Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143
CGDBZ
Luminile spate de ceata merg numai cu faza scurta iar daca ai schimbat blocul de lumini trebuia sa te uiti la cel nou , sa aive tot atatea fire in mufa ca cel vechi caci sunt unele (mai ieftine) care nu au un fir in mufa , exact cel pentru lumini spate ceata. Releul se afla sub bord in partea stanga .
CRICOCI
da,intradevar este din ala ieftin, daca lipseste firul mai pot face ceva? a si apropus, farurile au releu? ca eu unu nu le am vazut.
CGDBZ
Daca nu are firul nu ai ce-i face , doar sa te duci sa-l schimbi (daca ti-l schimba ) si mai dai diferenta . La ITP trebuie sa-ti mearga ca de nu te respinge.Nu stiu daca are releu pentru faruri.Demonteaza totusi blocul de lumini vechi si vezi ce este stricat in el , se gaseste kit de reparatie , poate reusesti sa-l repari.
Alexxxino
Astazi m-am uitat la ce a zis panter1, am pus mana in spate la toba si gazele mi se par ca sunt in regula , adica se simt cam la jumatate de metru si chiar mai mult, apoi am incercat sa invart de motor si in unele locuri se invarte destul de usor si in altele mai greu, cred ca dupa cum e compresia . Am mai incercat sa invart la surubul de la gaz (ala de pe furtun) intai am facut un semn pe el la pozitia care era si am invartit in amblele sensuri dar nicio diferenta sad.gif .

Aaa am uitat sa spun gazele de la esapament sunt foarte intrerupte adica, nu au cat de cat o continuitate, nu stiu daca e corect sa mearga asa.
prince persia
salut am o dacia 2003 si am probleme cu injectia

20 Nov 2009, 19:45:
cind o calc incepe sa tremure din viteza a3 in a 4 va rog ajutati
Valentinho
Imi cer mii de scuze, daca cumva s-a mai postat in topic problema mea , am gasit ceva asemanator insa nu prea avea aceleasi simptome. Stiti cumva de ce turometrul meu o cam ia " de nebun" de pe la 3000 rpm, iar in acest timp imi moare motorul ? Ma refer ca undeva la 2700 de rpm acul incepe si sare la 4000 , 5000. sad.gif .Multumesc!
CRICOCI
.Demonteaza totusi blocul de lumini vechi si vezi ce este stricat in el , se gaseste kit de reparatie , poate reusesti sa-l repari,,,

