Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
diaconuliviu |
![]()
Post
#781
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
gti98 |
![]()
Post
#782
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Pozele sunt neclare; mie-mi faceau impresia ca aratau urme de coroziune la cel din stanga (am capatat si eu o cutie cu placa; un june i-a dezlipit toate componentele, dar poate folosesc cutia si contactele)
Modelul plat, varianta de 24 e intr-o cutie mai mica; aia de 12 s-a montat mai mult pe tractoare. Va trebui sa o demolezi la dalta, impregnarea e in epoxi. Nu merge nici sa incerci sa o scoti "intreaga" ca are un nit la masa care ancoreaza "blocul" in cutie (am eliberat si eu cateva cutii din alea...) Regulatoarele incorporate (Oltcit si Nova, nu Supernova!) au cam aceeasi schema cu regulatorul electronic "mic" (acesta e simplificat, in sensul ca nu mai are iesirile pentru semipuntea auxiliara - Bygy a pus schema undeva -, iesirile pentru bec si referinta separata) Desi nu e prea complex, fiind echipat doar cu un tranzistor mic, gen BC251 ca amplificator de eroare si un Darlington gen BD647 ca ERS (element regulator serie), are compensare termica (regleaza tensiunea mai mica la cald si mai ridicata la frig). O mentiune pentru regulatorul electronic produs de o firma din Iasi, Gradient SRL, singurul realizat cu amplificator de eroare diferential (solutia e nitel mai scumpa, utilizeaza 2 tranzistoare in amplificatorul de eroare; insa elimina variatia cu temperatura a tensiunii emitor-baza, factor perturbator la amplificatorul de eroare - economic - cu un singur tranzistor)(oricum, parca Gradient nu mai produce regulatoare...) Releul electromecanic, atat de drag unor "clasicisti", e cel mai prost: dificil de reglat si instabil, scump si vulnerabil la scanteierea pe contactele mobile (industria indigena nu a folosit niciodata materiale corespunzatoare pentru acele contacte). Cum nu as reveni la carburator, cum nimeni nu se gandeste sa revina la dinam (!), regulatorul electromecanic isi are locul in muzeul solutiilor tehnice! Nu pot sublinia indeajuns: majoritatea problemelor electrice pe automobil apar din cauza agresiunii chimice si electrochimice la contactul a 2 materiale diferite. Papucii si sertizarile se oxideaza sub actiunea umezelii si a elementelor contaminante (sarea folosita iarna, noroiul care se comporta ca un burete mentinand umezeala mult timp, micile interstitii unde capilaritatea mentine apa aproape permanent). E laborios, incomod si imprastiat in multe locuri; multi din cei ce au doar o oarecare "experienta" in spatele volanului, si-au format prin service-uri optica ca "s-a defectat alternatorul" sau regulatorul, sau bateria, sau electromotorul... Multi "mecanici" habar n-au, iar multi din cei mai putini care stiu meserie mai pe vechi, mai "de Dacie", baga aceste texte, in parte ca sa scoata banu', cu cate o piesa scumpa, in parte datorita ignorantei "clientului": daca-i spui ca ai curatat 10 contacte, in nestiinta lui, va crede ca ai facut cam acelasi lucru ca ala care sterge geamul la stop: o treaba de 1 leu. Dar daca ii bagi sub nas alternatorul (trei milioane, sefu' sa traiti), fraierul decarteaza trei milioane plus inca unul (sau doua!) pentru cele 4 suruburi care trebuie desfacute (pardon, si "priceperea" "meseriasului"!) Si uite asa se face stocul de componente, se vinde ici un rotor, colo o punte.... Deh, daca nu nu place sa punem mana pe carte, apoi pe cate o cheie, sa ne mai si murdarim nitel....scoatem banul (eventual al babacului...) Craciun fericit si Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#783
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca te pricepi un pic iti recomand sa faci releul de aici il am pe masina de ani buni si nu am avut nici o problema pina acum (9 ani)
This post has been edited by bygy007: 24 Dec 2008, 01:10 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
soulraven |
![]()
Post
#784
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
