Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
Kinetix |
![]()
Post
#1111
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|||
LYM |
![]()
Post
#1112
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Mai multe poze cu aprinderea-minune.
Attached thumbnail(s) P1010063.JPG ( Size: 68.33k ) Number of downloads: 639 P1010064.JPG ( Size: 66.49k ) Number of downloads: 573 P1010065.JPG ( Size: 70.98k ) Number of downloads: 516 P1010066.JPG ( Size: 73.15k ) Number of downloads: 512 P1010067.JPG ( Size: 77.52k ) Number of downloads: 530 P1010068.JPG ( Size: 68.26k ) Number of downloads: 252 |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
PACAT DE SAVONIERA AIA ROSIE
![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
ceacu |
![]()
Post
#1114
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
Acuma mi-a venit o idee noua, nu are rost sa folosim formator de impulsuri ca sa atacam aprinderea de magazin ci putem folosi un tranzistor N-MOS de tipul BSN304 (c.c.a. 12-15k lei la Vitacom), care are tensiunea de prag de 0,8-2V curentul de drena max. 300mA, tensiunea de drena max. 300V, rezistenta ON de max. 6Ohm la 10V tensiune de poarta, tensiune max. de poarta de 20V si 1W putere, am impresia ca poate sa 'traga' la masa intrarea oricarei aprinderi de magazin (Gotronicul se exclude), cu conditia ca fototranzistorul sa 'traga' la masa poarta MOS-lui cand se da scanteia (e posibil sa mearge si invers adica cu rezistenta de sarcina a fototranzistorului spre masa dar e problema cu viteza de comutare a MOS-lui datorata capacitatii parazite drena-poarta). Mai ramane protectia portii cu 2 diode 1n4148 spre plus si spre masa (sau mai bine cu un zenner de 10V si sfert de watt spre masa).
|
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#1115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
eu sunt din CT si mi-am luat azi de la casa de cultura de la DACIA o aprindere electronica produsa de Alexe Comimpex, face toti banii !!! e foarte buna si de calitate mult mai buna ca aia rosie de Tg. Mures, toti electricienii mi-au laudat-o, pot sa spun ca am impresia ca porneste la o milisecunda dupa ce dau contact, am scapat aproape 100% de rateurile la toba de esapament, si se simte o mica mica diferenta in mers, un mers mai constant, uniform si mai frumos
nu trebuie modificata distanta la platina si nici cea de la bujii din datele tehnice: turatie intre 600 si 11000 rot/min + 80 grade C - 30 grade C rezistenta la vibratii, rezistenta la socuri..etc etc a costat in jur de 450.000 ROL in plus, vine automat cu 2 coliere pe ea care se monteaza pe bobina extrem de usor! are garantie 1 an de zile. |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
OldMan |
![]()
Post
#1116
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
Am urmarit tpic-ul dar totsi nu am vazut pe nimeni sa faca desebire intre o aprindere electronica si o platina electronica. Pentr toti e o apa si-un pamant. Unii au cumparat din comert cica aprindere electronica cand ea de fapt era platina electronica. Ba inca mai si spun ca nu trebuie modificata distanta intre electrojii bujiilor si nici distanta la platina. Foaret interesant. Nu se vorbeste nimic de atoinductia pe care o face platina cu bobina, de energia de descarcare a bbinei pe ruptor, de rezistenta interna a fiselor......
|
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
NO COMMENT! la teorie toti suntem buni practica ne omoara
![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
BLK |
![]()
Post
#1118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am pus azi aprinderea, schema postata de ceacu parca, Malvina modificata. Am inlocuit BD441 cu un BD139 si finalul l-am pus BU508AF. Merge bine, in frana de motor merge un pic ciudat, dar poate doar mi se pare. Am pus si un turometru (ca pe vremea masinii mele nu erau dotate cu turometru
![]() Ceva ciudat, nu cred ca are legatura cu aprinderea, daca opresc si pornesc porneste instantaneu, daca o las 15-20 de minute (nu cat sa zici ca e rece motorul, adica peste 70-75 de grade) porneste dupa ce invarte de 3-4 ori. Sa fie garnitura de la pompa de benzina? Ce sa fie? |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
calinp |
![]()
Post
#1119
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Se evapora benzina din carburator, ramane in filtru de aer, amestecul e prea bogat si nu porneste din prima.
|
-------------------- |
|
BLK |
![]()
Post
#1120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pai si? la toate masinile se intampla asa? sau ce?
