Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143
stabil777
Pai asa stiu si eu ,daca dupa ce ai pornit motorul, scade in turatii ,e bine.

Am si eu citeva nelamuriri:

Eu cam ,mai tot! cam scot borna negativa de la baterie ,sa afecteze asta ecu?

De ce nu ridic viteza mai mult de 80? Fum nu scoate ,ba chiar as crede ca am noxe bune, deci setul motor ar mai fi bun,dar montind gazu ,care ba merge ba nu, ca e vai capu plaminului si al meu!,tot umblu si mai scot borna bateriei,iar acu mi se pare ca ar merge infundata,cind dau inapoi sau la o sarcina mai mare nu trage,abia se misca!

Furtunul care are supapa unisens de vine in servo,cind il strangulez nu se simte nici o schimbare,deci ar trebui sa se opreasca sau sa incetineasca in acceleratie motorul?

Ce ar putea sa se strice intr-o pompa de benzina ca sa nu mai bage debitul corespunzator?

Cum pot incerca bujiile daca au scinteie buna, ca bobina veche poate s-a ars din cauza incercarilor mele idioate!

Am o bobina de carburatie am si delcou si fise,baterie ,cum pot face cu astea ,daca se poate, un incercator! de bujii?



nikuniku
stabil777 Ce ar putea sa se strice intr-o pompa de benzina ca sa nu mai bage debitul corespunzator?
,,imbatrinirea,, ei sau ai mizerie in rezervor si a intrat la paleti pompei
forcrims
Mi-am schimbat astazi bujiile. Aveam bosh wr8bc si am luat bosh wr8bc+ (11 lei bucata). Am observat ca uneori cand pornesc motorul ,nu se aprind toti cilindrii..prima data merge in 3 bujii timp de 2-3 secunde si apoi se simte cand face aprindere si bujia ramasa(nu stiu care e). Avem aceasta problema si cu vechile bujii care erau calibrate la 0.9-1mm. Astea noi sunt la 0.8 si nu am mai umblat la ele. Oare sa imi faca si in mers asa? sa nu se aprinda amestecul de fiecare data? Din moment ce am aprindere pe toti cilindrii relantiul sta la normal , nu oscileaza iar in mers nu da semne ca ar merge in 3 bujii. Uneori cand porneste in 3 bujii accelerez putin si se aprind toate imediat. E normal acest fenomen..sau am probleme pe la fise?

PS: vechile bujii erau maronii, toate.
nikuniku
forcrims o fisa de bujie este intrerupta si de aici ai acea intarziere la aprindere,daca masina este fabricata pana in 2002 se schimba fisele la bobina daca este dupa 2002 se schimba bobina cu totu
forcrims
e in 2000 fabricata. O sa schimb fisele , vad ca sunt pana in 20 ron pe net.
tynn
Salutare!

