Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pneuri Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Cypher4laguna
biggrin.gif Asta e... poate am fost eu prea grijuliu cu ea anul trecut si de asta nu ma plang. Anul asta inca n-am vazut zapada sub roti desi mi-am luat anvelope de iarna pe fata. Eu am mers personal cu Montana, Kormoran si Michelin (de fabrica) pe zapada mare, anul trecut (Montana acum 2 ani) si pot spune ca din astea pe zapada Kormoran au tras cel mai bine... repet: au tras. Stii ce inseamna tractiune nu? Si Michelin cel mai prost. Overall (adica in general) Montanele au fost cele mai proaste si Michelin bune vaara, dar Kormoran au fost un all-rounder bunicel. Nu am facut nici prostii (riscuri inutile) si de aceea pot zice ca nu am avut evenimente neplacute cu Kormoran cum am avut cu Montana (pe ud) sau Michelin (iarna).

Anelope bune allseason recomand, ca de obicei, din gama premium: Dunlop M2, sau de la concurenta Michelin, Goodyear sau Pirelli sau altii... poate zice careva alte modele.
adip
All-season eu recomand din tot sufletul Toyo Vario v1. Aderenta excelenta pe ploaie si mazga. Singurul lor dezavantaj e ca peste 140km/h sunt foarte zgomotoase. Dar cat din timpul total petrecut pe soselele noastre ii dam asa talpa?
adiya
QUOTE
. Stii ce inseamna tractiune nu?


Nu. Nu stiu. Teach me master.

Daca tu crezi ca un cauciuc de iarna e bun cand e zapada pe jos esti departe. Inseamna ca iarna asta nici nu trebuia sa la schimbam pe cele de vara.
Kostica
Unde se gasesc Toyo Vario V1 ?
Kostica
Si Tigar HITRIS au un profil interesant. Ce parere aveti?
acordeon
cum imi dau seama daca o anvelopa este all season?? au vreun indice pe ele, ceva?
adip
Kostica: Cauta pe anvelope.ro, depozituldeanvelope.ro, si or mai fi si altele

L.E. Dupa stiinta mea Toyo se fabrica doar in Japonia.
george_c_ro
eu am Continental EcoContact 3 excelente pentru vremea care a fost pana acum dar la prima si singura zapada din zona mea de fiecare data cand franam ABS-ul intra in functiune plus ca distanta de franare era foarte mare.
george_c_ro
"A new tyre for small size sector of the market which is getting less and less attention as car makers move onto bigger sizes. But the EcoContact3 is definitely no afterthought. It could be called Conti's water baby as it stars when the heavens open. At the test track while rivals slipped and slid across the soaking tarmac the EcoContact 3 was very secure, nailing the car to the track and requiring very little extra effort from the driver."

Kim Adams writes for Auto Express magazine


Benefits

excellent braking performance on wet and dry roads
outstanding protection against aquaplaning
improved grip when cornering

Test Results:

Overall verdict " GOOD "

Stiftung Warentest 2005

(German Test magazine)

________________________________________

Overall verdict " particularly recommendable "

ADAC motorwelt 03/2005

(German Car magazine)

________________________________________

Overall verdict " 3rd Place "

AutoBild 01/2005

(German car magazine)
mihaix82
am vazut niste pirelli all season bune,....2,5 mil/buc(250 RON) biggrin.gif

probabil dupa uzura la continental ma bag si io la ele blush.gif
mihaix82
QUOTE(george_c_ro @ 15 Feb 2007, 22:11)
eu am Continental EcoContact 3 excelente pentru vremea care a fost pana acum dar la prima si singura zapada din zona mea de fiecare data cand franam ABS-ul intra in functiune plus ca distanta de franare era foarte mare.
*




in sinaia anul asta in ianuarie cat pe aci sa bushesc masina cu continentalul
asa ca pe zapada suks
norc cu abs-ul,chiar si asa m-a intors
memyselfandI
salutare, are cineva idee daca exista importator pt anvelope Uniroyal ?

bafta
ady85btz
QUOTE(memyselfandI @ 21 Feb 2007, 18:15)
salutare, are cineva idee daca exista importator pt anvelope Uniroyal ?

