FRANE LOGAN, eficienta franarii
![]() ![]() ![]() |
FRANE LOGAN, eficienta franarii
DFA |
![]()
Post
#91
|
||
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
||
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|||
B47CVJ |
![]()
Post
#92
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 25 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Am un Logan 1,6 cu ABS, dar va recomand pentru vara si timp ploios gume Michelin Energy de 185/65R15, iar de iarna Dunlop Sport Winter de 195/65R15
|
--------------------
Dacia
Logan
- B47CVJ
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#93
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
De ce? Pentru că în condiții de aderență scăzută frânarea controlată introdusă de ABS poate amplifica comportamentul slab al anvelopelor când nu au aderență (adică ne-blocarea menține starea de non-aderență), pe când o blocare a roților poate provoca o găsire mai rapidă a unei zone aderente - de exemplu prin îndepărtarea apei, zăpezii, stratului de gheață dintre anvelopă și asfalt. Din această cauză frânarea "ușoară" a ABS-ului nu este întotdeauna cea mai bună soluție.
ESTI SIGUR? |
-------------------- fan VAG!
|
|
DFA |
![]()
Post
#94
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(horsewhisperer27 @ 25 Nov 2005, 14:58) Îhî! Sistemul ABS nu acționează corect în toate situațiile, și există ocazii în care o frână energică cu blocare de roți se poate dovedi mai eficientă. De altfel, există implementări modernizate ale ABS-ului care utilizează un senzor de mișcare, cu care se determină dacă mașina se mișcă efectiv sau stă pe loc (acceleratometru), pentru a lua o decizie corectă în privința forței de frânare, tocmai în situațiile extreme în care aderența e foarte scăzută și egală pe toate roțile. This post has been edited by DFA: 25 Nov 2005, 15:12 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#95
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.460 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
DFA, ai dreptate. La franarea pe zapada, blocarea rotilor produce un val in fata rotii care ajuta la oprirea masinii. Sub 20km/h sistemul ABS se deconecteaza pentru a putea imobiliza masina.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mitzaciobanu |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 21 May 05 From: Brasov ![]() |
confirm si eu cele spuse de B47CVJ. Cauciucurile Michelin Energy de pe Ambition sunt excelente pe uscat si pe ud, insa pe zapada eficienta franelor scade considerabil! Nu va bazati pe faptul ca ABS-ul va "rezolva".
Fuga dupa cauciucuri de iarna! |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 MPI Ambition - 2005
- BV
|
|
merlin27 |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 30 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mitzaciobanu @ 26 Nov 2005, 14:18) confirm si eu cele spuse de B47CVJ. Cauciucurile Michelin Energy de pe Ambition sunt excelente pe uscat si pe ud, insa pe zapada eficienta franelor scade considerabil! Nu va bazati pe faptul ca ABS-ul va "rezolva". Fuga dupa cauciucuri de iarna! La naiba! Am calcat o pisica cu ABS-ul masii! NU aveam viteza, insa a intrat ABS-ul si nu m-am putut opri, ca fraiera in loc sa fuga in fata, s-a intors si a intrat sub rotile masinii. Ce sa mai eviti, ca la cat e de mica, nu te poti orienta.... Asa rau mi-a parut. Daca se blocau rotile scapa, asa am alunecat 2 m. La naiba din nou! Am uitat sa mentionez, era umed pe jos. |
--------------------
Dacia
Ambition Toreador
- B-88-SRS
|
|
DFA |
![]()
Post
#98
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(merlin27 @ 26 Nov 2005, 15:26) La naiba! Am calcat o pisica cu ABS-ul masii! NU aveam viteza, insa a intrat ABS-ul si nu m-am putut opri, ca fraiera in loc sa fuga in fata, s-a intors si a intrat sub rotile masinii. Ce sa mai eviti, ca la cat e de mica, nu te poti orienta.... Asa rau mi-a parut. Daca se blocau rotile scapa, asa am alunecat 2 m. La naiba din nou! Am uitat sa mentionez, era umed pe jos. Ceea ce confirmă că ABS nu este un panaceu și orice îmbunătățire a ceva aduce cu ea și noi probleme, care trebuiesc rezolvate cu o nouă îmbunătățire și se intră intr-un cerc vicios din care nu se iese decât implementând o soluție de compromis. Adică sistemul actual, care are beneficiile lui, dar și dezavantaje. Asta e viața, nu le poți avea pe toate! |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
cosad |
![]()
Post
#99
|
![]() service advice Group: Members Posts: 137 Joined: 21 August 05 ![]() |
ABS-ul lungeste un pic drumul de franare pentru a nu bloca roata
|
--------------------
dacia
solenza
- B-**-***
|
|
chiriac.costin |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 26 January 05 From: Constanta ![]() |
In specificatiile oricarei masini echipate cu ABS se mentioneaza o distanta mai scurta decat a celor echipate fara acest sistem.Nu inteleg de unde apar tampeniile astea cum ca masina cu ABS franeaza pe distanta mai mare.Adica daca se blocheaza roata te opresti mai repede nu? Foarte inteligent!