Ma confrunt cu urmatoarea problema: de anul trecut, da cand am luat masina asta, motorasul de relanti nu trage clapeta de acceleratie la pornire, cand pun contactul. Astfel sunt nevoit sa tin eu pedala apasata la pornire, ca la carburator. Insa dupa ce porneste, dupa cateva secunde incepe sa funtioneze motorasul normal si tine motorul turat cum trebuie, dupa care scade relantiul progresiv.
Am zis ca e motorasul defect, am luat altul si face tot la fel. Fiind SH, am zis ca si asta e bulit si am mai luat inca unul... de am ajuns sa am colectie de motorase smile.gif. Bineinteles ca problema nu e motorasul, intr-un final m-a dus capu' sa masor cand pun contactul daca se alimenteaza motorasul si nu vine curent. Am facut o proba si cu un alt ECU si tot la fel. Ce dracu' ar putea fi? Ca nu mai situ ce sa verific... Comanda respectiva o veni de la contactul cu cheie, de acolo sa fie problema ???
ghitza
vezi masele ce pleaca si intra din ECU,asa ma facut mie capu terci treaba cu alimentarea injectorului,si tot din masa era
Ia schema injectiei si vezi firele care unde duc,mai exact care pleaca din ECU la motoras,dar daca zici ca dupa pornire merge atunci nu e din fire problema(zic eu,daca era din fire nu mergea dupa pornire).Nu ai decat sa mergi pe firele de la motoras pana la ecu poate e vreunu copt sau ciupit sau se mai tine in 2 lite(asta cu 2 lite camd pe langa mufa se mai intampla),bafta si mai scrii ce ai rezolvat
tynn
Ma gandesc ca motorasul se alimenteaza pe acelasi fir si la punerea contactului si ulterior, ceea ce ma face sa cred ca problema nu ar fi din acest fir, daca merge bine dupa pornire.
Acum incep sa banuiesc ca problema este din firul de la contactul cu cheie la ECU. O sa studiez schema instalatiei electrice sa vad exact ce fire vin de la contact si eventual sa le iau la verificat.
Aveti idee, pe firele 1 si 2 care alimenteaza motorasul, vine curent permanent la punerea contactului sau numai cateva secunde, ca la injector si pompa de benzina? Eu banuiesc ca ar trebui sa vina in continuu cat este pus contactul, nexistand niciun releu de temporizare...
ghitza
Vezi in mufa rotunda de sub pompa de frana ,sa nu ai ceva fire coapte sau care misca in mufa ,si in mufa de la motoras ai curent continuu nu impuls,impulsuri ai la injector
tynn
Stiu ca motorasul este alimentat cu 12 V curent continuu, probabil nu m-am facut inteles... intrebarea mea era daca in pozita de contact a cheii vine curent la pinii 1 si 2 ai motorasului doar cateva secunde ( ca la electrovalvele de la gaz de ex.) sau este alimentat atata timp cat este tinut contactul ?
forcrims
Aseara mi-am scos toata benzina din rezervor cu un furtun , pe la pompa de benzina, nu am lasat nici un strop. aveam 20 si ceva de litri in rezervor. Astazi am facut un drum de 178km mers numai in exterior , maxim 10km in oras, cu semafoare , stopuri...franari , accelerari. etc. Am incercat sa imi schimb si stilul de mers, si am schimbat vitezele numai intre 2500-3000rpm. Cand am ajuns acasa mai devreme , am scos iar benzina..si imi consumase doar 11.2l ..adica vreo 6.3l la 100km. Chiar sunt multumit. Am schimbat doar bujiile si am pus antigel in loc de apa de canal. inainte nu imi lua niciodata sub 8-9l in exterior. Trebuie sa schimb si fisele , ca am niste probleme, cum am zis si intr-un post anterior. Oare bujiile pot influenta asa mult consumul ?
ghitza
TYNN:nu cred ca motorasu merge pe 12v cred ca pe 5v
nikuniku
ghitza crezi foarte bine,toate comenzile pe care la da ECU sunt pe 5 volti indiferent daca este plus(+) sau minus(-)
ghitza
smile.gif ,mss NIKU,am vazut ca te desparti de berlina,scz de off
stabil777
Imagineaza-ti cum i-ar sta break-ului tau ,daca ai avea acest tip de portbagaj

