Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143
ghitza
CRISESCU:mai tu ce masina ai de are aer conditionat ,sa nu te puna ala cu coada sa umbli cu fir cu tenziune pe el la ECU.DACA vrei sa maresti cu valoarea care ai zis tu atunci ai un SURUBEL cu cap pentru imbus de 3 cred asa ceva oricum.El se afla pe partea cu semiluna de la clapeta de aceleratie acolo unde e prin cablu de acceleratie,Ai sa vezi ca clapeta se sprijina pe el sus ,sau te uiti de pe dreapta masini sub gatu de lebada in dreapta catre radiator si ai sa il vezi acolo ,e o pozitie mai nasoala dar merge cu imbusu sa reglezi,pornesti masina si umble la el cat vrei tu

6 Jan 2011, 14:52:
MADAL8N:si la mien am aceeasi problema cu turometru sare cum vrea el mai ales cum ziceai si tu la clacxon,la mine si la consumatori face asa cand ii pornesc(aeroterma,calc frana sau altii)
madal8n
aha , ok ghitza ms oricum ! cum am mers cu el pana acum mai merg si de acum incolo , credeam k se poate face ceva sa nu mai sara asa de nebun ! salutare !
mstrungar
Salut domnilor, am o intrebare pentru cei mai cunoscatori: Acum vre-o doua saptamani, in trafic, am ramas fara frana (pedala in podea), totul s-a intamplat la calcarea pedalei putin mai tare, s-a auzit un sunet metalic si pedala sa dus in podea. Dupa ce am ajuns teafar acasa (frana de motor si frana de mana la viteze specifice melcului) am mers la un magazin auto si am cumparat: doua seturi garnituri frana, 2 aerisitoare, 2 seturi garnituri etrier, lichid de frana si arcul de la pedala de frana. In ziua urmatoare m-am apucat de lucru, am gasit roata pe unde s-a scurs lichidul, am schimbat garniturile, noroc ca am cumparat si aerisitorul deoarece pe cel vechi pana l-am dat jos nu ma avea hexagon - deci am schimbat si aerisitorul, am pus arcul la pedala de frana, lichid de frana, aerisit si totul parea OK, insa in trafic de atunci si pana acum, cand iau piciorul de pe pedala de frana aceasta revine la pozitia initiala (sus) in 2 - 3 sec. timp in care masina franeaza tot mai putin pana pedala ajunge sus. Frana este OK, arcul (am verificat) este pus bine, intre timp am cumparat altul (ambalat frumos) in ideea ca primul era prea slab dar degeaba. Acum m-am obisnuit cu situatia si ridic piciorul putin mai repede piciorul de pe frana dar sunt curios care este problema. Nu am desfacut niciodata un burduf de servofrana si nu stiu ce este in el, e posibil sa existe un arc de revenire inauntru care sa se fi rupt? la altceva nu stiu sa ma gandesc... fenomenul este ca si cum vacuumul este prea mare si arcul nu reuseste sa recupereze pedala repede. Ah, intre timp am desfacut si pompa de frana de pe servo si nu am vazut nimic suspect. Va multumesc pentru eventualele raspunsuri.
Dacia injectie 2000.
cristyz
QUOTE(madal8n @ 6 Jan 2011, 12:04)
am rezolvat cu turatia , era de la senzorul de caldura de pe chiulasa ! multumesc pt ajutor ! acu mai am o intrebare : de vreo 2 ani am obs dar nu m-a deranjat prea tare k in momentul in care dau claxon "sare" si acul la turometru ajunge si la 5000 daca tin claxonul mai mult ! am fost pe la cativa "mesteri" si aia au inceput sarada , ca ei nu au mai vazut asa ceva si un nene mai batran mi-a zis sa ma duc la tester ca vad aia acolo care e probl ! dar nu m-am dus ! poate stiti careva ceva ! salutare si drum bun ! am bujii eyquem c42s si am lasat 0,8 distanta la ele , e bine pt iarna sau mai trebuiesc modificate ?
*



