Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pneuri Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
RTZone
QUOTE(John @ 29 Jun 2005, 23:57)
da, eu am avut de 205 si merge fara probleme. Mai exact 205/60/15. Erau de iarna, dar erau prea late, nu stiam ca iarna trebuie mai inguste... tongue.gif Asa ca le voi schimba cu unele de 185. Si mai faceau si mult zgomot pe asfalt uscat...dar ideea e ca merg de 205> Veziinsa ca un talon de 55 e cam mic pt gropile patriei...Bafte multe.
*



am un set dunlop 205/60/r15 de vara(mai precis poate il fac rost daca ma convingi ca e sunt mai bune decat kormoranele mele de 185/65/r15).Imi poti spune cum se comporta,avand in vedere ca ai experienta cu marimea asta chiar daca ale tale au fost de iarna?Atinge pe undeva?cam cu cat creste consumul?zgomot? Mersi anticipat
Sony
Anvelopele de iarna au fost folosite iarna, evident. Iar in anotimpul rece oricum consumul este mai mare. Deci nu este relevanta informatia despre diferenta de consum!
RTZone
Ma refeream la diferenta de consum strict dpdv al diferentei de marime intre cele 2 cauciucuri nu intre 2 anotimpuri,Sony,asta daca a fost pentru minr raspunsul tau,daca nu scuze smile.gif
AND
Merg pe Logan niste 195/60/15 ?
Sony
RTZone, incerc sa iti explic ca el a avut consumuri diferite cu cele doua seturi de pneuri din cauza anotimpurilor diferite in care le-a folosit.
klaus
Pt AND: DA.
mil
eu nu m-am lamurit, am inteles ca ar semana K801 cu M801 dar oare si rasar?...adica propietarii cu Kormorane aveti aceleasi simptome ca si cei cu Montane?
Xplode
M801=K801 Sunt IDENTICE ca profil deci si ca "performante" daca le putem numi asa.
carman
as mentiona doar ca profilul prezent pe M801 si K801 nu este unic in lume si se regaseste la o multime firme cu prestanta. michelin ar fi doar un exemplu.

eu zic ca si materialul conteaza...
RABADU
Am vazut pe un Laureate 1.6 ridicat de vreo 10 zile gume Barum.
Nu le-a schimbat proprietarul ci asa a venit .
Cred ca s-a schimbat ceva cu acestea.
Asta insemnand ca Montana = Kormoran din punct de vedere al clitatii ?
rdu
A avut socru meu Barum pe dacia ,dezastru,la 30kkm toate erau terminate.Mult sub montana calitativ.
klaus
Eu cred ca nu se face diferenta intre o anvelopa care arata ca si noua dupa 20.000 km si una care arata oarecum uzata.
Din categoria nu tot ce straluceste este aur...
lungan
QUOTE(rdu @ 25 Jul 2005, 11:53)
A avut socru meu Barum pe dacia ,dezastru,la 30kkm toate erau terminate.Mult sub montana calitativ.
*



Poate a avut "Baram" sau "Buram" smile.gif ca daca avea "Barum" il duceau 70.000 km. Dau eu Kormoranele pe niste Barum, daca se ofera cineva. Am avut pe berlina si le-am schimbat ca erau prea vechi, nicidecum ca s-au tocit.
vv
dupa cum zice si klaus, a nu se confunda calitatea pneurilor cu durata lor de viata. Daca tot ce va intereseaza este sa tina mult timp - pastrati Montanele, sunt excelente.
costi
Cind vad ca mai pomeniti de Montane mi se face rau.
Astea bune doar de opinci.
Bleah...
Xplode
QUOTE(carman @ 25 Jul 2005, 00:41)
as mentiona doar ca profilul prezent pe M801 si K801 nu este unic in lume si se regaseste la o multime firme cu prestanta. michelin ar fi doar un exemplu.

