O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
![]() ![]() |
O rabla..., Dacia 1310 TLX cu usoare modificari
79_BMS |
![]()
Post
#391
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#392
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 4 Oct 2009, 16:46
E pentru G de serie, ala de 110 cai, da? Oricum, chiar daca-i o curba liniara, e o buna sursa de inspiratie. Mersi De vacuumatic si arcul de pompa de benzina mi-ai mai zis, si am retinut Transpusa-n coordonatele mele de turatie, diagrama ta ar fi: 1000 - 08 1500 - 10 2000 - 12 3000 - 16. Mi se pare foarte redus avansul fata de... QUOTE(Muttley) 1000 / 09 1500 / 20 2000 / 26 3000 / 40. S-ar putea nici sa nu se accelereze. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#393
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 5 Oct 2009, 06:41) Cu cit RC creste, avansul scade. daca la 9,8 aveai curba aia, gindeste-te la o curba SUB ea pentru RC crescut. Apoi, ai umblat si la unghiurile camei. Eu zic sa programezi doua curbe, din ce-mi amintesc asa se programa la mine. La tine...nu stiu ce varianta de prg a ales Dragos, functie de memoria disponibila. Daca ai 2, prima e aia dedusa, a doua as zice putin mai "sus"... 1000=09 2000=20...22 3000= 28...30 E pe testate. La mine, de exemplu, mersesem pe 08 relanti la motor de 1289 nemodificat. A fost maximorum la relanti cu COR95 unde nu tacanea la rece si n-aveam nici "ping" de bolt. Cu 10, batea un bolt. Incercasem o fringere in sensul de 1800=22 cu revenire 4000=42 mergea bine la "tras" dar... in pante incepea sa tacane. Pina la urma am ramas in jurul curbei normale, putin acoperita, cu 08 relanti. QUOTE(mihai1677 @ 5 Oct 2009, 11:23) Curba gordinii tradusa ptr aprinderea ta: prima curba: 06 2000 10 4000 18 4800 22 a doua curba 08 2000 12 4000 22 4800 26 dupa parerea mea sunt cam mici, poate daca avansul initial nu este 0 poate ar fi bine, nu stiu cat e initial, daca ar fi 10 adaugi cate 10 la fiecare, daca e 8 adaugi cate 8... QUOTE(diaconuliviu @ 5 Oct 2009, 11:28) Dragos, atentie! Are deja 6-8 la relanti..daca mai are si avans static... e cam mult, mai ales la rc ala.. In fine, sa verifice. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#394
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 5 Oct 2009, 12:56
QUOTE(mihai1677) dupa parerea mea sunt cam mici, poate daca avansul initial nu este 0 poate ar fi bine, nu stiu cat e initial, daca ar fi 10 adaugi cate 10 la fiecare, daca e 8 adaugi cate 8... 1) ori ai gresit ceva, ori nu mai inteleg eu nimic... Daca initialul e 10, SCAD 10. Nu? 2) cum aflu eu cat e intialul? 3) delcoul nu l-am rotit, a ramas la aceeasi pozitie pe bloc, insa am schimbat axa cu came. Nu cred ca danturile de pe cele 2 axe sunt identice ca defazaj al dintilor elicoidali. Asdar intialul nu mai e cum trebuia. Cred ca inainte de a o porni, aduc 1 la PMI, desfac delcoul si te sun. Repeti indicatiile de mi le-ai dat vara trecuta prin telefon. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#395
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Oct 2009, 06:40) 1. ADUNI. Ce ai tu acolo de la Gordini e curba in GRADE DELCO (aia postata de payty). Ca atare e curba care priveste DELCOUL, nu masina. Daca "facatorul" masinii spune ca ai avans initial x grade, aia pp ca DELCOUL sa fie in avans cu x grade, adica la fiecare punct de pe curba se ADUNA x grade. 2. Din carti sau il rogi pe payty sa-ti caute si avansul initial. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#396
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 6 Oct 2009, 07:40
Acum am inteles. Nu stiam la ce se refera Dragos. Acum imi dau seama ca initialul nu-i musai zero ca la Dacie. Mersic! ![]() Posted by: Muttley 6 Oct 2009, 11:25 De ceva zile ma tot gandesc la o chestie propusa de payty mai demult pe forum, si anume un indicator de amestec. Postase el la vremea respectiva http://pquillon.chez-alice.fr/r5gtturbo/richesse.htm. Apoi emircea a pus http://www.innovatemotorsports.com/xcart/p...&cat=262&page=1 in a carui poza apare un afisaj de AFR care deja mi-a captat RAU atentia Transpusa ideea in cazul meu, toata povestea asta ar insemna NU doar o singura sonda lambda, softul si afisajul ci PATRU sonde, 4 afisaje. Adica o sonda si un display pentru fiecare cilindru / corp de carburator in parte. Afisarea AFR-ului facuta digital cu un refresh rate de 1 secunda ar ajuta nu numai la reglarea amestecului la relanti ci (cred eu) si in sarcina pentru jetarea carburatoarelor sau la reprize pentru reglarea si echilibrarea pompelor de repriza. Micul geniu Dragos (mihai1677) zice ca se poate face... Intr-un viitor oarecare, daca tot ii fac evacuare noua, sa stiu daca m-apuc de sudat piulite... Ce parere aveti? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#397
