Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
user123



Aham....comune urbanizate, ngk, serpentine cu vaselina deshidratată și bujii beru care prăjesc ABS....și mai nou vorbești și cu morții din moment cel suni pe Einstein...

Ești excepțional și fudul pe deasupra....


On topic: am descoperit de ce întrerup fisele....e banal,însă surprinzător pt ca cele OEM au rezist mult și bine în asemenea condiții...oricum pt majoritatea nu contează prea mult deoarece probabil nu se întrunesc condițiile de la mine


P.s: Vezi ca știu perfect la cine te referi cu Einstein....Este alarmisttul cu zvonul ca vezi doamne 4 poli ai bujiei ard ABS.....El a auzit ceva de la Renault însă nu a înțeles, problema a fost temporara cu un lot care nu avea rezist interna corespunzătoare și de aici probleme....întâmplător lotul era de bujii cu 4 poli și de aici legenda....
vi_escu
nu ne spui si noua ce ai descoperit?
user123


M-am gandit ca e mai folositor sfatul unuia ca Mke......


In fine, pornind de la ideea ca doar cele 2 fise au probleme, m-am documentat putin.....inclusive pe site la NGK

Dupa toate acestea, azi am reprodus experimentul ca sa imi confirm ipoteza....


Treaba, dpmdv, sta asa:

-am folosit de fiecare data cand am schimbat bujii/fise unsoare din aceea fluorurata ( sau cum dracu ii zice ) de la Beru ( am scris cu ani in urma chiar aici despre ea, de atunci am tot folosit-o)......se pare ca de vina este si acea unsoare, pt rateuri ( misfire) daca este sa ma iau dupa ce spun cei de la NGK....

Pacatul meu este ca , poate am folosit prea multa......cei de la NGK spun ca in exces si mai ales pusa pe terminalul fisei cauzeaza rateuri; odata ce o fisa fura astfel current, s-a termintat cu ea.....

Azi am curatat cele 2 fise......tot dau rateuri....am pus unsoare in exces la celelalte 2 fise ( care erau functionale) si dupa ce motorul s-a incins bine (30 min) au inceput sa dea rateuri si acelea.....am reprodus deci experimentul, insa nu mil explic, cei de la beru o recomanda ca unsoare dielectrica speciala pt bujii....

Din aceste motive am spus ca probabil la majoritatea nu se aplica, pt ca probabil ff putini folosesc acea unsoare si chiar mai putini sunt "obsedati" ca mine cu pusul ei......dusmanul lui bine este mai bine....

Mai jos atasez un link de unde mi-a venit ideea ( vedeti jos, la iginition wire problems, la misfiring.....)


http://www.ngksparkplugs.ca/tech-info-wire-sets.cfm
IRONICK
Eu nu am folosit pana acum unsoarea. smile.gif
In schimb, din ce am vazut bujii NGK scoase de masini (chiar si iridium, scoase de pe masini si pastrate), toate au scapari pe langa portelan si corpul metalic. Sau poate asa este specific la NGK si din cauza asta nu se impaca bine cu unsoarea. Incearca si cu alte bujii.

ps. apropo de discutia cu cauciucuri, pe aceeasi masina in discutie am bujii NGK radmasa.gif
user123


Man, eu nu mai folosesc demult bujii NGK pe nici o masina....mai ramasesera doar aceste fise, am scris de ce le-am tinut.....

Cat priveste acel lizereu care apare pe ceramica, cei de la NGK spun ca e "normal" si ca nu are dea face cu ne-etanseitate ci mai degraba "particule incarcate electric care adera la ceramica " ( traducere din ce imi aduc aminte ca scriau ei pe site)....


Pe mine explicatia nu ma multumeste.....champion nu face lizereu, denso nu face...bosch nu face, beru nu face....nici eyquem pe care "reiserul" cu 16 idei le blama nu face.....iar la adaptivi cel mai bine sta eyquem; relantiul cel mai bun precum si prestanta pe toata gama de turatii au avuto denso iridium.....

Acum folosesc Denso iridium....bujii


Nici explicatia celor de la NGK cu privire la fise si unsoare nu ma lamureste.....fisele Beru ( originale ) au avut parte din plin de unsoare si nau avut nimic multe sute de mii de km.....astea picara in 1 an...aproape 1 an, nici macar 1 an....si de ce? posibil de la unsoare?

De aceea intrebarea mea este....de ce as mai incerca/testa eu ceva de la NGK? Pt ca merge la UNELE motoare? sau pt ca recomanda un oarecare mascarici?
IRONICK
QUOTE(user123 @ 22 Aug 2014, 21:28)
Man, eu nu mai folosesc demult bujii NGK pe nici o masina....
*


nu am echivalenta la iridium power, decat pe tough sad.gif
si seria mai slaba din tough, VCH
user123


Man.....ce motor? sau anyway fuck denso....