eu zic ca si materialul conteaza...
*


Recunosc ca nu stiu daca mai este folosit si de alte firme. Insa si Montana si Kormoran apartin grupului Michelin. Asta 100%. Asa ca intr-adevar la Michelin se mai regaseste profilul tongue.gif.
Mai zicea cineva ca Barum sunt proaste, iar altcineva ca ar da Montana (Kormoran) ale lui pe Barum. Subscriu si eu. Daca are cineva Barum si vrea sa faca schimb eu ma ofer.
Michelin ca lumea sunt pe Ambitin (Michelin Energy 3 parca). Alea daca sunt facute intr-adevar cum scrie pe ele in UK sunt dementiale. Isi fac toti banii, desi sunt all season.
Mai era cineva mai demult care intreba daca Pirelli 3000 de care face rost sunt bune. Daca nu e multumit de ele fac eu schimb cu el. Cele mai tari de asfat si apa mie mi se par P7. Am mers cu un 307 cu P7 si abia daca reuseam sa il fac sa derapeze. Mai repede il ridicam pe 3 roti decat sa derapeze. Alea sunt niste gume dementiale.
V-as mai recomanda Continental care au profilul aseamanator cu P7 si care tot la fel sunt dementiale.
Daca intr-adevar vreti ceva sa rupa luati Toyo model ZR. Cu alea nu fugi nici sa vrei. Dar noi sunt extrem de scumpe, iar la SH nu prea gasiti...doar sa va pice din cer un gainat si in care sa va anunte unde gasiti.
Eu unul ce as face...m-as duce sa caut P7 la un centru SH si mi-as lua arcuri mai mici. Ideal ar fi si suspensiile, dar nu mai-ar mai ramane bani.
Oricum M801 sau K801 sunt de tot rahatul...pacat pentru Michelin, pacat pentru Dacia.
gamezcdr
Mi-o venit vineri masina cu gume Barum, am facut un drum pe ploaie vreo 60 km si s-au comportat bine la viraje (bine acuma eu nu conduc cu viteza deci cred ca si Montana erau bune).
dragos.avramescu
QUOTE(Xplode @ 25 Jul 2005, 17:34)
Michelin ca lumea sunt pe Ambitin (Michelin Energy 3 parca). Alea daca sunt facute intr-adevar cum scrie pe ele in UK sunt dementiale. Isi fac toti banii, desi sunt all season.

Esti sigur ca sunt all season ? eu de la ei de pe site inteleg ca sunt de vara:
http://www.michelin.co.uk/uk/auto/auto_produit_energy.jsp
stef_bn
QUOTE(gamezcdr @ 25 Jul 2005, 18:08)
Mi-o venit vineri masina cu gume Barum, am facut un drum pe ploaie vreo 60 km si s-au comportat bine la viraje ...
*


Asa ti-a venit de la dealer? Sau ai facut comanda speciala? Intreb deoarece si a mea trebuie sa soseasca pe 20 septembrie smile.gif si as vrea sa preintampin probleme de genul acesta (oare este posibil unsure.gif ).
Sony
Nu o poti comanda cu alte pneuri! Decat daca le schimbi la dealer, dar schimbul asta e dezavantajos.
Guerra
Interesant ar fi daca am sti si de ce tot schimba astia cauciucurile ca pe sosete?Speram ca astea sunt mai bune.
gamezcdr
QUOTE(stef_bn @ 26 Jul 2005, 10:05)
Asa ti-a venit de la dealer? Sau ai facut comanda speciala? Intreb deoarece si a mea trebuie sa soseasca pe 20 septembrie smile.gif si as vrea sa preintampin probleme de genul acesta (oare este posibil unsure.gif  ).
*