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#398
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 6 Oct 2009, 11:00
Nu, nu... Fara laptop. Afisaje in masina, ca in linkul al doilea. Echipamentul asta cu sonde lambda ar fi doar cu rol de supraveghere a motorului, nu si de comanda. Deci ECU pica, n-are ce comanda |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#399
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 6 Oct 2009, 11:17) Pai la ce basca mea afisaje in masina, daca vrei sa le folosesti pe post de aparate de masura pentru reglaj. Adicatelea atunci cand nu esti cu fundu-n scaun. Cu ce o sa te ajute in mers sa stii ca nu mai e 14.3, e 14.5? Un laptop in schimb... poate sa inregistreze toate miscarile astea de fronturi, dupa care sa-ti traseze fain-frumos un grafic. Dupa care, chiar poti sa muncesti de-a precizia reglajului. Laptopul care l-as avea in vedere e un mini, un EEEpc (sau echivalenti).Ala mic, de 7". Multa vreme am avut idei ciudate (in principal mp3 mai "destept" + satnav) care-l implicau, si io nici n-aveam un motor la care sa merite sa-l leg. Ma gandeam ca n-are cum sa functioneze pe post de ECU... mai glumeam si io. Fara injectie, ECU-ul se cam tine puternic de volan ![]() QUOTE(einstein1984 @ 6 Oct 2009, 11:19) QUOTE(cristidb @ 6 Oct 2009, 11:44) Un ce? Senzor de detonatie vrei sa zici? Chiar daca monitorizezi niste valori tot nu poti inlocui un ECU. Degeaba ai zenzor de detonatie. Oricum va fi declansat de diverse zgomote. Un ECU stie sa filtreze semnalele primite de la senzorul/senzorii de detonatie si sa reduca rapid avansul incat sa elimine detonatia si apoi sa-l creasca inapoi pana la limita. Doar un indicator care sa-ti arate ca ai zgomote intr-o anumita frecventa nu te ajuta prea tare. Iti dai seama ca si indicatorii pentru AFR nu au cum sa indice valori constante. Valoarea se va schimba tot timpul. Vor fi utili doar sa verifici raportul in regimuri constante. bucatel, EEE pc ca si orice mini laptop nu-i decat un calculator obisnuit. Nu poti face din el un ECU. QUOTE(bucatzel @ 6 Oct 2009, 11:51) ECU-ul comanda cantitatea de benzina injectata in functie de varii parametri. Primary friggin' job. Muttley are carburatoare. doua. Asa ca ECU-ul lui se numeste: Casca ochii la indicatorii de pe bord, starea drumului, trafic, poate si ceva ceasuri de pe bord si gandeste-te daca vrei sa urle nevasta in timp ce iti cantaresti piciorul cu pedala de acceleratie. Era la misto, ok? Sper ca e clar acum ![]() L.E. Si in caz ca nu e clar. "ECU" era trantit la misto. Vorbeam serios in rest. QUOTE(driverx @ 6 Oct 2009, 11:55) Un senzor de detonatie e un fel de ... microfon. El permanent va inregistra ... CEVA, dar problema e ca detonatiile pot aparea doar ca niste varfuri de semnal. Ce facem acum? Ii punem si un osciloscop in masina? Il invatam pe saracu' Matlei care is curbele de semnal normal si care is alea anormale? Cred ca ar fi util sa mai si cititi ceea ce scrieti pe aici.... QUOTE(argon @ 6 Oct 2009, 11:57) @bucatzel, esti sigur ca doar aia face ECU? da de aprindere si avansuri cine se ocupa, nu tot ECU cumva? QUOTE(bucatzel @ 6 Oct 2009, 11:58) Pai daca nu ma inseala memoria, senzorul ala de detonatie e deja legat de aprinderea aia electronica programabila de-o are, nu? L.E. @argon. da, doamne, se ocupa si de alea, se ocupa si de general protection failure, si naiba-l mai stie cate. Dar e LMC (la mintea cocosului) ca daca nu poate sa comande cantitatea de gazolina care intra in motor, nu mai are cum sa fie ECU. Face omu' o gluma si deja iesim in off-topic. QUOTE(driverx @ 6 Oct 2009, 11:59) QUOTE(bucatzel @ 6 Oct 2009, 12:07) ^ bad link ultimul ^ Cine e interesat realmente (ma indoiesc sa existe atare indivizi), sa faca corespondenta cu topicul asta ![]() This post has been edited by 79_BMS: 7 Oct 2017, 17:43 |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#400
