Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TIP CUTIE VITEZE
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
sobolan
Salut ! intrebarea este ce tip de cutie este asta ? vreau sa zic ca are un demaraj puternic tare ,dar nu are viteza (turatii mari) ?

ps : ASTA E CUTIA MEA IN 5 TREPTE
EUROPE_
Vreau sa stiu si eu, unde scrie tipul de cutie. Unde e situata acea placuta. In cartea lui Mondiru cutia de viteze 365 3 7 cuplul conic e 8 x 33, a ta e 365 3 8, probabil ca e de viteza huh.gif .
sobolan
QUOTE(EUROPE_ @ 3 Aug 2006, 21:23)
Vreau sa stiu si eu, unde scrie tipul de cutie. Unde e situata acea placuta. In cartea lui Mondiru cutia de viteze 365  3 7 cuplul conic e 8 x 33, a ta e 365 3 8, probabil ca e de viteza  huh.gif .
*





deci...nu stiu ce tip este...asta vreau sa aflu....ori mi se pare ori...la 130 avea 4000rpm in a 5 a !
daca ai cartea revino cu detalii tehnice, te rog !
sobolan
deci ....daca are cineva vreo carte care sa includa si tipu meu de cutie este invitat sa posteze ...
EUROPE_
In cartea lui Mondiru nu pomeneste de 365 38, doar pana la 365 37. sad.gif
sobolan
este vreo carte mai noua ?

ps : daca are cineva cartea lui mondiru scanata sa mi-o dea si mie ...
KidTx
precis cutia este de dacie ? sau de reno?

pt cutie am ceva scris cu tabele , demontare , reparatii ,montare cutie dar nu stiu da
o atasez....este un pdf blink.gif
vyper
sobolan poti sa imi zici si mie unde este situata tabla aia a ta de ai fotografiato? ca as vrea si io sa vad ce fel de cutie am si io pe masina ...si ma gandesc ca poate dau si io de tabla aia...
sobolan
masina este luata de noua din fabrica de mine(dacia 98 carb.) ! eu sunt unicul proprietar ! tabla aia este situata pe carcasa ambreiajului (cum deschizi capota in dreptul bateriei si este prinsa in 2 nituri) .
vreau sa zic ca are un demaraj de invidiat ! nu stiu daca ma credeti dar in panta am facut un opel asta model 96 !nici mie nu mi-a venit sa cred...cred ca ala cu opelu isi musca limba....cand a ajuns la semafor in dreptul meu ma privea de parca eram intr-un ozn....
EUROPE_
Chiar acum cobor jos sa vad daca am acea placuta pe cutie. Vreau sa stiu si eu daca am cutie de fuga biggrin.gif . Numai sa gasesc eu placuta. biggrin.gif .
sobolan
QUOTE(EUROPE_ @ 4 Aug 2006, 13:27)
Chiar acum cobor jos sa vad daca am acea placuta pe cutie. Vreau sa stiu si eu daca am cutie de fuga biggrin.gif . Numai sa gasesc eu placuta. biggrin.gif .
*



daca nu a scos-o nimeni de acolo tre s-o ai....sau daca nu a cazut .....
sobolan
hai mai europe ,ai gasit placuta ? m-ai facut curios...cum deschizi capota fix in dreptul bateriei pe carcasa ambreiaj....daca nu dai de ea pun eu o poza de la masina mea ca sa-ti faci idee unde e.....
EUROPE_
Pai nu ai face rau biggrin.gif sa pui poza ( eventual cu o sageata care sa imi indice zona ) .
diaconuliviu
QUOTE(sobolan @ 3 Aug 2006, 21:59)
deci...nu stiu ce tip este...asta vreau sa aflu....ori mi se pare ori...la 130 avea 4000rpm in a 5 a !
daca ai cartea revino cu detalii tehnice, te rog !
*


