Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143
cezarbg
Aici doar cei care au dacia injectie .Am vazut ca sunt postate aproape 99.9 % numai probleme si tot felul de informatii despre dacia cu carburator...din cei peste 150mii proprietari de dacia injectie + nu mai stiu cati au dacia de transport pe injectie nu am vazut sa fie postate probleme tehnice ,recomandari ,manuale complete si sau teste .Rog toti cei care intra pe acest site si au doar dacia injectie sa deshida aici si alte topicuri strict legate de acesta masina.Multumesc

Moderator edit:

Daca nu-i suficient de clar, topicul acesta se refera DOAR la sistemul de injectie sistemul de injectie BOSCH MA1.7 specific daciilor post 1999 si novelor.

Franele, directia, alternatorul sau mai stiu eu ce, sunt identice cu restul daciilor, si sunt tratate in destule alte topic-uri, pe care sunteti invitati sa le folositi.
dragos.a
O solutie pt cei care au motoare pe injectie si nu au un relanti rotund(acele vibratii tampite ale motorului)>Eu am aproape 90.000km si la 30.000km am facut urmatoarele:redus cursa motorasului 'pas cu pas'..cu cheie inbus desurubat putin surubul de pe clapeta acceleratiei rezultat de la 1600 rtm la rece-la 1200rtm la rece,schimbat bujii bosch 0.9mm cu bujii brisk 0.7 pt carburatie,tacheti reglati 0.20 adm 0.25 ev,filtrul de aer astupat spre radiator si lasat liber spre galeria de evacuare ,toate acestea au rezultat cu un consum putin mai mic si un relanti rotund.

Pt cei care au probleme cu motorasele 'pas cu pas' decat sa-si cumpere altele noi(4.800.000 lei in magazin)puteti sa va procurati de la dezmembrari de pe opeluri kadett sau astra....sunt identice cu cele de pe dacie,iar problema presiunii in rezervor pt cele care nu au filtrul de carbon modelele din 2000 se desface scutul din portbagaj de deasupra rezervorului si se pune intre ele un capac de ulei, buson pt modelele noastre si practic se potriveste perfect la dimensiune si astfel rezervorul nu se mai bombeaza din cauza presiunii vaporilor.

Pt o mai buna circulare a aerului la baia de ulei a motorului si o racire mai buna buna a catalizatorului eu am schimbat scutul original cel cu 3 gaurele cu unul de pe o dacie model pt canada din 88 alea care au forma in triunghi parca si sunt mai solide asa mi se pare mie.
heaven
Da domne...buna ideea asta cu Daciile Li, asa cum si-au facut si cei cu 1100.
Acum sa va spun cum am rezolvat eu cu floarea aia de la baterie (am inteles ca asa ar face toate), am curatat bine locul cu apa calda si am uns bornele cu putina miere de albine. Rezultatul...mierea se intareste si formeaza o pelicula care pastreaza locul curat.
Ov
eu am rezolvat-o cu cerculete de plastic care stau la baza bornei (cerculete speciale pt asa ceva, vin cu orice baterie prinse de dopul de pe borna, trebuie doar desprinse).
dragos.a
Eu la baterie dupa ce am curatat-o am uns bornele cu unsoare si am strans firele de la borne putin mai sus iar in locul ramas am facut un dop tot din vaselina si nu am mai avut 'inflorituri' la baterie.