L am demontantat, si nu am vazut nimic stricat doar ca in momentul cand l am desfacut a cazut un arculet si o piesa mica care veneau pe brat, acum eu vreau sa cumpar chit dar nu stiu cum se monteaza ca inauntru totul este nituit. Asta care l am cumparat este o porcarie, mam bucurat ca lam luat cu 25 ron si e praf, cand apas in jos sa dau flash uri se aprinde faza scurta smile.gif.
fullhouse
Am si eu o problema la masina mea, in sensul ca da in nas nasol cand accelerez brusc, in orice regim de temperatura. Consumul de asemenea e mare, bujiile imi sunt afumate, una dintre ele era uda. Relantiul in schimb e perfect, nu are oscilatii, coboara la 800 dupa ce se incalzeste. Chestia e ca la mine nu tremura deloc la o anumita turatie, doar da inapoi cand accelerez iar apoi urca in turatie, desi nu trage cum ar trebui. Ce am observat e ca daca ii dau o resetare o perioada merge mult mai bine, un mic lag la accelerare mai are dar oricum e diferenta mare, trage mult mai bine. Binele dureaza de obicei doar cativa km, revine apoi problema. Ma gandeam si eu la ceva gen filtre, culbutori, catalizator dar nu-mi explic cum se rezolva problema dupa o resetare. Tot ceva senzor trebuie sa fie, va rog sa-mi dati o sugestie. Azi am schimbat filtru de benzina, nici o schimbare. Debit la retur este, a umplut un flacon de juma de littru in cateva secunde. Similar se comporta si in relanti, daca apas brusc acceleratia aproape moare motorul, se gatuieste foarte mult. Parca e pe carburatie si am avansul dereglat. Am scos fisele de la bujii pe rand, lucreaza toate, se aude arcul electric. Am emotii cand e vorba de mecanici ca ma lasa astia cu portmoneul gol, sper sa pot gasi problema cu ajutorul vostru, mersi anticipat
Tibi31
Am si eu o problema la o dacie pe injectie fabricatie 2000!
Acum ca e mai frig dimineata parca nu primeste destula benzina la pornire si la a 4-a cheie sunt nevoit sa apes pedala de acceleratie cea ce nu ar trebui in mod normal.Va rog sa dati cu parerea ca pe mine ma depaseste.Pana acum 2 zile motorul la pornire avea o turatie de 1600rot acum abia daca ajunge la 600 cat e rece:(
bozzo
Tibi31 tu esti sigur ca e de la benzina?
Practic tie nu-ti mai tine ralantiul. Ia verifica sa nu cumva sa iti fi iesit vre-o mufa sau sa nu mai faca contact cum trebuie si sa fie oxidate.
Poate nu mai functioneaza motorasul de ralanti, si din cauza asta clapeta de la acceleratie nefiind actionata de motoras ralantiul sta la 600rpm si e nevoie sa apesi acceleratia. Senzorul de temperatura poate fi problema, verifica-l si pe el.
fullhouse mai intai verifica toate mufele sa fie curate su sa faca contact bine, apoi senzorul de turatie de pe cutie (cred blush.gif )
Mai multe va pot spune tester sau variabil_dinamics
Valentinho
Nu are nimeni idee de ce cand am 3000 de rpm acul turometrului se duce peste 5000, fara ca motorul sa se turenze ??? Am curatat senzorul de turatie de pilitura, insa degeaba.Credeti ca trebuie schimbat ?
nmarinae
QUOTE(Tibi31 @ 24 Nov 2009, 16:12)
Am si eu o problema la o dacie pe injectie fabricatie 2000!
Acum ca e mai frig dimineata parca nu primeste destula benzina la pornire si la a 4-a cheie sunt nevoit sa apes pedala de acceleratie cea ce nu ar trebui in mod normal.Va rog sa dati cu parerea ca pe mine ma depaseste.Pana acum 2 zile motorul la pornire avea o turatie de 1600rot acum abia daca ajunge la 600 cat e rece:(
*



s-ar putea sa nu iti mai lucreze motorasul de relanti si din cauza aceasta treb sa o accelerezi. Verifica motorasul. Cam aceeasi chestie am patito si eu pana ieri dar la mine s-a dovedit a fii bobina de inductie si am schimbat-o si acum merge perfect.
Bafta
iulliann
O problema: uneori din senin mi se aprinde senzorul de injectie in bord, fara ca masina sa prezinte vreun simptom. Aveti idee care ar fi motivul?
CRICOCI
Mi sa intamplat si mie dupa ce am montat gpl ul o perioada dupa care si a revenit singur.
B74RCE
Salut, cat este diametrul la discul de ambreiaj la dacia 1310 injecte ? 180 sau 200 mm ?
bozzo
diametrul la discul de ambreiaj este de 200mm
annem
QUOTE(Tibi31 @ 24 Nov 2009, 17:12)
Am si eu o problema la o dacie pe injectie fabricatie 2000!
Acum ca e mai frig dimineata parca nu primeste destula benzina la pornire si la a 4-a cheie sunt nevoit sa apes pedala de acceleratie cea ce nu ar trebui in mod normal.Va rog sa dati cu parerea ca pe mine ma depaseste.Pana acum 2 zile motorul la pornire avea o turatie de 1600rot acum abia daca ajunge la 600 cat e rece:(
*


