Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TIP CUTIE VITEZE
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
argon
chiar deasupra, are o tabla nituita.
kog
a mea n-are, si nici nu a avut vreodata
nelu_1985
kog, a ta are pa lateral langa busonul de umplere, e o tablita rotunda prinsa untr-un surub de 8 pe cutie, iti spun eu ce tip e, 365-22
kog
si e buna? unsure.gif
nelu_1985
pai in periada aia era singurul tip de cutie in 5 cu grup 9x34, apoi prin 96 s-a montat o a doua combinatie de piniane pentru tr. a v-a, in rest cutiile au ramas identice. Ca fapt divers si masina mea a avut acest tip de cutie, pe care am inlocuit-o anul trecut (s-au dus sincroanele la tr. 1 si 2, si grupul facea un zgomot de rozatoare la rece in primii 100 de metri parcursi) cu una 365-10 de pe o dacia pe injectie, care are fix aceleasi rapoarte cu vechea 365-22, inclusiv a v-a scurta(31x36). Indicativul diferit il pun pe seama carcasei ambreajului putin diferita(are o gaura pentru senzorul de turatie) pe care am schimbat-o oricum ca era sparta de la accidentul suferit de masina donatoare. Ulterior i-am inlocuit eu pinioanele la a 5-a cu perechea 29x38; pe astea le aveam de mult cumparate pentru vechea cutie.
kog
deci a 5-a e scurta dry.gif 31 x 36 raport in a 5-a 0.86 : 1
selcosmin
am o cutie de renault 18, tip cred NG1 (de pe motor 1.6) cu urmatoarele rapoarte:
grup: 31 cu 9=3.44
I: 11/42=3.82
II: 17/37=2.17
III: 22/31=1.40
IV: 33/34=1.03
V: 36/33=0.86
R: 11/39
E mai lunga decat cea de dacie?Demarajul?As vrea sa ii pun pe V pinioane de nova, dar sa nu fie diferenta dintre IV si V prea mare. Am motor de 1.3(ca nou) si cred ca il dau pt un motor de 1.4(sper sa gasesc ceva de renault).
nelu_1985
las-o asa, nu-i poti pune pinioane de nova, oricum grupul ala e cam greu de dus de motorul de 1,3 L
selcosmin
de asta si intentionez sa iau altu de 1400 palier marit. imi permite sa ii pun si volanta de 200.
Iuli
da fara probleme
raul93
am si eu o intebare: pot sa montez singur pinioanele vitezei a 5 la o cutie de viteze cu 5 trepte? am inteles ca a5 este in capacul din spate
adryano
sall pe o dacie 1600 injectie se poate monta cutie 4 trepte ?? ( mentinez ca planetarele sunt scurte)
sobolan
topicul meu,lansat acum cativa ani....unde s-a ajuns....

merge si cu 4 pe 1600 dar sa pui planetare in functie de cutie...daca ai scurte deja(si ai la 5 tr) pune-i una cu 4 dupa '86 ca alea merg cu scurte....inainte de '86 aveau lungi !!! ai s-o cunosti dupa piulita unde intra simeringul planetarei,daca nu ia un prieten cu tine !
si parca si carcasa ambreiaj+furca...nu stiu daca merge asa direct pe ambreiajul de fi200 pe care il detii(banuiesc) ....
STORMTROOPER
Nu contest faptul ca in multe cazuri cutiile in 4 trepte sunt mai fiabile decit cele in 5 trepe, dar intrebarea mea este urmatoarea:
De ce vrei sa faci downgrade la masina, si din una in 5 trepte sa pui una in 4?Nu inteleg si pace buna.
Vei avea un consum mai mare, si motorul va fi mai zgomotos si mai turat mai ales daca mergi frecvent cu peste 100 km/h .
adryano
problema e ca masina este utilizata la tzara pe camp si nu se doreste investitia in ea ci doar sa functioneze (cutia in 4 tr este primita cado) si cea in 5 tr a crapat carcasa deoarece un ax din grupul cu sateliti a iesit din locas rupandu-se si el
STORMTROOPER
In aceste conditii poti face schimbul, avind in vedere ca rapoartele sunt aproximativ aceleasi.Singura chestie e ca o sa arate ca naiba sub masina, cutiile in 4 trepte fiind un pic mai mici decit cele in 5 trepte.
payty
salutare tuturor.

