DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 3 4 5 6 7 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Drum cu prioritate - problema

razvanamza
post 27 Dec 2008, 01:39
Post #121


Membru Numarator


Group: Members
Posts: 509
Joined: 25 November 07
From: Buzau




Ma scuzati ca intervin, dar logica spune ca 3 nu va da prioritate nimanui, chit ca 2 nu are semn pe bretea....motivul mi se pare evident.....breteaua in sine nu face parte dintr-un drum cu prioritate, este ca si cum pe autostrada s-ar opri toata coloana ca sa intre cei de pe bretele, desi nu au semn de cedeaza trecerea. iar 2, adica cel ce face dreapta, a ocolit un semafor rosu, deci ar trebui sa-i fie clar ca pe directia lui 3 este verde, deci pe acolo au prioritate masinile in acel moment.


--------------------
Dacia Oarecare Candva - Bz-00-xxx
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 27 Dec 2008, 01:48
Post #122


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




Pe scurt:
Art.5. - (1) Administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor, conform competențelor ce îi revin, cu avizul poliției rutiere, este obligat să instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, să aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor în vigoare, și să le mențină în stare corespunzătoare.
...
(6) În cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a stării tehnice necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum și a obstacolelor ori lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravențional, civil sau penal, în condițiile legii.
...

Art.6. - În sensul prezentei ordonanțe de urgență, expresiile și termenii de mai jos au următorul înțeles:
1. acordare a priorității – obligația oricărui participant la trafic de a nu-și continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalți participanți la trafic care au prioritate de trecere să-și modifice brusc direcția sau viteza de deplasare ori să oprească;
...
3. amenajări rutiere – totalitatea construcțiilor, dispozitivelor și oricăror mijloace tehnice, altele decât cele destinate semnalizării, amplasate pe drumul public în scopul asigurării securității rutiere;
...
...
14. drum public – orice cale de comunicație terestră, cu excepția căilor ferate, special amenajată pentru traficul pietonal sau rutier, deschisă circulației publice; drumurile care sunt închise circulației publice sunt semnalizate la intrare cu inscripții vizibile;
...
26. prioritate de trecere – dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalți participanți la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulația pe drumurile publice;
...

Art.31. - Participanții la trafic trebuie să respecte regulile de circulație, semnalele, indicațiile și dispozițiile polițistului rutier, precum și semnificația diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicațiile și dispozițiile polițistului rutier;
cool.gif semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art.32 alin.(2) lit.a) și cool.gif;
c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfășurare a circulației;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulație.

...
§ 7. Intersecții și obligația de a ceda trecerea

Art.55. - Intersecțiile sunt:
a) cu circulație nedirijată;
cool.gif cu circulație dirijată. În această categorie sunt incluse și intersecțiile în care circulația se desfășoară în sens giratoriu.

Art.56. - La apropierea de o intersecție conducătorul de vehicul trebuie să circule cu o viteză care să îi permită oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participanților la trafic care au acest drept.

Art.57. - (1) La intersecțiile cu circulație nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreaptă, în condițiile stabilite prin regulament.
(2) La intersecțiile cu circulație dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificația indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicațiile ori semnalele polițistul rutier.
(3) Pătrunderea unui vehicul într-o intersecție este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecției.
(4) În intersecțiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate față de cele care urmează să pătrundă în intersecție.


Intersectia este semaforizata cu semafor in functiune- cel care circula pe verde are prioritate pana la parasirea ei (ceace inseamna dupa constructia/amenajarea respectiva). Cel care circula pe aceasta constructie se supune art 56.

Simtul civic (care se pare este cazut pe spate: vezi mai sus) ii obliga mai ales pe cei care au avut incidente in zona respectiva sa ia masuri pentru evitarea altor evenimente in zona. Dar la noi functioneaza, dupa cum bine stim, principiul "sa moara si capra vecinului..."

