Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pneuri Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
dragos.avramescu
Am citit undeva ca si cauciucurile se rodeaza. La inceput suprafata lor nu adera prea bine la drum, insa dupa un numar de kilometri (cca 700) isi ating performantele maxime, suprafata nemaifiind lucioasa.
Din experienta proprie pot sa confirm treaba asta. La inceput eram cam mirat ca nu adera mai bine decat cele de vara (cum mi se spusese), insa acum, cand pun frana, parca se infig in asfalt smile.gif chiar si pe mazga franeaza foarte bine (deja cand pun frana trebuie sa ma uit in urma sa vad daca nu cumva e vreunul prea aproape)
Ideea e ca la inceput sa aveti ceva mai multa grija, pentru ca franarea nu e optima.
i96nds
QUOTE(Octav @ 29 Dec 2005, 21:41)
Salut! Eu am gasit anvelope de iarna resapate 195/60 R 15 la 1mil bucata! Ce ziceti , merita ? avand in vedere ca iarna nu se alearga cu 150 km/h pe sosea si costa si putin?


I-am luat sefului meu din Carrefour anvelope de iarna DAYTON 195/60R15 cu 6.9 milioane toate 4. Si nu se compara cu cele resapate. Eu zic ca pretul e foarte bun si nu merita sa va puneti in pericol cu porcarii.

mariachi
Uniii le arunca de rele, altii le iau si mai trag o banda de cauciuc pe ele si le vand unora care cred ca au facut o mare afacere!
NU FOLOSITI ANVELOPE RESAPATE!
Danco
Oare fracezii astia care resapeaza Continental le-or vinde si la ai lor? Tare am eu o banuiala ca numai in tarile astea din est se vinde asa ceva.
Cum sa fie acelasi lucru o anvelopa noua si una resapata, din moment ce structura peste care se resapeaza a rulat un numar de Km (si nu putin) deci nu va fi nici pe departe la fel de rezistenta si sigura ca una noua? In plus intr-un fel adera cauciucul pe structura veche si altfel se aseaza cand e turnat tot odata. De asta stratul resapat e mereu in pericol sa se deslipeasca!
Pe vremuri se stia foarte clar ca anvelopele resapate merg doar pentru carute.
ice cube
Uite ca au invatat si occidentalii ceva de la Ceausescu: sa faca din kkt bici si sa-l dea dupa aia inapoi la lumea a-III-a.
ADRIAN68
Si eu vreau sa-mi schimb gumele si am pus ochii pe FIRESTONE F590 ( 2 mil. bucata) . A incercat careva anvelopele astea , ce parare aveti despre ele ? Aveti alte recomandari ?
cosmin_m
QUOTE(cosmin_m @ 25 Dec 2005, 01:33)
M-am facut mos si mi-am facut cadou 4 bucati din asa ceva.
[...] Va tin la curent cu impresiile...
*



Dupa 4 zile si 600Km in zona Brasov, timp in care a nins aproape continuu, sunt in masura sa spun: "Deci, DA!"

Cea mai concludenta faza este urmatoarea: Predeal-Rasnov, noaptea, ninsoare, zapada pe jos (batatorita si afanata). Am depasit tot ce am prins din urma, din care mentionez vreo 5-6 Loganuri care abia se tineau pe sosea (diferenta de viteza 30-40Km/h), Passat model nou, Audi A8, s.a.m.d. Interesant este ca eu puteam merge lejer (in jur de 60km/h in liniile drepte, 20-40 pe serpentine functie de unghiul curbei) in timp ce restul abia-abia se tineau pe sosea. Mentionez ca nu am fortat deloc - nu am pierdut aderenta nici un moment pe traseu.

