FRANE LOGAN, eficienta franarii
![]() ![]() ![]() |
FRANE LOGAN, eficienta franarii
NeMeSe |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 26 March 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Scenic II 1,9dCI
2005
- B 82 UOM S-auzim numai de bine!
|
|||
ovidiusoft |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu, nu e normal ca dupa 3000 km sa se blocheze rotile la o treime din cursa! Poate daca sunt extrem de tocile cauciucurile, dar ma indoiesc. Fugi la service!
ABS-ul merge foarte bine, in combinatie cu gumele Michelin. Oricum, si cu 1.4 Laureate-ul prietenei merg foarte bine, n-am scartait Kormoran-ele decat o data, si nu mi-am schimbat sensibil stilul de a frana. Oricum, franele tin cam in acelasi fel intre cele 2 masini (ma refer la cursa pedalei). |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
AL |
![]()
Post
#153
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ovidiusoft @ 7 Dec 2005, 11:22) Nu, nu e normal ca dupa 3000 km sa se blocheze rotile la o treime din cursa! Poate daca sunt extrem de tocile cauciucurile, dar ma indoiesc. Fugi la service! sau poate e de la umezeala, mazga de pe drum... sau polei...sau cauciucurile intarite de frig.. sau ceva nisip pe drum (de la materialul antiderapant imprastiat)???... asta nu inseamna ca asa se comporta mereu!!! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
kum |
![]()
Post
#154
|
![]() Banat Group: Banned Posts: 2.408 Joined: 19 January 05 From: Galati ![]() |
Sau poate sunt prea umflate rotile ?
Am vazut aici multe pareri pro si contra ABS si despre eficienta franarii la Logan ! Eu va spun doar atat : in aproape 2000 Km parcursi cu loganelu' meu am reusit o singura data sa blochez rotile in prima saptamana si pana sa verific presiunea din pneuri(thanks daciaclub ![]() ![]() This post has been edited by kum: 7 Dec 2005, 12:37 |
--------------------
Laguna
2.0T
2006
- GL-15-... Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(kum @ 7 Dec 2005, 13:35) Acum nu ma dau eu mare sofer (cu toate ca sunt la a treia masina si am peste 60000km condusi) dar eu cred ca cine blocheaza rotile la Logan ori are cauciucuri foarte proaste (am uitat sa mentionez ca Loganul meu a venit echipat cu cauciucuri Barum) ori nu stie sa-si dozeze forta de apasare pe frana . Sau nu stie sa "dozeze" viteza . ![]() Mai era unul mai sus care spunea că dacă apeși pedala ciobănește, e normal să se blocheze. Spuneți-mi și mie, dragi colegi, când îți sare brusc un copil în față, mai ai timp să dozezi forța pe pedală? Ideea e că în rest, în trafic normal, eficiența frânării e destul de bună, ai timp să analizezi traficul și să apeși ușor, din timp, pe pedală. Dar ce te faci în cazul descris prima dată. Acolo e, de fapt, buba, când apare neprevăzutul. Eu am blocat doar de două ori roțile în 6000 km - o dată la o trecere de pietoni din Brăila, când o baborniță s-a întors din drum și altă dată la o trecere de pietoni la Afumați, când un copilaș a alergat prin fața unuia de pe banda a doua ( eu fiind pe banda întâi). Viteza era sub cea legală în localități. Credeți-mă că în vechea mea Dacie n-am avut sentimentul de "sanie", pe care l-am încercat. Problema e că panica a fost mai mare. This post has been edited by ursamajor: 7 Dec 2005, 13:02 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
CristinelM |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 28 February 05 From: Bucuresti ![]() |
La cata "cerneala" a curs pe topicul acesta o parere in plus n-are cum sa strice prea mult.
