O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
![]() ![]() |
O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
espacern |
![]()
Post
#331
|
||
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
|
||
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|||
79_BMS |
![]()
Post
#332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(ment @ 9 Sep 2009, 22:33) Arata prea bine.. Dar se vede dezavantajul chiulasei de dacie, si a galeriei normale cu carfilul - diferenta dintre cum au mers cilindrii 1 cu 4 si 2 cu 3. Zilele astea mi-am bagat si eu dejtele prin chiulasa, si am vazut diferenta mare intre porturile admisie/evacuare din mijloc si cele exterioare, motorul cere orizontalele ca sa mearga cu adevarat echilibrat ![]() Daca nu e secret, ce o sa faci cu tachetii ? Cu cat ii 'scurtezi' ? Ca nici eu nu stiu cat sa iau din ei. Ceva detalii despre axa aia ? Sper ca nu e dinaia grava cu "peste 300 de grade" ![]() Legat de pompa de alpine, ala avea un singur carburator, interesant ca pe Alpine A110, cu orizontale, era pompa mecanica (fara cama) aceeasi ca pe R12 ![]() Copy_of_100620091014.jpg ( Size: 104.93k ) Number of downloads: 184 QUOTE(cristidb @ 10 Sep 2009, 07:39) Foarte bine ca schimbi axul cu came. N-ar trebui sa afecteze fiabilitatea si e mutarea normala dupa cat te-ai chinuit sa pui orizontale. 10,3:1 pe motorul asta e cam mult. Nu pune benzina sub 98 in el dupa maririea raportului de compresie. Motoarele moderne au raport de compresie mare, dar au alta forma a camerei de ardere, senzori de detonatii... |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#333
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 12 Sep 2009, 19:54
Ment, tachetii nu-i scurtez. Scurtandu-i, se diminueaza suprafata de contact cu blocul. Nu fac nimic sa deteriorez blocul, toata povestea asta are la baza pastrarea blocului din actele masinii. Mai mult, scurtarea lor are ca scop micsorarea masei de inertie. Da' eu mai mult de 5500 de ture n-am sa cer vreodata de la motorul asta, asa ca n-are rost. Tachetilor le voi imbunatati ungerea. Modu-n care fac asta mi-a fost explicat de un prieten care nu are o parere foarte buna despre forumurile auto, asa ca de data asta, sorry, detaliile vor lipsi. Referitor la arborele cu came, este facut de aceeasi persoana de care am pomenit mai sus, la fel, detalii multe nu pot da. E o idee mai "deschis" decat la Alpine aspirat. Baiatu' cu chiulasa azi n-a fost disponibil, atelierul de prelucrari e inchis sambata, deci a picat si varianta tachetilor, asa c-a trebuit sa-mi umplu timpul cu altceva. Daca v-apucati vreodata sa schimbati axa cu motorul pe masina si n-aveti 1300, cred c-o sa va loviti de o problema. Nu iese din cauza barei fata. Vechea axa (TS) vede lumina zilei: DSC03513.JPG ( Size: 504.18k ) Number of downloads: 213 Cea noua, infipta bine in rabla: DSC03512.JPG ( Size: 470.93k ) Number of downloads: 221 Normal c-am schimbat si intinzatorul de lant original, vechi de 21 de ani si 125 mii km, pe care, de nevoie, anu' trecut l-am lasat in motor. In locul sau am pus un intinzator Febi, "pereche" cu lantul. Ca sa dau jos capacul distributiei, n-am slabit baia de ulei, stiind-o bine lipita cu silcon, fiindu-mi lene, etc. Asa ca la remontare, asa cum m-asteptam, n-am mai putut centra simeringul pe butucul fuliei. L-am sunat pe Liviu (Diaconu) si mi-a spus ca risc distrugerea simeringului daca pornesc motorul asa. Concluzie - schimbare de plan. Operatiunea pe care o lasasem pentru sfarsit, si anume schimbarea baii de ulei si a pompei de ulei, a ajuns sa fie urmatoarea pe lista. Si inc-o poza, cu un om fericit (NOT!) DSC03514.JPG ( Size: 204.78k ) Number of downloads: 240 2017 edit: pfuai, cat par aveam acu' 10 ani... ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#334