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 6 Oct 2009, 12:12
Pentru lamurire: QUOTE(Muttley) ... senzorul de detonatie comanda aprinderii scaderea avansului centrifugal cu 5*RAC la cea mai mica detonatie ... Chestia asta inca nu se intampla, din simplul motiv ca mihai1677 n-a avut timp sa se ocupe. Pana acum nu m-a deranjat cu nimic. 2017 edit: nu se intampla nici acum ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#401
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 6 Oct 2009, 14:24) E cam greu de facut o aprindere activa. Aprinderea ta e un pas in plus fata de cea clasica, dar mult in urma unei aprinderi moderne controlate de un ECU. O aprindere activa nu are doar doua curbe de avans. Avansul e in functie de turatie si sarcina. Poate fi o singura harta principala sau mai una pentru high octane si una pentru low octane. In functie de ce simte senzorul de detonatii reduce avansul pana dispar detonatiile cu pana la 12 si chiar 20 de grade sau interpoleaza cele doua harti. In functie de cate detonatii apar avansul e micsorat cu o anumita viteza, apoi e crescut inapoi mai incet pana la limita. Senzorul de detonatii se foloseste pentru controlul aprinderii in bucla inchisa nu pentru a aprinde un led. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#402
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 6 Oct 2009, 15:08
Cristi, aprinderea clasica, fata de care spui ca cea pe care o am eu este un pas in plus... ce face? Pai are o curba de avans FIXA, dictata de deformatiile unor arcuri, arcuri ce se deformeaza supuse fiind unei forte centrifuge. Pasul in plus consta in posibilitatea definirii acestei curbe de avans cum doresc eu, facand o paralela, considerand ca am la dispozitie o infinitate de astfel de arculete. Insa aceasta comparatie e falsa, pentru ca arcul (resortul) elicoidal se deformeaza liniar. Eu, in functie de nevoi, pot defini aceasta curba neliniar, cu ce pante doresc eu pentru segmentele curbei, in functie de nevoi. Altceva - senzorul de detonatie nu comanda (doar) aprinderea unui led. El modifica curba de avans scazand 5 grade cand apare detonatia. Ledul doar semnaleaza aceasta schimbare de avans. Recunosc, inca nu ma bucur de aceasta functie, am inteles ca e necesara o ecranare. Om vedea... Oricum, recapitulare, desi am mai scris chestiile astea: - exista 2 curbe ce le definesc eu, comutarea intre ele realizandu-se cu un buton (mi s-a-ntamplat de exemplu sa nimeresc uneori o benzina mai proasta si sa apelez la curba mai mica sau invers); - exista alte 2 curbe, mai "jos" cu 5 grade, pe care aprinderea comuta automat cand primeste semnalul de la senzorul de detonatie. Senzor a carui sensibilitate e reglabila cu un potentiometru. Eu nu consider aceasta aprindere un simplu "plus" fata de aprinderea clasica. Nu ma pricep nici prea bine, dar la cat stiu eu, mai mult/bine de atat nu stiu ce as putea face. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#403
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 6 Oct 2009, 15:35) Oricand, oriunde e loc de mai bine, de la sistemul pe care-l ai la ce prezinta cristidb, dar e o chestie pe care n-am uitat-o din facultate: "diferentele mai mici de un ordin de marime se neglijeaza". Factorul de complexitate de la ce ai tu la ce zice el creste de cateva ori. Si sa nu uitam ca acolo se pune problema de respectare a unor norme de poluare putin mai stricte ( fie ele si numai Euro2 ). Ceva ce la tine nu-i cazul. QUOTE(cristidb @ 6 Oct 2009, 15:38) N-am zis ca nu e mai buna decat cea clasica. Nu stiu daca poti face mai bine de atat, dar iti pot spune ce face o aprindere mai desteapta si ce limitari are asta a ta. Faptul ca reduce avansul cu 5 grade cand detecteaza detonatii nu e bine. Daca reglezi senzorul prea sensibil o sa mearga cu retard mai tot timpul, daca nu mergi cu usoare detonatii tot timpul. N-o sa le auzi dar o sa fie acolo si o sa pierzi putere din cauza lor. La fel o sa pierzi daca mergi cu 5 grade sub avansul optim, cam 1% din putere pentru fiecare grad de retard inutil. Usoare detonatii sunt acceptabile in sarcina mica, dar nu si in sarcina maxima. Multe motoare chiar merg cu detonatii usoare in sarcina partiala. 