Acele bujii sunt pentru carburatie!
adriano94
Salut, am si eu o dacie 2002 injectie si am probleme cu franele.Am descoperit ca repartitorul este dus,intrabare:are ceva daca il pun pe direct?? ce avantaje si ce dezavantaje exista? Si tot legat de frana un prieten de-al meu nu are frane decat pe spate la viteze mai mari, iar pe la 20 km/h ii tine si fata putin, el zice ca a schimbat pompa si tot nu ii tine frana, pompa de frana este cu 4 conducte dublucircuit la ambele,Multumesc
madal8n
cu bujiile alea merg de un an si ceva , nu stiam k sunt pt carburatie . ce bujii sunt pt injectie si cam ce distanta tre sa aiba ? difera distanta la ele pt vara si pt iarna ? ms !
CGDBZ
Pentru injectie sunt bujiile Eyquem RC 42 S.
danciusergiu84
de cate ori trebuie sa pun tabelul cu echivalente ca sa se prinda lumea ca bujiile mai au si temperatura de lucru?

bosh wr8bc cele recomandate in manualul injectie dacia (care vin gata reglate la cat trebuie adica 0,8) sunt echivalente de exemplu ca temperatura de lucru cu 14np18

Eyquem RC 42 S sunt echivalente ca temperatura de lucru cu Eyquem C 42 S care in tabel sunt echivalente cu 14np21 care sunt mai reci si sunt pentru carburatie 1.4 si 1.6, la carburatie 1.3 e tot 14np18 recomandat sinterom

catalogul sinterom e luat de pe site-ul oficial
adriano94
lasati bujiile....imi rasp si mie cineva??biggrin.gif
cristyz
Schimba repartiirul si nu face improvizatii.
CGDBZ
danciusergiu84 Bujiile Eyquem RC 42 S sunt cele pe care uzina le livra ca piese de origine in cutiute albastre cu sigla Dacia special pentru injectie . Acum am gasit in cutiute cu Renault .Eu numai astfel de bujii am avut pe masina si au mers perfect , informatiile tale cum ca aceste bujii sunt pentru carburatie nu sunt bune . adriano94 Acest topic este pentru sistemul de injectie , pentru frane sunt o gramada de topicuri , daca dai o cautare sigur gasesti rezolvarea la problema ta .
adriano94
am dat si nu am gasit nimic concrect...in fine le rezolv singur,nu inteleg ce va complicati atat pentru niste bujii amarate cand te poti duce la pise si ii ceri omului aluia bujii spunandui ce masina ai si ai rezolvat problema...wink.gif
4NDR31
Paulorossi , cred ca la tine termostatul e de vina , pune mana pe motor dupa ce mergi mai mult timp sa vezi daca frige , daca nu e mare temperatura inseamna ca senzorii sunt buni si trebuie schimbat termostatul , sigur a ramas blocat pe deschis....eu am schimbat intr-o iarna doua , au ramas blocate pe inchis , calitatea proasta wink.gif

mstrungar daca desfaci servofrana s-ar putea sa nu mai mearga deloc , am stat de vorba cu cineva care a facut asa ceva si pana la urma si-a luat servofrana noua .....dupa ce o desfaci nu mai merge bine ......eram si eu pe punctul sa o desfac din cauza repartitorului , a prins ceva impuritati si mergea greu pedala de frana ca si cum nu as avea motorul pornit ....
madal8n
adriano94 : aici intreaba fiecare despre probl lui , asa cum si tu intrebi despre ale tale ! spor la treaba !
adriano94
normal...doar ca e prea mare agitatia pentru bujiile alea:))imi cer daca am jignit pe cineva,dar nu cred, si ca tot veni vorba de intrebari, mie imi consuma cam multicel in jur de 11L in oras, asa e normal?? ma gandesc sa o pun pe tester, ce ziceti??
CGDBZ
Bujiile alea daca nu sunt in regula sau tocmai potrivite pentru motor sar putea ca atunci cand e ger sa "plangi" langa masina ca nu porneste .Repartitorul ala de greutate l-am schimbat si eu anul trecut ca-mi dadea lichid pe la el , daca te bagi sa-l schimbi ai grija sa ai chei bune (sa nu fie decalibrate) , se strica usor hexagonul piulitelor de la conducte si-ti va fi foarte greu sa le desfaci daca-l strici .
adriano94
merci de sfat, u l-ai pus pe direct??cam la ce pret ajunge??aceeasi problema o am si eu:D
CGDBZ
Vezi aici , si cum ti-am mai spus pe forum sunt destule informatii numai sa vrei sa le cauti .
Paulorossi
QUOTE(4NDR31 @ 7 Jan 2011, 18:49)
Paulorossi , cred ca la tine termostatul e de vina , pune mana pe motor dupa ce mergi mai mult timp sa vezi daca frige , daca nu e mare temperatura inseamna ca senzorii sunt buni si trebuie schimbat termostatul , sigur a ramas blocat pe deschis....eu am schimbat intr-o iarna doua , au ramas blocate pe inchis , calitatea proasta wink.gif
*