Patinarea apare in momentul in care cuplul dat de forta de frecare (tangentiala) dintre anvelopa si asfalt (1) devine mai mic decat cuplul dat de forta de frecare dintre placute/disc respectiv saboti/tambur (2). In cazul ABS-ului e treaba acestuia sa o slabeasca pe cea de-a doua daca sesizeaza o patinare incipienta indiferent de cat de mult apasa soferul. Prin urmare, la masinile fara ABS, daca (2) este suficienta rotile vor patina. Asta, dupa parerea mea (nu dati cu pietre...) NU este deficienta, ci calitate a sistemului de franare (asigura forta de franare suficienta). In plus a fost dimensionata aceasta forta pentru niste conditii de franare foarte bune (asfalt f. aderent, anvelope f. bune). La ce pozitie a pedalei se obtine patinarea poate fi discutat, acesta este un reglaj pe care unii il pot socoti deficienta. In concluzie este numai treaba soferului unei masini fara ABS sa dozeze apasarea pedalei in functie de conditii pentru a sta la limita (ideal!) aderentei. Cam asta cred eu ca spune teoria, nu sunt lupul moralist, si eu am blocat rotile de vreo 3 ori dar mi-a apartinut vina. Daca as fi avut bani de ABS mi-as fi luat. Si mai e si factorul psihologic pentru cei care vin (si ma numar printre ei) de pe masini mai inapoiate tehnologic: nu se percepe viteza la adevarata ei dimensiune, la 120-130 Km/h te simti ca-n berlina la mult mai putin. This post has been edited by CristinelM: 7 Dec 2005, 14:16 |
--------------------
Dacia
Logan
- B- -MHL
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#157
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Foarte frumos spus de CristinelM.
N-am de adaugat decat un lucru. Cand masina e noua frana e mai puternica dar in timp se mai "lasa". Trebuie rodata putin frana prin frane lungi si in conditii controlate pentru ca suprafata discului nu-i "lustruita" iar placutele sunt si ele noi si aderenta e mai mare imediat la inceputul vietii sistemului de franare. Cine blocheaza prea des franele in conditii normale nu-si cunoaste masina si are de facut niste ture de rodaj frana in care sa se acomodeze si cu masina care are alt comportament. Nimic nu garanteaza perfecta potrivire intre sofer si masina decat experienta soferului pe acea masina. This post has been edited by DigitalScribe: 7 Dec 2005, 14:36 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
mitzaciobanu |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 21 May 05 From: Brasov ![]() |
Stimati coforumisti,
si eu sunt de acord cu CristinelM: cu cat sunt franele mai bune, cu atat e mai bine! Nu ne plangeam toti la berlina, cand nu tineau bine franele...? De altfel, sa nu uitam ca masina trebuie sa se opreasca repede si in conditii de incarcare maxima (cand masa masinii se poate mari chiar si cu 50%, adica e ca si cum am merge cu o masina si jumatate) sau atunci cand transportam o remorca... Intr-adevar, subscriu si eu la parerea ca un adevarat sofer trebuie sa invete sa-si cunoasca masina, pentru a nu fi surprins de reactiile ei. In fine, eu cred in utilitatea ABS-ului, motiv pentru care mi-am si luat Ambition, (sa nu uitam ca astazi ABS-ul tinde sa nu mai fie optional la masinile noi vandute in Europa de Vest, ci standard!) Una peste alta, poate greseala celor de la Dacia a fost ca nu au echipat Loganul cu niste cauciucuri pe masura potentialului de franare. Eu cred insa ca aceasta problema a fost rezolvata odata cu introducerea anvelopelor Michelin pe Ambition. Astfel eu ma declar multumlit de capacitatea de franare a masinii (am 15000 km). Sfatul meu: ABS si cauciuri bune! |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 MPI Ambition - 2005
- BV
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ursamajor @ 7 Dec 2005, 14:00) Mai era unul mai sus care spunea că dacă apeși pedala ciobănește, e normal să se blocheze. Spuneți-mi și mie, dragi colegi, când îți sare brusc un copil în față, mai ai timp să dozezi forța pe pedală? Ideea e că în rest, în trafic normal, eficiența frânării e destul de bună, ai timp să analizezi traficul și să apeși ușor, din timp, pe pedală. Dar ce te faci în cazul descris prima dată. Acolo e, de fapt, buba, când apare neprevăzutul. Fara nici un fel de suparare, dar daca atunci cand apare neprevazutul singura reactie este sa bage piciorul la maxim in frana, acela nu este