In sfarsit, am pus cauciucuri noi pe care vreau sa le folosesc doar iarna. Fata- Tiger Winter Spate - Kormoran K801 Pentru vara sunt in cautari de ceva mai bun si sper ca pana la primavara sa am noroc de promotie
bobo77
2 Dec 2009, 16:49
Era de preferat sa le pui pe toate 4 de aceasi firma.
fnp
2 Dec 2009, 17:11
QUOTE(concurent @ 2 Dec 2009, 15:42)
In sfarsit, am pus cauciucuri noi pe care vreau sa le folosesc doar iarna. Fata- Tiger Winter Spate - Kormoran K801 Pentru vara sunt in cautari de ceva mai bun si sper ca pana la primavara sa am noroc de promotie
Varza cu carnati!
concurent
2 Dec 2009, 18:21
QUOTE(bobo77 @ 2 Dec 2009, 14:49)
Era de preferat sa le pui pe toate 4 de aceasi firma.
ai dreptate dar asa sunt putin mai bine decat cu Kormoran pe toate rotile
QUOTE(fnp @ 2 Dec 2009, 15:11)
Varza cu carnati!
si daca iei o tuica fiarta inainte iar la final ai un vin bun, iese o cina de neuitat
cred ca dupa aprox 75 mii km cu kormoranele "de origine", orice cauciuc de iarna e mai bun, nou fiind, iar pretul a fost atractiv pentru ceeace imi trebuie.
Mihai_67
2 Dec 2009, 18:41
Sal. Un sfat de la prieteni , vreau sa incalt Loganu cu cauciucuri de iarna problema este ca fac cel mult 1000 km pe iarna ce ma sfatuiti toate 4 sa fie noi si ieftine sau sh ,,,cu respect
bine ar fi noi, catva ani buni nu mai ai grija. mai ales ca nu ai de unde sa stii cati km faci de exemplu peste doi ani...
si sh e o solutie daca gasesti ceva recent ca data de fabricatie
Mihai_67
2 Dec 2009, 21:09
Multam pt raspuns,problema pretului nu se pune ,,de ce fac putini km iarna pt ca sufar enorm de timp liber la servici nu merg cu masina avem transport gratuit,in aproape 4 ani am reusitsa fac 24000 km concediu vara cu fam si pescuit cu prieteni,,iarna vreau sa sui putin la munte aproape in Rinca in timpul vacantei cei 1000 km mi se par mult,,,timpul batal vina ...
einstein1984
2 Dec 2009, 21:20
QUOTE(BZN @ 26 Nov 2009, 22:09)
Nu trebuie taiat, trebuie subliniat chiar. Cand am avut accidentul ala soldat cu "dauna totala" o astfel de anvelopa Michelin, dupa 3 luni de stat pe janta,(fara aer) era crapata in ultimul hal in zona turtita si era "made in Italy"... Ai mare dreptate, @IRONICK.
Pai daca-ti bati joc de ea... arata-mi tu o anvelopa care sa stea asa si sa poata fi folosita dupa aceea. Mihai, pentru ce vrei tu mai bine imprumuti de la un amic un set de roti si niste lanturi.
Mihai_67
2 Dec 2009, 21:31
Prieteni mei putini la nr au alte dimensiuni la anvelope sau nu au masini, prefer totusi sa am lucrul meu este m-ai sfant asa fara obligati
BZN
2 Dec 2009, 22:40
QUOTE(einstein1984 @ 2 Dec 2009, 21:20)
Pai daca-ti bati joc de ea... arata-mi tu o anvelopa care sa stea asa si sa poata fi folosita dupa aceea. ...
Sincer am ramas cu un gust amar cand am vazut asta. Am in curte la tara anvelope de peste 15 ani si nu arata asa.
concurent
2 Dec 2009, 23:01
QUOTE(Mihai_67 @ 2 Dec 2009, 19:09)
... problema pretului nu se pune ... iarna vreau sa sui putin la munte aproape in Rinca in timpul vacantei cei 1000 km mi se par mult...