Nu cred ca este de la motoras pentru ca problema apare la rece, cind pornesti masina.
Scoate furtunul de tur, da cineva la cheie (se pune numai contactul), vezi daca vine benzina cu presiune. Daca e presiune, atunci ai probleme la injector (ceva infundat). Daca nu vine cu presiune, atunci filtrul de benzina este umflat, sita de la pompa de benzina e rupta si pompa s-a infundat/ars, pompa de benzina dusa.
lary_bossu
Salut sunt nou pe forum.
Am si eu o problema la masina mea dacia injectie 1310 din 2003.
Cand plec cu ea dupa loc intrerupe rau de tot in sarcina se opreste motorul.
Ce sa aiba va rog frumos sa ma ajutati si pe mine?
Tibi31
Multumesc tuturor celor care au dat cu parerea si recunosc ca la pompa de benzina nu m-am gandit insa motorasul de relanti functioneaza norma dupa ce reusesc sa-l pornesc si sta frumos la 800 rot dupa ce se mai incalzeste un pic!Verific treaba cu pompa:)
vali_PRS
Salutare!

Am si eu 2 nelamuriri:

1. Cu scuzele de rigoare pt ridcolul intrebarii: Cum Doamne iarta-ma se scot fisele din capul bujiilor ca am incercat in n metode si nu am reusit spre rusinea mea ?? mentionez ca sunt fise bosch de alea cu cot in varf..

2. Pe instalatia electtrica a proiectoarelor de ceata am avut o siguranta prinsa intr-un suport. Datorita faptului ca siguranta nu statea bine in el trebuia sa ii pun o saiba dar cand am desfacut suportu am pierdut-o .. am pus eu alta siguranta dar se pare ca nu prea am talent la treburile electrice caci siguranta s-a topit .. intrebarea mea e urmatoarea: .. de cat trebuie sa fie siguranta de pe intalatia proiectoarelor pentru ca eu am pus una de 25 si s-a topit ??

Multumesc anticipat!

cosmin4u
Help! Am facut revizia la dacia 1310 injectie si in loc de bujii RC42S mi-au pus C42S, despre care stiu ca sunt fara rezistor fata de primele. Ii rog pe cei cu experienta sa-mi spuna daca poate fi afectata functionarea motorolului cu altfel de bujii decat cele recomandate de producator (C42S in loc de RC42S)?
rokos
da, pot aparea erori la calculatorul de injectie cu bujii neconforme.
de ce nu le-ai schimbat pe loc? mergi si cumpara un set de bujii bosch sau eyquem compatibile.

bafta!
CGDBZ
Dacioara mea mi-a facut ceva figuri aseara ,a pornit bine dar cand sa plec dupa loc , deabia pleca , am crezut ca e frana de mana trasa dar nu era , acceleram si deabia mergea , dar nici nu se tura , urga greu de tot in ture , parca nu se alimenta .Am mers cateva sute de metri pana sa incalzit putin motorul si am dat pe gaz , pe gaz mergea perfect .Am facut vreo 5 km pana la destinatie iar cand am plecat mergea perfect si pe benzina . Eu banui ca de la benzina (apa sau gunoaie) caci am alimentat de la un privat din cartier de la care ma feream mereu sa alimentez caci am dubii in privinta calitatii benzinei .Acum cred ca am sa bag ceva benzina de 98 .Imi recomandati vre-un aditiv pentru benzina , ceva sa curete , ceva ce ati folosit si care va multumit ca rezultat dar si ca pret .
rokos
mai bine cumperi un filtru nou de benzina si scapi de benzina aia din rezervor.

bafta!
CGDBZ
Acum merge foarte bine .Filtrul e putin folosit deoarece merg pe gaz si cred ca la 10.000 km fac maxim 1000km pe benzina .
rokos
Si eu tot pe gaz merg. Benzina doar dimineata pana se incalzeste motorul.
Eu schimb filtrul de benzina la 50.000 km fiindca am inteles ca se depreciaza in timp oricum si pot aparea nu stiu ce depuneri.

