Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pneuri Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
QuickD
A mea a venit cu gume Barum din fabrica. Am luat-o de la Auto Marcus Grup. Si toate masinile din transportul respectiv erau asa.
SUPERCAR
QUOTE(Teo-01 @ 29 Oct 2007, 15:40)
Am o intrebare(scuze daca sa mai discutat dar nu prea am timp sa citesc 37 pagini)cum se descurca anvelopele kormoran iarna ?trebuie neaparat sa imi cumpar anvelope de iarna?Merg mai mult in oras si 100km in afara localitatii o data la 2 saptamani?
*


merg foarte bine daca nu ai un condus sportiv.
AdrianMC
@Teo-01 - cred ca in prima iarna te vor tine. Eu in prima iarna nu am avut probleme cu ele.
bobo77
QUOTE(SUPERCAR @ 31 Oct 2007, 14:55)
merg foarte bine daca nu ai un condus sportiv.
*


radmasa.gif Hai ca asta-i buna, foarte bine e prea mult, se poate spune ca te poti descurca cu ele...
ngttrr
QUOTE(Teo-01 @ 29 Oct 2007, 15:40)
Am o intrebare(scuze daca sa mai discutat dar nu prea am timp sa citesc 37 pagini)cum se descurca anvelopele kormoran iarna ?trebuie neaparat sa imi cumpar anvelope de iarna?Merg mai mult in oras si 100km in afara localitatii o data la 2 saptamani?
*




Se descururca .... mediocru, intre 1 si 10 eu le dau nota 6. In zapada sa spunem ca sunt cam de 7, daca ai un pic de experienta sigur nu vei ramane impotmolit, problema e sa opresti. Pe mazga adica apa + zapada + frig ai un comportament slab, dupa mine nota 3. Atata timp cat nu vei abuza de ele si vei conduce mai mult decat prudent nu cred ca vei avea probleme. Ai grija la distanta de franare care la Kormoran creste semificativ pe ud + frig. Golanul meu, anul trecut, pe mazga a derapat sanatos si in frana de motor...
Anul asta am trecut pe dunlop winter sport m3 dar inca nu e iarna cu adevarat sa le apreciez.
SUPERCAR
QUOTE(bobo77 @ 1 Nov 2007, 21:01)
radmasa.gif Hai ca asta-i buna, foarte bine e prea mult, se poate spune ca te poti descurca cu ele...
*


pentru un om normal care merge regulamentar si stie cand sa apese pedala de frana sunt bune.
bobo77
Pai bine ma supermasina, nu vb de oameni normali sau anormali, e vorba de comportamentul acestor cauciucuri care pe mizga sau zapada care incepe sa se topeasca sunt varza, ngttrr a fost indulgent cu acele note. Nu uita ca in Constanta iarna este blinda si nu poti sa compari comportamentul cauciucurilor, cu unul din Cluj sau Iasi sa zicem.Ramin in continuare la parerea ca ai exagerat.
Apropo cite ierni ai prins tu cu masina asta? ca in avatar scrie , ca ai masina de citeva luni...
adip
Eu cred ca o data la 3-4 ani merita investitia intr-un set de cauciucuri de iarna, chiar daca nu se circula pe zapada. Nu mai laudati atata kormoranele sau alte petarde all-season, ca-s bune iarna daca stii sa calci acceleratia/frana/batman/ninja. Luati-va cauciucuri de iarna, diferenta e enorma.
Cine nu are bani sa-si ia o data la max. 4 ani cauciucuri de iarna inseamna ca nu isi poate permite sa-si intretina masina si nu are ce cauta pe strazi intre noiembrie si aprilie. Pentru siguranta sa si a celorlalti. Parerea mea ™
semit
Eu am kormoran de iarna, se pune?
Teo-01
QUOTE(SUPERCAR @ 31 Oct 2007, 15:55)
merg foarte bine daca nu ai un condus sportiv.
*