1. da si alte detalii: 3000 rpm treapta a 4-a, 3000 rpm treapta a 5-a, eventual acelasi lucru la 2000 rpm. Asta ca sa vedem eventual si cit de bine iti functioneaza acel kilometraj.
Dupa ce spui pare grup 8x33 cu raport 0,86 treapta a 5-a.
2. poti verifica kilometrajul si comparind cu al unuia care functioneaza bine sau cu un "radar suspendat".
sobolan
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Aug 2006, 08:35)
1. da si alte detalii: 3000 rpm treapta a 4-a, 3000 rpm treapta a 5-a, eventual acelasi lucru la 2000 rpm. Asta ca sa vedem eventual si cit de bine iti functioneaza acel kilometraj.
Dupa ce spui pare grup 8x33 cu raport 0,86 treapta a 5-a.
2. poti verifica kilometrajul si comparind cu al unuia care functioneaza bine sau cu un "radar suspendat".
*



nu am cand sa fac teste de astea ,dar aprox. la 80 km/h in vit 4 are 3000 rpm.....
diaconuliviu
Verifica bine kilometrajul.

Daca la treapta a 5-a aveam dubii, la a 4-a cutia e identica. In plus, eu am 365-38, luata de pe un papuc tractiune fata.

Are SIGUR 9x34 la grup, deci grup "de fuga". In cutie am umblat primul, deci o aberatie de genul "a mea 9x34, a ta 8x33" numai daca in uzina s-a montat placuta aiurea.

Nu sint sigur daca a 5-a are raport 0,86 sau 0,76, parca am numarat cind am demontat-o dar nu mai tin minte.

Oricum, zice-se ca la 3000 rpm in treapta a 5-a ar avea 120km/h, de fapt are cam 115 in cazul 9x34 si 0,76 la tr. a 5-a si cam 105 in cazul 0,86. Asta pornind de la acceptiunea ca in treapta a 4-a are 90km/h la 3000 rpm.
sobolan
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Aug 2006, 13:02)
Verifica bine kilometrajul.

Daca la treapta a 5-a aveam dubii, la a 4-a cutia e identica. In plus, eu am 365-38, luata de pe un papuc tractiune fata.

Are SIGUR 9x34 la grup, deci grup "de fuga". In cutie am umblat primul, deci o aberatie de genul "a mea 9x34, a ta 8x33" numai daca in uzina s-a montat placuta aiurea.

Nu sint sigur daca a 5-a are raport 0,86 sau 0,76, parca am numarat cind am demontat-o dar nu mai tin minte.

Oricum, zice-se ca la 3000 rpm in treapta a 5-a ar avea 120km/h, de fapt are cam 115 in cazul 9x34 si 0,76 la tr. a 5-a si cam 105 in cazul 0,86. Asta pornind de la acceptiunea ca in treapta a 4-a are 90km/h la 3000 rpm.
*



am mai auzit eu pareri dar.......cineva mi-a zis mai sus ca am cutie de reno ,altcineva ca nu exista asa ceva..... In nici un manual de reparatii dacia nu exista asemenea tip de cutie ! vreau explicatii ,ca doar de asta am deschis topicu.....dar nu "montat placuta gresit" ....nu cred ca e o explicatie buna.... daca mai este si alta masina cu cv ca a mea aia ce mai are ?
argon
QUOTE
cineva mi-a zis mai sus ca am cutie de reno


Mda..ar fi prima cutie de Renault cu sigla Dacia pe ea wink.gif

In legatura cu placuta..eu nu am asa ceva, nu am avut nici la Dacia precedenta, si nici nu am vazut la nici o Dacie pana acum. Esti sigur ca e acolo unde ai zis ca e?
sobolan
QUOTE(argon @ 14 Aug 2006, 13:58)
Mda..ar fi prima cutie de Renault cu sigla Dacia pe ea wink.gif

In legatura cu placuta..eu nu am asa ceva, nu am avut nici la Dacia precedenta,  si nici nu am vazut la nici o Dacie pana acum. Esti sigur ca e acolo unde ai zis ca e?
*




