Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
einstein1984
Noo, ca eyquem si beru nu ies din aceiasi fabrica.
Comparat cu traseul lui Ironik eu am avut consum de 6,8 pe 800 si ceva de km, cu 4 persoane si bagaje insa cam fara AC si jumate de traseu pe ploaie. In schimb nu am modificari aero (in afara de bara plesnita), am calibrarea originala la injectie si 200 cmc in plus.
IRONICK
Nu cred ca am facut acelasi traseu, sau poate niste zeci de km din el.
roland
Mi-am montat azi Beru UXF 79. Deocamdata multumit.
Am patit-o cu Eyquem RFC52LS, la turatie mica si sarcina mare aveam intreruperi/smucituri.
Acuma stau si ma intreb o chestie, stiam ca, codul 77 00 500 155 corespundea la Eyquem RFN58LZ, lucru confirmat si de pdf-ul atasat cateva pagini mai inainte, confirmat si de site-ul Eyquem. Totusi, in cutie erau RFC52LS.
De aia sa-mi fi facut smuciturile?

Acuma, cu Beru merge ok.
surube
smile.gif Cu 4 electrozi http://www.beruparts.com/product.sc;jsessi...3&productId=215 sau simple ?
roland
da, alea sunt. cu 4.
btw, stie cineva sa-mi raspunda la intrebarea de mai sus, cu cele doua coduri de bujii Eyquem?
einstein1984
QUOTE(IRONICK @ 17 May 2010, 17:16)
Eu am extraurban de 5.5% si imbogatire 134. Inca nu stiu daca plasticul meu pus sa faca "positive preasure" pe admisie isi face treaba.
Asta este un consum normal pentru un motor care merge in parametrii, bujiile ale care le-am avut inainte numai mers in paramentrii nu stiau.
*


Eu am vreo 142 parca, dar a ajuns spre 150 cu GMV si AC. Aerul din admisie avea insa 68 de grade.

QUOTE(membru_DC @ 1 Jun 2010, 06:47)
unii au trecut de la aprinderea conventionala [attachmentid=1627627835] la aprinderea cu plasma (multi-scanteie) ce are loc la frecvente inalte
PS: eu sunt curios daca se poate face o adaptare pentru benzinarele actuale  unsure.gif
*


Unii au trecut la aprindere laser, cu fise de bujii din fibra optica. ph34r.gif
roland
QUOTE(roland @ 21 Jun 2010, 22:21)
Acuma stau si ma intreb o chestie, stiam ca, codul 77 00 500 155 corespundea la Eyquem RFN58LZ, lucru confirmat si de pdf-ul atasat cateva pagini mai inainte, confirmat si de site-ul Eyquem. Totusi, in cutie erau RFC52LS.
De aia sa-mi fi facut smuciturile?
*



Stie cineva despre asta ceva? Ce e cu cele doua coduri, sunt echivalente? De pe site-ul eyquem... nu prea.
einstein1984
Ai luat cutia de la concesionar sau din targ?
roland
Targ? smile.gif La Cluj nu este. Le-am luat dintr-un magazin de piese.
Acuma no, de unde poti stii ca sunt fake sau nu? Eticheta de pe ele (Renault) nu mai spune nimic, la reprezentanta sunt de 3 ori mai scumpe. Beru-urile le-am luat tot din magazin si deocamdata par ok.
Sa inteleg ca ar fi la fel codurile, dar erau bujii contrafacute? Erau in cutie originala Renault, cu cod Dacia pe ele, aratau similar (ca inscriptii) cu cele de pe masina...
IRONICK
Erau la fel ca astea?

http://www.alibaba.com/product-gs/24236836...park_Plugs.html
einstein1984
Cand vrei piese de origine, mergi la concesionar, mai ales la bujii unde nu economisesti mai mult de 10 lei.
Au mai luat unii de la "magazin" bujii "de origine" pentru 16V cu 3 electrozi de masa si se mirau pe urma de ce s-a prajit blocul ABS.

