regulator gpl, intrebare despre reglaj
![]() ![]() ![]() |
regulator gpl, intrebare despre reglaj
ghitza |
![]()
Post
#211
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|||
kaput |
![]()
Post
#212
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
Nu vreau sa mai deschid un topic nou asa ca expun aici problema mea.
Azi am plecat cu masina (dacia 99 carburator) spre serviciu. Am stat vreo ora si am dat sa o pornesc pe gaz. Invartea f greu motorul ca si cum nu ar avea baterie; am dat comutatorul pe zero in timp ce dadeam la automat si deodata a invartit mai tare si a pornit, dupa care l-am dat repede pe gaz. De mers merge bine, reglata cu metoda lui BOA dar la fiecare pornire pe gaz invarte f greu ca si cum ar fura curent foarte mult pe undeva. Daca dau comutatorul pe zero invarte f bine si porneste rapid. E posibil sa fure curent pe la supapele de gaz sau pe la comutator? Chiar nu am mai auzit asa ceva la nimeni, am sunat mecanicul si mi-a spus ca nici el nu a auzit asa ceva. |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
mai degraba e din comutator ,incearca cu un alt buton de la un amic sa vezi daca face tot asa
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#214
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
impinsa o ia din prima? suspectez ca iti fura curent electromotorul
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bac. |
![]()
Post
#215
|
![]() Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 9 October 09 ![]() |
pana la urma , cum trebuie sa fie gura filtrului de aer la cei care folosesc gpl, pt un consum mic, astupata pt a trage aer cald dinspre galerie (am inteles ca atunci cand e motorul cald si mai trage si aer cald , parca ii este mai bine cu o gura de aer rece, proaspat), sau cu gura neastupata, pt a trage aer proaspat mereu ( aer mai dens nu inseamna combustibil mai mult) -- ??
|
--------------------
Dacia
Berlina
1997 L
- nr de DJ
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#216
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
las-o pe vara, iar daca ai elv lungeste priza de aer sa trga pe langa radiator mai rece, nu din spatele lui
This post has been edited by krapcarasu: 8 Apr 2011, 20:21 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#217
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
pe rezervor am sidat din fabricatie un inel incapatul opus valvei. este doar pentru ancorare sau are si alta functie? e ca o saiba si ma gandesc daca nu foloseste cumva la pozitionarea corecta a rezervorului pt ca plutitorul sa arate corect.
9 Apr 2011, 08:59: sudat - nu sidat, scuze This post has been edited by dorinromeo: 9 Apr 2011, 07:59 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
bac. |
![]()
Post
#218
|
![]() Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 9 October 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina
1997 L
- nr de DJ
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
am vazut la minel o poza ca ia aerul de deasupra farului cumva, tre sa adaptez si eu ceva asemanator
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#220
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
trebuia sa dau jos partea de fata a carcasei filtrului ca altfel n-a avut debit suficient.filtrul este nou
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#221
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Johnox, ai foarte mare gaura la racordul ce intra in carburator, si de aceea consuma mult. Daca-l schimbi cu unul cu gaura ce sa nu depaseasca 8-9mm, poti ajunge cu consumul in parametrii. Daca pui un difuzor pe filtru, adica reduci diametru de trecere al aerului prin racord, e ca si cand ai avea filtrul de aer infundat, si va trage numai gaz. De acea si cu surubul de reglaj strans la maxim, arcul de la membrana va fi usor invins, si va sta supapa deschisa la maxim tot timpul, mai ales ca ai un traseu cat teava de gaze de la Rusi,iar motorul se controleaza din debitul de aer, nu din cel de gaz. Normal e, ca la accelerare si reducere, odata cu clapeta, sa lucreze si supapa comandata de membrana.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
gamarian2010 |
![]()
Post
#222
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 11 April 11 ![]() |
salut! am o dacie pe injectie cu gpl marini inca in garantie. in oras consuma 10 l gpl la 60 km. am fost la service de vre-o cateva ori pentru consum, spunandu-mi ca nu stiu ce sa faca. De la ce ar putea fi? sau ce as putea face?
