PREMIERA ABSOLUTA !, UIS-ul Romanesc de Dacie monocorp
![]() ![]() ![]() |
PREMIERA ABSOLUTA !, UIS-ul Romanesc de Dacie monocorp
mircea-daniel |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|||
Tonyus |
![]()
Post
#182
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Din greseala s-a descoperit si penicilina (cred)
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
DodoBird |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mircea-daniel @ 25 Jul 2005, 19:57) UPS! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Trebuie sa citesc mai atent!!!!!Deci, pe bune, eu chiar am inteles ca asa trebuie sa montez cutia aceea...Bine ca nu m-am apucat sa montez cutia, ca altfel o incurcam ![]() ![]() ![]() Si sper ca ai citit atent ca el a renuntat complet la calpeata de soc , parca asa era, nu ? personnal nu as renunta la ea ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#184
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Mii de scuze dar am uitat pur si simplu (multumesc de aducere amintre Sandman)!!!
Rezultate teste , din concediu, cu motorul de 1600 break, carbul Carfil modificat cu UIS, Elica si turbonator : am parcurs 800 km masina a fost incarcata cu 4 persoane, bagaj la greu, benzen de la rompetrol. pe autostrada buc-const constant 140, in rest 120, exceptie localitati unde am incetinit. regimul de lucru fortat , turatii mari , depasiri etc. (am chinuit-o rau saraca!). CONSUMUL: 7,53 litri la suta. metoda consumului : la plecare plinul, la intoarcere completat rezervorul aproape gol. si apopi regula de 3 simpla ![]() turatia de relanti : 750 ture Eu sunt multumit. Doar ca a consumat saraca 1,5 litri de ulei , trebuia sai fac motorul de anul trecut, dar eu puturos. |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#186
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
sorry, dar ce ai economisit la benzina ai dat la ulei...
![]() |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
payty |
![]()
Post
#187
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
E bun consumul. Ma intreb la motor de 1400 cat ar fi?
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#188
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(payty @ 26 Jul 2005, 13:02) Sa asteptam si pe diaconuliviu sa se intoarca de pe litoralul roamanesc , el parca are 1300 motorul. Si poate mai sunt si altiii care au curaj sa incerce, nu? "sorry, dar ce ai economisit la benzina ai dat la ulei..." adevar graiesti Motorsport_2005 ! Dar ca su Ion Creanga " asa de bogat ca acum de cand ma stiu nu am fost," inca stau prost cu finantele de manopera (piesele le am achizitionate de vro 6 luni) , fodurile alocate acestei operatiuni au fost redirectionate in schimbarea tuturor componentelor ambreajului acum o luna ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Dodo, poate ma ajuti si pe mine:
Masina mea e exact ca a ta!!!Doar ca este rosu-madalin(un rosu-visiniu-metalizat), Dacia 1410 L, Break, an de fabr 1995.Spune-mi, sau da-mi un msg pe private, la ce ar trebui sa ma astept sa pice la iapa; motorul e refacut, pe la bucsaraie totul e ok, directia trebuie reglata, niste simeringuri mai trebuie sa pun si sa ii fac si un gpl. Ce pica la ea? Ce poate sa ma lase in parcare?Pana acum m-a lasat o pompa de benzina, si un racord la radiator; deocamdata merge ca o albinutza, dar eu stau in garda ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#190
