Aprindere electronica
![]() ![]() ![]() |
Aprindere electronica
dacis |
![]()
Post
#961
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#962
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 24 Mar 2006, 11:03) Daca nu protejeaza, pentru ce sa o mai tinem? De ce sa nu renuntam la ea pur si simplu? Incearca si sa retii C. Eu am inteles ca aprinderile gotronic in primul rand asigura o descarcare mai puternica din bobina> scanteie mai buna>ardere mai buna>eficienta. La cat costa si cat de usor se monteaza/demonteaza, plus ca nu se depaneaza (merge - bine, nu merge - o scoti) eu o prefer in fata celor complicate cu x senzori si x variabile in caz de functionare defectuasa. Oricum si la astea trebuie sa reglezi avans initial&shit, lucru de care nu scapi decat la cele cu senzori de detonatie care dau scanteia exact pe muchie. This post has been edited by Zaheiu: 24 Mar 2006, 11:32 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
calinp |
![]()
Post
#963
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
C = condensator
|
-------------------- |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#964
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Zaheiu @ 24 Mar 2006, 11:29) Incearca Malvina, fara senzor sau alte alea. Aia macar tine platina protejata. Si la fel, merge, bine, nu, o scoti. Si ca pret e tot pe acolo. Sau fa-ti una din cele simple date pe aici. @dacis-ti-a raspuns CalinP, C=condensatorul, poti incerca sa-l retii, adica sa-l legi unde spuneai. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#965
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(dacis @ 24 Mar 2006, 11:01) Vin si eu cu o intrebare cam de neavenit: daca aprinderile Gotronic nu sunt facute sa protejeze sensibil platinile intrucat nu reduc curentul pe platini, n-ar fi mai bine sa lasam condensatorul la locul lui? Poate astfel le-ar proteja mai bine, ce credeti? Nu lasati condensatorul la locul lui, ca merge mai prost si in plus se poate distruge aprinderea tranzistorizata, deoarece comanda tranzistorului din aprindere nu se mai face in comutatie ci mai lent. |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
gotronic |
![]()
Post
#966
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 24 Mar 2006, 11:03) Daca nu protejeaza, pentru ce sa o mai tinem? De ce sa nu renuntam la ea pur si simplu? Incearca si sa retii C. Protejeaza, si scanteia este stabilizata indiferent de turatia motorului si tensiunea pe acumulator, trbuie ca instalatia pe masina sa fie buna(in parametri nominali). Daca se "ard" sau oxideaza platinile verificati si contacul prin care vine +12 Vcc de la baterie pe langa razistenta primarului bobinei de inductie, fise etc cum scrie in instructiunile de utilizare si caracteristicile tehnice ale produsului. |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Liviu-Ioan |
![]()
Post
#967
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 14 January 06 ![]() |
Astept pareri! (de la electronisti!).
Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Dacia Super Nova
2002 Clima
|
|
ceacu |
![]()
Post
#968
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE Kinetix Salutare! Nu vreau sa te stresez, dar mai am cateva intrebari, deh..., ca un nespecialist... 1. De ce nu ai micsorat pur si simplu rezistenta de polarizare a platinei la Malvina, daca acel curent de autocuratare era prea mic si a trebuit sa pui lampa? Nu prea inteleg... 2. Ai reusit cumva sa redimensionezi adaptarea pt impulsuri parazite la schema postata de mine (de fapt e aproape identica cu aprinderea "IPA"). Iarta-ma daca te agasez, dar ma intereseaza sa-mi fac una si vreau sa mearga din prima... Poti sa-mi raspunzi pe gebaktum@yahoo.com, vad ca pe forum nu merge PM Multumesc mult de tot! 1. Aprinderea am dorit sa ramana sigilata (treaba s-a intamplat la 2-3 ore de la cumparare, si nu eram sigur daca nu o sa cer banii inapoi), pe urma din comoditate, a ramas asa 3 ani pana mi-am dat seama de cealalta problema (si oricum iesise din garantie). Lampa a ramas pana in ultima secunda a masinii (ajuta la reglarea avansului initial, deoarece am tunat carburatorul [original], si am modificat corectorul de avans, au fost momente in care la fiecare stationare scoteam manivela [inca mai aveam la ce o cupla] si mai invarteam putin de motor si de delcou [1-2 grade] lampa se vedea cu capota inchisa cand invarteam de manivela, dar m-am lamurit ca cel mai bine este tot cum recomanda fabricantul sa reglezi avansul). Odata cu uzura pintenului platinei avansul (si distanta platinelor) scade, si din experienta i-ti pot spune ca o scadere a avansului initial chiar cu 2-3 grade se simte si la cuplu (scade) si la consum (creste). Nu in ultimul rand rezistenta disipa caldura (in paralel cu tranzistorul) in acea cutiuta mica de plastic. 2. Inca nu m-am ocupat (pe de alta parte este foarte buna [atat cat este ea de buna] si de banii astia iei si o carcasa cu tot cu radiatorul de la tranzistor si cu izolatorul acestuia). La vremea aceea aveam in torpedou una de rezerva sigilata (inca o mai am dar tot nu mi-am gasit alta masina). This post has been edited by ceacu: 25 Mar 2006, 05:12 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