Exista Champion cu iridium.....pionieri in iridium, inca din 1970 cand lau introdus pt aviatie....

Sunt firma serioasa....bujiile premium au miezul de cupru atat in electrodul central cat si in cel lateral iar varful la central e de iridium, cel lateral e de platina.....

Daca nici asta nu te multumeste sunt cele cu Aur-palladiu...superconductoare sau cum naiba le zice....deci ai de unde....nu te limita la NGK/Denso
IRONICK
unde gasesc un catalog online pentru europe la champion?
user123


Ai pm
YRX
Ironicule, Bosch tata, fa-mi si mie placerea ... biggrin.gif
Mi-aduc aminte de discutia cu 16V si cu stricatul calculatorului de ABS de la bujiile multipoli, eu aveam Bosch Super4 de ceva vreme si pe MCV si am dat fuga la masina sa vad daca mai merge ABS-ul biggrin.gif

Usere, vaselina, ne-vaselina eu zic ca nu prea ar trebui sa se duca asa repede. Eu am fisele originale pe masina, le-am dat si cu vaselina de borne de baterie si n-au nimic.
dr_mKe
Exista nota de service Renault / Dacia in acest sens. Un fin cunoscator a citit-o tongue.gif Nu ma insel, nu ? blush.gif

Cat despre scapari, eu nu am remarcat la ale mele nimic semnificativ, pana acum. Mai am 2 randuri de poze cu celelalte seturi de la 16v, dar mi-e lene sa caut prin arhiva. Astea-s facute cu okos telefonu' si poate deranjeaza calitatea.

[attachmentid=1627958660]
user123


Herr YRX tocmai ăsta am spus și eu, cele originale beru au ținut mult și bine așa....poate este și de la regimul de mers, în afară eu nu scad sub 4500rpm


Zici de bosch mân? Pai am avut odata fr7ldc și au mers execrabil....nici 1000 km nu lam ținut, am scris pe aici

Și de ce va agitați pt bujii cu "t" electrozi, când dpdv al performantei cele cu 1 sunt mai bune (fav circulare amestecului și front de ardere mai bun); bujiile multi electrod sunt doar longlife și atat


@mke nu credeam sati mai scriu ceva dar...

Întâmplător eu îl cunosc pe ăla care a emis nota de care vorbești, de la Mioveni....la service no name unde lucrează prietenul tău geniu a ajuns telefonul fără fir....ok?


În sfârșit ai scris/făcut ceva folositor cu acele poze...

Greșeală ta și a celor cu iridium este ca va cramponati de electrodul central care rezista și uitați de cel lateral care e nikel ordinar și care uitate în ce hal este..

Pt a funcționa corect o bujie are nevoie de 2 electrozi...nu doar unul....înțelegi? Restul e marketing


dr_mKe
La o bujie cu minim 2 electrozi de masa, in 60k de regula lucreaza (majoritatea timpului) doar pe unul dintre ei pentru ca inca nu s-a uzat suficient incat sa dea scanteie mai usor pe celalalt.

Varful subtire de la iridium face multe. Exista si variante mai scumpe, cu electrodul de masa ''nobil''. Parca alea se pun pe la Porsche, Jag, etc, samd.

Uite un Champion extras cu mare dificultate dintr-o Laguna 1.6 16v, de pe forum, Dumnezeu stie cate milioane de km a fost rulata, dar toate au iesit extrem de greu din cauza depunerilor mari de calamina de la varful bujiei/filetului. N-am rupt nici una, n-am deteriorat nici un filet in chiulasa. [attachmentid=1627958667] La astea au lucrat ambii electrozi de masa si sunt singurele la care am vazut asta. La cele schimbate la 60k nu am sa fi lucrat ambii electrozi. Uzura imensa a electrodului central, n-are rost sa o mentionam, plus calamina care atesta rualjul excesiv.

Nota respectiva de service, confidentiala de altfel, am citit-o la service si pe mail, capatata mai de sus, dupa patania cu Beru-n 4 craci. Nota a fost emisa la RENAULT, nu la Dacia.

Bosch fr7ldc astea le are un amic pe SN si este mega multumit de ele. Le foloseste de vre-o 400k ?

Cele mai bune sunt cele care nu scot nasul asa de mult in camera de ardere, dar mai rog, altii sunt experti NASA p-aci. Eu am facut multe poze cu minunile pe care le-am gasit la masina mea si la cele la care mi-am mai bagat nasul sau am asistat la diverse reparatii.