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(payty @ 13 Sep 2009, 12:43) daca iei din chiulasa, ai grija cat iei. la 71 de mm inaltime chiulasa + garnitura de chiulasa nu mai poti regla deloc culbutorii, adica oricat ai desuruba, tot nu poti face supapele sa se inchida. practic ti-ar mai trebui cam 0.5 mm in plus ca sa le faci sa se inchida, plus inca un pic pt joc, si tot ai fi la limita. chestia e probata de mine cu o chiulasa care avea inaltimea asta. banuiesc ca nu esti dispus sa scurtezi tijele pt asta. daca iei din lateral, tot asa, cu grija. pe acolo exista un canal de apa, imi amintesc ca am dat o gaura pt teste intr-o chiulasa veche si peretele nu avea mai mult de 3-3.5 mm grosime. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#335
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 13 Sep 2009, 18:16
payty, din chiulasa de 73.3mm, in final vor fi fost frezati cam 1.3mm. Deci fara riscuri. Daca va fi nevoie, caut tije mai scurte. Cu fata cealalta ai dreptate, stiu si eu canalul ala de racire. Oi vedea... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#336
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(ment @ 13 Sep 2009, 23:09) Din cate inteleg eu ce se intampla cand iei prea mult din chiulasa, ar trebui sa se rezolve prin distantiere la rampa culbutorilor (solutie propusa si de payty mai sus), cu inaltimea calculata.. Asa se rezolva in afara la masini mai grave de mult timp - "rocker shims" sau ceva cam asa.. QUOTE daca iei din lateral, tot asa, cu grija. pe acolo exista un canal de apa, imi amintesc ca am dat o gaura pt teste intr-o chiulasa veche si peretele nu avea mai mult de 3-3.5 mm grosime. La ce "lateral" va referiti mai exact ? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#337
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 14 Sep 2009, 05:41
In poza, lateralul la care ne referim. - cu rosu - motivul frezarii, in valoare de doar 0.7mm; - cu negru - peretele dupa care se afla antigel. lateral.JPG ( Size: 142.74k ) Number of downloads: 240 Posted by: Muttley 15 Sep 2009, 08:11 Care ar fi parerea voastra despre: 1) antivalul baii de ulei; 2) etansarea baii de ulei. Detaliez: 1) baia pe care vreau s-o dau jos are antival. Insa masina de provenienta avea motor transversal, ceea ce ar justifica antivalul (curbe, centrifuga, alea-alea). La longitudinal mai are rost? In curbe nu vad unde s-ar duce uleiul, poate cel mult la accelerare/franare/rampa/panta. Deci ma mai chinui sa adaptez antivalul pe baia de Dacie? 2) la montajul actual am folosit garniturile semicirculare, fara cele 2 garnituri de pluta si mult silicon. Si curge. Acum am un set nou de garnituri (cele 2 semiluni, cele 2 fasii de pluta) si ma gandesc sa incerc FARA silicon... Garniturile-s de calitate, Glazer. Deci silicon sau fara silicon? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(payty @ 15 Sep 2009, 09:10) eu zic sa pui baie normala ca doar nu stai tot timpul pe serpentine sa ai nevoie de antival. referitor la etansare, nu mai stiu exact dar imi aduc aminte ca in mod normal ar trebui sa mearga fara silicon si alte chestii. daca stam sa ne gandim cand a fost proiectat renault 12, nu cred ca era silicon pe vremea aia. cel mult poti pune niste vaselina, ca asa am vazut la unii desi s-ar putea sa fie si aia in plus. QUOTE(nelu_1985 @ 15 Sep 2009, 09:17) referitor la antival, nu-l mai pune, daca era necesar il puneau din fabrica, se gasea un destept sa adapteze daca-si justifica efectul; Referitor la etansarea baii, eu zic sa-i pui toate garniturile inclusiv fasiile de pluta fara silicon. La mine am pus garnituri noi cu silicon, dar numai intre baie si garnitura am pus silicon, ca suprafata blocului e dreapta; cand am dat jos baia, siliconul nu pre era lipit ca lumea nici de baie, nici de garnitura (desi am degresat cu diluant inainte de aplicare), ba mai mult mai intra in baie si infunda sorbul pompei (scos personal fire de silicon). Ultreior am montat baia doar cu garnitura noua unsa cu vaselina si nu mai curge; in schimb la mine nu pot monta semiinele din cauza blocului cu capac de palier fara sant si a capacului de distributie "model nou", unde am pus doar silicon rosu si bineiinteles curge usor. urmeaza cat de curand sa revin asupra problemei care in