Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
IRONICK
Daca are 10 este un motor bolnav. Eu am masurat periodic presiunea si intodeauna am avut ~15.
madhorsefuzzy
50RON setul vs 210RON setul nedumerire.gif
user123
QUOTE(madhorsefuzzy @ 27 Jul 2012, 08:55)
50RON setul vs 210RON setul  nedumerire.gif
*




Adevarat....personal nu ma deranjeaza pretul- decat sa fie aruncati pe inutilitati- pt cei "precauti" costurile se pot amortiza in timp (durata dubla de viata).....fara sa punem la socoteala calitatea........nu o sa fie porsche RUF, insa o sa functioneze optim iar cand veti dori maximum, il veti avea......
Cred ca este cam la fel ca si la consum....efectiv daca nu vreti consum mare, nu mergeti cu viteza mare si accelerari brutale; la fel si la bujii, nu doriti performanta maxima, mergeti pe clasice......nu e ceva rau, este doar o chestiune de optiune

Si nu in ultimul rand....avand in vedere ca un ulei bun ( mediu ca performanta) il luati cam la 200 RON si il "aruncati" in 10-15000km......cu atat mai mult la bujii...nu?
vieru7
am cumparat astazi bujii bosh cu 4 electrozi(bosch super 4 FR78X). ce parere aveti de ele? am un motor 1.4 sunt ok ptr, acest motor? si mai ales daca exista ordine in montarea / demontarea bujiilor?
user123
Un mic update....astazi, cu ocazia schimbului de ulei si a catorva consumabile, am decis sa reglez si culbutorii.....motiv pt a inspecta starea bujiilor.....

Concluzia este ca pe baza a ceea ce am vazut, imi mentin parerea despre Denso iridium - nu au lizereu pe izolator, mersul cel mai rotund care l-a avut motorul si toate acestea la aprox 65-70000 de km de folosit....vreau sa le tin cam pana la 80-100000 doar pt test....impecabile pana acum,cum spuneam mai demult, capitolul bujii la mine se incheie cu Denso iridium ( mai jos atasez cateva poze)
YRX
Ce vi se pare voua in neregula cu bujiilea astea?
Sunt Eyquem RFC58LZ2E, au fost utilizate vreo 3000 de km.
Simptome: - masina lesinata (rau) si consum cam cu 1l/100 km mai mare.
Ecartamentul este corect, bujiile sunt foarte curate (chiar suspect de curate), doar contactul cu fisa mi se pare oxidat rau.
Le-am inlocuit cu un set mai vechi de proba si lucrurile au revenit la normal.

[attachmentid=1627834053] [attachmentid=1627834054] [attachmentid=1627834055]
user123
QUOTE(YRX @ 2 Sep 2012, 07:10)
Ce vi se pare voua in neregula cu bujiilea astea?

[attachmentid=1627834053] [attachmentid=1627834054] [attachmentid=1627834055]
*




Salut, toate bune si frumoase daca sunt asa toate ( 4 )...aparent.....posibil ca electrodul central sa aiba micro fisuri dea lungul lui si poate intrerupe in sarcina...sau "rezistenta" interioara necorespunzatoare, UCE nu se impaca cu ea ( nu sa adaptat inca) si iti creste consumul....probabil, man, ai fost si tu - in sfarsit icon_mrgreen.gif - victima unor piese contrafacute, ca noi toti....aparent par chiar ok, insa evident daca masina merge greu si sa corectat dupa ce le-ai pus pe cele vechi e destul de evident ca are legatura cu ele....

