DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> FRANE LOGAN, eficienta franarii

DFA
post 21 Nov 2005, 19:42
Post #91


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(Duke @ 21 Nov 2005, 18:18)
Nu mai tarziu de ieri, in aceleasi conditii de carosabil umed, am pus frana si ce crezi ca mi s-a intamplat? S-a oprit masina, dar nu imediat asa cum ma asteptam, ci am mai mers vreo 10 metri astfel incat am trecut cu mult de stop. 
*



Scopul pentru care a fost implementat ABS pe mașini nu este acela ca să scurteze distanța de frânare, ci pentru a preveni blocarea roților la frânare. În concordanță, o mașină cu ABS poate avea o distanță mai lungă de frânare decât una fără ABS, în anumite condiții, în special când aderența este scăzută.

De ce? Pentru că în condiții de aderență scăzută frânarea controlată introdusă de ABS poate amplifica comportamentul slab al anvelopelor când nu au aderență (adică ne-blocarea menține starea de non-aderență), pe când o blocare a roților poate provoca o găsire mai rapidă a unei zone aderente - de exemplu prin îndepărtarea apei, zăpezii, stratului de gheață dintre anvelopă și asfalt. Din această cauză frânarea "ușoară" a ABS-ului nu este întotdeauna cea mai bună soluție.

Dar ABS-ul este un sistem extrem de folositor în situațiile obișnuite, mult mai des întâlnite pe drumuri, zi de zi. Iar în aceste situații, când aderența este normală, lipsa de blocare a roților la frânare are ca rezultat cel mai mare beneficiu al ABS-ului, adică păstrarea controlului asupra direcției mașinii.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B47CVJ
post 25 Nov 2005, 12:41
Post #92


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 25 November 05
From: Bucuresti




Am un Logan 1,6 cu ABS, dar va recomand pentru vara si timp ploios gume Michelin Energy de 185/65R15, iar de iarna Dunlop Sport Winter de 195/65R15


--------------------
Dacia Logan - B47CVJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 25 Nov 2005, 13:58
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




De ce? Pentru că în condiții de aderență scăzută frânarea controlată introdusă de ABS poate amplifica comportamentul slab al anvelopelor când nu au aderență (adică ne-blocarea menține starea de non-aderență), pe când o blocare a roților poate provoca o găsire mai rapidă a unei zone aderente - de exemplu prin îndepărtarea apei, zăpezii, stratului de gheață dintre anvelopă și asfalt. Din această cauză frânarea "ușoară" a ABS-ului nu este întotdeauna cea mai bună soluție.



ESTI SIGUR?


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 25 Nov 2005, 15:03
Post #94


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(horsewhisperer27 @ 25 Nov 2005, 14:58)
ESTI SIGUR?
*



Îhî!

Sistemul ABS nu acționează corect în toate situațiile, și există ocazii în care o frână energică cu blocare de roți se poate dovedi mai eficientă.

De altfel, există implementări modernizate ale ABS-ului care utilizează un senzor de mișcare, cu care se determină dacă mașina se mișcă efectiv sau stă pe loc (acceleratometru), pentru a lua o decizie corectă în privința forței de frânare, tocmai în situațiile extreme în care aderența e foarte scăzută și egală pe toate roțile.

This post has been edited by DFA: 25 Nov 2005, 15:12


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Nov 2005, 21:21
Post #95


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.460
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




DFA, ai dreptate. La franarea pe zapada, blocarea rotilor produce un val in fata rotii care ajuta la oprirea masinii. Sub 20km/h sistemul ABS se deconecteaza pentru a putea imobiliza masina.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzaciobanu
post 26 Nov 2005, 14:18
Post #96


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 21 May 05
From: Brasov




confirm si eu cele spuse de B47CVJ. Cauciucurile Michelin Energy de pe Ambition sunt excelente pe uscat si pe ud, insa pe zapada eficienta franelor scade considerabil! Nu va bazati pe faptul ca ABS-ul va "rezolva".
Fuga dupa cauciucuri de iarna!


