DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 214 215 216 217 218 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

membru_DC
post 20 Dec 2009, 09:08
Post #6451


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




QUOTE(gotronic @ 19 Dec 2009, 23:14)
@membru_DC.
[ ... ]
Nu stiu daca m-am facut cat de cat inteles.
In concluzie, tot ce schimb "in garantie" fara sa fie montate in service-uri autorizate RAR (dar si ptr. electric, nu numai mecanic), le suport eu pe "barba mea" sad.gif
*



ok. de acord cu tine.... un sfat am sa-ti dau datorita alergaturii pe care am tras-o in ultima vreme vis-a-vis de aprinderea asta cu 80 RON: mai posteaza si tu o lista adusa la zi (update) cu firmele din toata tara la care ai distribuit cele doua variante de aprinderi... toti stiau de acestea da' spuneau ca n-au; abia am gasit pe la unii care nu se regaseau in lista ta cheers.gif

<span class='edit'>20 Dec 2009, 09:25:</span>
QUOTE(Tudor Badescu @ 20 Dec 2009, 01:31)
Prin magazine se gaseste o componenta ca un mic butoias negru ce se monteaza pe capacul delcoului unde se infige fisa centrala. Are acelasi rol ca si eclatorul.
*



Tudor Badescu, tu ai lucrat la GOTRONIC?
... apropo de butoiasul acela, s-a mai discutat pe aici si din experienta celor care l-au achizitionat a reiesit faptul ca nu prea e in regula cu el sleep.gif

gotronic, asteptam un feedback din partea ta vis-a-vis de postul lui Tudor huh.gif

This post has been edited by membru_DC: 20 Dec 2009, 09:26


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alecsutz03
post 20 Dec 2009, 12:05
Post #6452


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 2 March 09
From: BRASOV





am si eu o intrebare pentru domnul gotronic in special..dar nu ma supar daca isi spun parerea si restul...am gasit la cineva delco modificat de golf2 pentru dacie la cineva cu senzor hall si o unitate centrala de la telefunken(parca)...eu pe viitor vreau sa pun 1carburator sau 2 orizontale:)le am promise deja..dar astept sa mi le aduca!urmeaza sa vad cat de complete sunt....in fine asta...dar voi ce ma sfatuiti?ce fel de aprindere sa folosesc?cea cu senzor hall de g2?sau aprinderea cu senzor At011? va multumesc!Cu stima,alexandru


--------------------
Seat Toledo mk1 1993 - bc98yry
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 20 Dec 2009, 15:08
Post #6453


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(alecsutz03 @ 20 Dec 2009, 12:05)
am si eu o intrebare pentru domnul gotronic in special..dar nu ma supar daca isi spun parerea si restul...am gasit la cineva delco modificat de golf2 pentru dacie la cineva cu senzor hall si o unitate centrala de la telefunken(parca)...eu pe viitor vreau sa pun 1carburator sau 2 orizontale:)le am promise deja..dar astept sa mi le aduca!urmeaza sa vad cat de complete sunt....in fine asta...dar voi ce ma sfatuiti?ce fel de aprindere sa folosesc?cea cu senzor hall de g2?sau aprinderea cu senzor At011? va multumesc!Cu stima,alexandru
*


Bagate pe At011 impreuna cu senzorul aferent si nu vei regreta wink.gif . Plus ca ai posibilitatea sa pui si un microcontroler care sa iti gestioneze avansu si....ohooo....deja te-ai scos, si asta pana intr-un milion jumate biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 20 Dec 2009, 15:50
Post #6454


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(alecsutz03 @ 20 Dec 2009, 12:05)
am si eu o intrebare pentru domnul gotronic in special..dar nu ma supar daca isi spun parerea si restul...am gasit la cineva delco modificat de golf2 pentru dacie la cineva cu senzor hall si o unitate centrala de la telefunken(parca)...eu pe viitor vreau sa pun 1carburator sau 2 orizontale:)le am promise deja..dar astept sa mi le aduca!urmeaza sa vad cat de complete sunt....in fine asta...dar voi ce ma sfatuiti?ce fel de aprindere sa folosesc?cea cu senzor hall de g2?sau aprinderea cu senzor At011? va multumesc!Cu stima,alexandru
*




daca delcoul e modificat in asa fel incat sa dea curbele de avans ale daciei atunci foloseste-l cu incredere. daca nu, mai bine te lipsesti, pentru ca te vei chinui foarte tare sa il reglezi si practic nu ai cum sa faci asta fara stroboscop cu defazaj (pentru centrifugal doar).