ieri l-am montat pe cel in carcasa de plastic cu referinta, numai ca nu porneste incarcarea, porneste numai daca i dai o tensiune foarte mare, apoi regleaza, adica si-a schimbat pragul de deschidere. Ceva componente active. Are cineva schema la el?sau a venit cineva asa ceva si i-a scos schema? Nu de alta, dar prefer sa am schema si sa ma uit inainte pe ea, cablajul fiind, foarte,foarte subtire, si daca incep sa pun pistolu pe el fara un scop sigur se duce draq sigur
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#785
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
singurul lucru pe care il tin minte este ca ajustarea tensiunii se face din rezistentele puse pe spate
25 Dec 2008, 07:38: de ce nu incerci sa faci releul propus de mine mai sus cablajul (circuitul) se potriveste perfect in acea cutie , carcasa , dupa unul ca modelul ala a fost facut This post has been edited by bygy007: 25 Dec 2008, 07:38 Attached thumbnail(s) 21_12_08_1126.jpg ( Size: 79.86k ) Number of downloads: 696 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
soulraven |
![]()
Post
#786
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
astept un cablaj pentru un releu la fel ca cel scot de sacele. CU 2n3055. Cel mai nasol mi-e de cablaje si daia ma dau inapoi.
Ajusteaza tensiunea de iesire sau de prag?l-am mai pus pe masa si incepe sa dea tensiune pe DF doar daca i cresc tensiunea peste 12V, undeva pe la 14,45V. Apoi lucreaza normal si in regula. Are cineva schimba releului asta? |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#787
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai si schema si cablaj si se potriveste in carcasa aia de la releul ala cu 2N
Attached thumbnail(s) giyol.JPG ( Size: 188.87k ) Number of downloads: 729 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
soulraven |
![]()
Post
#788
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
pai cred ca o sa ma apuc sa il fac, dar parca nu l-asi lasa nic pe asta de acum, ai idee de schema?
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#789
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
eu in locul lui 2N as monta un tranzistor mos cu rezistenta in conductie drena sursa 0.012 ohmi ca sa pice cat mai putina tensiune pe tranzistor iar restul sa fie asigurat bobinei de magnetizare. Bigy modifica tu schema proeazasine spui cum lucreaza ... eu nu am pe ce sa mai verific.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#790
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
schema
<span class='edit'>26 Dec 2008, 01:22:</span> QUOTE(djasu82 @ 25 Dec 2008, 18:21) eu in locul lui 2N as monta un tranzistor mos cu rezistenta in conductie drena sursa 0.012 ohmi ca sa pice cat mai putina tensiune pe tranzistor iar restul sa fie asigurat bobinei de magnetizare. Bigy modifica tu schema proeazasine spui cum lucreaza ... eu nu am pe ce sa mai verific. oricum ai cadere 0,6V maxim , tranzistorul lucreza in regim saturat-blocat , si nu prea conteaza asa mult la mine cum a pornit motorul am pe baterie intre 13,8 si 14,2 indiferent de consumatori sau starea bateriei This post has been edited by bygy007: 26 Dec 2008, 01:23 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#791
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
monteaza tu becuri de 65/55W si ai sa vezi ca nu sta stabilsub 800 deture poate chiar la 750 . A daca montezi becuri de 45/40W atunci sta stabil si cu un montaj de 14 lei.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#792
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Cine imi poate da si mie o schema de conectare a unui alternator de Dacia, model nou, cu releu montat direct pe el si cu conector pentru becul de bord (martorul de incarcare, la modelele fara acel voltmetru)? Am nevoie sa stiu exact ce am pe acel conector, ca sa pot simula cu un releu de incarcare electronic extern si sa imi ramana si becul valabil in bord. Va rog mult. Mersi.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
sorin1983 |
![]()
Post
#793
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
@ bygy007 : daca ai putin timp liber te rog sa te uiti un pic peste valorile masurate de mine la masina... imi face figuri si am ajuns la concluzia ca daca ii scot borna va porni a doua zi..