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI Ambition - 2005 - BV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
merlin27
post 26 Nov 2005, 14:26
Post #97


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 30 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(mitzaciobanu @ 26 Nov 2005, 14:18)
confirm si eu cele spuse de B47CVJ. Cauciucurile Michelin Energy de pe Ambition sunt excelente pe uscat si pe ud, insa pe zapada eficienta franelor scade considerabil! Nu va bazati pe faptul ca ABS-ul va "rezolva".
Fuga dupa cauciucuri de iarna!
*




La naiba! Am calcat o pisica cu ABS-ul masii! NU aveam viteza, insa a intrat ABS-ul si nu m-am putut opri, ca fraiera in loc sa fuga in fata, s-a intors si a intrat sub rotile masinii. Ce sa mai eviti, ca la cat e de mica, nu te poti orienta.... Asa rau mi-a parut. Daca se blocau rotile scapa, asa am alunecat 2 m. La naiba din nou! Am uitat sa mentionez, era umed pe jos.


--------------------
Dacia Ambition Toreador - B-88-SRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 26 Nov 2005, 15:29
Post #98


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(merlin27 @ 26 Nov 2005, 15:26)
La naiba! Am calcat o pisica cu ABS-ul masii! NU aveam viteza, insa a intrat ABS-ul si nu m-am putut opri, ca fraiera in loc sa fuga in fata, s-a intors si a intrat sub rotile masinii. Ce sa mai eviti, ca la cat e de mica, nu te poti orienta.... Asa rau mi-a parut. Daca se blocau rotile scapa, asa am alunecat 2 m. La naiba din nou! Am uitat sa mentionez, era umed pe jos.
*



Ceea ce confirmă că ABS nu este un panaceu și orice îmbunătățire a ceva aduce cu ea și noi probleme, care trebuiesc rezolvate cu o nouă îmbunătățire și se intră intr-un cerc vicios din care nu se iese decât implementând o soluție de compromis.
Adică sistemul actual, care are beneficiile lui, dar și dezavantaje. Asta e viața, nu le poți avea pe toate!


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosad
post 26 Nov 2005, 17:25
Post #99


service advice


Group: Members
Posts: 137
Joined: 21 August 05




ABS-ul lungeste un pic drumul de franare pentru a nu bloca roata


--------------------
dacia solenza - B-**-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chiriac.costin
post 26 Nov 2005, 18:37
Post #100


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 26 January 05
From: Constanta




In specificatiile oricarei masini echipate cu ABS se mentioneaza o distanta mai scurta decat a celor echipate fara acest sistem.Nu inteleg de unde apar tampeniile astea cum ca masina cu ABS franeaza pe distanta mai mare.Adica daca se blocheaza roata te opresti mai repede nu? Foarte inteligent!


--------------------
Dacia Logan Ambition - CT 01 POL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kurupt
post 26 Nov 2005, 18:57
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 29 May 05




QUOTE
In specificatiile oricarei masini echipate cu ABS se mentioneaza o distanta mai scurta decat a celor echipate fara acest sistem.Nu inteleg de unde apar tampeniile astea cum ca masina cu ABS franeaza pe distanta mai mare.Adica daca se blocheaza roata te opresti mai repede nu? Foarte inteligent!

Daca citeai mai atent acest topic atunci stiai ca nu a zis nimeni ca masinile cu abs totdeauna au distanta mai mare de franare, dar sunt situatii unde abs-ul prelungeste distanta de franare!
Ia incearca dumneata sa vezi diferenta in zapada intre o masina cu abs si una fara, cum a mai zis un coleg inainte" La franarea pe zapada, blocarea rotilor produce un val in fata rotii care ajuta la oprirea masini" si are dreptate, si sa stii ca si in unele cazuri pe drum uscat o masina fara ABS poate sa se opreasca pe distanta mai scurta, din cauza ca rotata blocata franeaza mai eficient.
Rolul ABS-ului nu este de a micsora distanta de franare!!!


--------------------
Logan Ambiance - #####
--=-- The KING Of The Hill --=--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 26 Nov 2005, 19:18
Post #102


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Testat zilele trecute franare mai violenta pe zapada (fleasca, zapada in doua cu apa) si e senzatia e ca n-ai frane deloc. Calci pedala pana la capat, auzi/simti ABS-ul caraind iar masina in urmatorii cativa metri de la franare ai senzatia ca nu franeaza deloc. Michelin-urile de pe Ambition sunt si super proaste pentru iarna. Excelente insa pe uscat-umed. Urmeaza sa-mi trag ceva de iarna ca e crima daca ma prinde iarna grea cu Michelin-urile din fabrica.