5 grade de retard nu sunt suficiente sa elimini complet detonatiile. Cu benzina de 95 la mine reduce avansul cu 6-7 grade in momentul in care apas brusc acceleratia pe la 3000-5000 rpm. Uneori poate fi nevoie si de 10-12 grade. Un ecu numara detonatiile si reduce progresiv cu un nr de grade avansul atat timp cat inca mai detecteaza, nu cu o valoare fixa. Dupa un timp in care nu mai apar alte detonatii incepe sa il creasca, dar cu un numar mai mic de grade decat cand l-a redus. Mai nou, la motoarele cu acceleratie "by wire" ECU poate reduce avansul preventiv, in conditiile in care considera ca ar putea aparea detonatii, chiar daca inca nu au fost detectate. Ai un singur senzor de detonatii si o singura bobina. Iar senzorul e in unul din capetele motorului, aproape de distributia pe lant. Varianta mai buna ar fi o bobina pe cilindru si fiecare cilindru cu senzorul lui de detoanatii si contol individual al aprinderii. Asta deja e prea complicat. N-am cautat in tot topicul si nu stiu cum controlezi avansul in functie de sarcina. Din ce spui vad avansul e in functie de turatie doar si folosesti inca avansul vacuumatic. O alta imbunatatire pe care i-o poti aduce e modificarea avansului cand motorul e rece. QUOTE(payty @ 6 Oct 2009, 17:06) Ca raspunsuri: 1. Nu am avansul initial la gordini. vezi in poza asta daca intelegi. pare ca ar fi cam 8 grade RAC. http://gorde.org/media/images/A/0/0/A00AA.jpg Trebuie tinut cont de faptul ca gordini nu are vacuumatic. 2. referitor la linkul postat de mine cu analizorul de gaze in timp real, e super simplu de facut montajul si softul pt microcontroler (nu tre sa dai 200$ pt un afisaj si un microcontroler doar ca sunt puse intr-o cutie frumoasa), dar problema e sa gasesti o sonda lambda in plaja de care ai tu nevoie. pericolul e sa o afumi degeaba si sa nu iti indice corect. cred ca e exclus sa folosesti sonde de logan sau ce se mai gaseste prin romania la indemana. poate ar merge o sonda de nova gti dar si asta e posibil sa nu fie ok din cauza ca desi e acelasi motor, e pe injectie deci amestecul e mult mai bine dozat ca la un carburator. solutia ar fi o sonda lambda de plaja mare care costa mult si o iei din afara de undeva. eu unul nu as tine-o mereu pe motor. adica o pui pe evacuare, masori, reglezi, mergi asa o vreme sa vezi daca treaba s-a stabilizat si pe urma o scoti si pui un dop acolo, ca e pacat sa dai o gramada de bani si sa se uzeze acolo in evacuare fara ca tu sa mai ai nevoie de ea cine stie cat timp. plus ca nu stiu care e distanta optima a sondei de la iesirea din chiulasa (sau daca conteaza asta). cred ca senzorul de detonatie nu e necesar. complica destul de mult softul si nu cred ca castigul e pe masura efortului de programare. plus ca desi senzorul e un microfon, trebuie sa stii cum arata ca si forma de unda o detonatie ca sa o deosebesti de alte batai in motor. trebuie retinut ca motoarele actuale neavand distributia cu tije sunt mult mai silentioase si asta poate da peste cap foarte mult algoritmul de separare a detoantiilor de alte sunete. mai necesar ar fi un corector digital de avans vacuumatic dupa parerea mea, care eu zic ca e mult mai simplu de realizat dpdv programare microcontroler. in plus fata de cele de mai sus, e foarte posibil sa ai nevoie de jicloare si difuzoare schimbate in carburatoarele orizontale. daca ai pe cineva cu un strung cred ca te poti considera fericit. macar jicloare sa iti poata face. QUOTE(Gheorghedracu @ 6 Oct 2009, 17:59) N-am inteles unde ai vrea tu sa pui patru sonde lambda (ori detectorul ala de amestec). Puse in fiecare evacuare nu crezi ca s-ar influenta de la una la alta, dat fiind ca evacuarile sunt colectate imediat? Sondele lambda sutn de obicei mai departe de chiulasa decit ar trebui sa le pui tu. Iar puse mai jos de punctul de unificare, e evident pentru toata lumea ca n-ar "citi" diferit una de alta. In plus, avind carburatoare (chiar asa cu cite un venturi pe cilindru) eu cred ca n-ai avea jiclere suficiente (valori infinitezimal de fine intre doua marimi standard) ca sa beneficiezi de datele foarte precise ale unui dispozitiv digital. Ceea ce face un jiclor e prea grosier fata de ceea ce citeste un senzor digital. E cam cum ai incerca sa reglezi un microscop cu ciocanul. In plus, fiecare cilindru are propriile mici diferente fata de celelalte (jocul tachetilor de exemplu nu poate fi exact identic) deci fiecare cilindru va avea nevoie de alte ajustari decit ceilalti. samd, samd. Compresia va fi iarasi diferita intre cilindri intr-o masura oricit de mica, dar suficient ca sa influenteze rezultatele. Nu stiu daca poti sa faci ceva ca sa egalizezi compresia intre cilindri. Nu stiu cum ai rezolvat problema avansului vacuumatic, dar R12G n-are avans vacuumatic. http://www.flickr.com/photos/27381835@N00/...291883/sizes/l/ Si in general, masinile cu cite un carburator pe cilindru n-au. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#404
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 6 Oct 2009, 18:33
De acord cu toate argumentele aduse de voi si nu numai. Renunt la ideea cu sondele. Fara sa am toate detaliile, suna interesant. E posibil sa fi gasit totusi un analizor de gaze la un coleg de munca. Sa vad mai bine despre ce-i vorba si poate-l iau. cristidb, ai intuit corect, avansul nu e corectat si functie de sarcina. Ar fi fost si culmea PS: bine ai revenit Gheorghedracu! Mai lipseste emircea. Posted by: Muttley 6 Oct 2009, 20:28 Data trecuta am montat simeringul de distributie cu ajutorul unui simering de sacrificiu si un ciocan, iar capacul l-am centrat pe arbore la ochi. In vederea montarii corecte de data asta, am apelat la un strungar ca sa-mi faca o bucsa ordinara, insa foarte utila: DSC03660.JPG ( Size: 235.9k ) Number of downloads: 148 As fi mers pe bucsa de centraj corecta, care se aseaza direct pe arborele cotit. Dar asta ar fi insemnat practicarea canalului de pana la interior, chestie pe care strungarul n-ar fi putut-o face si nici prea mult timp n-avea de mine. Am profitat de faptul ca eu am fulie cu butuc separat, am masurat de 3 ori, am mers pe tolerante stranse si un material moale si am cerut s-o faca astfel. O ora dupa serviciu m-am ocupat asadar de inchiderea distributiei. Bucsa de mai sus a transformat totu-ntr-o placere si a contribuit la un montaj foarte corect zic eu. Am folosit (totusi) silicon la capacul asta. As fi mers pe garnitura de pluta, dar chiar nu am de gand sa mai umblu prea curand la distributie. DSC03663.JPG ( Size: 243.35k ) Number of downloads: 157 Centrarea capacului cu ajutorul bucsei... DSC03662.JPG ( Size: 315.14k ) Number of downloads: 152 ...dupa care a urmat strangerea progresiva a suruburilor. Si in sfarsit presarea simeringului cu bucsa DSC03664.JPG ( Size: 288.65k ) Number of downloads: 161 Distributia e in sfarsit gata DSC03666.JPG ( Size: 365.89k ) Number of downloads: 63 O surpriza placuta mi-a facut colegu' de la munca (tot ala de are analizor de gaze acasa) care mi-a facut cadou un kit de presat segmenti in vederea introducerii pistonului in camasa. Il luase pentru el din Anglia da' pana sa apuce sa-l foloseasca a vandut rabla. DSC03667.JPG ( Size: 228.44k ) Number of downloads: 66 Maine seara, daca am acces la elevator, ma gandesc sa-ncerc "conicizarea" canalului de ungere din bloc. This post has been edited by Muttley: 7 Oct 2017, 18:07 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#405
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#406
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 6 Oct 2009, 20:02
I-am zis s-o faca din poliamida. Grosimea am facut-o la 14mm, simeringul are 10. Diametru exterior 49.9mm, interior 35.1. Dar inainte, sa masori butucul ala al tau de la dezmembrari. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#407
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 7 Oct 2009, 05:51) Cel mai important dupa ce ai centrat corect simeringurile de tipul celui de la distributie este sa le protejezi buza care calca pe arbore. pentru asta se obisnuieste sa invelesti arborele in masking tape (banda adeziva pentru mascare cind vopsesti ceva) si ungerea buzei (si a arborelui) cu ulei. Altminteri toate eforturile sunt in zadar. Sunt al naibii de fragile simeringurile astea, dar asta e. Scula folosita in service este un disc plat si groscior (cu un "miner in care poti sa bati cu ceva greu), pe care se "incarca" simeringul si are un guler iesit in afara (pe fata opusa "minerului") care tine buza respectiva (a simeringului) sa nu atinga arborele in timp ce simeringul e impins in lungul arborelui, si