--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Dec 2009, 15:53
Post #6455


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Minel @ 19 Dec 2009, 09:10)
dar nu a pornit la -12 grade la 8 dimineata si -18 in noaptea asta .. sad.gif
Dupa vreo 5-6 invarteli a murit si bateria
*




ti-am zis demult sa incerci pe platina, inainte sa demontezi toata masina cautand problema, sunt curios ce se va intampla, posteaza cand afli.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alecsutz03
post 20 Dec 2009, 16:35
Post #6456


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 2 March 09
From: BRASOV




payty...delcoul a fost pe o dacie....si din cate mi-a isi facea bine treaba!a fost foarte multumit!asta pana a ars senzorul ala hall...dar nu e problema am unul deja acasa:-?deci asta nu ar fi problema....delcoul acela mi-l vinde cu 100lei...trebuie sa caut apoi unitatea centrala....in fine...ceea ce ma intereseaza e sa imi mearga bine...momentan am aprinderea clasica...si acum pe frig imi porneste greu:|in felul asta cred ca o sa ma lase si bateria intr-o buna zi...relantiul imi joaca feste...cand e 500 cand 2000 cand 1000....si in final mi se opreste motorul...ma enerveaza la culme blink.gif

This post has been edited by alecsutz03: 20 Dec 2009, 22:22


--------------------
Seat Toledo mk1 1993 - bc98yry
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 20 Dec 2009, 23:34
Post #6457


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




asa numitul amplificator de scanteie nu merita nici un leu.
eu am vazut si am avut.
era facut de contactoare buzau.
se bazeaza pr principiul ''nasturilor''.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 21 Dec 2009, 06:11
Post #6458


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Ieri dupa ce am montat platina in loc de senzor , a trebuit sa fac un drum in afara de 120 km ( dus-intors ) , masina s-a comportat impecabil , am tras-o in parcare pe la ora 20 iar azi la ora 5-40 dimineata , inainte sa plec la servici am zis sa ii dau o cheie .... ( -16 grade la ora asta ...... wacko.gif )

Ce sa vezi , i-am dat o cheie falsa sa sparga uleiul si apoi cheie , a pornit dupa nici doua invarteli iar in maxim un minut de functionare la 1300 de ture aveam ralanti stabil la 800 ture ..... rolleyes.gif ( nu tu deschis capota, nu dat la cama , nu nimic , doar 3 sprituri , soc si cheie ....)

Se pare ca d-ul Argon avea dreptate ...... sleep.gif ,
QUOTE(argon @ 15 Dec 2009, 10:30)
am deja-vu-uri, fix la fel imi facea cu aprinderea cu senzor, doar ca de fiecare data o lua greu sub 0 grade, nu uneori ca la tine.  La -15 aproape-mi termina bateria unsure.gif Cu platina+aprindere At011 o lua instant huh.gif   In rest, sau cand era cu plus afara mergea perfect si cu senzor.
*



Chiar mi-s curios ce explicatie ar putea fi ...... unsure.gif

This post has been edited by Minel: 21 Dec 2009, 06:15


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 21 Dec 2009, 07:36
Post #6459


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(ydaniel @ 20 Dec 2009, 23:34)
asa numitul amplificator de scanteie nu merita nici un leu.
eu am vazut si am avut.
era facut de contactoare buzau.
se bazeaza pr principiul ''nasturilor''.
*




as putea adauga o observatie pe care am facut-o mai demult la dacia mea:

incercand sa verific care cilindru are probleme deoarece nu eram prea multumit de functionare, scoteam pe rand fisele de la cilindri ca sa vad cum scade turatia. am constatat ca la unul din cilindri, daca scoteam fisa nu se intampla mare lucrul. daca o bagam la loc, evident evectul era aproape identic. in schimb daca tineam capatul fisei undeva in apropierea varfului aluia de alama unde ar trebui sa se conecteze si descarcarea se facea prin aer si ajungea in final la bujie, atunci aveam o crestere considerabila de turatie.