Apropo nu ii obliga doar moral ci si legal: Art. 96 (1)Participanții la trafic sunt obligați să anunțe administratorul drumului public ori cea mai apropiată unitate de poliție atunci când au cunoștință despre existența pe drum a unui obstacol sau a oricărei alte situații periculoase pentru fluența și siguranța circulației. (Reg OUG 295)

This post has been edited by driver: 27 Dec 2008, 02:01


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Dec 2008, 01:52
Post #123


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Hmm hai sa vedem cum se intra (tipic) in autostrada:

1. din parcare/bretea se intra pe banda de accelerare
2. apoi se schimba banda spre cea de circulatoie propriu-zisa.

Asadar manevra la care faci referire e o schimbare de banda din partea celui care patrunde in autostrada (cu asigurare etc etc). Mai mult, acolo unde e nevoie sunt indicatoare.

Mai intreb: breteaua aia ce e? Daca e alt drum decit cel cu prioritate -> intersectie nedirijata, vezi mai inainte. Daca e chiar drumul cu prioritate->traba e clara. Daca nu e drum->de ce se circula (legal) pe acolo, caci nu e "curte, garaj, parcare sau gang".
-----
Pentru driver: de ce se supune tocmai la art.56 din textul tau, si nu altuia?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 27 Dec 2008, 02:15
Post #124


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




Os:
conform Rgulamentul de aplicare al OUG pentru 195 cu toate modificarile la art Art. 51 (1) scrie: Semnalul de culoare verde permite trecerea. Cel care circula pe amenajarea respectiva nu are nici un semafor sau indicator de urmat dar totusi se apropie si va circula intr-o intersectie unde se va aplica art. 56 din OUG. In mod normal va trebui sa acorde prioritate vehiculelor care circul in intersectie presupunand ca acestea circula pe culoarea verde a semaforului. Presupunerea vin prin faptul ca el vede semaforul de pe partea lui pentru cei care circula pe directia inainte, semafor care indica culoarea rosie.

O alta actiune ar fi: se opreste la capatul amenajarii, suna la 112 si cheama un echipaj sa dirijeze circulatia in zona pana la remedierea situatiei, conform: Art. 96 (1)Participanții la trafic sunt obligați să anunțe administratorul drumului public ori cea mai apropiată unitate de poliție atunci când au cunoștință despre existența pe drum a unui obstacol sau a oricărei alte situații periculoase pentru fluența și siguranța circulației. (Reg OUG 295) Bineinteles la trecerea prin intersectie va evita eventuale coliziuni.


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 27 Dec 2008, 09:29
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 27 Dec 2008, 02:35)
Si cine are dreptul intr-o intersectie semaforizata?

Deci, e cineva care poate sa-mi spuna ce regula a incalcat soferul de a trecut pe verde? Cu indicare de articol din legislatie.

Dupa argumentele aduse pe aici, o sa ajungem ca fiecare "amenajare rutiera de asigurare a fluentei circulatiei" si dea cate o intersectie. Iar aia de la Televiziune ar fi 8 intersectii, nu doar 1.
*




klaus, tu sustii ca acolo e o singura intersectie. in cazul asta, care este distanta maxima de la intrarea pe "bretea" pana la intersectie, care sa determine includerea "bretelei" in intersectie?
aici, de exemplu: http://www.salutbucuresti.ro/planoras/swf_...htm?-7075&-9031 . strada Petre Marinescu e drum separat, sau face parte din intersectia Tudor Vladimirescu-Rahova? dar Anul 1821, Corneliu Popeia sau Raditei?

iar daca tu ai dreptate si legal "breteaua" face parte din drumul care se termina cu semafor in pozele de mai sus, atunci in alte intersectii asemanatoare de ce exista 2 seturi de semnalizari, unul pt drumul principal si altul pt "bretea"? daca nu merg semafoarele, pe drumul principal ai prioritate iar pe "bretea" ai cedeaza, ce indicator aplici?

eu cred ca sunt 2 intersectii si trebuie tratate ca atare. iar acolo lipseste un "Cedeaza", fie la capatul "bretelei", fie pe drumul perpendicular, pe care o sa ai semafor (pt prima intersectie)urmat de indicator de cedeaza(pt a 2-a).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zanzie
post 27 Dec 2008, 09:56
Post #126


Aspirant de Trabant


Group: Members
Posts: 1.241
Joined: 30 April 08
From: Pădure




Strada Petre Marinescu este o strada de sine statatoare, cu nume.