Vreau sa imi cumpar o cutie de la dezmembrari (sau ma rog, din alta parte, macar sa fie buna) pentru ca actuala cutie e destul de praf.


Intrebari:

1. Avand in vedere ca am motor de 1600 (din fabrica) si tr5 este lunga (110 la 3000), cum as putea identifica o cutie identica?

din cate stiu, la o alta berlina pe care am condus-o, doar ca avea motor de 1400 ,aveam 90 la 3000 in tr5.

Codul cutiei pe ambele masini de care vorbesc e 365-11.

Diferenta este doar de grup conic 8x33 sau 9x34, sau si pinionul de a V-a difera?

2. In caz ca pinioanele de a 5-a difera si nu gasesc cutie asa cum vreau eu (cea cu viteza a 5-a mai lunga) e greu de inlocuit doar pinionul?

PaulT
Pinioanele pentru treapta 5 sunt usor de schimbat. Important e sa ai grupul 9x34 si sa fie cutia in stare buna. Pinioanele le poti lua de pe cutia ta daca e nevoie...
sobolan
365-37 are grup de 8x33 si 0,86 la 1 pe treapta 5,daca nu ma insel...ai exact 110 km/h la 3000rpm in tr 5 !!!
cutia asta am avut-o eu pe masina !!!
PaulT
Cu nici o cutie cu grup 8x33 nu ai 110km/h la 3000rpm. Trebuie grup conic 9x34 si 0,76 raportul treptei 5. Pe ceas ai cam 120km/h, real vreo 110km/h. Cu 9x34 si 0,86 ai 100km/h. Cu 8x33 si 0,86 ai vreo 90km/h la 3000rpm. Ce ai bun cu 8x33 in schimb e demarajul.
payty
Si ce pinion trebuie sa cer la magazin? Ma refer la numarul de dinti.
Trebuie cumparate ambele sau doar unul din ele?


PaulT
Trebuie 2, ca sunt pereche. Nu stiu cati dinti au, dar ii numeri si faci raportul. Trebuie sa iti dea 0,76.
selcosmin
ceri pinioane de nova. astea au raportul 0.76.
sobolan
QUOTE(PaulT @ 16 Aug 2010, 15:24)
Cu nici o cutie cu grup 8x33 nu ai 110km/h la 3000rpm. Trebuie grup conic 9x34 si 0,76 raportul treptei 5. Pe ceas ai cam 120km/h, real vreo 110km/h. Cu 9x34 si 0,86 ai 100km/h. Cu 8x33 si 0,86 ai vreo 90km/h la 3000rpm. Ce ai bun cu 8x33 in schimb e demarajul.
*



bai,tu esti diliu radmasa.gif ? daca eu am avut 365-37 si aveam 110 la 3000rpm in a5a...
ArtVandelay
cred ca aveai 9x34 cu 0.86 pe a 5-a..in niciun caz 8x33
sau vitezometrul defect smile.gif
sobolan
uitati-va in carte....cutia mea era 365-37 si nu am avut niciodata vitezometrul defect...110 km/h la 3000rpm in a5a...CLAR....
asta de acum cu 9x34 fuge al naibii de tare...90 !
TXzamora88
QUOTE(PaulT @ 16 Aug 2010, 14:24)
Cu nici o cutie cu grup 8x33 nu ai 110km/h la 3000rpm. Trebuie grup conic 9x34 si 0,76 raportul treptei 5. Pe ceas ai cam 120km/h, real vreo 110km/h. Cu 9x34 si 0,86 ai 100km/h. Cu 8x33 si 0,86 ai vreo 90km/h la 3000rpm. Ce ai bun cu 8x33 in schimb e demarajul.
*


ia 8*33 sunt de tras alealalte sunt de fuga
PaulT
QUOTE(sobolan @ 20 Aug 2010, 22:54)
bai,tu esti diliu radmasa.gif  ? daca eu am avut 365-37 si aveam 110 la 3000rpm in a5a...
*




Bai, nu pricepi ca nu ai cum sa ai nici cu mama pinioanelor 110km/h daca ai grup 8x33? 8x33 inseamna raport final 4,125 . 9 x 34 inseamna 3,77. Cel mai lung raport de treapta 5 existent pe dacie este 0,76.

Conform:

http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtml

90km/h(89 ) ai cu grup 8x33 si 0,86 la treapta 5(eu nu am vazut pe vreo cutie de viteze combinatia asta de grup de forta si pinioane de fuga, dar cine stie). Daca ai fi avut 0,76 aveai 100km/h. Vitezele sunt pentru 3000rpm.