Multumesc tuturor pentru raspunsuri.Condus sportiv nu pot sa am nici vara pentru ca am motor de 1.4 sad.gif .O sa incerc sa ma descurc iarna asta fara gume de iarna.
adip
QUOTE(semit @ 4 Nov 2007, 12:08)
Eu am kormoran de iarna, se pune?
Biensur ca da smile.gif
Steel Tormentor
Salut
Va cer si eu un sfat. Ma gandesc sa inlocuiesc cauciucurile stock (Barum) cu niste pneuri de iarna Nokian ( rulate iarna trecuta dar in stare f. buna) .Motivul principal pentru care vreau sa pun pneuri de iarna sunt micile excursii pe la munte (urmeaza una in acest weekend). Problema este ca dimensiunile acestora sunt 195/65/R15 , care din cate inteleg sunt mai mari, si ca latime si ca diametru. Imi recomandati aceasta schimbare, ce riscuri si ce consecinte poate avea aceasta schimbare?
Va multumesc anticipat.
madhorsefuzzy
Daca costa putin go for it.
Probleme posibile:
- cu politia ca nu sunt 185/65 R15 ca in talon, dar daca ai janta de tabla nu cred ca o sa te opreasca nici dracu pentru asta. E vizibila doar pentru cei avizati. wink.gif
- o sa peirzi ceva la demaraj
- o sa se reduca eroarea (in plus) pe vitezometru.

Cam atat imi vine in minte.

Go for it. smile.gif
Steel Tormentor
QUOTE(madhorsefuzzy @ 8 Nov 2007, 10:01)
Daca costa putin go for it.
Probleme posibile:
- cu politia ca nu sunt 185/65 R15 ca in talon, dar daca ai janta de tabla nu cred ca o sa te opreasca nici dracu pentru asta. E vizibila doar pentru cei avizati. wink.gif
- o sa peirzi ceva la demaraj
- o sa se reduca eroarea (in plus) pe vitezometru.

Cam atat imi vine in minte.

Go for it. smile.gif
*



In primul rand multumesc. Sunt chiar gratis, de la o masina a firmei la care lucrez smile.gif . N-am mai folosit niciodata pneuri de iarna si sunt f. curios cum se comporta. Ce-am inteles eu din ce am mai citit: dimensiuni mai mari = consum mai mare, demaraj redus, stabilitate mai redusa.
madhorsefuzzy
QUOTE(Steel Tormentor @ 8 Nov 2007, 09:10)
Ce-am inteles eu din ce am mai citit: dimensiuni mai mari = consum mai mare, demaraj redus, stabilitate mai redusa.

Toate astea variaza nesemnificativ la trecerea de la 185 la 195.
Ca plus: castigi la garda 6,5mm. biggrin.gif
Steel Tormentor
QUOTE(madhorsefuzzy @ 8 Nov 2007, 10:34)
Toate astea variaza nesemnificativ la trecerea de la 185 la 195.
Ca plus: castigi la garda 6,5mm. biggrin.gif
*



Da smile.gif, si la aderenta
crising
Stabilitatea nu cred ca va fi afectata, dinpotriva, latimea mai mare a anvelopei s-ar putea sa influenteze pozitiv stabilitatea. Pentru cele 3-4 luni cat le vei tine pe masina cred ca se merita din plin. Riscul cu garcea e mic. Pe mine in 12 ani de permis nu m-au intrebat niciodata de cauciucuri daca modificarile lor nu sunt sesizabile iar la 1310 pe care l-am avut am purtat tot felul de dimensiuni de cauciucuri dar jentile erau cele originale si nu sarea-u in ochi modificarile.
Acum am si eu o intrebare pentru cei mai cunoscatori. Am incaltat si eu masina de iarna iar anvelopele de vara cu tot cu jenti dupe ce le-am scos de pe masina am uitat sa le insemn care erau de pe fata , care de pe spate, acum sunt bine depozitate in beci si la primavara le voi pune pe masina absolut aleatoriu. Sunt rulate 16000km, diferente de uzura fata-spate nu se observa. Are ceva daca la primavara le montez "amestecate"?
Adrian78
Dacă nu observi diferența la uzură, nu contează. Totul e să fie bine echilibrate. Dacă se observă diferența de uzură ai 2 variante, funcție de ce strategie vrei să adopți, si anume: poți să le pui pe cele uzate pe față ca să le termini mai repede și să îți iei după aia 2 noi pe față sau poți să le pui pe cele mai uzate pe spate să echilibrezi uzura și să ai un comportament mai bun al mașinii și să le schimbi după aia pe toate 4 odată. Cred că cea mai bună variantă pentru mașină ar fi cea de a 2-a.
acordeon
cum recunosc un cauciuc daca este de iarna, vara sau all season?
crising
Adrian78 asa am vrut si eu sa le permut de pe fata pe spate si invers ca la o adica sa le schimb pe toate 4. echilibrare oricum le fac in primavara. dar acum daca le-am zapacit cum or veni. Eu am intrebat pentru ca parca am cititundeva in manualul masinii nu se recomanda permutarea anvelopelor, de ce oare, care ar fi logica?
AdrianMC
@acordeon
1. notezi denumirea si folosesti google.
2. cele de iarna pot avea un fulg desenat
3. M+S = mud and snow
4. te uiti la profil
5. ...
DMP
@crising: depinde de profil daca poti sa faci permutari.
daca sunt cu profil asimetric poti schimba fata - spate doar pe aceeasi parte (de exp. continental eco contact 3 cu care a venit loganul meu sunt cu profil asimetric)