mare parte se datoreaza noului bloc datorita caruia nu am o presiune de ungere excelenta (lagare ax cu came uzate, masurat cu subleru, cam 2 zecime peste nominal), a trebuit polizat cu flexu ca nu am putut monta electromotorul si nu in ultimul rand etansare proasta la baia de ulei ![]() QUOTE(Gaba @ 15 Sep 2009, 09:47) Aceeasi parere ... fara antival ... si cu garnituri fara silicon... am baie etansata cu silicon si urasc ce calitate proasta are siliconul acela... mi-a curs banzina de la pompa pe marginea blocului... si in acea zona siliconul s-a umflat ca ca un balon ... is curios cum arata pe interior daca am benzina in ulei... |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#339
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 15 Sep 2009, 09:54
Siliconul Victor Reinz e excelent, nu face figuri. Si da, voi incerca fara silicon de data asta, sa vedem ce iese QUOTE(payty) eu zic sa pui baie normala ca doar nu stai tot timpul pe serpentine sa ai nevoie de antival. Sa stii ca mai ajung destul de des si pe serpentine. Si e de ajuns sa o tin in sarcina si sa ramana fara ulei cateva secunde ca sa se duca dracu' tot. Mai ales ca pompa mea, de gtt fiind, are sorbul usor inclinat. La antival ma deranjeaza faptul ca trebuie sa sudez urechile de prindere pe baie. Apoi, in zona aia, baia va rugini pe exterior. In plus, mi-e lene... Deci aici mai vad... Posted by: Muttley 15 Sep 2009, 22:01 In linii mari, un pic de deja-vu pentru acest topic... Frezarea "lateralului". DSC03539.JPG ( Size: 408.61k ) Number of downloads: 95 M-am oprit la 1.4 mm frezati. Am castigat astfel la fiecare invecinare de pereche de admisii fix 0.2mm. Adica fata de ~0.7 mm inainte, acum sunt ~0.9mm. O varianta ar fi fost sa frezez mult mai mult, sa dau in canalul de apa, sa sudez in aluminiu, sa frezez din nou. Pe langa lene, a intervenit si intrebarea evidenta "la ce bun?!?". Am sa fac garnitura ceva mai lata si ma indoiesc ca nu se vor etansa perfect traseele. Deci asa ramane. Frezarea fetei chiulasei... DSC03541.JPG ( Size: 559.68k ) Number of downloads: 78 Evolutie: - 73.3mm standard (rc 9.25); - 72.4 mm dupa frezarea de anul trecut (rc 9.8); - 71.9 mm dupa frezarea de azi (rc 10.3). Masurarea volumului (mai mult de verificare a calculelor) si noul raport de comprimare... DSC03543.JPG ( Size: 267.8k ) Number of downloads: 68 DSC03544.JPG ( Size: 175.94k ) Number of downloads: 55 Am profitat de ocazie si am desfacut supapele de la un cilindru, ca sa ma uit la uzuri. Reamintesc - pe evacuare supape reno si scaune din otel de F8Q turbo, pe admisie supape de japoneza TD si scaune standard de fonta. Totul se prezinta excelent. Am turnat si benzina in toate 8 canale, niciun strop scurs pe la supape. Asadar, chiulasa numa' buna de pus inapoi pe rabla... DSC03547.JPG ( Size: 284.65k ) Number of downloads: 61 Si cum nu toate merg bine... DSC03546.JPG ( Size: 378.08k ) Number of downloads: 63 Astept idei de remediere a "defectiunii". Exclusa inlocuirea sondei, vreau aceleasi indicatii cu care m-am obisnuit de aproape 10 ani. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 15 Sep 2009, 22:14) se ia una bucata burghiu de 5, se rupe umarul nitului care tine piciorusul de Cu, se exmatriculeaza bucata ramasa, se ia alt papuc de Cu si se cositoreste in locul celuilalt. Poti incerca cu incredere, la mine functioneaza perfect. ....papuc dela nu ma intreba unde gasesti, eu am gasit prin garaj prin cutiute; se pot gasi la claxoane, la excitatie alternator, la bobine de inductie, la sonde vechi... |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#341
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 15 Sep 2009, 22:26
Ok ![]() Am sa iau de la dezmembrari o sonda oarecare, ii desfac nitul, scot papucul apoi fac cum zici tu. Mersi! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#342
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Gaba @ 16 Sep 2009, 13:40) Legat de antival ... motorul are ungere prin barbotaj , deci nivelu de ulei nu e o suprafata plana ci o adevarata furtuna ![]() ![]() Oricum ideea e sa faci ce crezi tu ca o sa te faca sa dormi mai linistit |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#343
