De cand esti tu etalonul?

speram la niste calcule d'alea bengoase, de ingineri

Vreau sa-mi calibrez vitezometrul, si am nevoie de valori demonstrate stintific
Muttley
23 Jan 2007, 11:24
Argonel, imi mananci zilele, ai atatea programe de calcul...
Hai, fie...
165/70/13
diametrul = 165 x 0.7 x 2 + 13 x 25.4 = 561.2 mm
circumf = pi x d = 3.14 x 561.2 = 1762.16 mm = 1.76 m
raport transmisie = 3.77 x 0.76 = 2.87
rotatii roata pt 1000 rpm motor = 1000 / 2.87 = 348.43 rpm
distanta parcursa = circumferinta x rotatii = 1.76 x 348.43 = 613.23 m/minut = 613.23 x 60 m/ora = 36794 m/ora =
36.79 km/oraIti ajunge
traiti, domnu'nginăr
diaconuliviu
23 Jan 2007, 12:10
QUOTE(ghiccy @ 23 Jan 2007, 09:24)
nu stie nimeni sa-mi spuna ce fel de cutie am???
Pe ea scrie 365 - 10? acel 10 de dupa 365 nu se vede bine. Este chiar 10?
ghiccy
23 Jan 2007, 12:21
sigur e 10!!!
n-am cum sa fac mai bine poza din cauza unor cabluri...
de vazut, se vede foarte bine cu ochiul liber, nu si-n poze...
deci???!!!
ydaniel
24 Jan 2007, 10:46
@ marius te rog nu mai sterge posturile mele de aici:)
diaconuliviu
24 Jan 2007, 11:58
365-10:
I. 42x11=3,81
II. 38x17=2,23
III. 34x23=1,47
IV. 29x28=1,03
V. 31x36=0,86
MI. 40x13=3,07
Grup conic=9x34
Cuplu km=6x12
Totusi, la acel raport tr. IV am mici indoieli, cutiile mai noi au 0,97, dar nu e imposibil ca aici sa aiba 1,03.
ghiccy
24 Jan 2007, 13:07
aham, deci nu e surprinzator faptu' ca m-am intors d la mare ultima oara cu 160 km/h...
bine, asezata, usor, cu 4 persoane in masina si bagaje "de baieti", pe A2 \:D/
in fine, mersi mult diaconuliviu, mi-ai fost de mare ajutor!!!
bafta!!!
diaconuliviu
24 Jan 2007, 14:31
Asta n-o pricep, cu "surprinzatorul". Daca te referi la treapta a 5-a, 365-11 are raport 0,76 acolo, deci "mai de viteza"; problema e daca si motorul poate ajuta masina sa "urce in ture" cu asa raport.
In plus, orice indicator "kilometraj" are erori IN PLUS, cu atit mai mari cu cit viteza indicata e mai mare. De aia ma gindesc ca aveai poate vreun 145.
ghiccy
24 Jan 2007, 15:47
ideea este ca mi-a depasit asteptarile, doar atat...
PAPUCUL 1.9 DIESL TRACTIUNE FATA CE GRUP SI RAPOARTE ARE????
NEED HELP
ydaniel
24 Jan 2007, 22:24
la 100km/h @3000rpm 5 gear:) ce rap are;)?
diaconuliviu
25 Jan 2007, 07:33
Pai "suna" a 0,86.
ydaniel
25 Jan 2007, 17:37
multumesc
LIVIU STI CE RAPORT ARE CUTIA DE PAPUC DIESEL 1.9 ?
MAR INTERESA RAP TREPTEI V
EUROPE_
27 Jan 2007, 07:44
Din câte știu eu papucul diesel are cutie de reno, sau mă-nșel