Zi-mi si mie, ce nume are breteaua cu pricina?

Terminati cu prostiile! Breteaua aia face parte din intersectia respectiva si se supune regulilor de circulatie din acea intersectie.


Care e chiar obtuz sa mearga pe breteaua aia si sa faca un accident cu cineva care circula pe verde in directia 3.


--------------------
gard viu din spini, cu flori la poarta si rinoceri in curte
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Dec 2008, 10:31
Post #127


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Si care e sortist, ca registernow sa-i ia si banii aluia care a trecut pe verde si sa-si faca masina, nu? radmasa.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
registernow
post 27 Dec 2008, 10:44
Post #128


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 25 December 08




Ce explicatii amuzante...

Ca ala de pe 2 tre' sa-si dea seama ca 3 are verde.
Ca prioritatea e pt. tramvai.
Ca ce, se opreste coloana de masini.
etc..


Mai oamenilor... Poate strada sa fie si 2x2...Daca administratorul drumului a decis ca e drum cu prioritate..

+ Cum sa uite sa puna un cedeaza pe 2? Pai asa s-ar anula indicatorul care arata drumul cu prioritate!


Omul intra in intersectie(din 3) si conform indicatorului pe care l-a vazut, cedeaza trecerea(pt.cel care vine din 2). Ce alte explicatii??


--------------------
Dacia Sandero 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giany911
post 27 Dec 2008, 10:44
Post #129


Aproape util


Group: Members
Posts: 143
Joined: 7 June 07
From: Bucuresti




Parerea mea e ca cel care a trecut pe verde si l-a busit pe registernow nu avea absolut nici o vina. Sunt sigur ca nimeni nu dadea prioritate in situatia aceea.

This post has been edited by giany911: 27 Dec 2008, 10:45


--------------------
Dacia Berlina 2000
Chevrolet Aveo 1.4 16v
Cel care intreaba este prost pentru 5 minute, dar cel care nu intreaba ramâne prost pentru totdeauna.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 27 Dec 2008, 10:45
Post #130


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




mai este o intersectie asemanatoare... tot in zona respectiva.

http://wikimapia.org/#lat=44.4425817&lon=2...=18&l=0&m=a&v=2


Nu imi amintesc semnele de prioritate in acest moment, dar breteaua care se vede "din satelit" are semafor separat. In intersectia prezentata in acest incident sigur lipseste un semn sau un semafor smile.gif. my 2 cents.


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Dec 2008, 11:33
Post #131


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




QUOTE(registernow @ 27 Dec 2008, 10:44)
Ce explicatii amuzante...

Ca ala de pe 2 tre' sa-si dea seama ca 3 are verde.
Ca prioritatea e pt. tramvai.
Ca ce, se opreste coloana de masini.
etc..
Mai oamenilor... Poate strada sa fie si 2x2...Daca administratorul drumului a decis ca e drum cu prioritate..

+ Cum sa uite sa puna un cedeaza pe 2? Pai asa s-ar anula indicatorul care arata drumul cu prioritate!
Omul intra in intersectie(din 3) si conform indicatorului pe care l-a vazut, cedeaza trecerea(pt.cel care vine din 2). Ce alte explicatii??
*




Da, ala de pe 2 tre sa isi dea seama ca are verde, si e a cinspea oara cand zic, tu cand vii vezi ca semaforu' de mers inainte merge, asa ca esti atent, poa' sa aiba 3 rosu si sa-ti vezi de drum, poate sa aiba 3 verde si atunci ii cedezi frumos trecerea. Administratoru' a decis ca e drum cu prioritate cand nu merg semafoarele. Motivu' fiind ca p-acolo trece tramvaiu' si ala n-ar trebui sa stea sa astepte in cazul in care pica semafoarele...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 27 Dec 2008, 11:40
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




Cei care scapa neaccidentati din intersectia aia ori au mare noroc, ori cei care intra pe "bretea" au experienta necesara sa stie ca tre sa acorde prioritate. Eu daca as trece prin semafor sigur l-as accidenta pe cel care intra de pe "bretea". L-as mai si certa grav pana sa-mi dau seama ca nici el n-are nicio vina.

