Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
![]() ![]() ![]() |
Tuning motor 1.4/1.6 MPi, se poate imbunatati performanta Logan-ului?
kurupt |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|||
Codrin |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
In sfarsit am pus filtrul de aer. Trage putin mai bine, suna putin mai bine.
dsc003150yo.th.jpg dsc003169gk.th.jpg dsc003183qc.th.jpg dsc003197bb.th.jpg Vand numai unui posesor de SLZ capac 1.6 ![]() dsc003206jp.th.jpg This post has been edited by Codrin: 10 Dec 2005, 16:11 |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Codrin @ 10 Dec 2005, 16:56) In sfarsit am pus filtrul de aer. Trage putin mai bine, suna putin mai bine. Ce marca e filtrul si cat te-a costat? |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
Darkyro77 |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru fara Dacie Group: Members Posts: 275 Joined: 15 January 05 From: Slobozia ![]() |
Pare a fi un kit Pipercross Venom ...
|
--------------------
Renault
Megane R26
2008
|
|
Codrin |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Asa e. El a fost cam 150 E iar materiale+montaj 250 roni.
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
einstein1984 |
![]() ![]()
Post
#156
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Primul pas: RK-ul motorului cu tolerante speciale pentru motorsport. -Rodaj cu alimentarea de serie cel putin 2000 km in regimuri diferite . -Demontare si verificare . -Usurare volanta ( nu foarte mult , ganditi- va ce se intampla ce se intampla cu ouale pilotului cand se sparge o volanta la peste 7000 rpm in cazul in care ai un motor transversal si deci volanta intre picioare) - echilibrare la o turatie comparabila cu cea maxima la care vrei sa urci , usurare placa de presiune - echilibrare impreuna cu volanta si arborele cotit . -Montare de segmenti "total gapless" ; -Modificare pompa de ulei ( marire debit cu cel putin 30 %) - Obligatoriu ! -Adaptarea in baia de ulei a unui antival ; -Modificarea chiulasei , in special a traiectului de admisie in special corijarea razelor din zona portilor de supapa ; -Marirea raportului de comprimare , max 11:1 la valori mai mari va trebuiesc pistoane forjate ( cca. 600 Euro /set) altfel o sa gasiti pistonul de la cilindrul 1 in interiorul cilindrului 3 ( pe bucati) ; -O axa cu came de firma care sa va indice nivelul castigului de putere si plasarea benzii de putere impreuna cu arcurile de supapa modificate necesare (care sa permita o deschidere mai mare a supapei fara ca spirele sa vina in contact si fara sa apara rebond-ul supapelor ) -Un pinion reglabil al axei cu came pentru reglajul puterii pe diferite game de turatii ; -O aprindere electronica capacitiva cu energie > 100 mJ / scanteie -Fise si bujii de calitate acordate ca si valoare termica cu motorul. -Pentru alimentare nimic nu poate inlocui o pereche de carburatoare duble orizontale ( sunt lucruri profi - opere de arta - carb-urile WEBER de 55 sunt acoperite cu aur de 24 K ) -O pompa de benzina electrica de inalta presiune 5-6 bari, cu regulatorul de presiune aferent . -Daca doriti sa mergeti pe injectie se recomanda "throttle-bodies" controlate de o unitate electronica programabila (DTA, Megasquirt ). Un simplu chiptuning nu o sa va ofere niciodata mai mult de 5-6% putere si cuplu la un motor aspirat normal. -o evacuare de 50-52 cu o toba finala .... fara toba nu veti avea cuplu la turatii joase . De aici incolo va puteti juca cu serpisori ,filtre conice ( care trag praf ) si alte nari , capace de culbutori anodizate etc. etc. Nu uitati sa puneti un ulei adevarat in motor , neaparat un ulei racing 10W50 , 15W50 , 20W60 sau chiar un SAE 50 pe timp de vara ( isi pastreaza cel mai bine calitatile de ungere in timp ) Copy-right Ford_V6 dar si el a citat de undeva! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
cosmin2005 |
![]()
Post
#157
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 10 December 05 ![]() |
Salut.
Imi puteti da relatii despre o firma care vinde galerii de admisie/evacuare modificate pentru 1.4/1.6L, arbori cu came modificati, cipuri, eventual cineva care vine kituri complete pentru motoare Dacia (nu numai modificari/rescrieri de cipuri sau filtre de aer)? Multumesc. |
--------------------
Dacia
Logan
- B76ACA
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#158
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
search google cu "tuning" in paginile de limba romana.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
cosmin2005 |
![]()
Post
#159
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 10 December 05 ![]() |
Ma intereseaza daca cineva si-a montat asa ceva pe masina, de unde si cu cat. Cand va referiti la incercare "pe dyno", cati dintre voi si-au dat jos motorul de pe masina sa-l incerce, inainte si dupa modoficari? Sau "pe dyno" este de fapt pe standul gen RAR? Cine dintre cei care fac tuning, cel putin in Bucuresti, are stand dinamometric de incercat motoare?
|
--------------------
Dacia
Logan
- B76ACA
|
|
Codrin |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Evacuari in general de la Borla, cipuri de la Aspad sau Dimsport, filtre mai de peste tot.