dacis |
![]()
Post
#969
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(gotronic @ 24 Mar 2006, 23:11) Protejeaza, si scanteia este stabilizata indiferent de turatia motorului si tensiunea pe acumulator, trbuie ca instalatia pe masina sa fie buna(in parametri nominali). Daca se "ard" sau oxideaza platinile verificati si contacul prin care vine +12 Vcc de la baterie pe langa razistenta primarului bobinei de inductie, fise etc cum scrie in instructiunile de utilizare si caracteristicile tehnice ale produsului. FALS. Nu protejeaza platina indeajuns de bine, orice ai face. Va spun din experienta: fise noi, bobina noua (de fapt doua bobine noi), toate celelalte noi si in parametri si tot se arde platina. Am fost sfatuit sa verific contactul si l-am verificat si e OK si tot se ard platinile. Curentul pe platina FARA aprinderea Gotronic 2,97A; CU aprinderea Gotronic 2,7A. Celelalte aprinderi de care aud pe aici aflu ca scad curentul de minim 10 ori, pe la 200mA ori chiar mai putin... P.S. Dupa raspunsul de mai sus cred ca sunteti chiar dl O.G. din TgM, nu-i asa? This post has been edited by dacis: 25 Mar 2006, 09:37 |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#970
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Pai daca "gotronic" e chiar "facatorul" aprinderilor Gotronic, l-as ruga sa comenteze putin schema si imaginile reverse engeneering pe care le-am publicat in paginile 20 (aproximativ) pentru Gotronic. Si poate ne explica si noua cum poate "facatura" d-sale sa protejeze platina, fara sa aiba conexiune de masa! Ca io unul nu vad cum s-ar putea proteja o platina, atata timp cat prin ea trec tot 2,7-3A.
Daca e chair "facatorul" Gotronicului si are tupeul sa vina aici si sa-si faca reclama, io promit solemn ca ma duc si trimit Protectia Consumatorului peste el. Nu am facut-o cand am descoperit escrocheria deoarece am considerat ca nu merita sa ma agit pentru 250 K lei, da daca mai si vine aici cu texte, apoi cu mine a pus-o! LOOOOL. Acu m-am uitat la profilul lui "gotronic" si e din Bucuresti. M-am ambalat degeaba, bine ca nu am facut "efract la inima" ![]() This post has been edited by dyogenes: 25 Mar 2006, 22:50 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
dex lada |
![]()
Post
#971
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Datasheet-ul pt bs570 il are careva ?
This post has been edited by dex lada: 26 Mar 2006, 00:06 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#972
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
Bs570 e piesa romaneasca (senzor hall)si nu cred ca o sa il gasesti in cataloagele de pe net mai repede sa il cauti in cataloage mai vechi cu piese de la microelectronica sau cu piese de uz industrial tot de la ei. o sa ma interesez si eu la serviciu ca am niste cataloage cu piese pe acolo
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
dacis |
![]()
Post
#973
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 26 Mar 2006, 00:46) Pai daca "gotronic" e chiar "facatorul" aprinderilor Gotronic, l-as ruga sa comenteze putin schema si imaginile reverse engeneering pe care le-am publicat in paginile 20 (aproximativ) pentru Gotronic. Si poate ne explica si noua cum poate "facatura" d-sale sa protejeze platina, fara sa aiba conexiune de masa! Ca io unul nu vad cum s-ar putea proteja o platina, atata timp cat prin ea trec tot 2,7-3A. Daca e chair "facatorul" Gotronicului si are tupeul sa vina aici si sa-si faca reclama, io promit solemn ca ma duc si trimit Protectia Consumatorului peste el. Nu am facut-o cand am descoperit escrocheria deoarece am considerat ca nu merita sa ma agit pentru 250 K lei, da daca mai si vine aici cu texte, apoi cu mine a pus-o! LOOOOL. Acu m-am uitat la profilul lui "gotronic" si e din Bucuresti. M-am ambalat degeaba, bine ca nu am facut "efract la inima" ![]() 1. Am motivele mele foarte intemeiate sa cred ca mister "Gotronic" este chiar cel ce le face, indiferent de ce scrie in profil. 2. Nu mai da si tu cu barda in om; este intr-adevar de meserie si, oricat de nemultumit ai fi tu, altul etc. (printre care si eu!) de aprinderea Gotronic, nu uita ca sunt multi care o lauda. Ca aprinderea asta in cazul multor masini chiar aduce imbunatatiri si chiar protejeaza platina e pentru mine o certitudine, vazand numeroasele posturi de posesori multumiti de mai sus. Atata doar ca eu, ca si altii, nu ma numar printre acesti fericiti. 3. Din cate am priceput eu, ideea de la care a plecat producatorul in construirea aprinderii Gotronic este ca sa obtina o scanteie puternica si relativ constanta, indiferent de turatie. Cum observa si raposatul intru forum DodoBird (Post #691 la aprinderi): "Copii hai sa nu exageram , e adevarat ca GOTRONICUL NU protejeaza platina !, dar totusi timpul de comutatie al trenzistorului este mult mai scurt deci : PUTEREA pe scanteie creste ca si la celelate tip Malvina." Ceea ce inseamna ca indirect intr-un fel protejeaza platina, prin micsorarea timpului in care prin platina trec cei aprox. 