Ionutz_TM
24 Apr 2008, 21:27
nici a mea nu are tendinta de a da in nas .. in schimb are o mica intarziere la apasatul brusc al pedalei de acceleratie. La turatie ridicata nu se simte deloc .. si urca aproape instant in ture.
Acea intarziere a scazut umpic dupa ce am taiat catalizatorul si l-am inlocuit cu un tronson de teava de evacuare.
Cam cat costa o sonda lambda?
viorel 77
24 Apr 2008, 21:30
Cam 100 lei.
Depinde de magazin.
Salutare,
Am si eu o problema foarte ciudata ( cel putin din pc. meu de vedere ) si anume ca nu imi mai porneste la cheie ( adica se invarte motorul foarte foarte incet ca si cand nu as avea baterie approx. 2-3 ture pe sec ) tinand cont ca bateria este incarcata full.
M-am gandit ca este de la electromotor - dat jos, curatat , testat; merge electromotorul ok.
Daca o imping in 3-4 metri porneste ( la relanti sunt ceva prob... dar am mai citit pe aici si o rezolv cu motorasul de relanti ).
Si mai are o chestie... cand i se pune ei pata se opreste in mers ( foarte rar ) si imi omoara tot - adica e ca si cum nu as mai avea baterie - iau contact, pun contact, o imping si iar porneste in 3-4 metri...
Mie nu imi vine nici o idee de unde ar putea fi ( nici nu am gasit schema electrica la dacia 1310 pe injectie - daca o are cineva si o posteaza este binevenita )
Masina este din 2001 cu GPL.
Multumesc
ghitza
27 Apr 2008, 17:58
sa.CE SA fie oare de-mi fluiera cand schimb din a 4 in a5 in mers .Am schimbat rulmentu de presiune de doua ori.Voi ce ziceti?
Ionutz_TM
27 Apr 2008, 20:48
VTA, curata bornele de la baterie si vezi daca sunt bine prinse cablurile de ele, verifica si la electromotor daca se tine bine cablurile de papuci.
Statorul de la electromotor in ce stare e? Nu are vrun magnet fisurat, sau ciobit.
La mine din cauza coroanei mi-a spart 2 magneti din stator ... cioburile de magnet prinse de rotor l-au facut sa se ivarta greoi cateva zile, pana ce s-a rupt o bucata destul de mare de magnet, si l-a blocat complet.
dyogenes
29 Apr 2008, 19:09
La injectate statorul e cu magneti permanenti? Ca la a mea, pe carb, erau electromagneti. Oricum, chestia cu invartitul greu vine de obicei de la bucse electromotor uzate, am patit-o si eu cand aveam Dacia pe carb. Daca efectiv "ramane fara curent", cel mai frecvent e contact de baterie oxidat. Si eu am aceasta problema la Peugeot-uri (amandoua), acum vreau sa fac o chestie: sa torn o picatura de mercur intre borna bateriei si borna de plumb a masinii. Ar trebui sa faca contact perfect. Sunt si eu curios ce va iesi.
Ionutz_TM
29 Apr 2008, 21:15
Da e cu magneti permanenti .. 6 parca. La mine din cauza coroanei care era zdrentuita rau, mi-am sctricat 2 electromotoare dinastea noi si scurte ... acu am electromotor model vechi luat de la dezmembrari. A intrat la milimetru, pt ca era umpic mai scurt decat clasicul. In mod normal, un electromotor de dacie dinainte de '99 .. 2000, nu incape de injectie, pentru ca da cu partea din spate de suportul de la motor, asta pentru ca la injectie este un distantier intre electromotor si cutia de viteze.
andras
29 Apr 2008, 22:43
am o dacie pe injectie din 2004 fara turometru.de curind am luat un turometruce se monteaza in bord.am pus firul la calculator.am tras firul in bord am legat turometrul am pornit motorul si nimic.dupa aia mi-am adus aminte ca am citit pe forum ca turometrele de pe dacie normala nu merge pe injectie.DACA STIE CINEVA CE MODIFICARI TREBUIE FACUTA?
viorel 77
29 Apr 2008, 22:54
QUOTE(andras @ 29 Apr 2008, 22:43)
am o dacie pe injectie din 2004 fara turometru.de curind am luat un turometruce se monteaza in bord.am pus firul la calculator.am tras firul in bord am legat turometrul am pornit motorul si nimic.dupa aia mi-am adus aminte ca am citit pe forum ca turometrele de pe dacie normala nu merge pe injectie.DACA STIE CINEVA CE MODIFICARI TREBUIE FACUTA?
