DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 215 216 217 218 219 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Proton01
post 23 Dec 2009, 13:19
Post #6481


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 12 June 09




Asta s-a si intamplat. La mine au crapat 2 rezistente ceramice de 150 1w, cand le-am masurat aveau undeva la 12 ohmi iar motorul daca dimineata pe la 5, 6 grade pornea greut, cand era cald pornea dupa ce tineam pe demaror 20-30 de secunde, mai bine pornea rece. Atunci m-am decis sa incerc GOTRONIC 011 cu senzor. Rezultatul a fost multumitor. Motorul porneste cand este rece dupa aprox 2-3 invartiri ale motorului pe GPL. Cind Malvina functiona in parametrii pana la -2,3 grade pornea la sfert (aveam ceva probleme la electromotor si observasem ca daca sincronizam apasarea pedalei de acceleratie cu invartirea cheii pe pozitia D pornea la sfert, altfel bateria nu mai asigura curent pentru invartirea motorului).

Proton01


--------------------
dacia 1300 1980 - DJ 82 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 23 Dec 2009, 13:26
Post #6482


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




QUOTE(aysmen89 @ 23 Dec 2009, 12:46)
Salutare am citit cate ceva pe aici  despre aprinderi si as vrea sa montez si eu la Dacia mea din 1993 o aprindere.
Ce imi recomandati ,am citit pe aici ca Gotronic At011 este ce-a mai buna alegere.Masina este pe GPL dar pornirea o fac pe GPL cu toate ca porneste greu la frig si pe benzina cu toate ca motorul este in stare buna.

Gotronic AT011 + senzor! - Simply the best!

QUOTE
Unde as gasi aprinderea asta si de ce as mai avea nevoie pe langa ea ca sa o pot monta.

Mergi pe site-ul Gotronic la rubrica contact si incearca sa vorbesti acolo, poate iti vor trimite prin posta cu plata ramburs. Toata afacerea cred ca face pana in 100RON. De asemenea, ai putea contacta user-ul gotronic de pe acest forum, el stie mai multe ca mine.

Pentru montaj te ajuta documentatia cu care vine aprinderea; cu un patent rezolvi instalarea; sau daca preferi cheile, vei avea nevoie de o cheie de 8mm pt. piulitele bornelor bobinei, o cheie de 7 si una de 10 sau 11 pentru suruburile de la delco unde se vor prinde firul de la borna minus a bobinei si firul de la senzor. Si, bineinteles ... ceva indemanare. tongue.gif

QUOTE
Multumesc mult

Cu placere. biggrin.gif

This post has been edited by dacia_slk: 23 Dec 2009, 18:49


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_kalibra
post 23 Dec 2009, 13:28
Post #6483


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 17 September 09
From: Slatina




Eu am aprindere Gotronic AT 01 de multi ani (de cand a aparut),masina porneste pe Gpl(instalatie noua Marini) foarte usor(iarna),acum vreo 3 ani au fost -27 grade si eu puneam de 2 ori contactul pe Gpl (sa-i dea gaz) si cand actionam demarorul pornea imediat (sau ii dadeam o cheie sa rupa uleiul si la a2a pornea sfert). Sfatul meu e sa nu mariti distanta la bujii(eu am Bosh cu distanta 0,7 mm),avansul il dati putin mai mare(nu mult ca dupa aceea intrerupe), iar distanta la platini poate fi un pic mai mica(oricum platinile nu se mai impusca doar la citeva luni formeaza o pulbere fina pe care o indepartati cu smirghel p500). Pt. perioada de vara puteti mari putin distanta la platini si o sa observati ca masina trage mai bine (mai ales pe gpl).Eu sunt f. multiumit de aprinderea asta asa ca o recomand cu conditia ca si celelalte componente ale sistemului(bujii, fise,capac delcou, platini,bobina) sa fie calitative si in stare perfecta.


--------------------
Dacia 1310 1982 decembrie - OT 10 DAN
OT 10 DAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 23 Dec 2009, 13:39
Post #6484


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Stiu ca s-a mai discutat, dar imi poate spune cineva cat trebuie sa aibe bobina de inductie rezistivitatile?