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 16 Sep 2009, 17:52
Alt deja-vu... DSC03560.JPG ( Size: 344.04k ) Number of downloads: 83 Si intrebarea... Tratamentul aplicat tachetilor este unul de profunzime sau de suprafata? As vrea sa-i rectific, iar amicu-mi zice ca intra-n ei cu 0.01mm, apoi cu 0.02mm. Eu zic ca 2 sutimi n-ar trebui sa afecteze stratul dur, asta-n ipoteza c-ar fi ceva tratament de suprafata... Precizez ca-s tacheti de reno, deci pur si simplu nu am cu ce sa-i inlocuiesc sa fie mai bun. Merg inainte cu rectificarea? DSC03561.JPG ( Size: 200.05k ) Number of downloads: 71 2017 edit: ce fraierica am fost... Tachetii Daciei, cei scosi din motor, nu erau uzati deloc. Da' am vrut eu de renou ![]() This post has been edited by Muttley: 7 Oct 2017, 14:55 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#344
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(lucianac79 @ 17 Sep 2009, 15:34) Pai sondele respective nu sunt identice? Eu parca asa tin minte, e cam mult timp de cand nu am mai avu treaba sa demontez un motor de dacie si nu mai sunt atat de sigur. QUOTE(payty @ 17 Sep 2009, 17:24) bre, dar tachetii aia sunt praf, nu asa... de ce tii tu neaparat sa pui frantuzesti? in plus, dupa stiinta mea, tachetul nu e drept pe partea unde calca cama (nu mai stiu, are ori cavitate, ori e bombat foarte foarte putin - cel putin asa stiu ca e la unele masini, nu stiu la dacie cum o fi), pt a il ajuta sa se roteasca, daca tu il planezi atunci s-ar putea sa nu se mai roteasca cum trebuie. in plus, esti sigur ca iei drept din el, si ca fata pe care calca cama e perpendiculara pe cama? daca iei stramb, ce faci? QUOTE(za_kristake @ 17 Sep 2009, 18:58) |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#345
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 17 Sep 2009, 21:56
QUOTE(payty) bre, dar tachetii aia sunt praf, nu asa... de ce tii tu neaparat sa pui frantuzesti? in plus, dupa stiinta mea, tachetul nu e drept pe partea unde calca cama (nu mai stiu, are ori cavitate, ori e bombat foarte foarte putin - cel putin asa stiu ca e la unele masini, nu stiu la dacie cum o fi), pt a il ajuta sa se roteasca, daca tu il planezi atunci s-ar putea sa nu se mai roteasca cum trebuie. in plus, esti sigur ca iei drept din el, si ca fata pe care calca cama e perpendiculara pe cama? daca iei stramb, ce faci? Tachetii nu erau praf deloc. Ca sa intelegi, uita-te-n poza la cum arata acum, apoi gandeste-te c-au fost rectificati cu 0.015mm (15 miimi!) 2017 edit: ok, am fost fraierica partial. 15 miimi e nimic ![]() DSC03567.JPG ( Size: 196.36k ) Number of downloads: 73 Pun frantuzesti ca sa ma simt eu mai bine Tachetul e perfect plan unde calca cama. Rotirea tachetului se obtine prin "calcatura" excentrica a camei. Inchipuie-ti cum ar arata cama daca tachetul ar fi prin conceptie cav sau convex. S-a luat perfect drept din ei, s-a lucrat la a mia parte din mm. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#346
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#347
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 17 Sep 2009, 22:06
E cea cu fir alb, deci de indicator ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#348
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#349
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 17 Sep 2009, 23:35
Am sunat azi sa-ntreb dac-a ajuns si inca nu. Oricum mai am destul de mult pana pornesc iar motorul, cel mai devreme peste o saptamana cred. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#350