30 Jun 2010, 09:29:
QUOTE(roland @ 30 Jun 2010, 09:17)

Sa inteleg ca ar fi la fel codurile, dar erau bujii contrafacute? Erau in cutie originala Renault, cu cod Dacia pe ele, aratau similar (ca inscriptii) cu cele de pe masina...
*


Piesele Renault au cod renault, nu Dacia. Invers mai merge, cutie albastra cu referinta de Renault.
roland
QUOTE(IRONICK @ 30 Jun 2010, 08:21)


Nu, scria Eyquem RFC52LS pe ele, exact cum scria pe cele pe care le aveam din fabrica (bine, alt cod, ca astea aveau un electrod, dar ca look and feel erau similare).

Pe cutie scria Renault Piece de Origin (franceza mea e proasta) si codul 77 00 500 155 tiparit pe fundul cutiei.
mykissfm
in cutia de origine renault, cea originala, gaseai bujii renault, nu eyquiem nu stiu de care .aveti grija ce cumparati nu conteaza pretul atit timp cit nu afecteaza motorul. mad.gif
roland
nu exista bujii renault smile.gif
bujiile originale cu care vine masina sunt eyquem.
ai vazut vreodata bujii renault? eu nu.
einstein1984
Eu da. E o poza si pe topicul asta.
Ma rog, daca nu ne crezi, cere la un concesionar o bujie cu referinta aia si vezi ce e in cutie.
IRONICK
Io zic sa va mai uitati pe site-ul ala si la alte coduri de dacia/reno. O sa aveti multe surprize la repere "originale". Pentru cineva care are nu are ochiul format, sunt si poze acolo.
roland
QUOTE(einstein1984 @ 30 Jun 2010, 14:28)
Eu da. E o poza si pe topicul asta.
Ma rog, daca nu ne crezi, cere la un concesionar o bujie cu referinta aia si vezi ce e in cutie.
*



Ba va cred, de ce sa nu va cred. O sa caut sa vad si poza... Oricum, cu Beru merge ok. Sper sa ramana ok. Multumesc pentru ajutor.

30 Jun 2010, 15:40:
QUOTE(einstein1984 @ 31 Jan 2010, 10:41)
Bujiile alea in ambalaj renault sunt Eyquem.
*



Daca am gasit bine poza, astea ar fi, nu?

[attachmentid=1627635951]

Acuma no, e alt cod (poza e mai veche), dar ideea e ca sunt Eyquem cum ziceai in postul citat si cutia era ca-n poza.

Zi-mi te rog ce e in cutie, mi-e greu sa ajung la o reprezentanta sa cer o cutie sa vad.
daciafan
QUOTE(IRONICK @ 14 Jun 2010, 16:17)
... dar in schimb spun ca mai am si niste modificari aero facute pe masina odata cu bujiile. Si mai urmeaza si altele luna asta ...
*



i-ai pus vele mama? sau la ce modificari aerodinamice faci referire?
IRONICK
vele, vele ...
einstein1984
roland, bujiile sunt facute de eyquem/beru, dar pe izolator scrie renault si referinta aia de piesa. Sau cel putin asa scria la un moment dat, ca eu am beru acum. In general, ce vine in cutie Renault nu are marca producatorului pe piesa.
roland
Multumesc. Inteleg ideea.
Pe ale mele din fabrica scria Eyquem si am crezut ca asa se practica, la fel cum pe alternatoare scrie Valeo sau ce firma o fi...
einstein1984
Mai sunt si exceptii de la reguli. Insa daca nu cumperi piese de la un importator mare (eu am luat de la augsburg, au venit cu eticheta depozitului nemtesc, deci ma gandesc ca aia nu lucreaza cu chinezii) sau concesionar ai sanse mari sa dai si peste tepe.
mykissfm
pe astea care le am luat de la cncd ,scrie doar atit renault made in france ,sau atit m apucat eu sa vad ca scrie.