Pt curatarea contactelor si o mai buna functionalitate a tuturor senzorilor eu le-am curatat cu alcool izopropilic care degreseaza foarte bine,iar pt a avea un motor cat mai aerisit si mai accesibil de umblat am facut urmatoarele:taiat carcasa filtrului de aer atat cat este filtrul de aer pe lungime(da chiar foarte bine asa mic),am refacut instalatia electrica si anume am luat firul de curent al farului din dreapta care initial trece prin fata radiatorului jos si l-am tras pe instalatie pe partea dreapta tot de-a lungul lonjeronului pana la far,cele 2 relee cu cele 2 sigurante care sunt in compartimentul motor pe contra aripa din stanga le-am dat jos de pe suportul acela de fier cu tot cu carcasa aceea de prindere si le-am prins direct de tabla putin mai jos,iar o chestie pe care am facut-o a fost ca din fabricatie astia pun majoritatea furtunelor cam lungi si ca atare am mai taiat din ele surplusul care era in special acela subtire de la vasul de expansiune si cel care pleaca de la pompa de apa si vine la robinetul de la calorifer de o parte si alta a robinetului=rezulta ca intra o cantitate mai mica de lichid de racire si o circulare mai buna.
axanoua
Am un break CLI din 2000, are acum 80000km. In vara am observat ca nu mai merge rotund in relanti. Nu am schimbat inca nimic, vroiam sa merg la un test motor dar am zis sa fiu informat de ce se poate face fara sa las milioane la service. Turatia la rece e buna, nu cred ca problema e de la motorul pas-cu-pas. Bujiile sunt Bosch cu patru electrozi (Super4) de anul trecut si nu prezinta defectiuni vizibile, le-am schimbat pe rand cu una noua si nu s-a modificat nimic in functionare. Banuiala mea este ca jocul tachetilor poate fi de vina, aici nu am verificat inca. Neregularitatile nu sunt periodice, sunt aleatoare asa ca problema nu este la un cilindru anume. Ar mai putea fi lantul distributiei sau intinzatorul de lant uzat/defect. La drum nu se simt aceste neregularitati, masina merge normal chiar si la turatii mari, fara zgomote sau vibratii cauzate de motor, consumul de ulei e nesemnificativ, iar consumul de benzina e in jur de 7 l/100km afara din oras, la viteza medie 80km/h (~50 in loc., 100-110 afara). Singurul impediment apare in momentul cand fac manevre la viteza mica in oras si la demaraj de la relanti in sarcina tinde sa se opreasca. Vara am avut probleme cu alimentarea, la cald, daca am oprit in soare nu am mai putut porni. Nu stiu exact cauza, banuiesc ca se formeaza contrapresiune in furtunul de retur din cauza benzinei care se evapora la cald. Scotand busonul de la rezervor uneori si-a revenit insa nu todeauna, ultima oara am scos furtunul de tur de la injector si au iesit vapori de benzina iar pe retur nu a iesit nimic. Exista o supapa in injector? Exista un alt remediu? Pompa de benzina are un filtru la sorb care se freaca de fundul rezervorului si se rupe, astfel intra mizerie si se blocheaza pompa (prima oara am ramas in drum si am remorcat masina la service. O pompa noua stiti cat costa, noroc ca s-a deblocat. Nu am gasit sita originala, asa ca am confectionat una din sita metalica (din piata) cositorita pe margini in jurul celei originale si am scurtat furtunele care tin pompa astfel incat sa nu mai ajunga sa frece pe fund. Nivelul masurat de sonda e un pic mai mic, dar nu deranjant, data viitoare trebuie sa indoi sarma de la plutitor sa stea mai jos.
dragos.a
Nu iti fa griji cu sita de la pompa de la fundul rezervorului,eu am scos-o aproape de noua,avantajul este ca, este mai aproape de fundul rezervorului si nu mai sunt intreruperi de combustibil in viraje cand este putina benzina in rezervor,iar cu neregularitatile motorului vezi tachetii dar nu ma impac cu bujiile cu 4 electrozi(nu stiu daca ar afecta sau nu mersul motorului)

O chestie interesanta dar si avantajoasa care am mai facut-o a fost ca am schimbat fulia de la pompa de apa cu diametrul mai mic cu una diametrul mare cum sunt pe daciile vechi=rezultat o incalzire mai repede a motorului in relanti in special iarna pt realizarea unui consum de benzina mai putin dimineata la rece iar al doilea avantaj menajarea si prelungirea vietii a capacului pompei de apa deoarece se invarte mai putin si nu se uzeaza asa repede.

Sunt curios cati posesori de dacii cu injectie pornesc motorul imediat dupa ce se stinge martorul de bord care anunta ca pompa de benzina s-a amorsat si benzina a fost pulverizata de injector pentru ca eu de cand am luat-o nu am stat dupa martor sa o pornesc adica eu bag cheia in contact si o pornesc ca la daciile pe carburator imediat.

Pt axanoua iti recomand sa te mai uiti si la capacul de plastic cu cele 3 suruburi care vine deasupra carcasei de fier a injectorului si o sa vezi ca unde se imbina plasticul cu corpul de fier exista o garnitura de etansare dar nu asta e problema ci corpul de plastic care in timp tinde sa se taseze sau sa se stranga si nu mai calca etans pe garnitura =trage aer fals pe acolo=neregularitati ale mersului motorului in special cand e cald afara si benzina se evapora foarte repede (SI EU AM PATIT-O SI REMEDIEREA A CONSTAT IN A REDUCE LUNGIMEA FILETELOR CELOR TREI SURUBURI SI ASTFEL AU INTRAT MAI MULT INSURUBATE APASAND CAPACUL DE PLASTIC MAI MULT PE GARNITURA FACAND ETANSAREA PERFECTA)