ABS-ul nu-i ceva magic. E exact ceea ce spune: dispozitiv de franare cu antiblocare a rotilor. Sunt situatii in care daca roata se blocheaza franarea e mai scurta cum e cu zapada. In loc roata sa se rostogoleasca cu aderenta practic nula pe zapada... ar putea sa se blocheze si sa ajunga la asfalt unde are aderenta mai buna. Aproape la fel si cu nisipul si prundisul. Cine crede ca ABS e ceva magic si nu vrea sa inteleaga fenomenul n-are decat. In rest cand roata are aderenta buna nu vrei sa-i rupi aderenta cu asfaltul din doua motive: 1. pastrezi controlul cat roata inca se invarte in primul rand si 2. cu o masina incarcata dotata cu ABS distanta de franare e minima in conditiile in care incerci sa pui frana fara a pierde aderenta si deci controlul (un fel de ABS simulat). Cred ca mai exista si situatia in care roata frecandu-se de asfalt are un randament mai slab de franare decat sistemul de franare al masinii cu conditia de a nu pierde aderenta si atunci iarasi, ABS scurteaza distanta de franare si atat.

Cred ca poate fi inchis topicul asta.

Cat despre ABS Bosch 8 scrie pe site ca sistemul e compus din mai multe module care pot lucra impreuna pentru a obtine ABS+EBD, TCS si ESP. Deci daca Logan are ABS Bosch 8 nu inseamna ca are si TCS si ESP ci doar ca ar putea avea daca i se monteaza asa ceva.

QUOTE
The current ABS generation is the ABS 8 introduced by Bosch in 2001. This is a modular system which permits the ABS, TCS and ESP® braking control systems to be implemented as an integrated product family. This has resulted in optimal use of synergies in production and development.

(Sursa: http://www.bosch.de/start/content/language...l/734_2880.htm)

This post has been edited by DigitalScribe: 26 Nov 2005, 19:29


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chiriac.costin
post 26 Nov 2005, 19:46
Post #103


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 26 January 05
From: Constanta




Sunt extrem de curios cum opresti tu o masina fara ABS pe zapada mai repede decat una echipata cu ABS.Daca roata se opreste mai repede la o masina fara ABS nu inseamna ca si masina se opreste.Se duce ca sania datorita greutatii si de aici rezulta o distanta mult mai mare de franare.
Kurupt: mi-ai spus sa citesc atent topicul pentru ca sa descoper ca doar in anumite situatii masina fara ABS se opreste mai repede.Dupa ce spui tu rezulta ca in TOATE situatiile,masinile FARA ABS se opresc mai repede:
"La franarea pe zapada, blocarea rotilor produce un val in fata rotii care ajuta la oprirea masini" - super tare explicatia cu valul.Adica o masina de o tona o opresti cu un fir de zapada (uneori nu o opreste nici un copac).Sunt curios cum functioneaza chestia cu valul.

"si sa stii ca si in unele cazuri pe drum uscat o masina fara ABS poate sa se opreasca pe distanta mai scurta, din cauza ca rotata blocata franeaza mai eficient" (deci nici pe uscat nu franeaza mai repede)

CONCLUZIA: Din ce spui tu reiese ca in toate situatiile masinile cu ABS se opresc mai repede decat cele fara(si pe suporafata aderenta si fara) deci nu inteleg ce ai incercat tu de fapt sa imi explici.
Repet deci intrebarea initiala: De ce in specificatiile unei masini echipate cu ABS distanta de franare e mai scurta decatla una fara ABS ?

Intrebare:De ce pe zapada si gheata folosesti frana de motor?
Raspuns: Ca sa nu ti se blocheze rotile si sa te opresti la vreo 100m fata de locul in care planuisei initial.NU?

Intrebare: Ce face ABS-ul? Nu permite blocarea rotilor si implicit reduce distanta de franare.