este o diferenta cam maricica intre renault si eyquiem .
einstein1984
Enorma, fiind aceleasi piese cu alta nume pe ele.
einstein1984
Deva-Sibiu-Rimnicu Valcea, 2 persoane +bagaje si AC, viteza medie putin peste 60 km/h consum de 5,8 litri la suta de km conform CB.
Spre comparatie, ultimul drum pe ruta asta, cu incarcare similara si fara AC dar pe ploaie si temperaturi cu 18 grade mai scazute a consumat cam 6 litri la suta de km. De la Ramnicu Valcea la Bucuresti a mai crescut media de consum pana la 5,9 si viteza medie pana la 70 km/h.
Cred ca sunt bune bujiile alea, in conditiile in care consumul a scazut fara sa merg eu ca melcul.
eurocristi
eistein1984
Ai motor de 1.6 cu ABS?Ca ma tenteaza si pe mine un schimb de bujii si as vrea sa incerc si Beru.La ce pret sunt UXT 1?
einstein1984
Da. Toate 4 au fost 100 de lei de la augsburg prin mai.
IRONICK
Eu am dat parca 60RON ...
eurocristi
Va multumesc!
GaBiTa G
am o supernova si tocmai miam cumparat niste bujii eyquem rfc52lz sunt bune ca sa stiu?
Andy_ACS
Sunt bune, pe viitor ar fi mai bine sa te interesezi inainte de a cumpara, e mai sigur asa smile.gif

Bafta!
mykissfm
dintre champion si bosch ,cu 2 craci evident, care ziceti ca ar fii mai bune .
de ngk multi nu prea sunt multumiti,vecinii din parcare.

de ce intreb ? eu la 15 000km le schimb nu le tin cit zic astia 30 000km ,de fapt eyquiem-urile dinainte pe acolo se cam 'balbaiau".
einstein1984
Beru cu 4 electrozi de masa sau renault cu 2.
Andy_ACS
Cred ca o sa le schimb si eu la mine (acum am Eyquem cu 2 electrozi RFC58LZ2E). Am facut cam 20.000km cu ele, merg bine, dar vreau sa incerc altceva, poate o sa mearga si mai bine smile.gif
Oscilez intre CHAMPION RC87YCL (asa a avut masina din fabrica) si NGK BKR6EZ mult laudate pe aici.
O sa postez concluzii dupa inlocuire, sa vedem cand am timp ca sunt cam ocupat zilele astea.

Bafta!
IRONICK
QUOTE(Andy_ACS @ 14 Jul 2010, 10:08)
NGK BKR6EZ mult laudate pe aici
Mult laudate doar de doctoru
einstein1984
El le-a laudat pe spernova.
Andy_ACS
Am vazut ca si altii au fost multumiti, iar intre 1.6 MPI de la Logan si 1.4 de la Supernova nu ar trebui sa fie diferente intre bujii, sau gresesc eu cand presupun asta?

Bafta!
einstein1984
Alt motor, alta gestiune electronica (ma rog, siemens dar alta norma de poluare)... eu zic ca ar fi diferente.
Andy_ACS
OK, o sa incerc cu CHAMPION RC87YCL, ca asa a venit masina din fabrica.
Merci pentru atentionare smile.gif

Bafta!
einstein1984
Supernova avea Champion RC87PYC sau EYQUEM RFN 58LZ de exemplu.
user123
Salve Andy ! Depinde cat de mult iti doresti acea schimbare si mai ales in ce vrei sa schimbi.....am avut NGK iridium pe masina destul de mult timp si au mers foarte ok ( am mai scris.....pt ce sunt facute , adica turatii mari si spart in figuri , isi fac treaba ff bine ) ..consum un pic mai maricel ( placebo sau de la stilul de mers oricum pana in +1L % )....schimbat cu champion recomandate si mersul a devenit optim ( adica se incalzeste relativ mai repede decat cu NGK iridium , consum chiar mai mic , pe ture medii - pana in 4000- raspunde mai bine insa pierde sensibil de la 4000 in sus fata de NGK) .....
Lasand "gargara" de reisari la o parte , gandestete bine ce doresti si mai ales cum folosesti masina si cumparati in consecinta ....numai nu umbla cu jumatati de masura !!!! Adica ori champion (recomandate de fabrica) care sunt cele mai bune pana acum ( am schimbat ceva bujii in aproape 400 000 km facuti cu una din masini) dpdv al compromisului intre perf si consum ori NGK iridium ( nu EZ sau Vline sau alte alea .....cauti BKR6EIX)......

