DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages « < 4 5 6 7 8 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> FRANE LOGAN, eficienta franarii

NeMeSe
post 7 Dec 2005, 10:16
Post #151


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 26 March 04
From: Bucuresti




Incep prin a-mi cere scuze daca exista deja un topic pe tema asta (eu nu am gasit, dar pot pune asta pe seama faptului ca sunt membru incepator blush.gif ).
Intrebare: am eu o problema la masina mea sau franele la Logan sunt foarte dubioase? La modul ca sunt mult prea puternice. La o usoara apasare deja se blocheaza rotile si adio control. Am condus multe masini si am condus deja 100.000 km, asa ca eu as exclude lipsa mea de experienta in ale sofatului. Inainte de Logan am avut SLZ, cu ale carei frane nu am avut probleme de adaptare.
Cu LGN am 1 luna si 3000 km si am avut deja un accident destul de urat la care a contribuit si sistemul de franare (daca nu se blocau imediat rotile, poate distanta de franare ar fi fost mai mica).
De exemplu, in cazul accidentului pe care l-am avut, mergeam pe autostrada Buc. Pit. cu ~130 km/ora, noaptea si m-am trezit cu un camion de toata frumusetea pus de-a curmezisul pe autostrada (fara semnalizare pe lateral!), care bloca toate 3 benzile. E o chestiune de fractiune de secunda in care nu cred ca poti sa te concentrezi ca sa "mangai" pedala de frana. Reflexul este sa o calci sanatos cand ai in fata ta la nici 200 m un "zid"! Si mai e o chestie: la LGN-ul meu (nu stiu cum e la altele - si exclud aici versiunea cu ABS), rotile se blocheaza in prima treime de cursa a pedalei !! Nu poti sa controlezi franele pe o cursa de 4-5 centimetri. La toate masinile pe care le-am condus rotile incepeau sa se blocheze in ultima parte a cursei, si acolo putem vorbi de control!
Va rog, posesori de LGN, spuneti-mi cum vi se par franele voastre. Daca este intr-adevar o problema cu franele, se poate remedia? Cum se comporta ABS-ul pe LGN?
Merci,



--------------------
Renault Scenic II 1,9dCI 2005 - B 82 UOM
S-auzim numai de bine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiusoft
post 7 Dec 2005, 11:22
Post #152


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




Nu, nu e normal ca dupa 3000 km sa se blocheze rotile la o treime din cursa! Poate daca sunt extrem de tocile cauciucurile, dar ma indoiesc. Fugi la service!

ABS-ul merge foarte bine, in combinatie cu gumele Michelin. Oricum, si cu 1.4 Laureate-ul prietenei merg foarte bine, n-am scartait Kormoran-ele decat o data, si nu mi-am schimbat sensibil stilul de a frana. Oricum, franele tin cam in acelasi fel intre cele 2 masini (ma refer la cursa pedalei).


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 7 Dec 2005, 12:19
Post #153


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE(ovidiusoft @ 7 Dec 2005, 11:22)
Nu, nu e normal ca dupa 3000 km sa se blocheze rotile la o treime din cursa! Poate daca sunt extrem de tocile cauciucurile, dar ma indoiesc. Fugi la service!


sau poate e de la umezeala, mazga de pe drum... sau polei...sau cauciucurile intarite de frig.. sau ceva nisip pe drum (de la materialul antiderapant imprastiat)???... asta nu inseamna ca asa se comporta mereu!!!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kum
post 7 Dec 2005, 12:35
Post #154