Pentru verificarea puterii, incearca in Vitan sau la Dimsport. inca nu am fost la dyno. This post has been edited by Codrin: 12 Dec 2005, 10:58 |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#161
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Elia tuning are linie de omponente pentru logan. Dar birou in romania nu stiu sa aiba. Mult noroc.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
gonty |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 23 March 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Codrin @ 17 Sep 2005, 08:39) Tocmai ce am rescris chipul. Trage mai bine in vitezele 1, 2, 3. Bineinteles, nu e racheta cum spera unii. Teoretic am castigat 7 cai si 15 Nm. Urmeaza filtrul saptamana viitoare si apoi o vizita la dyno sa vad la cat am ajuns (fitru+chip+evacuare) doar de curiozitate. Greseala mea e ca nu am facut un test si cu masina stock, sa am cu ce compara. Ai mai reusit sa faci vizita la dyno? |
--------------------
Citroen
C4 2.0 HDI
2007, SX Pack
- IS96DEA
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#163
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Loganul Elia parca avea un compresor mecanic, dar nu bag mana in foc. Oricum, aspirat nu este.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
rtrd_dud |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 30 July 04 From: bucuresti ![]() |
Bai dar aici toata lumea vorbeste de tunat motorul de 1.4 sau 1.6 dar pe nimeni nu am auzit sa spuna ca are un 1.5 dci si ar vrea sa ii puna chip+filtru sport(asta nu stiu daca se poate deoarece am vazut ca e pus direct pe motor filtru de aer)+evacuare din inox.
La dci toate astea ce putere ar rezuma si scuze ca fac un mic offtopic dar la noi or sa bage din primavara motorul dci Euro IV cu 70 cp care beneficiaza si de intercooler?Ala cred ca merge modificat un pic mai mult decat asta de acum pt ca la ala mai merge schimbat si intercoolerul si se poate adauga un surplus de putere mai mare (CP / Nm) This post has been edited by rtrd_dud: 15 Dec 2005, 17:18 |
--------------------
citroen
xsara
2004 2.0 hdi
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#165
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai decat sa iei un dci sa te apuci sa-l modifici, mai bine pastrezi tu o parte din bani si i-ti iei un 1.6, care scoate untul din dieselar (cam asa gandesc majoritatea oamenilor ). Dar daca nu ai ce face cu banii, poti schimba turbina la dci si adauga un intercooler.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
rtrd_dud |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 30 July 04 From: bucuresti ![]() |
Eu cred ca decat sa iei un 1.6 si faci toate cheltuielile cu chip+tobe+filtru sport mai bine iei diesel si pui toate astea , parerea mea.
Nu mai stiu pe ce site am vazut intercoolere si erau chiar ieftine chiar in jur de 500 E + TVA.Parerea mea ca daca pui astea la un diesel, benzinarul de 1.6 nu cred ca se mai tine dupa el,nici la demaraj nici la viteza pana la 160 km/h.Practic un diesel de 65 cai putere castiga cam 20 % numai din chip,inca 5-9 cai din intercooler,din filtru inca 4-5 cai deoarece are turbo motorul iar evacuarea intre 5 si 8 % din puterea motorului. |
--------------------
citroen
xsara
2004 2.0 hdi
|
|
DFA |
![]()
Post
#167
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(rtrd_dud @ 15 Dec 2005, 18:17) Bai dar aici toata lumea vorbeste de tunat motorul de 1.4 sau 1.6 dar pe nimeni nu am auzit sa spuna ca are un 1.5 dci si ar vrea sa ii puna chip+filtru sport Cei de la TCM Turbo se laudă că din chiptuning (fără intercooler) scot dintr-un 1.5dCi 65 până la 88CP....și îi adaugă 40Nm... Dar softul pentru ECU de 1.5dCi va fi disponibil în primăvara lui 2006. La vreo 340Euro, cu TVA. This post has been edited by DFA: 16 Dec 2005, 09:59 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
dodoPan |
![]()
Post
#168
|
![]() eres Group: Members Posts: 65 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti/Constanta/Brasov ![]() |
it's official
![]() Dacia Logan AdvancedTuning by TopArt Design motor 1.6 MPI putere maxima: 104.1 CP cuplu maxim: 138.4 Nm regim cuplu maxim: 2800 rpm viteza maxima: 210.4 km/h Dacia Logan Ambition stock motor 1.6 MPI date oficiale putere maxima: 90 CP cuplu maxim: 128 Nm regim cuplu maxim 3000 rpm viteza maxima: 175 km/h image113hb.th.jpg image136su.th.jpg performante obtinute prin solutia "clasica": kit admisie + flash tuning + kit evacuare dubla. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Phileas |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 28 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pret ceva ?