--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 21 Dec 2009, 08:57
Post #6460


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(Minel @ 21 Dec 2009, 06:11)
Ieri dupa ce am montat platina in loc de senzor , a trebuit sa fac un drum in afara de 120 km ( dus-intors ) , masina s-a comportat impecabil  , am tras-o in parcare pe la ora 20 iar azi la ora 5-40 dimineata , inainte sa plec la servici am zis sa ii dau o cheie .... ( -16 grade la ora asta ...... wacko.gif )

Ce sa vezi , i-am dat o cheie falsa sa sparga uleiul si apoi cheie , a pornit dupa nici doua  invarteli  iar in maxim un minut de functionare la 1300 de ture aveam ralanti stabil la 800 ture ..... rolleyes.gif ( nu tu deschis capota, nu dat la cama , nu nimic , doar 3 sprituri , soc si cheie ....)

Se pare ca d-ul Argon avea dreptate ...... sleep.gif   ,

Chiar mi-s curios ce explicatie ar putea fi ...... unsure.gif
*



Fa te rog, doua trei poze la senzor (sa vad partea de lamela ce intra in senzor.!! poate a iesit cumva in afara, smuls). Nu-mi explic de ce nu porneste desi ai scanteie la fisa centrala. Nu am fost atent daca ai postat pe undeva ca ai scanteie si la bujii nu numai la fisa centrala (poate se pierde pe undeva). Cu senzor comanda aprinderii este mai "ferma", adica fronturi perfect dreptunghiulare ceea ce face ca autoinductia sa fie poate mai mare la turatii de pornire, comparativ cu platina (nu stiu, zic si eu).! Daca nu se reuseste sa descoperim ceva, am rugamintea sa-mi trimiti ansamplu aprindere - senzor, sa-l verific si eu pe stand. Si daca gasesc ceva, rezolv problema sau inlocuiesc (dupa caz).!
@ydaniel.
Acel "amplificator de scanteie" ce se pune in capul bobinei de inductie, din cate stiu eu este o bobina pur si simplu, inseriata cu fisa centrala.

This post has been edited by gotronic: 21 Dec 2009, 09:02


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 21 Dec 2009, 10:35
Post #6461


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu e nici o bobina!
erau 2 table la distanta intre ele.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 21 Dec 2009, 12:16
Post #6462


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Atunci inseamna ca vorbim de 2 lucruri diferite!
@Minel.
Baietii mei de la lucru au intrebat ca unde este firul de la borna RUP a aprinderii ca nu se vede in poza. Si ca instalatia asa cum este ea acum nu este "originala" ca din fabrica (referitor la sertizarile papucilor de care vorbeam). Scochul ala atinge acolo atat caroseria cat si masa de la releul de incarcare (unde este inadit firul), si nu stiu daca nu cumva si pe traseul ala cu cabluri sa nu fie ceva scurgeri de curent (senzorul lucreaza cu curenti mici 7...14 mA). Vorba cuiva de pe forum , fa o poza si din partea cealalta a motorului, sa vedem mai bine! Poza de cand este, ca se vede iarba prin jur.!