Nu m-au pus in dificultate nici un moment tot sejurul, desi m-am bagat ca un copil cu masina pe cele mai troienite ulite ca sa vad ce stiu pneurile astea icon_mrgreen.gif
In mod clar o necesitate pentru cei care vor sa se simta iarna bine la volan, nu sa se chinuie.
andreic
QUOTE(ADRIAN68 @ 6 Jan 2006, 14:46)
FIRESTONE F590 ( 2 mil. bucata) . A incercat careva  anvelopele astea , ce parare aveti despre ele ? Aveti alte recomandari ?
*


Am avut eu pe vechea berlina. Parere foarte buna ca si raport pret-calitate.
Totusi eu optez pentru Vredestein. Sunt si mai bune iar pretul nu este foarte mare.
SUPERCAR
QUOTE(cosmin_m @ 7 Jan 2006, 22:08)
Dupa 4 zile si 600Km in zona Brasov, timp in care a nins aproape continuu, sunt in masura sa spun: "Deci, DA!"

Pirelli dar ce model mai exact sunt? si cat ai dat pe bucata si de unde le-ai luat?
Manuel
Pirelli Wintercarving. Au fost la oferta in Metro cu vreo 2.500.000 bucata.
cosmin_m
QUOTE(SUPERCAR @ 7 Jan 2006, 21:15)
Pirelli dar ce model mai exact sunt? si cat ai dat pe bucata si de unde le-ai luat?
*



Cum a spus si Manuel (stiu ca ai vrut si tu sa-ti iei d-aste smile.gif ), Pirelli Winter Carving, 250RON din Vitan. Sunt facute pentru ierni mai "extreme", sunt incredibile pe zapada, dar si pe asfalt uscat si ud se comporta bine.

Sa stii ca nu cred ca e cine stie ce filozofie exact ce pneuri iti iei, de iarna sa fie. Azi am mers la cetatea Rasnovului si acolo erau 3 parcari ad-hoc: una la poalele dealului, pneuri vara si all-season, la jumatea dealului pneuri de iarna - acolo am abandonat si eu, si in varful dealului - 4x4 si pneuri cu lanturi.

A mai fost o faza misto intre Moeciu de Jos si cel de sus, in care unul cu un Golf 5 mi-a facut loc ca el se imprastia pe toata soseaua. Am trecut in tromba pe langa el, in cateva zeci de secunde nu l-am mai vazut nici in retrovizoare. Dupa cinci minute cine trasese pe dreapta sa se benocleze la pneurile mele ? happy.gif
Manuel
Da, am vrut si eu numai ca astia de la Metro is varza. In fine... confirm ca marca nu e foarte importanta. Eu sunt incantat de Firestoane iar socru-meu se descurca de minune cu Debica Frigo, a fost singurul care a reusit sa urce o panta la tara, spre invidia si disperarea celor cu cauciucuri "slick" smile.gif
horsewhisperer27
va sa zica, lamuriti-ma si pe mine,,,,daca nu gasim dimensiunea din talon, care mai merg pt iarna???
in conditiile in care punem numai pe fata,,,,,
Codrin
Nu conteaza ca ai doar pe fata alta dimensiune, daca nu corespunde cu ce ai in talon, esti pasibil de amenda.
Ori treci si alte dimensiuni pe care le folosesti in talon, ori cauti dimensiunea pe care o ai deja.
horsewhisperer27
nu ma interesa faza cu amenda, nu ai inteles!
ma interesa sa nu dezechilibrez masina si sa fie relativ compatibile cu jentile de pe ea....la asta asteptam raspuns!
multumesc de intentii.......
Octav
In general iarna e bine sa pui cauciucuri mai subtiri...Daca nu gasesti 185/65 R 15 incearca cu 195/60 R 15. Masina merge super bine si nu ai sa sesizezi nici o diferenta fata de cele originale!
Iar in legatura cu discutia pe tema anvelopei resapate sau original , asa e : Anvelopa noua originala e cea mai buna , dar in schimb se pot pune si resapate (iarna nu se fuge cu 150km/h) . Am un prieten care si-a luat din Germania pt VW Sharan resapate si are 30.000 km cu ele si nu a avut nici o problema....poate ca tine si de noroc! Poate ca pt. vara resapate nu mi-as pune.
CONCLUZIE?: le am de 1500 km si merg super. O sa vedem dupa vreo 10.000 km.
horsewhisperer27
una e luat din Germania, alta de la noi...