http://www.google.ro/imgres?q=portbagaj+ba...r:8,s:177,i:291

succes indiferent de decizie.
tynn
Nu stiu ce sa zic daca motorasul merge la 5 V, insa eu l-am alimentat direct de la baterie de multe ori. Ma gandesc ca s-ar fi ars daca i-as fi dat tensiune mai bine de dubla.
Referitor la problema mea, m-am uitat pe schema instalatiei electrice a injectiei si motorasul de relanti este alimentat direct de calculator prin pinii 32 si 34, firele ajungand la pinii 1 si 2 ai mufei. Daca ar fi fost vreunul din aceste 2 fire intrerupt sau cu contact imperfect, nu ar fi functionat motorasul nici dupa pornire. Chiar nu inteleg de ce nu vine tensiune pe acest fire cand pun contactul... Ori nu ajunge semnalul de la contact la ECU, cu toate ca releele isi fac treaba, la fel si martorul de injectie, ori ECU nu da comanda.
Mai astept si sfaturile/ parerile voastre!
nikuniku
tynn esti sigur ca releele sunt bune? si nu au contactele perlate?
motorasu nu are nimic daca este alimentat la 12 volti,ECU trimite 5 volti la el ca sa se roteascaa incet pentru a actiona incet clapeta de acceleratie,vezi si contactele DIN motoras(in capul lui)
ghitza trebuie sa ma despart de ia,familia sa marit cu un opel zafira
livanualbinaru
salut . Am o dacia papuc din 2001 cu motorul 1.6 injectie plus gpl .
de la o vreme nu mai merge pe benzina decat sub aprox. 1500 ture, daca calc accelereatia pentru a tura mai mult se taie injectie am vazut asta dand capacul de la injectie jos si uitandu-ma la pulverizarea cu benzina de la injector, efectiv nu mai pulverizeaza benzina cand accelerez mai mult. Sub 1500 ture merge fara probleme .
pe gaz nu sunt probleme merge si in blana , am incercat sa resetez ECU prin scoaterea mufei de pe el si nimic.
tynn
@nikuniku - releele sunt bune, altfel n-ar fi functionat pompa de benzina sau injectorul. Motorasul e bun, dupa cum am spus-o deja, am probat vreo 3...
Problema este ca nu vine tensiune la pinii 1 si 2 ai mufei motorasului cand pun contactul.
Are cineva bunavointa sa masoare cu un voltmetru ce tensiune vine la punerea contactului la pinii respectivi ai mufei si pentru cat timp? Multumesc anticipat!
forcrims
Am un huruit la alternator, iar cand stau la relanti martorii din bord palpaie.. Ce as putea schimba ? carbunii ?
M-am uitat pe discovery acum ceva vreme la o emisiune (wheeler dealers) cu niste tipi care cumpara masini, le repara si apoi le dau mai scump...Si cumparase un bmw care avea un huruit la alternator...astia au schimbat doar rulmentii. Eu nu am joc la ax, doar ca se invarte foarte usor cu mana..iar cand e masina pornita are un huruit.
nikuniku
forcrims de inlocuit rulmenti+carbuni,tot umbli in el,rulmentu de langa fulie se duce cel mai repede
forcrims
asa am facut, am luat rulmenti si carbuni , vreo 25 ron in total. Am reusit sa schimb doar rulmentul de langa fulie , suna bilele in el..iar rotorul avea putin joc si atingea de stator. Rulmentul din capat nu am reusit sa il scot..si i-am mai bagat niste vaselina..nu avea joc. S-a dus acel huruit. Merci de sfaturi!
nikuniku
forcrims daia sa nascut acest forum,sa ne ajutam intre noi
tynn
QUOTE(tynn @ 28 Aug 2012, 14:03)
Problema este ca nu vine tensiune la pinii 1 si 2 ai mufei motorasului cand pun contactul.
Are cineva bunavointa sa masoare cu un voltmetru ce tensiune vine la punerea contactului la pinii respectivi ai mufei si pentru cat timp? Multumesc anticipat!
*


As aprecia daca m-ar ajuta si pe mine cineva... smile.gif
stabil777
Te ajutam cu placere dar din doua stifturi de aparate de masura dalea de 15 lei, nici unu nu merge!

Am si eu o problema ,ma framinta daca am sau nu bujii bune ,desi am avut doua rinduri bune,noi mecanicu mi le arunca la gunoi!,zicind ca nu sunt bune,mi-a dat el 4 vechituri sinterom din '98,mergeau cei drept, dar nu pot crede ca din 8 bujii noi ,ale lui vechituri ar fi mai bune,mai ales ca nici nu sunt pentru injectie!

Cilindrii 1 si 4 prezinta bujia uscata in zona de contact de pe electrozi,in susul lor pe interior sau pe filet incepe din ce in ce funingine iar apoi umezeala de ulei sau benzina,nu stiu ce este.