intre DF si masa(surubul releului) 1. fara consumatori si la relanti 3.5V dar fluctueaza- e o valoare medie 2. fara consumatori si turat la 2500 2.1V la fel fluctueaza 3. cu consumatori(faza lunga+pozitii) la relanti 5.3V cu fluctuatii 4. cu consumatori la 2500 ture 3.55 tot cu fluctuatii --------------------------- intre + baterie si + borna releului(banuiesc ca e cea de langa DF si are papuc) 0.3-0.6V de la - baterie la carcasa alternatorului(cu consumatori) 0.03-0.09V --------------------------- la relanti aveam 14.28V fara consumatori dar spre exemplu ieri aveam 13.98-14.02V la relanti cu consumatori 14.2V --------------------------- si inca ceva ciudat cand pun contactul desi in baterie sunt cam 12.7V dupa o noapte cu bornele puse am pe + - bobina 10.7V . oare nu trebuiau sa fie tot 12V? astept un raspuns si concluzii ceva. mersi |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#794
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(sorin1983 @ 10 Jan 2009, 20:36) @ bygy007 : daca ai putin timp liber te rog sa te uiti un pic peste valorile masurate de mine la masina... imi face figuri si am ajuns la concluzia ca daca ii scot borna va porni a doua zi.. intre DF si masa(surubul releului) 1. fara consumatori si la relanti 3.5V dar fluctueaza- e o valoare medie 2. fara consumatori si turat la 2500 2.1V la fel fluctueaza 3. cu consumatori(faza lunga+pozitii) la relanti 5.3V cu fluctuatii 4. cu consumatori la 2500 ture 3.55 tot cu fluctuatii --------------------------- intre + baterie si + borna releului(banuiesc ca e cea de langa DF si are papuc) 0.3-0.6V de la - baterie la carcasa alternatorului(cu consumatori) 0.03-0.09V --------------------------- la relanti aveam 14.28V fara consumatori dar spre exemplu ieri aveam 13.98-14.02V la relanti cu consumatori 14.2V --------------------------- aceste valori sint mai bine decit ok bateria si sistemul de incarcare functioneaza bine <span class='edit'>10 Jan 2009, 23:58:</span> QUOTE(sorin1983 @ 10 Jan 2009, 20:36) si inca ceva ciudat cand pun contactul desi in baterie sunt cam 12.7V dupa o noapte cu bornele puse am pe + - bobina 10.7V . oare nu trebuiau sa fie tot 12V? pune aparatul intre plusul bobinei si masa (caroserie) si vezi tensiunea daca ai tot 10,7V atunci este de la contact , daca ai 12V atunci platina e cu probleme trebuie curatata mai poate fi si bateria , (un element nasol ceva ) si din cauza aia sa ai probleme cu pornirea , daca ai posibilitatea de a masura densitatea ar fi ok in acest fel vezi cum stai cu ea This post has been edited by bygy007: 11 Jan 2009, 00:01 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#795
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
mersi de raspuns! n-am platina... e aprindere gotronic cu senzor. o sa masor si tensiunea intre bobina si masa sa vad ce diferente am acolo.