In alta ordine de idei, solutia care nu va da gres niciodata este Denso iridium wink.gif ( ma uitam in pozele tale cat de grosi sunt electrozii centrali... wink.gif )
eurocristi
Poti sa incerci si varianta mai ieftina de la Denso,K20TT.
YRX
Toate 4 sunt la fel. Masina nu intrerupea sau nu mergea neregulat, deci probabil treaba cu rezistenta interna este valabila. La inceput au mers bine, apoi ciuciu putere la viteze mai mari si consum.
Recunosc, le-am luat din Vitan biggrin.gif , eram pe acolo dupa altele si n-am rezistat super-ofertei, plus ca am avut si garantie - "Sunt cele mai originale mancati-as!" radmasa.gif
Deocamdata merg cu setul asta de Bosch o vreme pana caut un set nou, ori Bosch Super4 (sa nu va aud, mie mi-au mers chiar bine) ori Denso.
user123
QUOTE(YRX @ 2 Sep 2012, 13:25)

....Deocamdata merg cu setul asta de Bosch o vreme pana caut un set nou, ori Bosch Super4 (sa nu va aud, mie mi-au mers chiar bine) ori Denso.
*




Deci sa inteleg ca ai schimbat jugul de lemn cu jugul de fier, da? biggrin.gif S-ar putea ca Bosch-urile respective, de bune ce sunt, sa-ti fi "zapacit" complet UCE si atunci cand , poate, pui piesa care trebuie se adapteaza greu ( sau deloc ) icon_mrgreen.gif ........serios vorbind, Bosch nu prea se impaca cu Dacia , din ce am experimentat si inclusiv din ce am citit aici la colegi, cred ca regimul termic nu se potriveste.......
Si eu am avut reticente vis a vis de Denso iridium, mai ales dupa esecul cu NGK iridium, insa efectiv sunt cu totul altceva.....niciodata masina nu a mers asa de bine( nici noua), nu in sensul ca e Porsche, ci in sensul ca merge optim, constant, pe toata perioada de cand le am.....incearca Denso iridium si nu o sa te mai gandesti la Bosch ( sau alte turcisme tongue.gif )...
YRX
Bre, singurele bujii care mi-au facut figuri sunt Eyquiem-urile astea luate din Vitan. Probabil sunt contrafacute, am mai folosit tipul asta luate de la magazin si au mers OK.
Bosch-urile pe care le-am pus acum le-am folosit mai demult (au cam 20.000 de km), le-am oprit in ideea de vreo urgenta, intre timp am mers pe mai multe marci.

Super4 mi-au mers impecabil atat pe 1.6 MPI cat si pe MCV-ul 16V. Pe toate le-am luat de la Augsburg care este distribuitor autorizat Bosch, deci au fost originale. Am auzit si eu povestile cu regimul termic, cu faptul ca nu merg pe Dacia, dar din propria experienta am constatat altceva. Probabil si la Bosch exista o gramada de contrafaceri, dar daca sunt originale eu zic ca nu sunt probleme.
drogas
@YRX - bujiile le-ai luat duminica de la cearsaf la 50 de ron toate 4 ?

Intreb deoarece si eu vreau sa le schimb in primavara si ma tenta "oferta" . Daca despre astea vorbim o sa ma reorientez.

Pana acum cumparasem filtru de aer si de polen duminica... am fost multumit de ce am cumparat...
corbex
QUOTE(YRX @ 2 Sep 2012, 08:10)
Ce vi se pare voua in neregula cu bujiilea astea?
Sunt Eyquem RFC58LZ2E, au fost utilizate vreo 3000 de km.
Simptome: - masina lesinata (rau) si consum cam cu 1l/100 km mai mare.
Ecartamentul este corect, bujiile sunt foarte curate (chiar suspect de curate), doar contactul cu fisa mi se pare oxidat rau.
Le-am inlocuit cu un set mai vechi de proba si lucrurile au revenit la normal.
*


Mie imi par cam afumate (vezi virfurile electrozilor laterali si electrodul central). Posibil, asa cum ai banuit, rezistenta interna mare, scinteie slaba.