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1121
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
chestia asta o patesc si eu mai ales cand e cald afara
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
BLK |
![]()
Post
#1122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
atunci cand porneste, are turatie mica, tot din cauza aia? se balbaie si abia dupa cateva invarteli isi revine la normal.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
da exact si scoate un pic de fum negru ca este exces de benzina
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
calinp |
![]()
Post
#1124
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
fenomenul se numeste (in engleza) "vapour lock"
carburatorul monocorp de dacie e f simplu si nu are dispozitive care sa previna acest lucru. am vazut la un carb de pe un seat o supapa care la inchiderea clapetei deschide un orificiu in cnc si permite vaporilor de benzina sa iasa. pentru atenuarea efectului se poate monta o flansa de tabla captusita cu azbest intre carb si galerie. nu stiu exact denumirea ei, dar se gaseste peste tot |
-------------------- |
|
OldMan |
![]()
Post
#1125
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
Acest subiect de aprindere electronica cred ca trebuia tratat relativ altfel. In primul rand plecand de la componentele de baza a unei aprinderi clasice de la principiul ei de functionare si apoi de la adaptari majore prin modificari substantiale. Daca se intelege fenomenul cred ca abia apoi poti sa incepi sa cauti cava care sa fie fiabil si care sa poata garanta functionarea pe perioade lungi de cateva sute de mii de kilometri si nu pe 20-30 km facuti in spatele blocului.
In primul rand trebuie de stiut ca in momentul deschiderii platinei, curentul in primarul BI scade catre valoarea zero, iar frecventa oscilatiilor amortizate sunt date de valoarea inductantei primarului si capacitatea condensatorului de pe platina. In momentul ruperii contactului , prin efectul de autoinductie, in infasurarea primara se induce o tensiune electromotoare cu valoarea de 100-300V(functie de boina) iar in cea secundara apar varfuri de tensiune de 15-30Kv. Teoretic vorbim de energie magnetica maxima acumulata in campul bobinei de inductie. Ceea ce se descrie in acest topic pe diferite scheme sunt asa numitele platine electronice sau "aprinderi electronice" cu ruptor asistat. Practic platina joaca un simplu rol de intrerupator, (condensatorul putind lipsi) funtia de forta respectiv preluarea arcului electric fiind facuta de un tranzistor de comutatie rapida si curent mare. Banalele BU 508 AF nefiind concepute pentru modificari de frecventa cu spituri de tensiune de 15-30Kv. Pentru conceperea unei DAE se pleaca in primul rand pe tip de motor se implementeaza, patru timpi, doi timpi. Cele descrise anterior, prin scheme,de alti interlocutori pretandu-se mentru a doua varianta de motoare. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
BLK |
![]()
Post
#1126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
nu cred ca ai citit tot ce s-a scris pe aici, s-a descris si ce se intampla cu bobina la inchiderea si deschiderea platinei si s-au descris destule fenomene.
nu prea ne ajuti, daca vrei sa fii de ajutor spune ce am putea face, cum am putea face sa facem macar un ruptor asistat bun. pentru ca mie aprinderea clasica imi functioneaza bine, as fi vrut in principiu sa nu se mai arda platina. ce tranzistor as putea folosi in loc de bu508af? (ca un bu932 e 200.000 si mi se pare enorm, asta e parca facut special pentru aprindere). |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
bu 526 bux37 sunt cele mai bune din 97 pana acum nu s-a ars niciodata tranzistorul de pe aprindere iar cand am facut alta schema l-am luat de pe aia veche si l-am montat pe cealalta (bu526)
![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1128
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(BLK @ 29 Apr 2006, 14:12) nu cred ca ai citit tot ce s-a scris pe aici, s-a descris si ce se intampla cu bobina la inchiderea si deschiderea platinei si s-au descris destule fenomene. nu prea ne ajuti, daca vrei sa fii de ajutor spune ce am putea face, cum am putea face sa facem macar un ruptor asistat bun. pentru ca mie aprinderea clasica imi functioneaza bine, as fi vrut in principiu sa nu se mai arda platina. ce tranzistor as putea folosi in loc de bu508af? (ca un bu932 e 200.000 si mi se pare enorm, asta e parca facut special pentru aprindere). Da asa este cu BU 932, dar este bun numai daca este produs de o firma de marca. Eu am luat teapa cu vreo 4.000 buc. ?!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Kinetix |
![]()
Post
#1129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Dragii mei, iata ca revin si eu cu cateva rezultate provizorii.