in cele din urma fortat in locasul sau. Abia dupa ce simeringul e asezat in locasul lui, se retrage scula si buza simeringului e eliberata si vine in contact cu arborele. Observi aicea ca buza nu este nici un moment "tirita" pe arbore, si impresia mea este ca asta e partea vitala a punerii corecte a unui simering. Buza de etansare respectiva este facuta sa stea pe un arbore care se invirte, nu se misca inainte-inapoi deloc, altminteri buza e distrusa instantaneu. Si numarul de masini la care le curge uleiul pe la toate simeringurile dovedeste ca e greu sa le pui bine. Asta e unul din motivele pentru care eu m-am oprit in refacerea motorului meu (nu cel mai important, dar ma rog). Revistele de service Renault arata scula respectiva, daca vreti sa o vedeti va pot pune o poza. Parerea mea. Ai grija cu scula de comprimat segmentii, sa o ungi cu uleiul de motor pe care ai de gind sa-l folosesti in rodaj. Nu folosi la segmenti sub nici o forma uleiuri care reduc frecarea, pentru ca o sa pierzi compresia din start si o sa lustruiesti cilindrii, facind inutil tot exercitiul de refacere a motorului. Un pilot local din echipa de raliu Renault din anii 70 ne-a spus ca ei fierbeau tot ansamblul motor (pistoane, segmenti, cilindri, biele, etc) in ulei inainte de a asamabla motoarele. QUOTE(diaconuliviu @ 7 Oct 2009, 06:44) QUOTE(payty) [...] 1. Nu am avansul initial la gordini. vezi in poza asta daca intelegi. pare ca ar fi cam 8 grade RAC. http://gorde.org/media/images/A/0/0/A00AA.jpg Trebuie tinut cont de faptul ca gordini nu are vacuumatic. [...] 1. Da, 8 grade scrie. 2. Atunci se recorecteaza curba, pornind de la aia a lui. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#408
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 7 Oct 2009, 07:41
Gheorghe, simeringul si butucul au fost ambele unse cu vaselina. Nu s-a dat peste cap nimic. Scula pentru segmenti sper s-o folosesc abia peste cel putin 50 mii km Liviu si payty, aici zice ca e zero http://www.kolumbus.fi/jukka.suvisalmi/Ren...2/r12_tech.html |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#409
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Oct 2009, 11:28) Pe poza aia a lui payty la "calage initial" (coloana din mijloc, deasupra lui "Embreiage") scrie 8-1 sau 8-l (L mic) Daca e 8-1 e posibil sa fie eroare de culegere si sa fie 0-1. Ai cumva un Autodata instalat? in ala aparea pina si Dacia, dar datele erau de la dacia 1300 primele tipuri, cu Solex..etc. Poate ai noroc si vezi acolo. Daca am vreme poate ma uit acasa in laptopu' de diagnoza. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#410
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 7 Oct 2009, 12:20
N-am Autodata. Da un semn daca afli ceva. Mersi! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#411
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 7 Oct 2009, 17:42) Sigur, acuma tot ce poti sa speri e ca totul e ocai. Pericolul nu e ca se invirte ceva, ci ca simeringul este tras in lungul aborelui ceea ce poate sa strice buza de etansare daca se freaca de arbore. Avansul static dat acolo nu stiu exact ce inseamna, dar curba in manualul original de service 12G, arata la 1000rpm (turatia de relanti din manual) ca avansul este de 5,9 grade (la axul delcoului). Tabelul de pe aceeasi pagina arata 8+/-1grad la arborele cotit. QUOTE(payty @ 7 Oct 2009, 20:27) muttley, pe site-ul ala mai e o pagina tot asa scanata din RTA renault 12 gordini. acolo scrie ca avansul static e 8+-1 grade. cauta ca e mai jos acolo unde e postata si pagina pusa de mine. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#412
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 7 Oct 2009, 21:41