Banat


Group: Banned
Posts: 2.408
Joined: 19 January 05
From: Galati




Sau poate sunt prea umflate rotile ?
Am vazut aici multe pareri pro si contra ABS si despre eficienta franarii la Logan ! Eu va spun doar atat : in aproape 2000 Km parcursi cu loganelu' meu am reusit o singura data sa blochez rotile in prima saptamana si pana sa verific presiunea din pneuri(thanks daciaclub rolleyes.gif) si atunci pentru ca am vrut sa testez cat poate franarea Loganului . Dupa ce am reglat presiunea in toate pneurile conform manualului NU AM MAI BLOCAT NICIODATA ROTILE ! Si va dau cuvantul meu de onoare ca am mers cu 50-60 Km/h in oras pe vremea asta (adica mazga , umezeala , etc.) . Acum nu ma dau eu mare sofer (cu toate ca sunt la a treia masina si am peste 60000km condusi) dar eu cred ca cine blocheaza rotile la Logan ori are cauciucuri foarte proaste (am uitat sa mentionez ca Loganul meu a venit echipat cu cauciucuri Barum) ori nu stie sa-si dozeze forta de apasare pe frana . Sau nu stie sa "dozeze" viteza . wink.gif

This post has been edited by kum: 7 Dec 2005, 12:37


--------------------
Laguna 2.0T 2006 - GL-15-...
Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 7 Dec 2005, 13:00
Post #155


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(kum @ 7 Dec 2005, 13:35)
Acum nu ma dau eu mare sofer (cu toate ca sunt la a treia masina si am peste 60000km condusi) dar eu cred ca cine blocheaza rotile la Logan ori are cauciucuri foarte proaste (am uitat sa mentionez ca Loganul meu a venit echipat cu cauciucuri Barum) ori nu stie sa-si dozeze forta de apasare pe frana . Sau nu stie sa "dozeze" viteza . wink.gif
*



Mai era unul mai sus care spunea că dacă apeși pedala ciobănește, e normal să se blocheze. Spuneți-mi și mie, dragi colegi, când îți sare brusc un copil în față, mai ai timp să dozezi forța pe pedală?
Ideea e că în rest, în trafic normal, eficiența frânării e destul de bună, ai timp să analizezi traficul și să apeși ușor, din timp, pe pedală. Dar ce te faci în cazul descris prima dată. Acolo e, de fapt, buba, când apare neprevăzutul.
Eu am blocat doar de două ori roțile în 6000 km - o dată la o trecere de pietoni din Brăila, când o baborniță s-a întors din drum și altă dată la o trecere de pietoni la Afumați, când un copilaș a alergat prin fața unuia de pe banda a doua ( eu fiind pe banda întâi). Viteza era sub cea legală în localități. Credeți-mă că în vechea mea Dacie n-am avut sentimentul de "sanie", pe care l-am încercat. Problema e că panica a fost mai mare.

This post has been edited by ursamajor: 7 Dec 2005, 13:02


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristinelM
post 7 Dec 2005, 14:14
Post #156


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 28 February 05
From: Bucuresti




La cata "cerneala" a curs pe topicul acesta o parere in plus n-are cum sa strice prea mult.

Patinarea apare in momentul in care cuplul dat de forta de frecare (tangentiala) dintre anvelopa si asfalt (1) devine mai mic decat cuplul dat de forta de frecare dintre placute/disc respectiv saboti/tambur (2).

In cazul ABS-ului e treaba acestuia sa o slabeasca pe cea de-a doua daca sesizeaza o patinare incipienta indiferent de cat de mult apasa soferul. Prin urmare, la masinile fara ABS, daca (2) este suficienta rotile vor patina. Asta, dupa parerea mea (nu dati cu pietre...) NU este deficienta, ci calitate a sistemului de franare (asigura forta de franare suficienta).

In plus a fost dimensionata aceasta forta pentru niste conditii de franare foarte bune (asfalt f. aderent, anvelope f. bune).

La ce pozitie a pedalei se obtine patinarea poate fi discutat, acesta este un reglaj pe care unii il pot socoti deficienta.

In concluzie este numai treaba soferului unei masini fara ABS sa dozeze apasarea pedalei in functie de conditii pentru a sta la limita (ideal!) aderentei.

