constructorul99
6 Nov 2006, 18:29
cam citi km de iarna pot face niste cauciucuri,sau mai bine zis cam cite sezoane pot folosi niste cauciucuri de iarna daca le cumpar acum?
MoneyTalks
6 Nov 2006, 18:47
Maxim 3 sezoane sau 40,000 km, care apare prima data, depinde cit de mult circuli.
Alecs_TGA
6 Nov 2006, 19:27
de ce maxim 3 sezonae?? daca cauciucurile arata bine??
einstein1984
6 Nov 2006, 20:17
Elementar dragul meu Alecs, pentru ca pneurile fiind facute din cauciuc si stand mereu in soare si aer imbatranesc (ca orice alta piesa din cauciuc). Si creste riscul de neetanseitati sau explozii la viteze mari.
madhorsefuzzy
6 Nov 2006, 23:40
Si aveti un link, ceva care sa sustina cifra de 3 ani? Ca cifre din burta se pot scoate peste tot ...
Aici aveti un
link cu un exemplu de sustinere a cifrei de 6 ani. Ca e bine ce zice nenea ala, ca e rau nu am habar, dar este o ipoteza sustinuta de un tip al carui site e destul de cunoscut.
Alecs_TGA
7 Nov 2006, 00:20
parerea mea personala un caiuciuc merge pana da urme de uzura si nu neaparat tocite .........
QUOTE(kodrix @ 5 Nov 2006, 16:59)
Pana la urma mi-am luat de la metro Iasi 2 cauciucuri Firestone Winterhawk cu 4 mil. (cu tot cu montaj+echilibrat). Sper sa nu regret decizia luata si sa se comporte bine.
Eu mi-am luat anul trecut 4 asemenea cauciucuri cu 10 mil. la promotie, fara montaj. In orice caz sunt foarte multumit de comportamentul masinii. Singura nemultumire (dar asa face orice cauciuc de iarna) este ca, pe asfalt uscat, sunt mai zgomotoase decat Micheline-urile de vara.
Daca montez pneuri mai mari, de ex. 195/65/15, noi, si peste doua saptamani am revizia anuala, se leaga cineva din service de ele?
mafiosso_LODAN
7 Nov 2006, 09:05
Am facut doua revizii cu anvelope de dimensiunile mai sus amintite si nu au fost probleme.
Azi mi-am montat cauciucurile din ultima mea postare. Primul lucru pe care l-am observat a fost ca volanul se manevreaza mai usor. Sau poate o fi doar un efect placebo.
Sau ti-au umflat cauciucurile inainte sa ti le puna pe masina si apoi n-au mai verificat presiunea.
MoneyTalks
9 Nov 2006, 00:24
QUOTE(madhorsefuzzy @ 6 Nov 2006, 22:40)
exemplu de sustinere a cifrei de 6 ani.
Pai mergi tu 6 ani cu aceeasi pereche de cauciucuri si discutam dupa aia. Daca mai am cu cine...
tribunul
9 Nov 2006, 09:51
Eu am avut aproape 7 ani o perche de cauciucuri pe masina, si am facut cam 75.000 km, in timpul asta nu am echilibrat niciodata nicio janta, am avut o singura pana, cam pe la 20.000 km roteam rotile.
Singura problema, de fapt si cea mai mare, era ca s-au copt, au aparut fisuri subtiri pe margine, ele nu sunt tocite, au santurile destul de adanci.
La cauciucuri daca nu se coc, conteaza foarte mult stilul de mers.
madhorsefuzzy
9 Nov 2006, 10:01
@MoneyTalks : Imi pare rau dar argumentul tau nu ma multumeste.
Eu NU sustin acea cifra de 6 ani de pe site-ul amintit mai sus, asa cum am mentionat in mesajul anterior.
De exemplu la anvelopele (de 5 ani si ~ 28.000Km) de pe supernova prietenei am observat crapaturi/fisuri pe talon si evident ca vor fi urgent schimbate. O anvelopa care are astfel de fisuri/crapaturi pe talon trebuie schimbata in cel mai scurt timp, indiferent ca are x ani sau 1 luna.