bafta
*


http://www.anvelope.ro/anvelope_select_2.php?pid=6
memyselfandI
multam, dar aia nu-s importatori, au numa pt camionete.

andrei_2006
Sunt si pentru autoturisme, dar dimensiuni mici: 155/70.
C@talin
cata nebuneala si cu gumele astea ,eu inca am montanele de 2 ani si ceva si nu au nimic ,pe apa c-am periculos cu ele la turatii mari pe la 4000 mi-a derapat fata de albisem la o curba destul de usoara,da numai pe ploaie am jurat ca nu fac asta niciodata 017.gif bine ca nu mai era nimeni pe sosea atunci 017.gif
tazzz
Vreau si eu o parere despre Marix-urile (by Marangoni) din Metro...alea cu profil in V, de ploaie...

Au aderenta mai buna decat Montanele?...isi merita banii?...etc...

edit: mentionez ca sunt resapate
Al.C
As vrea sa imi cumpar si eu 2 anvelope de vara penru logan 1.5 dci.ce imi recomandati?
am o lista de ceva pneuri si nu prea stiu ce sa aleg:
1. Pirelli P6
2. Maloya futura primato
3.Michelin energy E3a
4. Dunlop Sp 01

Poate stie cineva si ceva preturi si locuri de unde se pot lua.

Acum am pe masina Dunlop wintersport, si sunt mai mult decat multumit de ele.Au intradevar un zgomot mai ridicat la rulare, dar fata de cele cu care a venit masina nici nu se compara. La franare pe uscat sau ud simti ca te trage ceva inapoi. Se blocheaza mult mai greu decat cele Kormoran.Ca un mic dezavantaj mie, cel putin, mi se pare ca a crescut consumul.
merci mult
Al.C
mi-am cumparat astazi dunlop sp 1 185/65/15 din targ, pret 240 ron....cu montat, echilibrat, roluit,valve, 2 anvelope, 550 ron.
Victorine
Pentru tazzz:
Referitor la Marix by Maragoni, mi-am luat din Parktiker Glacial, de iarna. Pe ele scrie ca sunt si de ploaie, insa daca ar fi sa mai aleg odata nu sunt sigur ca as mai lua, cel putin in ceea ce priveste comportamentul pe ud. Si ma refer la apa multa, nu la mazga. Pierd aderenta destul de repede. Adevarul este ca nu prea am termen de comparatie in afara de Kormoran, decat care mi s-au parut putin mai bune atat iarna (temperaturi scazute, ca anul asta n-au pupat zapada) cat si pe ploaie. Raspunsul este deci ca am si daca stau sa ma gandesc bine, as incerca altceva pentru ploaie/ iarna decat Marix Glacial.
memyselfandI
pt ploaie cele mai indicate sunt uniroyal.


bafta.
< Aiwa >
Salutare...
Vreau sa imi cumpar niste cauciucuri cu profil de vara si ploaie...m-am orientat spre Debica Furio 195/65/15...190 RON bucata...ce parere aveti?
Sunt bune? sunt scumpe? sa aleg alta marca?, sa iau alta dimensiune (ma refer aici la 185/65/15)? ce ma sfatuiti?...
In speranta ca imi veti raspunde va multumesc anticipat...
Numai bine...
charly
Nu stiu de ce dar eu am o "afinitatea" pentru marca NEXEN. Am un rand de cauciucuri de iarna Nexen Winguard care m-au costat 160 ron bucata si de care sunt multumit. Asa ca de la aceiasi firma iti recomand modelul N 2000.
Vezi preturi la www.sigemo.ro. De retinut ca daca comanzi 4 buc anvelope la ei ti le transporta gratuit pe teritoriul tarii.
< Aiwa >
Salutare...
In sfarsit am reusit sa imi pun alte pneuri....e vb despre Good Year Hydragrip, 195/65/15, 220 RON bucata....
Schimbari?...hm....in cei cativa kilometri pe care i-am facut de cand le-am pus am observat ca masina sta mult mai bine pe sosea, parca pare mai stabila, surprinzator pt mine e ca volanul merge mult mai usor (nu stiu de ce !!!), sunetul pe care il fac pe sosea este super, in sensul ca nu se aud de parca trece tancul ca si la Montanele pe care le-am avut........in mare cam asta ar fi.......a sa nu uit arata muuult mai bine decat cele de 185/65/15 pe masina.....abia astept sa le vad cum se comporta la drum lung si la viteza ceva mai mare, si bineinteles pe ploaie, asta fiind unul dintre motivele pt care le-am schimbat pe cele vechi, pe ploaie parca eram cu iahtul, nu prea puteam controla masina la viteze mai mari..........concluzie: pana acum multumit....
Vreau sa spun ca ce am zis eu aici sunt observatiile mele personale, adica asa cum am vazut EU diferenta........poate in realitate lucrurile stau altfel si nu le vad eu smile.gif .......
P.S. Mersi charly pt sfat....
Numai bine...
adiya
Daca esti amabil sa ne spui cum stai cu consumul dupa schimbare. Eu am pus tot 195/65/15 si parca ciupste un pic mai mult ca inainte. Adica diferenta de diametru intre 185 si 195 este undeva la 2% deci nesemnificativa insa consumul a sarit cu aproape un litru.