numai bine!
xanndu
salut!sunt nou pe acest forum,care este nemaipomenit(am citit toate posturile)
am si eu o rugaminte,daca puteti sa imi trimiteti si mie manualul dacia 1310 li
pe adresa xanndu@yahoo.com. multumesc anticipat
mar10may
QUOTE(CGDBZ @ 5 Dec 2009, 12:44)
Acum merge foarte bine .Filtrul e putin folosit deoarece merg pe gaz si cred ca la 10.000 km fac maxim 1000km pe benzina .
*




QUOTE(rokos @ 5 Dec 2009, 16:55)
Si eu tot pe gaz merg. Benzina doar dimineata pana se incalzeste motorul.
Eu schimb filtrul de benzina la 50.000 km fiindca am inteles ca se depreciaza in timp oricum si pot aparea nu stiu ce depuneri.

numai bine!
*


in afara de nr de km parcursi mai conteaza si rugina din rezervor care duce la imbacsirea prematura a filtrului
bozzo
QUOTE
Am si eu 2 nelamuriri:

1. Cu scuzele de rigoare pt ridcolul intrebarii: Cum Doamne iarta-ma se scot fisele din capul bujiilor ca am incercat in n metode si nu am reusit spre rusinea mea ?? mentionez ca sunt fise bosch de alea cu cot in varf..

2. Pe instalatia electtrica a proiectoarelor de ceata am avut o siguranta prinsa intr-un suport. Datorita faptului ca siguranta nu statea bine in el trebuia sa ii pun o saiba dar cand am desfacut suportu am pierdut-o .. am pus eu alta siguranta dar se pare ca nu prea am talent la treburile electrice caci siguranta s-a topit .. intrebarea mea e urmatoarea: .. de cat trebuie sa fie siguranta de pe intalatia proiectoarelor pentru ca eu am pus una de 25 si s-a topit ??



1 Ca sa scoti fisele din capul bujiilor tragi de ele, e cam ciudat ca nu reusesti sa le scoti, verifica sa nu ai mansonul de cauciuc protector lipit de bujii.
2 Daca siguranta se arde sunt mai multe posibilitati. Ai scurt pe instalatie, siguranta nu face contact bine, se incinge si se arde, sau e siguranta prea mica (in cazul tau nu).
Daca ai siguranta pe circuit si nu in tabloul de sigurante inseamna ca ai si un suport de sigurante. Ia mergi tu frumusel si cumpara un alt suport de siguranta si 3 sigurante, de 20, 25 si 30. Inlocuiesti suportul de siguranta cu cel nou si pui siguranta de 20A ar trb sa mearga. Daca esti din Bucuresti te ajut eu.

7 Dec 2009, 12:51:
Acum am vazut ca esti din Galati.
Treaba e oricum simpla. vezi sa izolezi bine firele cand schimbi suportul de siguranta. Si incearca sa nu mai faci improvizatii cu saibe etc.
bozzo
Cu placere.
Daca va mai pot ajuta cu ceva, spuneti.
cristi2009
bozzo poate ma poti ajuta si pe mine cu manualul pentru dacia pe injectie,daca il ai adresa mea de mess:staicucristinel@yahoo.com, multumesc mult
ghitza
trimitemi si mie terog manualul pe adersa crisan_claudiu2009@yahoo.com.mi sa aprins in mers becul loa injectie dar pt putin(2,3sec)dar mergea normal motoru .de la ce sa fie oare?bozzo sa nu ma uiti te rog
mabzii
cine are idee de unde pot achizitiona un kit complet de abreiaj pt o berlina pe injectie de 200?
am luat un kit "MASTER" care imi distruge masina pur si simplu, adica trepideaza foarte tare la plecarea de pe loc :|
nmarinae
as dori daca se poate sa imi trimiteti si mie manualul pentru dacia pe injectie. bogdan_nicusor_83@yahoo.com.
multumesc anticipat
B-58-PTM
si eu vreau daca se poate manualul pt injectie biggrin.gif valy_91_barossanu@yahoo.com
lary_bossu
va rog frumos ajutatima sa imi fac si eu masina