This post has been edited by gotronic: 21 Dec 2009, 12:24

Attached thumbnail(s)
Minel.jpg ( Size: 776.43k ) Number of downloads: 1032


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 21 Dec 2009, 13:41
Post #6463


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(gotronic @ 21 Dec 2009, 08:57)
Fa te rog, doua trei poze la senzor (sa vad partea de lamela ce intra in senzor.!! poate a iesit cumva in afara, smuls). Nu-mi explic de ce nu porneste desi ai scanteie la fisa centrala.
*



O sa incerc sa fac poza la senzor, timp sa am ... sad.gif , iar eu nu imi explic de ce la -16 grade imi porneste bine cu platina si cu senzorul la -6 grade dau de 3-4 ori la cheie .... unsure.gif


QUOTE(gotronic @ 21 Dec 2009, 12:16)
Atunci inseamna ca vorbim de 2 lucruri diferite!
@Minel.
Baietii mei de la lucru au intrebat ca unde este firul de la borna RUP a aprinderii ca nu se vede in poza. Si ca instalatia asa cum este ea acum nu este "originala" ca din fabrica (referitor la sertizarile papucilor de care vorbeam). Scochul ala atinge acolo atat caroseria cat si masa de la releul de incarcare (unde este inadit firul), si nu stiu daca nu cumva si pe traseul ala cu cabluri sa nu fie ceva scurgeri de curent (senzorul lucreaza cu curenti mici 7...14 mA). Vorba cuiva de pe forum , fa o poza si din partea cealalta a motorului, sa vedem mai bine! Poza de cand este, ca se vede iarba prin jur.!
*



Firul de la borna RUP ... este reprezentat in pozele de mai jos ...01.jpg ( Size: 148.32k ) Number of downloads: 1111
C__1_.JPG ( Size: 393.5k ) Number of downloads: 1046


Firul de la instalatia originala era infect ( cel venit cu fisele de Urziceni originale ) si astfel ,am montat eu alt fir litat identic ca si grosime cu cel original al instalatiei ( fir care il primim din Olanda la instalatia electrica a reductoarelor ) care prezinta o calitate net superioara a izolatiei cat si a firelor litate din interior ...

Cand ati folosit termenul "scoch " , sincer m-am simtit ofensat ... dry.gif (tinand cont de atentia la detalii pe care o am fiecarui amanunt in special partea electrica a masinii ) , firele respective , sunt izolate cu banda izolir tot din Olanda ( de unde primim si materialele auxiliare instalatiei electrice a reductoarelor ) si este izolat temeinic , deci nici vorba de scurgeri de curent...iar locul unde atinge masa releului de incarcare, nu prea reiese din poze dar "clama " aceea este imbracata in cauciuc , tocmai pt a proteja posibilele atingeri ....
Poza a fost facut prin noiembrie, neavand alta la dispozitie mai recenta , speram sa ajute ...
Precizez ca pana anul acesta inclusiv , ( de 2 ani montata pe masina ) a functionat si functioneaza ireprosabil motorul cu instalatia electrica exact cum este in poze ... ( instalatia electrica fiind verificata fiecare fir in parte si reizolata cu izolir de calitate din belsug , tocmai pt a evita eventualele scurgeri la masa ....

Intrebarea mea este, lasand la o parte, aceste "aspecte " pe care baietii d-voastra le-am observat in poza respectiva, cum va explicati ca , cu platina imi porneste bine la - 16 grade , iar cu senzor la -5 , -6 grade o invarte de muma focului .... sleep.gif

This post has been edited by Minel: 21 Dec 2009, 13:42


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 Dec 2009, 16:35
Post #6464


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




biggrin.gif poate nu amplifica suficient semnalul , verifica si tu manoal senzorul la -15 grade daca se stinge si aprinde ledul din aprindere . Daca se aprinde si se stinge comuta bine in rest tine de aprindere sau bobina ma rog . Eu tineam distanta intre senzor si cama la minim 7mm si maxim 8-1mm fara sa intampin nici o problema.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 21 Dec 2009, 17:38
Post #6465


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




@djasu. Nu ai cum sa amplifici semnalul, asta are doua praguri ca valoare,( bine stabilite) daca il amplifici nu mai merge nimic.