Cilindri 2-3 ,la 2 e uda toata,electrozi,interior,filet, la cilindru 3 ,e asta sinterom care arata ca celelalte(celelalte fiind equiem pentru injectie dar din 2007,2011,2010)

Problema la bujii cind le schimba mecanicul era scinteia care venea din interiorul lor,dupa ce le smilgheruia un pic dadeau scinteie mai buna.

Acum mergind cu masina o distanta scurta ,un om cit de cit priceput a mirosit benzina nearsa,d-aia am si umblat la ele, deci

Ce sa fac la cilindru 2 sa nu mai fie uda, de ce este uda?
Sa nu fi reglat bine acolo culbutorii?
As vrea intii sa incerc bujia ,dar cum ?,apoi voi trece din nou la culbutori sau alte reglaje.

Mai mentionez ca de cind am si eu catalizator,am simtit o silentiozitate vadita a motorului,dar si lipsa totala de fum vizibil la esapament.
De cind am clapeta noua si lambda noua nu a dat in nas, inainte cu cele vechi dadea ,dar mai ales dadea si fum ,si de toate.

Oalta observatie ar mai fi ca , mergind pe gpl ,am decuplat mufainjectorului,siguranta de la pompa de benzina,si mufa de la potentometru/clapeta.
Cind am repus pe benzina ,se modificase total, nu mai tragea bine, mergea infundat, sau nu se alimenta destul, probabil Ecu se modifica de fiecare data la umblarea componentelor lui,dar dupa putin mers ,a revenit la normal, cei drept am decuplat mufele baterie(minusul),gasisem un site cum se reseteaza un ecu dar nu-l mai gasesc! Nu e chiar asa simplu ,acolo spunea de niste pasi clari care trebuiesc respectati.

Astept si eu raspuns si multumesc.

Nu umblati la plamin,il veti strica,daca vreti sa-l incercati cuplati electrovalva de pe el la 12v si aia e ,vine gaz.
Nu stringeti la maxim surubul jigler de pe plamin ,il veti rupe.
Nu mergeti fara furtunele de apa cuplate la plamin,ingheata gazul.
Dupa trecerea de pe gpl pe benzina ,ceva in ecu se intimpla, nu va mai merge la fel de bine un timp.

Am uitat, distanta la bujii este de 0,9mm, acum citeam si spunea ca la aprindere electronica ar trebui sa fie 1-1,1mm, cum e bine?
ghitza
[Dupa trecerea de pe gpl pe benzina ,ceva in ecu se intimpla, nu va mai merge la fel de bine un timp.

Am uitat, distanta la bujii este de 0,9mm, acum citeam si spunea ca la aprindere ?
[/quote]


La faza cu trecerea de pe gpl pe benzina nu iti dau dreptate
La a doua fraza asta e distanta pentru injectie 0.9 smile.gif
tynn
QUOTE(stabil777 @ 30 Aug 2012, 11:30)
Te ajutam cu placere dar din doua stifturi de aparate de masura dalea de 15 lei, nici unu nu merge!


Multumesc oricum, poate s-o mai gasi cineva amabil smile.gif
stabil777
[quote=tynn,30 Aug 2012, 11:02]As aprecia daca m-ar ajuta si pe mine cineva...  smile.gif
*

[/quote]
Cu contact pus sau nepus ,am masurat in mufa la toti pinii ,1,2,3,4,care sunt de culori ,neagra,galben ,maro,maro,

conectat aparatul la pinu unu si doi cu contactul pus sau nepus ,nu misca nimic,daca conectez 2 si 3 am curent,probabil5 volti,la mine indica mult fiindca nu stiu ce are aparatul ,desi l-am reglat din rezistenta aia cu loc pentru surubelnita,apoi am gasit un condensator ,un piciorus dezlilit,tot degeaba,masoara 16-18v ,dar la mufa motorasului stiu sigur ca e doar 5 v la un aparat bun.
Si pe pinii 2-4 la fel are ,iar contactul nu trage nici la mine de fiecare data firu acceleratiei doar daca trece un timp si apoi pui contactul.