10 Dec 2009, 01:11:
intrerupe rau in mers am schimbat pompe de benzina nou, motoras pas cu pas,partea electrica, calculator nu stiu ce sa ii mai fac am bagat o gramada de bani in ea si tot nu merge bine in relanti imi merge numai cand plec cu ea dupa loc face asa va rog frumos sa imi raspunda si mie cineva.
vali_PRS
QUOTE(bozzo @ 7 Dec 2009, 12:49)
1 Ca sa scoti fisele din capul bujiilor tragi de ele, e cam ciudat ca nu reusesti sa le scoti, verifica sa nu ai mansonul de cauciuc protector lipit de bujii.
2 Daca siguranta se arde sunt mai multe posibilitati. Ai scurt pe instalatie, siguranta nu face contact bine, se incinge si se arde, sau e siguranta prea mica (in cazul tau nu).
Daca ai siguranta pe circuit si nu in tabloul de sigurante inseamna ca ai si un suport de sigurante. Ia mergi tu frumusel si cumpara un alt suport de siguranta si 3 sigurante, de 20, 25 si 30. Inlocuiesti suportul de siguranta cu cel nou si pui siguranta de 20A ar trb sa mearga. Daca esti din Bucuresti te ajut eu.

<span class='edit'>7 Dec 2009, 12:51:</span>
Acum am vazut ca esti din Galati.
Treaba e oricum simpla. vezi sa izolezi bine firele cand schimbi suportul de siguranta. Si incearca sa nu mai faci improvizatii cu saibe etc.
*




Merci frumos!
bozzo
vali_PRS spor la treaba, sper sa reusesti sa rezolvi problemele. Daca mai ai nevoie de ceva ajutor nu ezita sa postezi.
lary_bossu incearca sa te apuci de citit topicul asta despre injectie, poate gasesti un caz asemanator cu al tau.
Ce anume ai schimbat la partea electrica? poate ai fise intrerupte sau bobina stricata.
Ai incercat sa ii faci un test clip, poate ai ceva succes acolo si poti afla ce are masina.
Si verificat toate mufele sa fie curate, sa faca contact sa nu ai fie rupte sau in interiorul mufelor sa nu faca contact?
Senzorii i-ai verificat, sunt ok, poate ai ceva probleme la senzorul de turatie de pe cutie, ar fi util sa il schimbi cu unul de pe alta masina si sa vezi diferenta.
Filtrul de benzina e ok, sa nu fie infundat si sa nu vina suficienta benzina.
Gazele de esapament ies ok pe evacuare, poate ai catalizatorl infundat, iti da semne ca nu mai trage?
ghitza
bozzo frate ne ajuti si pe noi cu manualul.cisan_claudiu20092yahoo.com.astept.mss
bozzo
ghitza daca imi trimiti o adresa de mail valida o sa primesti si cartea.
Altfel nu prea merge
cristi2009
mersi mult Ionut, raman dator de cinste
salam_09
Salutare tuturor
Am si eu o problema de vreo 3 sapatamani mi-am montat o instalatie gpl, si de atunci cand pornesc dimineata masina pe benzina se tureaza pana pe la 1200 si incepe sa mearga intrerupt iar daca dau sa o accelerez da rateuri in schimb pe gaz merge perfect, tin sa precizez ca inainte se tura pe la 1500 si in timp ce se incalzea scadea la 900 dar nu dadea nici un fel de rateu mergea exceptional de bine. Daca o dau pe gaz merge perfec iar dupa ce se incalzeste si pe benzina merge bine nu mai da rateuri, bujiile sunt noi bosch.
Intrebarea mea la voi oare ce mi-a facut ala care mi-a montat gazul de nu mai merege la fel ca inainte pe benzina sa se fi legat cu firele alea de la instalatiia gpl aiurea?