@Minel.Cand am zis scoch, m-am referit la izolatia firelor ca fiind buna (izolir band-ul in general cel ce se folosea pe vremuri la instalatia electrica era higroscopic), nu am pus la indoiala calitatea izolatiei ci faptul ca tinge la masa. Aici nu e vorba de izolatie propriuzis, ci de "fuga" curentului pe suprafata exterioara a izolatiei daca aceasta este un pic umeda, cu "saramura" de pe strada sau "inghetata". Asadar, curentul "fuge" pe suprafata izolatorului, si unde atinge la masa, se pierde un pic. Pe platina este altceva, pragurile de "c-da" sunt 0V si undeva pe la 2V inainte sa ajunga tensiunea la +U baterie. Cu senzor, din cauza curentului de off de 7 mA si cca 14mA on, tensiunea pe intrare este undeva intre 1V si 3V fata de +U baterie. Daca firul de la senzor pana la aprindere, este un pic umed si atinge undeva la masa, atunci acel curent de 7mA se v-a aduna cu "pierderile" de pe cablu si ajunge sa fie comparabil cu acel curent de on al aprinderii (undeva pe la 10..11 mA respectiv cca 2V fata de +U baterie, nu am calculat acum exact). Oricum astept si poza senzorului (dispre burta lui si din lateral). Gasim noi care e baiul pana la urma.! mad.gif pacat de neplacerile cauzate. sad.gif
Si inca ceva!!! Spuneai ca bagai lera intre senzor si cama. Cand dai la demaror, se misca senzorul din cauza vacumaticului, poate aici sa fie ceva probleme sa atinga nitul de la lamela sau papucul de la cablu la masa, odata da, odata nu si tot asa.!!! Au mai fost cazuri de genul asta. S-a mai "asezat" lamela timp de 2 ani (lungit un pic) si cand vacumaticul o impinge, fiind rece, poate si izolatia acestuia e mai rigida la temperaturi joase si face ceva "magarii" de genul asta. unsure.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 21 Dec 2009, 17:54
Post #6466


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




Am si eu o aprindere electronica model mult mai batran de pe o dacie 1300 care am dezmembrato cu ceva timp in urma.
Are doar 2 papuci:unul e plus si unul minus cred dar parca trebuia sa aiba 3 papuci...
pe masina aia a functionat da am dezmembrato cu ceva timp in urma si nu mai tin mine...
Ce scrie pe ea:RRT TIP 1B CPADM Satu Mare si e din anul 89
Sper sa ma ajutati


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 21 Dec 2009, 21:19
Post #6467


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(gotronic @ 21 Dec 2009, 17:38)
  Oricum astept si poza senzorului (dispre burta lui si din lateral).

Si inca ceva!!! Spuneai ca bagai lera intre senzor si cama. Cand dai la demaror, se misca senzorul din cauza vacumaticului, poate aici sa fie ceva probleme sa atinga nitul de la lamela sau papucul de la cablu la masa, odata da, odata nu si tot asa.!!!
*



Poza cu senzorul , sper sa o pot realiza maine, de fapt o sa fac mai multe instantanee.... tongue.gif , iar problema cu acel nit sau lamela a fost luata in calcul din momentul in care l-am montat ( acum aproape 2 ani ) si am indoit un pic lamela in zona nitului ,( o sa se vada mai bine in poze ) si nu ii nici o problema ... sleep.gif

Va multumesc pt mesajele d-voastra si faptul ca "deranjez" cu problema mea .. sad.gif...dar atat de bine a mers doua ierni incat toti vecinii se minunau cu pornea "roscata" mea la -15 grade .... wub.gif pot sa spun , chiar invidiosi ... icon_mrgreen.gif

Ca fapt divers, azi am pornit iar masina la ora 20 ( nepornita de la ora 5-40 dimineata ) si a pornit la sfert de cheie ...( dupa 3 sprituri si soc la jumate ..... rolleyes.gif )

Pozele cu senzoru' ( calitatea pozelor mai mult ca sigur lasa de dorit .... sad.gif )
Senzor.jpg ( Size: 155.34k ) Number of downloads: 903
Senzor__1_.jpg ( Size: 157.17k ) Number of downloads: 813
Senzor__2_.jpg ( Size: 154.21k ) Number of downloads: 163
Senzor__3_.jpg ( Size: 160.05k ) Number of downloads: 158