sofer. E simplu sa conduci in linie dreapta, si asa cum spunea cineva in alta parte, arta nu este sa nu produci accidente, ci sa le eviti pe cele din cauze externe. Din aceeasi categorie mai fac parte persoanele care iau mana de pe volan si inchid ochii daca se intampla ceva (traita de mine pe viu) sau cei care incurca pedalele (in loc sa puna frana accelereaza (si asta am trait-o). Astora nu prea ai ce sa le faci, e mai bine sa ia taxiul. Pentru blocarea rotilor exista o solutie simpla, se numeste ABS. Atata timp cat probabil ca pe 90% sau mai mult din masinile noi exista disponibil, ca standard sau optional, nu exista nici o scuza pentru cei care fac accidente din cauza ca "s-au blocat rotile si n-am putut sa mai controlez masina". Cand mergi cu o tona de fier cu viteza x trebuie sa te gandesti la astfel de posibilitati. |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(ovidiusoft @ 7 Dec 2005, 16:37) Fara nici un fel de suparare, dar daca atunci cand apare neprevazutul singura reactie este sa bage piciorul la maxim in frana, acela nu este sofer. Fără supărare te contrazic și eu și îți spun că nu m-am pierdut cu firea deloc. Însă n-am mai avut timp să dozez forța pe pedală. Și, apoi, ce te faci când singura opțiune e SĂ CALCI FRÂNA? ![]() Știm și noi că ABS-ul e soluția acestor probleme, dar n-avem nici o vină că n-au pus pe toate sau că n-am avut mălaiul necesar achiziționării modelului unic cu ABS. Era bine, măcar să fi fost în opționale. Dar asta s-a mai discutat... This post has been edited by ursamajor: 7 Dec 2005, 15:55 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ursamajor @ 7 Dec 2005, 16:51) Fără supărare te contrazic și eu și îți spun că nu m-am pierdut cu firea deloc. Însă n-am mai avut timp să dozez forța pe pedală. Și, apoi, ce te faci când singura opțiune e SĂ CALCI FRÂNA? ![]() Știm și noi că ABS-ul e soluția acestor probleme, dar n-avem nici o vină că n-au pus pe toate sau că n-am avut mălaiul necesar achiziționării modelului unic cu ABS. Era bine, măcar să fi fost în opționale. Dar asta s-a mai discutat... Nu ma refeream la tine ca nu stiu cum conduci ![]() Pai ce treaba are ABS-ul cu Dacia? Daca aia au fost tampiti... Exista si alte marci, cu ABS pe toate modelele. |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#162
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Oricum trebuie sa recunoastem ca la Logan frana e un pic ciudata . La DSN calcam frana cum vroiam si pe uscat si pe ploaie , echipata cu Montana . La Logan trebuie un pic de delicatete in actionarea franei . E nevoie de ABS si cauciucuri mai bune . Asta e .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
NeMeSe |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 26 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Oameni buni! Nu pun in discutie lipsa de eficienta a franarii. Ci sensibilitatea anormala a pedalei!
Ce ma nemultumeste este faptul ca pe o cursa foarte scurta a pedalei de frana nu poti avea un control eficient al franarii. Trecerea de la o franare usoara si progresiva la blocarea rotilor se face foarte brusc, si atunci cand tot ce ai la dispozitie pentru a evita accidentul este doar o fractiune de secunda, efectul de "sanie" este garantat! Cad despre cauciucuri... eu am Continental 4x4 Contact si imbunatatiri semnificative nu am simtit in ceea ce priveste franarea. Singurul lucru care a imbunatatit aderenta si automat si franarea a fost scaderea presiunii in gume (acum merg cu 1.9 pe fata si cu 2.0 pe spate). Am fost si in service si raspunsul a fost acelasi: "obisnuieste-te, n-ai ce sa ii faci!" Inainte de Logan am avut SLZ (30.000 km) cu care nu am avut nici o problema de adaptare cu franele, care dupa parerea mea se comporta cat se poate de normal (cu cauciucuri Matador, din fabrica). Cat despre ABS... Am condus mai bine de 6 luni un Mondeo, cu ABS, in toate conditiile de drum mai putin polei, si nu a intrat niciodata ABS-ul. Acelasi lucru cu Polo-ul nevestimii. Acelasi lucru cu Escort-ul pe care l-am avut pana acum 2 ani. Credeti-ma, sentimentul de nesiguranta care ma incearca de cate ori actionez frana la Logan e mult prea mare ca sa nu ma gandesc serios la alta masina. Nu cred ca rezist psihic sa astept sa fac 20.000 km ca sa se mai "lase" franele. PS: Nu ma intrebati de ce mi-am