Si inca o chestie....pe gheata chiar si o masina cu ABS patineaza la fel ca una fara.Are doar avantajul ca este mult mai controlabila.
In conluzie tot nu am inteles in ce situatii franeaza o masina cu ABS mai greu decat una fara.


--------------------
Dacia Logan Ambition - CT 01 POL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 26 Nov 2005, 20:07
Post #104


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Hai sa ma citez:
QUOTE
In loc roata sa se rostogoleasca cu aderenta practic nula pe zapada... ar putea sa se blocheze si sa ajunga la asfalt unde are aderenta mai buna. Aproape la fel si cu nisipul si prundisul.

Daca roata nu se blocheaza nu se afunda prin zapada la stratul de asfalt asta cand n-ai gheata dedesupt si e doar zapada pe asfalt. La fel si cu nisipul sau prundisul.

Ai 1 strad de material care nu adera prea bine la rota peste alt strat de material care adera mai bine la roata. Blochezi roata... strapungi stratul superior si ajungi la cel inferior (asfaltul) unde roata are aderenta mai buna. Valul de zapada din fata rotii e doar un efect vizual si nimic mai mult. ABS-ul impiedica blocarea rotii si prin urmare roata se rostogoleste peste stratul superior unde are aderenta slaba fara a ajunge la asflat unde ar avea aderenta mai buna.

Acum am fost clar ?

This post has been edited by DigitalScribe: 26 Nov 2005, 20:09


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anpop
post 26 Nov 2005, 20:09
Post #105


Sef de pisica!


Group: Members
Posts: 422
Joined: 28 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(DFA @ 25 Nov 2005, 15:03)
Îhî!

Sistemul ABS nu acționează corect în toate situațiile, și există ocazii în care o frână energică cu blocare de roți se poate dovedi mai eficientă.

De altfel, există implementări modernizate ale ABS-ului care utilizează un senzor de mișcare, cu care se determină dacă mașina se mișcă efectiv sau stă pe loc (acceleratometru), pentru a lua o decizie corectă în privința forței de frânare, tocmai în situațiile extreme în care aderența e foarte scăzută și egală pe toate roțile.
*


corecta explicatia! dar "acceleratometru" ala se cheama la el "accelerometru"...care este .. wink.gif


--------------------
Logan Preference 1,4 - b-xx-xxx
Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TMihai
post 26 Nov 2005, 20:11
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 October 05
From: Bucuresti




QUOTE(chiriac.costin @ 26 Nov 2005, 19:46)


Intrebare: Ce face ABS-ul? Nu permite blocarea rotilor si implicit reduce distanta de franare.


*



Raspuns: Nu permite blocarea rotilor si implicit iti permite sa EVITI obstacolul!
Eu unul sunt foarte multumit de franele de pe Logan, chiar si fara sa fac referire la faptul ca e o masina relativ ieftina! Degeaba masina franeaza ca un Ferrari dc la volan se afla vreun pericol public! unsure.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 MPI 2005
Shit happens to me mostly so don't worry...
Trece lebede-n zare / Eu ma uit, ele dispare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 27 Nov 2005, 12:26
Post #107


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(anpop @ 26 Nov 2005, 21:09)
dar "acceleratometru" ala se cheama la el "accelerometru"...care este .. wink.gif
*



blush.gif Așa este, l-am scris greșit! Merci pentru corecție!


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kurupt
post 27 Nov 2005, 12:28
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 29 May 05




QUOTE
Dupa ce spui tu rezulta ca in TOATE situatiile,masinile FARA ABS se opresc mai repede:

Eu am scris clar ca:
QUOTE
nu a zis nimeni ca masinile cu abs totdeauna au distanta mai mare de franare, dar sunt situatii unde abs-ul prelungeste distanta de franare!

Iar nu ai citit atent
QUOTE
Dupa ce spui tu rezulta ca in TOATE situatiile,masinile FARA ABS se opresc mai repede:
"La franarea pe zapada, blocarea rotilor produce un val in fata rotii care ajuta la oprirea masini" - super tare explicatia cu valul.

Cum spuneam asta a scris un coleg cu cateva posturi inainte si a avut dreptate.
QUOTE
Repet deci intrebarea initiala: De ce in specificatiile unei masini echipate cu ABS distanta de franare e mai scurta decatla una fara ABS ?