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 23 Dec 2009, 14:48
Post #6485


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(dacia_slk @ 23 Dec 2009, 13:39)
Stiu ca s-a mai discutat, dar imi poate spune cineva cat trebuie sa aibe bobina de inductie rezistivitatile?
*


Daca este pentru aprinderile gotronic, citez: "Rezistenta ohmicã minimã a primarului bobinei de inductie = 3 ohmi (Totalã la bobinele de inductie cu rezistentã aditionalã)".


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adryano
post 23 Dec 2009, 21:06
Post #6486


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 4 January 06




Gotronic at011 montata azi OK dar fara senzor ca nu am gasit (:


--------------------
daCIA Hygan Preferance 1.4 petrol - TM
320d
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 23 Dec 2009, 21:28
Post #6487


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




at011 cu senzor se gaseste cam greu in magazine.
cel mai bine intrati pt site sau pm care userul gotronic!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Dec 2009, 08:17
Post #6488


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Proton01 @ 23 Dec 2009, 13:19)
[...]La mine au crapat 2 rezistente ceramice de 150 1w, cand le-am masurat aveau undeva la 12 ohmi [...]


150 1W ala ce vrea sa fie? 150 ohm? 15 ohm?

Retine: orice rezistor ce "crapa" ori se intrerupe ori isi mareste rezistenta, NICIODATA nu si-o scade. (vorbim de rezistori, nu de termistori).

De aceea, faptl ca ale tale aveau 12 ohm in loc de 15 era din tolerante sau din instrumentul de masura; 12 ohm in loc de 150 nu avea cum.

This post has been edited by diaconuliviu: 24 Dec 2009, 08:19


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Proton01
post 24 Dec 2009, 09:55
Post #6489


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 12 June 09




Pe ele asa scria 150 1W. Teoretic cred ca ar fi trebuit sa aiba 150 ohmi. Imbracatura de ceramica era sparta la amandoua. De pornit pornea foarte greu in ultimul timp cu motorul rece iar cu el cald pornirea era aproape imposibila. Trebuia lasata 5-10 minute sa se raceasca un pic apoi pornea tot destul de greu. Scanteia era anemica rau si de aceea m-am decis sa schimb bobina. Degeaba, scanteia a ramas la fel. Atunci am schimbat aprinderea si am luat Gotronic 011 +senzor. Scanteia este mult mai lunga, groasa si mult mai "zgomotoasa". Dar pornirea nu mai este "la sfert" ca inainte dar oricum acceptabila, la -10 grade porneste la prima cheie putin mai lunga. In rest nu am de ce sa ma plang.

Sa auzim numai de bine, porniri usoare si CRACIUN FERICIT

Poton01


--------------------
dacia 1300 1980 - DJ 82 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 24 Dec 2009, 10:06
Post #6490


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Tudor Badescu @ 20 Dec 2009, 01:31)
la Dacia bobina de inductie e alimentata mai slab iar tensiunea si asa scade cand se actioneaza demarorul. Rezolvarea consta in alimentarea bobinei printr-un releu de la borna + a alternatorului. Releul sa cupleze sigur si la 7V.
*



QUOTE(Tudor Badescu @ 23 Dec 2009, 03:00)
  *  Eficienta maxima se obtine fie cu alimentare prin releu de la borna "+" a alternatorului
*



Ma gandesc din ce in ce mai mult sa fac aceasta alimentare a bobinei cat si a aprinderii electronice prin acest releu ...... nedumerire.gif ( dar din cate stiu , tensiunea pe bobina , nu trebuie sa depaseasca 14 V , iar in felul acesta, tensiunea va fi practic cat incarcarea ... unsure.gif )

Am montat la loc si senzorul ( merge exact cum ma si asteptam , impecabil , nu sunt nici un fel de problema ) mai ramane sa vedem cum se va comporta la urmatorul val de frig ...... dry.gif

This post has been edited by Minel: 24 Dec 2009, 15:54

Attached thumbnail(s)
Releu_alimentare_bobina_aprindere.JPG ( Size: 21.62k ) Number of downloads: 931


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 24 Dec 2009, 20:03
Post #6491


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




oricum bobina este alimentata de la baterie si alternator prin contactul de cheie direct , nu trece prin nici o siguranta (pentu cei mici , baterie , alternator bloc lumini , contact , bobina) este un singur traseu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 25 Dec 2009, 09:41
Post #6492


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Da, dar cica ei vor sa inlature caderile de tensiune de pe traseu ca ar avea prea multe intreruperi si contacte intermediare. Ideea lor e sa elimine chestia asta. Sa vad eu cand o crapa bobina la releul ala (ca si astea-s de o calitate "exceptionala") cum raman ei cu masina in intersectie sa surubareasca sub capota.

