PREMIERA ABSOLUTA !, UIS-ul Romanesc de Dacie monocorp
![]() ![]() ![]() |
PREMIERA ABSOLUTA !, UIS-ul Romanesc de Dacie monocorp
DodoBird |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#152
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu doream scadere sub acel 5,78 afirmat la Carfil-EEBIO-UIS.
(sau poate in subconstient o fi vreun "mic-pitic" care dorea?) Voiam Solexul pentru stabilitatea reglajelor, acuratetea executiei si, gindeam atunci, mai usoara functionare a EEBIO pe el, care de fapt nu a functionat, am scris de ce. Si, bineinteles si pentru ca un Golf I 1,3 l are consum mic. La aceeasi capacitate ma asteptam la economie. De recalculat jicloare..nici vorba. Pe site-uri am vazut date despre Solex dar multe se folosesc mai multe motoare si invers. Depinde de anul fabricatiei, etc. Despre Ozon, inca nu stiu ce sa zic. Mai studiez. Deocamdata revin la Carfilul econom. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DodoBird |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 2 Jun 2005, 12:06) Nu doream scadere sub acel 5,78 afirmat la Carfil-EEBIO-UIS. (sau poate in subconstient o fi vreun "mic-pitic" care dorea?) Voiam Solexul pentru stabilitatea reglajelor, acuratetea executiei si, gindeam atunci, mai usoara functionare a EEBIO pe el, care de fapt nu a functionat, am scris de ce. Si, bineinteles si pentru ca un Golf I 1,3 l are consum mic. La aceeasi capacitate ma asteptam la economie. De recalculat jicloare..nici vorba. Pe site-uri am vazut date despre Solex dar multe se folosesc mai multe motoare si invers. Depinde de anul fabricatiei, etc. Despre Ozon, inca nu stiu ce sa zic. Mai studiez. Deocamdata revin la Carfilul econom. In pofida majoritatii celor cunoscuti (chiar pe forum) parerea mea este ca modelul de Carfil este un carburator deosebit de bun in simplitatea si performantele sale. Atentie nu vorbesc de "clone cu span" sau alte contrafaceri . Deasemenea trebuie ca orice carburator sa fie intretinut si reglat bine (multi mecanici sunt "meseriasi" dar din nefericire habar nau ce e ala un carburator). Iar istoric vorbind acest model a inlocuit vechilie variante din cauza complexului de intretinere / dereglare necesar si in vremurile de inceput ale Daciei. Cine a vazut carburi originale de dacii pe vremuri stie cat de complicate si dificile erau atunci si monocorpurile si dublele. Cine critica acest carburator , eu personal l-am trimis sal studieze , sa-l inteleaga si implicit sa fie in stare sa il aduca in parametrii normali "de fabrica". Din nefericire putin au ineles ce am vrut sa spun. E pacat mai ales deca vrei ca daciuta ta sa mearga bine sa nu te implici , asta daca nu ai malai tapan si iti platesti un meserias adevarat sati faca totul ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
liviu05 |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov ![]() |
QUOTE(mihai1677 @ 9 May 2005, 13:14) Pt Liviu05 . Eu am cutie de r18 si arata mai putin. Daca ai aceeasi problema vezi ca la mine indicatia ceasului este in mile nu in Km. Adica la 40 indicati de ceas am 60 km/h iar la 60 a 90 km/h Am citit f tarziu raspunsul tau! Intre timp am rezolvat problema cu un ceas vitezometru de R18(nu stiu ce model) si care imi arat corect(zic eu). Poate daca as merge la remorca unei masini care are o buna precizie as avea o mai mare certtitudine! |
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
La mers in afara orasului, la 2000 ture constant, motor de dacie standard (1397 cmc), bine reglat, si in apele lui, mi-a consumat fix 5.8. Eram cu ai mei, si am mers linistit tot drumul.