Avand in vedere cele doua conditii importante pentru tine, cauciucuri noi iti trebuie. Am cautat la SH si am gasit la acelasi pret cu cel nou.
einstein1984
3 Dec 2009, 09:13
BZN, citeste ce am zis mai sus despre gumele Montana.
adisan
3 Dec 2009, 23:31
oameni buni, legat de anvelopele NOKIAN am gasit aceste doua tipuri compatibile la Logan:
iarna : NOKIAN 185/65 R15 88T W I.O. 234 RON NOKIAN 185/65 R15 88T W+ I.O. 234 RON
vara : NOKIAN 185/65 R15 88T NRe I.O. 196.00 RON NOKIAN 185/65 R15 88T NRT2 I.O. 216.00 RON
Intrebare: merita , e bun pretul?
Cocojambo
11 Dec 2009, 00:09
Eu inca nu reusesc sa ma decid
Am de ales intre Dunlop winter sport3 si Goodyear UG7, pretul nu difera f mult 10-20 lei intre pretul unei anvelope, insa nu imi place sa dau bani doar pe "firma".
Deci care ar fi mai bune dintre astea 2. Ma tot uit pe net si nu reusesc sa ma decid
sau stie careva care e diferenta intre Dunlop winter sport 3D si 3M? in afara de profilul putin diferit? e vreo diferenta reala la condus?
cris06
11 Dec 2009, 09:01
In primul rand intereseaza-te unde si cand sunt fabricate. Deasemenea, cauta rezultate la teste. Sunt indicii f importante. Eu, personal, am patit-o cu un GY UG7 caruia i s-a taiat flancul. Dar a fost un caz izolat.
crising
11 Dec 2009, 10:06
Am mers cu masini echipate cu ambele marci de anvelope. Este cunoscut faptul ca anvelopele de iarna sunt ceva mai zgomotoase pe uscat decat cele de vara. La Goodyear UG7 am fost placut impresionat de silentiozitatea lor. Ca si performante recomand tot Goodyear. PS. Goodyear erau fabricate in China si Dunlop Germania asa ca faptul unde sunt fabricate pica, nu e concludent.
cris06
11 Dec 2009, 11:50
Pt. simplul fapt ca sunt fabricate in PRC chiar daca sunt GY tot nu le-as alege. @Cocojambo: incearca si Nokian sau Vredestein (pe care le recomand).
Cocojambo
11 Dec 2009, 15:06
Problema e ca trebuie sa ma hotarasc azi si am gasit un service roti care in pretul anvelopei include si montajul + echilibrarea si nu mai au dunlop pe stoc.
Mai au doar astea 3 si trebuie sa decid intre ele.
prima mea optiune ar fi
PIRELLI W190 SNOWSPORT - 255 lei Goodyear Ice Navi Zea - 244 lei Michelin Alpin A4 - 283 lei
Dar cele din urma sunt ceva mai scumpe si nu sunt convins ca merita intr-adevar diferenta de pret.
De pirelli-urile alea stie cineva ceva? ca de review-uri sunt satul.
einstein1984
11 Dec 2009, 15:20
Sunt bune.
Cocojambo
12 Dec 2009, 17:07
Pana la urma am comandat Goodyear Ice Navy Zea, luni o sa merg sa le montez, revin atunci cu impresii.
Sper sa nu fi facut o alegere proasta, am inteles ca sunt destul de bune pe zapada si gheata, acum sa vad cum s-or comporta in mocirnal si asfaltul ud din Bucuresti
altieri
19 Dec 2009, 00:15
Am eu GOODYEAR ICE NAVI ZEA si pot spune ca sunt impresionat. Aderenta foarte buna, masina in sfarsita e manevrabila, se descurca si in zapada afanta cu ceva gheata dedesubt. Cand am ajuns cu masina acasa proaspat incaltata am parcat-o in cel mai mare morman de zapada sa moara vecinii de ciuda...