In plus, am recomandat doar ce am folosit si de ce am fost multumit. De iridium si de V-line am fost si sunt foarte multumit. Ca sa fim la subiect, de Michelin Energy am spus ca nu-mi voi mai cumpara a doua oara, de exemplu. Daca n-am folosit, n-am zis ca-i bun sau prost wink.gif
IRONICK
QUOTE(dr_mKe @ 23 Aug 2014, 08:35)
Cat despre scapari, eu nu am remarcat la ale mele nimic semnificativ, pana acum. Mai am 2 randuri de poze cu celelalte seturi de la 16v, dar mi-e lene sa caut prin arhiva. Astea-s facute cu okos telefonu' si poate deranjeaza calitatea.
*
Le-am vazut cu ochii mei. Diferenta este ca toate pe care le-am vazut, nu erau scoase din Dacia/Renault.
dr_mKe
Te cred. Eu nici o data n-am avut urme de scapari pe ele. La ce compresie / temperatura este-n motoarele astea, ar fi si culmea sa fie.

Cand dau pe la Arad, poate-mi bag nasul sa vad cum arata la Subaru, poate alea au.
user123

Exact explicatia pe care o dai tu referitor la cele cu 2,3,4 electrozi vine in sprijinul ca sunt longlife....si atat !...

Daca vrei performanta, conteaza calitatea ( adica core-ul electrozilor ) si nu cantitatea (nr de electrozi )....de aceea dublu cupru (central si lateral) sunt un compromise bun, mai ales la Logan.....daca as pomeni de argint sau aur palladiu, le cumpara careva?


La orice bujie mai conteaza si starea electrozilor.....adica daca acestia au suprafetele rotunjite, netede , e semn clar ca trebuie schimbate;

Muchiile trebuie sa fie cat mai ascutite, sa favorizeze arcul electric fara problem....la cele noi o sa vedeti ca muchiile electrozilor laterali sunt relative ascutiti, uneori chiar neslefuiti;

Problema asta o aratam si la iridium....varful de iridium ramane ascutit ( nu se topeste) insa electrodul lateral se topeste se rotunjeste....arcul electric va necesita voltaj crescut, de unde fortare in bobina ( cu incalzirea acesteia) fortare in fise ( voltaj crescut ) si chiar risc de rateu in conditii special de mers ( sa zicem sarcini mari, GPL, turatii medii/mari etc....)


De aceea unii folosesc electrod lateral de platina in comb cu iridium...sau dublu platina....acestea sunt longlife veritabile, insa doar atat !!
DPDV al performantei ( calitate scanteie si consistenta ) pe termen scurt si mediu vor fi usor depasite de bujii dublu cupru ( sau argint/aur palladiu) datorita calitatii electrozilor.....


Eu am scris celor de la NGK....mi-au raspuns ca ei nu folosesc cupru nici macar in electrodul central, daramite in cel lateral.....deci bujiile lor ( chiar iridium ) au baza (core ) electrodului central din nickel ordinar....varful poate fi din iridium/platina etc insa dpdv al calitatii, baza e nickel....


Sincer acum, avand in vedere toate astea.....voi ( invit pe mai multi sa scrie, sunt curios) ce ati allege: ciocolata ( core ) sau ambalajul ( iridium )? Ma refer dpdv al performantei



Referitor la cele care nu "scot nasul" in camera de ardere.....nu e clar la ce te referi; sa stii ca, cu cat o bujie este mai iesita in camera de ardere cu atat este considerate mai "calda"....bujiile cu electrodul central retras (non projected) sunt considerate mai reci..

Deci o bujie rece (sau mai rece ) ar fi mai buna, insa depinde pt ce anume....la logan nu e cazul, este sufficient ce a recomandat producatorul ( bujiile fabricii RFN58LZ si RC87YCL sunt ambele double copper/dublu cupru) sau daca vreti exista dublu cupru cu vf iridium/platina insa nu la NGK


Bujiile reci ( de care zici tu ) sunt frecvent folosite in racing ( acelea au electrodul retras rau de tot).....insa unii (champion) spun ca si un electrod care este iesit in camera de ardere ( projected) da performanta deoarece scanteia este mult mai expusa amestecului( a se citi pe site la champion la tech info)

Pe principiul acesta ( electrod central "avansat" in camera de ardere) cei de la Lamborghini folosesc bujii proprii ( design-ul lor a devenit patentat- lambo style- fiind preluat ulterior de cei de la Brisk USA la seriile racing si M6 produs din 2007-2008 daca nu ma insel...)

Revenind la oile noastre si usor de produs dpdv al experimentului....la "troaca" de logan, o sa observati ca, daca folositi bujii cu 2 electrozi ( gen eyquem rfc58lz2e sau ngk bkr6ek sau champion rc8dmc) o sa para un pic mai bine fata de cele cu un singur electrod...