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(TAI @ 18 Sep 2009, 01:45) Cred ca nu e bine sa gauresti nitul de la sonda ca s-ar putea sa nu mai ai pe ce cositorii. Curata bine cu apa tare ce a mai ramas din clema sau smirgheleste foarte bine, apoi cu un ciocan electric de lipit mai puternic, cositororesti peste ea clema de la alta sonda sau o bucata de tabla de Cu cam de aceleasi dimensiuni. QUOTE(payty @ 18 Sep 2009, 06:52) da? ia citeste matale oleaca aicea: ![]() http://www.popularhotrodding.com/tech/0607...s_pushrods.html nu sunt sigur ca si aia de dacie sunt asa, cum am scris si mai sus, dar exista tacheti care nu sunt plati. "A flat lifter is, in reality, not flat on its working face, and would quickly fail if it was. The lifter's face is actually crowned with a 60- to 100-inch radius. The cam lobe itself is tapered." |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#351
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 18 Sep 2009, 07:30
Alte pareri? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#352
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 18 Sep 2009, 07:54) EU cred ca-s plati. Si muttley, mai sunt motoare moderne cu tacheti (niscaiva V8-uri americane au chiar si tije impingatoare), chiar daca sunt tip pahar. QUOTE(kog @ 18 Sep 2009, 10:15) |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#353
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 18 Sep 2009, 11:01
QUOTE(payty) The lifter's face is actually crowned with a 60- to 100-inch radius. Raza de 100 inci inseamna diametru de 5 metri! La o latime a tachetului de 19mm, nu cred ca aceasta curbura se simte. Dar traiesc cu convingerea ca la Dacie nici nu exista. Din punctul meu de vedere, subiectul e incheiat. Acesti tacheti vor intra in motor ![]() Posted by: Muttley 19 Sep 2009, 12:45 Am plecat azi la masina sa pun chiulasa. Inainte m-am oprit in METRO ca sa iau un spray cu aer comprimat, sa curat gaurile din bloc de urme de apa. DSC03574.JPG ( Size: 201.38k ) Number of downloads: 69 Dup-aia, de la dezmembrari am luat un papuc pentru a repara sonda. DSC03571.JPG ( Size: 301.39k ) Number of downloads: 57 DSC03572.JPG ( Size: 283.68k ) Number of downloads: 60 DSC03573.JPG ( Size: 286.48k ) Number of downloads: 60 Daca n-o sa tina, am sa lipesc papucul de sonda cu adeziv de metal, apoi il cositoresc in acelasi mod. Cum am terminat cu asta, a-nceput ploaia. _______________________________________________________ Ploaia nu m-a-mpiedicat sa ma duc la librarie Am luat de acolo foi A3, coli indigo si banda de lipit. Ce am facut cu ele: DSC03577.JPG ( Size: 282.72k ) Number of downloads: 67 DSC03576.JPG ( Size: 320.99k ) Number of downloads: 57 DSC03575.JPG ( Size: 218.95k ) Number of downloads: 52 Si rezultatul de care-s foarte incantat DSC03578.JPG ( Size: 137.9k ) Number of downloads: 55 Ideea-i ca ploaia m-a obligat sa ma apuc de evacuare ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Muttley |
![]()
Post
#354
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 21 Sep 2009, 19:51
Am fost azi sa mai frezez din sudurile galeriei de admisie si sa-i mai fac niste prinderi pentru viitoarea galerie de evacuare. Nu insist cu detaliile. Cascand gura la galerie la lumina zilei, am constatat cu dezamagire doua fisuri fine pe laterale. I le-am aratat amicului cu atelieru' periculos si s-a dat direct cu sudura-n ea. DSC03589.JPG ( Size: 178.84k ) Number of downloads: 67 DSC03590.JPG ( Size: 268.14k ) Number of downloads: 55 Problema-i urmatoarea: flansa galeriei si galeria propriu-zisa au fost imbinate printr-un cordon gros de sudura. Acel cordon, anu' trecut am fost nevoit sa-l frezez partial, pentru a avea o oarecare suprafata plana pe care sa asez evacuarea. Frezand sudurile, au aparut fisurile. La asta se adauga o puternica incompatibilitate de material flansa-galerie. Mai mult, cu aceasta galerie motorul a functionat putin, sa zic in total maxim o ora. O exploatare normala inseamna o gramada de variatii termice. Concluzie - traiesc cu convingerea ca acele fisuri vor tot aparea. Nasol... Trebuie neaparat sa ma gandesc la ceva solutii de intarire a gunoiului mancator de timp si bani. Alta chestie petrecuta azi, cu un final ceva mai pozitiv... L-am sunat pe baiatul de la Pilot care vreau sa-mi faca evacuarea. Mi-a zis ca n-are teava la diametrul ce-l doresc eu si ca e imposibil de procurat prin el. Mai mult, ca n-am nici unde sa gasesc, e imposibil si atat. M-a spart la moral, nu alta. Un coleg de munca m-a auzit vorbind la telefon si m-a trimis la o firma care face balustrade. Evident c-am gasit FIX ce caut. Am luat cu mine de acolo 2 esantioane care vor reprezenta baza pentru partea dinspre chiulasa a evacuarii. DSC03592.JPG ( Size: 154.05k ) Number of downloads: 61 Oricum, totul e degeaba, atata timp cat galeria mea de admisie e un mare kk. In plus, cica sambata ploua iar ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#355