L.E. Si sa fii atent la radare. Acum ce vezi pe bord este real. Nu mai ai marja aceea de 6%.
blabla
QUOTE(adiya @ 23 Mar 2007, 20:01)

L.E. Si sa fii atent la radare. Acum ce vezi pe bord este real. Nu mai ai marja aceea de 6%.
*



Si eu am pus anvelope de 195/65/15. Dar in urma verificarii repetate cu GPS-ul se pare ca diferenta este insesizabila (adica ceasul de la bord arata in continuare mai mult decat GPS-ul).
Oricum marja nu era de 6% ci crestea progresiv cu viteza masinii.

Dar bineinteles sfatul este oricand binevenit: atentie la radare si la viteza excesiva.
raducazac
Am mers doua ierni cu pneurile de serie ale Loganului si nu am avut probleme. Trebuie doar sa nu uiti ca este iarna afara si sa iei minime masuri de protectie, care de altfel trebuie sa le iei chiar si cand ai pneuri de iarna. E drept ca ma ajuta si abs-ul, dar chiar nu am simtit nevoia sa iau pneuri de iarna, si nici nu voi lua.

Este drept ca vara se pierde aderenta la plecarile bruste, dar chiar trebuie sa pleci sportiv ca sa scartaie. Pe asfalt ud, daca intri cu viteza in curba, simti masina ca danseaza putin, dar pe ploaie nu se intra repede in curba orice fel de pneuri ai avea, nu? smile.gif

Astept ca pneurile actuale sa se uzeze si voi lua ceva din vest de pe net, pot lua Continental sau Vredestein noi cu aprox 200 euro, ceea ce cred ca este mai bun decat orice pret de la noi.

Ca anecdota, pot sa va povestesc ca iarna asta s-a intamplat sa urc un deal cam de 35 de grade, cred, pe zapada cu gheata dedesubt. Am reusit si l-am suit, chiar daca doar cu a intaia si corectand permanent directia. Langa mine era doi care impingeau un Passat la deal, nu imi explic de ce nu putea sui, sigur avea pneuri mai bune ca ale mele, chiar daca erau de vara.

Asa ca hai sa nu mai barfim atat Montanele. Sunt pneuri ok pt o masina destul de ok, si cine nu se descurca cu ele ar trebui in primul rand sa invete sa conduca altfel.
egox
QUOTE(raducazac @ 2 Apr 2007, 18:15)
Ca anecdota, pot sa va povestesc ca iarna asta s-a intamplat sa urc un deal cam de 35 de grade, cred, pe zapada cu gheata dedesubt. Am reusit si l-am suit, chiar daca doar cu a intaia si corectand permanent directia.
*



Într-adevăr e anecdotă. 35 de grade înseamnă pantă cam de 70% (adică de 7 ori mai mare decât valoarea de 10% care deja e foarte mare, vezi semnul de circulație). Ca reper, panta medie a Transfăgărășanului e 5%