Iar de doua intersectii nici nu poate fi vorba. Ar insemna ca si sensul giratoriu are 4-5 intersectii blink.gif

This post has been edited by ovidy: 27 Dec 2008, 11:43


--------------------
Renault Laguna II 2001 1.8 16V + GPL - GJ-16-MSW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
registernow
post 27 Dec 2008, 12:02
Post #133


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 25 December 08




QUOTE(Merced @ 27 Dec 2008, 11:33)
Da, ala de pe 2 tre sa isi dea seama ca are verde, si e a cinspea oara cand zic, tu cand vii vezi ca semaforu' de mers inainte merge, asa ca esti atent, poa' sa aiba 3 rosu si sa-ti vezi de drum, poate sa aiba 3 verde si atunci ii cedezi frumos trecerea. Administratoru' a decis ca e drum cu prioritate cand nu merg semafoarele. Motivu' fiind ca p-acolo trece tramvaiu' si ala n-ar trebui sa stea sa astepte in cazul in care pica semafoarele...
*


Nu are cum sa-si dea seama... De unde sa stie el ca este o intersectie simpla?


Oricum, cei care vin de pe 3 fac putin la dreapta...


Daca admin. decidea ca e drum cu prioritate doar cand nu merg semafoarele, atunci monta semaforul de la 1 putin mai in spate... Sa fie valabil si pt. "bretea"!


p.s.:
Ai verde sa intri intr-un sens giratoriu... Ce faci? Cedezi trecerea? Sau mergi ca ai verde?

This post has been edited by registernow: 27 Dec 2008, 12:03


--------------------
Dacia Sandero 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
77sky
post 27 Dec 2008, 12:17
Post #134


Membru ocazional


Group: Members
Posts: 182
Joined: 22 March 08




O intrebare...

Am o rugaminte la voi: sa simplificam putin lucrurile.
Uitati-va pe placutele aditionale de sub indicatoare (si de la cedeaza trecerea si de la drum cu prioritate); vi se pare cumva ca reglementeaza prioritatea pentru acel shortcut? Vi se pare cumva ca este inclusa in schita aceea si "breteaua"? smile.gif
Aici este vorba de doua axe de drum (intersectia axelor).

Eu unul nu am cum sa merg inainte (pe drumul cu linia de tramvai), vad rosu in fata, la semaforul meu, vad ca inainteaza coloana din stanga, pe verde, si intru tare pe shortcut (ca deh! aia trebuie sa imi cedeze "de dreapta lor" ) biggrin.gif

P.S. Pt registernow decide-te...intersectie semaforizata sau sens giratoriu? (dupa acest raspuns ti-l dau si eu pe al meu...) wink.gif

This post has been edited by 77sky: 27 Dec 2008, 12:26


--------------------
_ _ _______________
Logan Ambâț 1.5 DCi, 70HP (dopat la 95), JR5 AH, vara lu' 2007 nasterea & "Taz" 1.6 dCi 160 CP, Ints EDC, tot vara, dar lu' 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Dec 2008, 12:32
Post #135


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Pina acum mi-am spus parerea despre situatia legala din acel punct. In practica, insa, eu as proceda dupa cum urmeaza.

1. daca circul pe directia 1 (pe bretea): observ ca ma apropii de o (hai sa-i spunem asa) intersectie in care prioritatea e neclara (sau reglementarea e neobisnuita). Prin urmare reduc viteza si-s atent adica pregatit de frinare.

