bossake
30 Oct 2010, 21:24
mai aveau ceva Firestone si inca ceva Daytona sper sa nu ma insel, astea ca dimensiune pt logan. ca pret erau cam la fel undeva 170-200 lei. Nu am retinut exact pt ca nu m-a interesat, eu fiind interesat strict de debica frigo2.
Dunlop aveau doar dimensiuni de la 195 in sus.
Debica frigo2 aveau fff multe, stocul era marisor si dimensiuni diverse.
Apropo la selgros aceleasi debica frigo2 185/65 r15 erau 230ron.
bobo77
30 Oct 2010, 21:38
Foarte mare diferenta de pret intre cele doua, era interesant un pret din Dedeman pe dimensiunile loganului.
SEBI1791
1 Nov 2010, 22:06
einstein1984
2 Nov 2010, 09:52
Dupa vreo 800 de km cu Barum Polaris 2, consum conform CB 6 litri la suta (mai mic chiar decat de obicei), se tin foarte bine pe viraje (cheia-brasov la vreo 5 grade celsius, brasov, poiana rasnov), nu fac galagie... Pana acum ma declar multumit.
george_scala_2004
2 Nov 2010, 20:20
einstein1984
2 Nov 2010, 20:33
Ai vazut de vanzare la noi marca asta?
george_scala_2004
2 Nov 2010, 20:43
am vazut anvelopele pe un golf...ca or fi luate din romania sau de afara nu stiu...dar s-ar putea sa fie si la noi distribuitori...
http://www.autonbv.ro/anvelope_maloya.htmloricum punctajele din teste arata ca nu sint chiar de lepadat...
einstein1984
2 Nov 2010, 20:47
Te cred, dar tocmai Davos nu au aia. Dadusem si eu de site-ul lor.
Victorine
2 Nov 2010, 22:30
800 km deja, inclusiv autostrada, cu Tigar Winter1, pana acum sunt multumit. Am cumparat in cadrul unei oferte de 3+1 gratis + montat si echilibrat inclus la un magazin din Timisoara. Pret de lista 262,83/ buc. platit 197,12/buc. DOT 2710. Primul lucru pe care l-am observat este ca sunt foarte silentioase in comparatie cu celelalte cauciucuri de iarna folosite. Asteptam frigul, ca acum avem 18 grade ziua pe-aici... Sa vedem cum se comporta atunci.
vi_escu
2 Nov 2010, 22:55
QUOTE(Victorine @ 2 Nov 2010, 23:30)
Asteptam frigul, ca acum avem 18 grade ziua pe-aici... Sa vedem cum se comporta atunci.
La 18 grade in aer, 20 si ceva pe cauciuc, cam cald pentru o ... impresie!
Victorine, daca mai cautai oleaca prin TM sau il intrebai pe yours truly, gaseai Hankook W440 IceBear la 210 lei, muuuuult mai bune ca performante. Grija mare la ud, gumele din categoria Tigar, Dayton, Trayal si care or mai fi sunt periculos de slab aderente pe asfalt ud si mai ales polei.
Dupa aproximativ 2000 km cu Dunlop WinterSport 3D, inclusiv tura de Transfagarasan duminica asta, ma declar multumit de nivelul de zgomot, doar putin mai mare decat al gumelor de vara si mai ales de consum, care pare sa nu fi crescut mult si anume destul de bine sub 500 ml / 100 km parcursi.
Colega einstein poate confirma silentiozitatea lor chiar si la 170 kmh
IRONICK
2 Nov 2010, 23:27
Ce naiba, 170 prinde 1.4. Ma asteptam la un 200 ...
Danny_bb
2 Nov 2010, 23:40
QUOTE(dr_mKe @ 3 Nov 2010, 00:19)
Victorine, daca mai cautai oleaca prin TM sau il intrebai pe yours truly, gaseai Hankook W440 IceBear la 210 lei, muuuuult mai bune ca performante. Grija mare la ud, gumele din categoria Tigar, Dayton, Trayal si care or mai fi sunt periculos de slab aderente pe asfalt ud si mai ales polei.
Dupa aproximativ 2000 km cu Dunlop WinterSport 3D, inclusiv tura de Transfagarasan duminica asta, ma declar multumit de nivelul de zgomot, doar putin mai mare decat al gumelor de vara si mai ales de consum, care pare sa nu fi crescut mult si anume destul de bine sub 500 ml / 100 km parcursi.