informatie mai mult decat suficienta gasesti pe topicul asta: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...43&hl=permutare

LE: mai multa informatie aici: http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=43261&hl=permutare
catala2k
ce ziceti de debita frigo sunt bune pe sapada, apa, vreme nasoala, ce sa mai... de iarna? se merita sau trebuie ceva mai scump?
crising
[quote=daniel_p,8 Nov 2007, 15:13]
@crising: depinde de profil daca poti sa faci permutari.
daca sunt cu profil asimetric poti schimba fata - spate doar pe aceeasi parte (de exp. continental eco contact 3 cu care a venit loganul meu sunt cu profil asimetric)

Naspa treaba, si eu am eco contact 3. Acum sa ma uit bine la ele sa identific sensul de rotatie sa-mi dau seama macar care-s tanga si care dreapta. Au vre-un semn pe ele ca eu parca nu am vazut ce-i drept nici nu m-am uitat atent sa vad daca are semn de rotatie.

catala2k: sunt sigur mai bune decat orice anvelopa de vara folosita iarna. Daca iti permite bugetul poti incerca ceva mai de firma. Se gasesc oferte cu diferente mici de preturi. Exemplul meu mi-am luat Pirelli cu 208 lei si in acelasi loc erau debica cu 180 lei. diferenta se merita.
DMP
ca sa iti faci o idee despre cum vin pe masina, gasesti in poza atasata o anvelopa eco 3 montata pe janta.

anvelopa montata pe jata din poza vine pe masina fie pe stanga fata fie pe stanga spate.

sper ca m-am facut inteles. smile.gif

[attachmentid=1627418244]

LE: se poate monta si pe dreapta, fata si spate. ideea e ca anvelopa trebuie montata pe janta ca in imagine.
crising
Pai din analiza imaginii si din ceea ce spui nu ar trebui sa-mi fac griji pentru ca anvelopele nu le-am dat jos de pe jenti. Cele de iarna sunt pe alte jenti, de tabla.
deci sa inteleg ca daca sunt montate asfel pe jenti le pot pune oriunde fata, spate, stanga sau dreapta, pe masina, nu??
DMP
Da.
Montate asa merg puse pe fiecare parte. Dar una care a fost pe o parte si va veni pe cealalta parte se va invarti invers decat s-a invartit pana sa o dai jos.
Nu ma pricep sa iti spun daca are vreo importanta treaba asta atata timp cat tipul asta de anvelopa nu este unidirectional ci doar cu profil asimetric.
crising
daniel_p: multumesc pt sfaturi. Nu cred ca are vre-o influenta sensul de rotatie atat timp cat nu sunt unidirectionale. Daca are altcineva alta parere rog sa posteze.
IulianP
Crising: nu vreau sa dau sfaturi, descriu numai propria experienta legata de permutarea cauciucurilor. Eu am Montana si, la 35 mii km am zis sa le mut de pe fata pe spate si viceversa ; cel de la revizie a propus sa le permute si in X ceea ce, evident l-a schimbat si sensul de rotatie. Inainte de manevra rotile se comportau foarte bine, iar imediat dupa permutarea in X, au inceput sa "bata", auzindu-se un sunet sacadat si specific. Solutia: le-am mutat la loc si, imediat, a disparut acel sunet enervant.

Probabil ca uzura are legatura si cu sensul de rotatie.
Poate ca trebuia sa incerc sa le transfer de pe fata pe spate, dar pe aceeasi parte, nu si in X... nu stiu... poate voi incerca.

PS: ulterior am vazut ca nici in manual nu se recomanda permutarea rotilor... desi,, daca operatiunea e facuta dupa un nr nu foarte mare de km, nu as vedea care ar fi problema.