La cei 90.000km care am cu masina nu am avut pana acum probleme co sonda sau catalizator de la pornirile astea 'directe' ,cu acul de la temperatura hai sa vorbim pe capitole:1-la unele stau sus altele jos=probleme de calibrare....sa zicem,2-termostatele in functie la cat deschid afecteaza pozitia acului de la ceas in functie de temperatura,3-doarece am pus fulie cu diametrul mai mare la pompa apa-rotatie mai mica temperatura este mai ridicata=se incalzeste si mai repede apa acul acum este mai sus de jumatate(acum cred ca motorul functioneaza la parametrii de temperatura adecvati),4-am mai facut un fel de tuning la ceasurile de la bord daca se poate spune asa si anume am mai taiat din ele le-am facut mai mici(arata chiar bine cu lumina albastra pusa de mine) de unde a rezultat acum acul imi sta fix pe dunga aceea alba separatoare.

Eu am pus autocolant albastru in felul urmator:am decupat ceasurile ramanand marginile toate albastre,cei 3 martori de bord de la ceasul din mijloc cu km injectia+bateria(la mine asta nu are circuit pt bec are doar lacasul becului si banuiesc ca asa sunt toate cele din 2000 )+inca unul(nu mai stiu ce este)le-am astupat cu autocolant,dar am schimbat si lumina celer 3 beculete de sus in albastru (metoda de lucru-dezlipit plasticile alea verzi ....greu de tot si pus in locul lor plastic nuanta albastra procurate de catre mine de la servici)si da chiar o lumina placuta noaptea.

Am uitat mi-am luat ceas de ulei cu indicator nu am avut timp sa-l pun oricum nu modifici nimic la circuit ..este acelasi,acum am tot MARTORUL ALA MARE SI ROSU de ulei dar l-am astupat cu autocolant si i-am facut un chenar mic patrat cam cat un martor normal pe unde vad lumina rosie.
Ov
Bine este sa lasi becul sa se stinga. Cat timp becul sta aprins, nu numai pompa de benzina si injectorul isi fac treaba, ci se incalzeste si sonda lambda, cu urmari la mersul motorului dupa primele clipe de functionare si cu urmari pt catalizator. wink.gif. Normal, daca ti se opreste motorul din diferite cauze (de trafic) nu mai stai sa se stinga, mai ales motorul fiind proaspat oprit. Dar eu prefer sa stau sa se stinga, imi place, chiar daca nu mai am catalizator.

Inca o intrebare pt tine. Cam pe unde iti sta acul de temperatura? ca la toate daciile pe injectie am vazut ca sta mai jos.

la mine sta sub dunga, doar daca chiar intru in super aglomeratie, vara pe 40 de grade, atunci ajunge pe dunga.

Si la mine se incalzeste foarte repede motorul si parca n-as umbla la fulie, dar iar imi aduc aminte ca iarna consuma mult (chiar si cu carton in fata). La mine, cu incalzirea cred ca e din termostat.

Fa si tu o poza cu bordul tau, ca poate-mi mai vin idei 04.gif.

Si eu am lumina albastra, si am avut si autocolant pe el, dar m-am enervat si l-am dat jos. Ceas de presiune de ulei ai?
heaven
Moamaaa fericitilor...aveti si indicator de nivel la temperatura apa, si turometru si chiar si la ulei. 256.gif Eu am doar niste becuri nenorocite. Spuneti-mi si mie daca eu am la bord firele trase pentru turometru si alte chestii ca asa am auzit ( cica ar fi aceeasi instalatie elctrica ca si la voi cu toate mufele dar fara aparate)
Ov
heaven, daca ai bord romanesc si NU takosan, in principiu poti sa pui tot ce iti trebuie. Indicatorul costa in jur de 150.000 ala de ulei, tot atat ala de apa. Turometru nu stiu.

Din ce an e masina ta? Daca e mai noua, s-ar putea sa nu ai sonda de presiune de ulei (doar de bec) eu le aveam pe amandoua si n-a trebuit sa fac nici o modificare.


dragos, eu mi-am pus lumina albastra cu led-uri. Am schimbat si plasticele verzi cu unele transparente. Fa totusi o poza la bordul tau ca-s curios foc cum arata.