This post has been edited by Minel: 22 Dec 2009, 11:23


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Proton01
post 22 Dec 2009, 13:11
Post #6468


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 12 June 09




Am stat un pic(vreo 3 luni) pana sa postez, vrand sa stiu ce vorbesc nu prime impresii. Am avut inainte o aprindere Malvina cu care masina chiar a vazut porniri la sfert (avind probleme cu electromotorul invatasem sa pornesc la sfert). Impresii despre AT011 cu senzor:
- masina merge aproape la fel de bine ca si cu Malvina
- "dispare" verificarea platinei si reglarea in timp a ei
Masina merge cat de cat OK.
Probleme avute si rezolvarea pe care am gasit-o eu:
- salturile si topaielile turometrului=inversarea bornelor primarului bobinei
- mersul urat si neregulat=contactul inperfect al bornei RUP a aprinderii pe surubul de la delcou (rezolvat cu smirghel fin, diluant si strins cu simt de raspundere).
Numai de bine si porniri usoare

Proton01

This post has been edited by Proton01: 22 Dec 2009, 13:12


--------------------
dacia 1300 1980 - DJ 82 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 22 Dec 2009, 14:12
Post #6469


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(Proton01 @ 22 Dec 2009, 13:11)
Am stat un pic(vreo 3 luni) pana sa postez, vrand sa stiu ce vorbesc nu prime impresii. Am avut inainte o aprindere Malvina cu care masina chiar a vazut porniri la sfert [...]


Ce este aprinderea Malvina? De unde, ce, cum? E mai tare ca gotronic-ul?


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Proton01
post 22 Dec 2009, 15:05
Post #6470


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 12 June 09




Este o cutie patrata de 8X8X3 cm din care ies 4 fire ce se leaga la + bobina, -bobina, masa si borna RUP a delcoului. Nu stiu daca se mai fabrica, iar de buna parerile sunt impartite. Mie mi s-a parut un pic mai buna dar atunci nu aveam probleme si deci nu ridicam capota motorului sa masor rezistenta fiselor, a infasurarilor bobinei etc. Acum au crapat 2 rezistente ceramice si nu am timp sa le schimb ca as face o comparatie.
Iar ca o paranteza Malvina nu merge cu senzorul 011 fara un montaj adaptor, deci problemele cu reglarea distantei la platini si implicit a avansului la aprindere la Malvina sunt inca prezente.

Proton01


--------------------
dacia 1300 1980 - DJ 82 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 22 Dec 2009, 19:03
Post #6471


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




QUOTE(dacia_slk @ 22 Dec 2009, 14:12)
Ce este aprinderea Malvina? De unde, ce, cum? E mai tare ca gotronic-ul?
*


e facuta la deva.firma face printre altele si releu regulator de tensiune si ceas de interior.
e MULT mai slaba decat gotronicul!
eu iti recomand sa-ti iei o aprindere Gotronic At011 cu senzor in loc de platina!motorul va functiona mult mai bine!dar nu neglija si restul subansamblelor.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 22 Dec 2009, 20:52
Post #6472


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(ydaniel @ 22 Dec 2009, 19:03)
e facuta la deva.firma face printre altele si releu regulator de tensiune si ceas de interior.
e MULT mai slaba decat gotronicul!
eu iti recomand sa-ti iei o aprindere Gotronic At011 cu senzor in loc de platina!motorul va functiona mult mai bine!dar nu neglija si restul subansamblelor.
*



Multam' de sfaturi. AM gotronic, dar fara senzor momentan (pana gasesc unul). Vroiam doar sa stiu daca trebuie sa schimb gotronicul. huh.gif Cred ca nu ...

Eu sunt multumit de gotronic ...