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#796
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
atunci se explica tensiunea aia
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
restromania |
![]() ![]()
Post
#797
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 17 December 08 From: Galati ![]() |
buna seara dragi colegi forumisti..
dupa ce am citit vreo 6 pagini din acest topic m-am hotarat sa masor si eu si sa vad ce se intampla cu partea electrica a masinii mele(deseori indicatorul de la baterie se duce pe rosu) si am obtinut urmatoarele valori 1-prima masuratoare a fost cu motorul oprit intre bornele bateriei 13,06V masina statuse cam o ora si ceva. 2-15 V motorul pornit la relanti 3-14,8V motorul turat aprox 2000 de ture...nu am turometru asa ca am aproximat eu 4-15,2V motor la relanti cu faza scurta 5-14,8V motor la relanti cu faza lunga 6-15,2V turat la aprox 2000 de ture cu faza lunga 7-13V toti consumatorii porniti la relanti (faza lunga, casetofon, aeroterma) 8-15V toti consumatorii in turatie 9-13,34 V motor oprit sincer dupa ce am citit cred ca bateria mea a trecut prin clipe grele.am incercat sa mi dau seama care este firul de excitatie dintre releul de incarcare si alternator dar nu am reusit. uitati si o poza cu alternatorul meu si un fir care iese de la motor. apropo...ce masuratori trebuie sa mai fac(am citit pe forum dar daca ar putea sa imi spuna cineva exact cum ar fi + baterie - chestia aia) va multumesc mult am pus poze si cu releul si firul acela.. Attached thumbnail(s) Imag048.jpg ( Size: 79.84k ) Number of downloads: 647 Imag049.jpg ( Size: 77.97k ) Number of downloads: 648 Imag050.jpg ( Size: 85.56k ) Number of downloads: 632 |
--------------------
Dacia
Super Nova
Clima 2001
- GL-88-SRG
|
|
lopi |
![]()
Post
#798
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 22 April 08 ![]() |
Am si eu probleme cu alternatorul, releu ...
- de aproximativ jumatate de an, indiferent cati consumatori am porniti, indicatorul in bord imi arata spre minus - este fie pe hasurat, fie pe rosu minus. Am verificat in vara alternator, releu, la mecanic si erau ok. Exceptional imi arata un pic spre mijloc ! Si la relanti si in mers, si cu consumatori si fara. - de 2 zile imi tot indica pe rosu minus si mi s-a oprit motorul in mers si asta a fost. Nu am mai avut baterie. Cureaua se invartea, cand mergea motorul. Am incarcat bateria la redresor si porneste. - azi am mai strans cureaua de ventilator, mi s-a parut mai slabita (cat de tare trebuie stransa ? sau doar cat sa stea fixata ?). - baterie e veche, 5 ani, dar nu a fost folosita mult. Se poate sa nu tina curent si sa imi indice ca nu incarca ? Aveam 12.4V pe baterie si cand nu foloseam masina 1 saptamana. 1. Problema la mine cred ca e la releu, nu ? Cred ca am releu electronic. PS: revin cu masuratori. |
--------------------
dacia
1410
1992
|
|
restromania |
![]()
Post
#799
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 17 December 08 From: Galati ![]() |
Apropo de chestia asta...si eu as fi interesat despre cum ar trebui sa fie cureaua de la releu. Am tot citit pe forum dar nu prea am gasit un raspuns care sa ma multumeasca..uneori e cam greoi de folosit functia de cautare. Multumesc
|
--------------------
Dacia
Super Nova
Clima 2001
- GL-88-SRG
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#800
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
@restromania :
untitled11.JPG ( Size: 40.78k ) Number of downloads: 224 untitled22.JPG ( Size: 44.29k ) Number of downloads: 194 citeste si tu 4 posturi mai sus ce am masurat eu... si vezi ca e cureaua de alternator, releul nu are curea:) eu o strang in asa fel incat atunci cand apas pe partea care e orizontala(care se vede intre alternator si ventilator) sa nu se apese mai mult de 1 cm . @lopi: s-a tot discutat pe forum ca nu e un etalon metrologic indicatorul de pe bord de la dacie... daca la masuratori iese ok atunci nu ai nici o grija. This post has been edited by sorin1983: 13 Jan 2009, 00:40 |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
restromania |
![]()
Post
#801
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 17 December 08 From: Galati ![]() |
scuze dar la oras asta nu mai gandesc limpede...ma gandeam la mai multe chestii..