Dupa Eyqem-urile cu care am luat masina si pe care le-am schimbat mai mult la o ideie, ca nu-mi faceau necazuri, am pus Sinterom. Am cautat tabele de echivalente si am cumparat ce era indicat acolo. Am cam 30,000 cu ele. Functioneaza perfect in orice regim de turatie. Daca nu calc prea tare pedala, scot 5, maxim 5,2% consum. Iarna motorul porneste mai repede decit cu Eyqem. Putin sesizabil, dar sesizabil, totusi. De aici as conchide ca o fi si marca bujiilor importanta, dar cea mai importanta e potrivirea specificatiilor bujiei cu cerintele motorului. Zilele astea mi-am propus sa le fac o verificare. Daca nu uit, le fac poze sa vi le arat.
YRX
QUOTE(drogas @ 3 Sep 2012, 10:54)
@YRX - bujiile le-ai luat duminica de la cearsaf la 50 de ron toate 4 ?
Intreb deoarece si eu vreau sa le schimb in primavara si ma tenta "oferta" . Daca despre astea vorbim o sa ma reorientez.
*


Da, de acolo le-am luat, dar parca au fost 5 lei bucata / 20 lei toate ca la 50 de lei nu mai e oferta ... biggrin.gif

@Corbex
Electrodul central si contactul cu fisa sunt negre / oxidate. Electrozii de masa sunt foarte curati.
Cat despre potrivirea cu motorul, sunt bujiile OEM, daca nici astea nu se potrivesc... Eu cred ca sunt contrafacute, falsuri. Bine ca le-am prins, stiind ca am bujii noi, imi veneau tot felul de idei - corp clapeta, sonde, catalizator.
drogas
Ce nenorociti, la 20 de lei toate 4 cred ca nu cumparam, prima idee ziceam ca sunt falsuri...prea ieftine.

La 50 de ron cat mi-au cerut mie ziceam ca e un pret de bujii cu un electrod si ele sunt cu 2 electrozi si de aici "afacerea"...

In orice caz e clar ca sunt prea ieftine ca sa fie OEM.

Iulikk
Pai bre, bujii cu 1 electrod, am luat eu anu' trecut pt ferrariu din dotare de la dealer si au costat 7 lei bucata. Cum dracu sa dai 50 de lei pe ele?
drogas
Pai sunt bujii cu un electrod vezi NGK v28, denso KT20 etc care au un pret mai mare decat ce ai dat tu acolo...
Leo0608
deja ngk si denso sunt lux radmasa.gif ptr el. in 2010 o bucata ngk bre6eix era 50 ron ... ptr alt tip de masina ..
emanu900
Mi-am schimbat si eu azi cele vechi NGK BKR6E dupa vreo 30.000 tot cu acelasi tip.
De ce am facut miscarea, pt ca incepuse sa imi creasca usor consumul pe exterior (in oras nu prea puteam sa ma pronunt din cauza traficului) iar masina nu mai avea acelasi zvac.
Schimbat, sunetul motorului e mai curat si urca ceva mai usor in ture, acum sa vad si consumul dupa vreo cateva sute de km.

P.S. A mea e remapata de Dimsport.
YRX
QUOTE(vieru7 @ 11 Aug 2012, 12:34)
am cumparat astazi bujii bosh cu 4 electrozi(bosch super 4 FR78X). ce parere aveti de ele? am un motor 1.4 sunt ok ptr, acest motor? si mai ales daca exista ordine in montarea / demontarea bujiilor?
*


Uitandu-ma pe poza colegului mi-am adus aminte de o mica-mare problema pe care am avut-o incercand sa cumpar FR 78 X dupa catalogul magazinelor.
A aparut un cod pentru Logan MPI pana in AM 04.05 - 0 242 232 501 (cod scurt 509 FR 78) si alt cod, pe care-l foloseam eu 0 242 232 502 (cod scurt 510 FR 78X). Eu tot timpul l-am folosit pe al doilea.
Din ce stiu eu "x"-ul are gap-ul la electrozi mai mare si alt regim termic.
user123
Un update: am schimbat in weekend bujiile Denso, dupa aproape 87000 km facuti...nu pot sa adaug nimic la ce am spus pana acum despre ele, sunt aproape perfecte; zic aproape dintrun singur motiv- desi nu sa schimbat absolut nimic in mersul motorului de cand leam inlocuit (functioneaza impecabil), in timp ( si in km facuti) distanta intre electrozi tinde sa se mareasca cum se observa si in poze....din cauza ca, desi electrodul central este de iridium, celalalt este din nickel si se "mananca"....un salt calitativ ar fi bujiile Denso VK20Y ( cu un electrod de iridium si celalalt-lateral- de platina) ...