OFFTOPIC:
PS: Te cautam intr-o vreme (in care nu puteam da PM-uri smile.gif ) in veselie pentru un termostat vernet; zisesesi candva ca poti face rost... dupa vreo 6 luni am reusit sa bunghesc un magazin de unde l-am cumparat (89C) biggrin.gif


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 22 Dec 2009, 21:07
Post #6473


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Senzori "gotronic" separat nu o sa gasesti in comert (decat impreuna cu AT011), ptr. ca multa lume confunda AT01 cu AT011 (senzorul nu "merge" cu AT01 in plus se strica la prima "cheie"), tu de care ai? Are un fir rosu sau unul rosu si unul negru???!!!

This post has been edited by gotronic: 22 Dec 2009, 21:07


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 22 Dec 2009, 21:19
Post #6474


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(gotronic @ 22 Dec 2009, 21:07)
Senzori "gotronic" separat nu o sa gasesti in comert (decat impreuna cu AT011), ptr. ca multa lume confunda AT01 cu AT011 (senzorul nu "merge" cu AT01 in plus se strica la prima "cheie"), tu de care ai? Are un fir rosu sau unul rosu si unul negru???!!!
*



Am o aprindere AT011 biggrin.gif - cea care functioneaza cu senzor (al doilea "1" din secventa "AT011" de pe aprindere e poansonat ulterior), dar atunci cand am cumparat-o nu aveau senzor si mi-am zis ca o sa-l cumpar mai tarziu nestiind povestea cu negasitul in magazine doar a senzorului.

Am aflat apoi cum si de unde pot gasi senzor separat, dar astept sa am un drum la TgM. smile.gif

22 Dec 2009, 21:23:
Dl. gotronic,

Stiu ca s-a mai discutat, dar v-as intreba: am fise de Urziceni cu rezistenta intre 6,5-9KOhm, iar fisa centrala de 20,4KOhm, bobina n-am masurat-o inca, AT011 cu platina Doduco, bujii Sinterom. In configuratia asta cat este optim sa am distanta intre electrozii bujiei?

Multumesc.

This post has been edited by dacia_slk: 22 Dec 2009, 21:23


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 22 Dec 2009, 22:54
Post #6475


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Va salut!
Din practica, nu cred ca trebuie marita distanta peste 0,8mm. Aici este vorba de bujii normale, bobine de inductie normale, fise "normale" samd.! In situatii "deosebite" cand ai pe masina bobine de inductie bune, fise la fel si bujii, se poate "tatona" valoarea optima pana pe la 1 mm.!


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 23 Dec 2009, 03:00
Post #6476


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Acum vreo 2-3 ani, am vazut prima data Gotronic primul model, cu platina. M-am "jucat" cu un exemplar dar nu mi-a placut ca aparea flama intre platine. Pe de alta parte, nu mi-a placut ca in caz de defectare nu putea fi reparat circuitul fiind inglobat in rasina.Totusi un vecin care l-a utilizat, mi-a spus ca functionarea motorului s-a imbunatatit.De fiabilitate nu pot vorbi pentru ca masina a fost furata si, daca prima data a gasit-o fara portiere, a doua oara nu a mai gasit-o deloc. Legat de flama,cred ca ideea cu senzorul e o rezolvare buna. S-ar putea ca problemele legate de pornirea la rece semnalate pe forum sa provina din alimentarea cu tensiune slaba a bobinei de inductie, despre care am mai postat pe 20 .12.09. Raman la ideea cu alimentarea prin releu.