in afara de asta cum adica merg mai subtiri si imi zici de 195?astea parca erau mai groase.... wacko.gif
einstein1984
In germania e interzisa vanzarea de anvelope resapate pentru autoturisme. Daca el are curaj sa mearga cu 170 km/h pe autobahn, nu inseamna ca restul oamenilor trebuie sa imparta drumul cu el.
ADRIAN68
Revin cu intrebarea despre FIRESTONE F590 ( 2 mil. bucata in Carrefour, oferta 3+1 cu montaj si echilibrare incluse) . Dat fiind ca sunt obligat sa-mi schimb pneurile ( Montanele vechi le-am "polizat" obtinand un efect de "roti patrate" la o singura frana puternica pe DN2A ) si nu prea dispun de finante sa-mi iau si de vara si de iarna am pus ochii pe profilul asta (foto).Pe ele scrie "made in France" , materialul pare la pipait a fi de buna calitate, caracteristicile tehnice sunt identice cu cele din talon iar pe site-ul Firestone-Bridgestone nu sunt informatii daca sunt de iarna, vara sau mixte . Ce parare aveti despre ele ? Aveti alte recomandari la banii astia sau prin apropiere ?
adister
Am vrut si eu sa cumpar anul trecut un set de Firestone F590 din Carrefour, numai ca nefiind sigur daca sunt all season am pus o intrebare pe site-ul firestone - am aflat astfel ca sunt de vara. Atasez raspunsul mai jos - cum intrebarea am pus-o in engleza mi s-a raspuns in engleza, chiar daca de un reprezentant din Romania


"Sorry for our late reply to your e-mails. As a principle, tires are a compromise. One tire can not be the fastest on the track, most easy to handle on snow, and longest wearing. If we discuss about all-season tires, than we continue compromising even more. By design all-season tires are a compromised intended to provide acceptable performances under a wide variety of conditions. However such compromised target prevents them of being performers in different conditions that we are facing daily.
All-season tire tread designs and compounds are engineered to provide extended mileage and durability in summer conditions are less effective in winter's freezing temperatures, and through snow and ice. Specific winter tires deliver much better snow and ice performance that all-season tires, while specific summer tires are delivering much better handling performance on dry and wet roads.

Our recommendation would be to buy one set of summer tires (Firestone F590) and another set of winter tires. Only winter tires are designed to really perform in colder temperatures, slush, snow and ice. It is also important to note the recent advancements in electronics driver aids, such as ABS, and traction control, do not provide more traction. They only help preventing drivers from over braking or overpowering the available traction of their tires. The only thing the driver can do to increase traction / to actually get more grip and control... is install better tires.

Regarding your choice of winter tires, you could choose one of our existing patterns in Bridgestone, Firestone and Dayton (3rd official brand of Bridgestone Group). We you can also visit corresponding web sites:
www.bridgestone-eu.com
www.firestone-eu.com
www.dayton-eu.com

If you need additional information please do not hesitate to contact us.

Yours truly,

Florin Ponoran
Sales Manager Bridgestone
Mitsui & Co.,Ltd., Representative Office in Bucharest
Intercontinental Hotel 2nd floor
4, Blvd.N.Balcescu, Sector 1
70121 Bucharest Romania
Tel: -40-21-3113111
Fax:-40-21-3159090
FPonoran@buc.xm.mitsui.co.jp"

BAD_MF
Poate s-a mai discutat, dar am vazut recent un ambition nou echipat cu pneuri continental, stie cineva daca se pun in locul la michelin??
Codrin
Ambition vine ori cu Michelin, ori cu Continental, cum ai norocul.
laurentiu78
Stie cineva cu ce cauciucuri vin dotate noile : ' Dacia Logan Laureate Plus 1.4MPI' cu ABS? blink.gif
Ursaru
Aruncati Montanele daca vreti sa aveti o masina neaccidentata.
Puneti cauciucuri de vara si iarna separat cu genti cu tot.
Am incercat in cele mai grele conditii Sava Eschimos pt. iarna pe DSN si au fost super si pe aratura, pe polei si zapada.
Pe Logan am Continentale asa s-au montat pe Ambition sunt multumit vara de ele dar pe alunecus sunt slab aderente altfel la 170-180 km/h perfect.
smile.gif
horsewhisperer27
de ce neaparat cu genti cu tot, ma rog?
Codrin
Pentru ca el are jante de aliaj vara
ga!nusha
ps: daca gasiti in selgros cauciucuri de vara si allseason pe la vreo 1-2 milioane sa stiti ca sunt teapa(sunt resapate) nu mai stiu exact marca..oricum ceva noname... smile.gif
horsewhisperer27
am o intrebare off topic, da a zis cineva o vorba mai sus...si oricum nu stiu unde s-o pun: ce este laureate PLUS??