Eu am Marangoni Meteo ESC+ si n-am avut probleme...sunt excelente...raport calitate pret. Le-am achizitionat la 170ron bucata de pe internet
tumpi
20 Dec 2009, 21:58
Eu am pe fata 2 cauciucuri Nokian w. Sunt foarte multumit de ele. Sunt silentioase si la 10 grade (cu plus), se descurca foarte bine atat pe zapada cat si pe gheata si nu in ultimul rand masina franeaza bine.
klax
20 Dec 2009, 22:20
Eu sunt la a-2-a iarna cu dunlop sp wintersport m3 si sunt multumi de ele. Mai ales ca zilele astea a fost jale prin Bucuresti si cu traficul si cu parcarea am reusit cu brio sa trec de orice zapada si chiar sa infing Golanul in locuri de parcare inzapezite. Pana acum nu mi-au dat emotii. Masina franeaza, sta bine in curbe, iar pretulk lor anul trecut a fost super ok(204ron bucata). Oricum parerea mea este ca orice cauciuc de iarna este mai bun ca unul de vara si asta s-a vazut zilele astea care au trecut - multi au ramas prin pasajul muncii, obor sau altele. Multi nu au reusit sa scoata masinile din parcare, iar cel mai distractiv a fost bmw seria 5 care nu poate sa plece de la semafor din cauza cauciucurilor continental sport contact de vara+soferul care calca acceleratia la fund+tractiunea spate.
Concluzie:Echipati masinile cu cauciucuri de iarna, preferabil cat mai calitative(dunlop, michelin, vrederstein etc) sau dupa buzunar chiar si cu unele mai ieftine. Se va vedea diferenta.
marius.vv89
20 Jan 2010, 16:14
sall...am si eu o intrebare... care este dimensiunea maxima ptr anvelope la logan? as vrea sa le schimb..si inca nu ma decid ce sa fac.... am jante din aluminiu cele din fabrica...si as vrea sa le schimb ptr o mai buna aderenta...astept cateva pareri si indicatii.... ms mult
Gusi
21 Jan 2010, 20:53
@KLAX- Dunlop Wintersport am si eu, tot la a 2-a iarna cu ele si sunt foarte multumit. Tot cu putin peste 200 lei bucata m-au costat. Am un coleg care si-a luat niste Michelin SH de iarna si care acum zburda fericit. Iarna trecuta a cam mers cu inima cat un purice ca n-avea gume de sezon.
rtBK
22 Jan 2010, 00:44
cele din semnatura isi fac treaba cu varf si indesat. chiar le-am chinuit putin
tkx
22 Jan 2010, 08:30
ieri si-a luat un coleg anvelope kelly. 150ron/bucata (luate de pe net). par ok
rtBK
23 Jan 2010, 22:24
cum se descurca vredestein
mykissfm
4 Feb 2010, 19:51
vad ca se misca bine vredesteinul ,e o firma serioasa, eu am de vara cele hi trak si, si sunt super,mai bune ca ametitele de michelin de fabrica cu care a venit echipata masina ,poate cu mult mai bune.
rtBK
5 Feb 2010, 19:32
de vara am ales bfgoodrich si nu m-au dezamagit pana cand a venit frigul ( 5 - 7 grade ) si devenise masina saniuta
mykissfm
8 Feb 2010, 21:41
am de 20 000km aproape ,de cind am schimbat ,vredesteinul de vara sunt ok si pe ploaie eu unul sunt multumit. apropo cred ca tura urmatoare allseason vor fii, cu toate ca unii hulesc ,iar altii indragesc ,dar investitia in cele de iarna nu mai merita m-am convins, nu sunt asa grozave cit sunt de indicate, pe autostrada am lovit masina portiune cu polei si vint puternic .( am casco) cauciucurile de iarna pe care le am eu sunt dunlop wintersport m3 ,si alti cu debica navigator au mers de n-au avut treaba ca exemplu.
razvanamza
8 Feb 2010, 21:48
si eu am dunlop wintersport m3. seful meu are sava eskimo. diferenta nu e mare...pe zapada. dar pe gheata eu franez mult mai rapid. ambele masini fara abs.