2. daca circul din directia 3 (semaforul "meu" e verde): Intr-adevar nu ma astept sa n-am prioritate fata de un drum lateral. Placuta aditionala a indicatorului - pe care n-o ignor complet desi semaforul e verde - imi da un pic de gindit, dar nu-mi fac probleme prea mari. Singurul lucru care ma poate face sa fiu "ceva" mai atent este largimea suspect de mare a "bretelei", si amploarea sa; dar repet, nu ma astept sa n-am prioritate.

Concluzia mea:
1. Legal, cel de pe bretea are prioritate;
2. In practica insa ar trebui sa caste ochii din cauza situatiei neclare/neobisnuite;
3. Cel care vine din directia "3" poate fi (si probabil este) surprins de situatie.
4. Am mai zis: ar fi necesare:
4a. un semafor pe bretea
4b. modificaea tablitei aditionale in asa fel incit sa cuprinda si "breteaua"
4c. un indicator (pentru situatia in care semafoarele nu lucreaza) care sa reglementeze prioritatea in intersectia bretelei cu drumul principal.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 27 Dec 2008, 13:11
Post #136


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




Nu poate face cineva o plangere/reclamatie impotriva celor ce administreaza intersectie??? Sau sa se stranga vreo 3-4 cu gura mare si sa mearga peste ei. Poate asa aflam si noi o parere "mai avizata".

Oricum ... sunt de acord cu OS

This post has been edited by ovidy: 27 Dec 2008, 13:11


--------------------
Renault Laguna II 2001 1.8 16V + GPL - GJ-16-MSW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 27 Dec 2008, 15:20
Post #137


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(registernow @ 27 Dec 2008, 19:44)
Omul intra in intersectie(din 3) si conform indicatorului pe care l-a vazut, cedeaza trecerea(pt.cel care vine din 2). Ce alte explicatii??
registernow, au mai scris pe aici mai multi, dar se pare ca sunt ceva probleme de intelegere a legii:
Cand semafoarele functioneaza indicatorul ala de cedeaza trecerea nu are nici o valoare! Adica uiti de existenta lui, pur si simplu! Nu exista, nu e acolo! Pui palma in dreptul lui si zici ca nu e acolo, si gata! Indicatorul de cedeaza trecerea reglementeaza circulatia doar cand semafoarele nu functioneaza. Ce e asa de greu de inteles ce scrie la lege?

28 Dec 2008, 00:23:
QUOTE(registernow @ 27 Dec 2008, 21:02)
Ai verde sa intri intr-un sens giratoriu... Ce faci? Cedezi trecerea? Sau mergi ca ai verde?
Exista sensuri giratorii reglementate prin semafoare?

This post has been edited by adip: 27 Dec 2008, 15:23


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 27 Dec 2008, 15:41
Post #138


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




QUOTE(adip @ 26 Dec 2008, 13:51)
De ce nu e scurtatura? smile.gif Pentru mine care vin "pe drumul cu prioritate" e clar, intru pe bretea si deci am prioritate.
*



Pai atunci ar cam exista doua trasee cu prioritate, unul scurtatura si celalalt cel pe care sunt liniile de tramvai, nu?


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 27 Dec 2008, 15:49
Post #139


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(Serje @ 28 Dec 2008, 00:41)
Pai atunci ar cam exista doua trasee cu prioritate, unul scurtatura si celalalt cel pe care sunt liniile de tramvai, nu
Da, eu asa zic. Daca intri pe bretea ai oricum prioritate, e indiscutabil, fiindca asa zice semnul. Iar daca intri pe linia tramvaiului ai iarasi prioritate, dar o pierzi cand te intersectezi imediat cu breteaua, unde trebuie sa dai de dreapta.
Stiu, e super-stupid, dar asa au "sistematizat-o" handicapatii care s-au ocupat de ea


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
registernow
post 27 Dec 2008, 16:23
Post #140


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 25 December 08




QUOTE(adip @ 27 Dec 2008, 15:20)
registernow, au mai scris pe aici mai multi, dar se pare ca sunt ceva probleme de intelegere a legii:
Cand semafoarele functioneaza indicatorul ala de cedeaza trecerea nu are nici o valoare! Adica uiti de existenta lui, pur si simplu! Nu exista, nu e acolo! Pui palma in dreptul lui si zici ca nu e acolo, si gata! Indicatorul de cedeaza trecerea reglementeaza circulatia doar cand semafoarele nu functioneaza. Ce e asa de greu de inteles ce scrie la lege?