Ca termen de comparație, pârtia Sulinar din Poiana Brașov are o lungime de 2441m și o diferență de nivel de 645m. Adică o înclinare medie de 15 grade ceea ce corespunde unei pante de 27%.
raducazac
Inseamna ca sunt mai slab la geometrie decat stiam. Nu stiu ce criteriu sa dau. Ganditi-va la o panta de care te apropii cu 90 la ora, si la jumatatea ei deja trebuie sa schimbi a treia. Chiar nu stiu cum altfel sa descriu. Cred ca va dati seama.
egox
QUOTE(raducazac @ 2 Apr 2007, 19:03)
Inseamna ca sunt mai slab la geometrie decat stiam. Nu stiu ce criteriu sa dau. Ganditi-va la o panta de care te apropii cu 90 la ora, si la jumatatea ei deja trebuie sa schimbi a treia. Chiar nu stiu cum altfel sa descriu. Cred ca va dati seama.
*


Culmea e că de fapt ai fost suficient de expresiv de la început. Imensa majoritate a oamenilor tind să supraaprecieze unghiul pantelor. De fapt despre o pantă care depășește, nu cu mult, 30 de grade spunem că e "aproape vertical". (Ca termen de comparație, cei 5% - panta medie a Transfăgărășanului - se "traduc" într-un unghi de înclinare de 2.8 grade. Am fost cu bicicleta acolo și pur și simplu nu-mi vine să cred că e așa puțin. Matematic știu că e așa dar ochiul (se) păcălește).

La subiect: eu Montane n-am încercat, am Kormoran pe mașină. Nu mă omor după ele și am auzit că ar fi mai reușite decât Montanele (cu care, de altfel, au fix același profil). Iarna mă "dau" cu niște Dayton care-mi dau o senzație de siguranță suplimentară. Și abia aștept să se consume Kormoranele să pun unele chiar de vară (faptul că n-am făcut-o până acum dovedește că - pentru mine - sunt totuși suportabile).
a4tech01
Am si eu o intrebare:pompele alea de picior sunt bune de ceva?
Ca vreau si io sa ma joc cu presiunile si n-am scule.
Dar compresoarele alea cu alimentare la bricheta masinii?Poate sa umfle o roata un aparat care functioneaza la 12V?(ca eu nu prea as crede).
raducazac
Am eu o pompa electrica care funcioneaza la 12V. Am luat-o de la Metro cu vreo 300k. Se pot umfa rotile cu ea, dar am unele indoieli privind precizia manometrului, cred ca e cam "optimist", si ai grija sa pornesti motorul daca umfli toate rotile, pentru ca solicita bateria destul de mult.
C@talin
o avea ea nevoie volti putini ,da merge pe amperaj marit,cred si asa ar fi logic,cred ca stiti si voi ca nu volti de omoara la curent si amperii tongue.gif


ps deja ma vad iar la bula radmasa.gif
dan75
Daca-i ''membru cu pile'' baga un ps , decat sa-si editeze mesajul. biggrin.gif
Cred ca vroia sa zica ca amperajul omoara bateria si nu voltajul.
TWK
imi puteti recomanda niste cauciucuri all-season pentru logan? si care eventual sa nu aiba un pret exagerat si sa fie mai bune decat kormoranele stock smile.gif as prefera sa dau un pic mai mult si sa am cauciucuri pe care sa le pot folosi si iarna si vara.
raducazac
Daca ai cauciucuri all-season, consumul masinii pe timp de vara va fi mai mare decat cu niste cauciucuri de vara, deoarece cele all-season au aderenta sporita, deci rezulta o rezistenta la inaintare mai mare. Daca mergi mult, ce economisesti asa pierzi pe benzina.
andreic
QUOTE(TWK @ 20 Apr 2007, 13:09)
imi puteti recomanda niste cauciucuri all-season pentru logan?
*