Cu grup 9x34 lucrurile stau asa:

Cu 0,76 la a 5-a ai 110km/h si cu 0,86 la a5-a ai 97km/h. Diametrul rotii este de 22.1 inch . Cine e diliu? radmasa.gif Cum crezi ca e de fuga un grup conic cu raport 4,125 cand 9x34 inseamna 3,77?? Nu exista nici o combinatie posibila de pinioane care sa iti dea 90km/h in treapta 5 cu 9x34 grup. Ai 86 in treapta 4, care are raport 0.97... Tot la 3000 rpm. Probabil cineva a schimbat grupul de-a lungul timpului..


L.E. Vad ca in poza din postul asta se vede ca ai 365-38, si spuneai ca la 4000rpm ai 130km/h. Asta corespunde perfect cu grup 9x34 si a 5-a 0,86 ...


<span class='edit'>1 Sep 2010, 23:24:</span>
QUOTE(sobolan @ 3 Aug 2006, 21:16)
Salut ! intrebarea este ce tip de cutie este asta ? vreau sa zic ca are un demaraj puternic tare ,dar nu are viteza (turatii mari) ?

ps : ASTA E CUTIA MEA IN 5 TREPTE
*

ct_71_ccl
slt!
ontopic:eu am 8x33 si a 5-a lunga(pinioane de italia se numeau atunci,nu stiu de ce)si la 3000 rpm am 120 km/h in tr.a 5-a pe vitezometru din bord si 117 km/h pe gps
offtopic:unde trebuie sa caut sigiliul la o cutie de viteze-adica sa verific daca a fost umblat in ea sau nu.a mea nu mai are si nu maim stiu unde era.
tks!
PaulT
Ai 9x34, grupul mai de fuga. Cel 8x33 este de tractiune. Cu el ai fi avut 100km/h la 3000rpm(cu pinioanele astea de "italia"). Daca nu gasesti sigiliul in zona de sub masina inseamna ca s-a desprins sau s-a umblat in cutie. Atata timp cat merge bine... conteaza? biggrin.gif
Ciorapel
Salutare !

De curand mi-am montat turometru pe Break-ul meu din 2004, si am constatat ca am ~90 km/h la 3000 rpm.

Daca ma duc sa cumpar "pinioane de Nova" pentru treapta 5-a, la 3000 rpm voi avea 100 km/h sau 110 km/h ? Nu vreau sa fac o investitie pentru 10 km/h in plus la 3000 rpm.

Multumesc !
PaulT
Vei avea 100km/h. Eu zic ca merita cu prisosinta sa castigi 10km/h la 3000rpm... Pe masura ce creste turatia, creste si castigul in viteza. La 4000rpm acum ai 120km/h. Cu pinioane schimbate(0,76) vei avea 133km/h. Ai castiga 400rpm la rulaj cu 120km/h... Daca tu zici ca nu merita...
Ciorapel
Viteze de peste 110 km/h mi se par nesigure (referindu-ma la masina mea, care se tine bine, dar ... nu inspira incredere), si de-asta m-am referit la diferenta de 10 sau 20 km/h (deci pana in 110).

M-as incumeta sa ma duc pe la dezmembrari sa caut o cutie 365-11 (corect?), care are 110 km/h la 3000 rpm (cred ..), dar mi-e cam frica .. biggrin.gif
vespukci
Intrebare!
Merge sa adaptez o cutie de viteze in cinci trepte de pe o dacie cu carburatie din 97, 93 etc., pe o dacie cu injectie din 2000?
Din cate am inteles, trebuie schimbat capacul ca sa pot prinde senzorul de pe volanta!Altceva m-ar mai putea incurca?
PaulT
In rest nu ar avea ce sa te incurce.
iulica89
Salut! Am si eu intrebare in legatura cu o cutia mea de viteze din '89: am vazut "stantat" pe ea in dreptul capacului din spate numarul 5 desi ea este in 4 trepte si capacul nu ocupa tot spatiul de acolo...
Merge sa fac trecerea la 5 trepte?Si daca da ce piese mi'ar trebui?
Mentionez ca am planetare scurte si cutia functioneaza aproape perfect,singura problema fiind pierderea uleiului pe la capac...
Poze:
Iuli
da sunt carcase de 5 dar iti trebue tren fix,mobil,furci de 5,capac de 5,flasa de metal ,cautatoa de vit de 5 sisistemul de zavorare din capac
bashtalu
se potriveste o cutie in 5 trepte de pe o dacie cu injectie pe una cu carburatie?