Nu stiu pt. cine e greu... Tu imi spui ca daca nu am semafor, ci doar indicator cu prioritate... Trebuie sa cedez trecerea!
Atunci ce sa mai zi?

QUOTE
<span class='edit'>28 Dec 2008, 00:23:</span>
Exista sensuri giratorii reglementate prin semafoare?
*


Cand sunt multe intrari intr-un sens giratoriu... Exista si semafoare! Si daca ai verde... Tot tre' sa cedezi trecerea!


--------------------
Dacia Sandero 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 27 Dec 2008, 16:36
Post #141


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(registernow @ 28 Dec 2008, 01:23)
Tu imi spui ca daca nu am semafor, ci doar indicator cu prioritate... Trebuie sa cedez trecerea!
Nu am inteles ce vrei sa spui, poti reformula te rog?
Daca nu ai semafor ci indicator de drum cu prioritate, ai prioritate. Daca nu ai semafor ci indicator de cedeaza trecerea, trebuie sa dai prioritate.
QUOTE(registernow @ 28 Dec 2008, 01:23)
Cand sunt multe intrari intr-un sens giratoriu... Exista si semafoare! Si daca ai verde... Tot tre' sa cedezi trecerea!
Tu vrei sa spui ca orice sens giratoriu cu mai mult de o intrare are si semafoare?
Da-mi si mie un exemplu ca sa inteleg despre ce vorbesti. Sensul giratoriu nu necesita reglementare prin semafoare, ca de-aia e giratoriu. Daca pui semafoare inseamna ca automat nu se mai respecta regulile de prioritate pentru sensul giratoriu, cf. carora masinile care circula in interiorul giratoriului au prioritate fata de cele care vor sa intre.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
conucristi
post 27 Dec 2008, 16:42
Post #142


Un membru oarecare ...


Group: Members
Posts: 106
Joined: 12 September 06
From: Bucuresti




registernow, daca esti asa sigur de ce spui de ce nu te-ai dus la politie?
Eu sunt sigur ca te-ar fi scos 100% vinovat ...
Acolo este o singura intersectie si cu semafoare in functiune. E clar ca se respecta culoarea semaforului. Norocul tau ca ai gasit unu' mai fraier ...

This post has been edited by conucristi: 27 Dec 2008, 16:45


--------------------
Renault Megane 2.2 Sedan 2006 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 27 Dec 2008, 17:35
Post #143


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 29 March 07




Dl registernow atat de tare o tii ca aveai prioritate ,ca legea spune ca.. incit esti aproape credibil .Dar legea mai spune si ca la o tamponare trebuie sa te prezinti la politie nu sa-i iei banii la unu ca ai zis tu ca el e vinovat
Sincer parca as vrea sa te vad cautat de politie (aia cu legea) sa te fi dat in gat cel cu care te-ai tamponat sa fi spus ca l-a lovit unu ,respectiv tu, si a fugit de la locul accidentului .
Atunci sunt curios cine ar mai avea prioritate?
Acum poti sa spui verzi si uscate ca esti un anonim in fata tastaturii si esti tare ca l-ai facut pe ala
Vezi cine iti suna la usa poate nu sunt colindatorii nu crede.gif


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
registernow
post 27 Dec 2008, 18:03
Post #144