P.S. dragos, nu mai posta consecutiv ca nu e bine (citeste regulamentul). Daca uiti sa zici ceva intr-un mesaj, poti sa dai click pe edit timp de 24h de la postare wink.gif
heaven
QUOTE(Ov @ 12 Nov 2004, 15:56)
[...] Din ce an e masina ta? Daca e mai noua, s-ar putea sa nu ai sonda de presiune de ulei (doar de bec) eu le aveam pe amandoua si n-a trebuit sa fac nici o modificare. [...]
*



Masina mea este de anul trecut, luna Iulie si face parte din categoria "CHELIOASA" sau mai bine zis "despuiata", adica nu are nici un indicator de nivel (decat cel de benzina) pe bord, numai becuri, nu are scut complet la rezervor, numai o tabla ondulata lata de o palma pusa in fata rezervorului ( apropo, este util un scut model mai vechi adica de-a intregul ??), nu are turometru,nu are proiectoare, nimic nu are. Cred ca in plus fata de ale voastre are circuit de recuperare a vaporilor din rezervor (nu face presiune asa mare).
Asadar, la instalatia mea electrica exista mufa in bord pentru turometru ?? ce ziceti ?
Alex2k4
La a mea din 2000 am urmatoarele:
- apa se incalzea foarte repede si daca prindeam ingramadeala la cateva stopuri sarea pe linia alb-rosu. "Noroc" ca am lovit putin masina si am schimbat vechiul radiator din aluminiu cu unul de Brasov iar la asta apa sta putin peste jumatate. Acum ca e frig cand pornesc turatia e cam 1200-1300 si scade la 700 in 2km ca atat faca pana la al 2 lea semafor si vad sigur tongue.gif
- rezervorul creeaza presiune : cand ajung la benzinerie si deschid busonul se aude un fasait. Daca deschid dimineata nu se aude deci se pare ca se elibereaza o valva ceva...
-la voi motorasul pentru stropit parbrizul nu e infipt in lateralul bidonului? La mine asa e si mie se pare tare stupid pentru ca din cauza vibraiilor se forteaza zona aia si s-a crapat putin asa ca daca umplu bidonul peste 3/4 incepe s curga. Motorasul e tare slab ca merge doar daca sta acolo si il ajuta greutatea apei din bidon. Am incercat sa-l scot si sa-i bag alimentarea pe sus ca la modelele vechi dar nu are suficienta putere sad.gif
Alte probleme, majore, pana acum n-am avut, spre norocul meu smile.gif
Uitasem: am schimbat acum o luna , pentru prima data, finala+intermediara+teava de legatura ...dar asta e ceva normal ...ma mir ca au tiut atat dar s cand au crapat....toate erau zob
dragos.a
Ov nu am cum sa-i fac poza la bord dar cred ca pot sa vin la una din intruniri daca ai timp si acolo poti sa vezi mai bine ce modificari am facut;heaven instalatia electrica are toate firele trase deci nu ai de intampinat nici o greutate in a monta turometrul si celelalte indicatoare care nu le ai; ceasurile model takosan mi se par cele mai naspa pt ca ,cand se aprinde cate un martor de bord zici ca ti-a intrat lanterna in ochi.
heaven
Bine, dragos.a, mi-ai luat o piatra de pe inima. Acum nu-mi ramane decat sa caut mufele respective prin spatele bordului si sa-mi cumpar cesuri.
Aaa da chiar ca ai dreptate cu becurile alea, parca ar fi Farul din Alexandria cand se aprind.
Inca o data va multumesc, si numai bine ! up.gif
dragos.a
Nu ai ce mufe greu de cautat deoarece in spatele ceasurilor sunt 3 mufe mari care sunt dispuse la o distanta aproximativ egala intre ele si care practic au niste lacasuri speciale si nu ai cum sa le incurci la montare fiecare indeplinind cate o functiune asupra bordului.Succes la montare.
cezarbg
Consum Dacia 1310 Injectie: la mine am observat ca in oras variaza intre 8.5-9 si 10.5-12 l/100km .Mentionez ca benzina folosesc tot timpul de la OMV (95 fara plumb).In afara,nu prea am facut exact consumul ,dar aprox variaza intre 6.5-7.5l/100km --merg de obicei economic dar cam intre 80-100k m/h).
Cum credeti ca ar trebui merg cu berlina pe injectie pt. consum minim(cum sa schimbam vitezele -- tr.1 ,2,3,4--diferentiat pe oras/exterior)?