Sunt la fel, doar ca se leaga altfel.
Era cineva pe aici care stia.
andras
29 Apr 2008, 23:04
este o diferenta la intrarea semnalului in turometru.ptr-ca la carburatie semnalul este in jur de 300-400 vsi la injectie este de 12v.
Ionescu
30 Apr 2008, 03:39
QUOTE(andras @ 29 Apr 2008, 23:04)
este o diferenta la intrarea semnalului in turometru.ptr-ca la carburatie semnalul este in jur de 300-400 vsi la injectie este de 12v.
400V???????????
Pai nu ar trebui sa te prajeasca cu totul? Ce naiba turometrul de Dacie e pantograf de tramvai?
dyogenes
30 Apr 2008, 07:19
Nu, nu se prajeste nimic. Turometrul clasic are la intrare o rezistenta de 82K care limiteaza curentul. Vezi ca eu am descris pe undeva modificarile turometrului pentru semnal de 12V. Din cate imi amintesc scoteam acea rezistenta de 82K si o inlocuiam cu una de 1K. Pe undeva pe la aprindere electronica "imbunatatiri CLT" cred ca am scris.
andras
30 Apr 2008, 22:49
QUOTE(dyogenes @ 30 Apr 2008, 08:19)
Nu, nu se prajeste nimic. Turometrul clasic are la intrare o rezistenta de 82K care limiteaza curentul. Vezi ca eu am descris pe undeva modificarile turometrului pentru semnal de 12V. Din cate imi amintesc scoteam acea rezistenta de 82K si o inlocuiam cu una de 1K. Pe undeva pe la aprindere electronica "imbunatatiri CLT" cred ca am scris.
[QUOTE]Nu, nu se prajeste nimic. Turometrul clasic are la intrare o rezistenta de 82K care limiteaza curentul. Vezi ca eu am descris pe undeva modificarile turometrului pentru semnal de 12V. Din cate imi amintesc scoteam acea rezistenta de 82K si o inlocuiam cu una de 1K. Pe undeva pe la aprindere electronica "imbunatatiri CLT" cred ca am scris.[QUOTE]
am cautat doua ore am gasit si atasamentele sunt sterse.asta este.oricum mersi ptr ajutor.
CRICOCI
2 May 2008, 13:33
sal! am si eu o intrebare,am o dacie 2000 injectie + gpl am fost la un drum de curand cu ea, si am parcurs in jur de 225 km, a mancat peste 25 litri! gaz , cu 4 persoane in masina, drumu a fost mai mult in curbe deal si vale mai tin sa reamintesc ca de la un timp pe la teava de esapament emana mai multe gaze nearse, adica miroase mai tare a gaz. are cineva idee cam ce consum mediu are pe gaz dacia injectie? ps. a si tin sa ma spun k, conduc mai sportiv si merg cam la 90 110. multumesc anicipat
fish_semen
2 May 2008, 17:58
Sall .....stie careva c are dacia mea ! nu mai stiu c sa`i fac .....am probleme cu incalzirea .....fratilor k la ne`oamenii la mine cand este apa sus (adik aproape d rosu`) baga aer caldut>>rece cand este mai jos baga aer fierbinte ...... mai p scurt cand deschide termostatul (care este nou ....si am schimbat 3 bucati) da caldura cand se inchide nu mai baga caldura...!! aveti idee despre ce este vorba ??ms mult astept si un buzz sau un maill ::::::
ID -MESSS -- FISH_SEMEN --- SAU MAILL - FISH_SEMEN@YAHOO.COM
THX
MIHAI8888
2 May 2008, 20:11
as dori sa desfac respectiv sa curat corpul clapeta ,in special regulatorul de presiune si injectorul (auzisem ca nu se poate desfce ca se strica )
ce solutie imi recomandati decarbusolv sau spray de contacte poate un wd 40 ceva?