Colega einstein poate confirma silentiozitatea lor chiar si la 170 kmh
Domnu Doctor...ai sesizat ceva zgomot mai pronuntat la franarea la viteze mici ? Ca ale mele parca sunt cam galagioase si cam banuiesc ca sunt echilibrate aiurea.
Nu, doar ca intre 45-60 kmh, daca nu ai muzica pornita, sesizezi un zumzait de frecventa foarte joasa care dispare in afara acestui interval de viteza. La franare n-am sesizat nimic anormal
@ Ironick: mergeam la consum, am facut aproape 800 km in ziua respectiva.
QUOTE(dr_mKe @ 3 Nov 2010, 00:19)
Grija mare la ud, gumele din categoria Tigar, Dayton, Trayal si care or mai fi sunt periculos de
slab aderente pe asfalt ud si
mai ales polei.Ca hankook-urile alea chinezesti o fi avand cuie si adera si la polei , ai luat ore de la einstein sau de unde le scoti
tribunul
3 Nov 2010, 07:45
chinezesti sau coreene?
george_scala_2004
3 Nov 2010, 08:10
conceptia coreeana si fabricate in china...
de ce sa-si polueze coreenii mediul ???
Danny_bb
3 Nov 2010, 08:20
QUOTE(dr_mKe @ 3 Nov 2010, 01:29)
Nu, doar ca intre 45-60 kmh, daca nu ai muzica pornita, sesizezi un zumzait de frecventa foarte joasa care dispare in afara acestui interval de viteza. La franare n-am sesizat nimic anormal
@ Ironick: mergeam la consum, am facut aproape 800 km in ziua respectiva.
Interesant... Mai investighez.
einstein1984
3 Nov 2010, 08:36
QUOTE(dr_mKe @ 3 Nov 2010, 00:19)
Colega einstein poate confirma silentiozitatea lor chiar si la 170 kmh
Confirm pe naiba, tu crezi ca se mai distinge zgomotul de anvelopa la viteza aia intre urletele pasagerilor panicati?
argoane, china, coreea, tot galbeni sunt.
QUOTE(dr_mKe @ 3 Nov 2010, 00:19)
Grija mare la ud, gumele din categoria Tigar, Dayton, Trayal si care or mai fi sunt periculos de slab aderente pe asfalt ud si mai ales polei.
Exact pe dos! Sunt foarte bune Tigar pe asfalt ud. Polei n-am prins cu ele, insa cred ca is bune ca materialul e foarte moale si se pastreza si la multe grade sub zero.
Eu zic ca Victorine a facut o alegere buna insa pretul mi pare cam mare.
Prin Pitesti e maxim 160 bucata.
george_scala_2004
3 Nov 2010, 08:45
QUOTE(einstein1984 @ 2 Nov 2010, 20:47)
Te cred, dar tocmai Davos nu au aia. Dadusem si eu de site-ul lor.
hai ca poate davos inca sa nu afi adus...dar cresta poate ca da...si o intrebare nu ar strica...
mai e varianta ebay...
http://cgi.ebay.de/4-Winterreifen-MALOYA-D...=item230af15022
vreau si eu atunci niste gume bine aderente pe polei, recomandari de la specialisti?
einstein1984
3 Nov 2010, 09:00
BF goodrich g-Force Ice GA
Fara cuie si legale, am inteles de mai sus ca Tigar, Dayton, Trayal sunt periculos de slab aderente pe polei, dar mai sunt si alte marci..si nu vreau Goodyear UG7+ , am luat teapa odata, sunt de rht pe polei.=
Victorine
3 Nov 2010, 09:17
Cred ca e un cliseu chestia asta ca produsele low cost sunt slabe, iar cele premium sunt super. As zice ca sunt exceptii de ambele parti, nu e ok sa generalizam. Exista multe experiente pozitive de exemplu cu gume ca Debica Frigo, Sava Eskimo S3, Kormoran Snowpro, etc. (asta e categoria in care as incadra Tigar, fabrica are un background bun in care trage greu asociere cu numele Michelin). Nu ma imbat cu apa rece, nu spun ca-s mai bune ca Pirelli Wintercarving sau mai stiu eu ce. Zic doar sa asteptam inghetul si zapada si va zic si voua cum merg. La sfarsitul saptamanii trecute am avut in TM 0-4 grade dimineata devreme si gheata pe parbriz, cand am plecat eu spre Budapesta, vi_escu - stiu si eu de la ce temperatura poti incepe sa vorbesti despre performantele unei anvelope de iarna. In ceea ce priveste aderenta pe ud (pe polei nu discutam, ca n-au tinte, desi au silice in compozitie...), la Tigar Sigura (all season) am fost foarte multumit, chiar si la temperaturi mai scazute. Om vedea.