Multumesc pentru ajutor. Am sa adaug 8 grade avans la curba din desenul lui payty, dar asta incepand cu 1500 rpm. Pentru 1000-1500 cum fac? Liviu, cam cate grade de avans da vacuumaticul? Astazi... Am masurat diametrele la pompa de ulei si la blocul motor. Concluzia a fost ca as putea foarte bine sa las blocul cum e. Dar mi-am batut capul prea mult cu chestia asta, in plus am luat si un carton de la librarie ( ), asa ca i-am facut un usor sanfren. Mai mult ca sa-mi fac eu damblaua. DSC03668.JPG ( Size: 221.92k ) Number of downloads: 75 DSC03669.JPG ( Size: 349.55k ) Number of downloads: 53 Am procedat cum am scris cu vreo 2 pagini in urma, deci nu mai revin. Pus pompa de ulei... DSC03670.JPG ( Size: 280.95k ) Number of downloads: 57 Si restul... DSC03671.JPG ( Size: 172.74k ) Number of downloads: 49 DSC03672.JPG ( Size: 255.9k ) Number of downloads: 53 DSC03674.JPG ( Size: 331.32k ) Number of downloads: 56 Iar maine... ![]() Ia spuneti... Prea am umblat in motor de data asta, si nici protejat de impuritati n-a fost. Eu silinta mi-am dat-o, da' lucrat afara, tinut masina afara... nu-mi asum riscuri. Am de gand sa-i bag un ulei la prima pornire, pe care sa-l tin in motor 15-20 minute, dup-aia-l scurg. Avand in vedere faptul ca n-o misc... 2 litri ajung? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#413
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#414
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 7 Oct 2009, 22:03
Pai Elf-ul e la bidon de 4 litri. De ce sa iau 3 bidoane mici cand pot lua 2... Nu stiu cat economisesc, vreo 20 lei cred, da' nici nu m-am gandit la economie. Cred c-am sa-i pun 2 litri, asta pentru ca baia are capacitate de 3 litri, iar intre max si min pe joja e 1l. Asta daca nu sare careva sa-mi spuna ca fac o mare tampenie... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#415
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#416
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 7 Oct 2009, 22:37
E o contradictie ce spui tu. Barbotarea implica "lovirea" uleiului de catre piese in miscare. In cazul de fata, arborele cotit. Tu spui insa ca arborele nu mai pleoscaie-n ulei din cauza antivalului. Dar daca fara antival ar fi amestecat in ulei, rezulta ca arborele loveste acum in antival?!? Oricum, nu exista barbotare in motorul de Dacie. Camasile se ung cu "ceata de vapori", iar aceasta nu e afectata de antival. De altfel, antivalul e putin scufundat in ulei. Nu deranjeaza pe nimeni ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#417
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 8 Oct 2009, 06:42) Ne neaparat, muttley. Vilbrochenul in rotatie la citeva sute-mii de rpm antreneaza uleiul ca o lingurita in paharul de lapte, creind un virtej continuu de ulei ce se invirte odata cu vilbrochenul. Asta are acelasi efect ca barbotajul. Nu sunt sigur ca ii aduce vreun beneficiu de ungere, bachiar in racing se foloseste ceva numit "crank scraper" ( http://images.google.com/images?client=saf...=N&hl=en&tab=wi ) (atuncea cind nu se foloseste "dry sump") care "rade" uleiul asta antrenat in virtelnita de vilbrochen si il lasa sa se scurga in jos unde poate fi preluat de pompa si trimis pe canalele de ungere. Antivalul este menit sa opreasca "oil surge" la viraje strinse la viteze mari unde centrifuga ar arunca uleiul pe peretele lateral al baii, lasind pompa in sec pentru fractiuni de secunda, destul cit sa distrugi un motor. Cele doua dispozitive pot lucra impreuna, dar si separat foarte bine. Daca as avea de ales as folosi antivalul pentru ca virtelnita creata de vilbrochen este intrerupta de prezenta lui in partea de jos, asa ca uleiul nu poate sa se "tina" de vilbrochen si se scurge pe lateral oricum si fara scraper. Ai o poza cu antivalul tau? Care era problema cu pompa de ulei? Scutul ala (de baie) din imagine e facut de tine sau e vreun model de scut folosit de fabrica? Cit despre a folosi doi litri in loc de trei cred ca esti constient si tu de riscuri ca altfel nu intrebai. Pe scurt (ca sa nu mai citesc toate paginile) ce incercam sa facem aicea cu motorul tau? QUOTE(diaconuliviu @ 8 Oct 2009, 07:17) Vacuumaticul la Dacia da cam 15 grade maximorum. In autodata (ma rog, ver. 3.18) e un singur R12 cu 1600 cmc. motor 807-20. 10,2 raport de comprimare. Weber 45 DCOE. Ducellier cu curba R248 la avans, fara sistem vacuumatic. Curba: 0/2000; 14-18/2300!!! Aici ma uit cam crucis, nu e 3200? 27-31/5700 QUOTE(Gheorghedracu @ 8 Oct 2009, 07:51) 807 20 e motorul de 12G (1565cc). Poza pusa mai devreme de payty este curba de avans a motorului (267). |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#418
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 8 Oct 2009, 08:10