Metoda folosita in calculul consumului fiind cea cu plinul facut la plecare.Acum 3 ani am calculat asta, cand tocmai luasem dacia de la tata, si nu ma apucasem sa o modific. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#156
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 3 Jul 2005, 22:42) Si plinul la sosire l-ai facut in aceeasi statie si aceeasi pompa? Asta pentru ca in statii exista o mica inclinare a "podelei". Eu am facut plinul in Rm. VL, apoi la M.Ciuc, apoi din nou la Rm.VL. Comparind si chiar uitindu-ma la M. Ciuc dupa ce am iesit din statie, nu mai era plin, nici macar pe fundul gitului, asta dupa 50m. Imi iesise 5%. Asa ca am reluat calculul dupa plin facut la sosire in aceeasi pompa, din aceeasi statie. Oricum, consumul tau era super-bun. This post has been edited by diaconuliviu: 4 Jul 2005, 07:17 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Da, am facut plinul in aceeasi benzinarie, si cred ca intamplator la acceasi pompa. Nu ma gandisem la aspectul pantei de inclinare a terenului. E drept terenul unde este amplasata benzinaria. Atunci nu am depasit 2000 RPM decat foarte putin timp.
Deci la 2000 RPM , motor de dacie,carburator monocorp, consum 5.8% Acum la 4500 RPM mers constant,motor R. Alpine, cu doua carburatoare duble orizontale, reglate de mine, consum 8.2%! In oras nu imi sare de 11 consumul, si nu schimb niciodata sub 4000 RPM. Cu motorul de dacie daca mergeam in acest stil, imi consuma 14. Cand le spui berbecilor ca 4 carburatoare (fiecare cilindru cu carburatorul lui) consuma mai putin decat orice alta varinata de carburatie, nu te crede nimeni. Am auzit un calcul foarte inteligent facut de unu care mi-a vazut motorul,mare atentie ! : daca cu un carburator lui ii consuma 10,mie cu 4, imi consuma 4X10 = 40 !!!! Fara comentarii! This post has been edited by B-34-SGM: 5 Jul 2005, 17:13 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#158
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Panta aia exista, la unele statii e chiar vizibila.
Cu 4 carburatoare ai dreptate - doar ca solutia nu se foloseste pe scara larga datorita costurilor a 4 carburatoare, etc. Iar calculul "cumulativ"..LOL ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dex lada |
![]()
Post
#159
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
apare vreo imbunatatire consum ,etc ,daca se "opreste" (un robinet cara sa inchida apa calda ca sa nu mai ajunga la pata ) pata calda pe timp de vara ?
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#160
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dex lada @ 6 Jul 2005, 09:50) apare vreo imbunatatire consum ,etc ,daca se "opreste" (un robinet cara sa inchida apa calda ca sa nu mai ajunga la pata ) pata calda pe timp de vara ? Nu. Amestecul optim e ala stoechiometric. Amestecul aer-benzina are o limita de inflamabilitate (ma refer la dozaj minim) asa incit daca esti sub ea, nu se mai aprinde. La relanti datorita vitezei mici de curgere, amestecul trebuie sa fie bogat, mult mai bogat decit in mod normal pentru ca orice punct din amestecul intrat in cilindru sa fie deasupra punctului de inflamabilitate - asta ca dozaj, asta pentru ca amestecul nu e omogen. Acea flansa calda (pata calda e pe galerie, de fapt) prin putina vaporizare datorata caldurii ei, face amestecul putin mai omogen. Presupunind ca o racesti, obtii un amestec ceva mai neuniform, deci va trebui sa reglezi carburatorul la relanti cu mai mult amestec. Acel UIS prin cele trei jeturi in "turbion" tocmai la asta ajuta: emulsionarea mai buna a amestecului, mai ales la relanti; de aceea vei putea stringe putin surubul de amestec. This post has been edited by diaconuliviu: 6 Jul 2005, 11:51 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dex lada |
![]()
Post
#161
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
nu vreau sa o racesc , doar "anulata" pe timp de vara.
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
cristidb |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Teoria asa e. Practica ne arata ca daca se deconecteaza circuitul de apa prin flansa sau se adauga elica, relantiul nici nu creste nici nu scade, iar surubul de dozaj tot acolo trebuie sa ramana.