De ce? este doar o parere, insa ea se simte practic...din cele scrise mai sus, cele cu 2 electrozi au centralul patruns in camera de ardere mai mult si de aici scanteie mai expusa, senzatie de demaraj imbunatatit

Acest lucru era mai demult observat si notat aici, chiar de colegul Ironick....mia placut idea si am completat cu explicatii....

La logan....standardul la bujiile cu 1 electrod este ca acesta sa patrunda in camera de ardere cam 1.5mm; la cele cu 2 electrozi (projected) distanta este dubla, 3 mm.....nu spun eu asta, luati si documentativa de pe net ( cautati champion eyquem tech info, cataloage).... si mai ales uitati-va la bujii atent cand le alegeti, conteaza si forma acestora, nimic nu e la intamplare
dr_mKe
Eu as fi in stare sa-mi iau iridium / platina daca s-ar face pentru 1.6 16v biggrin.gif

Bobinele sunt cele originale (BERU) dupa 225.000 km si nu au dat rateuri pana acum. Regula este ca nu prea ajungi la 100.000 km cu toate bobinele OEM, pentru agregatele astea Reno. Singura explicatie sunt iridiumurile folosite, care reduc solicitarea pe bobina, pe langa norocul de a avea BERU in loc de Sagem sau Denso.

Pe langa cati mm protruzioneaza in camera de ardere, conteaza si alti factori vis a vis de clasa termica a bujiei.



user123
QUOTE(dr_mKe @ 23 Aug 2014, 10:51)
Eu as fi in stare sa-mi iau iridium / platina daca s-ar face pentru 1.6 16v  biggrin.gif

Bobinele sunt cele originale (BERU) dupa 225.000 km si nu au dat rateuri pana acum. Regula este ca  nu prea ajungi la 100.000 km cu toate bobinele OEM, pentru agregatele astea Reno. Singura explicatie sunt iridiumurile folosite, care reduc solicitarea pe bobina, pe langa norocul de a avea BERU in loc de Sagem sau Denso.

Pe langa cati mm protruzioneaza in camera de ardere, conteaza si alti factori vis a vis de clasa termica a bujiei.
*




Se face iridium/platina chiar cu miez de cupru in ambii electrozi (dublu cupru)- vezi champion....vezi Denso (tough) si altii..

Sagem/eyquem sunt subsidiare ale Beru....adica Beru frantuzesc deci....


Denso este mult mai bun decat NGK.....fordul inclusive la diesel foloseste exclusive doar Denso si niciodata NGK

dr_mKe
Uhm ? Eu nu am depistat pana acum pentru 1.6 16v blink.gif Denso ofera un singur tip, Champion se pare ca deloc . . . . .
paul_p
User123, multe din informatiile postate de tine sunt fie eronate, fie nefundamentate. Se impun cred cateva explicatii, ca invatatul asta dupa ureche e cam pagubos.

QUOTE(user123 @ 23 Aug 2014, 10:23)
Greșeală ta și a celor cu iridium este ca va cramponati de electrodul central care rezista și  uitați de cel lateral care e nikel ordinar și care uitate în ce hal este..
*



QUOTE(user123 @ 23 Aug 2014, 11:42)
Daca vrei performanta, conteaza calitatea ( adica core-ul electrozilor ) si nu cantitatea (nr de electrozi )....de aceea dublu cupru (central si lateral) sunt un compromise bun, mai ales la Logan.....daca as pomeni de argint sau aur palladiu, le cumpara careva?

Problema asta o aratam si la iridium....varful de iridium ramane ascutit ( nu se topeste) insa electrodul lateral se topeste se rotunjeste....arcul electric va necesita voltaj crescut, de unde fortare in bobina ( cu incalzirea acesteia) fortare in fise ( voltaj crescut ) si chiar risc de rateu in conditii special de mers ( sa zicem sarcini mari, GPL, turatii medii/mari etc....)

DPDV al performantei ( calitate scanteie si consistenta ) pe termen scurt si mediu vor fi usor depasite de bujii dublu cupru ( sau argint/aur palladiu) datorita calitatii electrozilor.....

Sincer acum, avand in vedere toate astea.....voi ( invit pe mai multi sa scrie, sunt curios) ce ati allege: ciocolata ( core ) sau ambalajul ( iridium )? Ma refer dpdv al performantei
*

Fara suparare, dar sirul asta de afirmatii eronate denota ca tu ai inteles prea putin legat de functionarea bujiilor sad.gif

Miezul de cupru (fie la electrodul central fie la cei laterali) se foloseste doar pentru conductivitatea termica crescuta a cuprului, deoarece permite o racire mai buna si realizarea unei bujii mai reci. Faptul ca electrodul este de cupru, otel sau nichel nu influenteaza deloc functionarea bujiei din punct de vedere electric. Rezistenta electrica mai mica nu conteaza absolut deloc, oricum aceasta rezistenta este neglijabila in raport cu rezistenta serie de deparazitare sau cu rezistenta interna a bobinei de inductie.
Apropo, o rezistenta prea mica a circuitului (obtinuta prin scoaterea rezistentei de deparazitare) poate duce la inrautatirea scanteii electrice.