Cam asta cred eu ca spune teoria, nu sunt lupul moralist, si eu am blocat rotile de vreo 3 ori dar mi-a apartinut vina. Daca as fi avut bani de ABS mi-as fi luat.

Si mai e si factorul psihologic pentru cei care vin (si ma numar printre ei) de pe masini mai inapoiate tehnologic: nu se percepe viteza la adevarata ei dimensiune, la 120-130 Km/h te simti ca-n berlina la mult mai putin.

This post has been edited by CristinelM: 7 Dec 2005, 14:16


--------------------
Dacia Logan - B- -MHL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 7 Dec 2005, 14:34
Post #157


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Foarte frumos spus de CristinelM.

N-am de adaugat decat un lucru. Cand masina e noua frana e mai puternica dar in timp se mai "lasa". Trebuie rodata putin frana prin frane lungi si in conditii controlate pentru ca suprafata discului nu-i "lustruita" iar placutele sunt si ele noi si aderenta e mai mare imediat la inceputul vietii sistemului de franare.

Cine blocheaza prea des franele in conditii normale nu-si cunoaste masina si are de facut niste ture de rodaj frana in care sa se acomodeze si cu masina care are alt comportament. Nimic nu garanteaza perfecta potrivire intre sofer si masina decat experienta soferului pe acea masina.

This post has been edited by DigitalScribe: 7 Dec 2005, 14:36


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzaciobanu
post 7 Dec 2005, 14:58
Post #158


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 21 May 05
From: Brasov




Stimati coforumisti,

si eu sunt de acord cu CristinelM: cu cat sunt franele mai bune, cu atat e mai bine! Nu ne plangeam toti la berlina, cand nu tineau bine franele...?

De altfel, sa nu uitam ca masina trebuie sa se opreasca repede si in conditii de incarcare maxima (cand masa masinii se poate mari chiar si cu 50%, adica e ca si cum am merge cu o masina si jumatate) sau atunci cand transportam o remorca...

Intr-adevar, subscriu si eu la parerea ca un adevarat sofer trebuie sa invete sa-si cunoasca masina, pentru a nu fi surprins de reactiile ei.

In fine, eu cred in utilitatea ABS-ului, motiv pentru care mi-am si luat Ambition, (sa nu uitam ca astazi ABS-ul tinde sa nu mai fie optional la masinile noi vandute in Europa de Vest, ci standard!)

Una peste alta, poate greseala celor de la Dacia a fost ca nu au echipat Loganul cu niste cauciucuri pe masura potentialului de franare. Eu cred insa ca aceasta problema a fost rezolvata odata cu introducerea anvelopelor Michelin pe Ambition. Astfel eu ma declar multumlit de capacitatea de franare a masinii (am 15000 km).
Sfatul meu: ABS si cauciuri bune!


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI Ambition - 2005 - BV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiusoft
post 7 Dec 2005, 15:37
Post #159


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(ursamajor @ 7 Dec 2005, 14:00)
Mai era unul mai sus care spunea că dacă apeși pedala ciobănește, e normal să se blocheze. Spuneți-mi și mie, dragi colegi, când îți sare brusc un copil în față, mai ai timp să dozezi forța pe pedală?
Ideea e că în rest, în trafic normal, eficiența frânării e destul de bună, ai timp să analizezi traficul și să apeși ușor, din timp, pe pedală. Dar ce te faci în cazul descris prima dată. Acolo e, de fapt, buba, când apare neprevăzutul.
*



Fara nici un fel de suparare, dar daca atunci cand apare neprevazutul singura reactie este sa bage piciorul la maxim in frana, acela nu este sofer. E simplu sa conduci in linie dreapta, si asa cum spunea cineva in alta parte, arta nu este sa nu produci accidente, ci sa le eviti pe cele din cauze externe.