Oameni buni: un releu NU este intotdeauna o solutie viabila. Este foarte folositor dar NU in toate situatiile. Au si ele slabiciunea lor. Si inca ceva: Un releu are alt rol decat cel pe care i-l atribuiti voi: decupleaza/cupleaza un circuit de forta prin intermediunl unei tensiuni mici de comanda. Nu este cazul la problema sugerata de voi.
E parerea mea de om avizat cat de cat in ale electricii si electronicii auto.

Sarbatori fericite tuturor si porniri usoare la rece!


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 25 Dec 2009, 12:00
Post #6493


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Daca caderea de tensiune pe contact este mare, atunci releul este o solutie salvatoare cu costuri mai mici decat un contact nou. In plus protejeaza contactul de supracurenti si tensiuni de autoinductie (cu conditia sa fie un releu de calitate, si cred ca se gasesc astfel de relee). Odata facuta "instalatia" cu releu, iti iei unul de rezerva si il schimbi in soclu mai usor decat un bec.! smile.gif

Craciun fericit tuturor.! party.gif

This post has been edited by gotronic: 25 Dec 2009, 12:00


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 25 Dec 2009, 12:28
Post #6494


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Siconi @ 25 Dec 2009, 09:41)
Da, dar cica ei vor sa inlature caderile de tensiune de pe traseu ca ar avea prea multe intreruperi si contacte intermediare. Ideea lor e sa elimine chestia asta.
*




QUOTE(gotronic @ 25 Dec 2009, 12:00)
Daca caderea de tensiune pe contact este mare, atunci releul este o solutie salvatoare cu costuri mai mici decat un contact nou. In plus protejeaza contactul de supracurenti si tensiuni de autoinductie (cu conditia sa fie un releu de calitate, si cred ca se gasesc astfel de relee).
*



Tocmai , contactul cheie este unul NEIMAN frantuzesc , si caderea de tensiune pe contact este undeva la 0,3-0,5 V ..
Doresc sa montez un astfel de releu pt a asigura o tensiune ( nici nu stiu cum sa ma exprim ... blush.gif ) la "bornele" bobinei de inductie cat si a aprinderii mai "ferma" tinand cont ca ,in momentul in care dai cheie , electromotorul "suge" un curent mare si sa mai fie si temperaturi cu minusuri multe ... ( bateria "lucrand " la maxim 60 % din potentialul ei ) ....

Mai pe sleau , cu o baterie care are deja 4 ani in stare buna ... ( Rombat de 55 Ah,cu ochi magic ) la pornire sa ii asigur voltii necesari atat bobinei cat si aprinderii ... sleep.gif



--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 25 Dec 2009, 13:38
Post #6495


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Aprinderea functioneaza si la 9V wink.gif
Bobina, da! Ar avea nevoie de o tensiune buna ca sa dea o scanteie ferma. Dar, chiar si asa cu releul asta, electromotorul absoarbe mult curent la pornire si tensiunea pe baterie va scadea semnificativ in momentul pornirii, indiferent daca pui un releu sau nu, indiferent daca alimentezi bobina direct de pe baterie prin releu sau e alimentata prin contactul cheii. Singura chestie pe care o castigi sunt cei 0.3-0.5V ce iti cad pe contactul cheii. Cu NUMAI atata, la cat scade tensiunea cand dai la cheie... nu vei avea un voltaj mai satisfacator.