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT 01 POL
|
|
kurupt |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
QUOTE In specificatiile oricarei masini echipate cu ABS se mentioneaza o distanta mai scurta decat a celor echipate fara acest sistem.Nu inteleg de unde apar tampeniile astea cum ca masina cu ABS franeaza pe distanta mai mare.Adica daca se blocheaza roata te opresti mai repede nu? Foarte inteligent! Daca citeai mai atent acest topic atunci stiai ca nu a zis nimeni ca masinile cu abs totdeauna au distanta mai mare de franare, dar sunt situatii unde abs-ul prelungeste distanta de franare! Ia incearca dumneata sa vezi diferenta in zapada intre o masina cu abs si una fara, cum a mai zis un coleg inainte" La franarea pe zapada, blocarea rotilor produce un val in fata rotii care ajuta la oprirea masini" si are dreptate, si sa stii ca si in unele cazuri pe drum uscat o masina fara ABS poate sa se opreasca pe distanta mai scurta, din cauza ca rotata blocata franeaza mai eficient. Rolul ABS-ului nu este de a micsora distanta de franare!!! |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#102
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Testat zilele trecute franare mai violenta pe zapada (fleasca, zapada in doua cu apa) si e senzatia e ca n-ai frane deloc. Calci pedala pana la capat, auzi/simti ABS-ul caraind iar masina in urmatorii cativa metri de la franare ai senzatia ca nu franeaza deloc. Michelin-urile de pe Ambition sunt si super proaste pentru iarna. Excelente insa pe uscat-umed. Urmeaza sa-mi trag ceva de iarna ca e crima daca ma prinde iarna grea cu Michelin-urile din fabrica.
ABS-ul nu-i ceva magic. E exact ceea ce spune: dispozitiv de franare cu antiblocare a rotilor. Sunt situatii in care daca roata se blocheaza franarea e mai scurta cum e cu zapada. In loc roata sa se rostogoleasca cu aderenta practic nula pe zapada... ar putea sa se blocheze si sa ajunga la asfalt unde are aderenta mai buna. Aproape la fel si cu nisipul si prundisul. Cine crede ca ABS e ceva magic si nu vrea sa inteleaga fenomenul n-are decat. In rest cand roata are aderenta buna nu vrei sa-i rupi aderenta cu asfaltul din doua motive: 1. pastrezi controlul cat roata inca se invarte in primul rand si 2. cu o masina incarcata dotata cu ABS distanta de franare e minima in conditiile in care incerci sa pui frana fara a pierde aderenta si deci controlul (un fel de ABS simulat). Cred ca mai exista si situatia in care roata frecandu-se de asfalt are un randament mai slab de franare decat sistemul de franare al masinii cu conditia de a nu pierde aderenta si atunci iarasi, ABS scurteaza distanta de franare si atat. Cred ca poate fi inchis topicul asta. Cat despre ABS Bosch 8 scrie pe site ca sistemul e compus din mai multe module care pot lucra impreuna pentru a obtine ABS+EBD, TCS si ESP. Deci daca Logan are ABS Bosch 8 nu inseamna ca are si TCS si ESP ci doar ca ar putea avea daca i se monteaza asa ceva. QUOTE The current ABS generation is the ABS 8 introduced by Bosch in 2001. This is a modular system which permits the ABS, TCS and ESP® braking control systems to be implemented as an integrated product family. This has resulted in optimal use of synergies in production and development. (Sursa: http://www.bosch.de/start/content/language...l/734_2880.htm) This post has been edited by DigitalScribe: 26 Nov 2005, 19:29 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
chiriac.costin |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 26 January 05 From: Constanta ![]() |
Sunt extrem de curios cum opresti tu o masina fara ABS pe zapada mai repede decat una echipata cu ABS.Daca roata se opreste mai repede la o masina fara ABS nu inseamna ca si masina se opreste.Se duce ca sania datorita greutatii si de aici rezulta o distanta mult mai mare de franare.
