Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
![]() ![]() ![]() |
Barele antiruliu, a.k.a. bare (nu "bari"!!!) stabilizatoare
Muttley |
![]()
Post
#271
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ramon_1300 |
![]()
Post
#272
|
![]() Remus Group: Members Posts: 188 Joined: 4 June 06 From: Brasov ![]() |
QUOTE(AAlpine1 @ 25 Mar 2008, 16:32) micule tuner care vrei sa dai dovada ce citire excesiva a forumului si cu vise despre practica, este foarte simplu daca bara se "muta" pe acel "surub" care e bieleta antirului din piulete mai aproape de bascula superioara sau mai aproape de bascula inferioara se micsora sau se marea garda la sol, acest lucru se realiza prin tensionarea barii stabilizatoare........ @hexer & @muttley ati scris multe prostii si nu mai imi vad reply-ul ![]() ![]() nu se poate asa ceva , sgm va lua la bascalie si voi mai puneti si acum botu, doamneee, macar de n-ati posta zilnic. TEMA DE CASA: DESFACETI AMBELE BIELETE SI MISCATI DE BARA STABILIZATOARE IN SUSU SI JOS, VETI FII SURPRINSI CA SE MISCA LIBER (ATUNCI CUM DR*** POATE SA RIDICE MASINA APAI SA O COBOARE) Ati desfacut dacia din cuvinte, si nu stiti nici macar atat, rusinica This post has been edited by ramon_1300: 27 Mar 2008, 00:02 |
--------------------
dacia
1310
1984
- BV13OOR
|
|
Muttley |
![]()
Post
#273
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Poate daca ai mai sta 2 min sa te gandesti la ce e acolo... Sau 10, sau o ora, sau cat iti trebuie tie.
E perfect valabila "bascalia" lui SGM. Hint: doar cu bielete din teu amortizor. PS: cred ca n-am eu treaba, sa stau chiar atat sa lamuresc pe "connoseurii" care au facut ceva... This post has been edited by Muttley: 26 Mar 2008, 22:26 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ramon_1300 |
![]()
Post
#274
|
![]() Remus Group: Members Posts: 188 Joined: 4 June 06 From: Brasov ![]() |
daca tu imi demonstrezi fizic ca poti sa modifici cu macar 2 cm garda la sol (in ce directie vrei tu) aduc eu T-urile alea dibace, promit ca iti cumpar un 12gordini, il meriti fratioare realizezi imposibilul
|
--------------------
dacia
1310
1984
- BV13OOR
|
|
Muttley |
![]()
Post
#275
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
N-am nevoie de la tine nici macar de un gordini de buzunar. Etaleaza-ti generozitatea cu altii, te rog.
Nu e vorba de 20mm, ci mult mai putin. Ai sa-ntelegi vreodata poate de ce strangand piulitele si apropiind urechea barei de T, garda la sol se mareste. Daca nu... Cumpara-ti tie un Gordini si pe mine lasa-ma. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Hexer |
![]()
Post
#276
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
Nu prea inteleg cum poate sa regleze macar 1mm stabilizatorul inaltimea masini cand sta pe loc...dar ma rog. Eventual din cauza de design, ce nu e corespunzetoare, dar alta nu are cum, fiindca asta lucreaza numai cand intre cele 2 brate este o diferenta in inaltime, deci numai in curbe are vreun efect stabilizatorul, in rest absolut nimic. (in conditii normale)
|
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
mgi1400 |
![]()
Post
#277
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 1 January 05 ![]() |
se poate mai dar e o aiureala. string piulitele pina in momentul in care bara nu mai e solicitata la torsiune ci la alungire si atunci se modifica garda la sol. e o chestie simpla de geometrie dar astfel anulezi principala functie a barii: de stabilizare.
mai e o varianta stringi una din bielete pina aproape de T si la cealalta ii pui o contrapiulita si o desfaci la max. tensionezi bara si ea actioneaza asupra bratelor. a ... si mai e o modalitate stringi piulitele pina ajunge bara pe baie si nu se mai roteste si atunci insisti si incerci sa comprimi suspensia ![]() PS. astept gordina This post has been edited by mgi1400: 27 Mar 2008, 14:44 |
--------------------
dacia/peugeot/fiat
/// sport/406/punto
*
|
|
MECCA |
![]()
Post
#278
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
pt 2 bari pe spate posteaza cineva niste poze???dar poze sa fie nu explicatii ca-s degeaba.Am citit 10 pag si tot nu m-am prins cum se prind.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#279
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Cum naiba-s explicatiile degeaba nu stiu...