Ca exemplu:
- baterie buna (indiferent de varsta) care sta stabil la 13.2V, sa zicem (niciodata nu vom avea fix 12V, si va rog sa masurati pe orice baterie daca nu ma credeti). Asa!
- La actionarea electromotorului tensiunea va scadea la borne pana la 11V (aici depinde si de capacitatea bateriei; cu cat e mai mica, cu atat mai mult scade tensiunea la pornire)
- Cadere prin contact de, sa zicem, 0.3V
Rezulta o tensiune de 10.7V care ramane pentru celelalte ce se alimenteaza in momentul pornirii (B.I. si A.E.) Scanteia este prezenta intr-o masura.
Eliminand caderea de tensiune de pe contact, se castiga cei 0.3V la tensiunea nominala, deci B.I. si A.E. vor avea 11V in loc de 10.7V.
Diferenta aia de 0.3V ajuta cat ajuta un strop de benzina intr-un rezervor gol... fix nimic nu se intampla diferit. e prea mica diferenta de potential ca sa putem vorbi de imbunatatiri semnificative.
Nu sunt impotriva montarii acestui releu, e folositor, dar NU va rezolva problema. Veti intampina un efect cel mult placebo.
Daca chiar vreti, faceti voi calculele energiei scanteii pentru aceeasi bobina (aceeasi inductanta si impedanta, cu aceeasi sarcina) si aprindere electronica dar pentru ambele variante: 10.7V si 11V.
Eu sunt curios ce energie (exprimata in Joule) vom castiga cu cei 0.3V in plus.
Spor la calcule.

<span class='edit'>25 Dec 2009, 13:40:</span>
Aaa, inca ceva: nu am luat in calcul caderea de tensiune de pe bobina releului... Si nici caderea de tensiune de pe contactul releului, care ma gandesc ca si astea ar trebui sa intre in calcul. Faceti voi corectura pentru mine si adaugati si asta la "ecuatia" de mai sus.

This post has been edited by Siconi: 25 Dec 2009, 13:44


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Dec 2009, 14:58
Post #6496


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




e hai ca o baterie daca pica sub 10V cand pornesti motorul o schimbi. Ideea cu releul a fost de mult pusa pe topic si in mai multe ipostaze una alimentand aprinderea cu comanda de la contact alta suntarea rezistentei care e in serie cu bobina de inductie (gen bobina de inductie oltcit) si atunci cand e actionat eletromotorul atat in rest decuplandu-se suntarea.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 28 Dec 2009, 18:03
Post #6497


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Am inteles perfect rolul releului in ceea ce priveste suntarea rezistentei aditionale (acolo unde cazul a cerut prezenta ei). Dar in rest, nu vad un beneficiu major. In genere cam aceleasi pierderi le vei avea, aceleasi caderi de tensiune... Castigul de, sa zicem, 0.2 sau 0.3V e nesemnificativ in momentul pornirii motorului. NU se castiga practic nimic prim metoda asta. E un efect placebo. Am mai spus.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 28 Dec 2009, 19:59
Post #6498


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(djasu82 @ 27 Dec 2009, 14:58)
suntarea rezistentei care e in serie cu bobina de inductie (gen bobina de inductie oltcit) si atunci cand e actionat eletromotorul atat in rest decuplandu-se suntarea.
*




QUOTE(Siconi @ 28 Dec 2009, 18:03)
Am inteles perfect rolul releului in ceea ce priveste suntarea rezistentei aditionale
*



Puteti va rog sa detaliati..... unsure.gif eventual vreo schema ceva

QUOTE(djasu82 @ 28 Dec 2009, 20:42)
... sa zicem ai o bobina de oltcit care are inseriata o rezistenta aditionala ,
*




Chiar am .... icon_mrgreen.gif

This post has been edited by Minel: 28 Dec 2009, 20:50


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Dec 2009, 20:42
Post #6499


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Siconi @ 28 Dec 2009, 19:03)
Am inteles perfect rolul releului in ceea ce priveste suntarea rezistentei aditionale (acolo unde cazul a cerut prezenta ei). Dar in rest, nu vad un beneficiu major. In genere cam aceleasi pierderi le vei avea, aceleasi caderi de tensiune... Castigul de, sa zicem, 0.2 sau 0.3V e nesemnificativ in momentul pornirii motorului. NU se castiga practic nimic prim metoda asta. E un efect placebo. Am mai spus.
*



Nu cred ca s-ar monta de forma monteaza si ai sa vezi cat de repede porneste ... e vorba de initializare dupa aceea tensiunea poate sta si in 8V pe bobina ca tot o sa functioneze motorul evident daca e reglat normal carburatorul - aprinderea.