dragos.a
Eu am consumul in oras 9-10 maxim in conditii de trafic greu si schimb vitezele cam pe la 2000-2200rtm iar in afara mai mult de 100km/h nu merg si am consum constant 6% in conditiile in care i-am pus cauciucuri de 175/70/13....diametrul fiind mai mare al rotilor faciliteaza o turatie mai mica a motorului si deci un consum mai mic iar la partea cu mersul pe viteze este bine in oras sa mergi cu maxim a 4 a 50-60 la ora iar afara a5 a la 90-100 la ora si cred ca sunt 2600-2800 rtm in functie cat de bine iti indica turometrul.
Ov
heaven, repet, masina ta s-ar putea sa nu aiba SONDA de indicator de presiune la ulei. Cablajul (adica un fir 04.gif) exista. Iar, daca ai bord turcesc, nu ai unde sa pui indicatoarele wink.gif
dragos.a
Stati sa ne lamurim...bordul takosan indiferent cum ar fi are turometru(nu s-au facut si editii economice fara) iar bordul care il are heaven cred ca este un soi care l-am vazut zilele trecute si care are martor baterie in locul ceasului de apa de la noi, benzina e sus in locul ceasului baterie,semnalul treapta stanga cu sageti si e verde este ca si la noi,km este la fel dar intradevar duce lipsa de turometru si deci ca atare sa zicem ca e unul 'restilizat' dar se poate adapta si restul de ceasuri si martori lipsa.
Ov
exista borduri takosan fara turometru. Iti zic sigur sigur. Daca are indicatorul de benzina SUS, si in stanga are 2 becuri, ulei si baterie, e bord takosan si nu poate sa-i puna restul ceasurilor.
dragos.a
Cred ca ai dreptate,eu cand m-am uitat era deja seara si poate nu am vazut prea bine,dar oricum cred ca exista o solutie si anume sa cumpere turometrul si ceasul din dreapta cu tot cu indicatori si daca poate sa le puna pe acelasi schelet ca banuiesc ca este aceeasi dimensiune iar mufele cred ca sunt aceleasi ca nu s-ar fi sinchisit ei sa faca altt model si configuratie a instalatiei electrice.

Un sfat pt cei care vor sa-i tina mai mult toba intermediara si anume cumparati-va toba de mijloc pt modelele pe carburatie care sunt cu 10cm mai lungi nu trebuie decat sa taiati din teava care vine intre cele 2 tobe taiat capatul care vine la imbinarea intermediarei...eu asa am pe masina si merg cam cate 30.000km fara problema adica primii 30.000km schimbat tobe pt injectie de 3ori si urmatorii 6-70000 km schimbat de 2 ori tobe pt carburatie.
axanoua
In legatura cu relanti-ul cu intreruperi (nu mai mergea "rotund") am fost la test si intr-adevar de vina au fost jocurile prea mari la culbutori (pe evacuare in special), asa cum si banuiam. E o problema frecventa la motorul cu injectie, asa ca e bine de stiut.

Cu incalzirea in bord se pare ca e tot problema generala, sistemul pneumatic nu este realizat din piese de calitate. Desi nu scapa vacuum si supapa e buna, cilindrii care trebuie sa actioneze clapetele nu misca. Cum e greu de ajuns la ei si deja e frig afara, am sa folosesc metoda cu pixul pus sub clapeta de torpedo, vine aer suficient si la parbriz si in interior. smile.gif

In principiu, nu cred ca a face incercari la nimereala pe masina e un lucru bun si nici a inlocui piese de la modele mai vechi, numai in cazul in care intr-adevar cele noi sunt mai proaste. De exemplu, am ventilatorul electric de la radiator eliminat si pus cel clasic pe pompa de apa, toata lumea inclusiv mecanicul din service a zis ca e mai bine, cele electrice se defecteaza mult mai des.

Drum bun!
dragos.a
Pe langa ca se defecteaza iti mai mananca si curentul din baterie,iar daca vara mai prinzi si trafic bara la bara ala merge incontinuu si in unele cazuri nici nu face fata.
Alex2k4
Pe unde se mai poate face un test la injectoare prin Bucuresti si cam la cat mai ajunge? Am 22k km si am observat ca a inceput sa traga ceva mai greu si parca se aude si un zgomot- tacanit ceva p'acolo...
dragos.a
La Baneasa este un service auto care curata injectoare cu ultrasunete cred ca 1-1.5 mil operatia,dar decat sa dai banii astia mai bine cumperi solutie pt curatat injectoare 2+2....150 mii flaconu de 335ml si se pune la 40 l benzina...are efect...eu pun la 35l ca sa aiba efect mai repede.Tacanitul ala care tu il auzi este de la injector adica lucreaza..este un zgomot specific..nu ai de ce sa iti faci griji....vezi sa nu ai batai la tacheti.Bafta.
Ov
QUOTE(Alex2k4 @ 21 Nov 2004, 19:15)
Pe unde se mai poate face un test la injectoare prin Bucuresti si cam la cat mai ajunge? Am 22k km si am observat ca a inceput sa traga ceva mai greu si parca se aude si un zgomot- tacanit ceva p'acolo...
*


foarte putin probabil sa se fi infundat injectorul, la berlina nu prea se intampla asta (are gaura fff mare, ca alimenteaza 4 cilindrii, nu unul ca la multipunct). Totul e sa schimbi filtrul de benzina la timp (20k km)
dragos.a
Eu schimb filtrul de benzina cam pe la 30.000km dar nu am avut probleme de infundare .
Alex2k4
Danke ....o sa incerc in prima faza o sulutie minune si schimbare de filtru ca ies mai ieftin asa si sa vedem rezultatele.