TheGreatBabanu
8 Feb 2010, 21:49
in fata poleiului nu cred că mai contează cauciucul de iarnă sau de vară. In schimb pe zăpadă conteaza enorm. Părerea si experienta mea.
razvanamza
8 Feb 2010, 21:56
ba eu as zice c pe polei conteaza mai mult. era o data un test pe iutub despre anvelope de toate felurile pe un patinoar, unde se vedea clar diferenta
uite si filmu' :
TheGreatBabanu
8 Feb 2010, 21:58
si cum se numea acest clip pe YOUTUBE ? Sa ma uit si eu. Nu te contrazic. Cum am spus: parerea si experienta mea. [attachmentid=1627591549]
MEA CULPA. Viteza era de 16 kmh.
cris06
8 Feb 2010, 22:29
QUOTE(mykissfm @ 8 Feb 2010, 21:41)
(...) investitia in cele de iarna nu mai merita m-am convins, nu sunt asa grozave cit sunt de indicate, pe autostrada am lovit masina portiune cu polei si vint puternic .( am casco) cauciucurile de iarna pe care le am eu sunt dunlop wintersport m3 ,si alti cu debica navigator au mers de n-au avut treaba ca exemplu.
Din pacate sunt multi care gandesc ca tine si din cauza acestei mentalitati au multi de suferit! Anvelopele de iarna nu sunt facute sa mergi pe asfalt acoperit cu zapada si polei precum mergi cu anvelope de vara pe asfalt uscat. Ai pus, de curiozitate, mana pe profilul unei anvelope de vara pe la 0 grade C sa vezi ce plastic minunat devine? Ai fost pus in postura de sofer injurat de altii cand nu puteai porni de la semafor (de ex) cand ai coloana in spate si masina patineaza pt ca era incaltata cu "tenisi"? Ai trait vreodata senzatia cand un berbec cu masina se afla in fata ta si deodata ii vezi fundul dansand pt ca era prea "destept" sa investeasca in anvelope de iarna? Cred ca e suficienta o singura peripetie traita iarna ca sa te convinga ca gumele de iarna nu sunt "ifose"! Si la drept vorbind nu-ti cumperi anvelope de iarna la doua sezoane (teoretic), deci investitie ce se amortizeaza in timp. Ce e mai scump: timpul, nervii si banii cheltuiti prin servisuri pt reparatii sau niste gume chiar modeste de iarna care nici nu se compara cu all season sau mai grav de vara?
einstein1984
8 Feb 2010, 22:42
Oare cum se descurcau parintii nostri prin 1970 si 80 cu un singur profil de anvelopa tot anul? Sau cum se descurca camioanele cu roti de la 20 de inchi in sus in aceiasi situatie?
Andy_ACS
8 Feb 2010, 22:57
Trebuie sa existe o evolutie si in domeniul asta, mi se pare normal sa tindem spre mai bine.
Bafta!
cris06
8 Feb 2010, 23:11
Nu-ti mai aduci aminte? Simplu: trageai masina pe dreapta! Cu ce benzina? Ce trafic era atunci? Aproape inexistent! Ce troiene erau atunci? Mult mai mari! O intrebare: crezi ca utilajele de dezapezire au anvelope speciale de iarna?
Cocojambo
8 Feb 2010, 23:59
pai einstein, camioanele alea au destul greutate pt a asigura aderenta!
argon
9 Feb 2010, 08:39
nustiu de ce unii au impresia ca daca isi pun gume de iarna pot merge ca vara pe zapada sau gheata...si dupa ce lovesc masina iti tin o pledoarie ca nu merita gumele de iarna..minte creata..