QUOTE(Minel @ 28 Dec 2009, 20:59)
Puteti va rog sa detaliati..... unsure.gif eventual vreo schema ceva
*


Schema tongue.gif era pe forum dar lasand schema ... sa zicem ai o bobina de oltcit care are inseriata o rezistenta aditionala , se monteaza contactele de la un releu ( evident in pozitia normal deschis) pe bornele de la rezistenta . Bobina releului se alimenteaza cu tensiune + preloat de la borna de comanda a bobinei eletromotorului si minusul de la caroserie.
Principiul de functionare cand acionezi eletromotorul ( demarorul) bobina releului e alimentata cu 12V sau 10V cat pica in sarcina ( datorita eletromotorului) si inchide contactele releului evident suntand rezistenta aditionala a bobinei de inductie atata timp cat e actionat eletromotorul. Dupa ce motorul a pornit suntul s-a decuplat evident si releul.
Iar daca doresti sa alimentezi aprinderea de la alternator evident trecand-o prin alt releu se poate face alimentarea bobinei releului se face prin firul cu +12V care vine de la contactul de la cheie si ( alimenta bobina de inductie initial).


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 29 Dec 2009, 11:38
Post #6500


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Off, Adi, daca ai fi mai concis in exprimare. Ai atatea de spus dar felul in care scrii lasa numai semne de intrebare. Eu, unul, nu am inteles nimic din ultima fraza si ma interesa.

LE: Am "infaptuit" o schema care sa ajute pe cei dornici sa faca chestia asta cu suntarea rezistentei aditionale. Sper sa va fie de folos.

Suntare_rez.ad._pt_B.I..JPG ( Size: 39.24k ) Number of downloads: 845


This post has been edited by Siconi: 29 Dec 2009, 12:04


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 29 Dec 2009, 12:50
Post #6501


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Din schema de mai sus , reiese ca o sa ai tot timpul alimentata bobina la 12 V .... unsure.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 29 Dec 2009, 12:52
Post #6502


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(Minel @ 29 Dec 2009, 12:50)
Din schema de mai sus , reiese ca o sa ai tot timpul alimentata bobina la 12 V .... unsure.gif
*


Nu e adevarat tongue.gif .


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 29 Dec 2009, 15:59
Post #6503


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




QUOTE(Minel @ 29 Dec 2009, 13:50)
Din schema de mai sus , reiese ca o sa ai tot timpul alimentata bobina la 12 V .... unsure.gif
*


ăia 12v se iau dupa cheie.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 29 Dec 2009, 17:08
Post #6504


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(pcostica @ 29 Dec 2009, 15:59)
ăia 12v se iau dupa cheie.
Bafta!
*



In cazul acesta , este corecta...

Tinand cont ca nu este precizat, doar 12V .... lasa loc de interpretari ... sleep.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Dec 2009, 18:28
Post #6505


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Siconi @ 29 Dec 2009, 12:38)
Off, Adi, daca ai fi mai concis in exprimare. Ai atatea de spus dar felul in care scrii lasa numai semne de intrebare. Eu, unul, nu am inteles nimic din ultima fraza si ma interesa.

LE: Am "infaptuit" o schema care sa ajute pe cei dornici sa faca chestia asta cu suntarea rezistentei aditionale. Sper sa va fie de folos.

