IRONICK
20 Apr 2010, 09:25
QUOTE(dr_mKe @ 19 Apr 2010, 23:12)
Problemele de care te-ai plans cat timp ai avut NGK in motor, nu erau generate tot de parazitii incasati de partea electronica ?
Nu am avut niciodata paraziti. Iar eu nu am ABS.
dr_mKe
20 Apr 2010, 14:05
Dar ECU ai
Ma rog, lasand astea la o parte, bujiile noi nu au adus cu sine o scadere a consumului, ci remaparea cu hartile de fabrica.
Astea-s bujiile, cu astea defilam, ce sa facem . . . . .
vi_escu
20 Apr 2010, 18:47
QUOTE(einstein1984 @ 20 Apr 2010, 07:48)
Intrebat un coleg, zice ca sa ma feresc de bujiile cu multi electrozi de masa. se pare ca prajesc calculatoare ABS si pe 8 valve.
Concret, cui i s-a prajit si mai ales cine si cum a constatat ca sunt bujiile de vina? Sau incepem cu legendele olimpului?
dr_mKe
20 Apr 2010, 19:27
Concret mergi si intreana prin service-uri, sau ia-ti 16v si incearca singur. In plus exista o nota tehnica catre service-uri care reglementeaza rau de tot folosirea de bujii neconforme si garantia
vi_escu
20 Apr 2010, 23:01
Folclor
einstein1984
21 Apr 2010, 09:36
Eu ti-am zis, tu nu, batman, batman. Bujia aia cu 3 craci e de safrane, nici un program de piese nu-l da ca fiind compatibil cu Loganu. In schimb se gasesci vanzatori mai abili si clienti mai fraieri sa le cumpere si sa le puna pe Logan.
vi_escu
21 Apr 2010, 11:53
Au ingropat electrodul in ideea unei scantei mai expuse. Cifra termica este cu adevarat importanta. Odata aprinsa scanteia, numarul de electrozi nu prea mai are importanta, oricum numai unul lucreaza, ceilalti stau de sase.
Am incercat o modelare a campului electric la tensiuni si distante egale intre electrozi. Teoretic, suprafetele sferice au dat cel mai intens camp electric si par a favoriza aprinderea descarcarii si mai ales curentul din descarcare. Numarul de electrozi nu pare a conta. Asta intr-un mediu omogen ceea ce nu prea cred ca aste in cilindru. Un amestec sarac este mai favorabil aprinderii descarcarii si aici bujia cu mai multi electrozi pare a fi in avantaj. Propagarea arderii depinde insa de foarte multi factori.
george_scala_2004
21 Apr 2010, 12:02
QUOTE(vi_escu @ 21 Apr 2010, 12:53)
...Teoretic,
suprafetele sferice au dat cel mai intens camp electric si par a favoriza aprinderea descarcarii si mai ales curentul din descarcare....
...precum "noua minune" de la denso
[attachmentid=1627615209]
vi_escu
21 Apr 2010, 16:27
Eu ma refeream la forma suprafetei electrozilor.
einstein1984
21 Apr 2010, 20:18
QUOTE(vi_escu @ 21 Apr 2010, 12:53)
Au ingropat electrodul in ideea unei scantei mai expuse. Cifra termica este cu adevarat importanta.
Cu cat electrodul, parte metalica e mai expusa, cu atat e mai calda. Deci electrod ingropat=bujie rece.
vi_escu
21 Apr 2010, 20:27
Corect. Difera si ceramica izolatorului. Alea reci au o ceramica mai densa si bogata in oxid de aluminiu care permite un transport mai bun al caldurii la chiulasa. Pentru celelate gradul de porozitate creste.
george_scala_2004
22 Apr 2010, 13:56
am trecut ieri prin carrefour si n-am rezistat sa nu trec si pe raionul auto. acolo 3 tipuri de bujii brisk: cu 1 - 25 lei, cu 2 - 32 lei si cu 3 electrozi - 38 lei (pretul pe set de 4 bucati). par a fi interesante, cel putin modelul cu 1 electrod dr15yc este echivalent cu bosch f7dc sau fr7dc. dilema acum vine: are distanta intre electrozi de 0.7 mm ! iar pentru motorul de pe solenza se recomanda 0.9 mm. are ceva daca se utilizeaza asa ? sau trebuie reglata distanta ? cum ? gasisem ceva indicatii mai demult dar le-am pierdut !
multam,
einstein1984
22 Apr 2010, 14:04
Nu lua mai piese de masina din supermarket.
george_scala_2004
22 Apr 2010, 14:10
da, stiu. dar brisk se vind DOAR prin carrefour. asta este politica celor de la exmobi. am sunat la ei dupa dr15ypp. cele cu 2 electrozi sint DR15LDC.