luat Logan, ca nu mi l-am luat eu, mi l-au dat astia de la serviciu. Calul de dar nu se cauta de dinti, dar de frane? ![]() Si inca ceva... nu mai dati vina pe lipsa de experienta a soferilor atata timp cat nu am vazut nici un producator de masini, cu atat mai putin Dacia, care sa spuna la sfarsitul reclamei sau in subsolul panourilor publicitare: "ATENTIE! Acest produs nu este recomandat soferilor fara experienta! Se recomanda participarea la un curs intensiv de "Invatare a manevrei de franare in caz de urgenta". In caz de manifestari neplacute adresati-va medicului sau Sfantului Duh!" Sa fim seriosi! Daca ar fi o masina de "raliu", as fi de acord. Nu am condus asa ceva si nici nu imi doresc. Dar aici vorbim de o masina pe care o poate cumpara si Titi Aur, dar si tanti Geta de la 3, si daca eu, bazandu-ma pe o oarecare experienta, ma voi obisnui cu aceste frane, ce ma fac cu tanti Geta in trafic, daca ma voi nimeri in fata ei si va trebui sa franez??? Ne pupam vrem-nu vrem. Saru'mana tanti Geta! ![]() |
--------------------
Renault
Scenic II 1,9dCI
2005
- B 82 UOM S-auzim numai de bine!
|
|
hash |
![]()
Post
#164
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Se ofera cineva care are timp sa faca niste tabele comparative - distanta de franare pentru diverse tipuri, inclusiv Logan cu/fara ABS ? Asta ca sa nu ne dam cu parerea fara fundament ...
This post has been edited by hash: 8 Dec 2005, 12:35 |
--------------------
-
-
-
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#165
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Daca e atat de proasta frana inseamna ca ar trebui sa simt ABS-ul non-stop. Ori daca nu-l simt... inseamna ca nu ajung sa franez atat de tare cat sa intre. Deci frana cel putin la exemplarul meu e buna in conditiile in care trebuie sa calc al naibii de tare pedala ca sa intre ABS-ul iar nasul iti zboara in parbriz.
La o frana in care sa intre ABS-ul efectiv te desprinzi de scaun da' iti trebuie si viteza pentru asa ceva. Eu cred ca unii dintre noi de aici merg cu viteze cam mari prin oras. This post has been edited by DigitalScribe: 8 Dec 2005, 16:00 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
ccezar2004 |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.723 Joined: 26 February 05 From: .sk ![]() |
cel putine pe masina mea ABS-ul exista si-si face treaba fooooarte bine....
P.S. la daciile vechi se apasa in halul ala de tare si nu se blocau rotile pentru ca erau PROASTE franele, NU pt ca erau bune This post has been edited by ccezar2004: 8 Dec 2005, 16:04 |
-------------------- Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(ccezar2004 @ 8 Dec 2005, 17:02) cel putine pe masina mea ABS-ul exista si-si face treaba fooooarte bine.... Te-ai gândit mult până să scrii asta? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
klaus |
![]()
Post
#168
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ccezar2004 |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.723 Joined: 26 February 05 From: .sk ![]() |
QUOTE(ccezar2004 @ 8 Dec 2005, 17:02) QUOTE(ursamajor @ 8 Dec 2005, 16:06) era o ironie la nemultumirea celor de pe aici in legatura cu ineficienta ABS-ului... This post has been edited by ccezar2004: 8 Dec 2005, 16:18 |
-------------------- Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
ccezar2004 |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.723 Joined: 26 February 05 From: .sk ![]() |
hai in pana mea ca vad ca insistati de parca.....
se blocheaza ca asa trebuie.... asta e scopul franelor... DUUUHHHH.... daca e o cursa prea mica la pedala asat e cu totul altceva P.S. si acu sa nu sari ca daca scopul franelor e sa blocheze roata atunci de ce avem ABS ca..... s-ar putea sa devii ridicol..... si DOAR in cazul in care asta vroiai sa zici, studiaza atunci fenomenul ABS |
-------------------- Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
![]() This post has been edited by ursamajor: 8 Dec 2005, 16:39 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#173
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.461 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai oameni buni. Orice masina va bloca franele. Daca nu o face nu puteti opri maina, doar o incetiniti pana la 2 km/h. Si ABS se deconcteaza sub 20km/h tocmai din acest motiv.