Pt ca producatorii folosesc soferi profesionisti pt teste, si rezultatele sunt obtinute in conditii speciale,optime diferite fata de situatii cu care poti intalni in viata reala. Iar eu nu am vazut la datele technice de la Dacia, sa fie publicate distanta de franare la nici un model.
QUOTE
Si inca o chestie....pe gheata chiar si o masina cu ABS patineaza la fel ca una fara.Are doar avantajul ca este mult mai controlabila.
In conluzie tot nu am inteles in ce situatii franeaza o masina cu ABS mai greu decat una fara.

Pe gheata patineaza masina pt ca pneul pierde aderenta cu carosabilul, asta nu are legatura cu abs-ul are legatura cu calitatea pneurilori si viteza de deplasare a masinii respective.
Unii colegi au explicat de ce POATE sa fie distanta de franare mai scurta fara ABS, sper ca acum intelegi.


--------------------
Logan Ambiance - #####
--=-- The KING Of The Hill --=--
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 27 Nov 2005, 12:38
Post #109


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(chiriac.costin @ 26 Nov 2005, 20:46)
Repet deci intrebarea initiala: De ce in specificatiile unei masini echipate cu ABS distanta de franare e mai scurta decatla una fara ABS ?

Intrebare: Ce face ABS-ul? Nu permite blocarea rotilor si implicit reduce distanta de franare.
*



biggrin.gif Specificațiile publicate de producător cu privire la distanța de frânare țin și ele cont de anumite condiții de testare. Ca atare, performanța ABS-ului depinde de condițiile de rulare, viteză, suprafață, umiditate, etc. Sper că nu crezi că ABS-ul este la fel de eficient în toate situațiile..., dacă e așa nu gândești logic și te îmbeți cu apă rece!

Singurul scop pentru care a fost creat ABS-ul este de a menține controlul asupra direcției în timpul frânării. PUNCT.

Dacă tu observi alte beneficii, ele sunt doar secundare și nu au loc mereu, în toate condițiile.

Ești invitatul meu să rulezi cu viteze mai mari decât în mod normal și să frânezi târziu pentru că "ABS-ul o să-ți scurteze distanța de frânare", NU????

În fine, fiecare crede ce vrea, trăim într-o țară democratică, în care dreptul la opinie e garantat de constituție.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomycta
post 27 Nov 2005, 13:23
Post #110


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 18 July 05




Sunt de acord cu DFA, are dreptate. tongue.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 - CT-57-VTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chiriac.costin
post 29 Nov 2005, 09:16
Post #111


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 26 January 05
From: Constanta




QUOTE(DFA @ 27 Nov 2005, 12:38)
biggrin.gif Specificațiile publicate de producător cu privire la distanța de frânare țin și ele cont de anumite condiții de testare. Ca atare, performanța ABS-ului depinde de condițiile de rulare, viteză, suprafață, umiditate, etc. Sper că nu crezi că ABS-ul este la fel de eficient în toate situațiile..., dacă e așa nu gândești logic și te îmbeți cu apă rece!

Singurul scop pentru care a fost creat ABS-ul este de a menține controlul asupra direcției în timpul frânării. PUNCT.

Dacă tu observi alte beneficii, ele sunt doar secundare și nu au loc mereu, în toate condițiile.

Ești invitatul meu să rulezi cu viteze mai mari decât în mod normal și să frânezi târziu pentru că "ABS-ul o să-ți scurteze distanța de frânare", NU????

În fine, fiecare crede ce vrea, trăim într-o țară democratică, în care dreptul la opinie e garantat de constituție.
*


Ai perfecta dreptate numai ca eu nu asta intrebam.Dupa ce spui tu reiese ca ABS-ul e comporta diferit in situatii diferite si franele fara ABS se comporta la fel in orice situatie.Eu vreau o explicatie logica la ce spuneti voi,ca o masina fara ABS se opreste mai repede.
Pana acum am primit doua explicatii......foarte "convingatoare":

1."Pt ca producatorii folosesc soferi profesionisti pt teste, si rezultatele sunt obtinute in conditii speciale,optime diferite fata de situatii cu care poti intalni in viata reala"

Deci la masina cu ABS folosesc soferi profesionisti si la aia fara,folosesc un sofer ales din multime sau cum?? Nu sunt testate ambele masini in aceleasi situatii de acelasi sofer???