3A 4. Daca, asa cum zice Gotronic insusi mai sus, rezultatul principal urmarit prin fabricarea si utilizarea aprinderii sale este ca "scanteia este stabilizata indiferent de turatia motorului si tensiunea pe acumulator", atunci chestiunea cu protejarea paltinii este un lucru secundar pentru el... Poate ca n-ar fi rau sa-l invitam, totusi, pe domnul "Gotronic" sa ne explice scopul pentru care a facut aprinderea minune, ca si principiul constructiv... Cred ca are dreptul sa se apere, nu?... 5. Sa nu uitam ca pentru el producerea acestei aprinderi este o afacere, nu?... Gandeste-te cu cat o vinde el si cat castiga la o aprindere daca zilele trecute am vazut in magazin in Iasi una la 25 lei... (- 19%TVA=21lei; - 15-20% adaosul vanzatorului=16-18 lei. Cat costa piesele nu ma pricep, dar stiu sigur ca acel trazistor misterios il importa si e si destul de scump. Ei, ce mai zici de asta...) 6. Am un amic superelectronist (acum lucreaza in Africa, la montat retele multimedia cu conexiune direct prin satelit, ceva gen DigiTV pentru internet, telefonie si CaTV la un loc -- cica acolo nu mai merita azi punerea la punct a unei infrastrucuri terestre, fie ea supraterana ori subterana; ei trec deja la urmatoarea etapa...) care mi-a zis ca si cea mai mare parte a aprinderilor care protejeaza platina (fara sa o elimine, ca acelea o protejeaza de tot, lasand-o in ambalajul producatorului) au, de regula, alt dezavantaj -- ard mult mai repede decat in cazul absentei unei aprinderi electronice, in ordine, capacele delco, bobine si bujiile. Imi amintesc de faptul ca zicea ca este sigur ca durata de viata a unui capac delco va scadea dramatic in cazul utilizarii unei aprinderi ce protejeaza platina si ca am de ales ce vreau sa schimb mai des -- platinile sau capacul... Da' asta era doar un calcul teoretic asa ca nu baga mana in foc... Lamuriti-ma cum stau, totusi, lucrurile... P.S. 1. Apropo de punctul 2 de mai sus, Dyogenes vezi ca ti-am trimis ieri un PM 2. Nu mi s-a parut ca isi face reclama; electronistii de pe aici lamuriti-l ca sunteti chiar electronisti, nu ageamii ca alde mine |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#974
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
1. Am primit mesajul de la tine, dar aprinderea nu am facut-o inca
2. Nu inteleg prin ce mecanism crapa capacul de delcou daca ai aprindere electronica 3. Nu inteleg cum "rupe" tranzistorul ala mai repede circuitul, atat timp cat tot platina este cea car intrerupe masa montajului 4. Mi se pare imposibil sa "stabilizezi" scanteia atat timp cat tensiunea de alimentare nu e stabilizata. La CDI e alta poveste, tensiunea din secundarul trafului ridicator chiar e stabilizata la 300 V, dar pe aprinderile inductive nu vad cum a face asta. Ca la o aprindere electronica adevarata, timpul scurt de comutatie al tranz asigura o scanteie mai puternica, suficient de puternica pt aprniderea amestecului chiar daca acu e descarcat e alta poveste. Dar nu e "stabilizata". De altfel am mai promis odata ca nu mai scriu nimic despre gotronic, ca nu merita efortul. Si de acum inainte promit solemn ca ma tin de cuvant. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
dacis |
![]()
Post
#975
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 26 Mar 2006, 14:00) 1. Am primit mesajul de la tine, dar aprinderea nu am facut-o inca 2. Nu inteleg prin ce mecanism crapa capacul de delcou daca ai aprindere electronica 3. Nu inteleg cum "rupe" tranzistorul ala mai repede circuitul, atat timp cat tot platina este cea car intrerupe masa montajului 4. Mi se pare imposibil sa "stabilizezi" scanteia atat timp cat tensiunea de alimentare nu e stabilizata. La CDI e alta poveste, tensiunea din secundarul trafului ridicator chiar e stabilizata la 300 V, dar pe aprinderile inductive nu vad cum a face asta. Ca la o aprindere electronica adevarata, timpul scurt de comutatie al tranz asigura o scanteie mai puternica, suficient de puternica pt aprniderea amestecului chiar daca acu e descarcat e alta poveste. Dar nu e "stabilizata". De altfel am mai promis odata ca nu mai scriu nimic despre gotronic, ca nu merita efortul. Si de acum inainte promit solemn ca ma tin de cuvant. 1. OK. astept 2. In anumite regimuri puterea scanteii este mult prea mare (mai precis tensiunea... si capacul se strapunge). Sunt curios daca i s-a intamplat asta cuiva care avea aprindere care protejeaza platina, gen Malvina etc. 3, 4. Asteptam sa ne explice dl "Gotronic"; ca totusi trebuie lamurit misterul acestei aprinderi: cum se face ca la unii pare sa dea rezultate trasnet iar la altii... frectie la picior de lemn. P.S. Never say never....... Mai ales ca e vorba de un targmuresean de-al tau! |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
ceacu |
![]()
Post
#976
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
AVERTIZARE: NU VREAU SA FIU BANUIT DE INTERESE ASCUNSE!