Problema ridicata de initiatorul topicului e de DOZAJUL FRANARII, adica legatura dintre cursa pedalei si deceleratia masinii, care ar trebui sa fie liniara dar nu e (se pare). Solutii: invatam sa conducem cu ce avem ABS Alta masina |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#174
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#175
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.461 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La o anume pozitie a pedalei de frana orice masina va bloca roata, impiedicand-o sa ruleze. Nu e destul de clar?
Problema ridicata de initiatorul topicului e de DOZAJUL FRANARII, nu de eficienta franarii care s-ar traduce prin lungimea distantelor de franare de la o anume viteza (de ex 100 km/h). |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
george_slz |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Voi aveti probleme cu servo, ori e nepotrivit, ori e dereglat! NU poate fi altceva!
Incearca cineva sa faca si altceva in afara de faptul de a se plange mai abitir ca initiatorul topicului?! |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
pgpdesign |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 28 July 05 From: Șimleu Silvaniei ![]() |
Am tot citit topicul acesta fara sa comentez nimic insa saptamana trecuta m-am "izbit" la propriu de eficienta franarii. Am sa recapitulez:
1. la inceput aproape saream din scaun la fiecare apasare de pedala. Explicatia: nu eram obisnuit cu servo-frana. Dupa 1 zi - 2 nu am mai avut probleme. 2. 70km/h, ceata densa, drum foarte putin umed. Ma trezesc aproape bot in bot cu un berbec ce depasea, venind din contrasens, si avand si farurile stinse. Frana brusca (instinctiv) urmata de blocarea rotilor si o miscare ciudata a spatelui masinii (mi-a fugit spatele). Hmmm..... 3. Viteza II-a, la urcare pe Calea-Turzii, drum umed. Un autobus ii taie calea celui din fata mea. Frana brusca (din nou instinctiv). Desi mai aveam vre-o 4 m, rotile se blocheaza => facut matrita de bot de Logan in portbagajul berlinei din fata. (PS: - mie mi s-a crapat suportul de numar si cam atat - el are un V pana la jumatatea portbagajului). Nu mi se pare anormal ca rotile sa se blocheze - mi se pare anormal de mare distanta de franare dupa ce rotile s-au blocat chiar la viteza mica (probabil cauciucele sunt de vina). Mi se pare absolut anormal sa-mi fuga spatele, la franare pe drum drept. Nu stiu daca este o impresie dar parca - in situatii de urgenta (frana brusca) rotile din spate nu prea ajuta. Din acest topic pot trage 2-3 concluzii: 1 - trebuie sa-mi schimb cauciucurile (kormoran) 2 - trebuie sa umblu tot timpul cu vre-o 2-3 saci de cartofi in portbagaj (poate in felul acesta greutatea suplimentara pe rotile din spate le vor ajuta sa franeze mai eficient) 3 - trebuie sa-mi verific franele (??!!! - la 6000 km?) daca prind egal 4 - decat sa franez brusc mai bine sar peste el |
--------------------
Dacia Duster
1.5 4WD
2012
- B 102 DOT
|
|
ICET |
![]()
Post
#178
|
![]() O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine?? Group: Members Posts: 750 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Si inca o concluzie 5,ceea ce este si important, sa circulati cu viteza adaptata traficului,carosabilului si conditiilor atmosferice pentru evitarea oricarui pericol. |
--------------------
FIAT
Grande Punto
2006
- B 07 CHE StarGuide Sg-43-ds
Marbella M-5010 defect Membru Frigotehnist.STELIST pe viata. |
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#179
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
de ce nu da un mail sau un telefor vreunul dintre voi la VC sa vedem ce are de spus si Dacia pe tema asta?
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
milu |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 April 04 From: Timisoara ![]() |
bun, eu inteleg ca sunteti nemultumiti de franele de la LGN in sensul ca se blocheaza prea repede rotile, dar ati condus careva Megane 1 fara ABS? Sa vedeti acolo cat de repede se blocheaza rotile. Si cred ca s-au vandut muuult mai multe Megane-uri decat LGN-uri, nu?
|
--------------------
Duster 1.5 dCi
&
Logan 0.9 TCe
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th June 2025 - 01:01 |