nu că cele originale Beru ar fi tușit, dar dacă tot e să înnoiești accesoriile de la partea de aprindere...
În foto, vechile bujii, care și-au făcut datoria cu vârf și îndesat, deși sunt o soluție buget. După înlocuire am făcut o tură în afara orașului și, sincer, o ușoară îmbunătățire se simte, în sensul mersului ceva mai rotund, echilibrat al motorului, dar ce să faci, nene, nu putem avea pretenții că unele ce-au funcționat vreo 30.000 km lucrează aidoma unora noi.
vi_escu
Si denso K20TT sunt tot "o solutie buget". Sa ne spui daca se simte ceva si la consum.
ursamajor
Da, sunt, e drept, tot buget. Dar e o diferență între 5 lei/buc. (atât erau Brisk) și 12 lei/buc. (Denso). Despre consum, ce să zic, probabil că fiind noi și motorul va suge mai puțin. În orice caz, diferențele de 0,1l pe medie, la mine nu prea contează. Sunt destul de mulțumit de consumul pe care-l am cu mașina. De exemplu, încă cu Brisk la bord, după un drum în Bulgaria, cu fâțâieli prin și printre localități, total vreo 900 km, la cam 63 km/h viteză medie, am avut 6,2 l/100km. Un consum bun, zic eu.
bobo77
Un consum bun pentru o masina fara AC, desi viteza medie este cam mare daca zici ca te-ai si fatait.
ursamajor
Am mers (relativ) tare (și, mai ales, constant) extraurban, cred că de-asta.
bobo77
Totul e relativ pe lumea asta, cam ciudat totusi dar nu asta e subiectul topicului.
ursamajor
QUOTE(vi_escu @ 13 Jun 2012, 14:34)
Sa ne spui daca se simte ceva si la consum.


Ciudat, într-adevăr, dar mulți au legat titlul prea generic al topicului și de consum. Aruncă o privire și mai în urmă, nu doar la citatul membrului de mai sus. wink.gif
vi_escu
E normal sa intrebe lumea. Toti producatorii (de bujii) se lauda ca minunile lor reduc consumul cu x%.
Eu, cand m-am mancat in ... de-am pus Bosch FR7LDC+, am observat o crestere a consumului.
ursamajor
Dacă scânteia e dată când trebuie și cu suficiență, pe un motor ca acela de Logan (vorbesc de 1.4 al meu) n-ai ce diferență să simți, practic. Restul, că are electrozi din aliaje cu iridiu, aliaje cu platină sau oțel refractar are efect doar asupra uzurii (consumării) bujiei. Restul, e cancan și efect placebo. E evident că o bujie nouă (potrivită motorului) va funcționa mai bine decât una uzată. Asta se poate simți.
Diferențe de consum? Hmm, revin la ce-am spus la începutul postării, doar dacă nu funcționează corect bujia/bujiile în ipoteza că restul aprinderii e fără cusur.
Părerea mea.
dia_ph2
Cam asa arata bujiile dupa 53k km:
[attachmentid=1627821300] [attachmentid=1627821301] [attachmentid=1627821302] [attachmentid=1627821303]

Nu se mai simte asa tare cand iau piciorul de pe acceleratie, iar consumul pare sa fi scazut (ramane de vazut daca se confirma), in conditiile in care am pus acelasi tip de bujii.
andreig1982
le-ai tinut ceva
eu le-am schimbat cam la aprox 30k km, avand in vedere ca nu costa o avere
LuluMOB
Cam asa aratau si ale mele la 45.000. Le-am schimbat -tot cu unele identice- pentru ca am avut impresia ca porneste ezitant, insa era doar o impresie. Daca le-as reface distanta, cred ca ar mai merge inca pe atat.
Evident, nu s-a schimbat nimic (consum, intreruperi la turatii mari/mici, trepidatii), ceea ce inseamna ca inca erau cat de cat in parametri.
eurocristi
Vreau sa le multumesc colegilor care au testat si recomandat bujii Denso K20TT.
Am montat si eu pe masina un set si pot sa spun fara retinere ca sunt deosebite mai ales avand in vedere raportul calitate pret.
Ramane de vazut stabilitatea performantelor in timp.