Incurcate sunt caile... Montanei.
mirceateodorescu683
QUOTE(crising @ 8 Nov 2007, 10:43)
...latimea mai mare a anvelopei s-ar putea sa influenteze pozitiv stabilitatea...
*


Din câte știam, cele de iarnă trebuie să fie mai înguste... wacko.gif
Adică nu treci de la 185 la 195.
mirceateodorescu683
În altă ordine de idei, tare îmi e că și anul ăsta voi roade cauciucurile pe asfalt rece. Deși nu sunt un fan al zăpezii în oraș. La munte e altceva...
yonutz84
intre debica navigator si tigar TL TG621 88T ce ati alege??? sunt all season amandoua!
merci
Kostica
Producatorul de anvelope ofera o garantie de 4 ani. Trebuie sa aleg intre 4 anvelope din productia 52/2006 si 25/2007, diferenta la pret intre cele doua variane fiind de 156 RON (in plus pentru cele din 2007). Dati-mi un sfat - sa le iau pe cele din 2006 - GY UG7 , productie Franta , numai ca ma intreb daca nu e vreo problema ca au stat un an de zile in depozit! - sau sa mai cheltui 1,5 mil. asteptind ceva din productia verii 2007 (cele mai recente pe care le-am gasit). Se merita economia ?
AIX
Le-as lua pe cele din 2006 in cazul asta, doar cu ~6 luni mai batrane. Merita dif. de bani.
Corbu'
Are cineva ideea ce cauciucuri de iarna (185/65/15) sunt in promotie pe la hipermarketurile mari (Carrefour, Metro, Sellgros, etc), dar ceva mai bun si nici prea scump. Gasisem Fulda Kristal Montero2 la 180 RON bucata dar nu mai sunt pe stoc sad.gif , acum caut alternative.
madhorsefuzzy
Sava Eskimo S3 M+S 166RON Metro.
Dunlop Wintersport M3 200RON Selgros.
sinaxis
Ce stiti de anvelopele Nexen Winguard dot 8elx? Inca nu le-am testat pe zapada. Par a fi ok...
constructorul99
mi am schimbat cauciucurile stock cu anvelope de iarna.am observat la cele vechi ca au uzuri inegale,unul din kormoranele vechi chiar e dus bine.de ce apar uzuri inegale de la un cauciuc la altul?e normal lucrul asta?
skywalker
mi-am luat Vredestein Snowtrack 2 (225 lei/bucata) , pana acum se comporta f bine,sa vedem mai departe.
Am cautat de am inebunit alte anvelope,dar 185/65/15 n-am gasit nimic bun. Dunlop se terminasera (erau cam 240 lei/buc), Sava nu aveau dimensiunile mele ( pe berlina am fost f multumit de eskimo ), Barum nimic....asa ca am mers pe Vredestein, la recomandarea unui prieten care si-a luat anul trecut pe o Corolla.
Din pacate nu mi-a permis bugetul sa iau 4, asa ca am luat doar 2,celelalte merg cu Michelin Energy.Poate in decembrie sa mai iau 2...daca oi reusi.
Daxx
Cum bine a observat si skywalker, e cam greu de gasit la ora asta anvelope 185/65/15 (de iarna, da care sa fie si bune si ieftine si..si..)..motiv pentru care m-am decis sa iau in calcul si varianta achizitionarii de all-season pt masina mea.
Fiind si destul de necunoscator cind e vb despre astfel de anvelope, va cer un sfat..ce all-season recomandati? Mentionez ca bugetul are si el importanta lui (in sensul ca nu as fi fost dispus sa dau mai mult de 200 ron pt o anvelopa de iarna..)..
Mentionez ca am mers 49000 km cu Montana M801, despre care am inteles ca sint all-season si care s-au comportat acceptabil. Asta ar fi a3-a iarna cu ele, dar nu prea as mai face-o. De aici si dorinta de a lua ceva de iarna bun, dar fie nu se (mai) gasesc, fie-s prea scumpe samd...
In ideea ca niste all-season-uri mai de firma ar fi peste Montana (clar), m-as putea declara multumit pe viitor de asa ceva.
Ce aveti?..ce ati folosit?
Cu multumiri!
vi_escu
QUOTE(constructorul99 @ 25 Nov 2007, 13:45)
mi am schimbat cauciucurile stock cu anvelope de iarna.am observat la cele vechi  ca au uzuri inegale,unul din kormoranele vechi chiar e dus bine.de ce apar uzuri inegale de la un cauciuc la altul?e normal lucrul asta?
*



Nu este normal, verifica geometria. Nu ai sesizat, iti "tragea" cumva intr-o parte?
constructorul99
de tras nu tragea.e vorba de roata spate dreapta.iar difernta de uzura este de cel putin 1 mm.este vorba de uzura uniforma pe acelasi cauciuc,dar diferita de celelalte cauciucuri
AdrianMC
Ai verificat presiunea?