Eu personal folosesc pe masina din sept 2004 anvelope Vredestein Qatrac2 si sunt foarte multumit de ele.
ThunderRa
Eu folosesc iarna Dunlop SP ALL SEASON 185/65R15 cu jante de tabla
si vara Dunlop SP SPORT 01 195/55R15 cu jante de aluminiu.
Cocojambo
de firestone stie cineva ceva sunt bune? vroiam sa imi pun ceva de vara si de asta intreb
ThunderRa
Citeam intr-o revista de tuning ca cea mai vizibila forma de imbunatatire a masinii si singura cu rezultate certe este folosirea unor anvelope performante. Pentru diferente minime nu cred ca merita cumparate anvelope de mana a doua (nu ma refer la second hand) .... Folositi cu incredere anvelope premium - Michelin, Bridgestone, Goodyear, Dunlop, Pirelli, Continental, Yokohama, Nokian...
99AIM
O problema in alegerea unor pneuri pt. un Logan cumparat sh de la o firma de leasing de catre un prieten cam nepriceput in ale masinilor,vrea ceva de genul 195/70/15,asta cum ar da pe ZKR? are jante de aliaj Sinaia
bassfreak
ar fi cam.. prea mari. daca vrea latime 195 trebuie sa ia cu talon 55-60.
< Aiwa >
Salutare tuturor...
Revin cu observatiile mele personale referitoare la pneurile pe care le-am montat in urma cu vreo 2 luni (Good Year HydraGrip 195/65/15)...
Adaug la ce am spus atunci...
- ce am observat diferit....eu faceam pana la tara la mine 105 km cu vechile pneuri, acum computerul de bord mi-a aratat exact pe acelasi traseu si in aceleasi conditii de drum 101 km.....deci fura aprox 4 km la suta de kilometri......nu ma deranjeaza asta absolut deloc...
- am asteptat sa le testez si pe timp de ploaie si la drum lung......fratilor se vede diferenta in sensul ca sta mult mai bine pe sosea si poti controla masina pe timp de ploaie, ai aderenta, chiar si franele se comporta mai bine pe ploaie cu cauciucurile astea, deci super multumit pe timp de ploaie .....la drum lung parca se intinde mai bine pe sosea, e mai stabila in curbe si din cate am observat eu are exact acelasi demaraj masina si se comporta chiar mai bine....apropo de ce spuneau unii ca fura din demaraj.....asta din ce am observat eu...
- referitor la consum, ma intreba "adiya" cum stau cu consumul.....mentionez ca in oras ia cu aproximativ 0,2 l mai mult la acelasi stil de condus ca si cu vechile cauciucuri, conform computerului de bord, deci insinifiabil pt mine....iar la drum intins nu am vazut absolut nici o diferenta, consuma la fel ca si pana acum masina cu vechile cauciucuri.......deci si aici super multumit...
In concluzie sunt foarte multumit de cauciucurile astea, iar diferentele pe care le-am enumerat sunt observatiile mele, repet, adica asa cum am vazut eu ca se comporta masina, poate in realitate lucrurile nu stau asa insa eu sunt multumit de ele pana acum.....
Salutare si numai bine...
ThunderRa
Observatiile tale sunt eronate. Daca vrei sa calculezi diferenta reala foloseste link-ul urmator:
http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp
Nu "fura" 4% ci iti da in plus 2,4%. Poate umblii tu cu presiune slaba... Asta ar fi si o posibila cauza a consumului crescut de combustibil...nu ca nu ar consuma mai mult cu anvelope mai late insa de la Kormoran sau Montana la Good Year cred ca mai castigi ceva la consum.
SUPERCAR
QUOTE(< Aiwa > @ 10 May 2007, 22:25)
Salutare tuturor...
Revin cu observatiile mele personale referitoare la pneurile pe care le-am montat in urma cu vreo 2 luni (Good Year HydraGrip 195/65/15)...