Suntare_rez.ad._pt_B.I..JPG ( Size: 39.24k ) Number of downloads: 845

*



e da lasa ca se intelege ce naiba chiar trebuie sa scriu cuvant cu cuvant cu schita ... asa cum ai facut schema e corect !
QUOTE(Minel @ 29 Dec 2009, 13:50)
Din schema de mai sus , reiese ca o sa ai tot timpul alimentata bobina la 12 V .... unsure.gif
*


Dar ti-ai pus intrebarea oare bobina de la eletromotor ramane activata tot timpul dupa ce ai loat contacul de pe demaror ? Deci nu ramane (m-am referit la solenoid - bobina eletromotor)si asa nici releul si in final scurtul sau suntul format de contactele releului pe rezistenta aditionala se elimina.
Asa avea oltcitul daca nu ma insel cel putin la bobina care inca o mai am are mufe pentru a infige papuci de la un releu pentru a face acel sunt atata timp cat e dat la demaror.
Vedeti schema de mai jos cu cele 2 relee primul pentru suntarea R.A. (rezistenta aditionala) al doilea releu pentru alimentarea directa de la alternator pe plus 12V si comanda data prin contacul de la cheia de motor pozitia M cea care alimenta inainte bobina de inductie pe clasic cu +12V.

This post has been edited by djasu82: 29 Dec 2009, 19:21

Attached thumbnail(s)
scehma_alimentare_aprindere.JPG ( Size: 75.88k ) Number of downloads: 605


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 29 Dec 2009, 20:01
Post #6506


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




La Oltcit nu era nici un releu care sa scurtcircuiteze "rezistenta" aditionala. Pe celalalt terminal al rezistentei era un condensator nepolarizat de 50 microfarazi la 16V legat la masa ptr. deparazitarea instalatiei. Am pus in ghilimele "rezistenta" aditionala, ptr. ca nu era rezistenta ci un fel de termistor ca sa zic asa. La rece cand o masori are cca 0,6 ohmi, iar la cald (fierbine) pana in 1,5...2 ohmi. La minus 15 sau minus 20 grade cred ca are mai putin de 0,4 ohmi, asa ca acolo nu trebuie releu de suntare. Probabil de aia nici nu s-a pus.! smile.gif


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex1988
post 2 Jan 2010, 13:18
Post #6507


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 5 June 09
From: Bacau




Buna ziua domnule gotronic . in postul #6323 v-am spus problema mea si as vrea sa montez o aptindere at011 cu senzor.Am masurat fisele si am asa...
fisa 1- 2,7 ohmi
2- 2,7
3 2,4
4 4,4
la bobina am 6 ohmi in secundar primarul nu am reusit sa il masor .
delcoul pe care il am aum are codul 3230 care am inteles ca este pentru motoare de 1,3 cmc, iar eu am motor de 1,4, aceasta ar fi o cauza a puterii slabe pe care o are motoru?
daca puteti sa imi trimiteti o adresa de mail pe Pm pentru ca eu nu am destule posturi pentru a va da Pm cu adresa. Va multumesc


--------------------
RENAULT MEGANE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 2 Jan 2010, 16:44
Post #6508


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Vezi ca tu acolo ai masurat kiloohmi excl.gif . Pentru ca tu in secundarul bobinei trebuie sa ai peste 4 kiloohmi.
Si eu am motor 1.4 , dar cu delcou de 1.3.....si nici mie nu imi trage....dar daca ii dau avans(si culmea ca la motorache al meu ii place avansu mare ohmy.gif ) trage de rupe.
Incearca sa pui avansul al semn....si pe urma ii dai avans pana simti ca atunci cand accelerezi trage ca o salbatica.


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex1988
post 2 Jan 2010, 18:13
Post #6509


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 5 June 09
From: Bacau




Nu ma pricep la masuratori , a venit un coleg cu un multimetru, nu stiu ce a masurat, dar am 6 kiloohmi sau ohmi . Deci pare a fi bine , domnu gotronic a spus ca trebuie sa am intre 6 si 8. Nu are nimic daca pun aprindere cu senzor pt ca am o fisa de 4,4 si maxim trebuie 4 din cate am mai citit, vor fi probleme?

This post has been edited by alex1988: 2 Jan 2010, 18:48


--------------------
RENAULT MEGANE 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 2 Jan 2010, 20:45
Post #6510


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




daca in secundar rezistenta e mica sub 6k scanteia e slaba si se schimba bobina de inductie . Ma intreb de ce nu cumparati bobina de inductie iame sau tico ( evident cu cele expuse mai pe larg pe topic) .Iame are in secundar 12k si dupa mine scanteia e chiar foarte buna si lucreaza lejer bobina de inductie cu jucaria at011.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 215 216 217 218 219 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:18
Forum Renault