Oare aprinderea de Rosie de Tg. Mures este chiar o teapa? La prima vedere am avut impresia ca da, dar: Desi nu are terminal de masa (cu implicatia ca intregul curent al bobinei de inductie trece prin platini), totusi desi initial intreruperea curentului din bobina e data de contactele platinate, tensiunea care se aplica asupra respectivelor contacte nu creste deasupra tensiunii de alimentare a aprinderii (14.4V), diferenta de tensiune pana la tensiunea ce apare intre bornele de alimentare a bobinei de inductie (care este egala cu tensiunea din secundar impartita la raportul de transformare, adica reflectata in primar, plus tensiunea data de efectul inductantei de scapari a primarului bobinei) si care are cam 300V, este preluata de tranzistorul respectiv (din pacate nu se cunoaste tipul lui dar dupa cum este este polarizat (cu divizor de tensiune) pare bipolar (eventual darlington). In scurtul timp in care tranzistorul incepe sa sa blocheze, curentul bobinei circula pe ochiul format din alimentare - bobina - tranzistor - condensator electrolitic - alimentare, tensiunea bornei legate la platina creste (putin) peste tensiunea de alimentare (14,4V), iar tranzistorul fiind polarizat invers se blocheaza. Uzura contactelor este data de "puterea de rupere" a contactelor care la montajul clasic putem spune (cu o mare aproximatie) ca este 3A*300V=900VA, aproximatia este data de faptul ca atunci cand tensiunea creste la 300V curentul nu mai este 3A, iar la Gotronic (in cazul ideal) este de 3A*14,4V=43,2VA (iarasi o aproximatie si anume ca tensiunea nu creste peste cea de alimentare). Se poate face un simplu (si socant) test: se pune mana pe firul ce duce la contactul mobil al delcoului cu si fara Gotronic (in locul mainii se poate folosi osciloscopul), si se observa prezenta sau absenta scuturaturilor (sau forma de unda a semnalului pe osciloscop), si ne putem lamurii imediat. ATENTIE: SCUTURATURILE IN ACEL LOC POT FI FATALE! Sper ca s-a inteles gluma ca nu vreau sa fiu dat in judecata daca cineva moare electrocutat de primarul bobinei de inductie. Si nu in ultimul rand avantajul ca in cazul strapungerii tranzistorului, condensatorul electrolitic si rezistentele din baza se ard (intrerup) imediat iar motorul functioneaza (pe tacute) pe montajul clasic (cu ce a mai ramas din Gotronic pe post de rezistenta de balast). Oare cati dintre voi care va plangeti ca Gotronicul va mananca platinile, nu aveti ramas din Gotronic decat o 'rezistenta' de balast? Daca ne intrabam ce este mai bine sa inlocuim adica platinele sau capacul de delcou raspunsul cred ca este evident si anume capacul deoarece oricum este o piesa consumabila iar inlocuirea sa nu presupune alte reglaje suplimentare (gen distanta la platini si obligatoriu avansul initial), deci orice nespecialist poate inlocui (chiar pe intuneric si fara scule) capacul de delcou. This post has been edited by ceacu: 26 Mar 2006, 17:23 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#977
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Mai ceacu, tu pe undeva ai dreptate. Sincer nu am suficienta rabdare la ora asta sa urmaresc cu f mare atentie explicatiile stiintifice, dar "ceva" face aprinderea aia. Sa stii ca eu am studiat-o mult, am banuit-o a fi un simplu fir... etc. Nu e un simplu fir, dovada ca se poate scoate condensatorul de la sistemul de aprindere. Dar cert e ca nu protejeaza platina, asa ca in afara de o scanteie poate ceva mai ampla, nu obtii nimic. Ori, daca ai bobina buna, obtii scantei destul de ample si pe apr. clasica. Smecheria era tocmai protectia platinilor, inlaturarea "dansarii" platinii (cu tu insati ai propus cu introducerea acelui mic delay), etc. Toate astea nu le ai cu Gotronic...