poate s-a mai mentionat....scuze atunci
vladut88
da se potriveste perfect
TXzamora88
Cum imi pot da seama ce cutie am,de tras sau de fuga?Dacia mea este din 88 1310 TX 4 trepte planetare scurte .nu prea cere repede viteza si fuge cu a doua iam dat cam 60 si ceva si ma iaveam acceleratie in podea destula pana la 70 si ceva.
Iuli
o ai hibrid ca ce-a din poza de mai sus
TXzamora88
QUOTE(Iuli @ 18 Nov 2010, 18:14)
o ai hibrid ca ce-a din poza de mai sus
*


ce inseamna asta?e buna de ceva?

18 Nov 2010, 18:48:
inafara de faptul ca pot sai adaptez a 5 a viteza
Iuli
are grup 9x4 si rapoarte ca cv de 5trpte fara vit 5
vit 1 11x42 vit 2 17x38 vit 3 23x34 vit 4 33x34
TRK
am achizitionat de curand o cutie de viteze in 5 trepte model 365-38. aveti idee e de tras sau de fuga? ceva caracteristici tehnice va rog.
Ciorapel
Salut,

Ca o concluzie la cele discutate de voi, ce cutie este cea mai indicata pentru Dacia (carburatie/injectie) ?

Ma gandesc ca cea cu 90 km/h la 3000 rpm e prea scurta, si trebuie turat tare motorul pentru o viteza de croaziera.
Cea de 110 km/h la 3000 rpm, nu este prea lunga, sa se chinuie motorul sa accelereze ?
Iar cea de 100 km/h la 3000 rpm, mi se pare cea mai ok, dar ... parca tot turat e motorul daca mergi cu 110 km/h pentru cateva sute de km.

Voi ce ziceti ?
payty
daca ai motor de 1.4 eu as zice sa ramai la cea scurta. Te poate ajuta in depasiri destul de bine cu atat mai mult cu cat in viteza a 5-a mergi 99% din timp in afara orasului.


Recent mi-am cumparat pinioane de a 5-a pentru cutia mea de viteze care nu e in stare tocmai buna si am aflat ca diferentierea nu se face doar din grupul conic, ci si din raportul de a 5-a.

Adica exista 31x36 (cea scurta) si 29x38(cea lunga), desi grupul conic e 9x34 la ambele.

Eu am modelul al doilea pe masina, se comporta bine, dar am motor de 1600.




Minel
QUOTE(Ciorapel @ 30 Dec 2010, 17:13)
Salut,

Ca o concluzie la cele discutate de voi, ce cutie este cea mai indicata pentru Dacia (carburatie/injectie) ?

Ma gandesc ca cea cu 90 km/h la 3000 rpm e prea scurta, si trebuie turat tare motorul pentru o viteza de croaziera.
Cea de 110 km/h la 3000 rpm, nu este prea lunga, sa se chinuie motorul sa accelereze ?

*




De acord cu tine ... cutie mai naspa ca aia cu 3000 ture intr-a 5 nu exista ... sad.gif , din aceea am si eu ,am verificat-o azi cu GPS-ul ...

Vitezele obtinute de mine la :


2000 rpm

..... treapta 3 - 37 km
.....treapta 4 - 54 km
.....treapta 5 - 62 km


3000 rpm

..... treapta 3 - 52 km
......treapta 4 - 80 km
......treapta 5 - 90 km
argon
E cam degeaba viteza 5, eu aveam 110-115 la 3000 rpm.
TRK
Si eu am avut o astfel de cutie am schimbat-o week-endul trecut. Am pus una cu a-5-a mai lunga, e tare rau. Celalalt model dintre a 4-a si a 5-a era o diferenta insesizabila. De fugit, fug amnadoua, doar ca la cea cu a 5-a mai lunga sta motoru mai putin turat, consum mai mic.... model 365-38 e model de fuga..... 365-10 de tras....
Minel
QUOTE(argon @ 14 Jan 2011, 19:03)
E cam degeaba viteza 5, eu aveam 110-115 la 3000 rpm.
*



Mda , mie imi spui.. ,,neaparat pan' la primavara facem rost de alta, asa nu se mai poate .... asteapta nervos.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.