Varful electrodului central se confectioneaza din aliaj pe baza de iridium doar pentru cresterea duratei de viata a acestui electrod si implicit a bujiei. Iridiumul rezista mai bine la temperaturi inalte si se uzeaza mai greu, ceea ce permite si micsorarea diametrului acestui electrod (la bujiile DENSO acest electrod are un diametru de doar 0,4mm), cu efecte benefice asupra initierii scanteii.
Din punct de vedere electric iarasi nu conteaza daca electrodul este din iridium, platina sau nichel.


Pentru a intelege mai bine ce se intampla, trebuie amintita importanța polaritatii tensiunii aplicate bujiei. De aici rezulta de ce materialul din care sunt realizati electrozii laterali este mai putin important decat materialul electrodului central.

Pe electrodul central se aplica o tensiune negativa in raport cu masa. Aceasta inseamna ca electrodul central (negativ) este mult mai supus uzurii fata electrozii laterali. De aceea este important ca electrodul central sa fie facut dintr-un material cat mai rezistent, in timp ce electrozii laterali pot fi facuti in continuare din aliaje pe baza de nichel sau similare. Astfel electrodul central si cel lateral se vor uza cam la fel in timp.
user123
QUOTE(paul_p @ 23 Aug 2014, 12:15)
Fara suparare, dar sirul asta de afirmatii eronate denota ca tu ai inteles prea putin legat de functionarea bujiilor sad.gif

Miezul de cupru (fie la electrodul central fie la cei laterali) se foloseste doar pentru conductivitatea termica crescuta a cuprului, deoarece permite o racire mai buna si realizarea unei bujii mai reci. Faptul ca electrodul este de cupru, otel sau nichel nu influenteaza deloc functionarea bujiei din punct de vedere electric. Rezistenta electrica mai mica nu conteaza absolut deloc, oricum aceasta rezistenta este neglijabila in raport cu rezistenta serie de deparazitare sau cu rezistenta interna a bobinei de inductie.
Apropo, o rezistenta prea mica a circuitului (obtinuta prin scoaterea rezistentei de deparazitare) poate duce la inrautatirea scanteii electrice.

*



Fara suparare din partea mea pt cineva care citeaza termini tehnici din DEX ( stii la ce topic ma refer) pt repararea unui motor

Ce am scris eu mai sus, este ceea ce stiu de la altii care se ocupa cu asa ceva sau de pe site-uri consacrate (champion NGK denso Brisk USA).....adica profesionisti - se poate verifica oricand, un singur search/mail la respectivii

Daca tu ii contrazici, este strict parerea ta, treaba ta....

Bineinteles ca folosirea cuprului are si avantaje "termice".....insa aici intervine si compozitia si forma izolatorului - insa a spune ca dpdv electric nu este nici o diferenta intre metale e chestie de Bula....tu crezi ca de tampiti fac ei electrozi centrali din Argint sau Aur (palladiu)?

La o masina precum logan-ul poate nu se simt diferente...insa nu inseamna ca nu exista


QUOTE(paul_p @ 23 Aug 2014, 12:15)

De aceea este important ca electrodul central sa fie facut dintr-un material cat mai rezistent, in timp ce electrozii laterali pot fi facuti in continuare din aliaje pe baza de nichel sau similare. Astfel electrodul central si cel lateral se vor uza cam la fel in timp.
*



Daca ar fi asa de ne-important electrodul lateral, nu l-ar mai face din platina pt bujii premium nu? Sau poate chiar fara electrod lateral, s-ar face multa economie (exista variante racing fara electrod lateral)

Toti producatorii recomanda schimbarea bujiilor atunci cand electrozii ( oricare ar fi ei, inclusive lateriali) isi rotunjesc muchiile insa dupa tine ar trebui tinuti pana cand se topesc definitv nu? Pt ca oricum important e doar electrodul central, ceilalti pot fi facuti din orice, sunt in plus pusi pe bujie....


P.S observ ca la tine orgoliul e mare....de la episodul "DEX" nu ti-a trecut deloc, oarecum la fel cum nu-I trece nici lui "16V";

Daca tot tii mortis sa contrazici, macar fa-o cu argumente documentate tehnic ( nu DEX ) si ai grija sa nu contrazici producatori....daca esti capabil, poti pune eventual si un link, in care sa arati cat de ne important este materialul constructive al bujiei dpdv electric......dupa tine, poate fi facuta din orice, in fond sarcina bujiei e doar conductivitate termica, racire si nicidecum scanteie, nui asa? biggrin.gif



@ mke : pune mana si documenteaza-te serios ca champion are bujii pt 16v din ceea ce iti doresti tu ( dublu cupru la core si iridium platina la exterior)....vrei sa iti dau eu codul?
dr_mKe
Dupa cum spuneam, eu nu am reusit sa dau de el.