particularitati la demontare ,montare sunt ? (chestii la care ar trebui sa fiu atent)
mersi anticipat
dyogenes
4 May 2008, 20:05
Nu se strica nimic, vezi cu vreo 2 pagini in urma pozele. Injectorul eu l-am curatat cu decarbusolv. Regulatorul de presiune nu se poate regla, are o membrana la care va trebui sa ai grija sa nu o rupi. Succes!
P.S. Nu baga membrana regulatorului de presiune in decarbusolv, ca se umfla!
posesor dacia1300
5 May 2008, 11:26
rog mult cine are o schema pe culori la instalatia electrica de nova GTI sa-mi dea si mie am gasit manuale de reparatie diverse dar in nici unul nu am culorile la fire.
MIHAI8888
5 May 2008, 19:49
banuiam regulatorul de presiune sau injectorul infundat pt mersul tremurat la relanti
dar am epuizat toate variantele (schimbat fise ,bujii, fitru aer si benzina ,supapa de retinere servo ,pompa de benzina,tampoane suporti motor ,curatat mufe senzori ,senzor de turatie curatat ,,etc)
nu imi dau seama ce are de ce tremura
ce ar mai putea fi?
CRICOCI
7 May 2008, 15:45
Salut!. am si eu o mica problema, am o dacie 2000 Li , porneste bine, merge bine dar in momentul in care trec de 2800 turati imi intrerupe si nush de ce, bujiile le am verificat sunt bune doar ce le am schimbat ,am schimbat de curand furtunele de la alimentare tur/ retur si am observat ca cele care le am scos erau mai mari in diametru interior dar probabil ca erau vechi , am si GPL nu face la fel. daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat sau o parere ii multumesc anticipat.
mar10may
7 May 2008, 18:17
daca face numai pe benzina si nu face si pe gpl poate fi si din cauza pompei de benzina.verifica daca baga bine benzina,adica cu presiune.verifica si filtrul de benzina sa nu fie infundat.daca nu l ai schimbat demult o poti face oricum.nu cred ca ai face rau.
viorel 77
7 May 2008, 20:44
pompa de benzina(sita), filtrul de benzina...
filtrul de aer
si io am patit la fel si am facut altfel.incearca cand mai da in nas cum zici tu sa o presti si sa scoti mufa de la calculator si sa o pui imediat la loc si sa vezi daca merge.Daca merge n uare nimica pompa este de la gaz.isi schimba parametri.Eu nu mai merg pe az
ghitza
10 May 2008, 13:52
sal.Cu ce se poate antifona cel mai bine,am am auzit mai multe replici si vreau si parerea voastra
alindrgn
10 May 2008, 18:09
as dori si eu daca are cineva sa imi dea si mie schema electrica de la dacia 1310 Li din anul 2000, cu injectie...daca o are cineva sa trimita un pm pls
ghitza
11 May 2008, 20:16
eu am patit asa ca se aprindea martoru de al injectie si nu se mai stingea cand sa desprins un piciorus de la senzoru de aer cel de langa injector.Dar slava domnului ca lam reparat ca nu se gaseste separat ,doar cu corp injectie ......si costa vreo 1000 de lei
mar10may
11 May 2008, 20:38
la banii astia mai bine mergi cu becul aprins:)))))
Ionutz_TM
12 May 2008, 16:01
da doar ca in afara de bec aprins ... computerul regleaza prost amestecul ce rezulta un consum mai mare.
mar10may
12 May 2008, 19:39
scoti firul de la bec sa nu mai stea aprins:)))))))
cum pot sa aflu din cartea de identiate al masinii (1310 Lj) daca are euroII, sau exista un cod anume? daca ma poate ajuta cineva. merci.
alindrgn
19 May 2008, 19:52
QUOTE(Ricsa @ 19 May 2008, 19:31)
cum pot sa aflu din cartea de identiate al masinii (1310 Lj) daca are euroII, sau exista un cod anume? daca ma poate ajuta cineva. merci.