Din aceeasi categorie mai fac parte persoanele care iau mana de pe volan si inchid ochii daca se intampla ceva (traita de mine pe viu) sau cei care incurca pedalele (in loc sa puna frana accelereaza (si asta am trait-o). Astora nu prea ai ce sa le faci, e mai bine sa ia taxiul.

Pentru blocarea rotilor exista o solutie simpla, se numeste ABS. Atata timp cat probabil ca pe 90% sau mai mult din masinile noi exista disponibil, ca standard sau optional, nu exista nici o scuza pentru cei care fac accidente din cauza ca "s-au blocat rotile si n-am putut sa mai controlez masina". Cand mergi cu o tona de fier cu viteza x trebuie sa te gandesti la astfel de posibilitati.


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 7 Dec 2005, 15:51
Post #160


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(ovidiusoft @ 7 Dec 2005, 16:37)
Fara nici un fel de suparare, dar daca atunci cand apare neprevazutul singura reactie este sa bage piciorul la maxim in frana, acela nu este sofer.


Fără supărare te contrazic și eu și îți spun că nu m-am pierdut cu firea deloc. Însă n-am mai avut timp să dozez forța pe pedală. Și, apoi, ce te faci când singura opțiune e SĂ CALCI FRÂNA? icon_mrgreen.gif Nu e șofer cel ce n-a întâlnit situații precum cele descrise de mine. Și crede-mă, te rog, am un stil de conducere excesiv de preventiv.
Știm și noi că ABS-ul e soluția acestor probleme, dar n-avem nici o vină că n-au pus pe toate sau că n-am avut mălaiul necesar achiziționării modelului unic cu ABS. Era bine, măcar să fi fost în opționale. Dar asta s-a mai discutat...

This post has been edited by ursamajor: 7 Dec 2005, 15:55


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiusoft
post 7 Dec 2005, 15:57
Post #161


Membru de sub patura


Group: Members
Posts: 999
Joined: 3 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(ursamajor @ 7 Dec 2005, 16:51)
Fără supărare te contrazic și eu și îți spun că nu m-am pierdut cu firea deloc. Însă n-am mai avut timp să dozez forța pe pedală. Și, apoi, ce te faci când singura opțiune e SĂ CALCI FRÂNA?  icon_mrgreen.gif Nu e șofer cel ce n-a întâlnit situații precum cele descrise de mine. Și crede-mă, te rog, am un stil de conducere excesiv de preventiv.
Știm și noi că ABS-ul e soluția acestor probleme, dar n-avem nici o vină că n-au pus pe toate sau că n-am avut mălaiul necesar achiziționării modelului unic cu ABS. Era bine, măcar să fi fost în opționale. Dar asta s-a mai discutat...
*



Nu ma refeream la tine ca nu stiu cum conduci wink.gif de-asta am schimbat persoana, desi am preluat ideea.

Pai ce treaba are ABS-ul cu Dacia? Daca aia au fost tampiti... Exista si alte marci, cu ABS pe toate modelele.


--------------------
Dacia Logan Ambitios 1.6MPI-8V promotia 2005
aici ar veni semnatura, nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 7 Dec 2005, 16:46
Post #162


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Oricum trebuie sa recunoastem ca la Logan frana e un pic ciudata . La DSN calcam frana cum vroiam si pe uscat si pe ploaie , echipata cu Montana . La Logan trebuie un pic de delicatete in actionarea franei . E nevoie de ABS si cauciucuri mai bune . Asta e .