GATAAAA ! rog moderatorii sa inchida topicu daca se mai abate discutia! am specificat mai sus ca am masina de noua ! NU ESTE DE RENAULT ! si daca ar fi de reno de la ce tip de cv a fost luata placuta ?????
argon
Cutia exista, si nu apare in manuale datorita faptului ca acele manuale au fost concepute inainte de anul 1998. Stai linistit ca nu numai tu ai cutia aia.
sobolan
QUOTE(argon @ 14 Aug 2006, 14:54)
Cutia exista,  si nu apare in manuale datorita faptului ca acele manuale au fost concepute inainte de anul 1998. Stai linistit ca nu numai tu ai cutia aia.
*



stiu ca nu numai eu am cv asta ! vroiam sa aflu date tehnice ....de asta am deschis topicu'......
sobolan
ieri am testat-o un pic si la 100 km/h in treapta 5 are 3000rpm...curios ....dar turometru si vitezometru merg bine
ionut L.
Eu am o dacie din '96, la 3000 rpm tr4 90 Km/h, la 3000 rpm tr5 am 120 Km/h dupa kilometrajul meu
sobolan
cam asa e si a mea ....hai sa zic ca poate aveam si eu tot 110 in tr. 5 /3000 rpm desi indica 100....o toleranta de indicator probabil.....cred ca ai acelasi tip de cv ca si mine.... eu cred ca pe-a mea o s-o dau jos si o sa pun alta de viteza de la dezmembrari....vad eu...sau poate schimb grupul din ea....dar nu stiu ce grup am eu....spuneti si voi parerea voastra ca eu am vreo 2 carti de dacia acasa si cv a mea nu apare nicaieri.....
Gheorghedracu
Povestile astea suna a cutie 365. Numar original de la Renault, folosita pe R12G, R17TS/G. Cutie cu rapoarte apropiate (deci de autocross) final 9x34, nu mai stiu exact celelalte rapoarte, dar pot sa verific daca intereseaza. Pe ce masini apare cutia asta in Romania?
sobolan
365 - 38 si este pe dacia mea 1310 din 98.vezi ce poti afla....
diaconuliviu
365-38
tr 5 = 0,86, ai 105 km/h la 3000.
raport cuplu conic=9x34.

La 2000 ai 72 km/h, la 2500 in jur de 85.
Gheorghedracu
365 - 00, 02, 03, 04, 05, 06, 07 (R12G,R17G, R17TS)

(ultima coloana este viteza in km/h cu motorul turat la 1000rev/min)
1. 13x47=3.61 7.9km/h
2. 18x42=2.33 12.3km/h
3. 23x37=1.60 17.8km/h
4. 28x34=1.21 23.6km/h
5. 31x29=0.93 30.7km/h
R. 12x37=3.08 9.3km/h

365-33, 34, 35

1. 11x38=3.46
2. 17x38=2.24
3. 23x37=1.60
4. 28x34=1.21
5. 31x29=0.93
R. 12x37=3.08

Ambele au raportul final 9x34=3.77

Exista inca un tip de cutie

395-04,05,06,07,08,09

1. 11x42=3.82
2. 17x38=2.24
3. 23x34=1.48
4. 28x29=1.04
5. 36x31=0.86
R. 12x37=3.08

Final 9x34

Diferite versiuni ale acestor cutiei 395 au fost folosite si pe R18. Rapoartele cutiilor 365 sunt mai apropiate si viteza a cincea e scurtata pentru ca R17TS, R17G, R12G, (care au aceasta cutie) au motoare de 120cp capabile sa tureze la peste 6500rev/min fara pericol. Viteza maxima este astfel (citata de manual) 176km/h
sobolan
Multumesc mult ! acuma intrebarea mea este : pot sa schimb grupul din ea cu un altul de viteza ? daca da ce mai tre sa schimb prin ea si daca se merita , tinand cont ca o cv in 5tr sh se vinde pe la mine cu vreo 4 mil ?
Gheorghedracu
Da, se poate schimba dar trebuie sa schimbi coroana diferentialului si pinionul de atac si amindoua sa fie pereche potrivita! nu se poate lua un pinion de colea si o coroana de dincolea, pentru ca ele se produc pereche, si se rodeaza pereche in fabrica, astfel incit fiecare merge doar cu perechea lui. Altminteri o sa ai surprize cu dinti ciobiti si alte nebunii. Pinionul de atac, iti dai seama ca e corp comun cu axul secundar, deci va trebui sa transbordezi toate angaralele din veche cutie pe el. Si aici atentie. Pinioanele secundare din cutia ta se potrivesc doar cu primarele din cutia ta. Acelasi motiv, s-au uzat impreuna, nu baga pinioane noi intr-o parte si pastrezi pe cele vechi in parte cealalta. Asta ti-o spun doar preventiv, asa cum am aratat mai sus ca sa schimbi coroana si pinionul final nu trebuie sa umbli la pinioanele de viteze, doar le transplantezi pe noul ax secundar cu toate cele si gata.