Fabian cred ca abia asteapta. Am realizat adaptorul optic cuplat la o aprindere Malvina si, spre marea mea surpriza, a mers. Montajul foloseste un senzor optic reflex tip CNY 70. Incerc sa atasez cateva documente pt cei interesati. Am ales varianta cu acest senzor deoarece se simplifica modificarea delcoului, asa ca se poate monta foarte repede inapoi sistemul clasic. Astfel, la schema a). din figura 13 (vezi atasamentele) rezistorul Rc de 1k l-am inlocuit cu un semireglabil de 2k2 la sugestia lui Mihai si datorita faptului ca am observat o sensibilitate diferita a senzorilor. Urmeaza apoi un integrat tip HCF 4093 configurat dupa schema lui Fabian si care comanda aprinderea Malvina, la care am inlocuit rezistorul de putere de 15 ohmi cu unul de 34 (am pus doua de 68 /5w) pentru ca se cam incalzea. Pe axul central al delcoului (partea cu camele) am introdus o bucsa de alama la care s-au frezat 4 canale longitudinale de 3mm latime (cam mici...). Santurile (fundul canalelor) a fost acoperit cu hartie adeziva data cu marker negru (fara ea imi dadea cate doua scantei la fiecare canal). Cred ca merge si numai cu trasarea dungilor cu markerul, fara frezare, dar nu stiu cum s-ar putea trasa exact la 90 de grade. Dupa ce am verificat momentul scanteii la rece, am pus o picatura de superglue pt a fixa bucsa de ax. Am folosit capac delcou si rotor Bosch. Cateva precizari: - senzorul folosit e foarte sensibil la supraincalzire; foarte usor am "ars" ledurile de la doua din ele datorita, probabil, mentinerii ansei pistolului prea mult (in datasheet scrie max 5s); - fototranzistorii au sensibilitate diferita, asa ca e binevenit acel semiregabil; reglajul l-am facut astfel: am conectat un bec de 12V in locul bobinei de inductie si am urmarit ca atunci cand senzorul "vede" partea neteda a bucsei (sau o foaie de hartie) sa fie becul aprins, iar cand "vede" canalul (sau o dunga neagra de 3mm trasata cu markerul pe hartie) sa se stinga becul. - senzorul se monteaza pe suportul lui (o platina mobila cu deschiderea aia ovala largita prin pilire in directia bucsei de plastic) si se fixeaza cu superglue ("Picatura"), apoi se pozitioneaza cat mai aproape de suprafata bucsei de alama, regland din surubul platinei fixe; de asemenea, se reteaza capatul indoit in "L" al lamelei elastice in dreptul gaurii de nit; - nu am turat mai mult de 4000rot/min motorul ca nu am avut unde (proba am facut-o pe vreo doua strazi cu limitare de viteza ![]() - am observat ca ralantiul s-a imbunatatit prin reglare "la mana" din delcou fata de modul clasic (punerea la semn); - ca sa poata intra bucsa in delcou, trebuie polizata cama dintata a avansului vacuumatic (vezi atasamentul). - am montat o saiba din polietilena de 0.5mm grosime (facuta dintr-o coperta de dosar) peste saiba (garnitura) originala de sub talpa delcoului, pt a mai reduce incalzirea acestuia; - nu sunt sigur ca am folosit cele mai bune valori ale pieselor si cea mai buna configuratie; probabil ca ar merge si un adaptor cuplat la aprinderea cu reglarea unghiului Dwell, cum zicea si ceacu, de aceea daca vreunul din voi mai priceput are timp sa analizeze schema si sa dea niste sugestii, eventual sa faca niste teste, ii multumesc anticipat. - daca mai descoperiti voi niste senzori reflex(fara fanta) sau cu fanta mai fiabili, va rog sa-mi dati de stire. Multa sanatate si progrese tuturor! This post has been edited by Kinetix: 1 May 2006, 21:34 Attached File(s) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
ce pot sa spun:BRAVOS :
![]() Kinetix toata stima ti-ai dat silinta cu ceva ce eu am cam ocolit sa folosesc(senzor cu reflexie) |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
am gasit mai de mult pe net aprinderea asta CDI multispark da nu mai stiam unde am salvat-o in comp si am gasit-o acum.ar fi de incercat de facut fiindca da totul mura-n gura.
