Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
bogdan_90
eu nu inteleg de ce dati bani pe bujii scumpe ? pune-ti frate bujile recomandate de producator si nu o sa apara probleme ,tocmai le-am schimbat pe ale mele cu unele renault cu 2 electrozi si nu mai intrerupe deloc motorul la relantiu.
tuneam
Cat te-au costat?
bogdan_90
eu am dat pe ele 45 ron de la adytt de pe forum.
YRX
QUOTE(andypro @ 19 Mar 2008, 14:00)
Bujiile in cauza sunt cele care au fost mentionate in acest topic pentru motorul de 1.6 (K7M) si anume:

Bosch Super 4
si NGK BKR6E

si au fost verificate in baza de date la magazinul de piese auto cand le-am cumparat. Se potrivesc la Logan 1.6. Cu bujiile Bosch motorul merge impecabil si consumul e bun dar sta aprins martorul acela la bord. Cu bujiile Renault si NGK cu 1 electrod, motorul nu merge rotund la relanti, nu accelereaza/decelereaza lin ci smuceste de-a dreptu si consuma mai mult.
*



Vezi ca la Bosch codul corect (codul lung) este:
Bujie Super 4 FR78X 0242232502 1 buc
Set 4 bujii Super 4 FR78X 0242232802 1 set
FR78X este tipul lor (filet, lungime etc). Verifica sa ai codul lung pe ambalaj.
In alta ordine de idei, problema ta pare sa fie de alta natura. O diagnoza ai facut?
andypro
Nu am facut. Nici nu prea am cum sa fac cu bujiile astea ca ma arde la garantie pe motiv ca am schimbat eu bujiile si nu sunt piese de origine Dacia. sleep.gif Daca le pun inapoi pe cele de origine, pe cand ajung la service nu mai e nici o problema. Exact asa mi s-a intamplat prima data cand am schimbat bujiile si mi s-a aprins martorul anti-poluare.
bogdan_90
eu zic sa le lasi dre...de bujii bosh. ai dat banii degeaba pe ele, pune bujii renault de origine eu am dat 45 ron pe ele si merge excelent masina. scuze ca sunt cam rautacios.
andypro
Nici o suparare. Doar ca mie imi merge execrabil masina cu bujiile Renault. biggrin.gif
Oricum mi se pare ciudat faptul ca inca nu a patit nimeni ce am patit eu.
Multa lume a scris pe forum ca si-a pus bujii de tot felul si au mers fara probleme. sad.gif
crising
Eu suspectez la tine o problema de injectie. Mai exact injectoarele. Incearca o curatare a acestora si vezi apoi daca e vre-o schimbare.
andypro
Am incercat o curatare cu aditiv in benzina dupa cum mi-au recomandat si cei de la Dacia. Nu a ajutat. Se poate face o curatare mai buna prin alt procedeu? Eventual in service?
crising
Da, se poate face o curatare mai buna prin scoaterea injectoarelor si o suflare a acestora cu lichid de frana, practicata prin service-urile dacia sau daca e un service mai rasarit este o instalatie cu ultrasunete. Ar mai fi o metoda cu un aparat conectat in locul sistemului de alimentare si care injecteaza in injectoare o substanta de curatare asemanatoare aditivului de benzina dar ceva mai concentrat. Pe cea din urma am vazut-o la lucru si spun sigur ca da roade.
Reckno
iti curat eu injectoarele in fata blocului cu un spay de contacte....e f simplu...le conectezi pe rand la baterie bagi in ele spray si merg fara nici o problema...masina nu mai tremura...trage ca noua...eu mi-am facut singur operatia dupa ce m-a invatat unu....ideea ca in service se curata doar la ultrasunete dar te duce f scump...minim 1 bulion pana la 2-3 bulioane....depinde de service...iar chestia cu lichidul de frana e o gogoasa mare cat loganu smile.gif, bafta
tuneam
Salut.
Ce se intampla daca pun bujii cu gap-ul un pic mai mare? (1.1mm). Am primit niste bujii BKR6E-11 de la un prieten. Ma gandesc daca sa le tin, sa le modif gap-ul sau sa le vand?