Merci pt informatii.
Cand a fost termostatul defect,blocat pe deschis,nu ti s-a aprins becul la injectie?Mie nu mi se aprinde nimic.
Am inteles ca pe injectie termostatul dechide la 89 grade,nu se poate pune unul care sa deschida la o temp mai mare?
CR1571
salutare sunt nou pe aici si am o probleme cu dacia mea pe injectie. Am tot intrebat mecanici, diferite persoane care se pricep si fiecare au zis cate ceva dar nu s-a indreptat nimic! Consumul este in jur de 13-14 % si nu stiu de la ce altii zici ca nu este reglat relantiul, ca nu este ok cantitatea de aer care o trage motorul. La cald turometrul arata ca sta aproape de 0 masina trepideaza, si la toba am observat ca scoate fumul cu intreruperi, si arunca stropi negrii eu nu cred ca acela este condens ( cred ca arunca ulei ). o am si pe gpl si consumul pe gpl este mai mic decat cel pe benzina din ce am calculat eu. bujiile le-am scos negre acum cateva zile. si pe langa asta nu se mai infige parca numai are viata
adriano94
CGDBZ: multumesc mult, nu am gasit linkul asta,acum stiu cum sa fac sa tina fata,dar nu zice nimic de pret:D, zi-mi te rog aproximativ ca nu stau prea bine cu banii in perioada asta...sad.gif
vespukci
QUOTE(adriano94 @ 8 Jan 2011, 00:19)
CGDBZ: multumesc mult, nu am gasit linkul asta,acum stiu cum sa fac sa tina fata,dar nu zice nimic de pret:D, zi-mi te rog aproximativ ca nu stau prea bine cu banii in perioada asta...sad.gif
*



SAlut

In toamna am schimbat eu repartitorul, am gasit la bursa, am dat 30 lei pe el!
Daca nu ai rugina multa(in sensul ca suruburile nu sunt ruginite, tre sa umbli cu grija cu ele ca imediat se rotunjesc), se schimba usor!Eu am schimbat si pompa de frana atunci, am aerisit tot si m-a ajuns 40 lei manopera cu totul!
Dupa schimbare, neaparat se face aerisire!!