Daca vrei neaparat pe alea le refaci distanta la 0,9 ce mare smecherie? Iti trebuie o lera de 0,9mm si le mai "cracesti" un pic.
mykissfm
22 Apr 2010, 18:58
de ce brisck? cind sunt atitea bunaciuni de bujii.
george_scala_2004
23 Apr 2010, 06:48
ca de exemplu ?
NGK si Denso sunt bune de exemplu? Brisk e Sinterorul cehesc.
einstein1984
23 Apr 2010, 07:56
Culmea e ca niste propietari de hayabuse laudau Briskurile... si alea sunt motoare care topesc bujiile.
Dar cand ai NGK, denso, eyquem si beru la dispozitie, parca nu m-as apuca sa iau brisk.
http://www.briskusa.com/... argoane, mergi si posteaza-te la bula ca astia fac bujii bune.
Merced
23 Apr 2010, 08:35
Pe cand Sinterom-ul a facut dupa '89 bujii din ce in ce mai proaste, Brisk dupa caderea comunismului a evoluat. Si asta se vede. Personal la D[r]acie am avut doar Brisk de cand merg eu cu ea, si n-am avut absolut nicio problema. Cunosc pe cineva care si-a pus Brisk pe Logan si n-are absolut nicio problema. Eu nu m-as arunca sa zic ca-i Sinterom-ul cehilor...
daciafan
23 Apr 2010, 08:48
sunt la al 3-lea set de EYQUEM RFC 58LZ2E
n-am avut nicio problema cu ele
george_scala_2004
23 Apr 2010, 09:09
adica EYQUEM RFC 58LZ2E = RENAULT 7700500168 = NGK BKR6EK = BOSCH FR7LDC = BRISK DR15LDC
?
Andy_ACS
23 Apr 2010, 09:28
M-as mira sa fie acelasi produs vandut sub marci si coduri diferite. Poate numai Eyquem=Renault (ca asa rebranduiesc ei diverse)
Bafta!
george_scala_2004
23 Apr 2010, 09:39
Nu, cu siguranta nu este acelasi produs. Dar, uitindu-ma prin cataloagele producatorilor asta am gasit. Probabil ca performantele sint aproximativ egale. Am uitat sa ma uit la beru...
QUOTE(einstein1984 @ 23 Apr 2010, 07:56)
Culmea e ca niste propietari de hayabuse laudau Briskurile... si alea sunt motoare care topesc bujiile.
Dar cand ai NGK, denso, eyquem si beru la dispozitie, parca nu m-as apuca sa iau brisk.
http://www.briskusa.com/... argoane, mergi si posteaza-te la bula ca astia fac bujii bune.
meri posteaza tu la bula americanule, de unde iei bujiile alea in Romania? din carfur cu douaj de lei setu? fii serios.
Andy_ACS
23 Apr 2010, 09:46
Daca tot ai cataloagele acelea la dispozitie, poti sa te uiti la echivalente pentru Champion RC87YCL si NGK BKR6E?
Bafta!
einstein1984
23 Apr 2010, 10:05
QUOTE(argon @ 23 Apr 2010, 10:43)
meri posteaza tu la bula americanule, de unde iei bujiile alea in Romania? din carfur cu douaj de lei setu? fii serios.