Am sa ma supar foarte rau tongue.gif daca mi-l dai
user123
Ai mai jos configuratorul, unde gasesti tot ce vrei de la Federal Mogul ( au cumparat Champion) pt masina ta...de la bujii la piese motor;

Il atasez si pt ceilalti care sunt interesati, daca as pune doar un cod nu ar fi ok fata de ei

Mura in gura, codul pt tine la bujii Champion iridium/platina este RC8WYP4 (OE179)


http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make=139...sVer=&engseal=0


EDIT

Daca vrei sa stii de ce si mai ales ce inseamna codurile champion, lasami un pm pt link - ca sa nu se considere reclama
paul_p
User123, am aratat aiurelile pe care le spui nu pentru ca am ceva cu tine, ci pentru ca nu cumva sa le ia de bune cineva care nu are timp sa se informeze.

Repet, tu citezi chestii pe care nu le intelegi. Iei franturi de informatie si le postezi aici intr-un context gresit.

La fel si cu afirmatia ta de aici:
QUOTE(user123 @ 21 Aug 2014, 21:54)
apoi am cumparat NGK ( cu miez de fibra optica, daca nu ma insel) dupa cateva conversatii pe forumuri si cu anumiti mecanici (USA) pe motiv ca au printre cele mai scazute rezistente ( le depasesc doar cele facute de MSD, MSD sunt nr 1 in materie de fise, mai ales in USA)
*

De fapt nu e vorba de fibra optica ci de fibra de sticla acoperita cu carbon. Si scopul nu este realizarea celei mai mici rezistente, ci realizarea unei rezistente distribuite. E posibil ca tu sa nu intelegi termenii.

Am aratat mai sus din ce motive se face electrodul central din materiale mai rezistente. Pentru durabilitate. Avand materiale mai rezistente sa poate face un electrod central mai subtire, cu efecte pozitive asupra initierii scanteii.

Am aratat si de ce din punct de vedere al functionarii electrice al unei bujii nu conteaza daca miezul este din cupru sau aliaj de nichel. Miezul de cupru ajuta doar la racire si atat.

Eu doar ti-am spus ce greseli faci, mai departe e treaba ta daca vrei sau nu vrei sa te informezi si sa te corectezi. O sa te ajut cu cateva link-uri. Sper ca nu te incurca daca sunt in limba engleza.

http://www.globaldenso.com/en/products/aft...tion/index.html
http://www.globaldenso.com/en/products/aft...tion/index.html
http://www.ngk.com.au/spark-plugs/technica...nge-explanation
http://www.ngk.com.au/spark-plugs/technica...tal-spark-plugs
user123

@paul_p

Daca tu crezi ca eu am timp sa raspund la flame-uri si la orgolii toata ziua te inseli....imi ajunge ca il am pe "herr mke" pe cap, nu mai am nevoie de inca unul wink.gif


Referitor la fise, este posibil sa fie eroare letrica ( de scris ) al celor de la NGK, ti-am scris mai sus ca inclusive eu am ramas uimit de ce anume mi-au scris "optic fibre".....deci "optic fibre" nu fiberglass care inseamna fibra de sticla........bine?

Sunt foarte atent la chestiile astea pt ca ma intereseaza direct, personal, nu pt altii...iar cu limbile straine ma descurc relative din moment ce lucrez si merg saptamanal dincolo....nu crezi?


Linkurile care le-ai pus tu nu contrazic cu nimic din ce am spus eu....da colegule stiam de conductivitatea termica a cuprului, orice metal conduce termic....


Uite mai jos, link al celor de la Brisk racing USA in care arata conductivitatea electrica si termica in parallel ( vezi tabelul ) a metalelor folosite la bujii...precum si cateva explicatii......

http://www.briskracing.com/brisk-racing-lgs-spark-plugs


A se vedea ca iridium platina si nickelul sunt pe ultimele locuri dpdv atat termic cat si electric......

Deci exista o diferenta.....esti multumit acum?
YRX
Hai sa va mai descretesc fruntile putin.
Bujiile voastre de platina iridiu si diamante sunt caca maca pe langa alte inventii.
Tuning vintage, de pe vremea Fordului T. Si atunci erau cativa cu imaginatie bogata biggrin.gif

[attachmentid=1627958686]
[attachmentid=1627958687]

Unii care se lauda cum distribuie bujiile lor scanteia.