In final, eu imi acordez stilul de condus la conditiile meteo si la buget, as fi prost sa n-o fac. Si daca pentru gumele astea se arata un raport pret/ performanta favorabil, eu o sa fiu multumit, de fapt asta ma intereseaza, nu comparatii cu alte rachete si petarde.
einstein1984
3 Nov 2010, 09:19
BF goodrich g-Force Winter, special facute pentru asfalt acoperit cu zapada sau "verglas" si se pot folosi fara clute.
rusugxg
3 Nov 2010, 10:02
Ce sunt acelea "clute"? Anvelope din astea am eu pentru iarna.
Da' verglas ce inseamna pe romaneste??
Multumesc
cris_2005
3 Nov 2010, 11:17
Azi am dus masina in service, si la Dacia avea Debica Frigo (nu stiu daca Directional sau Frigo 2)-185/65/15 la 190 lei/bucata. Pentru cei interesati, oricum e cam acelasi pret ca prin supermarketuri, parca si la Carrefour aveau in jur de 180 lei/buc. Cu tot respectul pentru marcile scumpe, dar si astea low cost isi fac treaba bine, unele din ele ca Debica sau Tigar. Exclus Kormoran.
IRONICK
3 Nov 2010, 11:30
De Motrio Far Away nu zice nimeni nimic?
einstein1984
3 Nov 2010, 11:34
QUOTE(rusugxg @ 3 Nov 2010, 11:02)
Ce sunt acelea "clute"? Anvelope din astea am eu pentru iarna.
Da' verglas ce inseamna pe romaneste??
Multumesc
Cuiele alea de care vorbea argon si se monteaza pe nsite anvelope de iarna specializate
verglas e "black ice" sau un neam de polei.
george_scala_2004
3 Nov 2010, 13:01
einstein1984
3 Nov 2010, 13:27
QUOTE(IRONICK @ 3 Nov 2010, 12:30)
De Motrio Far Away nu zice nimeni nimic?
Pai cine a cumparat? Bobo 77 parca si mai cine?
IRONICK
3 Nov 2010, 13:34
Cred ca sunt curios degeaba ... eu intrebam ca numar de cumapratori, nu ca parere despre ele.
cristio_79
3 Nov 2010, 19:05
QUOTE(dr_mKe @ 3 Nov 2010, 00:19)
Colega einstein poate confirma silentiozitatea lor chiar si la 170 kmh
QUOTE(einstein1984 @ 3 Nov 2010, 09:36)
Confirm pe naiba, tu crezi ca se mai distinge zgomotul de anvelopa la viteza aia intre urletele pasagerilor panicati?
Ai grija in cine ai incredere, ca da tot din casa
IRONICK
3 Nov 2010, 20:30
QUOTE(dr_mKe @ 3 Nov 2010, 00:29)
@ Ironick: mergeam la consum
QUOTE(cristio_79 @ 3 Nov 2010, 19:05)
Ai grija in cine ai incredere, ca da tot din casa
Iti dai seama ce se intampla daca nu mergea la consum?
La ce temparaturi au fost si sunt afara nu prea am ce sa spun despre Motrio Far Away, decat ca zgomotul de rulare nu este mai mare decat al celor de vara care la mine sunt Barum Briliantes si consumul este la fel binenteles conform CB.
Daca nu mergeam la consum scoteam ceva intre 11 si 13 % pe ruta respectiva, ca n-ar fi prima oara
@ celor multumiti de gumele super low end: cand o sa incercati primul set de gume decente poate va dati seama de ce enormitati debitati pe forum.
Stiti voi prea bine care sunteti
Danny_bb
3 Nov 2010, 23:19
Eu am trecut de la la kormoranele de vara, pardon, de plastic, la Dunlop wintersport 3D. Nu are rost sa incerc sa fac o comparatie.
Traznaile alea scartaie in toate curbele mai stranse...
Vestea proasta este ca plasticele au ramas pe jantele de vara, si din lipsa de fonduri, o sa le folosesc din nou la primavara. Asta e... conducem preventiv...