<span class='edit'>30 Aug 2012, 16:41:</span>
[quote=ghitza,30 Aug 2012, 12:55]
[Dupa trecerea de pe gpl pe benzina ,ceva in ecu se intimpla, nu va mai merge la fel de bine un timp.

Am uitat, distanta la bujii este de 0,9mm, acum citeam si spunea ca la aprindere ?
[/quote]
La faza cu trecerea de pe gpl pe benzina nu iti dau dreptate
La a doua fraza asta e distanta pentru injectie 0.9 smile.gif
*

[/quote]
E,astia zic la carte ca trebuie o,8mm ,acu citii,iar la faza ca la tine Ghitza merge la comutare , eu n-am electrovalva de benzina ,deci decuplez manual mufele,poate daia-mi face figuri,cica are nevoie ecu de 20 minute pentru rememorare,daia o fi mers la mine asa. Nu-i bai,merge ,da nu perfect.Da oricum ,fac bujiile de 0,8ca la carte!
ghitza
pai ce electrovalve sa ai la benzina?ai pompa in rezervor si releu ei pe contraaripa,suntezi pompa si injectoru di buton cu comanda pe firu galben si releu la fiecare in parte adica un releu pentru injector si unu la pompa,nu iti trebuie electrovalva de benzina ca si la carburatie
Si lasa tu cartea ca aia e teorie smile.gif
tynn
Ghitza, fii te rog amabil si fa matale o masuratoare pe contact la pinii 1 si 2 ai mufei motorasului (primii 2 cum privesti de sus) si spune-mi daca ai tensiune si pt. cat timp, ca "stabil777" nu a reusit sa ma lamureasca... Multam!
ghitza
Sa vad cum reusesc ca sunt sch 2 dar te ajut cu placere

31 Aug 2012, 13:45:
te ajuta cu ceva asta pana masor? http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/S...O-MOTR21337.php
stabil777
Mai Tinn ,ce masuratoare! Ca ti-am spus ca la pinu 1 si 2 nu ai curent deloc ,fie cu contact pus, fie nepus, dar este tensiune pe firu /pinu3.Daca ei impreuna cu pinu 3 alte fire ,arata tensiune.
Cum sa nu reusesc sa te lamuresc ,asa prost sunt!?Ce n-ai inteles?

31 Aug 2012, 13:20:
QUOTE(ghitza @ 30 Aug 2012, 23:31)
pai ce electrovalve sa ai la benzina?ai pompa in rezervor si releu ei pe contraaripa,suntezi pompa si injectoru di buton cu comanda pe firu galben si releu la fiecare in parte adica un releu pentru injector si unu la pompa,nu iti trebuie electrovalva de benzina ca si la carburatie
  Si lasa tu cartea ca aia e teorie smile.gif
*


eu n-am pus relee,cind merg pe gaz scot mufele injectiei de la injector,corp/clapeta/motoras relanti+siguranta de la pompa de benzina, de restul mufelor si de ecu am nevoie pe gaz ,pentru a avea aprindere la bujii. Stiu ca se mai cupleaza si o electrovalva pe furtunul de benzina ,e ,io aia nu am mai pus-o, e drept ar fi fost mai usor decit sa apas un buton ,dar fiind la nivel de teste m-am lipsit, in plus la electrovalvele facute de acesti idioti ,au lasat firele afara in asa fel ca sa se rupa special ca sa cumperi alta , cind puteau imbecilii sa puna papuci in acel plastic,in loc de un fir firav,nemernicii!lacomii de bani,smecherii!
livanualbinaru
nu stie nimeni de ce mi se taie injectia la 1500 rpm ?
nikuniku
motoras pas cu pas defect(butonu din capul tijei lui),pompa de benzina(nu are presiune(1,5 bari indiferent de turatie),filtru de benzina infundat(se inlocuiesc piesele defecte,slabe sanse sa se poata repara)
daca ai gaz pe masina sunt mai multe defecte posibile
stabil777
Iata ce isprava am descoperit!