QUOTE(einstein1984 @ 8 Feb 2010, 22:42)
Sau cum se descurca camioanele cu roti de la 20 de inchi in sus in aceiasi situatie?
QUOTE(Cocojambo @ 8 Feb 2010, 23:59)
pai einstein, camioanele alea au destul greutate pt a asigura aderenta!
lasa-l in pace ca a vazut discutia asta pe alt topic, purtata de altcineva si ca o coincidenta isi pune si el aceasi intrebare retorica. Dar ii scapa din vedere ca drumurile blocate iarna in majoritatea cazurilor sunt blocate de tiruri intoarse. Raspunsul la intrebare, ca sa stea el linistit este ca nici o firma de transport nu-si permite sa schimbe de 2 ori pe an gumele la flota, nici macar gume noi nu-si permit, prin urmare foarte multi recurg la gume cargo resapate.
YRX
9 Feb 2010, 08:58
Las' ca mai tine si de sofer. Am pe un vecin cu un Opel Astra H pe care primele zapezi l-au prins cu cauciucurile de vara din fabrica, parca niste Bridgestone. Acum si-a luat cauciucuri de iarna, dar tot nu poate iesi din parcare pentru simplul motiv ca nu stie decat 5000 de rpm intr-a intaia.
einstein1984
9 Feb 2010, 09:08
Argoane, gume cargo mari de iarna nu exista. Sa ai tu toti banii din lume si nu gasesti asa ceva la Michelin sau continental pentru o incarcare pe punte de 8 tone. Si FYI, anvelopele cargo respate nu sunt o saracie, sunt o metoda de reciclare si reducere a costurilor f eficienta si sunt promovate de insasi producatorii carcaselor, ca si resculptarea profilului. Dar daca pentru rine incarcatul unui cartus de imrpimanta e lipsa de civilizatie, insa utilizarea unei masini de 14 ani nu e.... normal ca resparea e zgarcenie. Si da si tu un link spre discutia aia vazuta de mine, ca eu nu o stiu.
argon
9 Feb 2010, 09:27
daca ar exista cerere ar exista si oferta de anvelope de iarna, dar ce stie un biet inginer despre asta
mykissfm
9 Feb 2010, 15:31
da baieti ,pentru curiosi am peste 100 000km de sofat ,nu e prima iarna in care merg si nici singura masina cu care am mers sau merg ,pe vint si pe polei poti avea mama cauciucului de iarna nu mai conteaza . deci pur si simplu la 40km/h ,fiind polei pe carosabil ,vintul m-a impins din mers fara sa schitez inainte o frina sau vreun viraj pentru a schimba banda de mers. deci dupa mine pur si simplu ghinion,eu ies pe autostrada de 3 ori pe lune,merg frecvent spre dragasani. daca v-ati lovi de un necaz ca asta ati fi,unii dintre voi, de alta parere,dar asa e romanul circotas comenteaza de pe margine cu masina parcata la trotuar pe timpul iernii. acum imi pare rau daca i-am suparat pe unii si sper ca altii m-au inteles,totusi e o dacie.
rtBK
9 Feb 2010, 17:27
zilele astea am iesit din parcare.... mai greu pentru ca ramaneam suspendat + gheata de pe jos... nu faceau fata chiar si un land rover sau ceva de genul s-a chinuit la un moment dat. Dar prin bucuresti ...pe unde s-a luat zapada am mers numai cu 60 de km/h
Imparatul
12 Feb 2010, 10:58
Eu pe logan am cauciucuri 185/65/R15 si jantele de aliaj de la Dacia. Nu alea de tabla. Merge ca pe acelasi jante sa pun cauciucuri de 205/60/R15 sau 65/R15, nu mai stiu exact. Se poate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.