Le-am inlocuit cu acelasi tip de bujii(apucasem sa le cumpar)....
In alta ordine de idei, la un 16V, am montat Beru 14F-7DPUR2 ( electrod central de platina) si care pana acum (aproape 2000 km) functioneaza la fel ca si Denso....la pret sunt mai ieftine, aproape 160 lei; ramane de vazut in timp,daca isi vor dovedi calitatea la fel ca si Denso iridium....

Lasand la o parte marcile (de bujii), am observat ca este o idee buna sa fie montate bujii cu electrodul central cat mai subtire, se simte o diferenta substantiala in functionarea lui....bujiile cu mai multi electrozi laterali nu m-au impresionat deloc, pt mine cel putin au functionat mediocru....
Leo0608
salut
am gasit un echivalent de bujii autolite, doar ca au lungimea filetului 26,5mm, in loc de 19mm
distanta la cele autolite intre electrozi 0,9mm
are ceva daca as pune distantiere pana ajung la 19 mm?
ar merge cumva puse si asa la 26mm? sau se vor ancrasa mai repede

oscilez intre autolite xp si Denso VK20Y
need help

YRX
Daca le bagi asa cum sunt risti fie sa le loveasca pistonul, fie sa se colmateze filetul de calamina si sa nu le mai scoti.
Din batrani se practicau 2 metode la bujiile "neconforme"
- reductie, o bucsa de bronz, cupru etc. care prelua diferenta de filet
- strunjirea filetului spre capatul bujiei, in cazul in care nu o atingea pistonul.

Cred ca te cam complici inutil, acum cand sunt atatea tipuri de bujii exact pe dimensiune.
nikuniku
pe langa spusele colegului bujiile nu se vor raci si se poate sparge ceramica de pe electrodu central
Leo0608
nu-mi plac improvizatiile, merci de atentionari
am sa merg pe denso vk20y. Sper sa fie peste ngk bkr6eix
nikuniku
pune NGK-uri,sunt mai bune,varfu de iridium tine aproape 100 de mii/km
Leo0608
QUOTE(nikuniku @ 12 Jan 2013, 22:44)
varfu de iridium tine aproape 100 de mii/km
*


care e codul acela varf de iridium?
nikuniku
total scrie pe bujii
Leo0608
spune-mi si mie te rog care e diferenta intre
http://www.amazon.com/NGK-BPR6EIX-Iridium-...g/dp/B000UK1Y00
si
http://www.amazon.com/NGK-BKR6EIX-Iridium-...g/dp/B000BYDA8E

eu credeam ca sunt cam la fel (6eix)
bogdan_dsn
Am lecturat topicul si am o intrebare. Ce parere aveti de NGV V-line? Ar trebui sa schimb bujiile la sandero si ma gandeam ca sunt mai bune ca alea originale. Nu am gasit info despre ele in topic. Sau o alta recomandare de la ce ati pus voi.
vi_escu
ngk v-line sunt bujii bune la un pret decent; in aceeasi bani poti incerca si denso tt.
bogdan_dsn
E vreo diferenta intre cele 2? Vad ca denso e putin mai ieftin ca ngk, dar nu am gasit pareri despre denso tt. A avut careva montat? Sunt ok?