Am dat pe corpul clapeta complet,580lei, vinzatorul a zis ca este cu reducere ca unul este 700lei, in fine l-am luat,e identic la coduri cu cel vechi,dar la montare ,dupa ce acceleram turatia mergea 4500-5000maxim, am mai reglat la el din cele 4 suruburi torx ca sa nimeresc relantiul stabil! de la 1100-1200 turatii la pornire, la 850+sau -50turatii dupa incalzirea motorului,am reusit cit de cit .

Dar mi-a venit sa pun capacul vechi al potentiometrului dinainte,deoarece mi s-a parut ca lungimea pistei ar fi mai lunga!Desi acea pista magnetica sau cum o fi este mai "batatotita " de la urmele tablitelor culisante prinse pe ax ,am examinat cu 5 ochi!,cind am turat acul sarea de 6000!!
Am facut o tura scurta ,iar la luarea piciorului de pe ambreeaj,fara sa accelerez de loc ,prinde puteresi viteza dubla!
Ramine sa incerc daca asta o fi fost buba ca nu pot mari viteza data de a 3-a ,in a 4-a ,iar aia care o prinde-o cu a 4-a ,s-o mentina a 5-a sau s-o mareasca!

Ramine sa-mi cumpar piesa aceea neagra care limiteaza tija de schimbare a vitezelor ,intrucit este tocita, si cind bag a doua ,mi-e frica sa nu se duca in marcharrier,vitezele agata ca nu stiu daca cel dinaintea mea care a avut masina a lasat in regula p-acolo, asa incit ,acum imi svicneste rau la intrarea in a treia-a.
La alte motoare intra usor de tot si au maneta scurta ,la dacie e enervant,a fost prost rau ala care-a proiectat-o.
Auzi sa dai parbrizu jos ca sa umbli pe sub bord ,mai ales la calorifer!Rid si curcile!Rusinos!Pacat!Putea sa copieze de la altii daca era asa prost!
tynn
@stabil777 - stai omule, nu te aprinde, eu am apreciat gestul tau, insa nu mai lamurit la modul ca nu sunt sigur daca si tie iti merge bine masina. Alimentarea motorasului se face pe pinii 1 si 2 ai mufei, pinul 3 este pentru intrerupatorul motorasului, care detecteaza regimul de relanti sau frana de motor. Daca pe contact nu vine tensiune la pinul 1 si 2, motorasul nu are cum sa-si faca cursa, deci nu impinge clapeta de acceleratie. In mod normal acest lucru trebuie sa se intample la orice pornire, fie la rece sau la cald, de aceea la masinile pe injectie nu mai e nevoie sa apesi acceleratia la pornire.

@ghitza - merci pentru material, insa il aveam si eu. Astept sa faci si tu masuratoarea pe contact sa-mi spui daca-ti vine tensiune la pinii 1 si 2.
stabil777
Doar pe pinii unu si doi ,nu am tensiune, iar clapeta este trasa de catre motoras,cind dau cheie ,daca vreau sa dau chei repetate ,nu mai este trasa clapeta de fiecare data la fie-si ce cheie,desi porneste fara probleme,daia zic ,cred ca ecu stie si el treaba asta ,poate ca el memoreaza timpul cit trebuie ,sau la cite chei date,sau la ce interval de timp sa intervina iar s-o traga.
Daca las sa treaca o perioada de timp mai mare ,o trage iar ,bineinteles.

Am strins din imbusul ala care limiteaza cursa pistonasului motorasului de relanti, la un moment a inceput sa intrerupa motorul si sa mearga un fel de sacadat,credeam ca se mai reduce din zgomot ,dar nu, am dat iar cursa mai mare si e in regula , asta e, as fi vrut un relantiu mai fin,de exemplu ca pe gaz, banuiesc ca membranele de la capsule sunt sparte iar ,sau vaacumul nu este etans din coliere!Altceva nu cred sa aiba ,asta e injectia!

Ciudat cum naiba , acum ajunge la 6000 de turatii !Inainte a trebuit mai intii sa reglez sa ajung mai intii la 4500,apoi 5000maxim ,mai mult nu trecea orice-as fi facut!