Asa a venit.
Victorine
Pentru ca am fost unul dintre cei entuziasmati cand am auzit ca se trece de la Montana la Kormoran in ceea ce priveste echiparea Loganului si dupa ce am citit ultimele discutii de pe acest topic, m-am gandit ca poate ar fi interesant pentru unii sa postez cateva concluzii dupa 2500 KM, din care jumatate in afara orasului cu Kormoranele. In primul rand cateva constatari pe care le-am facut pana mi-am adaptat stilul de condus la dotarile si caracteristicile tehnice ale masinii: franarea in curba poate fi foarte periculoasa la viteze mai mari, parte din cauza caroseriei inalte si care poate duce la tendinta de rasturnare, parte din cauza cauciucurilor, care "asigura" o mentinere a traiectoriei in curba foarte relativa... mai ales daca sunt solicitate aproape de limite. Nu mai discutam de carosabil umed. In general nu conduc prea agresiv si nu abordez curbele cu viteza prea mare, insa pe portiunea de drum de la Deva la Arad ai parte din plin de curbe, si datorita aglomeratiei si faptului ca se circula cu viteza mare, apar frecvent situatii dificile. Intr-o astfel de ocazie am probat si eu distanta foarte lunga de franare (fara blocarea rotilor). Apare fenomenul de fading, dar asta cred ca nu din cauza cauciucurilor. Dupa 150 km de curbe, cauciucurile erau fierbinti, ceea ce nu mi se pare normal. Repet, fara derapaje sau macar fortari laterale excesive a cauciucurilor. In anumite limite e normal, totusi, dar avand in vedere faptul ca profilele sunt bune, cauciucurile noi, se ventileaza bine, carosabilul nu era in soare, deci nu era fierbinte ... cred ca incalzirea asta exagerata face loc foarte usor la decalibrari si descentrare (am inca proaspata in minte experienta Supernovei incaltata cu Montana, care in intervalul 85-90 km/h vibrau de-mi clantaneau dintii in gura cu mainile pe volan...)
Si la plecarea de pe loc am avut surpriza sa rupa aderenta fara ca eu sa intentionez un demaraj mai in forta. Chestia este ca aveam in fata o masina mare care picura apa si probabil cu praful din Timisoara s-a format ceva mazga, dar asta ca circumstante etenuante...
Trecand cu 70 km/h printr-o balta ceva mai lunga pe sosea am simtit cum pierd vag controlul. Cel mai probabil datorita acvaplanarii. Viteza as aprecia ca nu era foarte mare, insa profilul cauciucurilor nu permite evacuarea rapida a apei de sub ele.
Probabil ca la iarna or sa se comporte mai bine, si cum conditiile de exploatare (ma refer la viteza si frane) nu o sa fie prea drastice, ma gandesc sa achizitionez niste anvelope de vara mai bune si sa pastrez Kormoranele exclusiv pentru iarna.
kurupt
QUOTE
Probabil ca la iarna or sa se comporte mai bine

Cred ca gresesti, orice anvelopa care nu este facut pt utilizare de iarna se compoarta mai prost iarna decat vara! Din cauza ca orice anvelopa de vara, degeaba are profil mai "sculpata" si la prima vedere da senzatia ca asigura suficienta tractiune pe zapada, materialul din care este construit isi pierde elasticitatea la temperaturi mai mici de 5C, si devine "tare" adica aluneca pe zapada sau gheata si chiar si pe asfalt uscat in timp de iarna! Deci nu are rost sa le tii pt iarna, poate daca cumperi un set de anvelope de calitate buna [de vara], o sa ai surpriza sa observi ca si iarna se comporta mai bine decat Kormoranele! [Asa am patit eu cand am schimbat Matadoarele de pe dacia mea veche cu niste Michelinuri facute in spania, iarna am fost chiar surprins de diferenta mare avand in vedere ca sunt anvelope de vara! Dar sunt superioare din toate punctele de vedere, atat vara cat si iarna fata de cum erau Matadoarele!]
Asa ca nu merita sa faci economie pe anvelope, un set de anvelope bun poate sa schimba radical comportamentul unei masini in sensul pozitiv!
Eu dupa ce o sa primesc odata Loganul meu Ambiance primul lucru o sa fie, sa iau un set de genti de aluminiu cu 4 buc de anvelope noi.
alx
Ba sa stii ca ieu o sa tin montanele de iarna ca profilul favorizeaza aderenta pe zapada. Asta pe incercate in comparatie cu alte cauciucuri strict de vara.
stef_bn
Asa cum a spus si kurupt, materialul din care sunt confectionate anvelopele de iarna este diferit fata de cele de vara.
Daca nu ma insel este vorba de procentajul de cauciuc natural folosit la fabricare care la cele de iarna este mai ridicat (asta pentru a impiedica intarirea materialului la temperaturi scazute, printre altele).
Nu este indicata folosirea cauciucurilor de iarna pe timp de vara intrucat se vor uza mai repede decat cele de vara.
dexter1973
Apropo de Kormorane...
Sint acuma la 3800 km... Saptamina trecuta am pus o frina brusca pe asfalt uscat am mers cu rotile blocate cam 10 m ... sanie... cind am oprit am constatat ca s-au ros destul de bine pe locul unde a avut contactul cu asfaltul... dupa asta a inceput sa vibreze masina... Le-am schimbat cu alea din spate si vibreaza mai putin...
Ce tip de cauciucuri mai bune sa imi iau ??? Ca astea nu cred ca mai rezista mult...
A.C_LOGAN
Am avut placuta surpriza sa vad ieri pe un trailer in fata la Dacoserv ca nici o masina nu era incaltata cu montana.
Ba mai mult printre ele era si un Ambition incaltat cu Michelin Energy!?
Celelalte cu Kormoran K801 si Barum Briliantis.
Como
Cele mai performante, dar si cele mai scumpe cauciuri de vara pe dimensiunea Logan-ului sunt: Pirelli P6, Pirelli P6000, Continental PremiumContact2, Michelin Energy XH1. Pirelli ajung la vreo 4.5 milioane bucata.