This post has been edited by gamarian2010: 11 Apr 2011, 11:55 Attached thumbnail(s) 28092010159.jpg ( Size: 318.03k ) Number of downloads: 1670 |
--------------------
dacia injectie
break
2002
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#223
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
problema ta incepe de la reglajul ralantiului din surubul central, cum au reglat in service.citat:
'Repet, pentru un consum pe care vrei sa-l obti, e necesar sa bagi in seama si distanta dintre regulator si carburator, d-apai reglajele. Foloseste si celalalt surub de reglaj, care de fapt , e cel care asigura ralantiul, si dupa ce stabilesti din el mersul in gol prin deschiderea a 2-3 ture dar si strangerea celuilalt de reglaj al presiunii, de care multi sau chiar toti, regleaza relantiul. Deci, pentru ca noi acasa nu avem analizoare , sonde si alte minuni, descriu inca odata , cu riscul de a fi injurat, modul de care va puteti ajuta la reglaj, in cazul tau, la Marini, dar e acelasi lucru si la celelalte. La prima pornire, cu motorul rece, co o mana ti de acceleratie si cu cealalta umbli la reglaj, slabind de surubul de langa ultima electrovalva, pana obti o turatie in jur de 5-600 de ture, constant, fara sa ajuti din acceleratie. In acest mod, daca umbli la celalalt de la reglaj presiune, cel de la membrana, nu va avea efect la relanti. Intre timp, se va incalzi motorul si aduci o ultima rectificare a relantiului, din acelasi surub , care multi spun ca trebuie strans la maxim, pana stabilesti turatia la vreo 900 de ture. Nu reglezi relantiul din celalalt, ca , daca la relanti se deschide supapa, imagineaza-ti ce pozitie si ce volum de gaz va da cand deschizi clapeta de acceleratie. Am zis ca la relanti,cu surubul de pe furtun desfacut cat mai mult, surubul din centrul vaporizatorului, il strangi fara a avea efect asupra relantiului, dar tragand usor de acceleratie, motorul tinde sa moara in prima faza, dupa care daca continui sa tragi de clapeta, se tureaza. Daca nu se intampa asta, mai strangi de surub, pana obti acea pauza, dupa care slabesti putin cate putin, pana se elimina pauza. Ideea e ca atunci cand clapeta de acceleratie incepesa se deschida, trece aer, iar vaporizatorul atunci incepe sa pluseze gaz. In rest e asigurat pe alta cale de un debit constant, respectiv celalalt surub de langa electrovalva. In acest fel, oricum vei jongla acceleratia, la eliberare se mentine sigur ralantiul. Deci, dupa ce se elimina pauza la accelerarea lenta, la inceputul cursei pedalei, blochezi cum ai facut inainte, cu o surubelnita, pana, etc, in sa fel sa obti 3-4000 de ture, si atunci strangi din surubul de pe furtun, pana incepe sa se reduca din turatie si te intorci un sfert de tura. Asa vei avea siguranta ca supapa de presiune nu va fi deschisa mai mult de cat e necesara ridicarea la turatie maxima a motorului, mod in care ar fi debitat prea mult gaz, care nu s-ar fi simtit nici la turatie nici la forta, ci numai la consum inutil. Ba chiar mai mult, ar scadea puterea in cazul in care e gaz prea mult, si se si incalzeste tare. Pe scurt: asiguri relantiul la rece la o turatie in jur de 600, rectifici la cald foarte putin, pentru ca nu va fi necesar, slabesti surubul de pe furtun, il strangi pe cel de la membrana vaporizatorului pana la deschidere usoara a clapetei sa aiba pauza, dupa care slabesti usor pana se elimina pauza. Blochezi acceleratia la aproape de 4000, si strangi surubul de pe furtun, pana incepe sa se reduca turatia, dupa care te intorci un sfert de tura. Asa vei avea asigurat relantiul de la pornirea la rece, vei avea debir minim de gaz, si poti obtine consum si de 5-6% in afara.' |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#224
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
e obligatoriu sa modific jocul la culbutori daca am montat instalatia de GPL? influenteaza consumul si mersul motorului?