IRONICK
3 Nov 2010, 23:25
Domnul care detine adevarul absolut ... tu de ce ti-ai luat o masina low-cost? Crezi ca toti au sau vor sa dea 100RON/buc in plus?
Majoritatea NU VOR sa dea un ban in plus pentru ca se gandesc la falsele economii pe termen scurt
Majoritatea se arunca la ce gasesc fara sa caute putin sa vada care-s preturile si de cele mai multe ori cumpara un lucru de calitate proasta la un pret prea mare. Problema fiecaruia ce alege sa faca cu banii personali, insa am o problema cand apare cate-un creier de pasare care striga-n gura mare cum ca-i excelent un lucru unanim recunoscut ca fiind prost.
Cand nu-ti permiti 100-200 de lei in plus pentru o cheltuiala facuta la 3-4 ani o data, zic ca nu-ti permiti masina respectiva. THE END.
Vis a vis de cealalta remarca, vezi sa nu-ti auzi vre-un raspuns mai putin elegant.
Totusi, de ce sa nu-l auzi chiar acum
Indiferent din ce masina as descinde, fie ea low cost, de lux ori caruta, o sa am parte ce acelasi salut si respect din partea oamenilor
PS > vezi ca si-n realitate mi-s cam la fel, unii zic chiar ca-s chiar mai rau decat in varianta virtuala
Personalitatea ta ironica facem pariu ca-i mult mai stearsa pe viu ?
Inainte de a emite teorii ar trebuisa te mai uiti si la zonele geografice unde lucreaza cauciucurile de iarna. De exemplu, la Mangalia la Bobo77 zapada, poleiul si temperaturile foarte mici sunt mult mai putin prezente decat la tine la Deva sau la Suceava, sau la Baia Mare etc. Un cauciuc cu minime veleitati de iarna (chiar si un all seasson - sunt cateva din astea care bat cauciucuri de iarna) si-ar face treaba pe deplin. Asa ca Motrio Far Away il vor scoate fara probleme din parcare in iarna asta. De altfel dupa constructia profilului cred ca pot mult mai mult decat atat, sa vedem ce spun userii cu asa ceva din zone mai montane ale tarii.
In alta ordine de idei, intre un cauciuc low end si unul top end nu sunt numai 100 lei diferenta. La top end ma gandesc la GoodYear Ultragrip 7, Michelin Alpin A4 si alte cateva.
Daca fac vreo 5000-7000 de km/ iarna nu e mai normal sa iau unul mai ieftin si sa le schimb la 4 ani decat sa tin GoodYear-urile 10 ani?
Eu nu m-am legat de aspectul asta in mod particular, ci de atitudinea unora care considera ca niste petarde de-a dreptul periculoase in anumite situatii ( pe testate de ADAC si auto-motor-und-sport ) sunt excelente si urla in gura mare.
Strict pentru zapada nimic nu bate lanturile, idem si pentru gheata. Circul si eu destul de mult la munte iarna si de obicei ma opresc cand masina ramane suspendata pe zapada.
Mai toate gumele ieftine au profile copiate dupa modele deja consacrate si fac figura buna in zapada afanata, insa compozitia cauciucului este execrabila si au aderenta scazuta pe uscat si de cele mai multe ori dezastruoasa pe ud si polei.
Exemple de gume ieftine, la cca 150-160 lei bucata sunt Barum Polaris2 si Sava Eskimo S3, ambele cotate bine la zapada si asfalt uscat, depunctate sever la asfalt ud si uzura, dar care sunt insa in limita decentei.
Tigar, Trayal, America si care or mai fi alaturi de chinezismele ordinare sunt dincolo de orice comentariu.
IRONICK
4 Nov 2010, 09:43
QUOTE(dr_mKe @ 4 Nov 2010, 00:01)
Problema fiecaruia ce alege sa faca cu banii personali, insa am o problema cand apare cate-un creier de pasare care striga-n gura mare cum ca-i excelent un lucru unanim recunoscut ca fiind prost
Frumoasa remarca pentru colegii de forum.
QUOTE(dr_mKe @ 4 Nov 2010, 00:01)
PS > vezi ca si-n realitate mi-s cam la fel
Iti acorzi prea mare importanta, pe cine crezi ca intereseaza cum esti tu si in realitate?