(Iacata ca mi-am incalcat din nou promisiunea) ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
ceacu |
![]()
Post
#978
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 26 Mar 2006, 22:36) Mai ceacu, tu pe undeva ai dreptate. Sincer nu am suficienta rabdare la ora asta sa urmaresc cu f mare atentie explicatiile stiintifice, dar "ceva" face aprinderea aia. Sa stii ca eu am studiat-o mult, am banuit-o a fi un simplu fir... etc. Nu e un simplu fir, dovada ca se poate scoate condensatorul de la sistemul de aprindere. Dar cert e ca nu protejeaza platina, asa ca in afara de o scanteie poate ceva mai ampla, nu obtii nimic. Ori, daca ai bobina buna, obtii scantei destul de ample si pe apr. clasica. Smecheria era tocmai protectia platinilor, inlaturarea "dansarii" platinii (cu tu insati ai propus cu introducerea acelui mic delay), etc. Toate astea nu le ai cu Gotronic... (Iacata ca mi-am incalcat din nou promisiunea) ![]() Ai dreptate, montajul respectiv e o mare porcarie, cu avantajul ca la defectarea lui utilizatorul nu-si da seama. (cand mi-am cumparat Malvina, vanzatorul mi-a adus tot Gotronic spunandu-mi ca aia trebuie s-o iau [era prima si singura data in viata mea cand am vazut-o], cand mi-am luat a doua Malvina [rezerva], alt vanzator tot Gotronic [de aia rosie de Tg-Mures] se chinuia sa-mi vanda, asa ca nu inteleg cum doar porcariile au succes in acest kkt de tara). Adevarata smecherie este inlocuirea platinelor (si a sistemului distribuitor), dar la noi in tara nu s-a gasit nimenea, nici chiar fabrica nici chiar in 1998 pe cand inca mai feceau dacii cu carburator, sa produca un sistem semi-electronic asemanator cu delcourile electromagnetice (ma mir cum in America gasesti kituri de aprindere pentru masini cu delcou clasic desi sunt primii care au implementat injectia si catalizatorul, dar se pare ca acolo inca mai exista piata pentru asa ceva), iar la noi singurele INOVATII (mai raspandite) in domeniu sa fie Gotronicul si economizorul de benzina (o biata tabla care sugruma admisia). This post has been edited by ceacu: 27 Mar 2006, 00:09 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#979
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Dar delcouri fara platina s-au facut! Erau puse pe unele Dacii de export. Am vazut eu una adusa din Ungaria care avea delcou optic. Era o chestie supersimpla, o elice de plastic cu 4 pale care intrerupea raza unui LED ce cadea pe un fototranzistor. Nici nu trebuia sa modifici mult delcoul, puteai oricand sa montezi platina clasica, in 10 min, la marginea drumului. Sa stii ca si eu m-am mirat cand am vazut o poza cu un jeep misto, care avea capac de delcou. Am crezut ca am vedenii, da clar era capac de delcou. Nu ma vazut ce era sub capac, daca era cu platina sau fara. Eu am facut un sistem fara platina, cu trad. Hall care merge super OK. Nu am mers pe varianta optica de frica prafului care s-ar putea depune pe LED si fototranzistor.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#980
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Multumesc pt senzori, am scris privat.
Acuma, senzorul ala unde se monta si cit e de mare? Ca in delco de dacia am incercat dimensional unul de HP 1120, e prea mare. Poate sa pui palele prin zona lulelei. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#981
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(ceacu @ 26 Mar 2006, 23:54) Ai dreptate, montajul respectiv e o mare porcarie, cu avantajul ca la defectarea lui utilizatorul nu-si da seama. (cand mi-am cumparat Malvina, vanzatorul mi-a adus tot Gotronic spunandu-mi ca aia trebuie s-o iau [era prima si singura data in viata mea cand am vazut-o], cand mi-am luat a doua Malvina [rezerva], alt vanzator tot Gotronic [de aia rosie de Tg-Mures] se chinuia sa-mi vanda, asa ca nu inteleg cum doar porcariile au succes in acest kkt de tara). Adevarata smecherie este inlocuirea platinelor (si a sistemului distribuitor), dar la noi in tara nu s-a gasit nimenea, nici chiar fabrica nici chiar in 1998 pe cand inca mai feceau dacii cu carburator, sa produca un sistem semi-electronic asemanator cu delcourile electromagnetice (ma mir cum in America gasesti kituri de aprindere pentru masini cu delcou clasic desi sunt primii care au implementat injectia si catalizatorul, dar se pare ca acolo inca mai exista piata pentru asa ceva), iar la noi singurele INOVATII (mai raspandite) in domeniu sa fie Gotronicul si economizorul de benzina (o biata tabla care sugruma admisia). |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
gotronic |
![]()
Post
#982
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Imi pare rau ca atunci cand nu intelegi un fenomen, inseamna neaparat ca este ceva in neregula. In legatura cu aprinderea "gotronic", am aflat tarziu de discutiile de pe forum si nu am putut interveni. Daca cineva doreste informatii suplimentare se poate adresa direct producatorului. Sunt prea ,,agitat" acum, dar totusi incerc sa dau cateva lamuriri pentru cei interesati. Marile probleme ale aprinderilor electronice in general sunt bobinele de inductie proaste care au intrat pe piata romaneasca, si lipsa fiselor de calitate, respectiv cu rezistente ohmice corespunzatoare. Aprinderea de Tg. Mures scoate in primarul bobinei o tensiune de autoinductie de pana la 450 Vcc, STABILIZATA chiar daca unii nu pricep cum desi nu are borna de masa, iar tensiunea la platini este aproximativ tensiunea bateriei +max 2 V. Bobinele de inductie care mai sunt pe piata(cele de import) unele sunt atat de slabe ca dau scanteie in secunarul bobinei la chiar mai putin de 2-3 mm. Bobinele arata la fel ca cele de Sf. Gheorghe (care nu se mai fabrica) dar unele nu au piulite si altele au alte coduri de identificare. In momentul de fata nu exista din cate stiu eu decat o singura bobina omologata de RAR(registrul auto roman) si anume una bulgareasca care merge destul de bine pentru aprinderile clasice.