Foarte bune sunt Continental EcoContact, Pirelli P3000, Michelin Energy E3A. S-au mai lansat modele noi de la Dunlop si Goodyear, dar nu am auzit inca de teste comparate.
dexter1973
Am vazut la Metro oferta Pirelli P3000T 195/65 R15 la 2.700.000 lei bucata si Pirelli P6000H 195/65 R15 la 3.200.000 lei bucata...
Care zici ca is mai bune pentru Logan ?
Como
Iti recomand putina documentare pe www.cefinpirelli.com, www.pirelli.it. P6000 sunt pneuri de performanta, P3000 sunt pneuri "normale". Ceea ce nu stiu daca scrie pe site-ul lor e ca Pirelli aveau probleme cu durabilitatea, adica se uzau destul de repede; am vazut reclame la P3000 care spuneau ca problemele de durabilitate au fost rezolvate cu tipul asta de pneuri.

Eu mi-as lua fara ezitare P6000, de cand am vazut cum poate sa ploua la noi (numai ca n-am finante acum). Si ai grija ca la iarna trebuie sa-ti cumperi alt set, daca iti iei de vara.

Apropo, vad ca a revenit oferta "cumperi 4, platesti 3" la com nico serv. Pe siteul lor poti sa vezi poze cu profilurile si preturi (www.comnicoserv.ro).

Stai ca acuma vazui: pentru Logan trebuie 185/65 R15.
dexter1973
Am gasit pe www.cefinpirelli.com P3000 ENERGY 185/65/R15 la 63 euro...
problema sa le gasesc si in Suceava...
andumar
Mi-am luat azi niste gume Sava Intensa 195/60 R15. Le-am pus pe jentile de aliaj originele LOGAN AMBITON si vin perfect. Am dat 9 mil pe toate 4 si am dat 4 montana cu 3 mil. Ce parere aveti?

P.S.VIEW http://www.skitt.ru/images/products/intensa.jpg http://speedytyres.com.au/pics/2655b.jpg
Victorine
Era trist sa nu-ti vina perfect... wink.gif Destul de avantajos schimbul...
AIX
Cf. testelor adac.de au primit doar o * din *** insa sunt la acelasi nivel cu Michelin Energy E3A si BF Goodrich Profiler. smile.gif
vv
thecagero, cu ce sunt mai bune XH1 decat E3A? Te rog spune-mi si mie, sa nu mor prost, ca eu am avut ceva regrete dupa ce am luat XH-urile, mi s-a parut ca am luat doar niste E3A-uri un pic mai vechi si la fel de scumpe.
kurupt
Iinca nu am primit masina un Ambiance, si as vrea alte pneuri nu Kormoran sau Montana, nu stiti cumva nu se poate plati o diferenta sa vine masina cu pneuri mai bune, de ex cu Michelin cu care sunt echipate Ambitionurile?
Como
QUOTE(vv @ 29 Jul 2005, 14:46)
thecagero, cu ce sunt mai bune XH1 decat E3A? Te rog spune-mi si mie, sa nu mor prost, ca eu am avut ceva regrete dupa ce am luat XH-urile, mi s-a parut ca am luat doar niste E3A-uri un pic mai vechi si la fel de scumpe.
*