.
Te inseli. Cred ca are 0.86 in a cincea.
EUROPE_
27 Jan 2007, 08:58
Nu știu, mă gândeam că motorul nu se potrivește cu cutia la îmbinări, și nici nu m-am uitat prea atent sub capota unui papuc dizel.
Ba se potriveste ajutat putin, tocmai de aia au papucurile diesel plasticul ala pe capota, pentru ca e pus motorul longitudinal sa mearga cu cutia. Daca il puneau transversal, incapea fara inaltarea aia, dar nu se potrivea la cutie.
Muttley
27 Jan 2007, 10:28
... Cum sa se monteze transversal??? Sunt niste lonjeroane p-acolo care ar cam "incurca". Cutia de diesel e cea de dacie cu alta carcasa la ambreiaj.
cristi_doditoiu
27 Jan 2007, 12:11
Parerea mea este ca e o pacaleala cu plasticul acela.La reclama nu v-ati gandit???lumea se intreaba de ce e plasticul acela si de curiosi se uita ce este sub capota .Cand colo ce sa vada pe capacu filtrului scrie renault.Deci!!!! Scuze pentru abatere de la subiect !
S-ar inchide capota fara plasticul respectiv? nu cred...
Eu am pus aceasta intrebare pt ca eu am o cutie de papuc diesel montata pe dacie berlina din 91; dar in tr V nu prea trage deloc la 3000rpm am cam 95km/h ceeaa ce mi si pare f putin; ma gandeam sa incep a schimb ceva prin ea
astept ide,i sfaturi
cristi_doditoiu
27 Jan 2007, 15:34
"argon" Daca vroiau neaparat bagau motorul.asa cum noi facem atatea modificari masinilor fara sa se vada ,asa puteau si ei.E vorba de politica si de imagine!!! eu am o dacie cu motor de wv 1.6 d si nu a trebuit sa modific capota sa-l fac sa incapa.
EUROPE_
27 Jan 2007, 18:50
Da, puteau să modifice filtrul de aer, dar asta a fost preferința lor, nu cred că era mare inginerie să proiecteze altă carcasă pentru filtru.
hei aici e vorba de tipuri de cutii nu de capote...
Muttley
28 Jan 2007, 13:18
QUOTE(sik @ 27 Jan 2007, 14:09)
Eu am pus aceasta intrebare pt ca eu am o cutie de papuc diesel montata pe dacie berlina din 91; dar in tr V nu prea trage deloc la 3000rpm am cam 95km/h ceeaa ce mi si pare f putin; ma gandeam sa incep a schimb ceva prin ea
astept ide,i sfaturi
E f simplu. Papucul are roti f mari. Pneuri de 175 profil inalt si jante de 14 inch. Pt a compensa rotile mari, in cutie grupul conic e mai scurt. Probabil 8x33 in loc de obisnuitul 9x34 de la berline / breakuri.
Edit: totusi, ceva e ciudat... Cutia are si cuplajul vitezometrului adecvat rotilor mari. In vreme ce tu pe berlina ai rotile mai mici. Ca urmare, viteza ta reala e chiar mai mica decat cea indicata de vitezometru...
nu e m mica; atata e; am verificat cu cronometrul intre borne de pe autostrada si am calculat 96, ceva; da ce ai zis tu teoretic e adevarat da vad ca in practica se intampla ceva ciudat
sami pun roti m mari?
asta ar fi ideea?
Muttley
28 Jan 2007, 14:01
Nu, ca omori planetarele. Fara sa tinem cont de implicatiile legale. Ideea ar fi sa inlocuiesti grupul conic si daca e cazul si angrenajul de la cablu...
pai dc schimb grupul e ca si cum as schimba cutia; asai?
cam cat mar duce toata afacerea?
Muttley
31 Jan 2007, 07:47
Pinionul de atac e solidar cu arborele secundar si nou costa de te rupe. Coroana diferentialului e scumpa rau si ea. Manopera daca n-o faci tu e scumpa la randul ei (demontare si desfacere cutie, inlocuire piese, reglaje). O afacere ar fi sa ai garajul tau, sa te pricepi si sa ai piesele necesare SH. Altfel, vezi-ti de treaba.
mutley multumnesc pt incurajari; doar pinionu de tr V cu un raport m bun nu e posibil? c ap mine acolo ma doare la a V-a
diaconuliviu
1 Feb 2007, 08:33
Pinioanele de la tr a 5-a sint ambele demontabile, deci da, acolo e unicul punct in care poti schimba raportul cu cheltuieli minime. Se achizitioneaza ambele pinioane, si cel de pe "primar" si cel de pe "secundar".
Muttley
1 Feb 2007, 08:49
Modificare facuta si de mine de altfel. Pret: 1 mil ambele. Manopera - destul de scumpa tre' sa fie dac-o faci in service. E destul de mare chinuiala.
Dar mai intai tre' sa te convingi ca momentan ai raportul scurt.
daca scot capacu din spatele cutiei pot sami dau seama ce raport are? are ceva dupa care pot recunoaste un raport de ex un nr de dinti ceva?
Muttley
3 Feb 2007, 20:56
Citeste
asta...
mihai0070
5 Feb 2007, 08:57
Vezi ce cod ai pe cutie ...si cauti in manual ... la nova scrie 510-03 si apar in catre toare specificatiile necesare ...[attachmentid=44563] si din ce scrie in carte inteleg ca nova are cel mai mic raport la cutia de viteze in a 5 a adica 0.76 cam ce inseamna asta
mad toz
18 Mar 2007, 22:33
365 - 11 ce tip de cutie e ?
QUOTE(mad toz @ 18 Mar 2007, 23:33)
365 - 11 ce tip de cutie e ?