Asadar din singura mea experienta cu niste anvelope as putea da sfatul sa tineti maxim 5 ani anvelopele. Dar nu pot face din asta o regula pentru ceilalti. La fel cum nu pot spune cu siguranta ca 2,3 sau 4 ani sunt ok pentru a tine o anvelopa pusa pe masina.
vijelie
9 Nov 2006, 10:06
Bine, discutiile astea gen 5, 6, 7 ani cu aceleasi anvelope sunt valabile numai pentru cine merge cu masina doar pana la piata si asta numai joia, ca e mai ieftin.
Cine foloseste masina undeva pe la 20-25.000 km/an (ceea ce nu e asa mult prin tarile cu apa calda), le va schimba oricum dupa 2 ani.
madhorsefuzzy
9 Nov 2006, 10:23
Propun urmatorul scenariu : merg pe an ~20.000Km, am pe masina cauciucuri de vara si imi cumpar un set de iarna. Cu cauciucurile de iarna merg lunile noiembrie - martie ~8500Km.
Intrebare : a patra iarna cand anvelopele de iarna vor avea ~ 25500Km (fara fisuri/crapaturi pe talon) voi putea sa le pun pe masina pentru a merge in siguranta?
P.S. Propun splitarea discutie pentru ca deja nu ma vorbim de pneurile de Logan.
tribunul
9 Nov 2006, 10:35
Vijelie, la anvelope sunt 2 lucruri care le "consuma", nr. de kilometri si varsta.
Iar nr. de kilometri nu are nicio legatura cu varsta, poti sa faci intr-un an 50.000 si sa le schimbi ca sunt tocite.
In momenul cand s-a discutat de 6 ani, nu s-au referit la nr. de kilometri (deci nu are nici o legatura ca mergi numai joia la piata), s-au referit la perioada cat isi pastreaza materialul proprietatile.
vijelie
9 Nov 2006, 11:15
Mersi de explicatii, da' asta am zis si eu...
michaelthefirst
10 Nov 2006, 11:25
QUOTE(vijelie @ 9 Nov 2006, 11:06)
Cine foloseste masina undeva pe la 20-25.000 km/an (ceea ce nu e asa mult prin tarile cu apa calda), le va schimba oricum dupa 2 ani.
Vrei sa spui ca niste anvelope tin 40.000 - 50.000 km si gata???
Cred ca depinde f. mult de producator si de mod de utilizare.
vijelie
10 Nov 2006, 11:37
Nu stiu daca toate, dar cele pe care le-am folosit si le-am vazut eu, pe la 50.000 km nu imi mai inspirau incredere.
michaelthefirst
10 Nov 2006, 12:12
Mda... cred ca depinde... ideea e ca din cand in cand trebuiesc verificate - mai mult sau mai putin ochiometric si apoi schimbate cand e cazul.
CyborgCat
13 Nov 2006, 17:40
Salutare,
Ce ati alege daca ati fi in locul meu:
Barum Polaris II - 190
Continental Winter Contact TS 810 - 287
Debica Frigo II - 204
Pirelli Winter Carting - 289
Astept un sfat pentru alte modele (cat mai ieftine dar nu Kormoran sau similare) dar cu tot cu locatie daca se poate in BV.
Multumesc
PIRELLI CARVING
SAVA ESKIMO LA METRO 1,7 MIL BUC.
andrei2005
13 Nov 2006, 18:49
Daca le iei de la Metro, verifica bine perioada de garantie din certificatul de garantie dat de importator.
Cam acum o luna, am luat de la Metro din Cluj 2 Barum si, dupa ce le-am platit, desi intrebasem inainte responsabilul de raion, (raspuns: anvelope noi - 1 an garantie; anvelope resapate: 6 luni garantie), am constatat ca aveau doar 6 luni garantie. Evident ca le-am dat inapoi. Se pare ca e ceva relativ recent la Metro - nici la garantii nu m-au crezut pana nu le-am aratat ce scrie pe certificat. Pacat, aveau super profil, dar 6 luni e ridicol de putin. Noi le tinem si vara, pentru ca au o super aderenta pe mazga sau ud.