Poate capacele vechi de potentometru au rezistenta mai mare! :)Acum ajung la 6000!
Am uitat sa spun ca am schimbat doua bujii ,am pus dalea de anu trecut,te pomenesti ca e de la alea!Si nu de la potentometru! wacko.gif niste bujii aci-

http://www.youtube.com/watch?feature=endsc...gqCXf9w_BE&NR=1
tynn
La cati bani ai bagat in masina, mai stai in loc sa iei un set de bujii noi Bosch WR 8BC+ pentru injectie ?
stabil777
QUOTE(tynn @ 31 Aug 2012, 15:43)
La cati bani ai bagat in masina, mai stai in loc sa iei un set de bujii noi Bosch WR 8BC+ pentru injectie ?
*


Am luat doua rinduri noi ,Equiem ,sunt echivalente cu wr8bc, si degeaba!Pe bujii nu mai dau nici 5bani!Pina nu vad eu scinteie la ele ca lumea!Oi gasi ceva pina la urma sa le incerc.
&feature=related

Iata aici scinteia unei bujii ,la diferite turatii 1000-10000.
&feature=related

uite aici un tester pentru bobine de inductie,da io caut pentru bujii!
&feature=related

diferite bujii cum dau scinteie.
http://www.youtube.com/watch?feature=endsc...1&v=HikB3eXBb78
livanualbinaru
nikuniku . . . motoras pas cu pas nu mai am deloc , pompa de benzina baga bine am verificat, la fel si filtrul, am demontat tot la corpul clapeta pana la sita de la injector totul e curat, defapt toate astea nu au influenta pt ca defapt intrerupe benzina total cand ajunge la 1500 rpm si baga iar cum scade turatia , . Pe gaz merg 99 %, cred ca e de banuit calculatorul care am inteles ca o cam ia razna cand se merge mult pe gaz . dar ce rezolvare sa fie , exista cumva vreo resetare generala in afara de aia cu deconecratea acelei mufe mari care vine in el ???
nikuniku
livanualbinaru--gazu-- este uscat cand ajunge in galeria de admisie,si poate din cauza lui sa distrus potentiometru de pe clapeta de acceleratie,zici ca mergi fara MPP o alta greseala,calculatoru nu stie unde cum este pozitia de revenire la relantii
incearca cu alt corp clapeta dar fara sa dai drumu la--gaz--,merge OK din corp e buba,nu merge,calculatoru nu mai stie hartile de valori,dai bornele jos de pe baterie seara si le mai pui dimineata si te rogi sa-si revina calculatoru
ghitza
Asta cu mersu pe GPL ca strica ECU e prostie mare,
LIVANU:pune tu motoras de relanti ca el e pus acolo cu un scop si te miri ca nu merge,la gaz ai relee de suntare pentru pompa si injector?emulator la instalatia de gaz ai?daca are pini il poti configura,ti se aprinde martoru in bord de la injectie?
TYNNL:acuma am ajuns de la sczrbici si maine iti masor si iti scriu aici
livanualbinaru
o sa pun la loc MPP , am releu la injector iar la pompa am buton separat pus de mine , mai este si acea cutiuta neagra Stag-L Plus care are rolul de a controla debitul de gaz si care este si emulator sonda lambda iar pini din cutiuta sunt toti pe off. Martorul din bord de la injectie nu sta aprins decat la pornire cateva sec
ghitza
TYNNLam masurat si scz de intarziere deci ai am asa:
PIN:1 - din mufa la punerea contactului -0V
2-5V
3-12V
4-0V
sper sa te ajute ,si daca mai ai ceva scrie aici sau PM
tynn
Multumesc ghitza pentru promtitudine! Deci e clar, pe contact vine tensiune la pinii 1 si 2 ( pinul 1 fiind masa si 2 "+"). La mine nu vine nicio tensiune pe contact, de-aia nu este actionat motorasul sa impinga clapeta. Chiar n-am idee ce ar putea sa fie... Daca n-ar fi venit semnal de la contact pe cablajul injectiei, n-ar fi fost actionate nici cele 2 relee ale injectiei. Si in plus n-ar fi deschis nici electovalvele instalatiei GPL pe contact ( care se alimenteaza cu + de la bobina de inductie).