Acelasi tip am si eu. Banuiesc cuplu conic este 9x34, (la 3000rpm in tr.5 am 115km/ora -raport 0.86:1)
mad toz
19 Mar 2007, 18:30
si eu tot cam aceiasi viteza
auziti ..da aca voi aveti 115km / h in a 5a ....la cate turati luati si voi un 140..160?...bine 160 in vale..clar.. da sunt care iau dat asa viteze si unei daci..nu?..care cutie are cele mai bune raoarte?..
si...voi la ce turati schimbati vitezele?..eu pe la 2200-2800..cred ca asa e cel mai rentabil..nu?
mad toz
20 Mar 2007, 14:14
da asa e economic la 2200 - 2800

,dar poti sa le schimbi si la 4000 -4500

.A mea mai mult de 150 nu stiu daca ia (am motor 1,6 papuc) .Oricum imi arata kilometraju cu 10 kilometrii mai putin decat in realitate
poate cineva sa imi spuna ce cutie am daca la 3000 de rot aveam 80-90km in treapta 4?...merci
sobolan
20 Mar 2007, 22:19
care a pus pinioane de a 5-a de nova pe cutia asta de dacie berlina ? am auzit ca merg la sigur !
mihai0070
20 Mar 2007, 22:31
QUOTE(k-elu @ 20 Mar 2007, 23:10)
poate cineva sa imi spuna ce cutie am daca la 3000 de rot aveam 80-90km in treapta 4?...merci

cred ca glumesti ...
sobolan
20 Mar 2007, 22:58
QUOTE(mihai0070 @ 20 Mar 2007, 22:31)

cred ca glumesti ...
nu glumeste deloc....cred ca tu glumesti......
ON-TOPIC : K-ELU:cate trepte are ?
diaconuliviu
21 Mar 2007, 07:50
Pai nu glumeste dar vorbeste prostii: la 3000 are 80-90?
Adica viteza variabila?
Cele cu 0,97 la treapta a 4-a si 9x34 la transmisia finala au 82-83 km/h la 3000 rpm (contrar celor afirmate cu 90, poate atita arata ceasul. Si eu credeam la fel dar...). Am verificat si la 2200 ai cam 60, la 2000, 55, restul calculati.
Ori, din ce spune colegu' de forum mai sus se poate deduce ceva? Poate, luind de bun 80 ca ar avea 0,97 la treapta a 4-a, dar exista cutii 4 trepte cu 0,97 si cam toate cu 5 trepte au acel raport la treapta a 4-a. Adica o multitudine de tipuri.
Muttley
21 Mar 2007, 07:59
QUOTE(sobolan @ 20 Mar 2007, 22:19)
care a pus pinioane de a 5-a de nova pe cutia asta de dacie berlina ? am auzit ca merg la sigur !
Uzina a pus si am mai pus si eu.
Da un click aici:
QUOTE(Muttley @ 3 Feb 2007, 20:56)
Citeste
asta...
Liviu, cu 9x34 si 0,97 la 3000rpm cu 155/80/13 viteza e de 90km/h. Calculat!
QUOTE(sobolan @ 20 Mar 2007, 22:19)
care a pus pinioane de a 5-a de nova pe cutia asta de dacie berlina ? am auzit ca merg la sigur !
Da, uzina a pus..si chiar merg la sigur..
Imi zice cineva cat am in treapta 4 la 2000 rpm? sau la 3000, ma rog nu conteaza

cutie cu 0.76 in a cincea, cu roti de 165/13. Mersi.
diaconuliviu
21 Mar 2007, 10:57
QUOTE(Muttley @ 21 Mar 2007, 07:59)
Liviu, cu 9x34 si 0,97 la 3000rpm cu 155/80/13 viteza e de 90km/h. Calculat!
Calculat cum? Ce Rr ai folosit la calcul? R0 sau Rr=R0*k, k<1?
v=60*n/i4/i0*pi*dr/1000;
i4=0,97
i0=34/9=3,778
n=3000
dr=2Rr
R0=124+13*25,4/2=124+165=289mm
D0=578mm=0,578m
v0=60*3000/0.97/3.778*3,14*.578/1000=89,14 km/h
Asta numai daca roata ar fi libera, masina suspendata; in cazul real Rr=k*R0, k<1.
Cazul prezentat de mine, 83km/h ar presupune un k=0,933; cine are "Dinamica-Potincu, Tabacu....
Stoicescu..etc, poate gasi acel coeficient de corectie.
Sau, hai sa mai dam o "solutie":
la acel kilometraj ai 1 m/rot, adica 90000/60 rot/min in cazul 90km/h, ok?
Adica 1500 rpm la cablu; cit e raportul melc/pinion? 6inceputuri/13 dinti parca, deci arborele secundar se roteste cu 1500*13/6=3250rpm. Primarul, deci motorul va avea 3250*.97 = 3152 rpm.
Cazul 83km/h=> 83000/60=1383,(3)=>turatie motor=1383 *13/6=2997 rpm, aproape de ce spuneam eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.