![]() QUOTE(Muttley @ 31 Oct 2006, 19:52) Pe spate, am optat initial pentru 2 bare subtiri de 13mm. Dar a fost bataie de cap si cu astea. A trebuit sa modific bridele de prindere pe tendoane si nici nu stateau bine barele. In plus, din calcule (nu mai insist asupra lor) rezulta ca-s prea moi. Ideala ar fi fost o singura bara de 16.7 mm. Si cum bara de break are 17 mm, ar fi fost exact ce trebuie. Asa ca m-am apucat de cautat prin dezmembrari (nici o sansa de gasit in magazin). Dupa o groaza de bare de aprox 16 mm, am avut in sfarsit noroc si am dat peste una de fix 17. Am pus-o pe masina si tin sa spun ca nu se compara cu 2 bare subtiri. Chiar se simte diferenta. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
MECCA |
![]()
Post
#280
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
AHA.Bune poze.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#281
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai se vede clar din... text, nu?
22 Jun 2008, 09:53: Daca omul vrea poze sa vada ochiul lui ce si cum, ajutati-l, dragi colegi care detineti secretele barelor stabilizatoare. Faceti si voi un pustiu de bine omului. Toti am pornit de undeva, altii de la zero, altii am avut o baza. Ideea e sa ne sprijinim. Faceti-i pe plac... ce sa zic?! This post has been edited by Siconi: 22 Jun 2008, 09:53 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Hexer |
![]()
Post
#282
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
Cel mai usor si fara a schimba poti intari bara prin mutarea puntului de prindere spre axa catre celalat cu 4-5cm, asta inseamna +30-40% mai rigid.
2 bari de 13mm sunt cu 10% mai tari decat una de ~17mm. Pune de aia si muta punctul de prindere si o sa foe mula mai rigid... |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#283
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
foe mula?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
MECCA |
![]()
Post
#284
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
OK.Nu mai am nevoie de nimik.O sa incerc sa vad ce pot sa fac eu singur, decat sa fiu luat la mishto de "asii" forumului.Apropo eu acum am deja bara de break pe spate, dar nu am masurat-o sa vad ce diametru are.Oricum ea impreuna cu puntea provin de pe un break din anii 80-82.O sa pun sublerul azi pe ea sa vad ce diametru are.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#285
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
MECCA, n-am facut poze. Desi nu stiu la ce-ti trebuie. Intelege ca doua bare de 13 stau prost, iar mai groase nu intra deloc. Cel putin pe tendoanele mele... Sa nu mai pomenim ca tu vrei sa tii doua bare cu niste amarate de suruburi M8.
Daca esti incapatanat, ti-am explicat ce am facut eu in desenul asta. bride.jpg ( Size: 36.11k ) Number of downloads: 672 QUOTE(Hexer @ 22 Jun 2008, 10:59) Demonstreaza. This post has been edited by Muttley: 22 Jun 2008, 11:49 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#286
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pot sa incerc eu?
![]() Sa zicem ca tot ce intra in ecuatie este la fel pentru cele doua bare, exceptand diametrul. Calculam aria suprafetei sectionate. area_formula.gif adicatelea (13/2) x (13/2) x 3,14=132,665 si (17/2) x (17/2) x 3,14=226,865 Doua de 13 ar avea suprafata de 132,7+132,7=265,4 care este cu 265,4-226,9=38,4 adica (38,4 x 100)/226,9=17% mai mare |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
os |
![]()
Post
#287
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@vis-a-vis:
mi-e teama ca la solicitarea (in principal la torsiune) al barei stabilizatoare antiruliu nu aria sectiunii e cea care conteaza in ecuatie ci momentul de inertie polar al sectiunii (fata de centrul ei, se intelege). Ca veni vorba, din acest motiv sunt barele rotunde - rezista cel mia bine la torsiune. E de comparat asadar 2xmoment de inertie polar pentru bara de 13mm cu 1x moment de inertie polar pentru bara de 17mm. Daca nu mi-e lene o sa caut indata formula; daca o are cineva in minte il rog sa faca socoteala pina atunci. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Muttley |
![]()
Post
#288
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ip=3.14*D^4/32
Toate calculele astea-s facute deja. This post has been edited by Muttley: 22 Jun 2008, 19:56 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
os |
![]()
Post
#289
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Mersi Muttley: adica daca simplificam 3.14 si 32 ramin de comparat 17^4 cu 2x13^4, Un calcul rapid arata ca "aia" de 17 e de 1,42 ori mai rigida(*) decit doua de 13.