daciafan
vinde-le
tuneam
ok, le vand. Cine le vrea? Le dau ieftin.
daciafan
am avut montate din fabrica bujiile EYQUEM RFC LZ2E, le-am inlocuit cu acelasi tip la 30 000 km
concluzie merge la fel de bine si consuma la fel de putin (5.8 l%)
va recomand acest tip de bujii
eu le-am achizitionat cu 60 ron
inlocuirea am facut-o singur
daca vreti sa faceti si voi la fel, sa aveti in vedere indepartarea mizeriei din jurul bujiei
hash
Vreau sa-mi schimb bujiile (motor K7M). Cine a mai facut, il rog sa dea ceva detalii:
- inteleg ca trebuie curatat pe-acolo inainte de a le scoate; presupun ca asta ati facut-o cu un aspirator ? ca pe-acolo, in afara de cheia de 16, nu incape mana;
- unsoare fluorata (alba) ati pus ? daca da, de unde o achizitionez? cum se aplica? (in ce cantitate, unde)
- cat de mult le-ati infiletat, intai cu mana, si apoi cu cheia doar un sfert de tura? sau cum?
YRX
Cam asa am facut eu:

-scoti fisa (eu le scot pe rand pentru fiecare cilindru)
- sufli in jurul bujiei (cu aer comprimat sau cu gura cu un furtun)
- o desfaci
- pui pe aia noua
-strangi la mana bine
- strangi un sfert de tura, sau daca ai dinamometrica cu 14 Nm (parca)
- pui fisa la loc. Daca ai unsoare da-i, daca nu merge si asa.

Atentie la bujia nr 4 (cea dinspre cureaua de distributie) ca are o pozitie mai ciudata la infiletat.
De preferat este sa faci strangerea cu chiulasa rece sau foarte putin calduta (nu fierbinte).
daciafan
QUOTE(YRX @ 16 Apr 2008, 14:23)

Atentie la bujia nr 4 (cea dinspre cureaua de distributie) ca are o pozitie mai ciudata la infiletat.

*



bujia nr 4 are o pozitie ciudata rau, iar odata montata fisa aceasta intra in contact cu o parte fierbinte a motorului(scuze pentru exprimarea atehnica), mie acest lucru nu-mi convine deloc dar n-am ce-i face
tuneam
QUOTE(tuneam @ 22 Mar 2008, 02:55)
Salut.
Ce se intampla daca pun bujii cu gap-ul un pic mai mare? (1.1mm). Am primit  niste bujii BKR6E-11 de la un prieten. Ma gandesc daca sa le tin, sa le modif gap-ul sau sa le vand?
*



Le-am calibrat gap-up la 0.9mm cu o lera(deci din BKR6E-11 au devenit BKR6E [-09]). Sunt OK acum pentru logan 1.4, 1.6 8V, cerd ca si pentru 16V. Le vrea cineva? Sunt noi in cutie de origine HONDA(rosie).
Eu mi-am pus cu iridium(BKR6IX).
Cele vechi Champion (pozele sunt mai sus) aveau gap-ul cand le-am scos de 1.0 - 1.1mm(probabil 0.1-0.2mm e de la uzura ~ 26000 Km).
DomnulK
cat trebuie sa fie gap-ul la o bujie? 0.9 mm?
asta pentru motorul de 1.6l 8v.
multumesc!
YRX
0,95 +-0,005 mm

Strangere bujii: 28-30 Nm
DomnulK
cheie dinamometrica n-am
asa ca le strang la mana.
Bujor Stefan
QUOTE(IRONICK @ 11 May 2007, 19:05)
Asa arata cele care le-am avut pe masina.