Am crezut ca trage mai prost si din cauza ca nu apuca sa se incalzeasca bine motorul pana ajung la facultate dar azi am mers mai mult si s-a incalzit bine. Ce am observat: cald fiind trage bine la turatii peste 2700rpm dar in jur de 2000rpm da in nas, lucru care inainte nu il facea.
Filtru se schimba greu? Adica stiu ca e sub presiune conducta de benzina, nu?
Oare da in nas la turatii mici din cauza filtrului?
dragos.a
Filtrul de benzina nu influenteaza in mod special alimentarile(decat daca ai unul de 50.000km rulati..imposibil sa tina atat)deci filtrul nu se schimba greu,presiune ai doar in momentul cand pompa functioneaza in rest nu,iar cu pragul turatiilor unde trage si cat..si mie mi se intampla la fel dar numai cand este frig rau afara ..benzina fiind rece in rezervor pana la injector poate influenteaza intr-un fel pulverizarea fina..sau benzina naspa...sau bujiile..nu stiu ce sa zic ia-le si tu prin eliminare daca e vreo problema ,daca nu lasa cursul masinii sa mearga mai departe ca isi revine ea.
Alex2k4
S-a rezolvat smile.gif
Acum trage iar la fel de bine ca inainte.
Rezolvare : am pus benzina tongue.gif
Alimentez numai de la Omv , de la aceeasi pompa, si tot timpul aveam grija sa am cam jumatate de rezervor,minim, dar acum am tot amanat si cam incepuse sa se aprinda becul. Se pare ca asta era motivul pentru ca imediat ce i-am bagat 15l si a ajuns acul iar la jumate trage masina.
Poate nu se creea presiune bine sau fiind prea putina nu ii venea constant benzina...
dragos.a
pt cei interesati sa-si curete injectorul se poate face si acasa fara a mai da bani aiurea pe la toate service-urile si anume:se desface capacul de plastic cel cu 3 suroabe care vine de la filtru ,se desface cu o cheie inbus mica cele 4 surubele ale membranei de benzina care este langa corpul injectorului avand grija sa nu sara arcul(in prealabil se desfac si furtunele de benzina tur-retur) ,apoi cu un inbus mai mare se desface surubul care tine capacul negru cu cele4 fire de deasupra injectorului si se ridica si se da intr-o parte,aveti mare grija sa il ridicati drept fara sa rotiti si acolo ve-ti vedea corpul de plastic al injectorului din care ies in sus 2 contacte de aprox 1cm lungime si subtiri cam cat un ac de cusut mai gros(acelea sunt de fapt contactele motorasului injectorului),intre cele 2 contacte se afla un plastic cu 2 urechi care pt scoaterea corpului injectorului se iau 2 surubelnite fine se baga in cele 2 urechi si apasand pe carcasa de fier se face un fel de parghie si se ridica injectorul din lacasul lui..practic el se decapsuleaza deoarece el sta prins acolo in 2 garnituri de cauciuc una mare sus langa contacte si una mica jos pe unde arunca benzina(mare atentie cum il scoateti ca altfel puteti sa-i sa il puneti cu polaritatea invers si s-ar putea arde)dar am observat ca are un semn langa contacte un fel de linie care aia intotdeauna sta in directia aripii din dreapta a masinii,dupa ce a-ti scos injectorul scoateti si garniturile de pe el in special cea mica de jos doarece acolo se depune toata murdaria care vine cu benzina si curatati si in interiorul corpului de fier cam tot in zona aia pt ca acolo se depune cel mai mult in special pe peretii corpului pe unde intra benzina in camera injectorului si pe la retur(aviz celor care spun ca le consuma mult pt ca returul se obtureaza cu mizerie).Pt curatarea angrenajului propriu zis al injectorului se poate pune intr-un pahar cu spirt sau alta solutie pt degresare sau curatare dar fara a scufunda partea cu contactele de sus...practic are efect de curatare pt ca se vad impuritatile care ies prin sita si pe jos unde arunca benzina.La montare eu am pus putin ulei siliconic pe garnituri ca sa intre usor in lacasul lui si sa se capsuleze mai usor si dupa ce am montat si restul a pornit foarte bine am dat cu ea cateva ture si un drum pe autostrada si chiar se simte diferenta si trage mai bine in toate treptele de viteza.P.S dupa ce l-am analizat vreau sa spun ca din start cade conceptia ca injectorul se poate regla sa consume mai putin deoarece nu are nici un fel se surubel sau altceva care sa determine influenta consumului de benzina.
Alex2k4
Mi-a inebunit masina sad.gif
Am plecat azi si totul a mers bine. Am facut o scurta oprire dupa cam 500m sa cumpar o sticla de Cola si cand sa pornesc a inceput sa faca urat.
Mai exact: turatia cand pornesc creste pana spre 1400rpm si apoi scade brusc spre 4-500 si apoi moare. Exact senzatia care o ai la cele pe carburator cand ai jiglorul infundat doar ca mai are momente in care se tureaza putin singura apoi moare cand o las la relanti.
Ati mai avut probleme de genul asta? Solutii?