LE: Am gasit cu cateva pagini in urma despre ele, voi pune denso tt pana la urma. Bujiile de acum au ~60.000km.
aliuta2000
daca zic ca am 90 000 km cu cele puse de fabricant .... teava e curata curata , de consum nu pot sa ma pronunt ca e mare sau mic .
Ma gandesc ca totusi e bine sa le schimb si nu stiu ce ar trebui sa cumpar .Nu vreu ceva foarte scump , dar vreau sa fie acceptabil ca si functionare . care ar fi recomandarea celor care au schimbat randuri de bujii??
Multumec anticipat de raspuns
DR.M
Daca ai fost multumit de prestatia lor in cei 90000 de km (daca chiar nu au fost schimbate), pune tot originale. Eu asa as face. Eu am tot pus originale, Renault, cu 2 electrozi si sunt multumit de ele.
Pe topicul acesta unii cumpara bujii mult mai scumpe cu iridium, etc., ca sa obtina diverse avantaje/beneficii (consum redus, durata de viata mai mare, motorul merge mai rotund, etc.) poate placebo mai mult, decat reale.
aliuta2000
nu am ce sa le reprosez in acesti ani de zile de folosire si cei 90000 km
masina nu mi-a pornit in 2-sau 3 ocazii , la prima cheie , dar nu cred sa fi fost bujiile ... tot originale o sa pun ... Consumul este oarecum OK.
Tot originale o sa incerc sa cumpar .
Merci mult de sfat .
cosmin_h82
Am luat bujii Beru UXT (4 electrozi) si varful din titan. Nu le-am pus inca, dar sper sa fie ok. Acum am bujii luate cu 7 lei/buc (2 ani si 12000 km).
bogdan_dsn
Dupa ceva mers cu denso tt am observat ca masina trage mai greu, tremura binisor si consuma putin mai mult. Am trecut inapoi la eyquem cu 2 electrozi, cele de origine de la dacia si totul a revenit la normal.

Asa arata denso-urile date jos de pe masina.

DR.M
Cam cati km inseamna "ceva mers"?
bogdan_dsn
Cativa km adica vreo 500. A inceput sa faca figuri masina chiar dupa ce am schimbat bujiile dar le-am mai lasat crezand ca asa e la inceput.
eurocristi
QUOTE(bogdan_dsn @ 18 Mar 2013, 15:40)
Dupa ceva mers cu denso tt am observat ca masina trage mai greu, tremura binisor si consuma putin mai mult.



Interesant!Cred ca esti primul care are probleme cu ele.
De unde le-ai cumparat?
bogdan_dsn
Le-am luat de la un magazin de piese auto ce mi-a aparut in cale.
SYL
Cred ca mai bine era daca foloseai K20PR-U...
bogdan_dsn
Probabil, nu m-am interesat destul inainte. Am pus bujii de origine, cele cu 2 electrozi cum avea masina cum a venit din fabrica si acum totul a revenit la normal.
andreig1982
nu cumva gap-ul este mai mare de 0.9 mm?
cel putin asa pare ochiometric
Leo0608
cred ca la denso cele mai bune ptr motorul nostru cu 8v,este vk20y. A pus cineva asa ceva? Cum se comporta?
bogdan_dsn
probabil ca gap-ul e mai mare, dar nu am o lera ca sa verific. Ma gandesc ca cele de la dacia vin gata reglate.
SYL
QUOTE(total @ 19 Mar 2013, 19:39)
cred ca la denso cele mai bune ptr motorul nostru cu 8v,este vk20y. A pus cineva asa ceva? Cum se comporta?
*


Alea de zici tu sunt IRIDIUM TOUGH, eu pe SuperNova (deci motor 8V) am avut IK20 (iridium power) si le am si pe Logan (motor 16V), foarte mutumit de ele... icon_mrgreen.gif
IRONICK
QUOTE(ursamajor @ 13 Jun 2012, 10:06)
Azi, după lupte seculare (din iarna trecută), care au durat cam 10 minute, m-am învrednicit să schimb și eu vechile mele Brisk cu Denso K20TT
*



QUOTE(bogdan_dsn @ 18 Mar 2013, 15:40)
Dupa ceva mers cu denso tt am observat ca masina trage mai greu, tremura binisor si consuma putin mai mult. Am trecut inapoi la eyquem cu 2 electrozi, cele de origine de la dacia si totul a revenit la normal.

Asa arata denso-urile date jos de pe masina.
*


Numai la ursamajor merg toate piesele perfect. Sa nu uitam nici de episodul in care cauciucurile montana/kormoran si mislen sunt cele mai bune.
eurocristi
Eu am denso k20tt si nu am de ce sa ma pling ba chiar sunt foarte multumit de ele.Referitor la gap,cred ca este 0.8 din fabrica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.