Kurupt: mi-ai spus sa citesc atent topicul pentru ca sa descoper ca doar in anumite situatii masina fara ABS se opreste mai repede.Dupa ce spui tu rezulta ca in TOATE situatiile,masinile FARA ABS se opresc mai repede: "La franarea pe zapada, blocarea rotilor produce un val in fata rotii care ajuta la oprirea masini" - super tare explicatia cu valul.Adica o masina de o tona o opresti cu un fir de zapada (uneori nu o opreste nici un copac).Sunt curios cum functioneaza chestia cu valul. "si sa stii ca si in unele cazuri pe drum uscat o masina fara ABS poate sa se opreasca pe distanta mai scurta, din cauza ca rotata blocata franeaza mai eficient" (deci nici pe uscat nu franeaza mai repede) CONCLUZIA: Din ce spui tu reiese ca in toate situatiile masinile cu ABS se opresc mai repede decat cele fara(si pe suporafata aderenta si fara) deci nu inteleg ce ai incercat tu de fapt sa imi explici. Repet deci intrebarea initiala: De ce in specificatiile unei masini echipate cu ABS distanta de franare e mai scurta decatla una fara ABS ? Intrebare:De ce pe zapada si gheata folosesti frana de motor? Raspuns: Ca sa nu ti se blocheze rotile si sa te opresti la vreo 100m fata de locul in care planuisei initial.NU? Intrebare: Ce face ABS-ul? Nu permite blocarea rotilor si implicit reduce distanta de franare. Si inca o chestie....pe gheata chiar si o masina cu ABS patineaza la fel ca una fara.Are doar avantajul ca este mult mai controlabila. In conluzie tot nu am inteles in ce situatii franeaza o masina cu ABS mai greu decat una fara. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT 01 POL
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#104
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Hai sa ma citez:
QUOTE In loc roata sa se rostogoleasca cu aderenta practic nula pe zapada... ar putea sa se blocheze si sa ajunga la asfalt unde are aderenta mai buna. Aproape la fel si cu nisipul si prundisul. Daca roata nu se blocheaza nu se afunda prin zapada la stratul de asfalt asta cand n-ai gheata dedesupt si e doar zapada pe asfalt. La fel si cu nisipul sau prundisul. Ai 1 strad de material care nu adera prea bine la rota peste alt strat de material care adera mai bine la roata. Blochezi roata... strapungi stratul superior si ajungi la cel inferior (asfaltul) unde roata are aderenta mai buna. Valul de zapada din fata rotii e doar un efect vizual si nimic mai mult. ABS-ul impiedica blocarea rotii si prin urmare roata se rostogoleste peste stratul superior unde are aderenta slaba fara a ajunge la asflat unde ar avea aderenta mai buna. Acum am fost clar ? This post has been edited by DigitalScribe: 26 Nov 2005, 20:09 |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
anpop |
![]()
Post
#105
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DFA @ 25 Nov 2005, 15:03) Îhî! Sistemul ABS nu acționează corect în toate situațiile, și există ocazii în care o frână energică cu blocare de roți se poate dovedi mai eficientă. De altfel, există implementări modernizate ale ABS-ului care utilizează un senzor de mișcare, cu care se determină dacă mașina se mișcă efectiv sau stă pe loc (acceleratometru), pentru a lua o decizie corectă în privința forței de frânare, tocmai în situațiile extreme în care aderența e foarte scăzută și egală pe toate roțile. corecta explicatia! dar "acceleratometru" ala se cheama la el "accelerometru"...care este .. ![]() |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
TMihai |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 947 Joined: 1 October 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(chiriac.costin @ 26 Nov 2005, 19:46) Raspuns: Nu permite blocarea rotilor si implicit iti permite sa EVITI obstacolul! Eu unul sunt foarte multumit de franele de pe Logan, chiar si fara sa fac referire la faptul ca e o masina relativ ieftina! Degeaba masina franeaza ca un Ferrari dc la volan se afla vreun pericol public! ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 MPI