Din ce an e?
alindrgn
19 May 2008, 21:18
QUOTE(Ricsa @ 19 May 2008, 19:55)
ai euro 1...da-mi si mie add pls ca vreau sa te intreb ceva.. alin_drgn e id meu... specifica cine esti ca altfel nu te accept!
roland
20 May 2008, 09:04
Nu exista Dacia cu Euro 1. Au fost (din ce zicea parca Argon) ceva tentative de Dacii pe carburatie cu catalizator (Euro 1) dar n-a iesit.
Dacia cu carburatie: NON Euro
Dacia pe injectie: Euro 2 (se vede si din talon) (ultimele doua litere din seria aia mare)
Euro 1: E1 R1 X1
Euro 2: X2 X3 X4 X5 X6 Y1 Y2 Y3 E2 R2
Euro 3: D3 R3 E3
Euro 4: E4 R4
Restul sunt NON Euro.
Daciile din 2000 sunt cu injectie toate.
Ionutz_TM
20 May 2008, 10:56
hehe .. in sfarsit am aflat si eu cum se face recunoasterea de euro ...
ms.
La mine pe dacia Li din 2001 am ultimele 2 litere "x6"
marius80_eugen
20 May 2008, 12:02
Am si eu o intrebare mai mult generala cu privire la problemele Daciilor pe injectie :
se merita diferenta de sa spunem 15 milioane intre una pe injectie si una fara , din acelasi an ? Ma refer la problemele si fiabilitatea celor pe injectie .
Problemele sunt mai multe , costurile de reparatie mai mari sau este o masinacu un motor mai fiabil decat cel pe carburatie , clasic ?
P.S. Scuze ca nu pot sa citesc tot topicul de 42 de pagini , dar tata tocmai vrea sa-si ia o dacie si in 2 zile s-a razgandit de la batrana de 15 ani , la una de 9 ani , pe injectie .
C a t a l i n
20 May 2008, 12:04
Eu n-aș mai cumpăra carburație.
Probleme sunt la ambele, dar MULT MAI RAR la injecție.
marius80_eugen
20 May 2008, 12:55
OK , mercic mult . Eu ramasesem cu impresia ca fiind printre primele generatii pe injectie , nu au fost prea reusite ... dar daca spui ca e mai ok decat pe carburatie , atunci e bine .
Pe carburatie am avut si eu o berlina si ... le stiu ca pe propriul buzunar ....
roland
20 May 2008, 12:58
N-ai stres la pornire (porneste fara sa apesi pedale), nu te complici cu socul, nu tre'a sa dai pedale iarna...
E, cand se strica... se strica, dar partea de injectie e fiabila (Bosch). Nu e made in Romania. Avantajele sunt in primul rand de confort, nu iti trebuie un intreg ritual de pornire (diferit de la Dacie la Dacie - cu carburatie), e Euro 2 (nu polueaza asa)... etc
maryus_83
20 May 2008, 13:04
Eu sincer.. nu m-as mai intoarce la carburatie ever. Le-am avut pe amadoua. Cum am mai zis.. e mult mai confortabil sa porneasca motorul la sfert chiar si la -20 de grade si sa pleci in sec 2 la drum fara stres. De cand am berlina pe injectie, n-am mai ridicat capota decat odata la 2 saptamani sa verfic nivelurile.
alindrgn
20 May 2008, 14:12
QUOTE(roland @ 20 May 2008, 09:04)
Nu exista Dacia cu Euro 1. Au fost (din ce zicea parca Argon) ceva tentative de Dacii pe carburatie cu catalizator (Euro 1) dar n-a iesit.