[attachmentid=53416][attachmentid=53417][attachmentid=53418]

Am pus tot acelasi lucru 7700500168 adica EYQUEM cu 2 electrozi. Cele Bosch cu 4 electrozi am inteles ca se decalibreaza foarte repede din cauza electrozilor subtiri.
*



Exact cu acelasi cod am cumparat si eu bujii, numai ca pe ele scrie Renault.
Oare e acelasi fabricant si pentru cele Eyquiem si pentru cele Renault?
YRX
Pai, Renault nu cred ca fabrica bujii... biggrin.gif
Pe ele (pe izolator deasupra hexagonului) nu scrie nimic ?
Bujor Stefan
Scrie Renault si sub el codul 7700500168.
Oricum, seamana foarte mult cu cele Eyquiem, daca nu or fi chiar de la acelasi producator.
juristul2000
De BERU cu 4 electrozi ce stiti?Sa iau au ba?Pt logan de 1.6
daciafan
beru sunt excelente
personal cred ca nu merita cele cu 4 electrozi ci cele cu un electrod din aceeasi serie
juristul2000
NBu merita datorita pretului sau datprita performantelor.Costa 19 ron si cu 1 electrod nu are respectivul decat denso
daciafan
ei vorbesc strict de beru
raportul pret/calitate/performante este in favoarea celor cu un electrod
(ia in considerare faptul ca aci vorbim de logan cu motorizarea arhicunoscuta nu de vreun motor ultramodern de la nu stiu ce avion)
bafta
YRX
QUOTE(juristul2000 @ 5 Aug 2008, 11:08)
De BERU cu 4 electrozi ce stiti?Sa iau au ba?Pt logan de 1.6
*


Eu am de ceva timp Bosch cu 4 electrozi si merg corespunzator.
hash
Si eu mi-am pus de-astea Bosch cu 4 si merg bine, cu cele cu un singur electrod nu mergea motorul asa 'rotund'.
juristul2000
Deci, am nevoie urgent de ajutor.
Ce sa aleg intre Beru 4 electrozi, Equyem 2 electrozi si NGK BKR6E parca 1 bucata electrod.Am motor de 1.6 8v.
PLS si multumesc anticipat
YRX
Eu as alege cam asa:
1 Equiem 2 NGK 3 Beru.
Important este sa fie alese bine din catalog, atat potriveala fizica cat si punctul termic (sa corespunda motorului K7M). Equiem-ele sunt larg raspandite pe acest motor, NGK si-au mai pus si altii si zic ca merg bine, Beru sunt mai rare (dar cineva trebuie sa le testeze si pe astea biggrin.gif ).
vi_escu
La 30mii am pus Equyem si merg bine (am mai facut cam 8mii). Din fabrica parca tot de-astea a avut.
atti
Am schimbat la Logan Prestige bujiile Champion cu un singur electrod, cu bujii Renault cu doi electrozi (cod 77 00 500 168). Oare am procedat corect? A mai făcut cineva asemenea schimbări. Am 20.350 km.
vasile82
Da. Eu am tinut bujiile Champion 30.000 si au mers impecabil. Acum am Renault cu 2 electrozi si functioneaza foarte bine.
atti
Am totuși o nelămurire. Distanța dintre electrozi este mai mică la bujii cu doi electrozi decât la cel cu unu singur.
raoul.
intrebare:
am luat bujii brisk cu 3 electrozi la acelasi pret cu cele de origine(in cutie pe care scrie renault, made in mexico, pieces d origine, culori galben cu gri,si pe bujii tot renault scrie). brisk-urile cat sunt de calitate si celalalte , marca renault made in mexico sunt originale au facatura?
djasu82
trebuie doar atat sa intelegei nu va da scanteie simultan pe toti cei 4 -3 sau 2 eletrozi fiindca nu aveti multiscantee. Bujiile cu 2-3-4 eletrozi se folosesc pentru a mari durata de viata a bujiei atata tot... Adica dupa tocirea unui eletrod scanteia o sa fie data pe alt eletrod si tot asa pana cand distanta o sa fie foarte mare iar scanteia va fi slaba si ca energie rezultand consum mare putere mica din cauza arderi proste.
raoul.
am inteles asta din topic . ma interesa cat sunt de bune au nu briskurile(ca despre ele nu s-a discutat, numa bosch, denso, iridiumxxxx, equyem etc) si cat de originale sunt alea made in mexico. codul lor este 77 00 500 155
multumesc anticipat!
djasu82
nu prea am incredere in bujiile cehoslovace . Bujiile care au eletrodul central din iridium sunt foarte bune cele mai bune fiindca rezista mult iar calitativ sunt net superioare.
bogdan178
sal