MoneyTalks
13 Nov 2006, 21:39
QUOTE(michaelthefirst @ 10 Nov 2006, 10:25)
Vrei sa spui ca niste anvelope tin 40.000 - 50.000 km si gata???
Exact
QUOTE
Cred ca depinde f. mult de producator si de mod de utilizare.
Da. Doar un cauciuc de calitate tine asa de mult. "Pocnitorile" daca te tin 30,000 km poti fi FOARTE fericit.
PS. Numarul de km depinde FOARTE mult de timpul in care ii faci. Eu unul NU as avea curaj sa pun pe masina cauciucuri care sint mai vechi de 3 ani, chiar daca sint NOI. Unii au curaj sa puna si de 6 ani. E problema lor.
vasile82
14 Nov 2006, 09:02
Salut,
Dupa cautari si multe calcule mi-am luat 4 anvelope Fulda Kristall Montero 2 la pretul de 200ron bucata. Am avut montajul si echilibratul gratuit.
Sper sa fi facut o alegere buna.
mirceateodorescu683
18 Nov 2006, 19:31
Azi m-am uitat indelung... la pneurile din oferta Metro. Explicati-mi si mie, unde scrie anul fabricatiei. Ca, la ce "ocupati" erau oamenii de la standuri, n-am putut lua legatura cu ei. Oricum nu as fi avut incredere in ce spun. Deci, cineva care se pricepe...?
dupa literele DOT este scris ceva de genul 2306 adica saptamana 23 din 2006(numai pe o parte a anv.
Am luat din Metro cauciucuri de iarna DUNLOP WINTER SPORT M3 LA la pretul de 250RON/BUC.Sunt super, dar au garantia 6 luni desi nu sunt resapate.
Kostica
20 Nov 2006, 17:38
Este vreo regula la trecerea la cauciucuri de iarna, in sensul ca ne incaltam cu ele cind temperaturile nu mai cresc de +10 ? Care e momentul oportun de schimbare.
Wolfman
20 Nov 2006, 17:40
Gumele de iarna se pun cand temperatura exterioara scade sub 5 grade.
tribunul
21 Nov 2006, 12:52
Unii recomanda si sub 10 grade.
Probabil chestie de marketing.
sava eskimo s3 185/65/15 la selgros. 4 buc.=630 roni
pentru cei interesati,
stiu ca s-au pus intrebari referitoare la locatia unde inclatam masina cu noi anvelope. postez aici ca sa nu deschid alt topic.
auto soft:
descaltat anvelope de vara, spalat jantele si cauciucurile vechi, echilibrat , azot, incaltat cu noile anvelope (au folosit cheie dinamometrica), anvelopele vechi puse in saci de plastic.
pret: 67 ron din care 12 ron spalat jantele si 6 ron 4 saci
+ inlocuirea unei valve
P.S.
se misca bine baietii, numa` ca m-a dat pe spate faza cu sacii ...
tribunul
29 Nov 2006, 09:38
Sunt unii care le tin la ei in depozit pe cele de vara sau pe cele de iarna, desigur contra unei taxe.
Codrin
29 Nov 2006, 16:15
QUOTE(maxiK @ 29 Nov 2006, 09:08)
se misca bine baietii, numa` ca m-a dat pe spate faza cu sacii ...
La fel e si la
Autozone.
asa cum spune @tribunul, taxa e undeva la 15 ron pe luna. preturile difera in functie de marimea anvelopei.
oricum mi se pare mult pentru ca la mine in boxa nu costa nimic
HanSolo
30 Nov 2006, 13:07
Eu mi-am luat Firestone de iarna de la Metro, 800RON. Sunt f multumit de ele...
modream
6 Dec 2006, 10:01
Salut! Am inteles ca pneurile de iarna ar trebui sa le luam mai inguste si cu talon mai mare si diam mai mic cu o unitate, adica in cazul nostru de 14". Erau niste discutii pe alte forumuri...