10 Dec 2009, 20:49:
bozzo daca ai manualul te rog frumos trimitel si mie: salam_09@yahoo.com numai daca poti si nu deranjez
tonyq
salut, am si eu o problema cu o dacie 1310 Li fabricata in 2003, problema este urmatoarea, in panta nu trage deloc, iar pe drum drept parca ar fi limitata la o 2500 rpm turatie, sa fie de la injector?
Ionut_Nedelcu
schimba filtru de benzina. posibila aia sa fie problema sau pompa de benzina. dar vezi cu filtru de benzina mai intai. Schimba si filtru de aer daca esti la capitolul filtre. Si mie imi face impresia ca nu mai trage ca inainte dar am 20 de mii de km facuti cu un filtru de benzina compatibil ...deci ...altul.
bozzo
Cu placere cristi2009
tonyq fa cum a zis Ionut_Nedelcu, si schimba filtrul de benzina. De cand nu l-ai schimbat. Poate ai gunoaie in rezervor, sau rugina si s-a imbacsit filtrul. Verifica pompa de benzina sa aiba debitul ok.
Daca tot la 2500rpm sta dupa ce schimbi filtrul vezi sa nu fie catalizatorul. desfa galeria de evacuare si testeaza fara catalizator daca se tureaza mai mult de 2500. Daca da e catalizatorul infundat.
CRICOCI
,,bozzo'' daca se poate sa mi trimiti si mie manualul ti as fi recunoscator, cricoci2@yahoo.com, multumesc anticipat.
stc_ctln
Salut baieti si fete.

Am si eu o intrebare.Parca s-a mai discutat aici despre mutarea injectiei de pe berlina pe nova.(notorul de nova tot pe injectie)
Am cautat si nu prea am gasit.De mers stiu ca merge dar merge in parametri sau nu da benzina deajuns si scanteie aiurea?

radasous
Salutare,
Am un break din 2004 si de cateva saptamani se comporta foarte ciudat: dupa ce se incalzeste motorul bine (cand ajunge sa pornesca periodic si ventilatorul) relantiul scade foarte mult - dar nu este instabil, uneori scade la 0, adica se opreste. Se sesizeaza si o usoara scadere de putere. Aceste ciudatenii apar doar pe benzina, pe gpl merge absolut normal.
Nu am ceasuri pentru temperatura, presiune, turometru, asca ca prin "relatiul scade foarte mult" se intelege o determinare "urechistica" a turatiei, undeva la 500 rpm.
ghitza
sal.vreau sa vaspun ca eu nu am acel colier ce vine prins pe toba innainte de sonda lambda.,si este mai zgomotoasa la turatii mari decat al unui coleg care are o dacie din 2001 si are acel colier.intrebarea mea este de cumparat asa ceva in magazine?
zazu'
Salutare la toata lumea!

Incep prin a va spune ca sunt nou pe acest forum, am citit in mare parte topicul despre problemele aparute la Dacia injectie, am identificat cateva probleme asemanatoare cu problema mea cu ajutorul functiei "search", totusi nici unul din cazuri nu era exact ca problema aparuta la masinuta mea. Sa vedem datele problemei:

Pacientul in cauza este o Dacie 1310 Li din 2000, am cumparat-o in vara, masina de familie - foarte bine intretinuta de catre unicul proprietar. Avea la momentul achizitiei 67.500 de km - acum are 81.000.

Acum vreo luna de zile, am dus-o pe transfagarasan, mentionez ca merg in mod constant cu 90 - prind suta in rarele ocazii cand e vale si atinge colosala viteza cu ajutorul gravitatiei. La drumul respectiv nu am facut rabat de la "regula 90", chiar am incercat sa menajez masina pe serpentine si nu am obosit-o excesiv, pastrand o viteza medie in urcare de aprox 40 km/h / treapta 3 si oprindu-ma destul de des ca sa nu se incinga micuta.