Bafta!
adriano94
ok, ms mult, tie cat iti consuma prin oras??
vespukci
Sincer nu stiu, cert este ca in afara imi ia cam 8-9 ... in oras cred ca ajung si la 10-11, poate si mai mult, mai ales acu iarna smile.gif!
adriano94
pff, deci asa consuma ele...mie imi ia cam 7l in afara si in oras undeva la 11L, nu putem sa le facem nimic sa nu mai pape atat??sad.gif( o sa ma duc la dacia sa o pun pe tester poate e ceva din soft...sad.gif
ghitza
poti sa mergi ca nu faci nimic,ele consuma cat timp e rece motoru si socu electric le tine turate ,ar mnai putea fi ceva problemne la sonda lambda dar nu cred,o varianta sa nu mai plangi e sa iti montezi GPL
adriano94
GPL-ul e aproape 3 lei, mai dau 13 mil pe el, se mai duce nu stiu ce pe la masina din cauza lui....mai bine circul mai putin dar sigur!! Am avut o dacie pe GPL si prima data cand l-am montat mergea super bine, dar dupa 2 ani a trebuit sa segmentez motorul si rezultate tot nu aveam abea lua 100
ghitza
si crezi ca l-ai segmentat din cauza la GPL?eu fac naveta la servici cu ea de 2 ani apropoe zilnic si nu are nici pe dracu,iar cu bani dati pe instalatie nu e o problema ca ii scoti rapid daca umbli cu masina,si iti garantez ca ajung si la 140 pe GPL,decat sa umblu pe benzina numai duminica sau dupa paine mai bine pe GPL
adriano94
140 nici in visele cele mai placute....cu cat urca panta 35km/h??peste putin timp o sa vezi ca am dreptate;)
TRK
155km/h pe gpl A2. Daca esti curios luam legatura biggrin.gif
adriano94
ai vreun filmulet???trimitel pe virgil_nedea@yahoo.com, cum de prinde atat?? a mea nu cred ca ia,cel mai mult i-am dat 140, mai aveam pedala da era unu cu un megane in fata:P
TRK
am unul cu 140. experienta cu 155 s-a intamplat o singura data. daca esti curios de asta da un semn smile.gif
adriano94
da-mi id tau sa baga-l pe asta virgil_nedea
Crisescu
QUOTE(ghitza @ 6 Jan 2011, 14:50)
CRISESCU:mai tu ce masina ai de are aer conditionat ,sa nu te puna ala cu coada sa umbli cu fir cu tenziune pe el la ECU.DACA vrei sa maresti cu valoarea care ai zis tu atunci ai un SURUBEL cu cap pentru imbus de 3 cred asa ceva oricum.El se afla pe partea cu semiluna de la clapeta de aceleratie acolo unde e prin cablu de acceleratie,Ai sa vezi ca clapeta se sprijina pe el sus ,sau te uiti de pe dreapta masini sub gatu de lebada in dreapta catre radiator si ai sa il vezi acolo ,e o pozitie mai nasoala dar merge cu imbusu sa reglezi,pornesti masina si umble la el cat vrei tu
*


Pt.ghitza : Nu,n-are aer conditionat;ECU are un pin pt.aer conditionat.Multumesc,o sa mai caut imbusul de care zici...
ghitza
ce pin pentru aer conditionat zici tu acolo ca eu nu am auzit pana acuma asa ceva,de unde ai dedus tu asta ?ai vre-o schema a ECU-lui de berlina/nova injectie monopunct care are asa ceva ?lamurestema/ne

9 Jan 2011, 13:53:
uite in poza este incercuit cu verde
adriano94
ar fi ceva sa ne punem aer pe DACIE smile.gif
CGDBZ
Au fost Dacii (papuc in 5 locuri) cu AC din fabrica , parca 1.6 injectie .
adriano94
AC-u de la supernova nu merge montat pe dacie?asa ca idee:D
vladb15zpr
probleme....a 2-a intra foarte greu si caraie de o gaseste dracii, in rest toate vitezele intra parfum numai a 2-a face figuri...sa fie sincroanele?
adriano94
verifica patina si daca e buna cred ca e de la CV,sa ma corecteze cineva daca gresesc, nu intra deloc??mai strange putin ambreiajul:)
EDIT:ce cutie ai??
vladpop
QUOTE(vladb15zpr @ 9 Jan 2011, 21:35)
probleme....a 2-a intra foarte greu si caraie de o gaseste dracii, in rest toate vitezele intra parfum numai a 2-a face figuri...sa fie sincroanele?
*



am 34 000 cu ea si a 2-a caraie daca nu ai o viteza rezonabila, (Prea mare) da-i un "sprit" cand schimbi dintr-o treapta superioara in a 2-a...
Poate fi si sincronul... am mai auzit la mai multi, tipic dacia...
PS: daca o ghicesti asa la turatie si viteza o sa te obijnuiesti... wink.gif si no sa mai caraie...