O estimare la un tunning similar pt un Logan cu 1.6 16v 107 CP se poate face ? Din datele astea ar trebuie peste 120 CP si 220 km/h |
--------------------
DACIA
SupeRNova
2002 Rapsodie
|
|
Kingman |
![]() ![]()
Post
#170
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
suna chiar intresant. zi-ne si noua care au fost costurile.
s-ar mai putea face ceva ca sa ajunga pe la 110 CP macar? ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambition
- B-xx-WTF Mai bine pierzi un minut din viatza decit viatza intr-un minut. Viteza e faina da nu e pentru prosti
|
|
Codrin |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
@dodoPan: spune datele pentru un 1.6 stock masurate de voi.
|
--------------------
Mazda
.
.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#172
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai dieselul dupa tobe si chipuri (ca filtru la diesel turbo face exact nimic), si abia ajunge la cei 90 CP pe care ii are logan 1.6 MPI stock. Si ajunge sa fie cu 3000 de euro mai scump.
Tuningul se face la dieseluri de 2500-3000 cmc, nu pe gandaci de 1.5 ganditi sa care soacra , nevasta si copii in concediu la mare. Nu ca 1.6 MPI nu ar avea aceiasi destinatie. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dodoPan |
![]()
Post
#173
|
![]() eres Group: Members Posts: 65 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti/Constanta/Brasov ![]() |
@Phileas: estimare nu pot sa-ti dau... pretul e estimativ, nu e regula generala.
@Kingman: preturile... repet, nu e o regula. filtru aprox. 150 E, evacuare aprox. 350 E, flashtuning aprox. 150 E. s-ar mai fi putut face ceva sa ajunga la 110 cai. scoaterea catalizatorului. clientul a dorit pastrarea acestuia. si cum clientul e stapan, loganul are 104 ![]() @Codrin: din pacate nu am masurat stock-ul. curiozitatea ne-a facut sa ne grabim si sa uitam detaliul acesta oarecum IMPORTANT avand in vedere ca, in general si din experienta oamenilor care lucreaza la dino testere majoritatea masinilor au mai putini cai/cuplu f. de datele oficiale prezentate de producator. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#174
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(dodoPan @ 16 Dec 2005, 16:39) Dacia Logan AdvancedTuning by TopArt Design motor 1.6 MPI putere maxima: 104.1 CP cuplu maxim: 138.4 Nm regim cuplu maxim: 2800 rpm viteza maxima: 210.4 km/h Cu numai 104 CP si cu 138 Nm cuplu maxim NU prinzi 210 km/h decit in cadere libera, indiferent cit de oficial ar fi... |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#175
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Un focus 2 cu 115CP urca la 190km/h, si e mai aerodinamic decat Loganul. Masina invarte rolele dinamometrului cu 210km/h dar viteza asta nu o atinge pe sosea.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Codrin |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dodoPan @ 16 Dec 2005, 18:08) @Codrin: din pacate nu am masurat stock-ul. curiozitatea ne-a facut sa ne grabim si sa uitam detaliul acesta oarecum IMPORTANT avand in vedere ca, in general si din experienta oamenilor care lucreaza la dino testere majoritatea masinilor au mai putini cai/cuplu f. de datele oficiale prezentate de producator. In talon sunt 64 kW care dau cam 87 cp, nu 90. |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
Kingman |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Dec 2005, 18:15) Un focus 2 cu 115CP urca la 190km/h, si e mai aerodinamic decat Loganul. Masina invarte rolele dinamometrului cu 210km/h dar viteza asta nu o atinge pe sosea. bine, ca asa sunt pe net niste poze si cu un Logan care a ajuns la 190. dar parerea mea este nu viteza maxima este cea mai importanta, ci felul in care se infinge masina. (durerea mea cu depasirile la drum lung). @dodoPAN. cu cat a crescut consumul dupa asta? aproximativ. sau nu ati masurat asta inca? |
--------------------
Dacia Logan
Ambition
- B-xx-WTF Mai bine pierzi un minut din viatza decit viatza intr-un minut. Viteza e faina da nu e pentru prosti
|
|
Codrin |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Cam jumatate de litru in plu as zice, pe la unii.
![]() |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
dodoPan |
![]()
Post
#179
|
![]() eres Group: Members Posts: 65 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti/Constanta/Brasov ![]() |
@MoneyTalks: datele sunt date proaspete dynotest.
@einstein1984: fara dubiu. desi in Romania nu se poate testa coef. de aerodinamicitate, o sa incercam in primavara/vara cateva teste pe sosea, repet, NU in conditiile IDEALE dintr-un tunel aerodinamic. totusi aerodinamica Loganului custom e un pic imbunatatita. studiata e sigur ![]() @Codrin: atunci inseamna ca e si mai bine, nu ? ![]() p10101461ov.th.jpg @Kingman: cum o sa avem date concrete si reale despre consum, o sa le anunt. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Codrin |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, e binisor avand in vedere schimbarea de comportament. Am totusi rezerve fata de cei 104 cai.
Poate reusesc maine sa-i numar si pe ai mei ![]() This post has been edited by Codrin: 16 Dec 2005, 18:31 |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 17:39 |