frate am citit tot postul si nu se intelege nimic concret biggrin.gif am un logan 1.4 mpi

ce bujii foloseste dacia cind echipeaza masina din fabrica ?...si ce se poate pune echivalent.Nu ma intereseaza ca unele au N electozi (asta e o cardeala sa ia bani mai multi de la fraieri).
ca merge mai lin ca nu mai da zvicnituri in frana motor ...personal mi se pare o timpenie sa fortezi motorul in frana de motor ca ,teoretic sa nu uzezi placutele de frana.


multumesc


P.S. coduri si marci va rog



Serje
Gasesti pe aici daca cauti, numa lenea sa nu fie mare.

Si cine ti-o zis tie ca fortezi motorul in frana de motor????
djasu82
bogdan178 hai ca ai fost tare cu uzarea motorului in frana de motor biggrin.gif inca una care a trecut ca gasca prin apa pe la scoala de soferi ...
PaulT
QUOTE(bogdan178 @ 25 Oct 2008, 21:47)
sal

frate am citit tot postul si nu se intelege nimic concret  biggrin.gif  am un logan 1.4 mpi

ce bujii foloseste dacia cind echipeaza masina din fabrica ?...si ce se poate pune echivalent.Nu ma intereseaza ca unele au N electozi (asta e o cardeala sa ia bani mai multi de la fraieri).
ca merge mai lin ca nu mai da zvicnituri in frana motor ...personal mi se pare o timpenie sa fortezi motorul in frana de motor ca ,teoretic sa nu uzezi placutele de frana.
multumesc
P.S. coduri si marci va rog
*




Ti se pare o tampenie frana de motor??? blink.gif blink.gif Sa stii ca e una din cele mai importante componente ale stapanirii unui autovehicul...Pacat ca majoritatea instructorilor invata elevii sa calce ambreiajul la fiecare atingere a pedalei de frana...
bogdan178
sal

sa nu imi zici ca ii face bine sa il duci in 5000-6000 brusc ....ca sa nu mai vb de zgomot ca e antifonata ca un kkt .Se aude de parca ai motorul in dreapta ta ..

Sa utilizezi frana de motor iarna cand conditiile ti-o impun DA ,dar in rest cind o folosesti ??? mai ales in bucuresti ...cind iti ia unul fata daca mai dai sa faci si frana de motor va vedeti la constatari accidente usoare .

Si cand ma refer la frana de motor ma refer sa o treci din 4-2 sau din 5-2 ....ce am invatat toti la scoala cu 4-3-2 frana de motor ...o mai opresti la pastele cailor


Am fost la Vitan si Bujii de Renault pt Dacia Logan 15 Ron bucata ...ca or fi naspa ca n-or fii acum voi vedea .

Merci de sfaturi cu scoalat de soferi macar nu il am de AG . Normal tot expertii au dreptate la final orice ai spune ...pt ca in fond e o masina de 7000-8000 ce vrei mai mult de la ea.

bye si multumesc de sfaturi

P.S. A cam trecut garantia extinsa ...o sa incepem sa vedem prin spatele blocurilor mesterii...ca toti sintem experti in fotbal si in masina nationala. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
bobo77
Ai si tu o boala cu preturile, o sa te convingi de ce sunt asa ieftine...
djasu82
parca loganul era de 70.000 de coco adica de euro biggrin.gif atat a fost cotata mai nou de politia rutiera tongue.gif
AR-18-MOS
And the point is? blink.gif
eurocristi

Am pus pe masina mea,1.6 8v,bujii Bosch Yttrium cu un singur electrod,nu stiu codul am cerut la reprezentanta Bosch si asta mi-au dat.
Nu se compara cu cele originale! Sunt super,am demaraje mai bune si consum mai bun,6,4l/100km in regim de mers sportiv la viteze pe care nu vreau sa le scriu aici ca nu se stie cine mai citeste.
Singurul semn de intrebare e legat de fiabilitate.A mai folosit cineva asa ceva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.