Eu imi testez periodic consumul pe un anumit traseu putin circulat si cu asfalt de calitate,in lungime de 45 km.In general reusesc o vitez medie de 80 km/h +/_ 2-3 km/h.Fac treaba asta dupa ce am schimbat bujiile si pe urma cam la ficare 5000 km.Cand ajung la diferente de 0,3-0,4 l schimb bujiile.Cele mai bune rezultate le-am avut pina acum cu NGK BKR6EZ,6,4l.
Atasez mai jos poze cu consumul afisat azi
madhorsefuzzy
QUOTE(eurocristi @ 21 Jul 2012, 17:14)
Cand ajung la diferente de 0,3-0,4 l schimb bujiile.


Cam dupa cati km dupa ce le pui de noi se intampla asta?
eurocristi
QUOTE(madhorsefuzzy @ 23 Jul 2012, 15:40)
Cam dupa cati km dupa ce le pui de noi se intampla asta?
*



Cele originale de fabrica au tinut vreo 27 000,apoi NGK pe la 27000,Bosch FRD bla bla bla ,cele mai proaste pe care le-am avut, pe la 8 000 si Champion RC8YL, daca tin bine minte codul , pe la 25 000.
Deci pentru cele cu un electrod cam 25 000-30 000 ar fi durata de viata.

In exploatare normala nu-ti dai seama usor de diferenta dar pe traseul pe care testez este altceva ,pentru ca ating pe alocuri si 160 dar in mod normal cea mai mare parte a drumului merg cu viteze inte 100 si 130,mai mult la 130, pe traseu fiind doar doua localitati,scurte, unde o las la 70-80.
madhorsefuzzy
Da cam asa le-am tinut si eu fara sa compar consumuri ci doar uitandu-ma la teava de esapament cand incepea sa se innegreasca:
27.000 - originale
25.000 - denso 1 electrod
18.000 - Bosch - 1 electrod - schimbate ca s-a innegrit teava
29.000+ - Denso 1 electrod

In 1000Km (100.000km) vreau sa le schimb cu noile Denso.

De fiecare data cand am pus Denso s-a simtit bine fata de cele uzate.
La Bosch parca nu prea, poate mai mult placebo.

Oricum imi place ca in momentul in care incep sa se uzeze bujiile si sa se mareasca distanta intre catod si anod, masina trage din ce in ce mai bine in turatii mari (4000-6000rpm).
vi_escu
sunt mai multi care au constatat ca nu prea se pupa bosch cu motorul de logan.
eurocristi
QUOTE(madhorsefuzzy @ 24 Jul 2012, 08:13)
29.000+ - Denso 1 electrod


*



Ce tip de DENSO folosesti?

Bosch cu un electrod ca sa fim exacti pentru ca despre cele cu 4 n-am auzit de rau pina acum.
madhorsefuzzy
Cel mai ieftin ~ 12 RON bucata acum 1,5 ani.
tribunul
QUOTE(vi_escu @ 24 Jul 2012, 11:36)
sunt mai multi care au constatat ca nu prea se pupa bosch cu motorul de logan.
*


Nu se pupa nici cu vechile dacii.
user123
QUOTE(vi_escu @ 24 Jul 2012, 10:36)
sunt mai multi care au constatat ca nu prea se pupa bosch cu motorul de logan.
*




+1 .....mare dreptate are colegul, am testat un FRD de la Bosch ( au fost chiar originale) si mau impresionat prin mediocritate comparativ cu cele originale....poate respectivele nu sunt potrivite cu regimul termic al motorului, mi s-au parut prea reci pt motorul loganului....



Din partea mea, capitolul bujii este incheiat ( am mai scris).....extrem de multumit de Denso iridium (IK 20), complet deosebite de tot ce am testat pana acum (inclusiv NGK iridium).....nu "tresare" la relanti, esapament curat, consum neschimbat, la rece nu "da in nas" iar la turatii mari cu totul altceva fata de restul........am trecut de 50 000 cu ele, este prima oara cand tin bujiile mai mult de 20 000 km, vreau sa incerc sa ajung cam pana la 80 000 cu ele doar pt test.....
Urmatoarele cu siguranta vor fi tot IK20.......

Mai jos, un filmulet practic, cu deosebirea intre bujii obisnuite si cele iridium ( se observa ca la "presiune" mare cele obisnuite nu dau scanteie regulat....
&feature=related
madhorsefuzzy
M-am uitat la video.

Intrebare la ce presiune maxima lucreaza motorul de logan 1.4/1.6?

Ca daca e sub 10 atmosfere atunci nu conteaza ce apare in film.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.