2005 Shit happens to me mostly so don't worry...
Trece lebede-n zare / Eu ma uit, ele dispare |
|
DFA |
![]()
Post
#107
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
kurupt |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
QUOTE Dupa ce spui tu rezulta ca in TOATE situatiile,masinile FARA ABS se opresc mai repede: Eu am scris clar ca: QUOTE nu a zis nimeni ca masinile cu abs totdeauna au distanta mai mare de franare, dar sunt situatii unde abs-ul prelungeste distanta de franare! Iar nu ai citit atent QUOTE Dupa ce spui tu rezulta ca in TOATE situatiile,masinile FARA ABS se opresc mai repede: "La franarea pe zapada, blocarea rotilor produce un val in fata rotii care ajuta la oprirea masini" - super tare explicatia cu valul. Cum spuneam asta a scris un coleg cu cateva posturi inainte si a avut dreptate. QUOTE Repet deci intrebarea initiala: De ce in specificatiile unei masini echipate cu ABS distanta de franare e mai scurta decatla una fara ABS ? Pt ca producatorii folosesc soferi profesionisti pt teste, si rezultatele sunt obtinute in conditii speciale,optime diferite fata de situatii cu care poti intalni in viata reala. Iar eu nu am vazut la datele technice de la Dacia, sa fie publicate distanta de franare la nici un model. QUOTE Si inca o chestie....pe gheata chiar si o masina cu ABS patineaza la fel ca una fara.Are doar avantajul ca este mult mai controlabila. In conluzie tot nu am inteles in ce situatii franeaza o masina cu ABS mai greu decat una fara. Pe gheata patineaza masina pt ca pneul pierde aderenta cu carosabilul, asta nu are legatura cu abs-ul are legatura cu calitatea pneurilori si viteza de deplasare a masinii respective. Unii colegi au explicat de ce POATE sa fie distanta de franare mai scurta fara ABS, sper ca acum intelegi. |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
DFA |
![]()
Post
#109
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(chiriac.costin @ 26 Nov 2005, 20:46) Repet deci intrebarea initiala: De ce in specificatiile unei masini echipate cu ABS distanta de franare e mai scurta decatla una fara ABS ? Intrebare: Ce face ABS-ul? Nu permite blocarea rotilor si implicit reduce distanta de franare. ![]() Singurul scop pentru care a fost creat ABS-ul este de a menține controlul asupra direcției în timpul frânării. PUNCT. Dacă tu observi alte beneficii, ele sunt doar secundare și nu au loc mereu, în toate condițiile. Ești invitatul meu să rulezi cu viteze mai mari decât în mod normal și să frânezi târziu pentru că "ABS-ul o să-ți scurteze distanța de frânare", NU???? În fine, fiecare crede ce vrea, trăim într-o țară democratică, în care dreptul la opinie e garantat de constituție. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
tomycta |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 18 July 05 ![]() |
Sunt de acord cu DFA, are dreptate.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4
- CT-57-VTC
|
|
chiriac.costin |
![]() ![]()
Post
#111
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 26 January 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(DFA @ 27 Nov 2005, 12:38) ![]() Singurul scop pentru care a fost creat ABS-ul este de a menține controlul asupra direcției în timpul frânării. PUNCT. Dacă tu observi alte beneficii, ele sunt doar secundare și nu au loc mereu, în toate condițiile. Ești invitatul meu să rulezi cu viteze mai mari decât în mod normal și să frânezi târziu pentru că "ABS-ul o să-ți scurteze distanța de frânare", NU???? În fine, fiecare crede ce vrea, trăim într-o țară democratică, în care dreptul la opinie e garantat de constituție. Ai perfecta dreptate numai ca eu nu asta intrebam.Dupa ce spui tu reiese ca ABS-ul e comporta diferit in situatii diferite si franele fara ABS se comporta la fel in orice situatie.Eu vreau o explicatie logica la ce spuneti voi,ca o masina fara ABS se opreste mai repede. Pana acum am primit doua explicatii......foarte "convingatoare": 1."Pt ca producatorii folosesc soferi profesionisti pt teste, si rezultatele sunt obtinute in conditii speciale,optime diferite fata de situatii cu care poti intalni in viata reala" Deci la masina cu ABS folosesc soferi profesionisti si la aia fara,folosesc un sofer ales din multime sau cum?? Nu sunt testate ambele masini in aceleasi situatii de acelasi sofer??? 1."In loc roata sa se rostogoleasca cu aderenta practic nula pe zapada... ar putea sa se blocheze si sa ajunga la asfalt unde are aderenta mai buna. Aproape la fel si cu nisipul si prundisul." Chiar as vrea sa vad asa ceva.Sincer vreau sa vad cum "strapunge" roata zapada si ajunge la asfalt.S-ar putea ca pana sa strapunga roata,sa strapunga partea frontala a masinii un copac,sau un obstacol asemanator. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT 01 POL