PS: ai un avatar tare haios....bafta si tie !
Andy_ACS
Salut user123!
Multumesc pentru sfaturi. Intrucat rar sar de 4000-4500 RPM si in general merg linistit/prudent/batraneste cum vrei sa ii zici nu sunt interesat de bujii 'de racer'. Asa ca o sa raman la CHAMPION RC87YCL. Cred ca la astea te referi si tu.

Bafta!
user123
Salve ! Am simtit ca esti un tip cerebral si mam gandit ca aceasta "cale" ti sar potrivi cel mai bine .....nu o sa regreti la iarna , la mersul in oras ( de fapt nu o sa regreti deloc ) cat mai ales la consum ( sa faci comparatie cu cele care vin de la redac -renault- sau cele pe care leai avut pe masina .....). Totusi sa stii ca sunt nervoase si astea peste 4000 insa nu ating nivelul NGK iridium ( daca ai lua Vline sau altceva sunt cel mult egale cu champion ....) !
Ai grija de unde le cumperi ( sunt magazine bunicele pe calea bucuresti insa sa ai grija la cele din dezrobirii tongue.gif ) ; sa deschizi cutiile si sa le verifici vizual !
vi_escu
Am revenit la RFC58LZ2E ca n-am chef de draci in concediu. Bosch FR7LDC+, o deziluzie.
cristio_79
@IRONICK - cati km ai cu Beru si ceva impresii ?
Nu ma intereseaza neaparat consumul, vreau sa stiu cum functioneaza motorul.
mumus
eu am Bosch super 4 si sunt multumit...consumul e mic...degeaba il zic acum..ca sunt multe varaibile si mai am chestii schimbate pe masina.
Cu bosch super 4 masina porneste sensibil mai usor.
IRONICK
QUOTE(cristio_79 @ 14 Jul 2010, 21:05)
@IRONICK - cati km ai cu Beru si ceva impresii ?
Nu ma intereseaza neaparat consumul, vreau sa stiu cum functioneaza motorul.
*
Nu mi-am notat, dar am peste 5000km. Pana acum nu s-a schimbat mersul motorului.
Andy_ACS
Am cautat la magazinele de piese de import bujii Champion RC87YCL. Nu aveau pe stoc, insa pana la urma am dat comanda la AutoKappa si a doua zi mi-au sosit. Costul a fot de 15 ron bucata, deci 60 ron toata distractia. In week-end le schimb so o sa revin cu impresii, mai ales ca am de gand sa fac o tura mai lunga pe Transfagarasan, Sibiu, Valea Oltului, etc.

Bafta!
vali74
Salutare,
Am pus in 2005 pe logan 1.4 bujii NGK IX. Dupa 100k km am gasit pe ebay.co.uk acelasi model si le-am schimbat. Era cazul, pt ca dadeau mici intreruperi, desi la inspectia vizuala erau perfecte, in special depunerile de calamina si oxizi. Ce pot sa spun e faptul ca motorul avea o functionare mai 'rorunda', iar reprizele au fost usor imbunatatite.Consumul nu cred ca a fost redus ff mult. Poate 0.1-0.2 l/100km. Diferntele erau vizibile cand rulam la viteze/turatii joase in tr1 spre semafor. Nu ma scutura masina:) Nu am testat modelele cu 3 electrozi, deci nu ma pot pronunta. Pt cine e interesat recomand ebay. Sunt aproape cu 50% mai ieftine decat pe site-urile de specialitate, incluzand transportul.
nucu68
Am vazut aici o singura informatie despre bujii pentru LGN GPL. Niste bujii Cehia cu electrozo de argint. Ce puteti spune despre acest aspect. Pentru GPL trebuie cumva bujii speciale?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.