vv, n-am spus ca sunt mai bune, am spus ca sunt mai performante. Iar afirmatia se bazeaza pe documentare facuta pe google. Deci n-am legatura cu industria pneurilor, si exista sansa sa ma fi pacalit. Oricum, e bine de retinut ce ai spus tu. (Apropo, pe site-ul comnicoserv xh1 sunt cele mai scumpe pneuri de vara, chiar peste Pirelli!)
powerx
QUOTE(A.C_LOGAN @ 28 Jul 2005, 10:54)
Am avut placuta surpriza sa vad ieri pe un trailer in fata la Dacoserv ca nici o masina nu era incaltata cu montana.
Ba mai mult printre ele era si un Ambition incaltat cu Michelin Energy!?
Celelalte  cu Kormoran K801 si Barum Briliantis.
*


Ce au zis cei de la VC...loganurile ambition vin acum cu Michelin Energy 3 sau Continental Eco... in functie de ce au ei pe acolo....
De celelalte modele nu am intrebat.
simon
Am Ambition si a venit cu Michelin Energy. Rezerva are tot Michelin Energy cu eticheta de hirtie pe el. Janta la rezerva este insa de tabla nu de aliaj cum sint celelalte.
AND
Pe Logan sunt 185/65/15 ; vad ca merg si 195/60/15 ! Intrebarea mea : Merg si 195/(65)/15?
saruman
Merg foarte bine. Mie mi se par mai bune ca originalele. Sunt mai late.

(Pirelli P6000, 195/65/R15)
AND
Mersi ! Dupa ce termin rodajul , ii pun niste anvelope Firestone 195/65/15 , cu jenti de aluminiu originale de pe un Renault 25 GTX . Poze ..in curand sper! smile.gif

Edit : Cauciucuri mai mari si mai late sporesc stabilitatea la viteze mari insa scad din demaraj ?
kurupt
QUOTE
Cauciucuri mai mari si mai late sporesc stabilitatea la viteze mari insa scad din demaraj ?

Pneurile mai late ridica viteza cu care poti aborda un viraj, franarea devine mai eficienta,[aceste depind foarte mult si de profilul si de materialul folosit la fabricarea pneului] din demaraj scade ceva si cu ceva se ridica si consumul...
saruman
Clar te ajuta la franare (intra mult mai rar ABS-ul, doar la frane foarte violente). Logic ar fi sa fii si mai stabil in viraje, dar, intrucat conduc destul de prudent, imi pot da doar cu presupusul, nici cu montanele n-a scartait vreodata. La consum nici o diferenta. Demarajul parca ceva mai bun, nu pierzi aderenta daca o "bati" un pic la pornire (in schimb aerul conditionat induce oaresice diferenta pana la 2500 rpm:))
alx
eu cred ca sunt necesare cauciucuri mai late doar atunci cand foarte des intrii in derapaje pe frana sau curbe. daca stilul de mers este unul normal, nu vad utilitatea montarii unor cauciucuri mai late. Singuras problema este faptul ca 185x65x15 nu prea se gasesc decat low cost, anvelopele de calitate la dimeniunea asta se gasesc greu...
dexter1973
Sint la Metro ... FULDA 185/65/R15 la 3.200.000 lei bucata...
Ce spuneti de astea ? Is bune ?
AIX
Fulda, Fulda, da' de care? Carat Attiro? Diadem Linero? Din testele nemtilor s-ar deduce ca primele sunt o alegere buna, in schimb Diadem Linero nu una prea stralucita.
alx
Baieti, am cumparat ieri 2 buc Matador MP41 Aquilla din Vitan cu garantie 2 ani si factura cu 195lei/buc. Profilul poate fi vizionat aici. Am luat doar 2 bucati pt ca plec in concediu si nu mai aveam bani destui. Decizia de a lua alte cauciucuri a survenit la aparitia unei galme nasoale pe o montana... Chiar sunt varza montanele astea.
Dimensiunile sunt 195x60x15 diferentele fiind ca sunt ceva mai late (nu exista profilul asta pe 185x15) si talon cu 3 mm mai mic...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.