[attachmentid=1627958689]

Si viitorul de la Federal Mogul - plasma - zic ei ca o sa le lanseze in curand.

[attachmentid=1627958690]
user123


Cei de la Pulstar le-au luat-o inainte celor de la FM....


https://www.youtube.com/watch?v=ZrQM-PRT4ds



Toti isi lauda produsele...pana nu le incerci, nu ai de unde sa stii cum sunt; pe unele motoare pot merge, pe altele nu...

Iti dai seama plasma pusa pe Logan radmasa.gif ........aici suntem inca in stadiul de "toate bujiile sunt la fel" sau "x,y,z marca rullz pt ca merg eu cu ea", adica extreme.....si tu mai vrei plasma....
dr_mKe
Codul ?
user123


Vezi post 1273 de pe acest topic! Tiam răspuns de atunci
dr_mKe
Electrodul ala de masa arata foarte ok dupa 60.000 km rulati.

Cat despre documentari, am pus destul de multe pe forum, nu doar povesti. Iti amintesc ca-n prima faza ai desconsiderat si luat in balon defectele care apar la 1.6 16v cand se folosesc bujii cu 3 sau 4 electrozi de masa, dupa care ai spus ca-l cunosti pe individul care a emis nota confidentiala de service, de la Mioveni, cand ea a fost emisa de RENAULT cu mult timp in urma.

Despre alte afirmatii vis a vis de tehnicalitatile legate de bujii te-a sanctionat regulamentar paul_p.

Cuprul are rol principal ca termoconductor. Clasa termica a bujiei este determinata de elementele constuctive, nu doar de cat patrunde in camera de ardere, pentru ca acest lucru este extrem de limitat.

Pana una alta eu raman la NGK Iridium, asa ''ordinare'' cum sunt, la Motul 300V, Brembo, Ferodo, etc, samd.

Mai exista o vorba care spune ca fiecare vrea s-arate ceea ce nu are. Tu faci foarte multa galagie vis a vis de nivelul de cunostinte tehnice / mecanice.

Mie doar imi place sa iau in balon un anumit gen de colegi de forum.
user123


Eu nu am făcut altceva decât sa vorbesc despre ce am pățit cu fisele mele....apoi tu și cu prietenul tău v-ati băgat ca....undeva, fără nimic obiectiv și ați deviat de la subiect...


Insiști intro prostie cu nota aceea, ea e data numai pt dacia, nu și Renault....înțelegi? La Renault nu sa întâmplat așa ceva


Eu nu am nimic de demonstrat și drept mărturie stau posturile mele rare însă la obiect și numai pe secțiuni tehnice....tu scrii aiurea peste tot și faci doar circ ieftin...


Dacă nici după ce am postat tabelul din link ul de la brisk racing USA nu se înțelege care are conductivitate electrica și termica mai buna, e ok....El rămâne postat pt cei care sunt open minded...


Din partea mea, te poți lua de mana cu prietenul tău care repara motoare cu DEX ca faceți echipa ideala....tu cu serpentine/deshidratare/ngk iar el cu ce știe din dex;

Nu va faceți griji, e loc suficient pt voi, stii cum se zice....păduchii ies mereu în frunte..
paul_p
QUOTE(user123 @ 24 Aug 2014, 12:21)
v-ati băgat ca....undeva, iar el cu ce știe din dex;

Nu va faceți griji, e loc suficient pt voi, stii cum se zice....păduchii ies mereu în frunte..
*

Mai user123, nu fi si țăran, ca eu nu te-am jignit.
Nu te-am facut paduche, analfabet, prost pregatit si in toate bagator, asa cum ai merita.

Ti-am atras atentia cat se poate de civilizat ca spui prostii si ti-am explicat si unde gresesti. Insa din cauza cunostintelor tale limitate se pare ca nu ai inteles nimic.

Tu fugi de DEX ca dracul de tămâie. Ca orice analfabet.
Si ca orice taran incepi sa jignesti cand nu mai ai argumente. Adica cam de fiecare data.
user123


Sigur ca da, tiai dat Aramă pe fata la fel Cum fac toți cei ca tine....tia luat cam mult timp, probabil Teai mai educat puțin intre timp...

Pe înțelesul tău...ce are dex dea face cu mecanica și reparațiile?

cred ca mă confuzi cu propria persoana și fabulezi...unde mam băgat eu mai? Eu doar am scris ce am pățit, fără nici o indicație....nu am zis sa cumpărați aia sau cealaltă și de fiecare data am precizat ca este PĂREREA Mea...

Cine a început cu mizeriile? Tu și cu prietenul tău....și culmea e ca scrii aici când probabil tu nici măcar nu ai logan...