Gheorghedracu, poze cu antivalul sunt putin in urma. Cu pompa e astfel: anul trecut am vrut sa pun o pompa de Renault 5 GT Turbo, dar era reparat axul prost si era mai lung. Am luat un kit Mecaparts (rotor+stator) si am refacut-o. Am vrut sa pun baia de Dacie in locul celei de GT turbo dar nu mergea, sorbul de la GT turbo e imens. Am gasit un sorb de Alpine Turbo, mai mic, si s-a potrivit. Detalii si poze tot inapoi. Ai putea sa te uiti la paginile din spate, doar la poze (deschizi una apoi din sagetile tastaturii le schimbi), si te-ai pune-n tema destul de ok. Scutul motor e de Dacie, s-a montat timp de cativa ani, apoi s-a revenit la covata mare ce (probabil) o ai si pe renaultul fiului tau. Pe scurt, ce am facut la motor - am ridicat r.c.-ul de la 9.8 la 10.3, am schimbat axa cu came 264/270 cu una-n jurul a 290/290, intinzator la distributie nou, mutat antivalul din baia de GT turbo in baia de Dacie, montat pompa de turbo (pana acum am avut una de renault 19, cu roti dintate, debit normal) si baia de Dacie. Azi (sper sa) o pornesc. Daca totul va fi ok, am sa continui cu galeria de admisie (trebuie (IAR) refacuta), evacuarea (o fac de la zero), montajul carburatoarelor, realizarea admisiei (fibra de sticla, 2 rezonatoare, priza activa de aer). Mai schimb si pompa de benzina cu una cu debit mai mare (e comandata, dar tot nu mai ajunge o data). Liviu, din diagrama de avans de la 12G, am scos asta: 1000 - 08 1500 - 10 2000 - 12 3000 - 16. ... cu precizarea ca e cu static zero. M-am gandit ca in punctele de 1000 si 1500 sa adaug DOAR 2 grade, considerand ca restul il face vacuumaticul. In rest am adaugat 8 grade, cat e staticul de 12G. Rezulta (vezi ca eu am soft cu 4 puncte, am vazut intr-o postare anterioara ca tu consideri inca doar 3)... 1000 - 10 1500 - 12 2000 - 18 3000 - 24 Ma mai gandesc pentru siguranta sa fac a doua curba mai soft: 1000 - 08 1500 - 10 2000 - 14 3000 - 20 Definirea avansurilor pentru turatii mari mai asteapta putin, sa-i fac un mic rodaj mai intai. E ok asa? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
79_BMS |
![]()
Post
#419
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 444 Joined: 29 October 06 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Oct 2009, 09:40) Stii care e partea mai ciufuta? Aia cu vacuumaticul. Pe loc, adica in sarcina nula, MASURAT DE MINE, depresiunea in galerie ramine cvasiconstanta, pe la 400-500 mmHg, depinde de motor. Abia in sarcina variaza in plaja aia 50-550 mmHg. Ca atare daca accelerezi pe loc in ideea unui start in forta cu burnout, posibil sa ai pe la 4000 rpm atit cele 8-13 grade date de vacuumatic cit si cele inca 8 adunate de tine la curba. Caz in care acel 5 grade retard la knok-sensor posibil sa fie mic. Nu mai stiam ce versiune de soft ai, stiu ca-s cu 3 (1000, nmed, nmax) cum aveam eu..ma rog, inca mai am montajul... si cu 4. GheorgheDracu: in Autodata 3.18 scrie alta curba, cum am zis, R248. In fine, staticul nu e dat in Autodata. Muttley, e de testat si daca ti-i "lieni" cum te tot plingi, nu e bine. Tu crezi ca mie mi-au iesit curbele mai agresive sau mai "moi" din prima? QUOTE(bucatzel @ 8 Oct 2009, 10:11) Iar imi folosesc logica in loc de cunostiinte de mecanica. Ai o pompa mai "potenta" pe un motor ceva mai turat. Nu va avea tendinta sa tina mai mult ulei aruncat prin motor decat in baie? Ailalta chestie ii un citat de mai demult de la taica-miu, cand am reusit sa trec de nivelul de maxim la ulei cu ~ 1 cm. "Sa vad eu inainte motor care s-o stricat ca avea prea mult ulei". Dupa ce ai muncit atat la jucaria asta vrei sa faci economie la 1 litru de ulei? Pune naibii un ulei mai ieftin daca tot il folosesti doar juma' de ora, si tine elf-ul pentru folosire normala. Eu asa as face. QUOTE(diaconuliviu @ 8 Oct 2009, 10:21) QUOTE Sa vad eu inainte motor care s-o stricat ca avea prea mult ulei". Poate sa inceapa sa-l pape sau se "sparg" simeringurile si apoi il pierzi. |
--------------------
Dacia
Logan
2006/Laureate 1.5 dci
|
|
Muttley |
![]()
Post
#420
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Posted by: Muttley 8 Oct 2009, 10:25
Ok, am sa iau 3 litri de Elf 20W50, ca e ieftin. Dup-aia-i pun 10W40 si scot untu' din ea Liviu, am sa trec "pisti leni" si am s-o programez cum "trebui". Iata si un alt dispozitiv de "protejat investitia" DSC03675.JPG ( Size: 280.25k ) Number of downloads: 83 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th July 2025 - 11:40 |