Eu n-am nevoie, dar daca vrei gasesti sa-ti aduca, stai linistit.
mykissfm
23 Apr 2010, 10:43
QUOTE(george_scala_2004 @ 23 Apr 2010, 06:48)
ca de exemplu cele luate de mine de la cncd de origine renault cu doi craci,sunt foarte multumit cum toarce pisicuta acum.
totusi am constatat o diferenta intre ele si eyquiem care au fost inainte adica la pornire ,mai vioi motorul in depasiri si o idee mai silentios.
mai mult de 20 000km nu le tin ,asta e intervalul de schimbare la mine.
george_scala_2004
23 Apr 2010, 10:43
sa vedem: Champion RC87YCL = NGK BKR5EZ = NGK BKR6EZ = Bosch FR78 = Bosch FR78X = Denso K20PR-U = Eyquem RFC58LZK = AC Delco 41-602 = Volker iridium 6ZX-11
NGK BKR6E = Champion RC9YCC = Bosh FR8DCO
Pentru moment atit am putut sa caut...o sa revin...
Andy_ACS
23 Apr 2010, 10:44
Multumesc frumos!
george_scala_2004
23 Apr 2010, 11:27
am gasit. in fisierele atasate gasiti echivalente ale diverselor marci.
[attachmentid=1627615880] [attachmentid=1627615881] [attachmentid=1627615882] [attachmentid=1627615883] [attachmentid=1627615884] [attachmentid=1627615885][attachmentid=1627615886] [attachmentid=1627615887]
einstein1984
3 May 2010, 14:50
Intrebat la CNDC pe Mihai Bravu cat costa bujiile de origine pentru 1,6 MPI, cele cu 2 electrozi de masa. ZIce 29 de lei bucata...
NGK V LinE 28 la Norauto setul de 4 bucati. Mai intreb si pe la concesionari, insa tare cred ca iau NGK-uri.
Am facut si eu comanda la buji ngk iridium pentru 1.4 (cod BKR6EIX) si azi mi-au ajuns.Am verificat cu lera si am vazut ca au distanta de 0.7,trebuie modificata sau o las asa?
IRONICK
3 May 2010, 14:55
Vezi ca dealerii sunt neam prost. Nu mai vand la pcl, baga si ei adaos pe langa.
einstein1984
3 May 2010, 15:37
kydule lasa bujia in pace. E buna asa cum e.
IRONIK, tot ce e posibil. Dar nu ma taxeaza daca intreb. Si CNDC am impresia ca sunt concesionari la Pitesti.
IRONICK
3 May 2010, 15:38
QUOTE(einstein1984 @ 3 May 2010, 16:37)
Si CNDC am impresia ca sunt concesionari la Pitesti
Asa si? Crezi ca ajuta cu ceva la pret?
einstein1984
3 May 2010, 15:46
Tocmai, ca-ti dadeam dreptate, ca de aia au ajuns 29 de lei la client (adica eu) cand ei le cumpara cu muult mai putin.
In mod normal arv trebui sa le ajute, ca numai ei le iau de la magazia de la BRAD; orice alt magazin tre sa le ia de la un concesionar. Dar nah, suntem in Romania, nimic nu e cum ar trebui.
mihail75
3 May 2010, 17:19
O intrebare scurta: am inca bujiile originale si cam trebe sa ma duc sa le schimb, caci vine revizia de 40000 km si au mers ceva vreme. Cam la cit sa ma astept ca pret la un service Dacia pentru un set de bujii?
einstein1984
3 May 2010, 19:11
Pentru bujii de la 29 de lei bucata in jos, sunt 4 in total. Manopera e 0,2 sau 0,3 ore deci cam 10-12 lei.
Sau intrebi la un magazin de piese auto, NGK BKR6E sunt cam 15-20 de lei de exemplu, dar mai poti lua beru, denso, bosch etc.
mykissfm
3 May 2010, 21:01
29 lei am dat si eu pe ele ,mai mult sa nu ma aleg cu vreo facatura ,ca la ce foame le este astora cu magazine gen piese auto nu vreau vreo surpriza urita ca la cele schimbate luate cu 15 lei gandind ca am facut afacere.
einstein1984 multumesc pentru raspuns....eu am intrebat pentru ca imi zisase cineva ca daca le las asa imi va creste consumu
mihail75
3 May 2010, 21:55
intrebarea mea este daca ma duc la service-uri autorizate, gen Caremil in Iasi, tot 29 de lei imi iau? Ca astia sunt invatati sa ia pielea de pe om! Sper ca au invatat ceva din lectia crizei.