|
|
Codrin |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
1. Se refera la conditiile meteo, de carosabil, si starea tehnica a masinii la momentul testului. Soferii sunt in ambele cazuri cei de fabrica, profesionisti.
2. DFA are dreptate. Incearca, mai putin partea cu copacul. |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
DFA |
![]()
Post
#113
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(chiriac.costin @ 29 Nov 2005, 10:16) Dupa ce spui tu reiese ca ABS-ul e comporta diferit in situatii diferite si franele fara ABS se comporta la fel in orice situatie. Nu știu de unde ai tras tu această concluzie... Frânarea cu ABS e aceiași în orice situație (adică nu permite blocarea roții în timpul frânării), doar că în anumite condiții, faptul că ABS-ul nu blochează roata și îi permite să se rotească în continuare poate duce la o lungire a distanței de frânare atunci când suprafața de rulare este foarte puțin aderentă - ne-blocarea menține starea de non-aderență de aici și prelungirea distanței de frânare. Firește, nimeni nu poate susține că un om în aceleași condiții de aderență scăzută poate frâna așa de bine încât să oprească mașina mai în scurt decât ABS-ul! Dar atunci când o frână energică fără ABS duce la blocarea roților poți avea beneficiul ca roata blocată să îndepărteze materialul non-aderent (zăpadă afânată, apă, gheață spartă, etc.) dintre anvelopă și asfalt, găsind astfel o suprafață mai aderentă. Lucru pe care o frânare cu ABS nu l-ar produce din cauză că el, străduindu-se să nu blocheze roata menține viteza de rotație a anvelopei la limita aderenței, care fiind foarte mică, frânarea va avea loc pe o distanță mai mare decât atunci când anvelopa și-ar face loc până la suprafața aderentă. Aceste lucruri nu se petrec întotdeauna și de aceea o mașină dotată cu ABS va avea un comportament de frânare în general mai bun decât una fără ABS. Ceea ce trebuie să înțelegi este că eficiența ABS-ului variază în funcție de aderența anvelopelor la suprafața de rulare. Cu cât aderența este mai bună cu atât el va reuși să oprească/încetinească mașina în siguranță și să-ți ofere ție șansa de a ocoli obstacolul (în timp ce frânezi) sau de a-ți păstra direcția dorită în timpul unui eveniment neprevăzut. Cu cât aderența este mai scăzută, cu atât eficiența ABS-ului scade, pentru că fără aderență sistemul nu poate determina exact ce forță de frânare trebuie aplicată roților relativ la viteza de înaintare a mașinii. Asta nu înseamnă că la o aderență scăzută un om poate frâna mai eficient, ci doar că există câteva ocazii când o blocare de roți poate avea rezultate mai bune decât o "alunecare" pe suprafața slab aderentă a carosabilului. Aceaste ocazii rare sunt acele momente când o frânare fără ABS poate scurta distanța de frânare. Poate pentru că e greu de spus atunci când rulezi cu mașina dacă și când poți frâna energic și să te oprești mai repede pentru că anvelopa a atins în urma blocării o suprafață mai aderentă. Nu știe nimeni dacă în timpul blocării, până să ajungă anvelopa la un suprafață mai aderentă nu e cumva prea târziu... Astea sunt riscurile frânării... Sper să fii înțeles aceste diferențe subtile și limitele ABS-ului. Nu e nici o magie și nu te scoate basma curată doar pentru că există! This post has been edited by DFA: 29 Nov 2005, 10:28 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
rue |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.709 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
mai, dar mai terminati cu faza aia ca frana ferma, cu roata care strapunge zapada si gaseste aderenta in strafundul asfaltului.. ma uimiti de cate ori folositi aceasta explicatie care ne salveaza viata si ne aduce in RAI!!!