Later edit...
Am gasit un post al lui SYL : "La ultimele modele de GTi, nu mai exista cansitra aceea de recirculare a vaporilor de benzina, iar gaurile din care plecau furtunele spre cansitra sunt acoperite cu niste dopuri de plastic. Dupa o anumit aperioada acele dopuri sar de acolo, si se producee cea ce zici tu, relantiul are tendinta sa scada, pana pe la 500 rpm, si apoi se tureaza la 1000 rpm. Eu la mine cand mi-au sarit dopurile alea, le-am inlcouit cu furtunase de cauciuc cu surub infiletat in capat. Solutia asta am vazut-o la o alta masina cu injectie, e drept berlina Ti (1.6 i). "

Simultan cu aparitia variatiei de turatie a inceput sa se auda si un fasait. Exista si la berlina acele dopuri care sar?Daca da unde le gasesc?
nelu
Stuturile respective sunt pe ansamblul corp injector, in linie cu cele pt tur si retur.
Ov
alex, ai scapat ieftin, problema ta este exact de la stuturile alea !. Astupa-l cu un furtun cu un surub in capat si te-ai scos.
exista si la berlina dopurile alea (de ce n-ar exista ca-i acelasi motor/injectie) si sar la fel de artistic.
Alex2k4
Mersi. Pana sa fac un furtun cand am coborat la masina am gasit un dop care nu stiu de unde il aveam dar care s-a potrivit perfect peste smile.gif. O sa fac si un furtun sa am de rezerva.
Multumesc de sfaturi
dragos.a
Eu acele dopuri de cauciuc le am si acum pe masina cu precizarea ca peste ele am pus niste capace de carioci,pixuri etc care s-au potrivit perfect peste ele si nu au cum sa mai cada.
alextz
Mie mi se intampla in ultimul timp ceva tare ciudat.....

Pornesc masina dimineata nu am nici o problema,cat e rece nu se opreste motorul, apoi cand acul de temp ajunge la prima linie( unde ar trebui ca turatia sa se invarta pe la 950-1000 de ture dupa turometru)....si ma opresc la stop pur si simplu motorul se opreste......

Nu am ce sa-i fac ....chiar daca calc acceleratia motorul tot se opreste, e f ciudat nu vibreaza,trepideaza etc....se opreste lin de tot....dar sigur....

Am schimbat bujii,filtre,am desfacut pompa de benzina etc.....

De unde naiba poate fii problema?
Ov
ce masina ai?
daca nu ai cu injectie, posteaza te rog in alta parte
daca ai, atunci mai am o intrebare. Cam cu cata benzina mergi in rezervor cand patesti asta?
Alex2k4
Apropo de relanti: am observat ca acum cand e frig cand plec turatia e cam la 1400 dar nu scade progresiv. Adica dupa vreo 2 minute sau daca merg cam 2km scade brusc la 700-750. Am stat cu ea pornita sa vad si scade direct fara sa treaca prin momente intermediare. Asa face si la voi sau mai sta si la 1000 o perioada?
Ov
cred ca se intepeneste nitel motorasul de relanti. Si a mea face cateodata asa, dar n-o bag in seama
SYL
QUOTE(Alex2k4 @ 16 Dec 2004, 18:00)
Apropo de relanti: am observat ca acum cand e frig cand plec turatia e cam la 1400 dar nu scade progresiv. Adica dupa vreo 2 minute  sau daca merg cam 2km scade brusc la 700-750. Am stat cu ea pornita sa vad si scade direct fara sa treaca prin momente intermediare. Asa face si la voi sau mai sta si la 1000 o perioada?
*