Am ajuns la cota 2100 fara probleme. Problema a aparut la coborare, unde am incercat folosirea franei de motor. Dupa aproximativ 5-10 minute in regim combinat frana de motor cu frana de picior, mi s-a aprins martorul (becul portocaliu) de la injectie in bord. Citisem manualul masinii si m-am cam panicat, in manual specificandu-se ca calculatorul intra in regim avarie si este recomandata ajungerea la un service dacia cat mai urgent(la aprox 500km de casa, fara buget de urgente inclus in banii de cheltuiala).
La cateva minute de la aprinderea martorului din bord, in masina s-a simtit un miros foarte puternic de plastic ars (atentie! nu de ambreiaj incins - sunt doua mirosuri distincte) , atat de puternic incat am zis ca din cauza vreunui scurt, a luat foc vreun cablu pe la motor, am oprit si inainte de a deschide capota, am luat extinctorul din portbagaj.
Am oprit motorul, am deschis capota... nimic nu parea a fi in neregula la o prima vedere. Mirosul de ars persista, asa ca - o sa radeti - am inceput sa "imi bag nasul" prin mai multe puncte ale motorului, incercand sa gasesc sursa acestuia - convins fiind de faptul ca mirosul vine de la vreun fir a carui izolatie s-a topit.
Prin eliminare, am concluzionat ca mirosul venea de la cutiuta din plastic negru prinsa pe interiorul aripii de la roata din dreapta - despre care auzisem asa... ca ar fi calculatorul de injectie.
Nu am fost niciodata un priceput in ale mecanicii, dar facand o asociere cu aprinderea martorului de injectie, am zis ca nu are ce sa fie respectiva cutiuta decat acel calculator mult laudat. La atingere nu era fierbinte , am zis sa nu imi bag nasul ca sa agravez o eventuala defectiune aparuta, asa ca m-am mai invartit putin pe langa masina timp in care mirosul de ars a disparut, am incercat sa pun contactul - la a doua , a treia incercare, martorul s-a stins, am pornit motorul dupa stingerea acestuia si am plecat incetisor incetisor la vale, inspre civilizatie.

Fiind seara tarziu, am oprit la prima pensiune cu promisiunea ca a doua zi dimineata sa ma opresc in primul service si sa incercam remedierea problemei. A doua zi, masina a pornit normal, becul s-a stins dupa cele 4 secunde... ma rog. Totusi, am oprit la Curtea de Arges la un service, unde nimeni nu a stiut sa imi zica ce problema ar putea fi si m-au sfatuit sa o tai mai repede spre casa - ceea ce am si facut.

Pe drumul de intoarcere, becul se mai aprindea uneori si concomitent cu aprinderea lui se simtea o usoara scadere a turatiei motorului la relanti, sau o scadere a puterii in mers - masina atingea mai greu la 90 decat inainte.

Am ajuns acasa, am bagat-o in service, mecanicul a dat din umeri si mi-a zis ca problema s-ar putea sa fie de la vreun fir care face masa, si m-a trimis la electrician. Am fost si la electrician. La vreo trei chiar!... niciunul nu a stiut sa imi zica ce ar putea fi defect... De aici, bineinteles - ganduri negre ca ma lasa calculatorul minunat si ca ar putea costa o caruta de bani... in sfarsit..

Acum, eu sper ca ati avut rabdare si ati citit toata povestea - am observat ca pe cativa din "antescriitorii" mei i-ati certat ca nu au dat prea multe detalii, asa ca eu am dat TOATE detaliile posibile! Asa ca am sa va rog pe toti cei care aveti cunostinte mecanice sa veniti cu un sfat, o sugestie, orice !

Va multumesc anticipat pentru sugestii si pentru timpul acordat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.