In mod normal platinile nu ar trebui sa se "arda" nici pe clasic daca bobina de inductie nu are spire in scurt circuit, deci rezistenta ohmica prea mica, sau condensatorul este bun. Dar, din pacate nimeni nu masoara aceste elemente nici macar cei de Service ci monteaza dupa POZA din prospect, necitind prospectul cu instructiuni. Revenind la arderea platinilor aceasta se produce in urmatoarele cazuri: - Bobina de inductie cu spire in scurt circuit(sau necorespunzatoare respectiv bobine care se folosesc la aprinderile electronice integrale si au rezistente ohmic sub 1 ohm, ceea ce duce la curnti de cca 14Amperi !!!! la 14 Vcc ) |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ceacu |
![]()
Post
#983
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(gotronic @ 28 Mar 2006, 21:46) Imi pare rau ca atunci cand nu intelegi un fenomen, inseamna neaparat ca este ceva in neregula. In legatura cu aprinderea "gotronic", am aflat tarziu de discutiile de pe forum si nu am putut interveni. Daca cineva doreste informatii suplimentare se poate adresa direct producatorului. Sunt prea ,,agitat" acum, dar totusi incerc sa dau cateva lamuriri pentru cei interesati. Marile probleme ale aprinderilor electronice in general sunt bobinele de inductie proaste care au intrat pe piata romaneasca, si lipsa fiselor de calitate, respectiv cu rezistente ohmice corespunzatoare. Aprinderea de Tg. Mures scoate in primarul bobinei o tensiune de autoinductie de pana la 450 Vcc, STABILIZATA chiar daca unii nu pricep cum desi nu are borna de masa, iar tensiunea la platini este aproximativ tensiunea bateriei +max 2 V. Bobinele de inductie care mai sunt pe piata(cele de import) unele sunt atat de slabe ca dau scanteie in secunarul bobinei la chiar mai putin de 2-3 mm. Bobinele arata la fel ca cele de Sf. Gheorghe (care nu se mai fabrica) dar unele nu au piulite si altele au alte coduri de identificare. In momentul de fata nu exista din cate stiu eu decat o singura bobina omologata de RAR(registrul auto roman) si anume una bulgareasca care merge destul de bine pentru aprinderile clasice. In mod normal platinile nu ar trebui sa se "arda" nici pe clasic daca bobina de inductie nu are spire in scurt circuit, deci rezistenta ohmica prea mica, sau condensatorul este bun. Dar, din pacate nimeni nu masoara aceste elemente nici macar cei de Service ci monteaza dupa POZA din prospect, necitind prospectul cu instructiuni. Revenind la arderea platinilor aceasta se produce in urmatoarele cazuri: - Bobina de inductie cu spire in scurt circuit(sau necorespunzatoare respectiv bobine care se folosesc la aprinderile electronice integrale si au rezistente ohmic sub 1 ohm, ceea ce duce la curnti de cca 14Amperi !!!! la 14 Vcc ) Bun si daca Gotronicul e asa bun (de eu dupa o facultate de profil nu ma pot prinde), atunci ce parere ai despre Malvina? Si legat de spirele in scurtcircuit, daca sunt prezente atunci AUTOINDUCTIA este mai slaba! si nu s-ar arde contactele (asa zise) platinate. This post has been edited by ceacu: 28 Mar 2006, 21:09 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#984
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Desi ar trebui sa ma enervez, nu stiu de ce ma p... pe mine de ras! Omu asta chiar ne ia de tampiti! Mi e mi se pare foarte clar ca am scris 3,5 - 4 A si nu 14! Si daca bobina e de 3 ohmi, si repetentu de clasa a VIII stie ca la 12V intensitatea nu poate fi mai mare de 4 A. In ceea ce ma priveste, cu certitudine am masurat impedanta (mai corect rezistenta in cc) a bobinei. Si, daca Mr Gotronic e asa de convins de maretia inventiei sale, il rog io frumos sa ne explice si noua, astora cu mai putin "crier", functionarea concreta a nazdravaniei. Nu de alta dar io chiar nu am gasit sub siliciul ala negru vreun element stabilizator. Urmeza sa-mi zica ca e un tranz "special" cu zenner incorporat (sau cu eclator, mai stii?) Da si daca ar fi, tot aberant ramane, ca odata deschis ruptorul, circuitul de masa se intrerupe si tranz-ul nu mai e in paralel pe bobina... asa ca nu mai are cum sa-i stabilizeze curentul in momentul SCADERII fluxului magnetic. Hai nene ca nu tine, stiu sa deosebesc papagalu de cioara!