Vezi capitolul "Diagnosing problems from tyre wear" de aici
jeepers
este accum la metro o ferta de niste cauciucuri antartika, oare cum sunt?
au un pret de 166 lei, iar un pachet cu 4 pneuri si patru jante de aliaj este de 1100 lei, se merita oare? sa mai bine sa cumpar dunlop wintersport m3 sau sava eskimo s3, sau debica frigo la 142 lei, sau dayton la 3+1 cadou la 150 lei bucata, mentionez ca nu circul foarte mult dar cu kormoranurile astea era sa calc un pieton la 30km/h.
Corbu'
Din testele celor de la ADAC in categoria cauciucurilor "ieftine" singurle care se merita sunt Sava Eskimo S3, Debica Frigo 2 sunt DEZASTRU pe umed. Testul AICI si AICI. De Antarktica nu am auzit, dar am senzatia ca mai bine cumpar cauciucuri reesapate ca tot pe acolo ajung ca performante, macar ies la jumatate de pret. De DUNLOP M3 nu discut, intra in categoria de recomandat fara nici o retinere.

P.S. Unde gasiti voi Sava Eskimo S3 ca in Metro NU au si nu stiu cand vor aduce, dati un link macar la un magazin online ce au pe stoc la preturi decente !
NIN
Salut,

am pus cauciucuri iarna

2 X Dunlop Winter sport 3D pe fata (184 RON , Selgros)
2 X Sava Eskimo S3 pe spate (acelasi pret) (Erau ultimele Dunlop , de aia am corcit cauciucurile)

Umflate toate la 2.2 bari.

Dunlopul 3D pare bun si pe uscat, nu este foarte cramponat
Sava e mai cramponata, desen mai simplu si parca consistenta mai moale.

*** La ce sa ma astept ca si comportament dinamic al masinii cu aceste cauciucuri diferite pe punti. Trebuie sa am grija la ceva special anume pe uscat , respectiv pe umed sau zapada??
Alte reglaje, presiuni?
***


Gandire proprie (poate eronata):
- Sava sunt mai moi, deci voi obtine o uzura mai egala fata-spate
- Pe uscat (umed) Dunlop e mai performant, deci spatele va derapa primul, comportament supravirator sau neutru (daca cu cauciucuri egale e subvirator)
- pe zapada afanata (nu batuta oglinda) profilul mai adanc al Sava va face spatele mai stabil, = comportament subvirator, mai intuitiv, de asemenea la frana spatele e eficient,


Daca veti ceva remarci care sa ma (ne) ajute va multumesc!

Sava http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...cePageID=163625

Dunlop
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...cePageID=127155


Daxx
Salut!
Ce presiune ar trebui sa aiba Dunlop Wintersport M3 195/65/15?
Multumesc!
crising
Presiunea in anvelope nu se stabileste in functie de marca si tipul acesteia ci se foloseste presiunea specificata in cartea tehnica a autovehicului sau ceea ce scrie pe cantul portierei.
Daca aceste anvelope se monteaza pe logan 2.2 spate si 2.0 fata.
NIN recomand sa scazi presiunea pe fata la 2.0 pentru ca la 2.2 nu o sa ai o aderenta mai buna si te mai si zguduie pe piatra cubica. Recomand pe drumuri cu zapada sau mazga daca masina e goala si pe spate sa scazi la 2.0-2.1 pentru o mai buna aderenta.
Victorine
cristing, vezi ca nu la toate Loganurile berlina scrie acelasi lucru pe cantul portierei sofer referitor la presiune...
crising
Da ai dreptate. Scuze pentru dezinformare. Parca la mpi 1.4 scrie 2.0 fata 2.0 spate dar nu sunt sigur. Poate sa confirme cineva cu 1.4?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.