Dacia cu carburatie: NON Euro
Dacia pe injectie: Euro 2 (se vede si din talon) (ultimele doua litere din seria aia mare)
Euro 1: E1 R1 X1
Euro 2: X2 X3 X4 X5 X6 Y1 Y2 Y3 E2 R2
Euro 3: D3 R3 E3
Euro 4: E4 R4
Restul sunt NON Euro.
Daciile din 2000 sunt cu injectie toate.
un vecin de la mine are Dacia 1310 Li din 2000 si pe talon scrie EURO 1 !
C a t a l i n
20 May 2008, 14:16
Cum scrie?
pe talon nu scrie asa ceva. In 2000 si inainte nu exista codificarea, asa eu am Euro4
roland
20 May 2008, 14:45
Ciudat. Cumnatul meu are masina din 98 sau 97 si are codificarea in regula. Adica, se gata in doua cifre si nu corespunde la nimic din tabel. Rezulta: non euro.
Btw, cum scrie Euro 1 pe ea? Alindrgn, pune ultimele litere de la codificare.
Argon, la tine ce scrie pe talon?
Masina mea era din 2000 si se gata corespunzator tabelului.
C a t a l i n
20 May 2008, 14:47
Nici la mine nu corespund codurile, mașina e din 1998, și îndeplinește Euro 2, că doar ăsta e baremul pentru ea la ITP.
roland
20 May 2008, 15:05
Dacia din 1998 nu are catalizator. Deci nu are cum sa indeplineasca normele Euro 2. Atunci a ta cum le indeplineste? Toate Daciile au fost non-euro pana la cea injectata, Euro 2.
C a t a l i n
20 May 2008, 15:07
Dacia Nova GTi are motor 1.6 injecție, catalizator, canistră carbon. Injecția a fost montată prima dată pe Nova.
roland
20 May 2008, 15:09
Da, sorry. Ma gandeam doar la berline...
Ionutz_TM
22 May 2008, 09:39
eu din cate am auzit, pe berlina fara injectie, se poate modifica la maxim euro 1, cu catalizator ... dar pentru euro 2 sau superior trebuie neaparat injectie.
Ca si comparatie .. tata are berlina din 94 pe carburatie, si desi e bine intretinuta, porneste cum trebuie si trage destul de bine, nu as mai reveni la ea de la injectie, cu toate ca am condus mai bine de un an in paralal si eu si tata pe ea.
La injectie am avut pana acum de schimbat discul de ambeiaj, electromotorl+coroana, din cauza unui zgomot la pornire ... si in rest nici o problema majora. In iarna la prima cheie .. caldura in cateva minute .. Bujiile le-am scos o singura data sa vad daca au distanta corespunzatoare .. asta intr-un an de cand am masina.
marius80_eugen
23 May 2008, 21:15
QUOTE(alindrgn @ 20 May 2008, 14:12)
un vecin de la mine are Dacia 1310 Li din 2000 si pe talon scrie EURO 1 !
QUOTE(MAERSK @ 20 May 2008, 14:16)
Cum scrie?
Parca si la tata scrie la fel
GATA a cumparat-o azi . De azi ma plimb cu doua
.
Deci "Li" scrie pe spatele masinii , mai precis pe marginea de la portbagaj .
De acum trebuie sa ma apuc sa citesc toate topicurile de consumabile ca maine ma duc sa le cumpar sa o punem la punct .
Problema : fostul proprietar spune ca dupa ce a schimbat ambreiajul , mecanicul a uitat cica sa conecteze contactul de marsalier ... Astea se strica repede ? Intreb pt ca la fost berlina a mea dupa 25 de ani nu s-a stricat , dar la asta ... nu mai cred NICI o vorba de la fostul proprietar dupa ce incet vad ca a ascuns multe problemute ale masinii . Acum 30 de min , cand vroiam sa completam in vasul de pulverizare observam ca era uscat complet si ca vasul este spart . La o usa vad ca nu se deschide din exterior , avaria merge cand vrea ea ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.