De altfel si exprimarea lui il cam tradeaza... "Aprinderea de Tg. Mures scoate in primarul bobinei o tensiune de autoinductie de pana la 450 Vcc, STABILIZATA". Pai daca e "DE PANA LA" nu e STABILIZATA. Si inca ceva... Ramane obsesia mea: Daca eu ma insel, explica-mi unde gresesc! Descrie aici, in public, de fata cu oameni care stiu cate ceva electronica, functionarea dispozitivului. Ai dedicat multe randuri producatorilor de bobine, de platini, etc. dar nimic despre functionarea montajului. De ce oare? Astept (si cred ca si alti colegi de forum) o descriere plauzibila a functionarii. Pt Diaconuliviu: ma bucur ca senzorii Hall au ajuns la tine. Da, am mai multi cu defecte de marcaj, dar sunt toti BS570. Nu trebuie sa/mi trimiti nimic inapoi. Nu stiu, eu nu am incercat sa tai din ei, dar putin probabil ca deasupra gaurii de prindere sa aiba ceva circuite. Incearca, chiar daca ii distrugi, mai am si iti mai trimit. Merita incercat. Eu am dat jos nitul de la pintenul platinii, am dat jos pintenul si am fixat acolo cu un surub mic o bucata de textolit (din acela fibros, nu din cel casant) in forma literei L, pe care am fixat senzorul. L-am fixat prin cositorirea terminalelor pe bucatica de textolit. Corpul senzorului ajunge la 5mm deasupra buzei inf. a lulelei. In lulea ma dat 4 gauri de 5 mm, perpendiculare, si am fixat 4 magn. cilindrici. I-am introdus putin fortat (nu forta tare ca se crapa luleaua) si i-am fixat cu Picatura. Nu am avut probleme sa sara, dar cu prima ocazie voi aplica metoda lui Giurisici Fabian cu tila termocontractila. Am vazut pe forum o idee excelenta (cred ca era a lui Dex_Lada sau moshulik, nu mai stiu exact), si anume sa se fol 4 senzori in paralel si 1 magnet. E mult mai usor sa pui EXACT perpendicular 4 senzori pe un cablaj decat 4 magneti intr-un corp de lulea. E adevarat ca montajul mecanic (ma gandesc la avansul vacuumatic)e mai complicat, dar cert ca si precizia e mult mai buna. Daca ai timp merita sa incerci. E acu sunt la servici 12 H pe zi, nu mai am timp de nimic, da cand ma eliberez un pic, fac o aprindere simpla pt Dacis si experimentez un delcou cu 1 magn si 4 senzori. Voi folosi BS570, sunt fiabili. Mai ma un tip de senzori Hall, dintr-o tastatura straina, da nu am gasit nici un catalog pt ei. Au 4 terminale, unul din ele pare a fi baza unui tranz. incapsulat. Chiar daca nu am catalogul, ii stiu folosi, se comporta in principiu la fel, pun iesirea la masa cand simt un camp magnetic. Cred ca voi incerca o apr. si cu acest ultim tip, asa, de curiozitate. This post has been edited by dyogenes: 28 Mar 2006, 22:53 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#985
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dyogenes @ 28 Mar 2006, 22:34) [...] Mai ma un tip de senzori Hall, dintr-o tastatura straina, da nu am gasit nici un catalog pt ei. Au 4 terminale, unul din ele pare a fi baza unui tranz. incapsulat. Chiar daca nu am catalogul, ii stiu folosi, se comporta in principiu la fel, pun iesirea la masa cand simt un camp magnetic. Cred ca voi incerca o apr. si cu acest ultim tip, asa, de curiozitate. Acel pin e cumva iesire Q "barat"? Adica in contratimp cu cea "normala"? Sau, la unele e pin PRG, care pus la masa da pe iesire sa zicem 1 la cimp magnetic, iar pus la + inverseaza situatia (0 la cimp magnetic). Acuma sa intreb ceva: am demontat motorase de cooler (sursa sau procesor) si au pe placuta interna un circuit 4 pini, marcat asa: HI 401 APX9140 (AD595) Nu-l gasesc in datasheetcatalog.com, doar la ad595 ceva DIL 14 deci nu e situatia reala. Este HALL sau driver pt astfel de motoare? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#986
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Si eu am desfacut multe motorase din acelea de cooler, si nu aveau altceva decat traductor Hall, nu aveau CI driver. O sa ma uit mai atent sa vad ce face pinul ala. Ar fi frumos sa fie cum zici tu, ca nu ai mai avea nevoie de tranzistor inversor. Ma uit. Pana acum nu am facut-o deoarece am ff multe BS570. Vezi ca la "sistem electromagnetic in loc de platina" s-a scris ceva despre BS057 sa nu fie oare doar o eroare de mercaj?