1."In loc roata sa se rostogoleasca cu aderenta practic nula pe zapada... ar putea sa se blocheze si sa ajunga la asfalt unde are aderenta mai buna. Aproape la fel si cu nisipul si prundisul."
Chiar as vrea sa vad asa ceva.Sincer vreau sa vad cum "strapunge" roata zapada si ajunge la asfalt.S-ar putea ca pana sa strapunga roata,sa strapunga partea frontala a masinii un copac,sau un obstacol asemanator.


--------------------
Dacia Logan Ambition - CT 01 POL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 29 Nov 2005, 10:14
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




1. Se refera la conditiile meteo, de carosabil, si starea tehnica a masinii la momentul testului. Soferii sunt in ambele cazuri cei de fabrica, profesionisti.

2. DFA are dreptate. Incearca, mai putin partea cu copacul.


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 29 Nov 2005, 10:18
Post #113


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(chiriac.costin @ 29 Nov 2005, 10:16)
Dupa ce spui tu reiese ca ABS-ul e comporta diferit in situatii diferite si franele fara ABS se comporta la fel in orice situatie.
*


Nu știu de unde ai tras tu această concluzie...
Frânarea cu ABS e aceiași în orice situație (adică nu permite blocarea roții în timpul frânării), doar că în anumite condiții, faptul că ABS-ul nu blochează roata și îi permite să se rotească în continuare poate duce la o lungire a distanței de frânare atunci când suprafața de rulare este foarte puțin aderentă - ne-blocarea menține starea de non-aderență de aici și prelungirea distanței de frânare.
Firește, nimeni nu poate susține că un om în aceleași condiții de aderență scăzută poate frâna așa de bine încât să oprească mașina mai în scurt decât ABS-ul!
Dar atunci când o frână energică fără ABS duce la blocarea roților poți avea beneficiul ca roata blocată să îndepărteze materialul non-aderent (zăpadă afânată, apă, gheață spartă, etc.) dintre anvelopă și asfalt, găsind astfel o suprafață mai aderentă. Lucru pe care o frânare cu ABS nu l-ar produce din cauză că el, străduindu-se să nu blocheze roata menține viteza de rotație a anvelopei la limita aderenței, care fiind foarte mică, frânarea va avea loc pe o distanță mai mare decât atunci când anvelopa și-ar face loc până la suprafața aderentă.
Aceste lucruri nu se petrec întotdeauna și de aceea o mașină dotată cu ABS va avea un comportament de frânare în general mai bun decât una fără ABS.

Ceea ce trebuie să înțelegi este că eficiența ABS-ului variază în funcție de aderența anvelopelor la suprafața de rulare. Cu cât aderența este mai bună cu atât el va reuși să oprească/încetinească mașina în siguranță și să-ți ofere ție șansa de a ocoli obstacolul (în timp ce frânezi) sau de a-ți păstra direcția dorită în timpul unui eveniment neprevăzut.
Cu cât aderența este mai scăzută, cu atât eficiența ABS-ului scade, pentru că fără aderență sistemul nu poate determina exact ce forță de frânare trebuie aplicată roților relativ la viteza de înaintare a mașinii. Asta nu înseamnă că la o aderență scăzută un om poate frâna mai eficient, ci doar că există câteva ocazii când o blocare de roți poate avea rezultate mai bune decât o "alunecare" pe suprafața slab aderentă a carosabilului. Aceaste ocazii rare sunt acele momente când o frânare fără ABS poate scurta distanța de frânare. Poate pentru că e greu de spus atunci când rulezi cu mașina dacă și când poți frâna energic și să te oprești mai repede pentru că anvelopa a atins în urma blocării o suprafață mai aderentă. Nu știe nimeni dacă în timpul blocării, până să ajungă anvelopa la un suprafață mai aderentă nu e cumva prea târziu... Astea sunt riscurile frânării...

Sper să fii înțeles aceste diferențe subtile și limitele ABS-ului. Nu e nici o magie și nu te scoate basma curată doar pentru că există!