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NeMeSe
post 8 Dec 2005, 11:02
Post #163


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 26 March 04
From: Bucuresti




Oameni buni! Nu pun in discutie lipsa de eficienta a franarii. Ci sensibilitatea anormala a pedalei!
Ce ma nemultumeste este faptul ca pe o cursa foarte scurta a pedalei de frana nu poti avea un control eficient al franarii. Trecerea de la o franare usoara si progresiva la blocarea rotilor se face foarte brusc, si atunci cand tot ce ai la dispozitie pentru a evita accidentul este doar o fractiune de secunda, efectul de "sanie" este garantat!
Cad despre cauciucuri... eu am Continental 4x4 Contact si imbunatatiri semnificative nu am simtit in ceea ce priveste franarea. Singurul lucru care a imbunatatit aderenta si automat si franarea a fost scaderea presiunii in gume (acum merg cu 1.9 pe fata si cu 2.0 pe spate).
Am fost si in service si raspunsul a fost acelasi: "obisnuieste-te, n-ai ce sa ii faci!"
Inainte de Logan am avut SLZ (30.000 km) cu care nu am avut nici o problema de adaptare cu franele, care dupa parerea mea se comporta cat se poate de normal (cu cauciucuri Matador, din fabrica).
Cat despre ABS... Am condus mai bine de 6 luni un Mondeo, cu ABS, in toate conditiile de drum mai putin polei, si nu a intrat niciodata ABS-ul. Acelasi lucru cu Polo-ul nevestimii. Acelasi lucru cu Escort-ul pe care l-am avut pana acum 2 ani.
Credeti-ma, sentimentul de nesiguranta care ma incearca de cate ori actionez frana la Logan e mult prea mare ca sa nu ma gandesc serios la alta masina.
Nu cred ca rezist psihic sa astept sa fac 20.000 km ca sa se mai "lase" franele.

PS: Nu ma intrebati de ce mi-am luat Logan, ca nu mi l-am luat eu, mi l-au dat astia de la serviciu. Calul de dar nu se cauta de dinti, dar de frane? blink.gif

Si inca ceva... nu mai dati vina pe lipsa de experienta a soferilor atata timp cat nu am vazut nici un producator de masini, cu atat mai putin Dacia, care sa spuna la sfarsitul reclamei sau in subsolul panourilor publicitare:
"ATENTIE! Acest produs nu este recomandat soferilor fara experienta! Se recomanda participarea la un curs intensiv de "Invatare a manevrei de franare in caz de urgenta". In caz de manifestari neplacute adresati-va medicului sau Sfantului Duh!"
Sa fim seriosi! Daca ar fi o masina de "raliu", as fi de acord. Nu am condus asa ceva si nici nu imi doresc. Dar aici vorbim de o masina pe care o poate cumpara si Titi Aur, dar si tanti Geta de la 3, si daca eu, bazandu-ma pe o oarecare experienta, ma voi obisnui cu aceste frane, ce ma fac cu tanti Geta in trafic, daca ma voi nimeri in fata ei si va trebui sa franez??? Ne pupam vrem-nu vrem.
Saru'mana tanti Geta! wub.gif


--------------------
Renault Scenic II 1,9dCI 2005 - B 82 UOM
S-auzim numai de bine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 8 Dec 2005, 12:33
Post #164


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Se ofera cineva care are timp sa faca niste tabele comparative - distanta de franare pentru diverse tipuri, inclusiv Logan cu/fara ABS ? Asta ca sa nu ne dam cu parerea fara fundament ...

This post has been edited by hash: 8 Dec 2005, 12:35


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 8 Dec 2005, 15:57
Post #165


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Daca e atat de proasta frana inseamna ca ar trebui sa simt ABS-ul non-stop. Ori daca nu-l simt... inseamna ca nu ajung sa franez atat de tare cat sa intre. Deci frana cel putin la exemplarul meu e buna in conditiile in care trebuie sa calc al naibii de tare pedala ca sa intre ABS-ul iar nasul iti zboara in parbriz.
La o frana in care sa intre ABS-ul efectiv te desprinzi de scaun da' iti trebuie si viteza pentru asa ceva. Eu cred ca unii dintre noi de aici merg cu viteze cam mari prin oras.

This post has been edited by DigitalScribe: 8 Dec 2005, 16:00


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccezar2004
post 8 Dec 2005, 16:02
Post #166


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk




cel putine pe masina mea ABS-ul exista si-si face treaba fooooarte bine....