@CGDBZ unele papucuri din 2004 de 1.6i au AC... hmmmm interesant.... parca mi-as raci si eu plamanii vara smile.gif))
4NDR31
[quote=Paulorossi,7 Jan 2011, 22:36]
Merci pt informatii.
Cand a fost termostatul defect,blocat pe deschis,nu ti s-a aprins becul la injectie?Mie nu mi se aprinde nimic.
Am inteles ca pe injectie termostatul dechide la 89 grade,nu se poate pune unul care sa deschida la o temp mai mare?


La mine a ramas blocat doar pe inchis , vara trecuta am mers fara termostat , sfatuit de bunicul meu de la care am luat masina , cica "are racire mai buna" ......nici eu nu stiam prea multe atunci despre masini ,am luat-o de buna , si se aprindea martorul de la injectie ,nu stiam de ce .....vara asta am umblat cu el si nu mi s-a mai aprins decat de cateva ori in decurs de un an....probabil vreo eroare ceva......

Acum nu stiu ce termostat am , de cate grade; am cerut la magazin termostat care sa deschida la temperatura mai mare si cica nu are importanta prea mare , caldura pe care o baga in masina nu depinde de termostat , ea intra direct de la motor fierbinte in radiatorul din bord.... acul sta la linia de mijloc la mine iarna , aia groasa ......

adriano94
vladpop: cel mai bine merge la un mecanic,faza cu ''sprit-ul'' ar fi o varianta,dar iarna nu mai stai u sa ii dai ''spirt'' biggrin.gif
madal8n
sal ! nu stiu daca s-a mai discutat asa ceva , poate ca da , daca folosesc toata iarna carton la radiator influenteaza cu ceva mersul motorului ? consum mai mare sau altele ? si inca ceva , a mea dacie nu a avut din fabrica proiectoare , daca ii pun cum se leaga pe poziitii sau pe faza scurta ? si ce fel de becuri ? voi cum aveti ?
Paulorossi
Poti pune carton pe jumate din radiator,partea cu elicea ventilatorului.Asa motorul se va incalzi mai repede si in acest timp masina iti va consuma mai putin.
Proiectoarele se pun doar legate la farurile de ceata spate sau alimentate printr-un buton separat.
E interzis sa le legi la pozitii sau faza scurta,ai putea avea probleme cu politia sau ARR.
Succes.
vespukci
SAlut

Azi dimineata s-a intamplat ceva ciudat, n-am mai patit niciodata! Plec de acasa spre servici, motorul rece dimineata, l-am lasat putin, 10 min sa se incalzeasca...si cand ajung la servici ... dupa 5 min ... nivelul la apa peste linia de la jumate!Deschid capota, si cand sa desfac capacul de la borcanu cu apa...era prea strans...si s-a facut presiune...l-am desfacut...si era crescut nivelul la apa din borcan!
Acesta sa fie motivul pentru care s-a ridicat acul in bord?
Motorul, era nu frigea exagerat de tare...nu sunt pete de ulei in borcan...nu era fierbinte apa din borcan!

Merci!
danciusergiu84
e normal sa creasca nivelul cand depresurizezi instalatia de racire, acestea sunt facute sa lucreze sub presiune ~ 1barr datorita ridicarii punctului de fierbere a lichidului
si probabil o mai buna circulatie a lichidului in instalatie si/sau un transfer mai bun de caldura (ex. orice instalatie de incalzire a casei e sub presiune, deci se aplica acelasi principiu)
B-58-PTM
apropo are cineva nevoie de vase de expansiune:D
CGDBZ
Sa stai 10 minute sa incalzesti motorul e exagerat , sunt suficiente 2-3 minute . Eu cateodata nu stau nici macar un minut . Pornesc motorul , stau cateva secunde cu ambreiaju calcat apoi mai stau cateva secunde cu ambreiaju ridicat si plec . Motorul se incalzeste in mers , fara accelerari puternice si mers putin mai turat .
vespukci
Ce nu inteleg e de ce mi-a crescut temperatura!De ce mi s-a urcat acul peste jumate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.