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mircea-daniel @ 26 Jul 2005, 16:04) Dodo, poate ma ajuti si pe mine: Masina mea e exact ca a ta!!!Doar ca este rosu-madalin(un rosu-visiniu-metalizat), Dacia 1410 L, Break, an de fabr 1995.Spune-mi, sau da-mi un msg pe private, la ce ar trebui sa ma astept sa pice la iapa; motorul e refacut, pe la bucsaraie totul e ok, directia trebuie reglata, niste simeringuri mai trebuie sa pun si sa ii fac si un gpl. Ce pica la ea? Ce poate sa ma lase in parcare?Pana acum m-a lasat o pompa de benzina, si un racord la radiator; deocamdata merge ca o albinutza, dar eu stau in garda ![]() ![]() Hmmm Hai sa nu fim pesimisti totusi , primul lucru nasol la toate Daciiile e tabla , incearca macar o antifonare. macar o curea si o memebrana de pompa de benzina sa ai tot timpul la tine , sa ai meru in porbagaj majoritatea sculeleor esentiale, mare atentie la toate conductele de benzina deoaece majoritatea fabricantilor le fac proaste, in rest trebuie eventual sai mai faci o inspectie , peste tot, pentru a consatata eventualele probleme, pot pica mul;te din cauza pieselor d proasta calitate DAR asta nu inseamna sa folosim tensionati masinutele noastre ![]() pe glp vafi mai puturoasa, dar vei micsora cheltuielile. Iar daca apar probleme "Dacia Club" este pregatita sa le rezolve ![]() Nu mai de bine si drum intins, fara nici un eveniment neplacut ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 27 Jul 2005, 08:42) Hmmm Hai sa nu fim pesimisti totusi , primul lucru nasol la toate Daciiile e tabla , incearca macar o antifonare. macar o curea si o memebrana de pompa de benzina sa ai tot timpul la tine , sa ai meru in porbagaj majoritatea sculeleor esentiale, mare atentie la toate conductele de benzina deoaece majoritatea fabricantilor le fac proaste, in rest trebuie eventual sai mai faci o inspectie , peste tot, pentru a consatata eventualele probleme, pot pica mul;te din cauza pieselor d proasta calitate DAR asta nu inseamna sa folosim tensionati masinutele noastre ![]() pe glp vafi mai puturoasa, dar vei micsora cheltuielile. Iar daca apar probleme "Dacia Club" este pregatita sa le rezolve ![]() Nu mai de bine si drum intins, fara nici un eveniment neplacut ! He, He, He, am uitat : Intotdeauna sa ai la tine sarma de legat si scotch banda de lipit! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#192
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mircea-daniel @ 27 Jul 2005, 10:33) ![]() ![]() Da si asta am uitat sati spun acolo este locul cel mai bun pentru piese scule (mai ales cele folosite mai rar). Sa nu uiti insa peste rezervor pune o bucata croita frumos de mocheta mai grosuta , pentru a evita lovirea diverselor acccesorii, pe drum in patrea de sus a rezervorului ! Apropo tu ai carburatorul dublu corp original pe ea ? |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Nu, e normal, mono-corp...As pune unul de oltcit, dar nu prea stiu(vezi la economizor-acolo am deschis subiectul)
|
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
volint |
![]()
Post
#195
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
Salve.. in urma celor citite aci, am manufacturat si eu UIS si elica (n-am gasit-o nicaieri !!!), le-am montat duminica pe un break din '97 si rezultatele sunt promitatoare adica ralanti mult mai stabil si parca a crescut cuplul motor la turatii relativ mici- pana-n 2000 rpm.
Elica am facut-o cu 6 pale ca a fost mai usor de impartit "cercul". Poze am de gand sa pun, dar mai tarziu, ca break-ul tre sa mearga in cursul saptamanii si n-am timp decat in weekend... Despre consum, astept sa se goleasca rezervorul... |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(volint @ 1 Aug 2005, 18:31) Salve.. in urma celor citite aci, am manufacturat si eu UIS si elica (n-am gasit-o nicaieri !!!), le-am montat duminica pe un break din '97 si rezultatele sunt promitatoare adica ralanti mult mai stabil si parca a crescut cuplul motor la turatii relativ mici- pana-n 2000 rpm. Elica am facut-o cu 6 pale ca a fost mai usor de impartit "cercul". Poze am de gand sa pun, dar mai tarziu, ca break-ul tre sa mearga in cursul saptamanii si n-am timp decat in weekend... Despre consum, astept sa se goleasca rezervorul... Felicitatari, asteptam consum si alte senzatii eventual ! "Elica" se gaseste sigur la mag de piese auto de pe bulevardul uverturii statia de masina 178 Dezrobirii. Chiar pe colt. 25.000 lei. Dar trebe ajustata ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(payty @ 26 Jul 2005, 13:02) Iata ce a obtinut liviudiaconu : "EEBIO+UIS+Elica pilita si doar in 4 pale, motor 1289, carburator Carfil, CV 5 tr; Traseu :M.Ciuc-Brasov-Sinaia-Cimpina-Ploiesti-Urziceni-Constanta-Mangalia+local circuit pe statiuni+Mangalia-Soare(A2)-Buc. centura sud-Pitesti -Slatina =6% (5,98) cu 4 persoane si bagaje full. Pe portiuni : M.Ciuc -Slobozia 5,3-5,4% ; Slobozia-Mangalia si local circuit (asta insemnind 8 zile de Mangalia-Saturn-Venus , deci rute scurte, una de Aqua Magic) 7%; Mangalia-A2-Bucuresti-centura sud(unde am facut 3 km in mai mult de jumatate de ora la acea intersectie.-Pitesti-Slatina 5,9% Asta din aducere aminte-o sa aduc datele notate Oricum, pe totalul de km si alimentari metoda plinului, 6%. Viteza-adaptata si 120, si 30-40, deci nu la regim economic. Eu unul is foarte multumit" El a postat aceasta la Piese clt "economizor de benzina", dar zic ca intereseaza si pe cei care asteapata raspunsuri si in acest topic. Asteptam si alte rezultate |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#198
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
OK, sa dau date exacte:
M.Ciuc-Slobozia:320km/16.55l-->5.17% Slobozia-Mangalia + local: 371km/ 25.66l-->6.9% Mangalia - Slatina pe centura sud Buc.449km/26.09l-->5,8% Acuma, consumurile astea partiale, mai ales primul, pot fi oarecum denaturate de acele inclinari ale platformelor de la pompe de care aminteam altundeva. De aia am mai multa incredere in consumul mediu..adica 68,3 l / 1140km--> 5,99%, adicatelea 6% This post has been edited by diaconuliviu: 3 Aug 2005, 06:57 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DodoBird |
![]()
Post
#199
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa cum am promis postez pozele.
Retro ![]() Acum Liviu ai cuvantul : "urmeaza explicatiile stiintifice care argumenteaza aceasta noua modificare la monocorp (stiu ziceam ca renunt si de acum trec pe dublu, dar iar liviudiaconu m-a pacalit!). Cateva observatii primare pt Liviu : la relanti respecta teoria ta , uisul merge perfect, nici o deosebire. Urmeaza sa fac poate pe seara probe in turatii mari si chiar frana de motor. Alte detalii urmeaza (maxima zilei : si daca castigam 0,1 litri la suta de kilometri si tot e bine !"). Attached thumbnail(s) Econ1.jpg ( Size: 369.4k ) Number of downloads: 855 Eono2.jpg ( Size: 740.86k ) Number of downloads: 1007 |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#200
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
E vorba de "reinvierea" unei piese montate de uzina pe vremuri ('86).In atasament se vede principiul de functionare si sint si explicatiile.
Cei ce nu vor sa puna EEBIO pot incerca repunerea acelei supape. Despre ce e vorba(pentru cei ce nu stiu): o supapa intercalata pe furtunul cu duza dar DUPA duza, adica intre duza si galerie. La relanti supapa este inchisa, motorul functionind cu aerul trimis de duza. La sarcini partiale si in FRINA DE MOTOR depresiunea in galerie creste, supapa se deschide absorbind un "surplus" de aer ceea ce face ca traseul de relanti al carburatorului sa fie partial suntat si cantitatea de amestec absorbita sa scada. Avantajul fata de EEBIO ar fi acela ca motorul functioneaza si dupa o frina de motor prelunga; dezavantajul ca nu opreste benzina total dar si la mine cu EEBIO tot am defiletat surubul de amestec cu jumatate de tura pentru a evita acele caderi de turatie suparatoare. Pentru montare sint doua cazuri: Cazul clasic, cu duza in furtun unde singura problema este odata cu achizitionarea supapei si a furtunului superior (cel dintre stutul cagulei si supapa) sa se cumpere si un teu carburator specific supapei. Asta pentru ca in teul normal supapa intra fix cu una din ramuri dar este tocmai ramura fara duza, invers decit montajul normal. Se monteaza supapa in teu(duza sa fie acolo) in partea superioara furtunul dintre stutul cagulei si supapa iar frutunul cu duza (dar fara