o sa mai pun sa citesc putin prin topicul asta...valorile astea sunt bune? multumesc pt indicatii si pt poze..o sa inverc si maine sa vad ce valori o sa am |
--------------------
Dacia
Super Nova
Clima 2001
- GL-88-SRG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#802
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
@restromania ATENTIE AI TENSIUNILE CAM MARI maxim 14,4 in orice siutiatie ,eventual pune o tasta a aparatului pe plusul bateriei si alta pe plusul releului (cu verde in poza ) nu trebuie sa depaseasca 0,2-0,3 daca ai mai mult ia un releu cu fir de referinta sau remediaza acum am scris in acest post mai masoara valorile intre DF si masa si pune valorile , valorile corecte sint in acest post
This post has been edited by bygy007: 13 Jan 2009, 23:54 Attached thumbnail(s) Imag048.jpg ( Size: 48.66k ) Number of downloads: 243 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
daniM |
![]()
Post
#803
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Cum dracu sa desfac piulita aia de la fulie ,ca e stransa de n-am aer?
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#804
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
so ia naiba, ca si eu m-am chinuit sa o desfac la -10 grade si tot am transpirat, si tot nu am desfacut-o.
pe mine iar ma lasat aletrnatorul...e al 3-lea pe care il schimb in 2 luni de zile. ce naiba le face sa se arda asa? vreun scurt? trebuia sa se arda siguranta, consumator...prea multa sarcina pe alternator? am un amarat de alternator de 36, dar nou, si se pare ca o sa il schimb iar...ala dinainte a fost de tractor, cu fulie dubla, mica, dar sa dus si ala... |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
daniM |
![]()
Post
#805
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Uf!!!Abia am dat-o jos(fulia).Maine ma duc sa gasesc vreo plia ,ca sa adaptez fulia de Oltcit pe rotor...
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
soulraven |
![]()
Post
#806
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
si eu de cand caut, poate gasesti 2 si imi trimiti si mie una:)
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
daniM |
![]()
Post
#807
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
soulraven |
![]()
Post
#808
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
pai vreau si dala......
![]() |
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
daniM |
![]()
Post
#809
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Pai suna-l...,si eu am gasit nr. tot aici pe forum...
<span class='edit'>13 Jan 2009, 18:24:</span> QUOTE(daniM @ 13 Jan 2009, 10:56) Azi le-am primit prin posta This post has been edited by daniM: 13 Jan 2009, 18:31 Attached File(s) |
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
lopi |
![]()
Post
#810
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 22 April 08 ![]() |
Revin si eu cu masuratori:
pe baterie am: - cu motorul nepornit: 12.2V - motor relanti (fara consumatori): 12V, mai variaza, foarte rar se duce la 12.5V - motor la 2.000 ture (fara consumatori): 12.2V - motor relanti (cu consumatori - faza lunga + aeroterma): 11.5V - motor la 2.000 ture (cu consumatori - faza lunga + aeroterma): 11.53V - acul in bord, este mereu pe rosu sau maxim pe hasurat. La nivelul alb nu ajunge deloc, cu asa valori, cred ca indica corect. - am masurat de la borna minus a bateriri la masa releului si am 0V (deci bine) - am facut mai bin contactele cu masa pe releu, alternator, caroserie (nu s-a rezolvat) - am mai dat drumul un pic la curea, sa o pot apasa 1 cm (incarca ca si inainte) Din valori, eu vad ca merg doar pe baterie ![]() ![]() 1. Daca e de la releu, il schimb si gata, nu ar fi mare lucru. 2. Daca e de la alternator ... mie mi se pare usor de desfacut ![]() 3. Bateria banuiesc ca iese din calcul daca am mereu 12.2 V, din vara si pana acum mereu a tinut peste 12 V. |
--------------------
dacia
1410
1992
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 05:11 |