QUOTE(kydu @ 3 May 2010, 16:53)
Am facut si eu comanda la buji ngk iridium pentru 1.4 (cod BKR6EIX) si azi mi-au ajuns.Am verificat cu lera si am vazut ca au distanta de 0.7,trebuie modificata sau o las asa?
Eu am modificat-o. Pe site-ul NGS scrie parca ca GAP-ul tb sa fie 0.9 la acest tip de bujie pe motorul de logan
mykissfm
4 May 2010, 07:30
QUOTE(mihail75 @ 3 May 2010, 21:55)
intrebarea mea este daca ma duc la service-uri autorizate, gen Caremil in Iasi, tot 29 de lei imi iau? Ca astia sunt invatati sa ia pielea de pe om! Sper ca au invatat ceva din lectia crizei.
mai bine le cumperi tu ca sa fii sigur ce ai pe masina,eu imi achizitionez tot ce inseamna consumabile si dealerul doar cu mina de lucru .
einstein1984
4 May 2010, 07:41
Da bravo, bine ca alea de le iei tu din targ sunt mai bune decat ce vinde concesionarul.
Mihail75, pretul ala e deja mare, posibil si la concesionar sa fie mai ieftin de atat. Iar prejudecata ca la concesionar e scump nu te supara e bullshit. Mi s-a cerut intre 50 si 75 de lei pentru schimbat placute de frana (service de cartier respectiv Augsburg) fata de 40 de lei la concesionar. Pretul la un kit de accesorii a fost mai bun la concesionar decat la UNIX unde era si aftermarket (adica nu era GATES). Insa e alegerea ta unde vrei sa-ti lasi banii.
tuneam, 0,9 la bujii clasice, alea cu iridiu au alta geometrie a electrozilor si deci alt spatiu intre ei.
Andy_ACS
4 May 2010, 08:19
Daca nici bujiile, filtrul de aer sau un bec nu vreti sa vi le schimbati singuri atunci degeaba va tot documentati pe forum si pierdeti timpul. Sunteti genul de oameni comozi/atehnici care merg direct la service, lasa cheia si masina si vin si o ridica atunci cand e gata.
Decat sa dai in service 130 ron cu totul sa iti schimbe bujiile mai bine le iei tu cu 50 ron, iai o cheie cu 10 ron pe care o pastrezi si pe viitor si le schimbi singur. Poti sa faci treaba asta la un gratar in weekend, iti raman bani de la diferenta de pret intre dealer si ce iti iei tu
Bafta!
einstein1984
4 May 2010, 09:09
23 de lei la concesionar bujiile alea, ma duc sa caut UXT X1. 90 si ceva dar macar stiu ca nu sunt aliaj de nikel.
P.S.102 lei toate 4, vin din germania intr-o spatamana. Sa vedem ce treaba face BERU, ca cica sunt bujii de
Porsche turbo.
mykissfm
4 May 2010, 17:53
QUOTE(einstein1984 @ 4 May 2010, 07:41)
Da bravo, bine ca alea de le iei tu din targ sunt mai bune decat ce vinde concesionarul.
Mihail75, pretul ala e deja mare, posibil si la concesionar sa fie mai ieftin de atat. Iar prejudecata ca la concesionar e scump nu te supara e bullshit. Mi s-a cerut intre 50 si 75 de lei pentru schimbat placute de frana (service de cartier respectiv Augsburg) fata de 40 de lei la concesionar. Pretul la un kit de accesorii a fost mai bun la concesionar decat la UNIX unde era si aftermarket (adica nu era GATES). Insa e alegerea ta unde vrei sa-ti lasi banii.
tuneam, 0,9 la bujii clasice, alea cu iridiu au alta geometrie a electrozilor si deci alt spatiu intre ei.
eu m-am pacalit cu dealerul, am dat 200 ron pe placute de origine "autospeed' ,doar e de la dealer nu ?
einstein1984
4 May 2010, 18:51
Deh, daca nici tu nu te uiti.
mykissfm
4 May 2010, 20:03
pai se considera ca edealer si se merge pe incredere,dar acum e mai bine am magazinasul meu ,prturi de en-gros,si dealerul se uita la mine lung cind vin cu ele de fapt le am spus in fata ca daca ma accepta mai vin la ei daca nu sunt atitia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.