Și vreți sa tac în fata unora ca voi doi, care habar naveti ?veziti de oile turma și dexul tău ca oricum nu esti capabil de altceva si lasă mă pe mine în apele mele
ursamajor
argue.gif lurk0000.gif


052.gif radmasa.gif 053.gif 10412898.gif 10561582.gif alcoholic.gif gun3.gif post-336-1110552475.gif bash.gif boxing.gif
paul_p
N-ai cu cine smile.gif

https://www.youtube.com/watch?v=lbyvWdrgkg4
user123

Astazi am revenit la fisele OEM deoarece am descoperit ca fisele tesla nu izoleaza perfect(fura curent)
Interesant faptul ca desi fura curent la greu pe tester nu da nici o eroare nici macar rateu.....spre deosebire primul set OEM care lam schimbat pt ca fisele erau intrerupte(si dadeau rateu) acestea fura curent insa pana acum nu au dat rateu...
GIC
Cum stii ca fura current? Scantei de la fisa la masa?
user123

Da si am si provocat putin ca sa fiu sigur
IRONICK
Am schimbat astazi bujiile DENSO Iridium la Logan. Desi nu am mai pornit motorul de ceva timp (si nici masina folosita), pornea greu. Nu stiu cum s-a consumat in asa hal electrodul central. Cred ca aveau gap de 1.5 mm ..., nu avea nici o treaba cu o distanta normala. Am schimbat si fisele, Beru. Bujii am pus BERU cu 4 electrozi. Singurele cu care motorul merge foarte bine.
user123

La ei pe site (denso) ziceau ca gama power tine maxim 20 000 km....totusi nu ar fi trebuit sa aiba problemele de care zici- eu nu am avut asemenea probleme la denso, inca am iridium

Fise ai pus Beru aftermarket sau originale? ( stiu ca originalele sunt tot Beru insa insist asupra acestui aspect)
IRONICK
Uite nu mi-a dat prin cap sa fac poza.

Ceramica era curata, la fel ca aici: https://swiftdiary.files.wordpress.com/2014...0310_204043.jpg

Dar varful se ascutise, vezi in poza ca are o forma cilindrica, el mai era cam jumatate si ascutit.

https://e-a.d-cd.net/828c88s-960.jpg

Beru aftermarket.
user123
Curios, la mine era asa ascutit cum zici cam pe la 20 000km....sau daca treceam de 20 000 ( rar se intampla asta, nu tin bujii mai mult de 20 000)

Ceramica a fost maronie-caramizie de fiecare data; insa chiar si asa probleme cu pornitul sau in mers nu au aparut

Am atasat cateva poze cu ale mele, cam pe la 20 000 ( se observa distanta destul de mare intre electrozi, centralul arata cum zici tu)
IRONICK
Eu am incheiat capitolul cu DENSO. Incantat la inceput, acum profund dezamagit.

[attachmentid=1627973829]

Dupa 40.000km (nu sunt scoase de pe Logan):

[attachmentid=1627973830] [attachmentid=1627973831] [attachmentid=1627973832]

Se observa cat de "mancat" este iridiul mult laudat (fata de imaginea initiala).
vi_escu
dupa50 de mii, mai mult decat suficient
user123

Si in locul lor?
vi_escu
am revenit la BKR6E de la NGK
zoli68
Un rezumat se poate din tot topicul de aici,ce fel de bujie e bun pentru Logan 1,4 benzina cu cati electrozi sa fie etc?
Nu de altfel dar m-am saturat sa citesc cum se cearta unii pe aici.
Multumesc!
sobolan
cu unul e suficient wink.gif

QUOTE(user123 @ 14 Nov 2014, 02:01)
Astazi am revenit la fisele OEM deoarece am descoperit ca fisele tesla nu izoleaza perfect(fura curent)
*



am avut si eu o experienta neplacuta cu ele(albastre-rezistenta prea mare).....eu cred ca-s facaturi,tesla e firma de renume !
robbie_ro
[attachmentid=1628002365] [attachmentid=1628002366] [attachmentid=1628002367] [attachmentid=1628002368] [attachmentid=1628002369] [attachmentid=1628002370]
Cam asa aratau bujiile mele dupa circa 50.000 Km (5 ani de activitate). Au fost inlocuite cu Denso K20TT.
Motorul la rece mergea (uneori) usor intrerupt. Dupa inlocuire merge din nou rotund.
YRX
Am schimbat si eu bujiile dupa 100 de ani si un numar necunoscut de km biggrin.gif
Incepuse sa porneasca cam greu (trebuia sa tin demarorul mai mult in functiune) in rest nu am observat intreruperi, modificari de putere, consum etc.. Dupa schimbarea bujiilor si-a revenit.
Asa aratau cele de pe masina, Bosch Super 4, au fost inlocuite cu acelasi lucru.


[attachmentid=1628013293] [attachmentid=1628013294]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.