Pe de alta parte, nu e nici ECU de vina, ca am facut proba cu altul si e tot la fel. Firele de la ECU la motoras iarasi nu pot fi de vina, ca altfel n-ar fi mers motorasul nici dupa pornirea motorului.
Ce ar putea sa fie de vina sa nu ajunga tensiune pe contact la motoras?
ghitza
Vezi din ECU pe isirea catre motoras iese tensiune?mergi pe eliminate ca altfel iti face creieru terci
perfinox
ulei este foarte bun castrol magnatec 15w40, iar la cutie la fiecare 20000 km castrol axxle 80w90 parca ambele au api gl5 adica conditii extreme si motoare solicitate, eu zic ca la 5000 sau 8000 km nu e o avere sa faci un schimb la cel de motor, masina ce ii dai aia iti da, de-asta multe dacii merg prost ca isi bate lumea joc de ele, dar sunt masini bune si intra unde altele nu s-ar baga. drumuri bune si fara evenimente va doresc !
nikuniku
perfinox esti sigur ca ai postat unde trebuie? ai citit despre ce se discuta?
forcrims
Am probleme si eu cu acea spuma alba si cleioasa in capacul de la ulei. Cand am luat masina si am schimbat uleiul..erau depuneri de 1cm in capac. Am schimbat uleiul si din cauza unor probleme la motor, am desfacut radiatorul si am dat si antigelul afara. O perioada am mers cu apa de robinet, apoi cu apa distilata, iar acum mai nou, am zis sa ii bag iar antigel sa nu am vreo surpriza dimineata cu vremea asta. dupa ce am pus antigel..nu am facut nici 100km ca a inceput sa apara acea spuma alba in capac. Nu imi dau seama de ce, pt ca lichidul nu scade si nici uleiul nu creste..deci nu intra in contact una cu alta, dar intr-un fel..se creeaza o reactie intre ele. Dupa cateva zile de mers pe antigel , mi s-a stricat capacul la pompa de apa si am pierdut lichid. Am schimbat capacul si am pus doar apa distilata in radiator...dupa cateva zeci de km cand ma uit la capacul de la ulei..era curat.
Acum vreau sa ii pun iar antigel...dar mi-e sa nu se infunde ceva din cauza acelor "muci" pe care ii vad in capac.
stabil777
Eeeeee!mi-a expirat banarea!Acu hai sa va spui de ce nu puteam trece pragul de 80km/h!
Merg pe gaz ,mufele de injectie sunt decuplate, deci nu are amestec injectia , ci din intimplare am inlocuit doua bujii,iar acum masina fuge de sub mine ,zici ca-i Nisan ,am un demaraj!Am facut distanta la toate bujiile intre masa si electrod de fix 0,8 asa cum scrie la carte.Am lere si-mi place sa le folosesc!
Culmea!,aceleasi bujii care mecanicul mi le-a aruncat la gunoi!Equiem de injectie echivalent wr8bc,nu stiu daca e cu plus sau fara ,plusul nu stiu ce o insemna la bujii!

Inainte de asta ,toate vitezele se incadrau in doua mii turatii,acum deja daca accelerez la blana a doua ,sare acu la 3000 rotatii,turometru ma obliga sa dau imediat a treia daca vreau mers economic,ba inca pot sa merg cu a patra la relantiul ei de la cam 40km/h!Am depasit si suta !

Odilema tot am! Am reglat de zeci de ori maneta ,tija din coliere a vitezelor si tot nu sunt multumit ,am tocita piesa aia neagra ce limiteaza schimbatorul ,deci va trebui s-o schimb ,dar ma gindesc , n-o fi fost defectul si din cutie?!Pinioane,sincroane,bile,furci ,chestii ,trestii...!?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.