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
gotronic |
![]()
Post
#987
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Nu stiu de ce este atata rautate in limbajul unora. Platinele se "ard", datorita arcului electric ce apare in timpul deschiderii(daca sunt dimensionate pentru un anumit curent, respectiv bobina) si nu de curentul electric ce le strabate. Repet si fac aici referire numai ptr. cazurile "normale" respectiv folosirea de bobine adecvate prevazute de fabricant. Se stie din clasele primare ca arcul electric apare la o tensiune de cel putin 40 Vcc. La aprinderea de Tg. Mures limitarea tensiunii pe platini se face fata de borna + a bateriei (prin intermediul cheii de contact), cum o face este f. simplu dar nu cred ca cine produce asa ceva are vreun interes sa "explice cum", mai urmeaza sa cereti detalii despre componentele folosite, schema de cablaj, documentatia de executie etc. Eu nu am vrut sa fac pe nimeni "tampit cu scoala" sau cam asa ceva, ci doar am expus marile probleme ce apar in practica.(Chiar daca sau folosit bobine si fise noi nu inseamna ca sunt si bune neaparat). "Siliciul ala negru" este rasina epoxidica colorata in negru pentru a se proteja tocmai schema electronica si probabil asta deranjeaza cel mai tare. "tranzistorul" de care vorbiti este chiar asa ceva specializat si din import. Cand am spus ca tensiunea in primar urca pana la 450Vcc nu inseamna ca nu este stabilizata, ci depinde de la lot la lot si intro mica masura cu temperatura(400-450 inseamna mai putin de 15%) si acest factor de stabilizare nu afecteaza functionarea. Nu exclud si faptul ca ar putea fi stricata aprinderea cu pricina de arde platinile dar, dar trebuie verificate toate datele si pe urma sa aruncam cu nori. Daca esti din Tg. Mures de ce nu mergi la gotronic sa rezolve problema, ca de protejat platinile SIGUR o face si asta este dovedita in timp de utilizatori, daca nu o face ceva este in neregula. REPET inca odata ca nu curentul electric ce trece prin platina este cauza arderii acestora ci tensiunea care apare pe platini si aici trebuie "cautat". Eu nu am citit tot topicul cand am dat un exemplu cu bobina de 1 ohm. Iar contactul se masoara "in sarcina" respectiv cu platina inchisa si bobina legata in circuit masurand tensiunea la bornele bobinei care trebuie sa fie aprox. tensiunea de pe acumulator(cheia de contact pe pozitia motor pornit). Daca mai doriti raspunsuri care pot fi date si nu explicate neaparat, va rog.
P.S. Aprinderea este omolagata de RAR si verificata de laboratoare specializate conform unui caiet de sarcini si a normelor in vigoare. Nu doresc nimanui sa se apuce de asa ceva in necunostinta de cauza. Dar nu intotdeauna, un produs in general, multumeste pe toata lumea. Daca mai pot o sa mai revin dar va rog fara"cuvinte grele" la adresa unuia sau a altuia, chiar daca "avem facultati pe profil". Omul cat traieste are de invatat si cu cat invata mai mult isi da seama cat de prost este si cat mai are de invatat.!!!!!!!!! (fara rautate) |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ceacu |
![]()
Post
#988
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
I-mi pare rau dar si subsemnatul am incercat sa explic aceleasi lucruri (legat de arderea contactelor si tensiunea arcului electric [pare-se ca am zis ceva de putere]). Daca respectiva aprindere este omologata RAR (si presupun de bun simt ca este si patentata la OSIM), nu vad care-i problema sa ni se dea schema electronica (cu valorile componentelor) ca sa intelegem (daca tot suntem prosti cu facultati) modul de functionare si sa ne dem seama daca cumva respectivul montaj nu este cumva o teapa (cu sau fara rea intentie). Nu am primit inca raspunsul legat de Malvina AP EA-01C sau 02 (care este produsul concurent), deci trag concluzia unei pareri subiective (paranteza la produsul concurent valoarea adaugata a fabricantului Malvina este mai mica decat la Gotronic deoarece la Gotronic intra mai putin material iar pretul de vanzare este similar), deci bag seama de existenta unui interes pecuniar. Nici subsemnatul nu a fost foarte multumit de Malvina dar a aplicat (pe riscul propriu) niste masuri corective care se pare ca au functionat. Intrebare retorica: ce se intampla la un Gotronic la care tranzistorul se strapunge? Motorul mai functioneaza? Daca da de ce? Astept raspuns intai la aceste intrebari. Multumesc. This post has been edited by diaconuliviu: 29 Mar 2006, 14:01 |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
gotronic |
![]()
Post
#989
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Apropo. Referitor la aprinderi electronice fara platina, exista in curs de fabricatie (chiar aproape de finalizare) o aprindere tranzistorizata cu 4 fire (si masa), care nu a putut fi scoasa in productia de serie datorita pretului ridicat. Aceasta are un curent prin platina de cca 30 mA suficient pentru autocuratirea platinilor si lucreaza cu un traductor Hall ce se monteaza in locul platinei fara nici o modificare.
Se duc tratative pentru importul de componente. Nu se reusea un pret sub 500K la producator, dar cred ca si asa pretul nu este mare.!!!!?????? Sa vad atunci ce se mai vorbeste pe forum. Aprinderea este in aceeasi caracasa rosie numai ca are inca un fir de masa in plus.(NEGRU) si ii zice deocamdata AT 011 (sunt montate cca 100 buc. pe diferite masini pentru teste si merge se pare foarte bine) Am uitat sa specific ca functioneaza atit cu platina cat si cu senzo Certati-va, va rog, in particular. Nu mai postati succesiv, aveti EDIT. This post has been edited by diaconuliviu: 29 Mar 2006, 14:06 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#990
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(gotronic @ 29 Mar 2006, 13:55) [...]Aceasta are un curent prin platina de cca 30 mA suficient pentru autocuratirea platinilor [...] Din umilele cunostinte, pentru autocuratare is necesari 200-300 mA, totusi. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 10:17 |