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#356
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 22 Sep 2009, 07:32
Primele 4 tevi vor fi la acelasi diametru cu al canalelor din chiulasa. Urmatoarele 2 ceva mai mari, ultima la diametru exterior de 45. Standardul are exteriorul de 40. Mult diferite fata de standard vor fi lungimile fiecarui tronson in parte. Aici mai am de studiat. Tobele nu stiu, nu ma intereseaza atat de tare. Am sa le zic alora sa puna ceva care nu face galagie. Edit: parca toate vin sa-mi faca-n ciuda cu galeria de admisie In urma unor lungi tratative si discutii, am primit de la Fermit materialul pentru garnituri - clingherit de 2mm grosime si armatura interioara de tabla perforata, o coala de un sfert de metru patrat. DSC03594.JPG ( Size: 289.58k ) Number of downloads: 60 Sa vad daca mai am ce etansa cu el ![]() Later Edit: am pus chiulasa si am reglat culbutorii, plus alte maruntisuri. DSC03595.JPG ( Size: 323.16k ) Number of downloads: 65 Data viitoare-i dau jos baia de ulei. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Muttley |
![]()
Post
#357
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 22 Sep 2009, 22:18
Apdeit: azi a incercat prietenu' sa sudeze galeria de admisie la interor. Nu prea a iesit... la modu' ca e compromisa. Care vindeti o galerie de orizontale? ![]() Posted by: Muttley 24 Sep 2009, 17:41 Nevermind, ca am gasit: DSC03600.JPG ( Size: 213.29k ) Number of downloads: 75 Acum macar am backup ![]() Posted by: Muttley 26 Sep 2009, 19:38 QUOTE(Muttley) Data viitoare-i dau jos baia de ulei. Si iat-o: DSC03609.JPG ( Size: 593.51k ) Number of downloads: 69 DSC03608.JPG ( Size: 323.76k ) Number of downloads: 67 O mare problema ar fi ca planul meu de a monta baia de Dacie s-a dus naibii, pompa de gtt nu are loc. In concluzie, ramane afurisita de baie din poza de mai sus ![]() Doar daca imi spuneti careva ca aveti un sorb de pompa de Alpine Turbo, ceea ce desigur ca nu se va intampla ![]() payty, am pus pompa de ulei pe motor, l-am rotit, dar nu atinge nicaieri. Cat am mai avut lumina, am facut un mic rodaj pompei de ulei de gtt careia i-am schimbat rotorul si statorul cateva pagini mai in urma, cu kitul Mecaparts. Pentru rodaj am folosit o bucata de furtun de vas de expansiune, un prezon de chiulasa si ce mai apare-n poza. DSC03612.JPG ( Size: 354.48k ) Number of downloads: 69 Din cauza solutiei constructive, axul acestui tip de pompa opune o mai mare rezistenta la antrenare asa ca, zic eu, a meritat sa sacrific 1 litru de ulei de motor, nu vreau sa risc vreo bucurie. Saptamana viitoare curat baia de gtt, o vopsesc pe alocuri, iar sambata viitoare inchid definitiv baia si capacul de distributie si pornesc rabla. Nerabdarea-i mare, tare-s curios sa vad cum merge cu noua axa, raportul de comprimare, si cum se unge cu pompa de turbo. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#358
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#359
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
2017 edit: ^ faza asta nu inceteaza sa ma uimeasca ^
![]() E ca si cum ai avea nevoie de... nu stiu, o pisica vorbitoare (ca tot e langa mine). Si cineva iti spune ca are una! ![]() Posted by: Muttley 26 Sep 2009, 20:48 Vedem saptamana viitoare. Daca se pupa la gauri si e ce trebuie, mai fac si eu o vizita pe la biserica |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#360
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 15:26 |