apreciez si un raspuns pe privat...cu multumiri pt intelegere!
kaspersky
QUOTE(horsewhisperer27 @ 16 Jan 2006, 02:32)
ce este laureate PLUS??
*


are ABS, radio-CD, geamuri electrice spate, optional jante aluminiu 15" (vezi www.dacia.ro)
horsewhisperer27
multumesc.cautasem pe la dealeri!
scuze iar pt off-topicaraie!
se pot sterge posturile respective!
Alecs_TGA
da in legatura cu montanele!!! in primavara m-am opit in curu lu unu su dupa aia mi-am luat cauciucuri de vara asfalt sia cum cu iarna am zis sa punn montanele ca cine stie ce zapezi vor fi in bucuresti si surpriza iar am pocnito cu montanele!!!!
deci sa ma ........pe ele de montane sunt bune doar sa le scartai ca aluneca usor si in rest de foc parerea mea!!!!
horsewhisperer27
pai bine omule, nu iti ajunsese odata?
de ce le-ai mai pus?
sau de ce nu ai mers muult mai usor?(ma rog, asta stiu ca e relativ)
ICET

Eu am observat ca montanele sunt bune numai pe zapada.In rest pe orice alta suprafata sunt varza!
ga!nusha
si kormoranele mele la fel... oare nu e mai sigur daca infig niste cuie in ele pentru o aderenta mai mare??? smile.gif
Ake
@ICET
Tu faci misto sau vorbesti serios?
Ca si eu as putea spune ca Montanele sunt bune numai la munte.
Smudo
Ake, s-ar putea sa fie totusi adevarat ce spune ICET. Io mi-am luat pina la urma 2 Fulda Kristal Gravito pentru iarna, iar celelalte 2 (pe spate) sint Fulda Kristal Montero. Citisem despre Gravito ca sint cam nasoale pe ud, dar bunicele pe zapada si uscat. Si cam asa si e, pe sosea uda aluneca, intra ABS-ul, si chiar si cu el in functiune parca tot aluneca. Nu as sfatui pe nimeni sa cumpere asa ceva daca merge mult cu masina iarna si conduce mai sportiv. Io am cam muscat-o cu ele, dar la fel, pe zapada sint bunicele, in limita bunului simt, adica atunci cind nu conduci ca un sofer kamikaze. Oricum si Fulda as spune eu ca e o marca modesta, deci prea mult nu prea ai voie sa ceri de la ele.

P.S: frate-meu dupa ce a mers cu mine pe aici acum pe zapada, a zis ca as sari imediat in sant daca as conduce berlina pe zapada asa cum conduc Opelul, cica ar fi prea repede pentru drum acoperit cu zapada. Nu prea stiu ce sa zic pina la urma.
ICET

Nu fac nici un misto,eu asta am constatat!Singurul moment in care m-am simtit in siguranta sau mai bine zis cand am simtit ca aceste cauciucuri sunt bune de ceva,a fost in iarna trecuta cand am rulat pe zapada(nu gheata sau umed pe jos,nici macar pe carosabil uscat).Nici nu patinam exgerat de mult(nu am ramas blocat si puteam sa plec de pe loc fara sa patineze rotile prea mult)si am putut sa controlez/opresc masina in situatii mai la limita.Dar din cauza ca putine au fost situatiile in care rulam pe zapada,in rest fiind la mila lui d-zeu 04.gif ,au fost schimbate in primavara cu unele de vara(michelin).Diferenta enorma,adica acum rar intra abs-ul atat pe uscat cat si pe ud(pe zapada sau gheata sunt varza,dar e normal).
cosmin_m
Cumpara-ti niste anvelope de iarna sa vezi ce-ti schimbi parerea despre performantele Montana/Kormoran pe zapada.
ga!nusha
QUOTE(cosmin_m @ 22 Jan 2006, 19:05)
Cumpara-ti niste anvelope de iarna sa vezi ce-ti schimbi parerea despre performantele Montana/Kormoran pe zapada.
*