P.S. la daciile vechi se apasa in halul ala de tare si nu se blocau rotile pentru ca erau PROASTE franele, NU pt ca erau bune

This post has been edited by ccezar2004: 8 Dec 2005, 16:04


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 8 Dec 2005, 16:06
Post #167


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(ccezar2004 @ 8 Dec 2005, 17:02)
cel putine pe masina mea ABS-ul exista si-si face treaba fooooarte bine....


Te-ai gândit mult până să scrii asta? blink.gif


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Dec 2005, 16:10
Post #168


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ma scuzati, as vrea sa sublinez ca poate lumea vede mai bine...
QUOTE(ccezar2004 @ 8 Dec 2005, 16:02)
P.S. la daciile vechi se apasa in halul ala de tare si nu se blocau rotile pentru ca erau PROASTE franele, NU pt ca erau bune
*



--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccezar2004
post 8 Dec 2005, 16:17
Post #169


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk





QUOTE(ccezar2004 @ 8 Dec 2005, 17:02)
cel putine pe masina mea ABS-ul exista si-si face treaba fooooarte bine....
*



QUOTE(ursamajor @ 8 Dec 2005, 16:06)
Te-ai gândit mult până să scrii asta?  blink.gif
*



era o ironie la nemultumirea celor de pe aici in legatura cu ineficienta ABS-ului...

This post has been edited by ccezar2004: 8 Dec 2005, 16:18


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 8 Dec 2005, 16:20
Post #170


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(ccezar2004 @ 8 Dec 2005, 17:02)
P.S. la daciile vechi se apasa in halul ala de tare si nu se blocau rotile pentru ca erau PROASTE franele, NU pt ca erau bune
*



Iar la Logan se blochează roțile, nu pentru că nu-s bune frânele, ci fiindcă nu-s bune roțile... aha, înțeleg acum. wacko.gif


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccezar2004
post 8 Dec 2005, 16:25
Post #171


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk




hai in pana mea ca vad ca insistati de parca.....
se blocheaza ca asa trebuie.... asta e scopul franelor... DUUUHHHH.... daca e o cursa prea mica la pedala asat e cu totul altceva

P.S. si acu sa nu sari ca daca scopul franelor e sa blocheze roata atunci de ce avem ABS ca..... s-ar putea sa devii ridicol..... si DOAR in cazul in care asta vroiai sa zici, studiaza atunci fenomenul ABS


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 8 Dec 2005, 16:38
Post #172


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




blink.gif "Nucule, ești bine, dragă?"

This post has been edited by ursamajor: 8 Dec 2005, 16:39


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 8 Dec 2005, 17:34
Post #173


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.461
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mai oameni buni. Orice masina va bloca franele. Daca nu o face nu puteti opri maina, doar o incetiniti pana la 2 km/h. Si ABS se deconcteaza sub 20km/h tocmai din acest motiv.
Problema ridicata de initiatorul topicului e de DOZAJUL FRANARII, adica legatura dintre cursa pedalei si deceleratia masinii, care ar trebui sa fie liniara dar nu e (se pare).
Solutii: invatam sa conducem cu ce avem
ABS
Alta masina


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 8 Dec 2005, 18:20
Post #174


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(einstein1984 @ 8 Dec 2005, 17:34)
Orice masina va bloca franele.
*


Poti sa dezvolti? wink.gif


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 8 Dec 2005, 19:02
Post #175


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.461
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




La o anume pozitie a pedalei de frana orice masina va bloca roata, impiedicand-o sa ruleze. Nu e destul de clar?
Problema ridicata de initiatorul topicului e de DOZAJUL FRANARII, nu de eficienta franarii care s-ar traduce prin lungimea distantelor de franare de la o anume viteza (de ex 100 km/h).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 8 Dec 2005, 20:54
Post #176


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Voi aveti probleme cu servo, ori e nepotrivit, ori e dereglat! NU poate fi altceva!