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#225
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu stiu daca e obligatoriu, vezi cu 0,20A cu 0,25E, la mine pun 0,25 la toate
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
gamarian2010 |
![]()
Post
#226
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 11 April 11 ![]() |
salut! am o dacie pe injectie cu gpl marini inca in garantie. in oras consuma 10 l gpl la 60 km. am fost la service de vre-o cateva ori pentru consum, spunandu-mi ca nu stiu ce sa faca. De la ce ar putea fi? sau ce as putea face? -pe benzina merge foarte bine consum sub 10l
This post has been edited by gamarian2010: 11 Apr 2011, 16:00 Attached thumbnail(s) 28092010159.jpg ( Size: 318.03k ) Number of downloads: 1790 |
--------------------
dacia injectie
break
2002
|
|
ghitza |
![]()
Post
#227
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai in oras nu e exagerat de mult nush de ce te plangi,etern cat iti ia?oricum pe gpl iti papa mai mult ca si pe benzina dar asta nu e o regula depinde mult de reglaje si de stilu de condus
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
gamarian2010 |
![]()
Post
#228
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 11 April 11 ![]() |
-10l gpl la 60km = 16 % in oras -nu e cam mult ? -9~10% l gpl extern - mers normal
|
--------------------
dacia injectie
break
2002
|
|
ghitza |
![]()
Post
#229
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
aha inteleg acuma eu nu a facut ecuatia deasta am scris scuzele mele,deci e enorm consumu asta de 16in oras,totusi eu cred ca e din reglaje mai mult ca sigur,vad in poza ca ai instalatie identica cu a amea doar ca la mine emulatoru este de tip STAG 2-L asa ceva la tine este L-PLUS deci cam tot aceeasi mancare de peste si in rest e la fel,umbla la reglaje cum sa mai scris pe forum si sigur ii scazi consumu
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
johnox |
![]()
Post
#230
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
wow, merci fain de raspuns mister 06BOA.
![]() Pei hai sa va spun cum am lasat-o pana acum....am consum de 8,5 afara (90-110Km/h), si 14,5 in oras. --- e minunat--parerea mea. Reglajul nu l-am putut face decat asa: Am inchis de tot surubul de relanti, si deschis ff putin cel de debit, iar cel dupa furtun e deschis la o jumate de tura de minimcomplet (facut la 4000 ture) .DOAR cu obturator imediat dupa filtrul de aer,. si am pus difuzor intre corpul superior si cel inferior la carburatorul monoinjectie. (mi-a detasat cu multa forta gaurelele din difuzor un destept de la service si GPLul intra in carb, printr-o fanta), poza nu mai pot face ca am lipit cu silicon difuzorul intre corpurile inferior si superior. Daca reglez umbland la surubul de relanti, il deschid doar o jumate sau o tura max si sta relantiul cu surubul de sarcina inchis complet..si mi se pare aiurea ca nu pot regla sarcina asa.am incercat si cu arc mai lung si mai tare,,,acelas rezultat, stiu ca nu prea suna a fizica pamanteana. ![]() Acum nu intelegeam ce ai explicat Mr. BOA ca am gaura prea mare la intrarea GPL in admisie, pei Nu asta am rezolvat cu robinetul de debit???? strangandu-l...nu am micsorat cumva si debitul, necontand diametrul cotului la intrarea in carburatoeur? Amu`..va intreb ...tin sa precizez ca fara obturator pe aer, NU pot depasi 3000 ture in sarcina...pe loc, o pot tura pana la 7000... Multumesc inca o data pt raspuns, si scuze pt. reply`ul intarziat. Astept cu nerabdare raspuns, de la Mr. BOA sau oricarui coleg de forum mai experimentat... BTW... valori lambda, citite la sonda masinii inainte de catalizator: relanti: 1, 02 3-4000 ture: 0,98....care zice cartea masinii ca se incadreaza in valori normale. 10x again This post has been edited by johnox: 15 Apr 2011, 19:49 |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
ghitza |
![]()
Post
#231
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
care aveti poza cu un plaman MRINI desfacut sa puna
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
gamarian2010 |
![]()
Post
#232
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 11 April 11 ![]() |
Din manualul instalatiei MARINI -reglajul gpl se face altfel fata de cele spuse pina acum pe forum
This post has been edited by gamarian2010: 15 Apr 2011, 22:17 Attached thumbnail(s) th_NewPicture013.jpg ( Size: 169.11k ) Number of downloads: 1699 th_NewPicture014.jpg ( Size: 142.4k ) Number of downloads: 1679 |
--------------------
dacia injectie
break
2002
|
|
ghitza |
![]()
Post
#233
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
spune tu cum sa vedem si noi sau fa un print la manual
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#234
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
na ce spune diferit?