duza in el) la ramura ramasa. Cazul in care duza este in flansa calda este putin mai laborios. Cei care au avut stutul in galerie si l-au infundat, au un avantaj, al existentei lui; ceilalti trebuie sa practice acel orificiu si sa monteze stutul. Cum se procedeaza: Se cumpara supapa, furtunul superior al ei, si un furtun aferent duzei; cine nu are cagula cu stut, trebuie sa cumpere si acea cagula. Pentru a nu mai cumpara un teu specific (in cazul asta se poate si fara el) se obtureaza etans partea cu duza, se monteaza furtunul cu duza (fara duza in interor) intre supapa si galerie iar furtunul scurt, intre stut si partea superioara a supapei. Furtunul pentru duza din flansa ramine pe locul sau. Acuma, in comert se gasesc supape numai ca-s lucrate urit. Extragind acel "dop" vom vedea o placuta perforata cu un arc dedesubt. Dopul, placuta si arcul formeaza o supapa care in momentul cumpararii trebuie incercata prin "sugere" la etansare. Daca cineva are norocul sa gaseasca una buna perfecta, o va monta direct. Daca insa are "pierderi" va trebui sa gaseasca o solutie de a o face sa "lucreze"; personal am lipit pe acea placuta o foita din teflon (acel teflon folosit la etansari de filete) si am lustruit "scaunul" de pe dop. Dodo a procedat la slefuire, o sa va spuna cum. Ce trebuie urmarit? Dupa montare mersul motorului nu trebuie sa se schimbe, deci supapa sa fie inchisa La pornire nu trebuie sa apara "dat in nas" daca inainte nu a avut tendinta asta. Probele se fac in traseu, consumul la fel. Acuma, se pare ca s-a renuntat la acea supapa din oarecari motive; daca cineva stie "istoria" ei, sa ne povesteasca. A, mihai1677 propune montarea in locul acelei supape a unei vane de la gpl, comandata de EEBIO, este o solutie. This post has been edited by diaconuliviu: 10 Aug 2005, 10:08 Attached thumbnail(s) Economizor_supapa_1310.JPG ( Size: 310.55k ) Number of downloads: 896 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DodoBird |
![]()
Post
#201
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Teoria noastra, verificata deocamdata de mine in practica, este ca acest dispozitiv NU FUNCTIONEAZA din cauza executiei proaste !
Am ferificat teul economizor si lam reslefuit (practic supapa nu etansa mai deloc ca si dopul pus deaupraei. Am remediat , am montat si rezultatele partiale sunt incurajatoare. Erspectiv ieri seara , tarziu dupa post am plecat cu masina am testot0o si in sarcini mari si in frana de motor. Merge perfect , in frana de motor nu se opreste are aceeasi nervozitate ca si inainte, amestecul NU se schimba. O sa facem si testele de consum, singurul loc unde de altfel ar trebui sa constatam prezenta dispozitivului. Costuri : cagula, teu economizor, record scurt , coliere = 80.000 lei . Executia e mai dificila, planarea supapei si a conului mi-a luat circa 45 minute folosind o pila fina de LUCIU pt. unghii Atasez poze cu explicatii. Attached thumbnail(s) Economizor_supapa_1310.JPG ( Size: 310.55k ) Number of downloads: 652 Eono2.jpg ( Size: 1.12mb ) Number of downloads: 839 |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Scuze Liviu, dar asa spunea vanzatoare cum ca trebuie un teu de carburator asimetric special. Totusi la montare am constatat ca teul economizor merge perfect pe teul simetric, clasic. Se "indoapa" usurel fortand putin si intra perfect !
|
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#203
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Dodo, la mine nu intra nici fortat, poate doar metoda "militian" dar mi-era teama ca o sa crape teul.
A, la mine si Dodo dupa etansarea unui capat din teul supapa l-am introdus in teul clasic pentru ca avind furtun de gaze scos sub scut, partea dinspre capacul culbutorilor se poate folosi la furtunul duzei din flansa. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
payty |
![]()
Post
#204
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
o intrebare: ( ca nu am inteles prea bine!)