La mine cand e motorul rece, la pornire relantiul sta la 1500 rpm (niciodata nu a stat mai sus, desi am prins si temperaturi sub -20grade), apoi pe masura ce se incalzeste coboara treptat pan ala turatia cam de 950rpm (cam pe acolo sta relantiul, putin sub 1000rpm).
Alex2k4
Ai umblat tu la motorasul de relanti sa-l duci la 950 sau sunt setari diferite intre GTi si Li? La mine cand s-a incalzit sta chiar sub 750 cat e specificatia data de ei parca. Adica sta cam la 700 si motorul merge inca rotund dar acum ca e frig afara mi se pare ca isi reduce prea repede socul automat si la stopuri il mai tin eu din acceleratie mai turat cat inca e rece.
Ov
alex, nu te lua dupa turometru ca minte cu nerusinare. Al meu sta pe la 600 rpm 04.gif

am desfacut bordul si am dat turometrul mai mult (are un potentiometru de referinta acolo) si la relanti arata bine (normal, ca eu l-am pus sa arate 850 cat tb) dar in ture mintea cu nerusinare, asa ca l-am dat la loc.

La revizie, cand am facut noxele, aparatul ala iti arata si turatia, si acolo m-am verificat: la 850 real al meu arata 600, in schimb in ture arata bine, adica la 2000 erau 2000 si la 3000 tot 3000.
SYL
QUOTE(Alex2k4 @ 17 Dec 2004, 16:19)
Ai umblat tu la motorasul de relanti sa-l duci la 950 sau sunt setari diferite intre GTi si Li?


Nu, n-am umblat, asa a stat relantiul de cand era masina noua. Si turometrul arata corect,; cand mi-au facut testul de injectie ( si l-am facut de 2 ori: prima data cand se face in garantie dupa 1000km, si a doaua oara in septembrie 2003) cam pe acolo statea relantiul.

Uite o chestie. Un vecin are o Berlina Ti (motor 1.6i), luata in iulie 2000. La inceput relantiul statea pe la 950-1000. Si a avut pb cu injectie, si i-au schimbat mai multe componente (calculator, sonda Lambda, catalizator....) si dupa asta relantiul ii sta pe la 800rpm.
Alex2k4
Atunci cand ajung la Rar o sa ma uit sa vad care e diferenta intre turometru si realitate biggrin.gif Chiar ma minunam ce rotund merge masina mea la un relanti asa de jos.
SYL
Daca mororrul mereg frumos nu tien neaparat de turatia de relanti. La mine intr-adevar tremura cand e sub 1000 (asa a facut de noua). L avecinul meu de csare spuneam, cel cu berlina Ti (1.6i) cand era noua si relantiul statea pe la 1000 tremura mai tare ca la mine; dupa ce i-a schimbat mai multe ?(am enumerat in postul anterior) si relantiu sta pe la 800 tremura mai putin ca la mine.
alextz
QUOTE(Ov @ 16 Dec 2004, 17:08)
ce masina ai?
daca nu ai cu injectie, posteaza te rog in alta parte
daca ai, atunci mai am o intrebare. Cam cu cata benzina mergi in rezervor cand patesti asta?
*




Am o Dacie Break 1.6 pe injectie.....

Si merg cam cu 3/4 sau cel putin 1/2 din rezervor.......
Ov
ia si tu un spray contact si curata contactele de la sonda de temperatura (e bagata in capatul chiulasei). Si daca tot ai dat banii pe spray, curatata TOATE contactele, inclusiv alea de la calculator.

Daca tot nu merge => service.
dragos.a
La mine cand am fost la prima revizie acu' 4 ani aveam relantiul 725 rtm iar acul imi statea chiar pe prima linie de jos...intre timp am facut(cica tuning) si am mai taiat din ace le-am facut mai mici iar acum acul de la turometru imi sta fix pe 800rtm iar iarna pe soc imi sta la 1200rtm maxim doarece am umblat la surubelul cu inbus care regleaza cursa clapetei fiindca la mine se ducea pa la 1400-1600rtm la frig si cand cobora acul trepida urat de tot....cred ca venea prea multa benzina ca imi consuma cam mult dar de atunci nu am mai avut probleme din astea si imi merge motorul rotund indiferent ca e pe soc sau nu.
Silv
Am facut azi o revizie la masina (Berlina 1310 Li) si printre altele am schimbat filtrul de benzina si filtrul de aer. Totul a fost Ok, dar dupa vreo 100 de km parcursi mi s-a aprins martorul injectie benzina. Dupa alti 5 km s-a stins singur pentru ca apoi (cca 5 km) sa se reaprinda. Daca opresc motorul si il repornesc....procedura decurge normal (se stinge), dar dupa 2 km se reaprinde. Pana azi n-am avut o astfel de problema. Banuieste cineva ce se intampla? Am dat un sac de bani astazi la service...si mi s-a luat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.