Le-am vazut si eu in magazinele Metro si real la oferta,ce sa zic au un super profil,eu nu inteleg de ce nu ti-ai luat cu talon mai mic sa zicem pe 60 macar,eu daca eram in locul tau luam 195/55/15"
Si eu tot de astea imi voi lua Good Year ,chiar merita investitia in niste anvelope pe calitate.
ThunderRa
http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp
Fa si tu un calcul...mai apropiate sunt 195/60R15....
Eu am Dunlop SP Sport 01 195/55R15 si sunt foarte multumit, si diferenta e de -4%. O consider nesemnificativa. biggrin.gif
< Aiwa >
Salutare...
"Observatiile tale sunt eronate"....ThundeRa specific ca valorile astea le-a arat computerul de bord, pe aceeasi distanta si in acelasi stil de condus, nu le-am scos eu din burta, asa ca observatiile computerului de bord or fi eronate...si nu vreau sa calculez diferenta reala, pt mine e nesemnificativa, eu am revenit cu informatiile astea pt ca mi-i s-au cerut la un moment dat ca fapt divers de alti forumisti si nu am venit eu sa "revolutionez" computerele de bord sau mai stiu eu ce...asa ca asta mi-a arat computerul de bord asta am spus...si apropo, presiunea mea in roti este 2,0 pe fata si 2,2 pe spate, si o verific la 2 saptamani...deci concluziile le tragi tu, ca si pana acum de fapt...
SUPERCAR...nu mi-am luat 195/55/15 pt ca nu imi place cum arata pe masina (chestie de gust pana la urma)...personal imi place mai mult cum arata 195/65/15 pe masina decat 195/55/15...nu am tinut neaparat la erorile pe care le dau aceste anvelope computerului de bord sau la alte chestii.....am vrut ceva mai bun, putin mai lat, mai stabil, o marca buna, neaparat cu profil de vara si ploaie si am luat Good Year HydraGrip 195/65/15...de aici incolo fiecare cu optiunea lui, tot respectul...
In rest numai de bine tuturor...
adi_io1981
salutare. mi-am schimbat si eu anvelopele de fabrica. de un an mi-am luat de vara 195/60 r15 fulda carat progresso

http://www.fulda.com/fulda_home_en/our_tir...t_Progresso.jsp

si sunt foarte multumit de stabilitatea masinii, numai ca am observat ca mi s-a ingreunat putin servodirectia. despre diferenta intre viteza reala si cea indicata va spun ca viteza reala este mai mica si imi convine ca exista o posibilitate mai mica sa ma ia radarul.

singura problema ar fi sa nu observe politaii ca nu am anvelopele cu dimensiunile din talon. in rest totul e ok
moshu_59

Diametru ext. teoretic pt. 185/65/15 = 621,5 mm
Lungime periferica ext. pt. 185/65/15 = 1952,44 mm
Diametru ext. teoretic pt. 195/65/15 = 634,5 mm
Lungime periferica ext. pt. 195/65/15 = 1993,28 mm

Circumferinta sau diamtrul pt. 195/65/15 sunt mai mari cu 2,09 % fata de varianta standard. Avand in vedere ca, din constructie, masina arata viteza si ditanta parcursa cu cca. 5 % mai mari, fata de valorile reale, schimbarea cauciucurilor standard cu 195/65/15, aduc datele citite pe CB mai aproape de adevar (ramanand in continuare cu cca. 3 % mai mari).
Obs. - rularea cu cauciucuri usor dezumflate, chiar daca modifica raza rotii la sol, nu influenteaza distanta parcursa sau viteza afisata, intrucat lungimea periferica a anvelopei ramane practic aceeasi. Tentatia este de a afirma ca n-ar fi asa, insa nu uitati ca la o roata dezumflata nu mai putem aplica formula de calcul a lungimii cercului intrucat nu mai avem de-a face cu un cerc.
Totul este ok, cu exceptia faptului ca putem primi o amenda pentru cauciucuri neconforme, iar un plus al razei la sol de 2,09 %, nu poate influenta perceptibil performantele dinamice ale masinii.
alexboss87
moama pai si ce vrei sa spui tu aici e ca nu are nicio influeta latimea cauciucului pe asfalt...in afara de stabilitate?eu stiam si ceva de genul ca in conditii de umezeala cu cat e mai mare latimea cauciucului cu atat la franare ``agresiva`` creste suprafata de frecare insemnand o distanta mai mare pacursa(aluneca si mai mult)...adevarat sau nu?..pana la urma care sunt avantajele ``schimbului `` de gume la logan?in afara de calitate si durata de viata...?

ps:moshule cate facultati ai? tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.