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 25 December 08




QUOTE(Geox16v @ 27 Dec 2008, 17:35)
Dl registernow atat de tare o tii ca aveai prioritate ,ca legea spune ca.. incit esti aproape credibil .Dar legea mai spune si ca la o tamponare trebuie sa te prezinti la politie nu sa-i iei banii la unu ca ai zis tu ca el e vinovat
Sincer parca as vrea sa te vad cautat de politie (aia cu legea) sa te fi dat in gat cel cu care te-ai tamponat sa fi spus ca l-a lovit unu ,respectiv tu, si a fugit de la locul accidentului .
Atunci sunt curios cine ar mai avea prioritate?
Acum poti sa spui verzi si uscate ca esti un anonim in fata tastaturii si esti tare ca l-ai facut pe ala
Vezi  cine iti suna la usa poate nu sunt colindatorii nu crede.gif
*


1. A fost doar o atingere.. Spoilerul meu a crapat(fata), masina lui nu a patit nimic (avea un Renault).
2. Eu am propus sa mergem la politie.... El a vrut sa rezolvam amiabil!
Si daca eu am spus ca e vinovat... Cuvantul meu e sfant?
3. Am fugit de la locul accidentului? smile.gif) Mai invata! A fost doar o atingere!
Singura mea obligatie era sa ma prezint in 48 de ore la politie...
Auzi.. Cica am fugit! radmasa.gif
4. Nu, politia rutiera nu-ti bate-n usa! Iti trimite o scrisoare prin care te invita la investigatii!
5. Nu sunt tare ca l-am facut pe ala. A fost vina lui!


pt. user-ul de mai sus.. reforumulez:
Daca eu intalnesc doar un indicator cu prioritate... Si merg... De ce trebuie sa mai cedez trecerea?? Ca ma gandesc ca stopul din stanga e pe diagonala aluia din dreapta..? etc blush.gif



Intreb: De ce a mai fost pus semnul cu drumul cu prioritate in zona 3?? La ce ajuta?? Era suficient semnul cu cedeaza trecerea! Oare nu e asa?


--------------------
Dacia Sandero 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 27 Dec 2008, 18:18
Post #145


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 29 March 07




Aproape convingator inca o data! aplauze.gif HO HO HO inca nici un colindator?? Vezi ca au trecut 48 ore


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Dec 2008, 18:19
Post #146


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




N-auzi domnule ca e pus pentru momentele CAND NU FUNCTIONEAZA SEMAFOARELE? Si daca nu era tramvai acolo aveai ditamai "Cedeaza trecerea", fii sigur de asta...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
77sky
post 27 Dec 2008, 18:54
Post #147


Membru ocazional


Group: Members
Posts: 182
Joined: 22 March 08




Mai oameni buni...eu ma tooot uit pe tablitele alea indicatore si vad un SINGUR drum cu prioritate (daca ar fi semafoarele nefunctionale...sa se aplice regula indicatoarelor) si acela urmeaza calea de tramvai.
ATAT!
NICI UN semn de prioritate nu reglementeaza "shortcut-ul"!
Acolo, pe tablita indicatoare sunt doua axe care se "intretaie"; este complet eronat a crede ca "jarteaua" aia laugh.gif face parte din schita aia belicoasa...
Eventual (desi ABERANT!) poate fi acuzat de necedarea dreptului de prioritate de dreapta cel care vine pe verde de la semafor...
Dar cel care vine pe "shortcut" iese de pe asa zis-ul traseu cu prioritate si intra pe o "ulita" biggrin.gif (mai lata, pentru a trece si unele "matahale")

O fi avut nevoie vreunul de vreun semn (e taaare bun triunghiul!) pentru caruta si asa a dat prilej de aprige discutii si controverse unor forumisti radmasa.gif

La Multi Ani, coane Fanica! drunksinging.gif

This post has been edited by 77sky: 27 Dec 2008, 19:18


--------------------
_ _ _______________
Logan Ambâț 1.5 DCi, 70HP (dopat la 95), JR5 AH, vara lu' 2007 nasterea & "Taz" 1.6 dCi 160 CP, Ints EDC, tot vara, dar lu' 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
registernow
post 27 Dec 2008, 19:08
Post #148


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 25 December 08




QUOTE(Merced @ 27 Dec 2008, 18:19)
N-auzi domnule ca e pus pentru momentele CAND NU FUNCTIONEAZA SEMAFOARELE? Si daca nu era tramvai acolo aveai ditamai "Cedeaza trecerea", fii sigur de asta...
*



Ok.. Mai pentru tine:
De ce mai este nevoie de acel indicator atunci cand NU FUNCTIONEAZA semafoarele? Ca exista un "cedeaza trecerea"! Acum in inteles?