Legat de Malvina, are o schema de principiu care nu este rau gandita, desi consider ca are cateva componente care in regim real nu ajuta cu nimic (dar nici nu deranjeaza). Problemele apar de la unele calcule gresite legate de valorile unor componente.
* Tranzistorul final e comandat cu un curent cam mic si in multe cazuri nu se satureaza bine, rezultand pierderi energetice importante in alimentarea bobinei de inductie,mai ales la bobinele sub 3 ohm. Comanda in baza se face printr-un rezistor de 12 sau 15 ohm,5W. Puterea reala disipata poate ajunge la 10...12W si de aceea cedeaza repede. Acesti 10...12W incalzesc nepermis restul circuitului care si asa lucreaza in compartimentul motor.Solutia: se utilizeaza un rezistor de 10 ohm,16W montat in exteriorul cutiei.
* Se verifica daca intre borna"-" a bobinei si masa, cu contactul pus si platina inchisa, sunt maximum 0,5V.Se admite si 1V, dar la relanti scade energia scanteii cu cca 10%. Daca nu se indeplineste conditia, se schimba tranzistorul final cu orice tranzistor de comutatie, de peste 800V,6A.Merge chiar si din familia BUT 11A,AF ,etc. Tranzistoarele de intensitati mari, e posibil sa accepte comanda si prin rezistoare de peste 10 ohm, reducand puterea.
* Tranzistorul driver se schimba daca e din seria BD138 pentru ca nu suporta intensitati suficient de mari si admite doar 125 de grade in jonctiuni. Oricum sa admita cel putin 2A,50V. Sa se satureze la max 1V si sa aiba un oarecare radiator.
* Eficienta maxima se obtine fie cu alimentare prin releu de la borna "+" a alternatorului fie utilizand o schema de conexiuni a modulului electronic astfel incat sa preia si rolul releului. Ma gandesc daca intereseaza postarea acesteia.
* Modulul nu admite condensator la platine!


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 23 Dec 2009, 09:01
Post #6477


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




distanta optima la bujie ar fi 0,75mm.
eu am folosit At011 cam 2 ani si apoi At011 cu senzor.
sunt ff multumit si aprindere mai buna decat Gotronic At011 pt gama dacia nu exista si mai ales este ff ieftina pt cat face.
cine isi ''tuneaza'' dacia incepe cu spoilere,eleroane,praguri si alte panarame in loc sa revizuiasca instalatia de aprindere si sa monteze o aprindere electronica Gotronic At011 cu senzor.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Dec 2009, 10:24
Post #6478


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Proton01 @ 22 Dec 2009, 15:05)
[...]Mie mi s-a parut un pic mai buna [...] Malvina[...]
 


In timp se defecteaza. In plus pot apare depuneri fine pe platina cam la 100 km care fac sa "intrerupa". Is patit.

QUOTE(Tudor Badescu @ 23 Dec 2009, 03:00)
[...]

  Legat de Malvina, [...]
  * Modulul nu admite condensator la platine!


Admite, nu e mare diferenta. Spunea cineva ca ar intirzia putin semnalul dar... n-am observat modificari majore cel putin "organoleptic" biggrin.gif

Primele serii de Malvina au fost OK, cele cu mufa. Urmatoarele, cam catastrofice, probabil au scazut calitatea pieselor. Am avut una modificata pe senzor TLE, a mers multumitor.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aysmen89
post 23 Dec 2009, 12:46
Post #6479


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 26 April 08




Salutare am citit cate ceva pe aici despre aprinderi si as vrea sa montez si eu la Dacia mea din 1993 o aprindere.
Ce imi recomandati ,am citit pe aici ca Gotronic At011 este ce-a mai buna alegere.Masina este pe GPL dar pornirea o fac pe GPL cu toate ca porneste greu la frig si pe benzina cu toate ca motorul este in stare buna.

Unde as gasi aprinderea asta si de ce as mai avea nevoie pe langa ea ca sa o pot monta.
Bujii de care ati recomanda?Multumesc mult


--------------------
dacia dacia Solenza Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 23 Dec 2009, 13:17
Post #6480


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




degeaba ai aprindere daca bobina de inductie - capacul de delco spart - fisele si bujiile dereglate nu mai vorbesc de avans.
Inainte de a va monta aprindere rezolvati partea de aprindere in asa fel sa porneasca la sfert de cheie dupa aceea montati o aprindere oricare ar fi ea.
Eu am mondificat malvina in mai multe feluri si am fost multumit , ultima schemuta pusa in practica pe malvina a fost sa o adaptez si la senzorul hall gotronic in afara de optic si platina iar partea de comanda a bobinei de inductie s-a realizat cu un mos.

This post has been edited by djasu82: 23 Dec 2009, 13:17


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 214 215 216 217 218 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:23
Forum Renault