(*) aici, rigid inseamna masura deformarii fata de solicitare. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Muttley |
![]()
Post
#290
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Exact. D-aia eram curios de raspunsul d-lui Hexer...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
os |
![]()
Post
#291
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Muttley,
ca sa fiu sincer pe asta cu modificarea garzii la sol in finctie de rigiditatea barelor antirului n-o inteleg nici eu - poate nu pricep montajul, dar inclin sa cred ca n-are nici o treaba decit la - cum ii spune si numele - comportamentul la ruliu. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Hexer |
![]()
Post
#292
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 06 ![]() |
my bad ...
![]() era dimineata...am gresit...se mai intampla ![]() |
--------------------
Dacia
1100
1969
- CJ-04-ZNH
|
|
hecbv |
![]()
Post
#293
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
imi place ca mai exista inca topicul propus de mine
![]() ultima bara stabilizatoare pusa de mine pe fata a fost cea de papuc de 22 mm si pe spate cea originala a masinii apoi am vandut masina |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#294
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
MI-am montat si eu barile stabilizatoare mai groase,din motive de confort.Este o inbunatatire semnificativa a comportamentului masinii in viraje,nu se mai "apleaca" atata in lateral,in curbe s mai ales unde ma enerva pe mine ,in depasiri.Deoarece senzatia de barca este diminuata soferul(in cazul de fata eu) va intra cu viteza mai marein curbe iar pasagerii nu mai sunt aruncati dintr-o laterala in alta a masinii.Exagerez,totusi este o inmunatatire semnificativa a comportamentului.Cat despre punctle negative ale schimbnarii,nu mi s-a parut o inrautatire la gropi,este intradevar mai rigida,dar sincer asta imi creaza mie o senzatie ca si cum masina ar fi mai inchegata.Eu am trecut de la bara pe spate de 13 la 17 si pe fata de la 19 la 22.Bucsile pe fata le-am cumparat noi si de fabrica(in punga de plastic sigilata) si cauciucul este mai dur decatla cele la kilogram.Scutul din pacate nu s-a potrivit,bara pe fata fiind cu un profil diferit(mai jos) .Pe moment merg fara scut pana il adaptez pe acesta(cu flexul) sau imi iau unul mic,model nou.
This post has been edited by kalyyyyyy: 3 Sep 2008, 16:15 Attached thumbnail(s) 11_noua_bara_stabilizatoare.JPG ( Size: 95.67k ) Number of downloads: 890 |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
Siconi |
![]()
Post
#295
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Mai ai bara de pe fata, cea de 19? As fi interesat daca o dai...
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Muttley |
![]()
Post
#296
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Da-o dracu', e din Bucuresti omul, intra-n orice remat sau centru de dezmembrari si-ti pica 237 de bare de 19 fix in cap.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Siconi |
![]()
Post
#297
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai nu zic ca nu e asa, dar eu nu sunt din Bucuresti si nu am acces la cele 237 de bare de 19mm. As vrea de 22mm dar nici atat nu indraznesc ca pe o raza de 30km in jurul meu nu aduce nimeni. Super-tare, frate. Bati juma' de tara pentru o bara nenorocita.
In acest caz, apelez si eu la cei disponibili sa ma ajute. Ce zici, te bagi? |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
AdyTirla |
![]()
Post
#298
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 12 February 08 From: Pitesti ![]() |
Ieri mi-am montat bara de papuc pe fata de 22 si pe spate de brek dar de 16 nu de 17 pentru ca nu se gaseste. dar a trebuit sa tai scutul model vechi, din dreptul gaurii de la bujonul de baie de ulei.
Am facat cateva incercari si se simte diferenta mult mai stabila in curbe. Am sa rebin cu foto. |
--------------------
Nova 1,6(1998)/
Solenza 1,4MPI(2004)
Scala
- AG-XX-XXX
|
|
MECCA |
![]()
Post
#299
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
ca idee ai luat-o noua , sau de la dezmembrari??Cat te-a costat, la bara asta i-ar sade bine si nu niste bielete "custom made"
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#300
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Treaba cu scutul e simpla daca ai un flex la indemana , sper ca se intelege cam pe unde am taiat din el din aceasta poza:
Attached thumbnail(s) 04092008541.jpg ( Size: 400.34k ) Number of downloads: 889 |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 16:38 |