la un strat dens de zapada sau chiar gheata nu ai sansa asta nici 80% noroc cu frana de motor. eu propun ca la datele userului afisate la postare sa apara si varsta... ar putea exista o explicatie.. |
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
B47CVJ |
![]()
Post
#115
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 25 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am montat Dunlop-urile SP Winter M3 si am dat deja o raita pe la munte putin pe zapada sa vad ce pot gumele astea si sunt super cu Michelin Energy pe zapada nici nu plecam de pe loc iar astea ai impresia ca ara, dar dezavantajul este ca la drum lung apare un zgomot de fomnd de la gume.
|
--------------------
Dacia
Logan
- B47CVJ
|
|
DFA |
![]()
Post
#116
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Codrin |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
rue, nu mai citi din 2 in 2:
QUOTE(DigitalScribe) Daca roata nu se blocheaza nu se afunda prin zapada la stratul de asfalt asta cand n-ai gheata dedesupt si e doar zapada pe asfalt. La fel si cu nisipul sau prundisul. |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
klaus |
![]()
Post
#118
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rue @ 29 Nov 2005, 10:45) mai, dar mai terminati cu faza aia ca frana ferma, cu roata care strapunge zapada si gaseste aderenta in strafundul asfaltului.. Eu zic ca aia chiar este o explicatie... Pentru ca roata aluneca pe acele straturi care cliveaza intre ele mai abitir decat pe un strat ferm. Tocmai ca o roata blocata ajunge mai usor sub stratul "alunecos" si intalneste un strat mai aderent dedesubt... Plus ca pe zapada mai apare si fenomenul strangerii zapezii in fata rotii blocate, ceea ce mai induce si acolo ceva rezistenta la inaintare...S-ar putea ca uneori varsta sa nu fie relevanta... Insa logica da. PS: am rugamintea ca, inainte de a face o afirmatie sa incercati sa va documentati. De obicei acest lucru nu ia mai mult de 5-10 minute. Insa poate evita caderea in ridicol |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#119
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Pentru RUE, asa ca un drept la replica, poti sa te uiti la profilul cumparatorului de Logan daca te intereseaza mai multe date despre mine.
Daca vrei sa ma contrezi... fa bine si ataca folosind argumente ca altfel o sa te trezeti cu vreun moderator pe cap. Atacurile la persoana din cate stiu eu nu sunt prea tolerate pe forumul asta, asta pe langa faptul ca denota oarece atribute nu tocmai de lauda prezente la atacator. Daca logica prezentata de mine e de slaba calitate accept o provocare bazata pe argumente si eventual cedez in fata celui care are dreptate pentru ca asa am invatat in cei 7 ani de acasa. Orice altceva e doar maimutareala fara rost. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
andreip |
![]()
Post
#120
|
spiderman Group: Members Posts: 94 Joined: 1 February 05 ![]() |
Distanta de franare de la 80km/ora (un simplu test facut de finlandezi parca):
Fara ABS Cu ABS uscat 45 m 32 m zapada 53 m 64 m gheata 255 m 404 m Mai multe detalii gasiti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_bra...m#Effectiveness |
--------------------
Dacia
Logan
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 04:43 |