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
gotronic |
![]()
Post
#1132
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
![]() Felicitari pentru Kinetix. Poti vopsi direct axul cu came, dar trebuie ajustat reglajul schemei. E drept ca la ora asta nu am studiat-o indeajuns. Senzori cu reflexie sunt de prin video (capat de banda), dar nu merg la temperaturi mai mari de 90 grade(e la limita). Am folosit ceva mai nou, o sa-i caut codul. Cred ca l-am gasit. Sa stii ca merge si cu axul nevopsit daca reglezi bine distanta fata de el. (dar este foarte pretentios de lucrat) This post has been edited by gotronic: 1 May 2006, 22:06 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
dex lada |
![]()
Post
#1133
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Aprinderea asta a fost facuta de " Dodobird " care a fost mebru si pe acest forum
![]() si daca caut-ai a fost si un topic "inbunatatire dacia break" parca(au fost 2 topicuri bune dar cu buna vointa unora ![]() http://www.renault8.3xforum.ro/post/10/2/Dacia_1300/ |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#1134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
stiu ca a fost facuta de dodobird si pacat ca nu mai e membru am citit multe lucruri interesante scrise de el dar eu am gasit PDF-ul cu aprinderea pe un site cu scheme electronice si am salvat de acolo
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
BLK |
![]()
Post
#1135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
aprinderea nu e facuta de dodobird. e facuta de john clarke, cu care dodobird a colaborat pentru a o face sa functioneze perfect pe dacia noastra scumpa si draga (a si spus dodobird pe forumul acela). asa ca pdf-ul ala e binevenit pentru cine vrea sa inteleaga cum functioneaza, pentru ca sunt multe lucruri explicate acolo. zilele astea o fac si eu, si o sa postez si aici impresiile, dupa cum spune dodobird, ar trebui sa-mi faca masina racheta
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1136
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Schema apriderii e putin gresita prin zona condensatorului de descarcare-dodo a aratat asta. Daca insa desenati cablajul dat asa cum este, el respecta schema corecta-stupid, nu? Dodo a mai gasit schema undeva, tot gresita prin zona C=1uF dar greseala era putin alta. Si eu am montajul, am construit si carcasa (dodo a cumparat una dedicata) am si delcoul modificat Hall, in casa functioneaza perfect. Cind o asamblez si montez va voi spune concluzii.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#1137
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
gabrielv |
![]()
Post
#1138
|
g.a.b.i. Group: Members Posts: 26 Joined: 13 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Zic si eu doua vorbe (poate ajuta cuiva).
Am pus un ampermetru si am masurat curentul la platina (dacie 1310 din 83) in trei conditii: 1) aprindere clasica -am masurat vreo 2 A la relanti si scade la 1 A pe la 2500 rpm; 2) aprindere cu gotronic - am masurat vreo 2 A la relanti si scade la 1 A pe la 2500 rpm (se comporta exact ca aprinderea clasica, doar ca are un led frumos ![]() 3) aprinderea cu 2 tranzistori (home-made cu ce am gasit printr-un televizor -schema luata de la www.niq.go.ro) - am masurat 22 mA la relanti si creste la 25 mA pe la 2500 rpm; Asa se explica de ce am gasit platina impuscata cu gotronicu exact ca la aprinderea clasica (nu vreau sa va mai spun cum era capacul de delcou). ------------------------ Nu am vrut nici sa laud, nici sa impusc pe cineva. Va scriu doar ce am vazut eu. This post has been edited by gabrielv: 2 May 2006, 13:44 |
--------------------
Dacia
1310
1983 TX
- B-23-HSO
|
|
troll |
![]()
Post
#1139
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 12 December 05 ![]() |
ECU + Aprinderea CDI de care vorbeam in urma cu multe post-uri ,niste poze
IM000228cm.JPG ( Size: 126.27k ) Number of downloads: 1042 IM000229cm.JPG ( Size: 150.37k ) Number of downloads: 1087 IM000230cm.JPG ( Size: 91.74k ) Number of downloads: 1023 si un clip (scuze pt. calitate) ![]() Constatari: -pot sa merg cu vit 4,5 cu motorul subturat fara sa mai tremure -motorul urca mult mai mai mult in ture (nu stiu cat ,nu merge turometru inca ) -consumul dupa primele teste pare cam sf ,7 l/100km inainte imi lua peste 8 , motorul meu e de 1.4 si e varza la 1000km bag un litru de ulei,am sa mai fac niste teste dupa ce imi adaptez turometru si imi fac kilometraj si vitezometru digital -misto e faptul ca la relanti aproape nu mai auzi motorul -consumul l-am facut in vit 5 cam pe la 90-100 km/h am mers 6km cu 420 ml benzina -avansul este numai in functie de RPM -am facut peste 60km cu masina si totul e ok pana acum -singura problema ar fi ca se cam incalzeste finalu |
--------------------
Ford
GT90
- TM05RYX
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#1140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
1) ECU este facut de tine?
2) Este cu PIC? 3) Schema este adaptata (luata de undeva) sau conceptie proprie? |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 21:29 |