Vara se poate deconecta circuitul de apa prin flansa. Dar oricum nu se simte in nici un fel. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#163
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu ma refeream la elica, ci ca UIS, ala de turbionare cu 3 jeturi de aer. La ala se poate stringe surubul; se poate si cobori putin relantiul, raminind stabil, nu sub o limita din motive de ungere. @dex-"racita" nu in sens de refrigerat ci in sens relativ: daca nu mai circula agent cald pe acolo, ea se raceste comparind cu situatia normala. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai1677 |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Dragii mei sambata voi pleca intr-un turneu Buc- Ct retur, Buc-Is retur, aprox 1500Km si doresc sa fac un consum dupa montarea turbonatorului, inainte am obtinut 5,45L/100Km mixt 50 in localitati 75 80 Km/h in afara localitatilor fara acc bruste mers f linistit. Acum am pe masina motor 1300cmc cutie R18 4 trepte, aprindere electronica, elica, turbonator, concentrator modificat. Si sunt curios cat o sa consume acum dar sunt constient ca mai putin de atat nu cred ca se poate. revin cand am rezultate.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
dex lada |
![]()
Post
#165
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristidb @ 6 Jul 2005, 13:28) Teoria asa e. Practica ne arata ca daca se deconecteaza circuitul de apa prin flansa sau se adauga elica, relantiul nici nu creste nici nu scade, iar surubul de dozaj tot acolo trebuie sa ramana. Vara se poate deconecta circuitul de apa prin flansa. Dar oricum nu se simte in nici un fel. Tu zici ca vara se poate deconecta pata calda ,fara sa aiba nici un efect ? Eu cred ca un pic spre bine infuenteaza, nu mai cricula apa calda prin galerie deci se incalzeste mai putin,oricum se incalzeste de la galeria de evacuare,caldura radiata, daca se oprestea apa nu se mai incalzeste asa de tare galeria de admisie. Daca se mai face si o izolare termica intre cele doua galerii cred ca se simte si mai mult. Amestecul este mai rece si mai bogat in oxigen. P.S poate gresec eu. This post has been edited by dex lada: 6 Jul 2005, 15:06 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
cristidb |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Gresesti.
Galeria de admisie la berlina e foarte calda, si nu poate fi izolata de cea de evacuare pentru ca sunt dintr-o singura bucata. Vaporizarea se face in galerie nu in flansa para calda, mai exact in zona galeriei de admisie de sub carburator. Flansa are rolul de a incalzi carburatorul, impiedicand inghetarea lui. Daca vrei galerie de admisie rece si putere mai mare pune galerii de papuc si carburator dublu. La mine la nova pot sa tin mana pe galeria de admisie cand motorul e cald. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
dex lada |
![]()
Post
#167
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
eu am dublucorp din constructie, si la mine galeriile sunt din doua bucatii 1 gareria de admisie si 2 galeria de evacuare nu sunt dintr-o bucata.
Nu am zis ca vaporizare se face in pata calda ! Stiu ca pata are rol de a incalzi carb ca sa nu inghete dar asta e valabila iarna ,vara ce sa inghete. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
cristidb |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai si ce flansa ai tu la carburatorul dublu?
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
dex lada |
![]()
Post
#169
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
ce flansa ? Nu am flansa carburatorul vine direct pe pe galerie.(am lada)
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#170
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cristidb |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dex lada @ 7 Jul 2005, 00:41) ![]() QUOTE Atunci de ce se izoleaza TERMIC de carburator prin cala aia din textolit? Probabil penturu a nu se incinge prea tare carburatorul. Apa are totusi 90 de grade. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
dex lada |
![]()
Post
#172
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
exista o flansa dar nu e la baza carb ,e turnata cumva in galerie ,are doar un stut prin care intra apa.