Ca sa identifici o pereche corecta coroana-pinion, vezi ca au niste numere, pinionul pe fata unde se termina dintii, iar coroana pe circumferinta. Numerele trebuie sa fie identice. Asta e metoda de identificare pentru piesele Renault originale. Probabil ca la Dacie e la fel?

Si trebuie sa fii atent ca noua coroana sa se poata prinde la grupul conic (numar de suruburi, distanta dintre ele, diametrul cercului pe care sunt asezate). Iti spun asta pentru ca exista coroane cu diametru mai mic, altele cu mai putine suruburi. Sau poti sa schimbi coroana cu tot cu grupul conic. Atentie insa la coada pinioanelor solare, unele sunt mai lungi, altele mai scurte, necesitind planetare diferite si ajustari diferite ale rulmentilor diferentialului in carcasa cutiei de viteze.

O intrebare. Unde gasesti tu o coroana cu alt raport final (mai bun decit 9x34)?

Tocma imi trecu prin cap, tu voiai sa schimbi pinioanele de viteza de fapt? Eu iti dadui sfaturi pentru schimbarea grupului final.
diaconuliviu
Ti-am scris mai sus datele cutiei- poti incerca o pereche treapta a 5-a = 0,76, asta daca ai intr-adevar motor 1,4; pentru 1,3 e posibil sa nu obtii nici economie, nici viteza.

Grup cu raport mai mic de 9x34 nu cred ca gasesti compatibil Dacia. 8x33 e "de tractiune".
sobolan
mersi ptr. sfaturi si ,daca asa e de mult de lucru,cum spunea gheorghedracu ramane sa schimb pinioanele atunci.....banuiesc ca pot sa schimb doar pinioanele fara alte modificari si las acelasi grup.....voi ce ziceti?
Gheorghedracu
Daca cutia merge bine si nu ai probleme mecanice cu ea, eu n-as schimba nimica la ea. Cu prima ocazie cind ai probleme, atunci poti sa iei alta hotarire. Daca esti chiar nemultumit de cutie (vrei alte viteze) mai bine cumpara una la mina a doua care poate fi identificata cu placuta respectiva (si la care poti sa vezi imediat care sunt rapoartele daca e scoasa dupa masina, o bagi in viteza, invirti cu mina axul primar, si numeri cite ture face planetara la un tur, sa zicem. De fapt iti trebuie cam zece ture la primar ca sa vezi mai cu precizie. Poti in felul asta sa vezi toate rapoartele de transmisie.) Si bineinteles, nu cred ca ai nevoie sa-ti spuna cineva, ia-o de la cineva in care ai incredere.
marianrec
Imi poate spune si mie cineva daca e normal sa am 72Km/h cu treapta a 4-a la 3000rpm si ce tip de cutie este acesta?
Mentionez ca viteza a fost masurata prin GPS si habar nu am daca este foarte precisa...
argon
Nustiu daca e normal, e mica viteza. Poate ceva nu e bine, ori viteza, ori turatia.

PS eu am in a patra 90 km/h la 3000 rpm.
marianrec
Nu am mentionat, cutia este cu 4 trepte.
diaconuliviu
Daca acel calcul sau masuratoare GPS e corect, ai atit grup 8x33 cit si raport treapta a 4-a 1,04, ceea ce arata o cutie modul marit, veche-cutiile mai noi in 4 au 0,98 parca la a 4-a. (Si asa, din calcule reiese o viteza de 76 km/h, cu 90 km/h la 3000 cum spune argon. La 2000 rpm tr 4 ar trebui sa aiba 60 km/h, pe care o are abia la 2200-am verificat de curind).
Cel mai sigur e sa cronometrezi pe un drum drept si liber timpul intre 2 borne kilometrice la 3000 rpm.
Gheorghedracu
marianrec,