Incearca cineva sa faca si altceva in afara de faptul de a se plange mai abitir ca initiatorul topicului?!




--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pgpdesign
post 8 Dec 2005, 22:06
Post #177


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 28 July 05
From: Șimleu Silvaniei




Am tot citit topicul acesta fara sa comentez nimic insa saptamana trecuta m-am "izbit" la propriu de eficienta franarii. Am sa recapitulez:

1. la inceput aproape saream din scaun la fiecare apasare de pedala. Explicatia: nu eram obisnuit cu servo-frana. Dupa 1 zi - 2 nu am mai avut probleme.

2. 70km/h, ceata densa, drum foarte putin umed. Ma trezesc aproape bot in bot cu un berbec ce depasea, venind din contrasens, si avand si farurile stinse. Frana brusca (instinctiv) urmata de blocarea rotilor si o miscare ciudata a spatelui masinii (mi-a fugit spatele). Hmmm.....

3. Viteza II-a, la urcare pe Calea-Turzii, drum umed. Un autobus ii taie calea celui din fata mea. Frana brusca (din nou instinctiv). Desi mai aveam vre-o 4 m, rotile se blocheaza => facut matrita de bot de Logan in portbagajul berlinei din fata. (PS: - mie mi s-a crapat suportul de numar si cam atat - el are un V pana la jumatatea portbagajului).

Nu mi se pare anormal ca rotile sa se blocheze - mi se pare anormal de mare distanta de franare dupa ce rotile s-au blocat chiar la viteza mica (probabil cauciucele sunt de vina).

Mi se pare absolut anormal sa-mi fuga spatele, la franare pe drum drept.

Nu stiu daca este o impresie dar parca - in situatii de urgenta (frana brusca) rotile din spate nu prea ajuta.

Din acest topic pot trage 2-3 concluzii:

1 - trebuie sa-mi schimb cauciucurile (kormoran)
2 - trebuie sa umblu tot timpul cu vre-o 2-3 saci de cartofi in portbagaj (poate in felul acesta greutatea suplimentara pe rotile din spate le vor ajuta sa franeze mai eficient)
3 - trebuie sa-mi verific franele (??!!! - la 6000 km?) daca prind egal
4 - decat sa franez brusc mai bine sar peste el



--------------------
Dacia Duster 1.5 4WD 2012 - B 102 DOT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ICET
post 9 Dec 2005, 00:58
Post #178


O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine??


Group: Members
Posts: 750
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti





Si inca o concluzie
5,ceea ce este si important, sa circulati cu viteza adaptata traficului,carosabilului si conditiilor atmosferice pentru evitarea oricarui pericol.


--------------------
FIAT Grande Punto 2006 - B 07 CHE
StarGuide Sg-43-ds

Marbella M-5010 defect

Membru Frigotehnist.STELIST pe viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
-Scorpio-
post 9 Dec 2005, 07:49
Post #179


membru jucator


Group: Members
Posts: 531
Joined: 8 September 05
From: SV




de ce nu da un mail sau un telefor vreunul dintre voi la VC sa vedem ce are de spus si Dacia pe tema asta?


--------------------
Honda Civic 140HP 2010 - SV-XX-XXX
Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
milu
post 9 Dec 2005, 08:02
Post #180


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 23 April 04
From: Timisoara




bun, eu inteleg ca sunteti nemultumiti de franele de la LGN in sensul ca se blocheaza prea repede rotile, dar ati condus careva Megane 1 fara ABS? Sa vedeti acolo cat de repede se blocheaza rotile. Si cred ca s-au vandut muuult mai multe Megane-uri decat LGN-uri, nu?


--------------------
Duster 1.5 dCi & Logan 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages « < 4 5 6 7 8 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2025 - 01:01
Forum Renault