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#173
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dex lada @ 7 Jul 2005, 12:33) exista o flansa dar nu e la baza carb ,e turnata cumva in galerie ,are doar un stut prin care intra apa. Daca prin flansa calda e discutabila vaporizarea, pe pata calda din galerie e necesara temperatura mai mare, acolo chiar are influenta caldura asupra omogenitatii si vaporizarii. Totusi, incearca. Eventual sa pui un robinet cu care doar sa strangulezi circulatia pina ajungi la optimul intre umplere si vaporizare |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dex lada |
![]()
Post
#174
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
sa am zis si eu sa pun un robinet mic,si sa inchid pe timp de vara.
cam asa arata la mine. pata e turmata. Attached thumbnail(s) ohl.jpg ( Size: 66.7k ) Number of downloads: 809 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#175
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#176
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Am si eu o intrebare:pana acum, toate bune, frumoase, cu elica si turbinatorul(mai e sa imi pun turbinator).UIS nu mi-am pus pentru ca nu am gasit inca; cum gasesc, o sa auziti probabil pentru ca eu sunt mai tare de cap.
DAR!!!DAR!!! ![]() ![]() ![]() La postul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4129, fivetrhreefive propune atasarea sub carburator a unei cutii e str8, pentru a buffer-i amestecul exploziv, adica reducerea curgerii turbionare.Acum, pana acum totul la noi s-a bazat pe crearea de turbulentza cat mai mare, dirijata, pentru a se amesteca cat mai bine benzina cu aerul(sunt sigur insa camerge si pe GPL; se modifica doar carburantul, deci de ce nu ar merge?).Ce se bate aici cap in cap, ca se pare ca ambele metode dau rezultate. Parerea mea: nu am putea inalta carburatorul, cum este el, dar sa pastram turbinatorul si elica?Cutia ar veni dedesubt.Amestecul ar fi omogenizat, ar aluneca mai bine si...teoretic e mai bine.Daca se lustruiesc si galeriile, poate merge ca un gand. Voi ce parere aveti? |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#178
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Ar fi ideal daca am avea galeriile facute adecvat,deoarece acel amestec care se formeaza ajunge mai repede in cilindrul 2 si 3 si mai tarziu in cilindrul 1 respectiv 4
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
DodoBird |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mircea-daniel @ 22 Jul 2005, 19:53) Am si eu o intrebare:pana acum, toate bune, frumoase, cu elica si turbinatorul(mai e sa imi pun turbinator).UIS nu mi-am pus pentru ca nu am gasit inca; cum gasesc, o sa auziti probabil pentru ca eu sunt mai tare de cap. DAR!!!DAR!!! ![]() ![]() ![]() La postul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4129, fivetrhreefive propune atasarea sub carburator a unei cutii e str8, pentru a buffer-i amestecul exploziv, adica reducerea curgerii turbionare.Acum, pana acum totul la noi s-a bazat pe crearea de turbulentza cat mai mare, dirijata, pentru a se amesteca cat mai bine benzina cu aerul(sunt sigur insa camerge si pe GPL; se modifica doar carburantul, deci de ce nu ar merge?).Ce se bate aici cap in cap, ca se pare ca ambele metode dau rezultate. Parerea mea: nu am putea inalta carburatorul, cum este el, dar sa pastram turbinatorul si elica?Cutia ar veni dedesubt.Amestecul ar fi omogenizat, ar aluneca mai bine si...teoretic e mai bine.Daca se lustruiesc si galeriile, poate merge ca un gand. Voi ce parere aveti? Turbulenta "controlata" nu influenteaza negativ curgerea amestecului deoarece coeficientul de frecare dintre aer/ amestec si peretii interioeri ai carburatorului sunt cei implicati in asta . Deci amestec bun trebuie si suprafata cat mai lisa a peretilor ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#180
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Am citit si eu acel topic al lui fivethreefive si trebuie sa te corectez mircea-daniel.Acea cutie"buffer" e deasupra carbelitorului si nu sub el.Presupun ca creearea turbulentei aerului de sub carburator are efectul mixer ,adica "amesteca amestecul" de aer-combustibil care intra in cilindri pentru ca el sa se fie optim( vezi ca nu toata benzina s-e evapora instantaneu).
This post has been edited by Tonyus: 25 Jul 2005, 16:44 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 18:15 |