cam asa suna:' ...motorul la 90 grade...din surubul de langa bobina se regleaza ralantiul la700-900 ture, iar dupa ce dati pe benzina sa nu fie mai mult de 1000... accelerati si mentineti la 2500. Deshideti surubul (central) pana urca la turatie optima(maxima). faceti un test de drum sa vedeti daca tine ralantiul la franari sau cu consumatori mari.' de cel de pe furtun nu spune ca pt injectie are robinet comandat electric |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
ghitza |
![]()
Post
#235
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
am si eu ceva probleme la mersu pe GPL,adica in sensu ca de la viteza a 2-a in sus cand accelerez se scutura adica cum accelerez sa smuceste parca ramane fara gaz sa zic asa,filtru l-am schimbat am mai umblat la reglaje si tot asa ,suflat toate mufele cu spray,mufa de la comutator am mai strans-o putin ca era cam larga parca ceva in bine dar tot mai face
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Komissar |
![]()
Post
#236
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Am si eu un plaman Marini la o instalatie montata pe un VW Broasca
![]() Acum o saptamana i-am dat o cheie pt. prima data pe GPL - toate bune si frumoase, am inceput sa reglez plamanul dupa instructiunile de pe acest forum, am reusit sa fac reglajul la relanti, dar surubul din mijlocul plamanului (cel de regleaza cantitatea de gaz la mers turat) nu se misca/ e intepenit. Pot sa fac acest reglaj (adica reglajul la 3000 de ture) doar din T-ul de pe furtun, sau trebuie sa caut alt vaporizator ? Merci ![]() Pun si o poza, facuta inainte sa termin instalarea, ( deci maj furtunelor nu sunt cuplate) This post has been edited by Komissar: 17 Apr 2011, 20:05 Attached thumbnail(s) CRW_7044.jpg ( Size: 350.42k ) Number of downloads: 1622 |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#237
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
cum ai ales in final sa faci incalzirea vaporizatorului?
incearca sa deblochezi surubul |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Komissar |
![]()
Post
#238
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Circuit de apa ce trece printr-o teava sudata de toba de esapament. Propulsata de pompa de apa de Golf (parca ) sau termosifonare. Inca nu am definitivat instalarea, doar i-am dat o cheie, doua de curiozitate pe gaz.
|
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#239
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
desfa vap-ul sa faci curat inauntru si cu ocazia asta deblochezi surubul, filtrul de gaz pune-l nou, e 3 lei
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Virusux |
![]()
Post
#240
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 22 January 10 ![]() |
sal. Komissar-e nu poti face reglajul la gaz pana nu se incalzeste vaporizatorul ca sa poata vaporiza gazul.De curiozitate ''nu ingheata vaporizatorul?'' fa instalatia de incalzire a a pei si dupa aceia umbla la reglaje.Stima
|
--------------------
Dacia NOVA
GT
1998
- BR 05 GLM
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:07 |