supapa si teul se gasesc la magazin si sunt speciale pt asa ceva? sau sunt adaptate de la altceva( de exemplu supapa de la vreo pompa de umflat rotile sau alte din astea?) |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#205
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(payty @ 10 Aug 2005, 19:29) o intrebare: ( ca nu am inteles prea bine!) supapa si teul se gasesc la magazin si sunt speciale pt asa ceva? sau sunt adaptate de la altceva( de exemplu supapa de la vreo pompa de umflat rotile sau alte din astea?) Sistemul este "original" de Dacie.Masinile din 86 aveau de la Pitesti (din fabrica) asa ceva montat. Toti care iam intrebat nu stiau de ce sa renuntat la el. Tata are asa ceva pe masina lui (1986). Teoretic TREBUIE sa mearga (EXECUTIA SUPAPEI ESTE infecta NU FUNDAMENTUL TEORETIC) ! Economia preconizata este mica dar este economie si mai ales nu in detrimentul puterii deoarece se economiseste ceea CE SE CONSUMA NEJUSTIFICAT !!!! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#206
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 10 Aug 2005, 21:29) Dodo, sa nu dam inca cu paru' .. te-ai uitat la vreo supapa originala de pe vremea aia? La a tatalui tau, de exemplu;poate aia era altfel executata. Eu am vazut una montata al carei dop-duza avea marginile "drepte", fata plana; astea de acum se vede ca-s facute in tren prin zona macazului. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
payty |
![]()
Post
#207
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 10 Aug 2005, 21:29) Sistemul este "original" de Dacie.Masinile din 86 aveau de la Pitesti (din fabrica) asa ceva montat. Toti care iam intrebat nu stiau de ce sa renuntat la el. Tata are asa ceva pe masina lui (1986). Teoretic TREBUIE sa mearga (EXECUTIA SUPAPEI ESTE infecta NU FUNDAMENTUL TEORETIC) ! Economia preconizata este mica dar este economie si mai ales nu in detrimentul puterii deoarece se economiseste ceea CE SE CONSUMA NEJUSTIFICAT !!!! ok. concluzia este ca pot gasi la magazin o chestie din asta. ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#208
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(payty @ 11 Aug 2005, 07:44) ok. concluzia este ca pot gasi la magazin o chestie din asta. ![]() ![]() Liviu ai dreptate , desi am desfacut des carbul lui tata , am curatat arcul si supapa de la teul economizor nu am incercat NICIODATA sa vad daca etanseaza corect , la vremea aia nepasionandu-ma prea mult ![]() Payty : pai de ce crezi ca eu am pus preturile mai sus ? toate sunt cumparate le la magazin , acum 2 zile . Parerea mea este ca mai bine iei nou si pilesti decat vechi (iti dai seama ca plasticul ala in 20 ani e imbatrnit si decalibrat ? si probabil tot la rectificat ajungi ?). Cateva sfaturi pt realizarea slefuirii : 1- se desface usor dopul de la teu , rzulta o rondea cu 8 gaurele (supapa pzisa) si un arc. la arc nu am umblat pentru a nul decalibra , teoretic este calibrat ! 2-supapa (rondela) are 2 fete din turnare una este ceva mai plana si fara rizuri circulare. Aceasta fata se va pili. Se utilizeaza o pila de DAT LUCIU LA UNGHII din aelea fff fine cu 3-4 nivele de finete. Se pileste pana la planare perfecta si luciu oglina. 3-Dopul are suprafata de contact cu supapa in varful conului. Se pileste locul prin apasare pe o suprafata lemnosa orizontala fara asperitati (lemn de esenta tare). 4- se verifica etanseitate sistemului montandul si sufland in el. 5- Atentie la imbinarea dintre dop si teu nu se face nici acolo bine etansarea. Nu folositi lipici , eu am lipit cu letconul (dupa ce ama fost sigur ca supapa e perfecta). poate merge si cu silicon rosu de garnituri, dar putin sa nu ajunga in zona supapei si sa o blochezre ! 6-odata montat se ia si gratul exterior teului in zonele de cuplare cu furtune sau celelat teu . |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#209
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Uitati ce am gasit in revista Tehnium din '80 "Un nou dispozitiv realizat de cercetatorii uzinei UAP ..." printre randuri este vorba despre acest teu cu supapa, printre performante spune de reducerea emisiilor de gaze toxice si cel mai important reducerea cu 9% a consumului in oras.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#210
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
pai posteaza si tu pagina scanata.
Mai era un dispozitiv executat de cei de la Pitesti+facultatea AR de acolo parca; tot aer suplimentar aducea pe un inlocuitor al surubului de amestec; avea o capsula pneumatica, de felul celor de la carburatoarele in doua trepte dar cu arc reglabil; schema e tot intr-un Tehnium din anii '80. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 19:10 |