Daca cineva gaseste Sava Eskimo sau Polaris2 cu 150-160 lei, cumpar 8, sa am rezerva si pt anii viitori (vorbim de dimensiunile de Logan, nu pt bicicileta).
La pretul asta abia gasesti Trayal (care la pipait par mai tari decat montanele, iar lamelele zig-zag sunt superficiale, la max 1mm adancime). Nu as baga insa Tigar in aceeasi oala cu Trayal, primele fiind mult mai moi, si am auzit pareri bune despre el (vezi userul tkx).
Diferenta la un set nu este de 100 lei, ci de vreo 400, la un set complet (Motrio~150 lei, Dunlop~250 lei/buc).
LE: Pe de alta parte, adevarata treaba ca multi cumpara din primul magazin si platesc mult pt ceva prost. Am un coleg care tocmai a dat 200 lei/buc pe niste resapate "meid in germani", fiind foarte bucuros de pretul mic.
einstein1984
4 Nov 2010, 09:59
Motrio 175, Dunlop e si la 235 in unele locuri. Dar eu Polaris pt Logan n-am vazut sub 200.
Ma rog, fiecare se intinde cat il tine plapuma. Anul trecut n-am avut gume de iarna, am mers cu tramvaiul.
Cauta si ai sa gasesti
La 200 de lei gasesti deja gume chiar bunicele. Deci diferenta de la un set de petarde la un set de gume decente este de cel mult 200 de lei
Tocmai ce spuneam cu cateva posturi mai sus de Hankook W440 IceBear de care si-au luat marksman si marian-j, la 210 lei bucata, Barum Polaris2 am gasit in TM intre 170-190 bucata, deci la destul de bine sub 200 de lei si asa mai departe. Gumele insa nu se cumpara din supermarket la pretul cel mai bun
Vis a vis de remarci, sa-si tina degetelele departe de tastatura cei carora nu le convine un raspuns acid la un post bulangist.
Parerile userilor nu ma intereseaza in mod particular pentru ca sunt subiective pana in panzele albe. Un test facut de o revista serioasa, cu aparate de masura si tot tacamul, DA !
@ Ironick: in mod sigur nu ma intereseaza parerea ta
IRONICK
4 Nov 2010, 10:22
Esti prea adevarat pentru forumul asta. Iti pierzi timpul degeaba, du-te pe unu mai elitist, aici lumea este subiectiva.
Andy_ACS
4 Nov 2010, 10:48
Degeaba va certati ca nu aveti niciunul dreptate
Argon are mereu dreptate !
Victorine
4 Nov 2010, 11:21
Zi te rog si pentru aia cu creier de pasarica o publicatie unde pot citi un review bine documentat despre gumele mele Tigar Winter.
Pentru cine inca mai crede ca Tigar fac anvelope ”reesapate” (no comment...), asa cum era prin topicul asta
http://www.reno.ro/Anvelope-Cauciucuri-Tigar-t114599.html cu ceva vreme in urma, sau ca fac anvelope pentru biciclete si scutere, puteti citi putina istorie aici:
http://www.tigar.com/tigar.php?str=2&lg=en - vezi de prin anul 1972 cand capata o licenta de la BF Goodrich si 1997 cand fac un joint venture cu Michelin North America. Si o poza reprezentativa, chiar cu gumele de iarna de care vorbeam: [attachmentid=1627669804]
Pentru mine
pretul, faptul ca montajul si echilibratul era inclus, argumentele de mai sus, DOT foarte recent, faptul ca in testele online pe care le-am citit ieseau cu o medie de 3 stele, au fost suficiente. Restul e cancan. La urma-urmei conduc o masina fara pretentii si imi adaptez stilul de condus la conditiile meteo, asa cum am mai zis.
Eu cred ca astea-s argumente rezonabile. Alea cu incadrarea empirica in diverse categorii "super low cost", chinezisme, are un var si-s naspa, etc... nu tin. Baga ceva concret, doctore, un rezultat ceva (poti alege chiar dintr-alea naspa) la vreun test, etc. Da nu ne fa prosti doar pentru ca traim pentru altceva decat inscriptia de pe gume si senzatii tari la volanul loganului...
Si zi concret UNDE se gasesc super-ofertele alea pentru Hankook si restul pe care le-ai gasit tu in Timisoara, nu vasusi ca pe-aici lumea asa face?... Ce-i tot dai in sus si-n jos ca numa'tu si prietenii tai stiti?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.