Masurarea vitezei cu GPS-ul introduce o noua eroare legata de marimea rotilor, ca su nu mentionam eroarea inerenta a gps-ului pe care nu o putem masura. Viteza masurata la bord pe instrumentul masinii, nu e afectata de marimea rotilor (circumferinta) E adevarat, GPS-ul POATE sa dea (nu e neaparat adevarat ca o si face) o valoare mai corecta, dar pentru determinarea rapoartelor de transmisie nu ne intereseaza viteza reala, ci diferenta intre diferitele valori date de instrumentele de bord, cu premisa ca toate instrumentele de bord au aceeasi eroare (stiu, ca nu e asa, dar mai mult de atita nu putem face).

cel mai simplu e sa iei valorile pe care le-am pus eu, calculeaza ce viteza ar da alea la turatia ta si in treapta ta (o simpla inmultire), si vezi cum se compara cu ceea ce vezi tu afisat la bordul tau. Sau fa invers, comparind cu valorile date de mine, poti sa calculezi raportul tau de transmisie bazat pe turatia si viteza pe care le vezi tu, si daca iese aiurea, inseamna ca:

ai o greseala undeva (refa calculele)
sau
aparatele de bord nu indica bine
sau
ai rotile de o dimensiune incorecta

Daca renunti la GPS si te uiti la vitezometrul tau, ultima varianta e exclusa.

PS. tocmai facui un calcul, viteza ta e un pic mai mare decit cea de pe prima lista de valori din postul meu unde in tr. a patra, la 3000rpm ar fi cam 69km/h, asa ca as zice ca p-acolo e raportul tau de transmisie.
Pedro
Ok, intrebare cam tampita dar poate ma ajutati cu un raspuns. La fosta dacie 1300, cutie 4 trepte (productie 100% romaneasca) la 145km/h aveam 4800rot/min, la asta pe care o am acum (productie proportie oarecare franta) la 130 km/h am 5000 rot/min. Care ar fi diferenta intre o cutie si cealalta?
diaconuliviu
Adica ai avut cutie RO 4 tr mai noua (85-86..)? Si acum ai cutie mai veche, anii 70?
Cutiile vechi aveau la treapta a 4-a raport 1,04, cele noi au 0,98.
Apoi exista cutii cu raport de grup 8x33 si cu 9x34. De aici diferente de viteza.
Ar putea fi si kilometraj defect[at intre timp], asta tu poti stii.
Pedro
Merci diaconuliviu, oricum nu mai conteaza , am luat azi una de 5 trepte si asta veche dispare de pe masina. Pacat ca aveam planetarele de 4 trepte extraordinar de bune sad.gif !
ghiccy
a mea cred ca e "unicat" !!! radmasa.gif

ce fel de cutie am? scrie pe tablita: 365 10.

atasez si foto cu tablita mea, mentionez ca este 1.4 injectie, motoru'!

astept cu interes un raspuns!!!

bafta!

[attachmentid=42796][attachmentid=42797]
ydaniel
numai eu nu am placuta pe cutia ambreiajului:)
si nici pe cutie nu scrie nimica.la 3000rpm am fix 100km/h:) intr-a 5-a:)
sik
stai linistit ca nici io nam;
stie careva ce rapoarte are cutia de papuc 1.9 diesel tractiune fata?
ydaniel
pai ce ai tu pe masina?
argon
QUOTE(ydaniel @ 21 Jan 2007, 10:15)
numai eu nu am placuta pe cutia ambreiajului:)
si nici pe cutie nu scrie nimica.la 3000rpm am fix 100km/h:) intr-a 5-a:)
*



Nici eu nu am nici un fel de placuta.

La 3000 rpm am 115 km/h. Cea mai lunga cutie de Dacie available icon_mrgreen.gif
Muttley
N-ai 115, ai 110 tongue.gif
ghiccy
nu stie nimeni sa-mi spuna ce fel de cutie am???
argon
QUOTE(Muttley @ 23 Jan 2007, 09:21)
N-ai 115, ai 110  tongue.gif
*




Detaliaza te rog. Mai bine spune-mi cat trebuie sa am la 1000 rpm cu raportul de 0.76 si roti de 165/70.
Muttley
Eram sigur ca te starnesc laugh.gif

113 am eu, cu 155/80. Tu ai 165/70, in consecinta 110 km/h.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.