This post has been edited by DFA: 29 Nov 2005, 10:28


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rue
post 29 Nov 2005, 10:45
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.709
Joined: 18 September 05
From: Internet




mai, dar mai terminati cu faza aia ca frana ferma, cu roata care strapunge zapada si gaseste aderenta in strafundul asfaltului.. ma uimiti de cate ori folositi aceasta explicatie care ne salveaza viata si ne aduce in RAI!!!
la un strat dens de zapada sau chiar gheata nu ai sansa asta nici 80%

noroc cu frana de motor.


eu propun ca la datele userului afisate la postare sa apara si varsta...
ar putea exista o explicatie..


--------------------
Dacia Logan 2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort - RUE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B47CVJ
post 29 Nov 2005, 10:54
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 25 November 05
From: Bucuresti




Mi-am montat Dunlop-urile SP Winter M3 si am dat deja o raita pe la munte putin pe zapada sa vad ce pot gumele astea si sunt super cu Michelin Energy pe zapada nici nu plecam de pe loc iar astea ai impresia ca ara, dar dezavantajul este ca la drum lung apare un zgomot de fomnd de la gume.


--------------------
Dacia Logan - B47CVJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 29 Nov 2005, 10:58
Post #116


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(rue @ 29 Nov 2005, 11:45)
la un strat dens de zapada sau chiar gheata nu ai sansa asta nici 80%
*



Și eu nu spusăi că sunt rare ocaziile când se poate întâmpla asta????
Unde e problema? Dacă o spun e rău, dacă nu o spun, iarăși e rău că nu se înțelege..., hotărâți-vă...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 29 Nov 2005, 10:58
Post #117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




rue, nu mai citi din 2 in 2:
QUOTE(DigitalScribe)
Daca roata nu se blocheaza nu se afunda prin zapada la stratul de asfalt asta cand n-ai gheata dedesupt si e doar zapada pe asfalt. La fel si cu nisipul sau prundisul.


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 29 Nov 2005, 11:01
Post #118


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(rue @ 29 Nov 2005, 10:45)
mai, dar mai terminati cu faza aia ca frana ferma, cu roata care strapunge zapada si gaseste aderenta in strafundul asfaltului..
*
Eu zic ca aia chiar este o explicatie... Pentru ca roata aluneca pe acele straturi care cliveaza intre ele mai abitir decat pe un strat ferm. Tocmai ca o roata blocata ajunge mai usor sub stratul "alunecos" si intalneste un strat mai aderent dedesubt... Plus ca pe zapada mai apare si fenomenul strangerii zapezii in fata rotii blocate, ceea ce mai induce si acolo ceva rezistenta la inaintare...

S-ar putea ca uneori varsta sa nu fie relevanta... Insa logica da.

PS: am rugamintea ca, inainte de a face o afirmatie sa incercati sa va documentati. De obicei acest lucru nu ia mai mult de 5-10 minute. Insa poate evita caderea in ridicol


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 29 Nov 2005, 12:09
Post #119


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Pentru RUE, asa ca un drept la replica, poti sa te uiti la profilul cumparatorului de Logan daca te intereseaza mai multe date despre mine.
Daca vrei sa ma contrezi... fa bine si ataca folosind argumente ca altfel o sa te trezeti cu vreun moderator pe cap. Atacurile la persoana din cate stiu eu nu sunt prea tolerate pe forumul asta, asta pe langa faptul ca denota oarece atribute nu tocmai de lauda prezente la atacator.
Daca logica prezentata de mine e de slaba calitate accept o provocare bazata pe argumente si eventual cedez in fata celui care are dreptate pentru ca asa am invatat in cei 7 ani de acasa. Orice altceva e doar maimutareala fara rost.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreip
post 29 Nov 2005, 16:02
Post #120


spiderman


Group: Members
Posts: 94
Joined: 1 February 05




Distanta de franare de la 80km/ora (un simplu test facut de finlandezi parca):

Fara ABS Cu ABS
uscat 45 m 32 m
zapada 53 m 64 m
gheata 255 m 404 m

Mai multe detalii gasiti aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_bra...m#Effectiveness


--------------------
Dacia Logan 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 04:43
Forum Renault