a spus bune de ceva...nu ca faci performante cu montana/kormoran pe zapada wink.gif
ghc
Am mers eu azi cu Kormoranele originale pe zapada (nebatatorita), s-au comportat bine. Dar mai au pana la cauciucurile de iarna... sad.gif
Alecs_TGA
singurul drum pe care am fost multumit de montane au fost drumurile pe zapada si dasta le-am pus pe masina din nou ca urma sa plec la munte de revelion (aveam cauciucuri vara asfalt) dar pana la zapada a fsot drum ud si .......... a facut poc!! dar pe zapada franau parca mai bine decat pe drum ud !!! smile.gif iarna viitoare daca mai am masina si nu o marit o sa ii aiu cauciuce de iarna!!
13nov
Eu mi-am luat 2 kormorane de iarna (parca snowpro), facute in cehia, si sincer nu prea sunt incantat de ele. Pe carosabil umed la temperaturi scazute, refuza sa aiba aderenta! Pe zapada au un comportament sa zicem satisfacator, dar, repet pe carosabil umed cu temperaturi sub 2-3 grade sunt uimitor de slabe, comparabil cu montanele de vara!! E ultima oara cand mai cumpar anvelope ieftine!
Alecs_TGA
eu imi fac impresia ca si masina noasta e proasta!!!! smile.gif) adca loganul nustiu ce sa mai zic........ la vara vreau sa schimb arcurile si sa pun cauciucuri 205 si daca tot asa mai blocheaZA ROTILE REPEDE SI SE DUCE TARAS o vand!! ori e prea usoara masina!!! asta vara am avut cauciucuri pirelli p6000 si ce-i drept am avut alta siguranta la franare si parca era altceva dar si alea se duceau ........
13nov
QUOTE(Alecs_TGA @ 24 Jan 2006, 18:37)
eu imi fac impresia ca si masina noasta e proasta!!!! smile.gif) adca loganul nustiu ce sa mai zic........ la vara vreau sa schimb arcurile si sa pun cauciucuri 205 si daca tot asa mai blocheaZA ROTILE REPEDE SI SE DUCE TARAS o vand!! ori e prea usoara masina!!! asta vara am avut cauciucuri pirelli p6000 si ce-i drept am avut alta siguranta la franare si parca era altceva dar si alea se duceau ........
*



Daca, lipsa aderentei se datoreaza faptului ca masina e prea usoara, atunci cu cat ii pui cauciucuri mai late cu atat o sa pierzi aderenta mai usor (forta de apasare se va distribui pe o suprafata mai mare si in consecinta se va diminua).
paulp
Explica-le asta celor de la F1, ca sint dobitoci ca pun cauciucurile alea uriesesti pe masinutele ale usoare...

ambvision
@paulp: dar de apasare aerodinamica ce zici ? nu se pune la f1 ? e doar design? ca era o poveste, cum ca la 200km/h masina de f1 poate merge si pe tavan
paulp
Apasare aerodinamica ai peste 100, dar gindeste-te ca iau curbele cu 80 si totusi au nevoie de frine, si nu au ABS wink.gif
Mai fratilor, daca e greu de inteles, luati o bucara de lemn de 5 cm latime si frecati-o de asfalt, si luati o bucata de lemn de 20 cm si faceti acelasi lucru. Care va opune rezistenta mai mare?
Ce naiba, fizica se face din clasa a VII-a....
TDK
Parca se spunea ca iarna sa lasi rotile mai desumflate sa aiba suprafata mai mare pe carosabil....
costeniuc
Conform fizicii de orice clasa (partea de mecanica) forta de frecare este proportionala cu forta de apasare si cu indicele de frecare dintre cele 2 suprafete si nu are nici un fel de legatura cu marimea suprafatei de frecare.
paulp
Ai dreptate, forta de frecare nu depinde de suprafata de contact, dar este marita prin cresterea coeficientului de frecare (marirea asperitatilor suprafetelor).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.