Pentru Logan cam care ar fi in acest caz dimensiunea pneului de iarna ?
ceva de genul 175/70/R14 ?
Mich@el
6 Dec 2006, 10:29
in cartea masinii&talon ce dimensiuni scrie?alea ar fi.
ideea e sa fie mai inguste pt aderenta in zapada.
daca ai janta mai mica, inseamna ca e mai mare distanta de la sosea pana la marginea jantei, asa ca ti-o ciobesti mai greu.
iar ca recomandare, cred ca s-ar potrivi foarte bine celelalte dinmensiuni de anvelope din talon, adica niste 165/80 R14
tribunul
6 Dec 2006, 11:18
Eu as zice altfel, cu cat suprafata de contact dintre anvelopa si sol (zapada) e mai mare cu atat aderenta e mai buna.
memyselfandI
6 Dec 2006, 11:31
Pe zapada indicate sunt anvelopele inguste, nicidecum late !
Bafta.
ducand comparatia la extrem (stiu ca s-a mai facut, dar se pare ca e cazul sa fie postata din nou), poti asocia cauciucul lat cu o tigaie de-aia de sanie, din plastic, lata si fara sine, iar cauciucul ingust cu o sanie normala, cu sine.
stii din proprie experienta ca daca nu e zapada batatorita bine, sania normala nu prea aluneca, in timp ce o "tigaie" merge bine si pe zapada mai afanata...
tribunul
6 Dec 2006, 11:46
Eu cred ca se face un pic de confuzie.
Cred ca cele mai inguste sunt recomandate pt. namol, adica pt. situatii in care te scufunzi, poate si zapada proaspata, afanata.
Dar in cele mai multe situatii se intampla sa mergi pe zapada/gheata batatorita, polei...etc
Si aici, dupa mine ar fi mai bune anvelopele cat mai late posibil.
Mich@el
6 Dec 2006, 12:19
cu cat greutatea masinii e distribuita pe niste pneuri mai late(suprafata mai mare),va aluneca mai bine pe zapaza/noroi.aceeasi greutate distribuita pe o suprafata mai mica(pneuri mai inguste) face ca greutatea/cm2 sa fie mai mare,deci sa adere mai bin la suprafata de contact.
tribunul
6 Dec 2006, 12:59
Deci tu zici, ca daca mergi pe gheata, zapada batatorita, polei ... si ai pneuri inguste, in caz de franare se opreste mai repede decat daca ai pneuri mai late, pt. ca tu zici ca "adera mai bine la suprafata de contact"
Mich@el
6 Dec 2006, 13:22
exact,sa lasam gheata pe care aluneca orice.la noroi si zapada se folosesc pneuri mai inguste pentru o greutate mai mare/cm 2.citeste,informeaza-te.crezi ca toti producatorii de auto gresesc cand recomanda pneuri mai inguste iarna?la F1 se pun pneuri late(in special spate) pentru stabilitate in viraje,nu pentru aderenta,te asigur.
tribunul
6 Dec 2006, 13:45
Eu stiam de prin a 9-a parca, ca daca suprafata de frecare e mai mare ... franeaza mai bine.
Diferenta dintre anvelopele de vara si cele de iarna nu trebuie sa fie legata de dimensiuni, ci doar de compozitia cauciucului si modelul de striatii.
Si cu asta vreau sa termin discutia, uite si concluzia mea:
- pe zapada batatorita, gheata, polei, mazga ... eu cred ca sunt mai bune cele mai late.
- daca mergi prin zapada afanata, atunci e recomandat sa folosesti mai inguste.
QUOTE(tribunul @ 6 Dec 2006, 13:45)
Eu stiam de prin a 9-a parca, ca daca suprafata de frecare e mai mare ... franeaza mai bine.
La mine în clasa a 9-a forța de frecare depindea doar de coeficientul de frecare și normala la suprafață (în plan orizonal fiind egală cu greutatea). Restul problemei (complexă, de altfel) depășește copios cadrul mecanicii de a 9-a. Așa că mai bine n-o menționăm, mai ales dacă ne joacă feste memoria.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.