--------------------
Dacia Sandero 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 27 Dec 2008, 19:19
Post #149


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




QUOTE(registernow @ 27 Dec 2008, 18:03)

3. Am fugit de la locul accidentului? smile.gif) Mai invata! A fost doar o atingere!
Singura mea obligatie era sa ma prezint in 48 de ore la politie...
Auzi.. Cica am fugit!  radmasa.gif

*



Recomand sa mai citesti inca odata si OUG195 si Regulamentul de aplicare al acestei OUG. Daca depasesti 24 de ore ai ramas fara permis.
Indicatorul de prioritate nu se refera la "breteaua" respectiva, ai avut 5 pagini de explicatii pana acum, se refera la intersectia celor 2 axe ale drumurilor respective care sunt in X nu in T. In nici un caz nu poti aplica prioritatea data de semnul respectiv la locul in care ai avut tu impactul cu respectivul pentruca dupa ideile tale ar rezulta o intersectie in T care nu are cum sa fie reglementata de indicatorul care zici ca iti da tie prioritate pentru simplul fapt ca acel indicator se refera la o intersectie in X conform semnului aditional de sub el. Tot dupa principiul tau de gandire: un indicator are putere doar pana in prima intersectie, deci puterea lui de actiune se sfarseste in momentul in care tu ai intrat pe breteaua respectiva si NU se mai aplica si la iesirea ei, pentru ca ar fi a doua intersectie.
Oricum ambele moduri de interpretare sunt total eronate, pentru simplul fapt ca acolo exista o singura intersectie care este reglementata prin semafoare si prin indicatoare, iar in timp ce semafoarele functioneaza, puterea indicatoarelor este anulata.
"Breteaua" este impropriu numita, drum nu poate fi numita, este o constructie anexa drumului public cu scopul de a fluentiza circulatia, scopul ei este exact acelasi ca al semaforului verde intermitent pentru dreapta, adica poti trece dar in anumite conditii, bineinteles in cazul de fata lipseste un indicator care este furat (SE VEDE CLAR PE STALP locul unde a fost montat)
In plus dupa coltul respectiv rezulta 2 benzi de circulatie, nu inteleg cum naiba nu incap 2 autoturisme pe o latime de 6m!!!

In alta ordine de idei, insa din punct de vedere legal, directia 2 circula in cazul de fata intr-o intersectie nesemaforizata sau fara reglementarea prioritatii, iar directia 3 este intr-o intersectie semaforizata cu culoare verde deci are prioritate, in acest caz 2 are obligatia de lasa sa treaca vehiculele care au prioritate in acel moment. Ce nu este clar? (a se vedea postul de mai sus in care i-am raspuns lui Os)

QUOTE(Merced @ 27 Dec 2008, 18:19)
N-auzi domnule ca e pus pentru momentele CAND NU FUNCTIONEAZA SEMAFOARELE? Si daca nu era tramvai acolo aveai ditamai "Cedeaza trecerea", fii sigur de asta...
*



Nu vrea sa inteleaga, s-a blocat cred... radmasa.gif


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
registernow
post 27 Dec 2008, 19:42
Post #150


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 25 December 08




Daca este asa cum spuneti voi... Atunci indicatoarele "drum cu prioritate| nu isi mai au rostul!

Cand semafoarele nu functioneaza...
1+2 circula - 3 cedeaza trecerea

Explicati-mi... Pt. ce mai sunt montate acele indicatoare?


--------------------
Dacia Sandero 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 13:33
Forum Renault